LE ro I I i. EV. 2 6. n ★ ★ ★ P O Sl NI N A F L \ C A N A V C, n I O \ INI. U LJUBLJANA, 15. NOVEMBRA 1 935. UNIVERZITETNA BIBLIOTEKA? Turnšek Viktor. obri trije meseci so potekli, kar je denar za zgradbo univerzitetne knjižnice končno odobren in dobri štirje meseci nas ločijo od termina, ko bo zapadel, javnost ima danes zelo malo vpogleda v vprašanje, o katerem smo pisali že toliko in tolikokrat. Stalo je nenavadnih težav, da je bila potrebna vsota vnesena v državni proračun. Sedaj določa finančni zakon, da se mora izplačati in pričeti z zidavo, pa bi mislili prav za prav, da nam ni treba ničesar več; dolžnost uradnih krogov je, da izvrše jasne določbe zakona. In vendar se moramo znova obrniti k vprašanju. Če se gospodar pripravlja na zidavo, dela to po nekem redu. Naroči načrte in se dodobra pogovori z arhitektom o svojih zahtevah. Ko se sporazumeta in so načrti izdelani, jih gospodar vloži pri oblasteh, da odobre nameravano zidavo. Ko pride to dovoljenje se sporazume s stavbenikom, ki z delom prične. Približno enako je z javnimi zidavami, le da so formalnosti še dosti večje. V prvem kot v drugem slučaju pa je najvažnejši denar. Če je ta in če ni zamisel le predaleč od možne izvedbe, ni misliti na večje ovire. Vodstvo pripravljalnih del zahteva od gospodarja nekaj spretnosti, vendar ne takih, da bi jim ne bil kos povprečen človek. S to našo knjižnico pa se gode čudne stvari. Leta 1930 je rektorat univerze sestavil kot bodoči stavbni gospodar posebno komisijo strokovnjakov, ki naj bi določila pogoje, katerim mora ustrezati načrt knjižnice. Komisija je te zahteve ugotovila in naročila načrt pri gosp. prof. Plečniku. Ko je bil načrt izdelan, ga je rektorat univerze sprejel in poslal v Beograd v gradbeno ministrstvo, da ga potrdi. Vse to se je zgodilo že 1. 1931/32, toda takrat ni bilo nikogar, ki bi dvignil denar iz državnega proračuna in pričel z zidavo. Vse skupaj je propadlo. Leta 1933 je dijaštvo zaradi silne potrebe po knjižnici akcijo za denar obnovilo. Pridobilo je za sodelovanje tudi vodstvo univerze. Edino, na kar se je v dobi sistematičnega znižavanja državnih kreditov dalo opreti, je bil sklep vlade iz I. 1930/31 in 1931/32, da zgradi biblioteko in potrjeni načrti profesorja Plečnika. Ker smo prvi argument zapravili sami, je ostal kot edina stvarna opora le drugi. In res, po dveletnem ogromnem naporu smo dobili na podlagi izdelanih, predloženih in odobrenih načrtov vnovič denar, /c pred dobrim letom je senat univerze ponovno potrdil sklep, da prične takoj z zidavo, čim bodo prve denarne možnosti. Če bi bili ljudje prožni in ne bi imeli doma ovir, bi se to zgodilo že pomladi. In najmanj, kar smo mogli pričakovati je bilo, da se bo pričelo z zidavo že jeseni, kajti s 1. avgustom je stopil novi državni proračun v veljavo. Sedaj bo že kmalu polovica novembra. Parcela stoji nedotaknjena, kakor je bila. Zimski mescci so tu, v njih ni mogoče začeti z zidavo. Koncem marca denar zapade. Da bo javnost podrobno obveščena, kako se bodo razvijale v teh mesecih stvari, smo se odločili, da bomo izdali vsak teden poročilo, iz katerega bo po možnosti razvidno, kaj je novega v tem prečudnem boju. Pričenjamo kar danes. Univerzitetna pisarna je poslala 10. oktobra t. I. načrte prof. Plečnika znova v gradbeno ministrstvo v Beogradu, da jih znova pot rde. Pri odobrenju iz 1. 