\r v v skupščina delničarjev novolesa SPET SOGLASNA kleposredno pred kolektivnim dopustom podjetja I Nje uprava sklicala četrto skupščino delničarjev Novolesa. Dnevni red četrte redne skupščine je bil dokaj zahteven, saj so delničarji poleg poročila uprave o poslovanju Novolesa za leto 1999 in izbiri revizorja za leto 2000 odločali tudi o oblikovanju sklada lastnih delnic in o dolgoročni viziji družbe Novoles. Tako so delničarji sprejeli poročilo uprave o poslovanju za leto 1999, koje družba ustvarila 60.317.459,00 SIT dobička. Na predlog uprave in nadzornega sveta so delničarji sprejeli sklep, da ostane dobiček nerazporejen. Za revidiranje računovodskih izkazov za leto 2000 so delničarji ponovno izbrali revizijsko hišo Dinamic iz Novega mesta. Z namenom čimprejšnje poravnave obveznosti podjetja do zaposlenih in hkratnega večanja lastninskega deleža zaposlenih, so delničarji sprejeli sklep o oblikovanju sklada lastnih delnic, ki omogoča podjetju, da pridobi delnice podjetja in le te kasneje nameni za poplačilo obveznosti do zaposlenih. Z največjim optimizmom in odobravanjem pa je bila sprejeta zadnja točka dnevnega reda, koje generalni direktor delničarjem predstavil dolgoročno vizijo podjetja, ki izraža programsko in kapitalsko širitev podjetja. A. G.G. NAČRT PRENOVE PC LEPLJENI ELEMENTI t|!J K lovoles d.d. Straža seje v srednjeročnem načrtu I N opredelil za intenzivno tehnološko posodobitev, ki se bo odvijala po posameznih proizvodnih enotah. Načrtovane posodobitve so obsežne, zato zahtevajo dobro in temeljito pripravo tako kadrov kot časa, saj se lahko izvajajo predvsem v času kolektivnega dopusta. V preteklem letu je bila izvedena projektna naloga Tretja faza rekonstrukcije proizvodnje vezanega lesa, letos pa je v teku izvajanje projekta PRIPRAVA LESA, ki so ga izdelale strokovne službe skupnih dejavnosti uprave in proizvodnje v sodelovanju z izkušenimi kadri proizvajalcev opreme. Profitni center (PC) LEPLJENI ELEMENTI združuje vse proizvodne enote v celovito organizacijo primarne predelave lesa, to je priprava lesa, ki zajema proizvodni ciklus od hloda kot osnovne surovine, do raznovrstnih izdelkov svežega ali posušenega žaganega in decimiranega lesa, širinsko in dolžinsko lepljenih elementov lesa v plošče. V poslovnem sistemu Novoles d.d. je primarna proizvodnja poglavitnega značaja, kajti kvaliteta in cena elementov določata vstopno vrednost surovine proizvajalcem pohištva. Tudi od tega pa je odvisna njihova konkurenčnost na evropskem in ameriškem pohištvenem trgu. Tehnični in tehnološki razvoj primarne predelave lesa se je aktivno izvajal v preteklih 30-ih letih. Začel seje leta 1969 s postavitvijo nove žagalnice, ki ima kapaciteto razreza 50.000 m3 hlodovine listavcev, potem so se gradile sušilne komore, ki imajo danes 950 m3 vlagalne kapacitete žaganega lesa, leta 1979 je začela z obratovanjem nova decimirnica s kapaciteto 35.000 m3 predelave žaganega lesa. V istem obdobju so se zgradili tudi novi proizvodni in skladiščno manipulativni prostori. V enem izmed njih seje postavila tehnologija lepljenja lesa s kapaciteto proizvodnje 7.000 m3 masivnih plošč. Za osnovno tehnološko posodobitev celotne primarne priprave lesa so stekle priprave že pred 15. leti, ko se je zastavil cilj za fazno izvedbo po posameznih proizvodnjah, in sicer: • posodobitev žagalnice • dograditev skladiščno manipulativnih prostorov • ureditev sušenja lesa • posodobitev decimirnice • nadgradnja tehnologije lepljenja lesa Izbran tehnološki proces Pri izbiri tehnologije je določen naslednji tehnološki koncept: • ohraniti kapacitete, ki bodo omogočile realizirati planirano