LJ Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VIII, štev. 4, april 2018 Logatec Postojna Vrhnika SPOT po zapletih le zaživel Brezplačno usposabljanje Seminar za frizerje za mentorje ■ m Lm r Ml m: Fi L • M m m flzflio Stiki.............................................................................................2 Aktualno............................................................................3 OOZ Logatec...........................................................4 OOZ Postojna........................................................6 OOZ Vrhnika............................................................8 Sekcije...............................................................................10 Napotila.........................................................................11 Prispevki, dajatve...........................................14 Sporočila.......................................................................16 Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00 sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Janez Marina? Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolg Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00 sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Izdajatelj: Uredniški odbor: Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice: CIP številka: Fotografije na naslovnici. Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Naj se narava po zapozneli zimi vendar prebudi. Foto: splet Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost Cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. april 2018 2 Aktualno Razpis: Obrtnik leta in Podjetnik leta Ker naša stanovska organizacija skrbi tudi za dvig ugleda obrtnih poklicev, obrtne dejavnosti in njenih nosilcev ter spodbuja odličnost, kakovost in razvoj našega podjetništva, je nedavno objavila razpise za svoja prestižna priznanja Obrtnik leta, Podjetnik leta in Najstarejši obrtnik leta. Manjši obrtniki pogosto ne morejo konkurirati velikim podjetnikom, zato bomo na istem odru ponovno podelili dve enakovredni priznanji, hkrati pa čast izkazali tudi najstarejšemu izmed nas. Sodelujte pri izboru in v okolju svojih območnih zbornic poiščite tiste obrtnike in podjetnike, ki izstopajo ter jih prijavite v izbor, strokovna komisija pa bo izbrala končne nominirance in zmagovalca. Predloge sporočite sekretarju na svoji območni zbornici. Izobraževanja in seminarji OZS NPK Vzdrževalec pnevmatik in vulkanizer 12. 4. Šola podjetništva od 12. do 24. 4. NPK Prometnik 13. 4. (Ne)obvezni interni akti v podjetju in obvezne evidence na področju dela in socialne varnosti (z vzorci) 18. 4. SOLA IZVRŠBE in NOVOSTI, ki jih v postopek prinaša novela ZIZ-L 26. 4. Redno usposabljanje voznikov — program 2018 — program 2016 — program 2015 6. 4., 8. 4.; 22. 4.; 12. 5. Več na www.ozs.si/dogodki. Konferenca o internacionalizaciji slovenskega gospodarstva So slovenski izvozniki danes v boljšem položaju kot pred krizo 2008? So nas konkurenčne države že prehitele? Kakšna je vloga države in podpornega okolja na področju internacionalizacije? Vse to in še več so vprašanja, na katera bomo iskali odgovore na 1. Nacionalni konferenci o internacionalizaciji slovenskega gospodarstva v petek, 6. aprila 2018, od 9. do 15. ure v Kongresnem centru Brdo pri Kranju, v organizaciji Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Gospodarske zbornice Slovenije, Javne agencije SPIRIT Slovenija ter Ministrstva za zunanje zadeve. Konferenca bo združila preko 300 udeležencev, odločevalcev v glavnih izvozno usmerjenih slovenskih podjetjih, vse deležnike v podpornem okolju internacionalizacije, predstavnike tujih veleposlaništev v Sloveniji in ključne