DELEGATSKI OBVEŠČEVALEC PRILOGA ZA DELO DELEGATOV IN DELEGACIJ LETO IV. - ŠT. 10 Domžale, 28. november 1979 Kako bomo zagotovili aaš boljši gospodarski Tako, kot vsako leto, tudi letos sprejemamo resolucijo o izvajanju politike srednjeročnega plana 1976—1980 za zadnje' leto srednjeročnega obdobja. S to resolucijo skušamo sprejeti ukrepe, ki bodo pripomogli k i opravljanju i tistih odstopanj v izvajanju srednjeročnega1 plana, za katere so zbori skupščine ob obravnavanju družbenoekonomskih gibanj v letošnjem letu menili, da pomenijo zavoro za uresničevanje tega srednjeročnega plana. Hkrati pa ti I ukrepi pomenijo najustreznejši start v novo srednjeročno, obdobje ob trenutni družbenoekokonomski situaciji, ki je zelo zapletena. Da bi vas o teh ukrepih seznanili in da bi lahko | svojim delegatom dali pripombe nanjo vam prinašamo osnutek RESOLUCIJE O POLITIKI IZVAJANJA DRUŽBENEGA PLANA OBČINE DOMŽALE ZA OBDOBJE 1976-1980 V LETU 1980 V letu 1980, to je v zadnjem letu tega srednjeročnega plana, bo resolucija o politiki izvajanja družbenega plana občine Domžale izhajala iz značilnosti in problemov razvoja v letu 1979. Značilnosti družbenoekonomskega razvoja za leto 1979 so naslednje: — uresničevanje srednjeročnega družbenega plana za obdobje 1976—1980 in resolucije za leto 1979 je za občino kot celoto uspešno in so doseženi rezultati v skladu z resolucijo (rast družbenega proizvoda, industrijske proizvodnje, rast zaposlenosti in produktivnosti, ugodna razmerja med izvozom in uvozom, izboljšanje delitvenih razmerij dohodka in čistega dohodka v korist akumulacije); — izvajanje politike ekonomske stabilizacije je v drugem polletju letošnjega leta vplivala na izboljšanje pokrivanja izvoza z uvozom in na poslabšanje finančnih rezultatov, ki so bili v I. polletju zaradi domače konjukture in hitre rasti cen izredno ugodni; — nedoseganje planiranih rezultatov pri novih investicijah; — kljub visoki rasti cen se poglabljajo nesorazmerja med cenami posameznih proizvodov. Vsi nosilci planiranja in odločanja bodo sprejemali lastne ukrepe za čimbolj dosledno samoupravno razreševanje nalog, dogovorjenih s srednjeročnim družbenim planom občine Domžale. Posebna pozornost bo namenjena samoupravni organiziranosti in uveljavljanju samoupravnih družbenoekonomskih odnosov v smeri krepitve položaja in vloge združenega dela. Nujna je odločnejša usmeritev na intenzivnejši razvoj in učinkovitejše izkoriščanje obstoječih kapacitet. 1. TEMELJNE NALOGE PRI URESNIČEVANJU DRUŽBENEGA PLANA OBČINE DOMŽALE V LETU 1980 Politika izvajanja družbenega plana občine Domžale bo v letu 1980 osredotočena na tiste naloge, pri katerih smo v sedanjem razvoju zaostajali. — Hitrejše uveljavljanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov s poudarkom na odgovornosti delavcev v združenem delu in vseh nosilcev razvoja za gospodarjenje in upravljanje z družbenimi sredstvi, za ustvarjanje večjega dohodka in njegovo skladnejše razporejanje. — Uresničevanje samoupravnega sistema ekonomskih ddnosov s tujino in na tej osnovi učinkovitejše spodbujanje izvoza in smotrno omejevanje uvoza. — Zagotavljanje gospodarske rasti ob uveljavljanju ekonomske stabilizacije na vseh področjih. — Uveljavljanje samoupravnega družbenega planiranja in priprava vsklajevanja ter sprejem novih sred- DELEGATSKE ZADREGE DELEGATI POSTAVLJAJO ZLASTI „KOMUNALNA' DELEGATSKA VPRAŠANJA Po strukturi so delegatska vprašanja v dosedanjem mandatu skupščine bila postavljena iz naslednjih področij: - gospodarstvo— 10 vprašanj oz. predlogov - finance - 27 vprašanj oz. predlogov - komunala - 93 vprašanj oz. predlogov - zdravstvo — 2 vprašanj oz. predlogov - soicalno skrbstvo - 3 vprašanj oz. predlogov - p ro sve ta in kultura - 8 vprašanj oz. predlogov - skupščinske zadeve — 10 vprašanj oz. predlogov - splošne zadeve — 27 vprašanj oz. predlogov - urbanizem — 38 vprašanj oz. predlogov Kot vidimo, se večina delegatskih vprašanj nanaša na komunalne zadeve, še posebej, če prištejemo k njim vprašanja s področja urbanizma. Ob tej ugotovitvi je potrebno še posebej opozoriti na to, da je bilo tudi v prejšnjem mandatnem obdobju največ vprašanj zastavljenih za isto področje. Vendar pa je ta podatek vreden razmisleka, saj v prejšnjem obdobju še nismo imeli ustanovljene samoupravne komunalne interesne skupnosti, vprašanja s tega področja pa so kljub temu ostala še naprej prisotna v delu zborov občinske skupščine. Menimo, da se preko delegatskih vprašanj izraža bistvena problematika občine, vendar pa bi bilo vseeno potrebno ugotoviti, zakaj