proizvodnjo, • povečati pretočnost in s tem odzivnost proizvodje, • povečati konkurenčno sposobnost, • racionalizirati proizvodnjo, ter v največji možni meri izključiti človeški faktor, • povečati kvaliteto in strukturo izdelkov in polizdelkov, • povečati nadzor nad racionalno porabo surovin, • odpraviti težka fizična dela, • povečati asortiman drevesnih vrstza prodajo na trg. Proizvodnja žaganega lesa Na žagalnici je predvidena posodobitev obeh tračnih žagalnih strojev za razrez hlodovine, vozičkoma pa bojo dograjene hidravlične roke z verižnim transportom, ki bojo omogočali obračanje hloda na vozičku. S tem bo omogočen prilagojen razrez deske glede na kvaliteto hloda, hkrati pa bo zmanjšano debelinsko odstopanje žaganega lesa. Zaradi izločitve srčnega dela desk se bo celotni izkoristek surovin nekoliko zmanjšal. Sortirna linija žaganega lesa je zastarela, saj ne glede na njeno dolžino ne omogoča sortiranja lesa po kakovostnih razredih, kar pa je nujno potrebno za nadaljnji tehnološki proces. Ravno zato se načrtuje dograditev pomičnega vakuumskega manipulatorja, ki bo omogočal zlaganje dveh paketov v enem sortirnem boksu. V prvi fazi bo posodobljena samo polovica sortirne linije, druga pa bo po potrebi izvedena kasneje. Na ta način se bo pridobilo dodatnih 5 oz. 10 sortirnih mest. Z uporabo manipulatorja bo delo humanizirano in v popolnosti odpravljeno težaško delo. Sortirna linija bo posodobljena v kasnejšem terminu! Skladiščenje, parjenje in sušenje žaganega lesa Les je občutljiv na vplive atmosferilij, zato je skladiščenje žaganega lesa zelo zahtevna in pomembna faza v predelavi lesa. S popolno zaščito skladiščenih kop se bojo zmanjšale napake, ki neposredno vplivajo na kakovost lesa, kot so čelne razpoke, površinske sončne razpoke, zadušenost zaradi letvičenja in ki bojo rezultirale na manjšem izmetu v decimirnici. Za zaščito kop žaganega lesa se v prvi fazi načrtuje izgradnja odprtega montažnega objekta v velikosti 1050 m2 za skladiščenje cca 500 m3 izdelkov-žagane-ga lesa I. in II. kakovostnega razreda. V bodočnosti se bosta dogradila še dva enaka objekta, kar bo zadostovalo za skladiščenje mesečne potrebe po žaganem lesu. Istočasno se načrtuje posodobitev tehnično zastarelih sušilnih komor, in sicer tako, da se jih opremi s krmilniki za nadzor in vodenje procesa sušenja. S tem se bojo povečale sušilne kapacitete, kakovost posušenega lesa, odpravljen bo vpliv človeškega faktorja, zmanjšala se bo poraba energije,... Zaradi vedno večjih potreb po parjenem žaganem lesu se predvideva postavitev parne komore kapacitete 30 m3 žaganega lesa. Glede na to, da je žagan les v posameznih časovnih obdobjih izredno občutljiv na vpliv atmosferilij, se načrtuje termična obdelava kvalitetnejših desk takoj po razžagovanju, pred skladiščenjem oz. naravnim sušenjem. Decimiranje lesa Projekt zajema linijsko proizvodnjo elementov dec-imiranega lesa po najsodobnejšem postopku, to je vzdolžno-prečni način decimiranja. Linijo sestavljata dve skupini strojne opreme. V prvi je večlistna krožna žaga z dvema pomičnima listoma, ki omogočata optimalni širinski razrez deske glede vstopno kakovost, v drugi pa je optimirna linija prečnega razreza letev vodena preko računalniškega krmilnika. Cilj investicije je povečanje izkoristka surovin, izboljšanje dimenzijske strukture decimiranega lesa, povečanje produktivnosti in pretočnosti oz. odzivnosti proizvodnje. Vse skupaj pa zahteva manjši delovni prostor, zato bo omogočeno vmesno skladiščenje decimiranega lesa v zaprtem prostoru. Z uvedbo nove tehnologije in postopka krojenja se načrtuje večji kvantitativni izkoristek žaganega lesa. V sklopu posodobitve decimirnice se bo inštalirala tudi CNC ozkolistna tračna žaga za izdelavo oblikovno žaganih elementov, ki deluje preko krmilnika brez nOVOleS predhodno po šabloni zarisane oblike. Žaga deluje v razponu od 0 - 90° smeri reza. Proces stiskanja lepljenih plošč Sam tehnološki proces se ne bo spreminjal, pač pa se bo v obstoječi tehnologiji zamenjal stroj za pripravo letev/elementov decimiranega lesa (štiristransko rezkanje elementov) in dogradil sistem valjčnih transporterjev z vgrajenim obračalnikom in dvižnimi mizami za lažjo manipulacijo in hitrejši pretok masivnih lepljenih plošč skozi proizvodni proces. V kasnejši fazi, ko se deloma sprosti prostor montaže stolovnega programa, pa se bo dogradilo tudi embaliranje plošč v termoskrčljivo zaščitno folijo. Povezava linije je zamišljena tako, da se s povezavo formatne krožne žage za dolžinski obrez plošč in brusilk za kalibriranje in brušenje plošč v največji možni meri odpravi faza odlaganja na paleto in transportirala palet od stroja do stroja. Pri zasnovi linije seje pustila možnost individualne uporabe vsakega stroja, ne da bi pri tem oviral ostale. Linijo povezuje gnani valjčni transportni trak, ki ima med obema brusilkama vgrajeno obračalno napravo. Ta služi za obračanje plošče po prvi fazi brušenja ter izvršenem vizualnem nadzoru kakovosti površine. Obrnjena plošča se transportira na drugo fazo brušenja in kakovostni nadzor še druge strani. V primeru, da kakovost ne odgovarja kriterijem, se ploščo takoj izloči iz procesa in vrne na korekcijo oz. tretjo fazo brušenja. Obrušene plošče se po kakovostnem pregledu odlagajo na dvižno mizo s transportno paleto. Terminski plan zvedba projekta je zelo zahtevna zaradi časovne razvlečenosti. Terminski plan predvideva izvedbo celotne posodobitve v dveh letih, in sicer z začetkom v drugem trimesečju leta 2000 in zaključkom v tretjem trimesečju leta 2001. Do konca kolektivnega dopusta so bile zaključene montaže skladiščne hale žaganega lesa, parilne komore in optimirne linije v decimirnici, trenutno pa poteka še montaža hlodark v žagalnici in povezava krmilnikov v sušilnih komorah. Vsa našteta dela bojo zaključena do 15. septembra. Trenutno se aktivno pripravlja še zadnja faza, to je prenova lepilnice oz. sam izbor dobavitelja. Zamenjava opreme bo potekala sukcesivno z dobavo, ki bo deloma že do konca tega leta, ostalo pa v letu 2001. D. J. in E.T novoles PROJEKT NABAVNEGA MARKETINGA V POSLOVNEM SISTEMU NOVOLES k labava je odgovorna za pravočasno oskrbo proizvodnje z I N vsemi potrebnimi materiali in za zagotavljanje potrebnih informacij v podjetju in postaja ena najpomembnejših funkcij v podjetju. Za vsako podjetje je izredno pomembno, kako poteka nabavno poslovanje, saj dosega vrednost porabljenega materiala preko 50 % vseh stroškov poslovanja in ima zaradi tega velik vpliv na poslovni rezultat. Za Novoles lesno industrijo in Novoles - IP je centralno organizirana nabava v Straži, Novoles - PE in Novoles - BOR imata nabavo v svojih podjetjih. Novoles nabavlja letno za preko 2 milijardi tolarjev materiala v glavnem na domačem trgu, uvoza je le okrog 20 %. Nabavljamo preko 5000 vrst materialov, od tega predstavlja pet skupin (hlodovina, žagan les in elementi, iverne in ostale plošče, furnir, lepila) preko 70 % vse nabave. Marketinško delovanje nabave zajema planiranje, koordiniranje in kontrolo nabavnih aktivnosti, ki morajo zagotoviti izpolnitev zastavljenih ciljev podjetja. • Planiranju nabave bomo v bodoče posvetili več časa in pozornosti. Za nabavne plane, ki so posledica usklajenih aktivnosti prodaje in proizvodnjeje pomembno, da so realni in