investitorje. Predstavnike podjetij in institucij vljudno vabijo, da se konference udeležite. E-prijavnica, program in dodatne informacije na www.spiritslovenia.si. ifiVm« po novem tudi placilnap jetnih Zdaj pa bo! Dočakali smo 1. april. Z več gledišč pomemben dan. Najprej, seveda, dan Kristusovega vstajenja, praznik velike noči. Obenem dan napovedanega pričetka elektronskega cestninjenja tovornih vozil na avtocestah. Pa še dan lažnivih kljukcev. Nekaj pred tem smo izvedeli za odstop predsednika vlade, ki je tako z enim zamahom sindikatom povedal, da se z njimi ne bo več bodel. Razlog za odstop pa je poiskal drugje. Pomlad v marcu še kar ni hotela potrkati na vrata, tudi na koledarski začetek se ni ozirala. Sneg je še nedavno tega belil polja, okoliške hribe še beli. Kaj nam bo prinesel april? »Živi bili, pa videli« pravijo sosedje od Kolpe navzdol. Tisti sosedje, ki jim ni mar — tako vsaj govorijo — rešitve odprtih mejnih vprašanj, kajti oni poznajo svojo resnico in pravico. A moja pravica se konča tam, kjer se začenja pravica drugega. Razločiti, kje je ta ločnica, pa je vse prevečkrat stvar premoči in ne stvar resnice. Na našem območju začenja delovati SPOT. Po logaško to pomeni: umakni se, »bejž mi s pot'«. Država je po tem, ko je obrtni zbornici dodelila status društva (verjetno) doumela, da podjetniki, tisti, ki ne želijo plačevati društvene članarine, vendarle potrebujejo svetovalno podporo. »Pa dajmo nekaj deset milijončkov, da ne bodo prikrajšani v primerjavi z onimi, ki imajo te storitve zagotovljene v svojem društvu«. Bo morda v zbornici zato še nekaj članov manj in bo zato imela manj moči, ko nas obletava s svojimi predlogi in zahtevami in nam moti naše upravičene in nadvse potrebne administrativne nebuloze, ki da jim grenijo poslovanje. Kakorkoli, aparat se vzpostavlja in nekaj let bo verjetno preživel, če le ne bo usahnil vir denarja, ki ga bo napajal. Seveda so se območne zbornice, kjer je to mogoče, vključile v ta nov sistem. Kako se bo stvar sukala, bo kmalu pokazal čas. Upajmo le, da ne v smer slabljenja moči obeh sistemov in, posledično, tudi podpori podjetništvu. Urednik april 2018 3 Obvestila OOZ Logatec OOZ Logatec v projektu SPOT Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec je bila kot del konzorcija uspešna na razpisu Slovenskih poslovnih točk (več v članku zgoraj). Sistem SPOT je vladni strateški projekt, ki ga izvajajo Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Ministrstvo za javno upravo in ŠPIRIT Slovenija, javna agencija. Spletno stičišče je stran sistema SPOT spot.gov.si, ki je državni portal za podjetja in podjetnike. Namen portala je poslovnim subjektom omogočiti čim lažje, enostavno, hitro in brezplačno poslovanje z javno upravo. Portal zasleduje cilj združevanja storitev po načelu vse na enem mestu za poslovne subjekte. Na OOZ Logatec državljani EU lahko koristijo tako storitve SPOT Registracije, ki so fizične točke za podporo poslovnim subjektom, kjer uporabnik s pomočjo referenta opravi postopke, ki jih omogoča portal spot.gov.si. Logaška zbornica je tudi del SPOT Svetovanja Osrednje-slovenska (26 občin), ki predstavlja regijsko točko SPOT svetovanje in ki poleg pomoči pri registracijskih postopkih nudijo strokovno pomoč z različnih področij v obliki informiranja/svetovanja, organizacije delavnic in usposabljanj za potencialne podjetnike in podjetnike, izmenjave dobrih praks in predstavitve globalnih trendov, regionalno povezovanje ... Točke SPOT Svetovanje nudijo bistveno širši vsebinski obseg storitev, ki je potencialnim podjetnikom in podjetnikom v pomoč pri dvigu konkurenčnosti na trgu. Sedež SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska je na Gospodarski zbornici Slovenije. OOZ Logatec izvaja SPOT Svetovanja in druge podjetniške aktivnosti na sedežu v Ljubljani, mobilno pa v občinah Logatec, Vrhnika, Borovnica, Horjul, Log - Dragomer in Dobrova-Polhov Gradec. Več na spletni strani. Projekt sistema SPOT in storitve SPOT Svetovanje Osre-dnjeslovenska smo predstavili na dogodku z največjim številom obiskovalcev v skrajnem jugozahodnem delu Osrednjeslovenske regije — Gregorjevem semenju 10. marca 2018, ki ga je obiskalo več tisoč ljudi. Obiskovalcem sejemske prireditve, ki se je odvijala po ulicah v sredi- šču Logatca, smo SPOT uspešno približali številnim različnim skupinam deležnikov — obstoječim in potencialnim podjetnikom in podjetjem, občanom, društvom, šolam, mladim, zavodom, zbornicam, lokalni skupnosti in drugim deležnikom na lokalni in regionalni ravni. Poleg promocije smo v marcu pričeli z izvedbo prvega usposabljanja, in sicer 40-urnega nadaljevalnega tečaja poslovne angleščine za MSP. O dogodkih in aktivnostih boste obveščeni prek ooz-logatec.si ter e-pošte. Od aprila 2018 dalje bo na projektu zaposlena nova sodelavka Mateja Skočir, podjetniška svetovalka. Več o njej boste lahko prebrali v naslednji številki KG. Projekt sofinancirajo Evropski sklad za regionalni razvoj, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo ter javna agencija SPIRIT Slovenija. republika slovenija EVROPSKA UNIJA EVROPSKI SKLAD ZA REGIONALNI RAZVOJ S P o slovenska poslovna točka SPOT Svetovanje Menard (desno) in logaški Petrovčič. sta obiskala logaški župan Berto obrtnik — mojster strojnih inštalacij Dominik Razpisna vsebina projekta SPOT Projektje sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. Javni razpis za financiranje izvajanja celovitih podpornih storitev za potencialne podjetnike in podjetja v okviru slovenskih poslovnih točk za obdobje od 2018 do 2022, SPOT regije (Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Evropski sklad za regionalni razvoj, javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma). Namen javnega razpisa: Namen javnega razpisa je podpora in pomoč potencialnim podjetnikom ter mikro, malim in srednje velikim podjetjem, ki se srečujejo s podjetniškimi izzivi v Republiki Slovenije ter izboljšanje podjetniške kulture, krepitvi podjetniškega potenciala in pospeševanje ustanavljanja novih podjetij. Cilji javnega razpisa: • Povečanje informiranosti in znanja za reševanje izzivov na podjetniški poti v vseh fazah podjetniškega ciklusa, • Povečanje zgodnje podjetniške aktivnosti, cilji bodo doseženi z rezultatom povečanja števila podjetij, ki prejmejo nefinančno podporo. Predmet javnega razpisa: Financiranje izvajanja brezplačnih storitev na 12 slovenskih poslovnih točkah. 4 april 2018 cee. Pripravlja Dejan Šraml LOGATEC Kratek opis operacije: Projekt SPOT zagotavlja izvajanje celovitih podpornih storitev za potencialne podjetnike in MSP, povezovanje različnih institucij in vzpostavljanja partnerstva za spodbujanje podjetništva na lokalni in regionalni ravni, evidentiranje potreb na lokalni in regionalni ravni, poročanje o zaznanih administrativnih ovirah s strani svetovancev pri nastajanju in delovanju podjetij. Ključne aktivnosti SPOT regije: • Informiranje • Svetovanje • Animiranje in povezovanje regionalnega okolja • Usposabljanja in delavnice • Izmenjava dobrih praks in odpiranje poslovnih priložnosti • Poročanja in sooblikovanja podpornega okolja za poslovne subjekte Projektni partnerji SPOT svetovanje Osrednjeslo-venske regije: Gospodarska zbornica Slovenije, Obrtno--podjetniška zbornica Slovenije, Območna obrtno-podje-tniška zbornica Domžale, Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec in Data d.o.o. Obdobje izvajanja: 1. 3. 2018 - 31. 12. 