GLASNIK OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA LJUBLJANA, 28. JANUARJA 1958 LETO V., ŠTEV. 8 OKRAJNI LJUDSKI ODBOR Poročilo sveta za stanovanjske zadeve o delu v letu 1957 ' Dočim v prvih letih ni bilo jasno določeno, kaj je stanovanjska skupnost, niti ji niso bile določene konkretne naloge, se je njihova vloga v letu 1957 začela bistriti. Kakor je Poudaril lov. Kardelj na letni skupščini stalne konference mest v Zagrebu, stanovanjske skupnosti ne Pomenijo združenja stanovalcev in stanovanj z osrednjo nalogo upravljati stanovanja in reševati stanovanjske probleme. Njihov poglavitni Pomen je, pomagati družini in ji ustvariti družbeno tehnično podlago, začenši od raznih servisov za pomoč družini do otroških vrtcev, jasli itd., to pa vse na temelju sodelovanja samih državljanov. To je nujno potrebno, ker le s takimi družbenimi servisi lahko razbremenimo delovnega človeka raznih opravil in skrbi vsakdanjega življenja, da bi se lahko učinkoviteje uveljavljal na svojem delovnem mestu in da bi njemu in njegovi družini zagotovili kar najugodnejše življenjske razmere. V tej smeri so se začele preoblikovati dosedanje stanovanjske skupnosti ljubljanskega okraja. V letu 11157 je bilo v ljubljanskih občinah 10 stanovanjskih skupnosti, v izven-Ijubljanskih pa 9. Vendar pa je treba Pripomniti^ da se vse te še ne uve-. Ijavljajo na svojih novih področjih dela. Na primeru svetov stanovanjskih skupnosti na območju Bežigrad bomo Prikazali nove smeri dela in naloge, ki naj jih imajo danes ti sveti. V občini delujejo tri stanovanjske skupnosti, ki so svoje udejstvovanje usmerile predvsem na organizacijo raznih servisnih delavnic, na Piehanizacijo obstoječih pralnic, v kolikor so jim seveda finančna srod-stva to dopuščala. V propagandne namene so sveti nabavili tri manjše Pralne stroje, ki so bili dani v izkoriščanje posameznim hišnim sve-lom. Čeprav so bili stanovalci v začetku proti tem novotarijam, so sča-soma spoznali koristnost mehaniza-Clie In kmalu so drugi sveti stanovanjskih skupnosti v drugih občinah začeli posnemati bežigrajski zgled. Dalje so si ti sveti zadali precej obsežne naloge glede organizacije trgovske mreže, gospodinjskih servi-sov itd. Tako je svet stanovanjske skupnosti Fondovih hiš že organizira potrošniški servis na vogalu Titove ceste in Einspilerjeve ulice, v sestavu katerega so špecerijska trgovina, mesarija, sadje in zelenja-o, mlekarna in mlečna restavracija, v mlečni restavraciji je bilo uvedeno uhanje enolončnic, kar so predvsem _ ovni ljudje pozdravili, saj dobi-aJo za mal denar kvaliteten obrok ^ane- Nadalje je svet dobil na po-ca 'i 0<* delavni.škl vagon, ki in PostaviI na primeren prostor v njem uredil servisno" delavnico Vo 1razna manjša ključavničarska in uno-inštnlaterska popravila. Z or- (Nndnljcvtmje) ganizacijo take servisne delavnice je svet dokazal, da ni vse odvisno samo od finančnih sredstev, temveč precej tudi od volje in organizacijskih sposobnosti članov sveta. Svet stanovanjske skupnosti Bežigrad je usmeril svoje delo v ureditev igrišča ob novozgrajenih blokih v Einspilerjevi ulici. Utejuje se tudi poseben prostor za starčke ter garaža za lažja motorna- vozila. Nadalje so v sklopu tega sveta tudi dve druge stanovanjske skupnosti že dosegle konkretne rezultate v svojem delu, ker pa so rezultati njihovega delu