upoštevajo dogovorjene nabavne cikluse. • Za učinkovito delovanje so potrebne zanesljive in dobre informacije. Informacije, kijih daje nabava, imajo vpliv na dobavitelje, na trge in tudi na lastno podjetje. Informacije bomo pridobivali z obiski dobaviteljev in pri dobaviteljih, z obiski strokovnih sejmov, s koriščenjem strokovnega znanja kolegov in rednim preverjanjem materiala in podatkov v podjetju. • V projektu je posebej opredeljena nabavna politika v PS Novoles, kije del poslovne politike podjetja in zajema: kakovost materiala, količino naročila, odnos do dobaviteljev, nabavne cene, dobavne roke, dostavo materiala, pogoje in način plačila, nabavne poti, recipročno nabavo, zaloge in okoljevarstveno politiko. • Za delovanje vsakega sistema je pomemben tudi nadzor nad delovanjem celotnega procesa, ki mora biti usmerjen na glavna področja dela nabave in zagotavljanju informacij za korektivne ukrepe. Sprotno vrednotenje dela nabave mora dajati odgovore na sledeča vprašanja: ali so cilji nabave dobro postavljeni, ali je organiziranost nabave učinkovita, ali je nadzor nad zalogami učinkovit, kakšno je mnenje ostalih oddelkov v podjetju o delovanju nabave, kakšno je mnenje dobaviteljev itd. Tako kot smo že na začetku omenili, da ima nabava velik vpliv na poslovni rezultat podjetja, bomo trem stvarem posvetili posebno pozornost: 1. Posledica programske razvejanosti Novolesa je veliko število materialov in množica podatkov ter informacij. Od uvedbe novega informacijskega sistema pričakujemo, da bomo od prodaje, preko proizvodnje do nabave zadeve reševali tako, da bo zastojev čimmanj in da bo zadovoljstvo naših kupcev čimvečje. 2. Kljub dobremu sodelovanju skoraj z vsemi dobavitelji, moramo odnosu Novoles - dobavitelj v bodoče dati še večjo težo. Gre za usposobitev in prilagoditev naših dobaviteljev novim razmeram na trgih, ko se naročene količine zmanjšujejo in dobavni roki krajšajo. 3. Zelo pomembno bo tudi izobraževanje nabavnega osebja, ki mora dobiti stalno mesto v okviru celotnega procesa izobraževanja v podjetju. Nabava se mora prilagajati spremembam v podjetju in razmeram na trgih izven podjetja. Toda cilji nabave morajo biti vedno usklajeni s cilji vseh funkcij v podjetju ter s cilji podjetja kot celote. Samo tako lahko nabava posluje optimalno inje najbolj koristna v podjetju. J.P. NAPREDEK PRI UVEDBI NOVEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA \ / lanski jesenski izdaji glasila sem kot soavtor član- sistema v Novolesu. Oktobra 1999 smo kot nosilno plat-V ka pojasnjeval razloge za zamenjavo informacijskega formo novega sistema določili osebne računalnike. [fi)©^©D(§i> Novembra 1999 smo po detajlnem ogledu ponudbe na sejmu INFOS poslali povpraševanja 18 ponudnikom informacijskih sistemov. V povpraševanju smo navedli, za kakšno računalniško platformo smo se odločili, katere module potrebujemo ter omenili možnosti sodelovanja pri uvajanju sistema. Prejeli smo 17 ponudb (december 1999). Dve sta temeljili na tekstovnem (terminalskem) načinu dela, ena je bila kompletno internetna rešitev, vse ostale pa so bile WIN-DOVVS odjemalec/strežnik aplikacije. Cenovni razpon ponudb je bil zelo velik - od 6 do 100 milijonov SIT. Po temeljiti strokovni analizi smo izbrali 4 ponudbe, za katere smo menili, da so zanimive za nadaljnje preučevanje. Od januarja do marca 2000 smo si ogledali okrog 10 delujočih sistemov pri sorodnih podjetjih ter imeli predstavitve delovanja sistemov pri nas. Ugotovili smo, da le uporabniki določenega sistema poznajo podrobnosti njegovega delovanja ter da nobena predstavitev ne pokaže vseh podrobnosti. Kljub temu nam je uspelo