1981 je ostalo namreč nekaj malenkosti, ki niso bile čisto jasne. Tudi so se nekje izgubil deli načrtov in sicer detajlni načrti za električno napeljavo in centralno kurjavo. V oktobru je gradbeni urad Mestne občine ljubljanske na zahtevo banovine preklical stavbno dovoljenje, ker h komisijskem ogledu za izdajo stavbnega dovoljenja ni bil vabljen eden izmed sosedov. Nova seja je bila določena za začetek novembra. Med 31. oktobrom in 2. novembrom sta se mudila v Beogradu dva člana odbora »Akademske akcije za univerzitetno knjižnico« in povprašala v gradbenem ministrstvu, kako je z načrti. »Se bodo še proučili.« Dalje sta v Državni hipotekarni banki izvedela, da pri nji ne bo zadržkov glede izplačila posojila za univ. knjižnico v Ljubljani, kot ga določa finančni zakon za 1. 1935/36, ker ima zavod sam interes na teh posojilih, saj od njih živi. Posojilo bo najelo ministrstvo prosvete, glavna državna kontrola je nanj že pristala. Vzporedno s temi deli za knjižnico se razvija drugo, ki bo prineslo v bodočih tednih nemalih presenečenj. Poročali bomo o njem prihodnjič, z njegovim historijatom vred. GRADITEV NOVE KLINIKE - V BEOGRADU! ^^^olitika« poroča, da so dovoljeni prvi krediti za zgradbo nove otroške klinike v Beogradu v višini 3,000.000 Din. S to vsoto bodo lahko spravili stavbo pod streho. Celotni proračun te nove, najmodernejše urejene klinike znaša 10 milijonov. Načrti so že narejeni, beograjska mestna občina je že odstopila zemljišče. Nova klinika bo stala v neposredni bližini ostalih kliničnih zgradb. Zavzemala bo prostor 2300 kvadratnih metrov. Lega bo odgovarjala: fronta vseh bolniških sob in verand bo gledala proti jugovzhodu. Na razpolago sta dani dve možni zemljišči in ko se bodo dokončno odločili za eno izmed teh, se bo z graditvijo pričelo. Beograjska medicinska fakulteta je stara toliko kot naša ljubljanska: obe sta bili ustanovljeni še-le po svetovni vojni. Naša se mora še danes zadovoljevati z bornimi petimi semestri brez dostojno opremljene anatomske predavalnice, (ločini ima beograjska, da ne omenjamo mode eno urejene anatomske dvorane za 400 slušateljev, še 10—12 univerzitetnih klinik, katerim se bo zdaj pridružila še nova. 77,640.000 Din, ki so bili dodeljeni beograjski kliniki od leta 1920. do 1928. za zgraditev teh stavb, bomo prišteli še 10 milijonov. Tako bo veljala beograjska medicina v kratkem 88,640.000 Din. Vsota se bo pa gotovo še dvignila. lil pri nas? Ne le, da sploh nimamo klinike, da se zaenkrat sploh ne govori o zidavi nove prepotrebne bolnice, niti borih 150.000 l)i n za opreme že obstoječe neopremljene anatomske predavalnice nimamo. Število slušateljev je na-rastlo, predavalnica pa je ista kot pred 16 leti. Sedimo drug na drugem, pišemo in rišemo si na kolenih. Beograjska klinika ima zahvaliti svoj obseg v glavnem raznim merodajnim faktorjem, ki so se za njo zelo zavzemali, kakor tudi državni upravi sami, ki ji je bila tako naklonjena. Z borbo za razširitev medicine, za novo bolnico in kliniko smo mi študentje že začeli. Z vsemi silami naj nas podpro še ostali. NAROČNIKI! Zavedajte se, kakšne težave nam