2022 Povezava: www.eu-skladi.si Poslanci sekcij OZS iz Logatca Upravni odbor OOZ Logatec je na svoji 16. redni seji, dne 7. 3. 2018, proučil predlog kandidatov za poslance skupščine sekcij pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije iz OOZ Logatec, in potrdil naslednje kandidate za poslance: sekcija avtoserviserjev GABRIJEL MENARD, sekcija cementninarjev, kamnosekov in teracerjev BOGDAN OBLAK, sekcija cvetličarjev in vrtnarjev KARMEN GANTAR, sekcija elektro dejavnosti SILVESTER PIVK, sekcija gradbincev BERNARD MLINAR, sekcija grafičarjev ALOJZIJ LAZAR, sekcija kovinarjev ANDRAŽ MARUŠIČ, sekcija kozmetikov SONJA VAV-KEN, sekcija lesnih strok ALOJZ MOLK, sekcija plasti-čarjev UROŠ JARC, sekcija za gostinstvo in turizem IZIDOR ZELENC, sekcija za promet ANTON MERLAK in sekcija elektronikov in mehatronikov MARJAN MARKELJ. UO je potrdil tudi predloge za člane upravnih odborov sekcij pri OZS: Sekcija cementninarjev, kamnosekov in teracerjev Bogdan Oblak, Sekcija elektro dejavnosti Silvester Pivk, Sekcija grafičarjev Alojzij Lazar. Seje organov 7. marca sta zasedala UO in skupščina OOZ Logatec. Skupščina se je, med drugim, seznanila s poročilom nadzornega odbora in sprejela poslovno in računovodsko Seminar: nova uredba o varstvu osebnih podatkov Maja letos bo začela veljati nova evropska uredba o varstvu podatkov (GDPR). Uredba bo veljala za vsa podjetja in organizacije po vsem svetu, ki obdelujejo osebne podatke državljanov EU. Cilj Splošne uredbe o varstvu podatkov je omogočiti prebivalcem nadzor nad njihovimi osebnimi podatki in poenotiti ter dvigniti raven varstva osebnih podatkov v EU. To pa prinaša številne obveznosti za podjetja, podjetnike in druge poslovne subjekte. Zato na OOZ Logatec organiziramo strokovni seminar Nova uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) s praktičnimi rešitvami, ki bo v ponedeljek, 23. aprila 2018, ob 9.00 (Tržaška cesta 11). Uredba v ospredje postavlja odgovornost poslovnih subjektov povezano z varovanjem osebnih podatkov ter določa nova pravila varstva osebnih podatkov, pred večji izziv bo postavila tudi trženje. Na seminarju boste izvedli: kajje GDPR; kaj so osebni podatki in zakaj jih varujemo; kako se spreminja definicija osebnih podatkov; kako po novem do veljavnega soglasja za obdelavo osebnih podatkov; za kakšne namene lahko zbiramo podatke; katere ukrepe morate sprejeti za zavarovanje podatkov in jih zagotavljati; kaj pomeni ocena učinka in kdaj jo je potrebno izvesti; kaj pomeni DPO in kakšne so njegove naloge; kako je s pogodbeno obdelavo osebnih podatkov in še mnogo več. Predavateljica: Mellanie Grudniik, univ. dipl. prav., s pravosodnim izpitom in dolgoletnimi izkušnjami na področju svetovanja podjetnikom na področju delovnega in gospodarskega prava. Svetuje in predava na področju varstva osebnih podatkov. GDPR prinaša upravljavcem nekaj novih obveznosti, posameznikom pa pravic. Na njeno izvajanje se je vsekakor treba pravočasno pripraviti. Nadzorni organ ostaja Informacijski pooblaščenec. Kotizacija: za člane OOZ Logatec 49,90, člani drugih OOZ 69,90 ter nečlani OZS 89,90 evrov. V primeru prijave dveh ali več kandidatov iz iste organizacije priznamo 10 % popust. Prijave in dodatne informacije: info@ooz-logatec.si, 051 651 538. poročilo za leto 2017. Minulo leto je bilo za zbornico programsko zelo aktivno in plodno. O realiziranih projektnih uspehih ste lahko brali v KG. Skupščina je potrdila program dela in finančni načrt zbornice za leto 2018. Med poglavitnimi novostmi v letu 2018 so: uresničitev projektnih aktivnosti, financiranih iz evropske kohezije politike ter s tem povezana dodatna zaposlitev na zbornici ter mandatne zbornične volitve v jesenskem času. UO je potrdil še logaške kandidate