najti nekatere pomanjkljivosti v zasnovi predstavljenih sistemov. V mesecu aprilu 2000 smo opravili 6 detajlnih pogovorov s ponudniki informacijskih sistemov, ki so se zdeli najbolj primerni za implementacijo v Poslovnem sistemu Novoles. Sestavili smo spisek funkcionalnosti in specifik posameznih poslovnih funkcij, kije služil kot izhodišče za pogovor. Takšen način pogovora je izredno dobro uspel. Z njim so bili zadovoljni tudi ponudniki, ker so spoznali zahtevane vsebine informacijskega sistema ter ekipo, s katero bi sodelovali v času implementacije in uvajanja. Rezultati pogovorov so bili dobri tudi za nas. V nekaj dneh smo spoznali koncepte 6 informacijskih sistemov. Ugotovili smo, da so še vedno najboljši domači ponudniki, ker imajo svoj razvoj in svojo lastno programsko kodo (niso odvisni od tujih razvojnih ekip, kot je primer pri ponudnikih tuje programske opreme). na njegovo delovanje niso imeli bistvenih pripomb. V začetku julija smo podpisali licenčno ter izvajalsko pogodbo za nakup in uvajanje informacijskega sistema podjetja DATALAB. Sistem sestavljajo trije sklopi: HEFAIST EIMH - nabava, prodaja, finančne in računovodske funkcije, - kompletno vodenje proizvodnje in - obračun plač in kadrovska evidenca. Takoj smo začeli z aktivnostmi v skladu s terminskim načrtom. V prvi fazi je izvajalec spoznaval proizvodni proces, izdelke, organizacijo ter posamezne poslovne funkcije Novolesa. Trenutno se izvaja druga faza, v kateri izvajalec natančno razlaga zgradbo informacijskega sistema implementatorjem v Novolesu (informatikom). Naredili smo tudi že testni prenos podatkov iz obstoječe podatkovne baze in pripravili protokol za preslikavo podatkov v nove baze. Prav zdaj postavljamo testne strežnike, na katerih bomo zagnali novi informacijski sistem, nastavili globalne parametre ter omogočili odgovornim, da sistem pregledajo ter na podlagi analiz predlagajo spremembe, ki so nujne za njegovo delovanje v Novolesu. Naslednja faza je dokončna postavitev strežnikov (na podlagi ugotovljenih performanc testne postavitve) ter končna nastavitev sistema. Temu bo sledila verifikacija nastavitev ter priprava dokumentacije (organizacijskih predpisov) za delo. Četrta faza uvajanja je namenjena učenju uporabnikov (november, december 2000) na že popolnoma prilagojenem sistemu. Vodje oddelkov in služb bodo potrdili usposobljenost uporabnikov. Novi informacijski sistem bo začel delovati v poslovnem letu 2001. Nekaj mesecev bo vzporedno deloval še stari sistem, predvsem zaradi zaključnih knjiženj za poslovno leto 2000. Posledica pogovorov je bil izbor dveh domačih ponudnikov, ki sta se morala ponovno dokazovati na predstavitvi svojih sistemov pred uporabniki v Novolesu (april, maj 2000). Po obeh predstavitvah je sledil sestanek uporabnikov, kjer smo pregledali možnosti uvedbe obeh predstavljenih sistemov in postopke, ki bodo potrebni, da bi sistema zaživela v praksi. Zaradi dokončnega preverjanja in pričakovanih nasvetov uporabnikov smo se odločili, da si ponovno ogledamo delujoči sistem enega izmed ponudnikov. Ogled smo opravili konec maja 2000 in se prepričali, da gre zanesljivo za dovolj prilagodljiv informacijski sistem, ki je implementiran v ogromno podjetjih. Tudi uporabniki tega sistema iz različnih podjetij Prednosti novega sistema bodo v zagotavljanju samodejne povezave med dokumenti v dokumentacijski verigi (naročilo - delovni nalog - nalog nabavi -naročilnica - prevzem materiala - proizvodnja - odprema izdelkov - račun - plačilo), zagotovitvi analiz po številnih kriterijih, avtomatiki knjižb v glavno knjigo ter možnosti prenosa dokumentov v Office okolje. Ključna