povzročate z nerednim plačevanjem naročnine. Pozivamo vas, da nam zaostalo naročnino čimpreje poravnate. Akademiki lahko plačate naročnino pri univerzitetnem vratarju! MORALNA STRAN SREDNJEŠOLSKE V Z G O J E. V. P. r roblem srednjih šol je v veliki meri gospodarski problem — premajhni prostori, premajhno število zavodov, nezadostne in slabo plačane učne moči, knjige, vedno večji procent učencev iz meščanskih slojev, stalno manjši dotok s kmetov itd. — vendar nam vse boljše kot besede pokažejo številke in statistika. Tu se nakratko pomudimo ob drugi moralni strani problema in omenimo njegovo gospodarsko bistvo le v toliko, v kolikor znižuje nivo šole, v kolikor usmerja vzgojo in vsiljuje šoli vzgojne metode. Da srednja šola ne vzgaja svobodno mislečih intelektualcev, temveč fabricira disciplinirane uradnike in dostojne državljane, da ne odpira razgledov v življenje, marveč zastira svoboden pogled, da ji ni ideal eruptivna človečnost, ampak dober, zanesljiv človeški mehanizem, da ji je resnično, razgaljeno življenje vsaj tako tuje, kot je blizu paragrafarska morala, da je srednja šola v našem razgibanem času izolirana kot samoten otok sredi oceana — vse to je nam vsem, ki smo izšli izpred njenih katedrov, jasno. Vendar, komu je jasno, zakaj mora biti tako? Zakaj ne bi bila šola živa, razgibana kot življenje krog nje, zakaj nam ne bi natakala pristnega, pa čeprav še »neza vrelega« vina, zakaj nam ne bi namesto zaprašene morale in malodušnosti dajala samozavesti in poguma, zakaj: Mir in sedi! namesto: Pojdi in delaj!, zakaj zavirati že tako omahljiv korak do resnice, zakaj žrtvovati za neko iluzorno disciplino mladostno neugnanost in prešernost, zakaj vzgajati licemerce, ko so nam odkrite, jasne misli krvavo potrebne, čemu umazana računanja s hlapčevsko naturo, namesto čiste borbe proti njej? Čemu trepetati za pravilnik in svoj položaj, namesto za usodo mladih, tebi zaupanih ljudi, Čemu skrbeti, da prideš do konca z učnim načrtom, ko nisi prišel niti do periferije ene teh mladih duš? Zakaj se razburjati, da razred ni pozoren, namesto da bi poskušal vzbuditi njegovo pozornost? Zakaj zmajevati z glavo nad mladino, namesto pošteno priznati: očetje smo slabši? Tu se nam samo po sebi vsiljuje vprašanje, zakaj se ravno srednja šola, ki naj bi pripravljala mladega človeka za življenje, tako hermetično zapira prav pred tem življenjem? Ali ne morda prav zaradi tega, ker bi mladino iztrgalo kontakt z življenjem iz njenega začaranega kroga in ji v jasni luči pokazal, da je vsa ta šolska modrost le malo več kot stara, zaprašena šara. ki se ji odrasli ljudje samo še kritično posmehujejo? Današnjo šolo loči od življenja vrsta neizpodbitnih dejstev, ki mladino silijo k temu, da si odgovore na vprašanja, ki jih stavlja živa sodobnost, išče izven šolskih klopi. Mladina danes šoli ne zaupa več, mladini se zde teatralno resne geste vzgojiteljev smešno poziranje, mladina instinktivno čuti, da jemlje vzgojitelj svoja moralna načela vsaj tako malo resno, kot jih naravno jemlje ona sama. Šola je mladini zlasti še danes neke vrste teater, ki radi tega svojega razmerja od nje niti ne zahteva, naj postane kaj drugega, kot je. Mladina se je že davno pomirila z dejstvom: tu šola, tam