so delegatska vprašanja v porastu; to lahko pomeni veliko zavest občanov za razreševanje aktualnih problemov v občini, lahko pa je to tudi znak za počasno razreševanje zadev, katere bi sicer morale biti urejene brez delegatskih vprašanj. OD VPRAŠANJA DO ODGOVORA: Predsedstvo ugotavlja, da traja približno dva meseca od postavitve delegatskega vprašanja od odgovora. Tako dolga doba ne prispeva k učinkovitosti razreševanja perečih vprašanj, vendar pa je treba upoštevati že prej navedeno dejstvo, da se večina vprašanj nanaša na komunalno skupnost oz. na komunalne dejavnosti ali na druge SIS. Čas, ki je potreben, da od samoupravnih interesnih skupnosti dobimo odgovor, pa je zelo dolg. njeročnih planov za obdobje 1981 - 1985. — Zagotavljanje boljših živ^ Ijenjskih in delovnih pogojev, z vsklajenim razvojem tistih dejavnosti, ki vplivajo na večanje produktivnosti in s tem na rast materialne osnove, — Dograjevanje samoupravnega sistema razširjene reprodukcije na osnovi dohodkovnega povezovanja in usmerjanje v take investicije, ki zagotavljajo krepitev kvalitetnih dejavnikov razvoja. 2. MATERIALNI OKVIRU RAZVOJA V LETU 1980 Analize izvajanja srednjeročnega družbenega plana občine Domžale za obdobje 1976 - 1980 kažejo, da bo v letu 1980 kljub ukrepom ekonomske stabilizacije moč doseči sorazmerno hitro gospodarsko rast. Hitro gospodarsko rast omogočajo nove proizvodne zmogljivosti, ki so bile aktivirane v letošnjem letu. V letu 1980 je moč pričakovati naslednje okvire razvoja: (Dalje na 24. strani) 23 (Nadaljevanje s 23. strani) — realno rast družbenega proizvoda v združenem delu za okoli 9,5%, — rast industrijske proizvodnje za okoli 10 %, — rast kmetijske proizvodnje za okoli 4%, — racionalno zaposlovanje na vseh področjih združenega dela in s tem rast zaposlenosti za okoli 2 % tako da bo povečanje produktivnosti za okoli 5,4 % in bo udeležba produktivnosti v prirastu družbenega proizvoda 72 %, — do 2 % rast realnih osebnih dohodkov, vendar samo tam, kjer, rezultati poslovanja to dopuščajo, — v letu 1980 je pričakovati bistveno zmanjšanje investicij v primerjavi z letom 1979 kjer bodo zaostrezni kriteriji pri odobravanju kreditov za investicije in omejene možnosti za uvoz opreme, — realno rast izvoza za okoli 6 % in realno rast uvoza za okoli 2 %, kar bo omogočilo uravnoteženje zunanjetrgovinske bilance, — njžjo rast cen in življenjskih stroškov od dosežene v letu 1979 ob izvajanju stabilizacijskih ukrepov na vseh področjih in ob postopnem prehodu na samoupravne urejanje cen. 3. TEMELJNE NALOGE NA PODROČJU USTVARJANJA CELOTNEGA PRIHODKA, RAZPOREJANJA DOHODKA IN ČISTEGA DOHODKA TER OBLIKOVANJE SREDSTEV ZA OSEBNE DOHODKE, SKUPNO IN SPLOŠNO PORABO , Za ustvarjanje večjega celotnega prihodka in dohodka bodo delavci v organizacijah združenega dela sprejeli ukrepe za racionalno in boljšo izrabo obstoječih in novih proizvodnih zmogljivosti. V letu 1980 bodo dopolnjeni ukrepi za varčevanje s tekočimi gorivi in sprejeti ukrepi za varčevanje z električno energijo. V odvisnosti od tehnoloških pogojev, bodo v vsaki organizaciji združenega dela sprejeli konkretne naloge za varčevanje s surovinami, reprodukcijskim materialom in energijo. Delavci v organizacijah združenega dela bodo pri sporazumevanju in dogovarjanju zagotovili, da bodo sredstva za osebne dohodke in skupno porabo v temeljnih organizacijah združenega dela naraščala v globalu za 10 % počasneje od rasti dohodka in čistega dohodka. S sprejemom družbenega dogovora o skupnih osnovah in merilih za razporejanje čistega dohodka in oblikovanje sredstev za osebne dobodketer na osnovi tega sprejeti samoupravni sporazumi, bodo postopoma zagotavljati ustreznejše vrednotenje proizvodnega dela in odpravljanje uravnilovke v osebnih dohodkih. Samoupravne interesne skupnosti s področja družbenih dejavnosti bodo sredstva o že sprejetih aneksih k samoupravnim sporazumom, ki so dogovorjena v cenah leta 1978, revalorizirane na podlagi določil 23. člena dopolnila dogovora o temeljih družbenega plana SR Slovenije za obdobje 1976 — 1980. Na podlagi te metodologije izračunan količnik je za občino j Domžale 127,9. Udeleženci samoupravnih sporazumov bodo dosledno upoštevali, da tak obseg združevanja predstavlja zgornjo mejo sredstev v letu 1980. Skupščina občine Domžale in njeni organi ter samoupravne interesne skupnosti bodo zagotovili priprave za izvajanje zakonov o svobodni menjavi dela na posameznih področjih družbenih dejavnosti. Sredstva za zadovoljevanje splošnih potreb bodo rasla v mejah rasti družbenega proizvoda. Zaradi novih obveznosti republiškega in občinskega proračuna (povečanje kompenzacije v določene živilske proizvode, obveznosti za odpravo posledic potresa v Črni gori, nadaljevanje reorganizacije pravosodnega sistema, izvajanje zaostalih nalog in srednjeročnega plana na področju splošne ljudske obrambe in oblikovanje rezerv), se bo morala proračunska poraba z racionalizacijo dela in z varčevalnimi ukrepi prilagoditi dohodkom iz obstoječih virov. 