zahteva pa bo ažurno vpisovanje podatkov, saj bo od tega odvisno kompletno poslovanje. Za dodatne informacije glede informacijskega sistema smo vam v Sektorju za informacijsko tehnologijo vedno na voljo. J. V NOVA CELOSTNA PODOBA NOVOLESA Pomembno vprašanje, ki smo si ga v Novolesu zastavili ob predhodni celostni grafični podobi podjetja, je bilo: Ali nas ta logotip še vedno dobro predstavlja? Ugotovili smo, da gre trend oblikovanja logotipov v smeri čistih in enostavnih linij, ki jasno izražajo dejavnost podjetja, in hkrati omogočajo oblikovno enotnost pojavljanja logotipa v tiskanih medijih. Odločili smo se, da nekoliko spremenimo dosedanji vsem znani logotip, ki pa je obdržal značilno obliko in barvo. Namen celostne podobe podjetja, katere del je logotip, je pomoč pri realizaciji že začrtane poslovne strategije Novolesa. Pri oblikovanju nove celostne podobe je med drugim nujno, da se pri vsem notranjem in zunanjem komuniciranju uporablja jasen, originalen in prepoznaven logotip. S celostno podobo podjetje predstavlja svojo identiteto (kaj je in kaj želi doseči) in tako tudi komunicira z javnostmi. Projekti, kijih v Novolesu trenutno pripravljamo, bodo pripomogli k postopni graditvi imidža (podobe) uspešnega podjetja. Nedvomno se bo to pokazalo na pozitivnih vtisih, kijih bo Novoles (kot blagovna znamka) ustvaril v javnosti. Smo tik pred izvedbenimi deli ure- ditve nove podobe vhoda v podjetje, kot tudi zelenice pred upravno stavbo. Le-ta bo urejena kot razstavni prostor, kjer bo predstavljeno Novolesovo vrtno pohištvo. Hkrati bodo obiskovalcem nakazane tudi možnosti ureditve vrtov. Uredili smo nov razstavni prostor nad decimirnico, kije namenjen predstavitvam prodajnega programa večjim kupcem kot tudi bodočim hišnim sejmom. Izdali smo nov katalog vrtnih garnitur pod blagovno znamko NOVO GARDEN. Trenutno je v pripravi katalog ambientov pod blagovno znamko NOVOLES. Predstavili smo se na mednarodnem sejmu vrtnega pohištva v Koelnu. V tekočem mesecu bomo razstavljali tudi na pohištvenem sejmu v Ljubljani. Vse te dejavnosti bodo medijsko podprte. Zavedamo se, da nam bo tako ustvarjeni imidž (podoba) prinesel konkurenčne prednosti, ki se bodo pokazale v povečani prodaji, razvoju novih izdelkov kot tudi večji pripadnosti zaposlenih k podjetju. Vse to je v današnjih pogojih tržne ekonomije in globalizacije izredno pomembno za nadaljnje uspešno poslovanje Novolesa. M. K. NOVOLESOVE ZGRADBE DOBIVAJO LEPŠO PODOBO X A inilo je leto dni od odločitve vodstva NOVOLES-I V la, da ustanovi skupino pleskarjev, ki bo pričela s pleskanjem objektov. Od 12.7.1999 štirje delavci iz različnih profitnih centrov neprekinjeno opravljajo dejavnost, ki je za vse zaposlene prepoznavna. Pleskanje zunanjih hal, beljenje notranjih prostorov, barvanje instalacijskih vodov in raznih kovinskih konstrukcij, so dela, ki so razširila storitve vzdrževanja v NOVOLESU. Preden smo sprejeli odločitev o pleskanju, smo v PC STORITVE izdelali podrobne analize, oziroma pridobili ponudbe od zunanjih izvajalcev. Kar hitro je bilo jasno, da so stroški zunanjih izvajalcev precej visoki. Od lanskega poletja pa do sredine avgusta letošnjega leta je bilo prebarvanih 25.000 m2 površin. Do sedaj je bilo opravljenega nekaj več kot polovica dela, ostalo pa nas čaka v naslednjem letu. Skupina pleskarjev se vključuje v razna investicijsko vzdrževalna dela, zato se pogosto seli iz enega profitnega centra v drugega. Praktično poizkušamo z maksimalno razpoložljivimi viri kakortudi z zelo dobro voljo pleskarjev zadovoljiti potrebe, ki pa jih ni malo. Prepričan sem, da smo vsi zaposleni enakega mnenja, ko ocenjujemo