še v razvoju, jih tu še ne navajamo. Vse priznanje zaslužijo one stanovanjske skupnosti, ki se ukvarjajo in skušajo rešiti družbeno prehrano prebivalcev svojega območja. Posebej bi bilo omeniti stanovanjsko skupnost v izgradnji na Prulah, ki so jo organizirali profesorji v uslužbenci ljubljanske univerze. Že v sa- VABILO na 3. skupno sejo okrajnega zbora in zbora proizvajalcev OLG Ljubljana Na podlagi 83. člena Zakona o okrajnih ljudskih odborih ter 48. členu Slulula okraja Ljubljana sklicujem 3. skupno sejo obeh zborov, ki bo v petek 31. januarja 1958 ob 9. uri dopoldne v veliki sejni dvorani na Magistratu v Ljubljani. Predlagam naslednji dnevni red: 1. Poročilo Sveta za stanovanjske zadeve o delu v letu 1957. 2. Odlok o zaključnem računu 01.0 za leto 1956. 3. Odlok o spremembah in dopolnitvah odlokov o gradbenih okoliših za občine: Cerknica, Ljubljana-Polje in Ljubljana-Sentvid. 4. Odločba o posebnem dodatku učnemu osebju na strokovnih šolah. 5. Garancije. 6. Reševanje pritožb zoper odločbe občinskih ljudskih odborov v zadevi prodaje stanovanjskih hiš iz Splošnega ljudskega premoženja. 7. Personalne zadeve. Vsak ljudski odbornik ima pravico ustno ali pismeno predlagati spremembo ali dopolnitev dnevnega reda. Morebitno odsotnost javite Skupščinski pisani OLO Kresija, soba 16/1 (telefon 21-939). Predsednik OLO: dr. Marijan Dernmstin 1. r. gospodinjski šivalnici na Titovi in Vodovodni cesti. Svet stanovanjske skupnosti Savsko naselje je v letu 1957 odprl javno zaprto kopališče v Savskem naselju. Zanimivo je dejstvo da je bilo to kopališče, dokler je bilo pod upravo drugih javnih kopališč, nerentabilno in ni bilo sposobno za obratovanje. Samo s pravilno organizacijo in propagando pa je svetu uspelo, da danes to kopališče obratuje s polno zmogljivostjo in omogoča kopanje vsem prebivalcem naselja, v katerih stanovanjih ni kopalnic, ter delavcem okoliščnih tovarn. Pri tem pa moramo poudariti tudi to, da so cene uslugam v tem kopališču nižje kot v enakih kopališčih v mestu. Res je, da so stanovanjske skupnosti v občini Bežigrad napravile viden korak v organizaciji in delu, ker so že zgodaj pričele delati po smernicah in nalogah, ki so predvidene za stanovanjsko skupnost, vendar moramo poudariti, da so tudi mem konceptu in zasnovi tega naselja so bodoči prebivalci predvideli najrazličnejše organizacijske prijeme, ki bodo bodoči stanovanjski skupnosti omogočale njeno življenje. STANOVANJSKE SKUPNOSTI Na posvetovanju SZDL na .Brionih leta 1957 le bilo razpravljano o pomenu iu vlogi no vili stanovanjskih skupnosti. S posebno pozornostjo so bile proučene njene dosedanje izkušnje. Pri tem so se izkristalizirala načela, po katerih naj se nadalje razvijajo in utrjujejo stanovanjske skupnosti. Ugotovljeno je bilo, da so stanovanjske skupnosti nuj važnejša organizacijska oblika, ki naj dvigne ženo in družinsko gospodinjstvo iz podedovane zastarelosti. Mreža servisov. otroški domovi, menze, družbena prehrana, komunalno usluge naj na praktični način in ceneje nudijo storitve zaposleni ženi, gospodinji in družini. Prav zaradi tega so stanovanjske skupnosti poleg delavskih svetov in komun ena izmed najpomembnejših oblik družbenega upravljanja na področju vsakdanje pomoči družini in državljanom pri potrebah njihovega vsakdanjega življenja, kjer so bile doslej sorazmerno