življenje. In zdi se, da so se pomirili in sprijaznili s tem tudi vzgojitelji sami: kajti, nazadnje je lažje igrati profesorja, kot biti profesor. Lažje je igrati človeka, kot biti človek. In s tem dejstvom nazadnje računa tudi sistem, ki je vanj kakor vse družbeno življenje vprežena tudi šola. Čemu neki nam bodo visoko intelnigentni ljudje, ko pa potrebujemo le povprečnih uradnikov, čemu neki bi potrebovali samostojno mislečih intelektualcev, ko ima namesto njih vse natančno premišljeno že sistem sam? In »učni načrt«, ta strah mladih in tolažba starih profesorjev, ki je bil prvotno le sredstvo, je postal naenkrat namen. Učni načrt je prav tako rafinirana kot preprosta iznajdba: preprosta, ker ne pusti profesorju ne učencem svobodnih rok, rafinirana, ker polagoma izsrka ves idealizem iz suplen-tovih možgan. Vsi poizkusi, modernizirati srednjo šolo, so se izjalovili ob njihovi neradikalnosti in nazadnje se najbrže ponesrečijo še vsi ostali, kajti tudi šola mora končno računati z dejstvom, da ima opravka z mladino, ki si zunaj njenih zidov oblikuje svoj tipičen notranji svet, popolnoma tuj šolski modrosti in šolski morali. UMETNOST IN SLOVENSKA DRUŽBA. V. P. (Konec.) Na prvi pogled je slehernemu jasno, da slovenske socialne prilike ne bi mogle roditi literature, ki bi lahko ustvarila kaj podobnega kot je n. pr. francoski in nemški klasicizem, italijanska renesančna umetnost ali ruski družabni in psihološki roman. Odgovora, zakaj je slovenska literatura rodila izpaček, kakršen je bil slovenski naturalizem, ne iščimo samo v nerazvitem slovenskem literarnem življenju za časa našega naturalizma, marveč v nerazvitem socialnem okolju, dočiin naturalističen roman zahteva zelo razgiban socialni milje. Po vseh teh na hitro očrtanih pogojih, odločilnih za razvoj slovenske epske literature, bi nam bilo mogoče nakazati obrise bodočega slovenskega romana, vendar bi to izpadlo iz okvira naših razmišljanj. Omenim naj samo, da nudi sodobno slovensko družbeno življenje mnogo več možnosti za razvoj slovenske proze, kakor življenje preteklih desetletij. Snov se nabira v slovenskem malomeščanskem življenju, ki ga je socialna kriza nenadoma vrgla iz ustaljenosti in letargije v vrtinec moralnih in družabnih konfliktov. Življenje množice sprole-tariziranih kmetov, obrtnikov in malih trgovcev po zakotnih slovenskih vaseh, trgih in mestih je vredno, da ga opiše močna pripovedniška roka. In kdo nam napiše prvi roman slovenskega mesta? Po vsej tej dokaj površni analizi slovenskih družabnih problemov v razmerju do umetnosti nam bo mogoče razumeti, zakaj se je lahko vsaj deloma neovirano razvijala samo tista panoga umetnosti, ki je po svojem bistvu najmanj vezana na socialne prilike; to pa zaradi tega, ker je stvar popolnoma osebnega človeškega doživljanja: to je lirika. Lirika se lahko razvije do svojih najvišjih vrhuncev, popolnoma ločeno od socialnega okolja, docela odmaknjena od kolektivnega čustvovanja, kajti lirik se vedno giblje v krogih svoje osebnosti, iz sebe lahko priznava in doživlja kolektivno radost in tragiko, more pa jo prav tako negirati, ne da bi njegova umetnost pri tem odmikanju trpela. Lirika je bila vedno otrok samote, trpljenja samotnega človeka; kadar se približa