<8> Popotnik Pedagoški in znanstven list. «8» Letnik XXXVII. 1916. rO^ rO, rO-, ■o- iv Uredila M. J. Nerat in Pavel Flere Last in založba »Zaveze avstrijskega jugoslovanskega učiteljstva" Natisnila ..Učiteljska tiskarna" v Ljubljani. Vsebina XXXVII. letnika 1916. -o-s: o — I. Razprave: Stran Gobe namesto mesa (Dav. Sinkovič)..............................189 Iztrgani listi o novodobni šoli (F. Kranjc).......... 33, 92, 128 J. Ruskin o vrednosti čitanja (J. Baukart)............10, 46 Kajenje pri mladini (J. Gradnik)..................................84 0 bodoči vzgoji (Pav. Flere).......... 3, 40, 97, 133, 181, 228 0 nazadovanju šolskega petja (dr. Jos. Tominšek) ........ . 73 Pater Hipolit in njegov „Orbis pictus" (dr. Iv. Lah) . 17*), 54, 110, 140, 238 Popotopna ljudska vzgoja (J. Gradnik)..........121', 169, 2Ž1 Socialna vzgoja (F. Kranjc)......................................175 Statistika srednjih šol na Slovenskem in v Istri v letu 1913/1914 (Fran Vajda) ..................... 103, 145, 204 Telesno izobraževanje naše mladine in šolske kuhinje (M. Lichtenivallner) 86 V novem letu.................................1 Engelbert Gangl: K njegovi literarni 25 letnici. (Dr. J. S.)............219 II. Iz šolskega dela: Induktivno izvajanje pri računanju krožnega obsega........ 240 Kako naj pouk zbuja samostojnost (Ana Pfeifer).........24, 61 Matematično zemljepisje v ljudski šoli (Val. Pulko)....... 196, 241 Na Goro Oljko (Pav. Flere)................... 137 Preprost akvarij (Pav. Flere).......................203 Uporaba šolarskih knjižnic (Regina Gobec)...........22, 59 Popravek: Naj se pod naslov tega spisa tukaj postavi: (Dalje iz letnika 1915 str. 231); prvih 10 vrst „V nadaljnem.....do.....z veliko" naj se tukaj črta. V isti razpravi str. 140 prva vrsta pa naj se namesto rocy čita: tričy III. Slovstvo: A. Ocene: Sirail v. Andrejka dr. Rudolf: Slovenische Kriegs- und Soldatenlieder ... 161 Bežek Viktor: Občno vzgojeslovje z dušeslovnim uvodom (dr. S. Dolar) 154, 210 Derganc dr. Franc: Spolna nevarnost............................213 Dimnik Jakob: Letno poročilo....................................160 Dve pesniški zbirki za našo deco (Pav. Flere): Oton Župančič: Ciciban....................................27 Utva : Kragulj čki..........................................27 Hauptman Franc: Računica za meščanske šole II. del (Drag. Humek) . 63 Marolt Franc: Slovenske vojaške narodne pesmi (Ciril Pregelj) .... 160 Res Alojzij: Ob Soči (P. F.)......................................247 Schulreform (Pav. Flere) ........................................159 Voszka dr. Štefan: Navodilo za rejo domačih zajcev na deželi (P.) . . 212 B. Književne novosti: Dimnik J.: Letno poročilo ......................................28 Gramatyka jezika ojezystega w naszej szkole sredniej (dr. J. Magiera) . 113 Gregorič M.: Lingua e grammatica slovena........................247 Imenik knjig III. javne ljudske knjižnice..........................65 Kosi A.: Za brambo domovine .....................28 Koledar (Vestnik) XXX. šolske Družbe sv. Cirila in Metoda v Ljubljani 28 Silvin Sardenko: Nebo žari......................................113 Učiteljski ročni zapisnik......................................28 C. Časopisni vpogled: Die Lehrerfortbildung (Pav. Flere)............... 66, 249 Napredak 1. 1915 (Pav. Flere)....................................29 Nastavni Vjesnik XXIII. (dr. Fr. Ilešič)............................162 Neue Bahnen! — 1914 1915 (Pav. Flere)..........................114 Poljski pedagogični listi v 1. 1914/1916 (dr. Jan Magiera)............214 Schaffende Arbeit und Kunst in der Schule (Pav. Flere) ..... 66, 247 Zeitschrift fiir Kinderschutz und Jugendftirsorge VIII..................164 Zvonček...................... 29, 65, 114, 214 IV. Kultura: Inter arma silent i. t. d. ? (Frančev) ..............................67 f kulturni delavci : Cesar Franc Jožef 1........................................217 Bezenšek Anton........................................69 Stran Hubad Franc............................................250 Hruby Jaromir............................................70 Leveč Franc..............................................250 Modic Izidor..............................................69 Pejnovič Milan............................................69 Pintar Luka..............................................69 Pismo (Frančev)................................................115 V. Šolstvo: Budapešta in njeno šolstvo......................................213 Iz bolgarskega šolstva..........................................70 Ljudsko šolstvo v kraljevinah Hrvatski in Slavoniji koncem šolskega leta 1913/1914................................................70 Nameravana preuredba šolstva v Nemčiji..........................116 Navtične šole v Avstriji v šolskem letu 1915/1916..................213 Obrtna učilišča v Avstriji........................................165 Posebni oddelek za ljudsko šolstvo v avstrijskem naučnem ministrstvu . 30 Preosnova učiteljišč............................................251 Preosnova učiteljišč na Saksonskem (F. V.)