velike pomanjkljivosti. Stanovanjske skupnosti prevzemUjo s tem družbene funkcije komune na področju vsakdanjih potreb državljanov in pomenijo dejansko razširjene družine za postopno izpopolnjevanje družbene in tehnične baze družine v pogojih socialističnih odnosov. Praktične izkušnje narekujejo potrebo, du dobi stanovanjska skupnost v bodoče popolnoma samostojne konkretne komunalne naloge v okviru enega ali več stanovanjskih blokov, ulic, naselja ali vasi. Stanovanjska skupnost bi morala z ozirom na širino in pestrost delavnosti s statuti urediti vse specifičnosti, ki jih z ozirom na različne stopnje razvoja posameznih stanovanjskih skupnosti ne moremo do vseh podrobnosti šablonizirati z enotnimi zveznimi predpisi. Posamezne stanovanjske skupnosti namreč ne morejo imeti enakega položaja upoštevaje sistem in vrsto zidave, stanje že obstoječih komunalnih objektov, nadalje dejstva, ali gre za skupnosti v industrijskih središčih, kmetijskih proizvodnih centrih ali mestih Vso te posebnosti in Značilnosti morajo hiti upoštevane in zajete le v specifičnih pravilih, oziroma statutih. Širša soseska, ki v okviru določenega števila stanovanjskih blokov, ulic, naselja ali vasi združuje prebivalce pri upravljanju navedenih komunalnih služb na najširši osnovi, ima bogate vire in neizčrpne možnosti življenjskega in neposrednega komunalnega samoupravljanja. Tako samoupravljanje ima veliko prednosti pred zgolj administrativnim reševanjem. Ko bodo državljani spoznali, da se stanovanjska skupnost z vsemi njenimi nalogami z njihovo lastno udeležbo bolje in uspešneje razvija, se bo pri prebivalcih širil in stopnjeval interes za družbeno samoupravljanje. Stanovanjska skupnost sama bi razpravljala o svojih nalogah in o uvedbi določenih servisnih služb na svojem območju. Kritična presoja objektivnih možnosti in ugotavljanje višine stroškov za posamezne storitve bi vzbujalo večji čut odgovornosti pri koristniki!) samih. Ustanavljanje stanovanjskih skupnosti hi moralo hiti v skladu z razvojem proizvodnih sil socialističnih gospodarskih odnosov sploh in z razvojem naših mest in industrijskih naselij. Zaradi tega ne hi bilo pravilno, kakor so ponekod mnenja, vezati stanovanjsko skupnost preveč na stanovanjske probleme, na probleme upravljanja' stanovanjskega sklada, vendar pa ne bi kazalo za-padati v drugo skrajnost in stanovanjsko skupnost popolnoma ločiti od teh problemov. Zaradi tega stanovanjska skupnost ne pomeni združitev stanovalcev in stanovanj zaradi upravljanja stanovanj in reševanja stanovanjskih problemov kot glavne naloge. To je dejansko obli- c/i K C t N) 7- O r O m '□•o * 1 1 » H C r > o 8 g g " u> u> hJ Vi ON NO rv s tv U) N) JO | M O 2 ON 5 D! ti S » Ul O K to 00 u> NO 00 uj to 00 00 'J K 00 s g 10 oc Vi to ON -O O to o S Vi VO tO — *— to O ON to v» A to to NO -U ON Š 8 O NO On »-» nO »O to 00 ON S g Vi O -J V> ON tO 00 to UJ 00 tj OJ 'O to OC OJ ON 'O •— NO to Vi -o oc NO ON OJ >— UJ ON 00 A uj »-* K, I fs s Q\ -O O NO O oc to *— to •-* — to v> *o 5 8 ON to § s •— -4 On Vi g g NO NO O' Vi ^ OJ to ►— W K C > nD Vi O 00 UJ to to to £ VI to Vi 8 Vi to to S A š -O On NO ti § On O Vi 00 UJ n S uj OJ 00 OJ 8 O to to Vi to S | E S f i- E* I ~ £ g I- " 1 §■ 3 * 2. s K" ONtOOOJViOOjt* UJOA — AVnnOUJ to vi to tj I NO I O I H I S I 8 I £ I 5? S I § g m 2 m t/3 H > - c £ s > g ON to W W M m | 00*-* 00OJ»-‘VlUioŽviNOt-‘ »—* to to 1—‘ OJ Ui^t-O^^ONO^* M to m to to IO M M -JAAOUJAViViO MfOtOtJMOJHNJ OOOVi^tOVlOONtO Vi A Vi Op ►— A nONOONOAOnOJOOOn to 00 ON 6 I I ON O vo o oj 5 oj I I I *d to I I to I I OJ I ViNM«fOJ.HtO*4 m-NOO-OOOOJ-JOJ-J 5 § I Sl SC5Š w Vi O —1 o ►»OOMONMVlNOOOM M č I Ul I £ I S 5 | to I ti I 00 I I OC I Vi I I I N I » . O I os I I I I I vi— -U NI us -N S S ri S S ^ S I I Ul I I II - » I* M I I I I 6 I I I -U Ul I I I *- — I SO Ul I I I £ KtNlVi-Ni— OCNJNJi— O0Ul--l'-4».0CVOsJl- N» O I 5 I Sl ti ti WiOOt--*-Wts)^C5 AOONOOJAViViNONO I I I S I o I I o UJtVVlOtsJAtsJ^UJ OOJAto*— Uj O O On c/3 * c t g g g 'O 00 to s to On Vi ti ON s 5; 00 OJ to OJ NO Vi $ 1 I s ti £ s to vi ti SSSSSSSKrpjeooooN^AUJjo-^ O 02^^rQ2Ci<2:Or^v3ro<— I N) Ul U, U ON S 2 I I 5; I NC £ 6 o I I I | | I I I O ui - I I I “ I I I I I I I I I I I M I M U. I I I W I t « I I I I I I « I wSuiOONlw3>icti“5iliUI I NO K S I ' 1» 5! I 3 Ul J Ul W 2 N) O NO I V -1 rol -J ui 00 N) Vi I On VN Čo ~1 I -H- ~J I *. | | I ic h ri w c I I m ni a I -ul ui I I m n— Ul | I O I MUil N u u I I I I I I | N— I USUI I - I - I 5 I I I I I - ISISSIvn-Iv.IioI-1 I I I I I I I I I I I I I I I I I I II II II I I vol A ►- A I Vi to A I 00 I A *- I I | IIaI-ojIIIIIojaI-n-III I | OJ I V A A I VI to A OJ to I Vitol I | ^4 oj »— A ro to — uj u> a — to 00 *— tONOKJVOJOJOJNOO^JKJV *— OVlOJOJtO ui | I Ch O' O I I 'olvootool I I I I ONts>*—OJtO»— *— — A I ■ NJ I oj^-OAO*— kjnO^AOnOnojI ©00 | 1— oj M I I NO M I ur I I A S I I I I I I «oro^*Oto— — toro — vil — to 1 tOOCOVl© — tONOON — OOn~o | O 00 1 *— oj - Tek. štev. to Občina OJ Štev. zgradb A bločnih v, vrstnih Od tega ON individ. O OO >T1 P NO H E 0 a s a — < to < ti sam. soba + gars. * 1 soba v 1 soba + kabinet 5 2 sobi - 2 sobi + kabinet a E P O P 3 00 3 sobe NO 3 sobe + kabinet 8 4 sobe t? 4 sobe + kabinet K 5 m več sob K — ti . stanov, enot C/3 C S. ateljeji ti ti ti poslovni prostori trg. lokali Prostori Skupni prostori ti št. zgradb 7 ti sam sob + gars. 1 < 8 stanovan s ti ti št. zgradb l ti sam sob + gars, 'n g < ti stanovanj NO V nj S oc - - - - - - 1 - - OS £ o. * - u> Ul Ul | F v KI Ul o - - - “ K) 1 1 - Ul ti 48172 1 I i 11962 11321 I 1 KI tv 00 7800 ; 10267 - - - - - - ~ — - Ul so to Ul Vl Ul os Ul Ul - 00 » § M 00 K) OS 44 OS 1- F K) 00 ž - N) - K) - 1 1 44 1 Ul 2 Vi -J Os 4* - 1 1 S 00 5 s U> Os 00 ul Vi Ul ul 2 !d ti 00 OS g S DO 2 a 00 s šš tv 913 8Z 3198 -v Os § § d s o id OS 16 68 ti 4» i § ti 1 - 2 2 2 12 84 1910 fi F Ul S 3 2 - - - 1 1 KI 8 1 8 1480 6 Kj ui F - 2 1 S Os 231 •5 1615 1 00 os os 2 u> 12 j 66 2 2 s 14128 S 2141 Os o M Vi 00 72 407 7622 1 1 3658 8 5 so F Ul OS Ki 1239 g g E F S š s KI Vi a s g 2 s H 9 **4 9 Ul Vi g S 8 K) tv 00 Vl K) 2 I g 2 ž N> 00 O OS Vl 4x S F NO F... § k> s N S 3 320.918 58 § 227.088 g 5 š § 1 F 2,503.234 Vi ? F 5 2 9 -i 8 -V g E 8 Ul as ti g 8 ui O F E Vl KI 2 g 2 S .5 o 8 SD 00 ti o id O K) 2 S kO K N) 5- s 1 y 8 l K y 1 K> 2 Vi 2 § F 5 S _v> šo s 8 8 SO 44 S •V Os Vi kO v i i OC 2 2 F 2 p § 8 N I § i S 1 V F 2 u tv 1 Vl g i .» vO £ -u P | 1 2 -u K r* P*' s 2 8 !