za organe sekcij pri OZS v mandatnem obdobju 2018 — 2022; tudi v krovni zbornici je namreč letošnje leto volilno. Volilna opravila bodo izvedena v maju. 5 april 2018 Obvestila OOZ Postojna SPOT Svetovanje Primorsko notranjske regije Z mesecem marcem 2018 je pričela delovati SPOT (Slovenska podjetniška točka) Svetovanje Primorsko-no-tranjske regije, katera bo v naslednjih 5 letih zagotavljala brezplačne storitve potencialnim podjetnikom ter mikro, malim in srednje velikim podjetjem. NEC - Notranjski ekološki center Cerknica je skupaj s partnerjema Območno obrtno-podjetniško zbornico Cerknica in Območno obrtno-podjetniško zbornico Ilirska Bistrica uspešno kandidiral na javnem razpisu za financiranje izvajanja celovitih podpornih storitev za potencialne podjetnike in podjetja v okviru Slovenskih poslovnih točk za obdobje od 2018 do 2022 - SPOT REGIJE 2018-2022 za statistično regijo Primorsko-notranjska. Razpis je objavila Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (SPIRIT Slovenija, javna agencija). Na razpolago so vam svetovalci, pri katerih boste brezplačno dobili: • Informacije o dogodkih, javnih razpisih v regiji in druge podjetniške informacije. • Osnovno svetovanje v vseh fazah razvoja poslovne ideje, pogojev za opravljanje dejavnosti, registracijskih postopkov, intelektualne lastnine, finančnih in drugih vrstah pomoči države. • Izvajanje e-VEM postopkov. • Pomoč pri odpiranju novih poslovnih priložnosti z internacionalizacijo in čezmejnim sodelovanjem. Možnost udeležbe na usposabljanjih in delavnicah s podjetniško vsebino. • Možnost predstavitve svojih produktov v t.i. showroom regije. SPOT svetovalci si bodo prizadevali za sodelovanje z občinami in mreženje različnih podjetniških podpornih organizacij, z namenom izboljšati podporo pri nastajanju, rasti in razvoju podjetij v regiji. Svetovalci bodo preko predstavitev v šolah skušali navduševati mlade za podjetniško pot, spoznanja iz izmenjave dobrih praks v Sloveniji in čezmejno, bodo predstavili domačim podjetnikom. SPOT svetovanje Primorsko-notranjska regija je za vas odprt v ponedeljek, torek, četrtek in petek od 8. do 14. ure in ob sredah od 10. do 12 in od 13. do 17. ure v prostorih Območne obrtno-podjetniške zbornice Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 13, Ilirska Bistrica, telefon: 05 710 03 60, elektronski naslov: info@nec-cerknica.si Storitve SPOT lahko po predhodni najavi koristite tudi na: NEC Notranjski ekološki center, Cerknica, Popkova ulica 4, Cerknica, e-mail: tomaz@nec-cerknica.si Območna obrtno-podjetniška zbornica Cerknica, Tabor 5b, Cerknica, e-mail: silva.sivec@ozs.si Tudi v Postojni brezplačno usposabljanje za mentorje V letih od 2016 do 2021 Šolski center Kranj v okviru projekta »Usposabljanje mentorjev« organizira usposabljanje delavcev, ki kot mentorji sodelujejo pri usposabljanju dijakov na praktičnem usposabljanju z delom (PUD), oziroma študentov na praktičnem izobraževanju (PRI). Usposabljanje (PAUM) bo potekalo po »Programu za usposabljanje mentorjev za praktično usposabljanje dijakov oziroma praktično izobraževanje študentov pri delodajalcu«, ki je dostopen na spletni strani Centra RS za poklicno izobraževanje. Usposabljanje bo potekalo v obliki delavnic, tri dni v popoldanskem času. Kraj izvedbe v Postojni: Šolski center Postojna Termin usposabljanja: 9., 11. in 18. april 2018 v popoldanskem času Cilji usposabljanja: Splošni cilj programa je usposobiti udeležence za izvajanje mentorstva dijakom pri praktičnem usposabljanju z delom (PUD) in študentom na praktičnem izobraževanju (PRI), na določenem strokovnem področju, s poudarkom umestitve pedagoške in izobraževalne dimenzije v gospodarsko okolje. V okviru usposabljanja