4. TEMELJNE NALOGE NA PODROČJU KADROVSKE POLITIKE IN ZAPOSLOVANJA Delavci v organizacijah združenega dela in delovnih skupnostih, bodo pri načrtovanju zaposlovanja izhajali iz zaposlitvenih bilanc, ki jih bodo pripravili v vsaki organizaciji združenega dela in v občini ter jih vsklajevali v skupnosti za zaposlovanje. Zaposlovanje mora zagotoviti izboljšanje kadrovske strukture, povečanje produktivnosti, aktiviranje notranjih rezerv ter z boljšim izkoristkom delovnega časa ustvariti večji dohodek na delavca. Pri zaposlovanju delavcev je potrebno zagotavljati takšne pogoje, ki bodo omogočili zaposlovanje delavcem, ki sedaj hodijo na delo v druge občine, pri drugih novih zaposlitvah pa je potrebno zagotoviti izvajanje družbenega dogovora o kadrovski politiki v občini Domžale. Samoupravni organi, zlasti samoupravna delavska kontrola v organizacijah združenega dela, bodo skrbeli, da se zagotovijo dogovorjeni minimalni standardi tudi za zaposlene delavce in da se ne zaposluje novih delavcev, če ! hkrati ne bodo zagotovljeni mini malni standardi. 8. NALOGE NA PODROČJU STANOVANJSKEGA GOSPODARSTVA IN KOMUNALNE DEJAVNOSTI Na področju stanovanjskega gospodarstv je nadaljevati s politiko začrtano z resolucijo za letošnje leto. Pri izdaji lokacijskih dovoljenj je do sprejetja dogovora o temeljih družbenega plana oziroma dogovora o temeljih prostorskega plana občine Domžale, dosledno upoštevati določila 141. člena zakona o kmetijskih zemljiščih. Pospešiti je dela pri izgradnji stanovanjsko poslovnih blokov. Na področju komunalne dejav- nosti je nadaljevati z deli na centralni čistilni napravi in zagotoviti, da se bo čim več delovnih organizacij priključilo na čistilno napravo. Za zagotovitev večje prometne varnosti bosta v letu 1980 urejena; križišča v Domžalah in Preserjah. Nadaljevalo se bo z deli pri izgradnji kanalizacije na Viru, v Radomljah in v Domžalah. Izvršni svet skupščine občine Domžale bo ob sodelovanju stanovanjske in komunalne interesne skupnosti vložil vse napore v pripravo urbanistične in izvedbene dokumentacije za pravočasno pripravo gradbenih zemljišč v naslednjem srednjeročnem obdobju. Skupaj z banko bodo pripravljeni ukrepi, ki ob večji lastni udeležbi občanov zagotavljajo kontinuiteto financiranja graditve na podlagi sprememb predpisov s področja financiranja izgradnje stanovanj. 9. NALOGE NA PODROČJU DRUŽBENIH DEJAVNOSTI V skladu s sprejetimi programi razvoja posameznih družbenih dejavnosti je potrebno: — na področju izobraževanja zagotoviti izvajanje programa sprejetega z referendumom o izgradnji šolske mreže in predvsem da se zagotovi dokončanje šole Vencelj Perko do začetka šolskega leta 1980/81; — na področju otroškega varstva je pričeti z gradnjo otroških vrtcev v Moravčah in v Trzinu; — na področju zdravstva je potrebno zagotoviti čimhitrejšo gradnjo trakta C Zdravstvenega doma v Domžalah in pričeti z izgradnjo Zdravstvene postaje v Mengšu; — na področju kulture in telesne kulture je potrebno zagotoviti, da se uredi status gradu Krumperk, i da se prične z deli na adaptaciji gradu in da se dokonča v skladu s sprejetim programom dela v okviru rekreacijskega centra Krumperk. 10. KRAJEVNE SKUPNOSTI Pri izvajanju srednjeročnih planov krajevnih skupnosti za obdobje 1976 — 1980 je pospešiti predvsem tiste naloge v krajevni skupnosti, ki so bile sprejete kot prioriteta (voda, elektrika, kanalizacija, avtobusna postajališča) in do sedaj še niso bile realizirane. Nadaljevati je potrebno z akcijo zagotavljanja prostorov za delovanje v tistih krajevnih skupnostih, ki teh pogojev: nimajo. I 11. LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA Na področju LO in družbene samozaščite je potrebno zaradi ažuriranja obrambnih priprav zagotoviti nadaljnje vsebinsko izpopolnjevanje obrambnih načr tov pri vseh nosilcih planiranja i Predvsem je potrebno zagotoviti, da bodo ti plani izdelani na osnovi sprejetih samoupravnih sporazumov in pogodb ter da bodo v celoti vsklajeni tudi na nivoju občine. Nadaljevati je potrebno s programom oblikovanja stalnih občinskih blagovnih rezerv tako, da bi do konca leta 1980 imeli enome- sečne blagovne rezerve. V skladu s sprejetim programom je potrebno zagotoviti vse potrebne aktivnosti za pričetek gradnje skladišča za blagovne rezerve. 