° Dl to E 1 s£> 5 2 8 KI OC 2 ti K> O 2 Ul kO so o F t 2 F 2 5 g S 2 2 1 1 g S S M 2 KJ '-4 O v Ui o« bs $ 00 o K F & f Ž 8 r i D o o* 3 *o # s g* & I 2 2 ST r C £ H Hf s | R | D o 3 sr sr D o cr 3 P 2 5 8 - 1 1 - - - - »- 1 - - H. 1 - - 1 5 - 1 1 M 1 — 1 *- K> tv 1 “ *-* 1 - 1 Ul - 1 1 - - « H- | — 1 — 1 1 1 - 1 6489 Ul Os SO l i 1 Ul Ul 80 306 1465 197 1 ti 1 t 1 v Ul SO 1 - - 1 1 ~ ** - _ | “ 1 1 1 1 1 - l £ tv 1 1 u, - - 1 1 Ul ti 1 1 1 1 1 00 1 s Vl l 1 M A - 1 1 Vl so 1 1 1 1 1 00 1 - 1 1 1 1 - 1 1 1 1 - 1 1 1 1 1 1 1 - tv 1 1 K> 1 - 1 1 1 Os 1 1 1 1 1 Ul 1 $ oo 1 1 ti O Ul \| Ul 00 so vs 4X 0\ w IM ti Ul KI K) KI a 1 1 od os Ul «— I O 1 vi 1 89 28 ti Ul os 44 18 Vl g t Ul OS Os 1 1 K - 2 *. 1 58 10 SO 00 4k tv 00 tv 1 a F Vl so F 1 1 o 44 F 00 1 = F Vl oo ti 00 F Vi Os “ K) f 1 F - 1 1 1 — tv Ul 1 1 KI 1 1 tv KI Os 5 1 1 oo 1 Ul Ul 1 OS -4 ui l K> Os l Os KI t K 1 1 ti - F u> 1 49 8 - 2 00 00 Os -■ Os U* I 155. S 1 1 ti O 16 89 387 58 tv o Ul 00 1 2 os F 2 Vi •1 1 1 W F 1 1 1 tv vi O SO 4* 1 2 1 s 1 JV v ti o 30 00 v tv Os tv SO -£*• Ul Ul tv os F Vi kO tv E 1 1 1 Š Vl o b i ti 1 i - 8 8 00 1 S tv bo 8 Ul 1 1 3 tv Ul 00 v -t* SO 00 -4 00 kO Vl tv -4 9 s v Vl 8 1 1 k 1 ti KJ O 1 1 1 šo k) o tv o v F -V s 00 1 tv tv oo 8 ti Ul 1 F y> Ul v 2 44 KI tV «— -V - JV 3 i 1 1 8 Ul 8 1 1 1 8 š O tv *-V 8 i 1 i 1 O i i v 00 4* s Ul 4- — sO O Ul KI 00 tv g IV 1 o Ul v 1 1 8 -V tv O 8 i i o 8 2 O tv bo 2 1 1 k 1 Os OS Ul tv O šo ±. s JV 6 ul ti tv tv 4-» O 6 8 F Os 44. Šo 1 1 ti ti 00 1 1 <5 <7, -4 oo 1 b Lu tv - ® O 2 1 1 8 8 Os ti 1 S g v Os 8 i Ul oo ž to tv Os ti Vl ti F F S bs oi 1 1 2 Os g o 2 1 | F ti 8 2 8 tv ti 1 g ti U o v 2 V O 2 oc oc 00 oc O g •v O š o 1 1 1 g 1 t 1 1 O b tv ti U bo O 1 1 2 O Vl 00 o v 1 1 CK. ŠICV O R B' Štev. stan. uprav St. delov, mest v stanov, upravi Št. stanov, skupnosti Štev. prebival, v posamez. st. skup. štev. svetov stan. skupnosti delavci nameščenci obrtniki ostali ll S •" v £> ■p S Število hišnih svetov Število članov hišnih svetov delavci nameščenci obrtniki ostali skupnosti. Pri vsem tem im moramo pnziti.-da se ne bi stnno-Unjske skupnosti ustanavljale kum-°ujsko. ne ozirate se na dejanske j.t)*rebe. Ustanavljanje stanovanj-^ 'b skupnosti je družbena naloga, s yn ero rešujemo eno od važnih brašanj v razvijanju socialističnih , nosov. Njeno uresničenje je za-rHn vztrajnega dela vrste let vzpo-s’dno z razvojem vsega našega go-1 bodnrstva. vse naše družbe. Šn 9.Vs°h navedenih načelnih vpra-s, n j'1* glede razširjenega delovanja p bovanjskih skupnosti so živo in dobno razpravljale nn terenih po- v Vsebina no S skupno sejo 01 O. tu ul'l° o delu Rvcta ra stanovanjske zadeve P 'e'0 1917 dohodkov in Izdatkov po zakljuS-of"nn 01.0 za leto 1916. r»funl gospodarskih organizacij 'do 19% litične in družbene organizacije. Člani SZDL in sindikatov so z velikim zanimanjem razpravljali-o fiziognomiji tega pomembnega organa družbenega samoupravljanja. Vsa dosedanja razpravljanja na terenih so potrdila pravilnost omenjenih načel in nujnost čimprejšnje poživitve v praksi. Široka politična razgibanost, ki so jo razvili člani SZDL, sindikati in drugi, pa ni našla dovolj razumevanja pri nekaterih občinskih ljudskih odborih. Ti namreč na svojih plenumih o novi razširjeni vlogi stanovanjskih skupnostih sploh niso ali pa so le površno razpravljali. V tej smeri ni bilo opaziti kakega programskega dela na plenumih občinskih ljudskih odborov, temveč so o tem razpravljali le nekateri odborniki kot aktivisti na tem področju. V glavnem so o tej zadevi