........................165 Preustrojitev nižjega šolstva v Italiji..............................116 Srednješolci v Bosni in Hercegovini..................31 Slovenska meščanska šola v Trstu................................116 Šolski obisk na srednjih in visokih šolah avstrijskih................250 Šolsko zdravništvo na avstrijskih šol h............................165 Šolstvo na Kranjskem leta 1914..................................116 Šolstvo v Varšavi . . ......................................31 Umestna naredba naučnega ministrstva............................31 Ureditev šolstva v zasedeni Rusko-Poljski..........................71 Vojaška mladinska vzgoja na višjih šolah bavarskih................166 Vojaške igre srednješolske mladine v Ljubljani ....................116 Vojaško izvežbanje dalmatinske mladine..........................31 V osvojenem Belgradu..........................................71 Za podržavl jenje avstrijskega ljudskega šolstva....................213 Za uvedbo poljedelskih nadaljevalnih šol..........................213 VI. To in ono: Besedna razlaga pri čitanju...........................252 Če bi dete hotelo (Rabindranath Tagore)..........................32 Človek — bitje okoliščin (J. Buskin)..............................166 Delovna šola — ideal bodočega šolstva............................252 Stran Doinovinoznanski šolski muzej v Berlinu..........................255 Donesek k psihologiji otroškega mišljenja..........................'214 Društvo „Selbsthilfe der Lehrerschaft Steiermarks"....... 120, 168 Društvo za otroško varstvo in mladinsko oskrb v Ljubljani..........167 Društvo za mednarodno vzgojo..................................253 E. Meumannov naslednik............. .....253 Enotna šola v wiirtemberški kameri..............................255 Experimentalna psihologija......................................253 Francozki učitelji v vojni........................................72 Ideal vzgoje (Paulsen)..........................................32 Iz mladinske kriminalistike v vojnem času........................168 Iz novega učnega načrta za ljudske šole v Berlinu..................72 Izseljevanje iz goriškega okrajnega glavarstva (F. V.)................120 Iz Tolstejeve pedagogike....................................254 Jubilejska Samopomoč..........................................120 Kaj si želi nemški učitelj na bojišču..............................119 Kako nastaja slaboumnost otrok..................................255 Materinščina mora biti učni jezik..............120 Nevarnost spolnih bolezni..............................253 Novi cesar Kari 1................................................218 Novi znanstveni zakladi za Bolgarijo..............................32 O državljanski vzgoji (Kerschensleiner)............................118 O otroškem mišljenju ..........................................117 O šolski nadložnosti na Francozkem..............................252 O vzgoji (J. Ruskin)............................................166 Posebni zvezki za slabovidne otroke..............................118 Pouk o mladinski oskrbi, učni predmet na učiteljišču................168 Prava pot k vzgoji (J. Ruskin) ..................................213 Pravi radikalizem..............................................72 Prepovedana pokrivala pri srednješolcih............................119 Preprostost in prirodnost v telovadni vzgoji........................167 Proti enotni šoli (Frančev)......................................251 Proučevanje otroškega mišljenja o vojni . . ....................72 Psihologija otroškega risanja ....................................254 Seksualna pedagogika in mladinska vzgoja........................214 Sholastika v naših ljudskih šolah ................................167 Skrb za šoliodraslo mladino......................................253 Stare in nove zahteve............................214 Šola in vojna..................................................32 Šolarski vrtovi v Zurichu........................................254 Šole za male matere............................................167 Slran Število vojnih sirot na Ogrskem................................119 Tudi Angleška hoče po vojni reformirati šolo in pouk..............71 Učitelj je pravi demokrat........................................72 Uradne odredbe za varstvo mladine..............................168 Vojni in mirovni šolski domi....................................118 Vprašanja učencev (Ottoivitz)....................................117 V spomin za bodočnost ........................................71 V službi češke kulture..........................................119 Vzgoja bodi trda !................................................214 Vzgoja, kakor je potrebna za nas (Frančev)........................166 Za leto 1917....................................................256 Za svetovni mir.......................................32 Za zanemarjeno šolsko mladino..................................168 Zračno zdravljenje tuberkuloznih otrok............................118 Žalostna statistika za pedagoga in socialne etičarje..................255 Ženska visoka šola za socialne poklice............................253 Žive jezike v šolo! ............................................254