5. INVESTICIJE V letu 1980, koje pričakovati zmanjšanje investicij, je zagotoviti maksimalno izkoriščanje novih proizvodnih zmogljivosti. Organizacije združenega dela so dolžne izdelati analizo izvajanja posameznih investicij v letih 1976 - 1980 in analizo planiranih in doseženih fizičnih in finančnih rezultatov pri novih zmogljivosti ter jo do konca marca 1980 dostaviti izvršnemu svetu skupščine občine Domžale. Investitorji, sovlagatelji in banke bodo razpoložljiva sredstva usmerjali predvsem v dokončanje že začetih objektov. Banke bodo na področju kreditiranja zagotavljale nemoten potek tekoče reprodukcije pri investicijah pa upoštevale omejitvene ukrepe in zaostrene kriterije. Pri novih investicijah bo pri kreditiranju zagotovljena prioriteta tistim programom, ki povečujejo izvoz oziroma racionalno nadomeščajo uvoz oz. v večji meri izkoriščajo domače vire. Glede na pomanjkanje delovne sile v občini Domžale imajo prednost kapitalno intenzivne investicije, da prispevajo k zmanjševanju delovne migracije in da zagotavljajo varstvo okolja. 6. EKONOMSKI ODNOSI S TUJINO Dosedanji sistem vezave uvoza z izvozom bo nadomestilo sporazumevanje in vsklajevanje planov v okviru samoupravne interesne skupnosti za ekonomske odnose s tujino, in sicer v okviru enot ter med enotami. Temeljne organizacije združenega dela bodo po vskla-jevanju prevzeli vsak svoje obveznosti izvoza in možnosti uvoza. Gibanje uvoza bo odvisno od realizacije izvoza. Delavci v TOZD, ki medsebojno trajno sodelujejo pri proizvodnji blaga in storitev, se bodo intenzivneje sporazumevali o udeležbi pri ustvarjenem deviznem prihodku. Ukrepi tekoče ekonomske politike, bodo podpirali in spodbujali večjo usmerjenost organizacije združenega dela v izvoz (davčne oprostitve za izvoznike ter druge olajšave, ugodnejši kreditni pogoji).- Razen tega bodo temeljne organizacije združenega dela uveljavljale dodatne spodbude izvoza v okviru delovne organizacije, sestavljene organizacije združenega dela in v okviru samoupravne interesne skupnosti za ekonomske odnose s tujino. V kolikor bo obseg splošne porabe dovoljeval, bo na nivoju občine sprejet dogovor o dodatnem stimuliranju izvoza. 7. NALOGE NA PODROČJU SAMOUPRAVNEGA PLANIRANJA IN PRIPRAVI PLAN-! SKIH DOKUMENTOV l Samoupravne organizacije in; skupnosti ter občina bodo nadalje-' vali s pripravo, vsklajevanjem in sprejemom planskih dokumentov (Dalje na 25. strani) NUJNO ZA NAŠ KOMUNALNI STANDARD (Nadaljevanje z 9. številke) J Vodovodno omrežje — izgradnja vodovodnega omrežja bo imela ključno prioriteto; do leta 1985 bo moralo biti praktično 100 % oskrbovanega prebivalstva z zdravo pitno vodo, — vodovodno omrežje se bo izgrajevalo skladno z zaključki "Študije oskrbe s pitno in tehnološko vodo občine Domžale", — vsi vaški vodovodi naj bi prešli v upravljanje komunalnih organizacij, dokler se ne opravi prenos, so dolžne določene krajevne skupnosti gospodarno upravljati z vodovodom (skozi ceno vode), — do leta 1985 mora biti izdelan kompleten kataster celotnega vodovodnega omrežja na območju občine Domžale, — zmanjšati bo potrebno izgube (razlika : črpana — prodana voda) na vodovodnem sistemu Domžale, — rešiti bo potrebno predvsem nezadostno vodovodno oskrbo območja Črnega grabna in Moravske doline, — ustrezno zavarovati objekte na vodovodnih omrežjih (črpališča, zajetja, vodohrame, hidrante) — tudi z vidika SLO, — glede na potrebne visoke naložbe se bo izgradnja vodovodnih objektov sofinancirala še naprej iz prispevka ob ceni 1 m3 vode, kakor tudi iz prispevka za priklop na javni vodovod. Varstvo vode — čiščenje odplak: — že zgrajena centralna čistilna naprava je izrednega pomena tako iz čisto ekološkega vidika, kakor tudi zaradi nemotene nadaljne urbanizacije ter industrializacije, — glede upravljanja centralne čistilne naprave je potrebno tako samoupravno, strokovno in materialno sodelovanje med občino Kamnik in Domžale, — ob ceni prečiščene vode se bodo vse do leta 1985 zbirala sredstva za razširjeno reprodukcijo čistilne naprave, ki bodo omogočala, da se naprava do konca zgradi ter z novimi naložbami izboljšuje ter na ta način ekonomičneje in ceneje obratuje, — vršila se bo izredno stroga kontrola, kakšno kvaliteto odpadne vode po ustreznem predčiščenju bo spuščala industrija ter proizvodna obrt (predvsem galvanske) v javno