razpravljali Sveti za stanovanjske zadeve kot pristojni kolektivni upravni organi občinskih ljudskih odborov. Oh takem zadržanju nekaterih občinskih ljudskih odborov se nam vsiljuje misel, kot da taki ljudski odbori čakajo še nadaljnjih diskusij in predvidevajo na tem področju še nadaljnjo fazo političnega utrjevanja. Ponekod pa se sklicujejo ljudski odbori tildi na to. da nimamo še ustreznih predpisov, s katerimi hi bila uzakonjena omenjena načela. Res je. da še nimamo takih predpisov, ki bi nudili podlago za delovanje stanovanjskih skupnosti, pa vendar lahko ugotovimo, da imamo od najvišjega organa oblasti, to je od Zvezne ljudske skupščine priporočila in nasvete za pospešeno in poglobljeno izvajanje novih nalog stanovanjske skupnosti. Taka priporočila vsebujejo resolucija o perspektivnem razvoju osebne potrošnje, resolucija o temeljnih načelih stanovanjske zakonodaje, družbeni plan gospodarskega razvoja Jugoslavije od leta 1957 do leta 1961 ter končno zvezni družbeni plan za leto 1958. Nn podlagi teh smernic in priporočil Zvezne ljudske skupščine, kot najvišjega organa oblasti lahko torej zaključimo, da naj stanovanjska skupnost k<)t organ razširjenega družbenega upravljanja: — predstavlja skupnost državljanov. ki stalno prebivajo na območju urbanistično zaključenega naselja, blokov, hiš. ulic ali vasi z namenom, do ustvarja čim ugodnejše pogoje življenja delovnim ljudem. zlasti, dn nudi pomoč družini in posamezniku zaradi zadovoljevanja vsakodnevnih potreb: — se formira zn posamezna naselja. ulice, mestne predele, skupine blokov ali vasi. kakor to določi občinski ljudski odbor na osnovi urbanističnega načrta, upoštevaje specifičnost zgrajenega naselja, skupnost interesov prebivalcev do upravljanja skupnih naprav in objektov, ekonomsko zmogljivost in obseg poslov; — je pravna oseba, ki pridobiva in samostojno prevzema obveznosti; — nastopa kot investitor pri gradnji komunalnih objektov in naprav pri zidanju stanovanjskih hiš ter ustanavlja servise; — ima svoje voljene organe; — ima svoje proračunske dohodke v obliki prispevkov gospodarskih in drugih organizacij, državljanov. hišnih svetov, v obliki dotacij politično teritorialnih enot, v obliki presežkov iz opravljenih uslug, najetih posojil itd.; — ima svoje sklade, predvsem amortizacijski in investicijski sklad; — ima servise kot posebne poslovne enote, ki naj s praktičnimi in cenenimi uslugami razbremenijo gospodinjo in družino, kakor n. pr. gospodinjski servis, trgovinsko-potroš-niški servis, servis za družbeno prehrano, sejvis za pomoč hišnim svetom itd. V tem smislu predvideva stanovanjske Skupnosti zvezni družbeni plan za leto 1958, ki nalaga, da bo treba za rešitev neke vrste komu- nalnih problemov, posebno pa za hitrejši razvoj otroških zavodov in servisov, ki so potrebni za gospodinjstvo, mobilizirati po stanovanjskih skupnostih sredstva skladov za stanovanjsko in komunalno izgradnjo, poleg tega pa še materialna sredstva politično teritorialnih enot in gospodarskih organizacij ter sredstva državljanov. V tej smeri nalaga zvezni družbeni plan, da morajo občinski ljudski odbori pomagali in v vsakem pogledu podpreti stanovanjske skupnosti. Pregled dohodkov in izdatkov po zaključnem računu OLO Ljubljana za leto 1956 A. Zbirni pregled predvidenih in doseženih dohodkov ter odobrenih in izvršenih izdatkov proračuna po proračunskih delih 1. DOHODKI Predvideno proračunu Doseženo '/• izvrš. proti prorač. Doseženo proti proračunu 1. Dohodki iz gospodarstva .... 