življenju je posledica kontakta vedno novo odmikanje, nova negacija, kadar potrjuje sploš-nost, je potrjevanje slabost, kadar se veseli s skupnostjo, obupuje ob lastni nemoči. Narod, kakršen smo Slovenci, je mogel v svojem ozkem, človeka vtesnjujočem krogu, v samoti, na katero so bili obsojeni njegovi veliki duhovi, nuditi dovolj psiholoških pogojev za raz- voj lirike. Prvi veliki samotni slovenski duh Prešeren je rešil svoj genij v knjigo erotične poezije; ob provincijalnih slovenskih prilikah pred sto leti je bila ta rešitev, ta odmik, zakrknjenost nujna, ako ni hotel izginiti v povprečnosti obdajajoče ga purgarije. Zadnji veliki slovenski samotar Cankar je rešil svoj genij v jedki satiri. V urah onemoglosti je pisal podobe iz svojih sanj, a to je nazadnje bila manj onemoglost kot zavest, da je genij malega naroda obsojen v samotne votline fantazije, v tavanje po koridorjih svojega srca, ker so mu pota navzven zagradile male, tesne razmere njegovega okolja. Samoti, na katero je obsojen velik duh malega naroda, je pripisati dejstvo, da imamo Slovenci tako močan razvoj svoje lirike. Na drugi strani pa je prav ta samota kriva, da se slovenska lirika danes nagiblje stran od življenja v dokaj dekadentne, napol sanjske privide, da ima gluha ušesa za pretrese v sodobnem življenju. Lirik mora biti nazadnje le globoko zasidran v svojem času, doživeti mora v sebi, kar njegovi sodobniki komaj bledo čutijo, transformirati mora v ognju svoje osebnosti kaos v logično nujnost in povezanost, iz svoje samote mora segati v življenje in življenje se mora prelivati v njegovo samotnost. Sicer pa je nujno, da mimo tako dovzetne osebnosti, kot jo predstavlju velik lirik, ne morejo veliki tokovi neke dobe. V gornjih izvajanjih sem mogoče vsaj nakazal nekatere probleme, ki jih more naša literarna zgodovina proučiti samo s pomočjo metodičnega študija slovenskega socialnega miljeja. Tu sem se omejil samo na nekaj bežnih misli o problemih slovenske literature, nisem pa mogel radi preobilega materijala pritegniti vseh ostalih panog slovenske umetnosti kakor n. pr. slikarstva, slovenske likovne umetnosti arhitekture in glasbe. Tudi razvoj teh naših umetnosti bi mogli razložiti le potom temeljite socialne in zgodovinske analize. POMEN VOLILNE PRAVICE ZA ŽENE. \i ponedeljek, 11. t. m., se je vršil prvi sestanek ženskega krožka »Mladega Triglava«. Predavala je ga. Angela Vodetova o zgoraj navedeni terni. — Uvodoma je pokazala razvoj gibanja v Sloveniji. Pred 12 leti je bilo v Ljubljani osnovano društvo, ki naj bi se borilo za ženske pravice. Prvega sestanka se je udeležilo le dvanajst žen. Zanimivo je nezanimanje takratnih akade-mičark. Njihova zastopnica je utemeljevala abstinenco približno takole: »Ni v našem interesu, da se borimo za ženske pravice, ker se čutimo popolnoma enakopravne, smo popolnoma neodvisne; tudi naši kolegi nam ne dajo čutiti nobene inferiornosti. Naše tovarišice, ki so že v službi, se čutijo zadovoljne. Sploh pa jih je mnogo med nami, ki sovražijo to 'borbo, in tudi mnogo naših kolegov jo sovraži.