delo skupine pleskarjev. Začetek sanacije objektov je bil nujen, saj verjetno ni nikogar, ki bi menil, da posodobitev okolja s tem pa naših delovnih mest ni bila potrebna. Posodobitev objektov se ujema tudi s standardom kakovosti ISO 9002. Vse pogosteje govorimo o celoviti Ekipa štirih pleskarjev je letos opravila veliko dela. kakovosti, kamor pa sodi urejeno okolje in varno delo na katerem koli delovnem mestu. Da bomo znali ohraniti urejeno okolje, pa je odvisno od nas vseh, ki živimo s tem podjetjem v tej dolini, zato prosim vse zaposlene, da skrbijo za urejenost svojega delovnega mesta, saj se v naši proizvodnji gibljejo tudi zunanji obiskovalci. J.M. Predlogi za izboljšave v zadnjem letu in pol \ / Novolesovem glasilu večkrat poročamo o pred V logih za izboljšave in o njihovih avtorjih. Tokrat želimo predstaviti pregled nad tovrstnimi predlogi v zadnjem letu in pol. Skupno število predlogov znaša štiriindvajset, kar je zelo malo za tako velik kolektiv kotje Novolesov. Za dva od predlogov je bilo mogoče neposredno izračunati gospodarsko korist inju ustrezno nagraditi, večina ostalih pa je bila nagrajena po točkovni lestvici. Zanimivo pa je, da kar polovica (dvanajst) predlogov prihaja iz Profitnega centra Plastificiranje v Soteski s štiriindvajsetimi zaposlenimi. Preračunano na število zaposlenih to torej pomeni, da na vsakega zaposlenega v Soteski pride 0,5 predloga v zadnjem letu in pol, kar je tudi v slovenskem merilu kar dobro. Če pa preračunamo vseh štiriindvajset predlogov na vseh osemstooseminpetdeset zaposlenih v Novolesu, dobimo povprečje 0,028 predlogov na zaposlenega ali približno osemnajstkrat manj kot v Soteski. Ne novoles vemo, zakaj PC Plastificiranje tako visoko odstopa, brez dvoma pa k temu prispeva aktivno zavzemanje direktorja mag. J. Kureta. Pregled števila predlogov po profitnih centrih daje za preteklo leto in pol naslednjo sliko: Plastificiranje v Soteski 12, Lepljeni elementi 6, Storitve 3, Drobno pohištvo, Novi program in prodaja pa po enega. B. P. Težka odlagalna miza se laže in hitreje prestavlja odkar je Stane Molek predlagal izboljšavo. Skl NOVOLES II 5691/2000 COBISS o Jože Murn je poenostavil podlage za delo na vrtalki in tako prihranil eno uro dela na dan. Uspešno opravljena ponovna certifikacija sistema kakovosti Poslovni sistem Novoles, t. j. njegova štiri podjetja, je bil prvič certificiran junija 1997. Biti certificiran pomeni organizirati in vzdrževati dokaj zahteven sistem predpisov in pravil za doseganje kakovosti v skladu s standardi družine ISO 9000 in sicer pod občasno kontrolo zunanje, za to posebej pooblaščene ustanove. Naš certifikat je bil podeljen s strani vodilne certifikacijske hiše v Sloveniji Bu-reau Veritas Quality International (BVQI s centralo v Londonu) za tri leta inje torej letos junija potekel, potem koje bila letos januarja opravljena zadnja kontrolna presoja v prvem triletnem obdobju. O tem smo poročali v 9. (zimski) številki Novolesovega glasila. Za obnovo certifikata za naslednje triletno obdobje je bila torej potrebna nova temeljita presoja s strani BVQI. Vjuni-ju je bila ta tako imenovana “recertifikacijska" presoja po trodnevnem natančnem pregledovanju s strani treh zunanjih presojevalcev uspešno končana in podeljen nov certifikat z veljavnostjo do junija 2003. Vtem obdobju pa nas bodo zunanji presojevalci enkrat letno kontrolirali. Čeprav je bila presoja uspešna, pa bo v naslednjih mesecih le potrebno popraviti manjše pomanjkljivosti. V daljšem obdobju treh let se bo treba tudi prilagoditi novi, strožji izdaji standardov družine ISO 9000, ki bo predvidoma izšla v začetku leta 2001. B. P.