1.202,002.000 884,239.404 73,5 - 317,762.596 2. Dohodki od prebivalstva 715,795.000 881,341 943 1-3,1 4- 165,546.945 3. Dohodki drž. organov in zavodov 15,500.000 22,958.412 148,1 4- 7,458.412 4. Ostali dohodki . . . ♦ 51,486.000 32,018.626 62,1 — 19,467.374 5. Posojilo 100,000.000 100,000 000 100,0 — - 2.084,783.000 1.920.358.387 92,1 — 164,224.613 Presežek izdatkov nad dohodki — 74,749.666 — + 74,749.666 Skupaj dohodki 2.084,783.000 1.995,108.053 95.7 - 89,474.947 11. IZDATKI Odobreno Plan po po izvedenih proračuni* virmanih Izvršeno #/» izvršitve proti planu po izvedenih Izvršeno proti proračunu 1. Dotacije gos|K>darstvu 32,200.000 32,400.000 30,802.561 95,0 — 1,597.439 2. Negospodarske investicije 403,112.000 404,112.000 361,900.000 89,5 — 42,212.000 3. Prosveta in ljud. kultura 498,073.000 490,814.339 472,900.665 96,3 — 17,913.674 4. Socialno varstvo .... 56,392.000 36,796.426 53,910.310 94,9 — 2,886.116 3. Zdravstvena zaščita . . . 56,093.000 56,748.973 50.416/288 88,8 — 6,332.685 7. Državna uprava .... 417,448.000 442,733.449 429,033.257 96.9 — 13.Rl2.l92 8. komunalna dejavnost . . 117,358.000 123,113.000 122,982.101 99.8 — 130.899 9. Dotacije in subvencije . 423,207.000 429,879.100 429,328.404' 99,9 — 350.6% 10 Obveze in garancije . . 8,700.000 8,700 000 8,700.000 100,0 - tl. Proračunska rezerva . . 70,000.000 39,483.713 55,114.467 88,9 — 4,369.246 i I 1 2.084,783.000 1.995,308.053 95.7 — 89,474.947 B. Zbirni pregled dohodkov in izvršenih izdatkov finančno samostojnih zavodov OLO Ljubljana za leto 1956 DOHODKI Plan Izvršitev 1 '/• izvršitve Pri- manjkljaj 1. Tajništvo za finance ... * 2.466.000 2,512.300 103,9 51.320 2. Tajništvo za komunal, zadeve 250,361.000 430,920.738 172,1 - 3. Tajništvo za zdravstvo . . . 253,809.000 265,262.429 104,5 2.887.030 4. Tajništvo za socialno varstvo 51,013.000 69,188.725 135,6 30.481 5. Tajništvo zn prosveto . . . 529,293.000 616,565 060 116,4 435.655 6. Tajništvo za kulturo . . • # 27-2,320.000 269,940.134 99,1 637.005 Skupaj . . • 1.359,262.000 J.634,389.386 121,7 4,041.491 IZDATKI Plan I i •/• izvršitve Presežek 1. Tajništvo za finance . . • 2,466.000 2,554.636 104.4 8.984 2. Tajništvo za komun, zadeve 250,361.000 410,796.336 167,6 20,124.402 3. Tajništvo za zdravstvo . . . 253,809.000 250,139.342 98,5 18,010 117 4. Tajništvo za socialno varstvo 51.013.000 65,469.551 128,3 3,749.655 5. Tajništvo za prosveto . . . 529,293.000 575,991.285 108,8 41,009.430 6. Tajništvo za kulturo » • . 272,320.000 270,195.982 99,2 381.157 Skupaj . i 1.359,262.000 1.575,147.132 115,8 83,283.745 C. Zbirni pregled dohodkov in izdatkov po predračunih proračunskih skladov DOHODKI Naziv sklada 1'lan Izvršitev •/• izvršitve 1. Svet za gospodarstvo Gozdni sklad 540,220.000 683,531.812 126,5 Sklad z.u pospeševanje kmetijstva 71,650.000 107,832.432 150,0 Sklad za pobijanje alkoholizma . . 123,825 000 95,909.919 77.4 Skupaj . . • 735.701 000 887,274.163 120,6 t. Svet za komunalne zadeve Sklad m urejevanje voda .... 