kanalizacijo; za nespoštovanje normativov bo potrebno vnesti strogo kaznovalno politiko, — doseči na Območni vodni skupnosti, da industrija, ki je priključena na Centralno čistilno napravo ne bo plačevala prispevka za onesnaževanje voda. — poseben problem bo čiščenje odpadnih voda farme Ihan, ki bo z novimi kapacitetami predstavljala hudo biološko obremenitev, — s primerno investicijsko tehnično dokumentacijo bo potrebno zgraditi tudi začasne čistilne naprave v tistih predelih, ki so še zelo daleč od glavnih primarnih kanalov ter na tak način omogočiti naseljem možnost ustreznega kanaliziranje, — upravljalec centralne čistilne naprave strogo nadzoruje galvanike in sicer od dobave surovin do dispozicije usedlin, — pri eventuelni realizaciji industrijske cone Želodnik je strogo upoštevati ekološki vidik investicije. Varstvo vode - kanalizacijsko omrežje — glede na visoko vložena sredstva v centralno čistilno napravo, ter relativno nizko stopnjo obremenjenosti čistilne naprave in s tem visokih stroškov obratovanja, bo potrebno čim hitreje graditi kanalizacijo, da bo čim večji krog porabnikov priključen nanjo, — prioriteto bo imela dokončna izgradnja sistema kanalizacije Vir — Radomlje ter navezava Doba na ta sistem, — posebna pozornost bo posvečena urejeni kanalizaciji na območju, ki gravitira k črpališču na domžalsko —mengeškem polju, — sistematsko bo potrebno pristopiti k kolektorju Mengeš — Loka — Trzin — Domžale, saj ima naprimer trzinska čistilna naprava status "začasne", — rešiti bo potrebno problem odvajanja odpadnih voda iz zazidalnih kompleksov v Ihanu ter Preserjah, in južnega dela Domžal, — glede na ogromne naloge bo potrebno financirati programe izgradnje kanalizacije še nadalje s krajevnimi samoprispevki ob ceni kanalščine, prispevki za priklop na javno kanali-zacjo ter z ugodnimi benčnimi krediti, j — zagotoviti bo potrebno da mlinščice ne bodo predstavljale recipent za fekalije ter nudile teko sliko zanemarjenosti kot jodanes; z uporabniki mlinščice je potrebno doseči samoupravni sporazum za vzdrževanje in rekonstrukcijo mlinščic, — redno bo potrebno čistiti kanalsko omrežje. Javna razsvetljava — kot objekt družbenega standarda je mujno potrebna zaradi osebne var- (Nadaljevanje s 24. strani) za srednjeročno obdobje 1981 — 1985. Pri snovanju in vsklajevanju svojih usmeritev, bodo nosilci planiranja izhajali iz nujnosti preusmeritve združenega dela v intenzivnejši razvoj in usposobitev za izvoz ter iz smernic razvoja občine Domžale za obdobje 1981 -1985, ki jih je skupščina občine Domžale sprejela julija letos. Posebno pozornost je posvetiti pripravi potrebnih strokovnih gradiv, vsklajevanju ter zagotovitvi, da bo celotno planiranje potekalo samoupravno v skladu z zakonom o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije. Nosilci planiranja bodo pripravili in sprejeli samoupravne sporazume in dogovore o temeljih plana, ki naj omogočijo napredek pri razvijanju družbenoekonomskih odnosov in uveljavljanju interesov delovnih ljudi in občanov glede razvoja v naslednjem srednjeročnem obdobju. Na tem področju bo nujno tesno sodelovanje izvršnega sveta, družbenopolitičnih organizacij in strokovnih služb, da se zagotovi sočasnost planiranja in sprejem planov za novo srednjeročno obdobje 1981 - 1985 do konca leta 1980 pri vseh nosilcih planiranja. nosti občanov in prometne varnosti, — izgradnja se naj na osnovi strokovne tehnične dokumentacije, — Komunalno podjetje Domžale naj bi ustanovilo skupino za vzdrževanje Obstoječih objektov ter gradnjo novih, — javna razsvetljava se bo financirala v novih zazidalnih okoliših iz naslova komunalne opreme, v starejših naseljih pa bodo glavni viri sredstva krajevnih skupnosti in občanov. PTT omrežje — pri novih zazidalnih kompleksih (bodisi za usmerjeno stanovanjsko ali individualno gradnjo) bodo stroški za PTT povezavo vključeni v ceno komunalnega prispevka oziro,-ma ceno m2 stanovanjske površine, — za povezavo starejših naselij naj bi služila sredstva razširjene reprodukcije ob ceni telefonskega priključka, — število razpoložljivih telefonskih številk se mora bistveno povečati v naslednjem srednjeročnem obdobju. Ceste in pločniki — pri reševanju te problematike bo prisoten selektivni pristop in sicer na osnovi ustreznih študij ter'tehnične dokumentacije, — prednost bo imelo urejanje cest, križišč, peš poti, pločnikov oziroma avtobusnih postajališč, vsi tisti ukrepi, ki zboljšujejo kritične točke v občini Domžale z vidika prometne varnosti, — asfaltiranje cest ne bo prioritetnega značaja