« Najbolj so se odzvale prvemu pozivu delavke. Danes se je zanimanje vseh žen, intelektualk, delavk, kakor tudi poročenih žena in študentk neprimerno povečalo, kar je pripisovali splošnemu poslabšanju ženinega položaja. — Predavateljica je nadalje naglašala, da se moramo zavedati, da so vse politične pravice, tako tudi volilna pravica, le eno izmed današnjih sredstev za dosego popolnih ženskih pravic. — Z žensko volilno pravico si bomo postavile v parlament ženske zastopnice, ki bodo dedovale v prvi vrsti v korist žena in mladine. Glavna naloga teh bi bila, da bi dosegle za žensko in mladostno delo: enako plačilo za enako delo, nadalje odstranitev vseh ovir, ki vedno bolj branijo ženski mladini dostop v šole (pr. učiteljišče!) in službe, soodločanje pri sodstvu, posebno mladinskem, pri raznih socialnih institucijah (borzi dela, OUZD in podobnih), kjer tvorijo malo manj kot polovico članstva žene, njihove zahteve se pa ne uvažujejo, in še druge. — V splošnem je zainteresirana danes žena na vseh področjih, kot moški predvsem pa občuti ona posledice slabe politike in zato bi morala tudi ona soodločati. Kakšne važnosti bi bilo šele soodločanje žen v parlamentu glede vojne in miru! — Volilna pravica je torej pot v parlament, ki olajšuje delo za zboljšanje kulturnih in socialnih potreb vseh državljanov, tudi ženskih. Volilna pravica pa naj bo izraz demokracije, t. j. naj bo tajna, obča in enaka in dovoljeno mora biti svobodgovarja Evgenij Ravnihar. — Izhaja vsak teden. »5. — Izdaja konzorcij, predstavnik Viktor Turn? — Tiska tiskarna »Slovenija«, predstavnik A. Kolu NOVA PRIVATNA DOCENTA NA JURIDIČN1 FAKULTETI. Univerzitetna kronika beleži v zadnjem tednu dva važna dogodka: nastopili predavanji novih privatnih docentov g. dr. Stojana Bajiča in g. dr. Vladimirja Murka. Zaradi preobilice gradiva moramo poročili odložiti za prihodnjo številko, dasi je pomen nastopa dveh novih mladih zinanstveni-kov za univerzo izrednega pomena, da bi si želeli o njem spregovoriti čimprej. VPISOVANJE V ZIMSKEM SEMESTRU. Vpisanih je bilo v zimskem semestru 1750 rednih slušateljev in slušateljic. (323 slušateljic in 1427 slušateljev). Lani je bilo vpisanih 194-5 slušateljev in slušateljic (med njimi 50 Zidov, ki letos odpadejo). Slika vpisovanja: filoz. fakulteta skupno 446 (m. 228, ž. 218), iuridična f. 604 (m. 555, ž. 49), tehnična f. 390 (m. 377, ž. 13), medicinska f. 158 (m. 115, ž. 43), teološka f. 152. Naknadno vpisovanje se še vrši. — Podatki torej kažejo, da je število slušateljev precej padlo. »BLEU! B. U. No. 1. TI ŠE NI VSEGA POVEDAL«. Zanimiv članek z belgijske svobodne univerze v Bruslju, ki je namenjen bru-selskim »brucom« in ki karakterizira nekatere študentovske tipe, ki jih opažamo tudi pri nas. Iz študentovskega glasila »Bru-xelles Universitaire«. Prevedel M-č. Ti, bleu (bruc), ki te je vrglo še vsega čistega in nedolžnega v ocean študentov bruseljske univerze, kmalu te bodo zasledovali z obtožbami ali z grožnjami in kmalu te bodo opredelili: poil, manchabal, no-veltyste ali calottin. Zbegan se boš zatekel k starejšemu tovarišu in vprašal boš, česa te prav za prav dolže in potem boš izbiral. POIL: Popolnoma meščanski individij z iskreno željo, da to ne bi bil. Namreč ta tip hodi redno v eno, dve ali tri kavarne mirno in spokojno kartat. Meščanska koncepcija študentskega duha. Biti študent se po njegovem ne pravi biti