ROBNI ZAPISI Tone Partljič: MALA. Prešernova družba, Ljubljana 1992. Partljič se tokrat, popolnoma presenetljivo, podaja med zapletene in neulovljive niti ljubezenskega fatalnega odnosa, ki glavnega junaka, petdesetletnega naveličanega gledališkega režiserja, in mlado igralko spravi v avto in iz Ljubljane popelje ribaril na osamljen otoček sredi Donave pod FruSko goro. Še preden se njuna ljubezen razplamti v vroče, strastne in predvsem zelo usodne globine, jo Mala pobriSc med cigansko barantanju 118 L I T E R A T U K A ROBNI ZAPISI beograjske tržnice, Tom pa se, poln patriotskih čustev in nenadne skrbi za razpadlo družino, vrne v sredo vojne na Slovenskem. Tu ga namesto mobilizacijskega vpoklica pričaka njegova samomor-preživela žena in odraščajoči, ravno prav pametni in zateženi sin. Ali se kljub temu odloči, da bo sprejel režijo Shakespearovega Julija Cezarja, nam roman zamolči, vendar pa je spričo repertoarja zadnjih dveh sezon odgovor preprost. In še pomemben ni, saj smo Shakespeara desetletja že dobili. Ja, "Mala je ljubezenski romanček iz današnjih dni." Nič več kot to. Pa tudi manj ne. (Pina Kek) L I T E R A T U R A 119