v naslednjem srednjeročnem planu ter bo zahtevalo še večji delež prispevka KS in občanov kot doslej, v kolikor se bo pristopilo k realizaciji take rekonstrukcije cest, — pred asfaltiranjem bo imelo prednost urejanje slabih makadamskih cestišč, ki jih je še precej v občini Domžale, ter s tem doseči večji razvoj teh KS ter s tem tudi zmanjšati stroške vzdrževanja, — potrebno bo več truda pri angažiranju pri reševanju problemov na cestah, ki so sicer v upravljanju Republiške skupnosti za ceste, predstavljajo pa problem za prebivalce občine Domžale (Savska cesta v Domžalah, cesta skozi Mengeš itd.), — skupaj z železnico bo potrebno reševati probleme preštevilnih železniških prehodov ter njihovo število zmanjšati, — večja sredstva bo potrebno zagotoviti za avtobusna postajališča, ki so danes zelo pomanjkljivo urejena in so praktično na cestiščih ali pa jih sploh ni ( o financiranju dogovarjati s SAP - VIATOR), — pred pričetkom referendumov za asfaltiranje ceste bo potrebno imeti že izdelane projekte oziroma vsaj investicijski program, ki bo usklajen z materialnimi možnostmi Samoupravne komunalne interesne skupnosti, — zagotoviti sredstva za izdelave investicijsko — tehnične dokumentacije za rekonstrukcijo cest, — ažurirati je potrebno kataster vseh vseh cest v občini, — ceste z večjo frekvenco prometa v upravljanju SKIS je potrebno kvalitetno opremiti s prometnimi znaki in kažipoti, ki pa naj bodo enotni, — rekonstrukcija povezovalnih cest s sosednjimi občinami kakor tudi med KS v občini Domžale je potrebno že v predsprejemu srednjeročnega plana uskladiti. Javna snaga — realizacija centralne deoponije za gospodinjske ter trde odpadke bo imela vso prioriteto v naslednjem srednjeročnem obdobju, — za realizacijo centralne deponije bo potifebno pripraviti samoupravni sporazum o financiranju deponije, v katerem bodo zajeti vsi porabniki kakor tudi Komunalno podjetje Domžale in SKIS — uvesti bo potrebno ob ceni te storitve tudi komponento razširjene reprodukcije, — v kolikor bodo kapacitete nove deponije zadostne bo služila tudi za potrebe kamniške občine, — poostriti bo potrebno kontrolo s strani merodajnih faktorjev (policija, inšpekcijska služba, KS) v zvezi z divjimi odlagališči smeti predvsem zaradi ohranjanja kvalitetne pitne vode kot tudi zaradi estetskega videza, — od lastnikov oziroma uporabnikov zemljišč, kjer so divja odlagališča zahtevati, da ravnajo v skladu z zakonodajo oziroma (odloki, — Komunalno podjetje Domžale naj bi v naslednjem obdobju prevzelo skrb za vzdrževanje čistoče javnih površin. Gramoznice - številne opuščene gramoznice je potrebno zasipati z odpadnimi gradbenimi materiali ter jih kultivirati. Glavni delež stroškov za to morajo nositi lastniki oziroma uporabniki zemljišč, na katerih se te opuščene gramoznice nahajajo, - za potrebe gradbene operative v Domžalah je nujno potrebno najti primerno lokacijo za gramoznico, saj se bodo s tem manjšali gradbeni stroški na račun krajših transportnih razdalj, — nova gramoznica naj bi bila skupna naložba Komunalnega podjetja Domžale, GIP Beton, ter GP Obnova oziroma drugih potencialnih sofinancerjev in koristnikov, — za povečavo kapacitet ter opremljenosti kamnoloma v Lukovici (last Komunalnega podjetja Domžale) pritegniti kakšnega možnega sofinan-cerja. Glede na naravne danosti v občini Domžale je možno odpreti nove kamnolome. Plinifikacija — realizirati naložbo v Trzinu v skladu s samoupravnim sporazumom, — pripraviti investicijsko — tehnično dokumentacijo za eventuelno plinifikacijo drugih naselij v občini s tem, ida verjetno i. ne bo moglo investirati v to panogo komunalno gospodarstvo v naslednjem srednjeročnem obdobju, — projekti novih stanovanjskih površin v občini Domžale naj upoštevajo možnost, da bodo objekti plinifici-rani. Pridobivanje, urejanje in oddajanje stavbnih zemljišč — srednjeročni program tega področja mora biti izredno usklajen s srednjeročnimi plani stanovanjske gradnje, gospodarskih organizacij, šolstva in otroškega varstva, kulture in telesne kulture ter področja gospodarstva, — finančno bo potrebno z ugodnimi bančnimi krediti usposobiti enoto za urejanje stavbnih zemljišč pri Samoupravni komunalni interesni skupnosti, — glede na planirano stanovanjsko gradnjo in gradnjo drugih objektov morajo biti pravočasno pripravljene in komunalno urejene potrebne površine stavbnih zemljišč, — v organizirani gradnji mora biti dosežen komunalni standard, ki ustreza sodobnim potrebam, vendar bo v vsakem trenutku upošteval finančne možnosti, — v zazidalnih načrtih