41,186.000 41,184.364 99,9 3. Med letom ustanovljeni skladi: Svet za komunalne zadeve Okrajni cestni sklad . . • • • • Svet za notranje zadeve Okrajni gasilski sklad 31.925.915 29,261.719 Svet za prosveto Okrajni sklad za Štipendije . . . Vsi skladi skupaj 726,887.000 164.550 989,810.711 IZDATKI Naziv sklada 1. Svet za gospodarstvo Pia a Izvršitev ®/e izvršitve Saldo i 51. 12. 1936 Gozdni sklad 540,220.000 641,191.507 118,6 42,340.50» ; Sklad za pospešev. kmetijstva 71,656.000 78,508.714 109,1 29,623.718 Sklad za pobij, alkoholizma 123.825.000 95,909.919 77,4 — Skupaj . . • 735,701.000 815,310.140 110,8 71.964.023 2. Svet za komunalne zadeve Sklad za urejanje voda . . 41,186.000 37,931.271 92,0 3,253.093 3. Med letom ustanovljeni skladi Svet za komunalne zadeve Okrajni .cestni sklad . . . « Svet za notranje zadeve 29,308.355 2,617.560 Okrajni gasilski sklad . . . Svet za prosveto 9.460 29,252.259 Okrajni sklad za štipendije 47.000 117.550 Vsi skladi skupaj 776,887 000 882,606.226 107,204.485 trvleček iz poročila o poslovanju obrtnega podjetja »OPTIKA«, Ljubljana, Trg revolucije 4, v letu 1956 '-'odjetje -Optika«, Ljubljana, Trg revolucije 4, je obrtnega značaja in izdeluje ter popravlja očala ter v to stroko spadajoča -dela. Aktiva BILANCA na dan IL decembra 1951 pasi'^ Za p. st. Naziv p o » t a v k e A. Osnovna In Izločena sredstva I. Osnovna sredstva i. Investicije v teku J. Izločena sredstva In druga investicijska sredstva B. Obratna sredstva L Skupna obratna sredstva C. Sredstva v obračunu In druga aktiva 1. Kupci In druge terjatve 8. Druga aktiva O. Finančni uspeh 7 Razporejeni dobiček 8 Izguba Skupaj- Znesek v 000 din 443 3 029 4.098 2.325 509 2.829 13.233 Za p. St. Naziv postavke A. Viri osnovo1') lo Izločenih sredstev 1. Sklad osnovnih sredstev 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 3. Razni skladi 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij 8. Drugi viri finansiranja Investicij B Viri obratnih sredsiev 8. Viri obratnih sredstev (skupno) C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva Dobavitelji ln druge, obveznosti Druga pasiva Dobiček Kritje Izgube O. Finančni uspeh Skupaj; Znesek v Vodja računovodstva) Podgorelec Anton Predsednik upravnega odbora) Pust Breda Direktor podteijat Pust Kd varti ooo din 443 2.958 5.390 1.613 2.829 13.233 Izvleček iz poročila o poslovanju trgovine POHIŠTVO, Ljubljana, VVolfova 6. v letu 1956 Trgovina ima 10 zaposlenih. Glavna dejavnost je prodaja pohištva in vseh tapetniških izdelkov ter koles in šivalnih strojev. Trgovina je dosegla 95,416.330 din prometa. aktiva BILANCA oa dan Sl. decembra i»r>6 PASfV St Za p Netiv postavke A Osnovna lo izločena sredstva i Osnovna sredstva 1 Investiciie v teku 1. Izločena sredstva m druga investlvllska sredstva B Obratna tn-dsiva I. Simona 101 atna . Finančni uspeh I Ra/pnreieni dobitek A Izguhn Skupaj Znesek v ooo din 1.905 744 186 4.299 605 8 300 Za p št Naziv postavke A Viri osnovnih ln Izločenih sredstev Sklad osnovnih -.redsiev Dolgoročni krediti za dokončane tnvesticue Razni skladi Dolgoročni kiedit ra flnanstnmje investicij Drugi viri flnanslrunia Investicij B Viri obratnih sredstev Vin .mratnih sredstev (skupno! C. Viri sredstev v obračunu in druga sredstva Dobavitelji In druge obveznosti Druga pasiva Dobiček Krltle Izgube o Finančni uspeh Skupaj: Znesek v ooo dl*1 1.90$ 802 3 490 1 498 605 8.300 Vodja računovodstva) Vajt Milena Predsednik upravnega odborar Gerkman Maro Direktor podietjai ■Meško Anton