meščan, ampak iskati izpolnitev želja in veselj, ki so v bistvu docela meščanske, pa jim meščan zaradi družabne vezanosti ne more zadostiti. Kaj misli »poil« o ženi? Zanj ženska sploh nima miselnosti, o njeni miselnosti govori samo takrat, kadar žaluje za lepimi časi, ko je še ni nikjer bilo. Zenska ima svoje mesto ali v bordelu ali v zakonu. Tam jo pa vrednotiti kot tuje in inferiorno bitje. Sploh manjkajo temu tipu bistvene sestavine študentovskega duha: veselje, fantazija, strast po opazovanju, neodvisnost udejstvovanja, duh rizika, želja po udejstvovanju. Nazadnje ne ostane poilu drugega kot tovariški duh, in še ta ... NOVELTYSTE: zelo star naziv za »cercle« svetskih študentov, ki pa je že davno izginil. MANCHABAL: Študent, ki se zanima le za svoje študije, ki jih usmerja univerzitetni učni program ali pa njegovi izpiti. Naziv po krivem nadet vsem onim, ki ne zavžijejo vsak teden zadovoljivega volumna piva, ki ne krokajo po d i enem vzgledu naših prednikov. Manchabal je študent, ki ne išče stikov z obdajajočo ga okolico, ki se specijalizira za izpite. POURISTE: To smo mi. CALOTTIN: Študent, ki se ravna po principih ali dogmah, ki se ogiblje priliki, da bi o njih razpravljal, ali da bi jih branil, ki v njih ne išče ne vrednot ne resnice, ki se brani pogledati preko svojega nazora, ki ne more več presojati popolnoma svobodno, ki ne išče niti ne dvomi več. To so nazivi, ki čakajo na univerzi tebe, študent nekatolik, Ti pa, študent katolik, ki stopiš na našo svobodno univerzo: Ti misliš, da je katoliška veroizpoved prava in celo edino prava. Lahko bi se bil vpisal na katoliško univerzo v Louvainu, Toda hotel si priti med nas. Med nas študente vseli političnih mišljenj, ki imamo le eno preprosto skupno potezo, namreč, da ne verujemo v nobeno razodeto religijo. Izven naših krogov si bil seveda naš nasprotnik, med nami, če nosiš odkrito svojo barvo, si naš gost, si vedno pričakovan in dobrodošel. . , Kajpada veš, ko prihajaš, da hied nami zate nikoli ne bo mesta asistenta ali profesorja, da se nikoli ne povzpneš na nobeno odgovorno mesto v nobeni študentovski organizaciji in da ti tudi ne bodo pustili, da bi se vpisal v kakršnokoli univerzitetno organizacijo. Toda neglede na to, da ne boš nikoli plačeval članarine, da ne boš nikoli mogel voliti uli voljen biti, ne glede na pravice državljana naše univerze, neglede na vse to si nam dobrodošel. , Sodeluješ lahko kot katolik pri vseli diskusijah, }ri vseh debatah, v sleherni organizaciji. Vabili te )omo, da boš branil svoje stališče in napadal naše. Če s:' nam predstaviš kot katolik, si naš gost. Naša gostoljubnost bo kompletna. Toda če kot katolik pod kakršnokoli pretvezo prikrivaš svoje stališče, če so umikaš našemu udejstvovanju in našim diškusijam, te bomo morali smatrati za lažnjivca, sovražnika, zmožnega vsakršne nizkotnosti in obrekovanja brez vzroka I/. katolika postaneš calottin. V hipu, ko bo kdo izmed nas opazil, da si katolik in da to prikrivaš, postaneš osebni sovražnik vsakega člana slehernega univerzitetnega krožka. Nič ti ne ho odpuščeno. Prisilili te bomo, da zapustiš univerzo. Izbiraj. — Naročnina: akademiki 4 Din, vsi drugi 5 Din iek. — Uredništvo in uprava: Ljubljana, Er-an. Vsi v Ljubljani.