mora biti točno opredeljana komunalna opremljenost in komunalni standard območja. — po že sprejetih zazidalnih načrtih je na razpolago cca 500 individualnih parcel, ki jih bo v prihodnjem obdobju možno realizirati z organizirano gradnjo preko Samoupravne komunalne interesne skupnosti, — za blokovno gradnjo je na razpolago po zazidalnem načrtu dovolj zazidalnih površin za naslednje srednjeroč- • no obdobje (SPB-1, SPB-2, SPB-3, SB Mengeš - Zavrti, SB Moravče), ki se morajo preko Samoupravne komunalne interesne skupnosti pravočasno odkupiti; v nasled- (Dalje na 26. strani) INFORMACIJSKO DOKUMENTACIJSK CENTER DOMŽALE (Nadaljevanje z 9. strani) REFERALNE INFORMACIJE — Vabilo na sejo skupščine skupnosti otroškega varstva Domžale ter zbora izvajalcev in zbora uporabnikov — Zapisnik 3. seje skupščine Skupnosti otroškega varstva — Zapisnik 3. seje skupščine Skupnosti socialnega skrbstva — Analiza gibanja sredstev skupne porabe Skupnosti otroškega varstva v obdobju od 1.1. do 30.6.1979 — Poraba sredstev Skupnosti socialnega skrbstva Domžale od 1.1. do 30.6.1979 — Realizacija programa Skupnosti socialnega skrbstva Domžale od 1.1. do 30.6.1979 — Samoupravni sporazum Skupnosti socialnega skrbstva Domžale o oblikovanju in postopnem prehodu na ekonomske stanarine v občini Domžale — Ocena razvojnih usmeritev socialnega skrbstva za obdobje 1981 - 1985 — Obrazložitev izvajanja srednje ročnega načrta 1976 - 198C Skupnosti socialnega skrbstva Domžale — Ocena razvojnih usmeritev doma upokojencev Domžale za obdobje 1981 - 1985 — Zaključno poročilo o ugotovljeni škodi in sanaciji škode, ki je nastala v neurju s točo leta 1978 — Zapisnik 57. seje izvršnega sveta skupščine občine Domžale — Gospodarska gibanja in analiza periodičnega obračuna Skupščine občine Domžale v prvem polletju 1979 — Sklep o pripravah za sprejem (Nadaljevanje s25. strani) njem srednjeročnem obdobju bo potrebno pripraviti nove zazidalne načrte oziroma novelirati stare, tako da ne bo problema z dokumentacijo za obdobje 1986 - 1990, — pri odpiranju novih zazidalnih kompleksov bo nujno, da bosta nastopala kot investitor predvsem Samoupravna stanovanjska skupnost ter Samoupravna komunalna interesna skupnost in ne gradbena operativa kot doslej, za tako prevzete naloge bo potrebno enoto za urejanje s stavbnimi zemljišči finančno usposobiti, — za Samoupravno komunalno inte resno skupnost oziroma za uspešne delovanje nove ustanovljene enote za urejanje stavbnih zemljišč je prioritetnega značaja med kompleksi individualne zazidave realizacija ZN Trzin; realizacija ostalih ZN bo v veliki meri odvisna od iniciative ter finančnih sredstev novograditeljev, — Samoupravno komunalno interesno skupnost bo potrebno s Širšo akcijo finančno podpreti v zvezi z zadružno gradnjo, da se bo ta pozitivna oblika gradnje in pozidave prostora sploh pričela izvajati na območju občine. plana socialnega varstva v občini Domžale za obdobje 1981 — 1985 Statut Centra za usposabljanje in varstvo invalidnih oseb Domžale—Kamnik Prospekt industrijske soseske Želodnik - Akcijski program v tednu otroka od Zveze prijateljev mladine - Ugotovitve, sklepi in priporočila o uveljavljanju in delovanju delegatskega sistema v občini Domžale - Zapisnik 14. ločenega zasedanja družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Domžale - Zapisnik 13. ločenega zasedanja zbora združenega dela Skupščine občine Domžale - Zapisnik 13. ločenega zasedanja družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Domžale - Zapisnik 13. ločenega zasedanja zbora krajevnih skupnosti Skupščine občine Domžale - Zapisnik 12. ločenega zasedanja zbora združenega dela Skupščine občine Domžale - Zapisnik 12. ločenega zasedanja zbora krajevnih skupnosti Skupščine občine Domžale - Zapisnik 12. ločenega zasedanja družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Domžale - Zapisnik 11. ločenega zasedanja zbora krajevnih skupnosti Skupščine občine Domžale - Zapisnik 11. ločenega zasedanja družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Domžale - Stališča Predsedstva OK SZDL Domžale k poročilu o gospodarskih gibanjih v prvem polletju 1979 in analizi periodičnega obračuna sprejeta na 3. seji 5.9.1979 - Bilten Skupščine občine Domžale št. 22 - Analiza poslovnega uspeha lorga-nizacij združenega dela za obdobje JANUAR - JUNU 1979 v občini Domžale - Sprememba proračuna občine Domžale za leto 1979 - Odlok o spremembi odloka o proračunu občine Domžale leto 1979 - Pobuda za spremembo statuta občine Domžale - Izvolitev sodnikov Temeljnega sodišča v Ljubljani - Zapisnik 5. seje komisije IS za komunalne zadeve, vodno gospodarstvo in varstvo okolja - Zakon o nacionalizaciji najemnih zgradb in gradbenih zemljišč (Ur. list SRS, št. 52/58) - Odlok o ustanovitvi uprave za inšpekcijske službe občin Domžale in Kamnik - Sklepi 13. seje komisije za finance z dne 20.9.1979 - Predlog stimulacije izvoza v letu 1979 - Zapisnik 58. seje izvršnega sveta, ki je bila dne 20.9.1979 ob 9. uri v konferenečni sobi Pooblastilo oziroma soglasje za izvedbo deratizacije v občini Domžale Bilanca potrošnje v občini Domžale Odlok o sprejemanju gostov na prenočišče in hrano pri zasebnih gospodmistvih in kmečkih gospodinjstvih Osnutek odloka o organizaciji upravnih organov in strokovnih služb Skupščine občine Domžale Zapisnik 59. seje izvršnega sveta — Priloga poročevalca - Ljubljana 1.10.1979 ***** ČASOPISI - GLASILA OZD: HELIOS - Tedenski bilten Kemilak NAPREDEK - NAŠ NAPREDEK LEK Ljubljana - KOLEKTIV SKUPŠČINA OBČINE Domžale -ODLOČAMO INDUPLATI Jarše - KONOPLAN TOSAMA Domžale - TOSAMA i Za lepši (delegatski) * jezik Mnogo nas je, ki hodimo po sestankih. Tam poslušamo dobre in slabe diskusije, lep in grd jezik. Mnogo jih je, ki pišejo dobre in slabe sestavke v dobrem in slabem jeziku. Da bi oni, ki pišejo slabo, brezkrvno, nepovedno, pisali bolje, vas opozarjamo na nekaj napak, ki so najbolj pogoste. Smatrati „Smatram" ni v redu: namesto nje bi marsikdo uporabil .čodim". Tudi ta beseda ne ustreza, kajti sodi le sodnik. Torej: Menim (mislim), da je potrebno ... Izpostaviti Na sestankih silno radi nenehno izpostavljamo. Ob tem je treba reči, da so sploh vse besede, ki se začenjajo z dvema predlogoma, slabe. Take besede so tudi: predpostaviti (predpostavka), razpodeliti, vzpostaviti, odpomoči itd. Činitelj Krajevni činitelji so predlagali. .. Činitelj je tisti, ki nekaj „čini". Torej je beseda doma na hrvatskem jezikovnem področju. Tudi „faktor" ni primeren. Domače se stvar sliši, če uporabimo besedo dejavnik. Angažirati se... Ob akciji NNNP smo se v krajevni skupnosti vsi močno angažirali. Angažirati se (anga-žma) je tujka, ki se je zelo razmahnila v našem samoupravnem in političnem življenju. Vsi smo se očitno močno prizadevali, potrudili, delo krepko zastavili. : ČE SE NE VESTE, VAM SPOROČAMO: .J - Da so na 58. seji izvršnega sveta občine Domžale razpravljali o zaključnem poročilu ter ugotovljeni škodi, ki so jo povzročila na kmetijskih in drugih površinah lanska neurja. S hitro akcijo, ki je bila enotna in korektna ie bilo doseženo, da kmetovalcem zaradi katastrofalnih posledic ni bilo treba klati matične črede. Poleg pomoči je bilo tudi doseženo, da so bili z davčno politiko pizadeti kmetje glede na manjši dohodek manj obdavčeni. • • • - da se v Radomljah pojavlja vprašanje obstoja pekarne v tem kraju. Pekarna, ki speče dnevno do 2000 kg kruha je za območje Radomelj zelo pomembna, saj peče kruh za celotno trgovsko mrežo s tega območja, osnovne šole in obrate družbene prehrane. Rešitev, da bi ob ukinitvi pekarne v Radomljah kruh dovažali od drugod ni sprejemljiva, saj bi občani lahko kupovali kruh iz ostalih pekarn šele med 10. in 11. uro. V Radomljah bi bilo nujno čimprej zgraditi novo pekarno (dosedanja obratuje v slabih in neustreznih najetih prostorih), vsekakor že v novem srednjeročnem obdobju. Dotlej pa bo treba najti neko rešitev, da bi pekarna za potrebe kraja še izdelovala to živilo. • • • - daje v preteklem mesecu praznovalo 30-letnico obstoja Kulturno društvo Miran J are iz Skocjana pri Krtini. Njihova kulturna dejavnost, ki se je začela 1949 pod vaškim kozolcem s komedijo „V Ljubljano jo dajmo", se je vsa leta nadaljevala z najmanj eno naštu-dirano predstavo na leto. Ob nedavni slavnostni prireditvi, na kateri so nastopili Ladko Korošec, Oktet bratov Pirnat in drugi so društvu podelili Kersnikovo plaketo, priznanja kulturne skupnosti pa so prejeli kulturni delavci in igralci društva. * • • • - da so ob isti priložnosti izdali almanah o tridesetletnem delu na področju kulture. Naslov publikacije je »Gledališče pod kozolcem". Ta naslov je še danes aktualen, saj KD Miran J are se danes deluje na prostem. V krajevni skupnosti kulturni dom sicer načrtujejo, vendar je do njega še daleč. • • • - da je v obdobju od leta 1976 do danes pomoč skupnosti socialnega skrbstva prejemalo kar precej občanov. Pomoč tistim ki nimajo premoženja in nikogar, ki bi bil po zakonu dolžan skrbeti zanje, je prejemalo 58 občanov, družbeno pomoč kot dopolnilen vir pa je prejemalo 107 občanov domžalske občine. 39