udeleženec pridobi kompetence učinkovitega pedagoško-andragoškega dela z udeleženci različne starosti na področju praktičnega usposabljanja z delom in praktičnega izobraževanja. Udeleženci seminarja se usposobijo za izvajanje poučevanja in uvajanja mladih, ki prihajajo iz šol v delo ter sodelavcev, ki se prvič uvajajo v delo. Pogoj za vključitev v program je mentor dijakom na praktičnem usposabljanju z delom: - poklicno ali srednjo strokovno izobrazbo in vsaj pet let ustreznih delovnih izkušenj ali - višjo izobrazbo in vsaj dve leti ustreznih delovnih izkušenj mentor študentom na praktičnem izobraževanju: - najmanj višjo izobrazbo in vsaj dve leti ustreznih delovnih izkušenj Zaključek usposabljanja Po končanem programu kandidat izdela in zagovarja seminarsko nalogo. Kandidat, ki bo uspešno opravil usposabljanje po programu, pridobi naziv mentor praktičnega usposabljanja z delom (krajša oblika naziva: Mentor PUD) oziroma mentor praktičnega izobraževanja (krajša oblika naziva: Mentor PRI) in potrdilo o pridobljeni usposobljenosti. 6 april 2018 Pripravlja Irena Dolgan Kotizacija in prijava: Udeležba je brezplačna. Prijavnico lahko dobite na zbornici. Za več informacij se lahko obrnete na: Nataša Kristan Primšar, univ. dipl. inž., tel.: 04 280 40 45, GSM: 051 628 886, e-naslov: natasa.kristan@sckr.si. Napovednik programov na LU Postojna - april 2018 Na Ljudski univerzi Postojna bodo v torek, 24. 4. 2018 ob 17.00 izvedli delavnico Privlačen svet kaktusov, soč-nic in mesojedk. Cena: 5 EUR Predavanje in predstavitev zanimivih primerkov, pravilna oskrba ter prikaz presajanja. Delavnico bo vodila: Melita Jurca, floristka Vse informacije in prijave na e-mail: lu-postojna@zavod-znanje.si ali na 05 721 12 80. Odsotnost sekretarke Člane obveščamo, da bo sekretarka odsotna od 25. 4. do 7. 5. 2018. Za nasvete in informacije se lahko obrnete na svetovalce OZS, tel.: 01/58 30 500. Lahko pokličete tudi na SPOT točko na tel.: 05 710 03 60. Ugoden kratkoročni kredit Ponovno vas obveščamo, da so na razpolago sredstva za najem kratkoročnega kredita. Sredstva so namenjena članom Območne obrtno-podjetniške zbornice Postojna za financiranje tekočega poslovanja, nabavo osnovnih sredstev, refinanciranje posojil, poravnavo zapadlih davčnih in drugih obveznosti. Posojilo se obrestuje po 1,50 % letni obrestni meri, odplačuje se 12 mesecev, višina posameznega zneska je odvisna od vaših prilivov, bonitet, kreditne sposobnosti in ne sme presegati 20.000 EUR. Cena obdelave zahtevka za vodenje posojila znaša 70 EUR, ki se plača ob odobritvi posojila. Vlogo za odobritev kredita in sklep dobite na naši zbornici. Usposabljanje voznikov Usposabljanje voznikov v Postojni po programu za leto 2018 bo v soboto, 14. 4. 2018 ob 8.00 na Šolskem centru Postojna. Usposabljanje voznikov na OZS Tistim, ki manjka katero od usposabljanj po programu za leto 2014, 2015, 2016 alt 2017 se ga lahko udeležite na OZS, Celovška 69, 1000 Ljubljana. Usposabljanje bo izvedeno ob zadostnem številu prijav. Termini rednega usposabljanja voznikov na OZS: Program usposabljanja za leto 2016: v nedeljo, 22. 4. 2018, od 7.00 do 13.00 Program usposabljanja za leto 2015: v soboto, 12. 5. 2018, od 7.00 do 13.00 Program usposabljanja za leto 2017: v nedeljo, 27. 5. 2018, od 7.00 do 13.00 Program usposabljanja za leto 2014: v nedeljo, 10. 6. 2018, od 7.00 do 13.00 Termini usposabljanja in prijavnica so objavljeni na in-ternetni strani OZS: www.ozs.si. Za prijavo in dodatna pojasnila pokličite na OZS, go. Mojco Poje na tel.: 01 58 30 520. Prijavnico in pojasnila lahko dobite tudi na naši zbornici. Varstvo osebnih podatkov Seminar Varstvo osebnih podatkov bodo organizirali na OOZ Logatec v ponedeljek, 23. aprila ob 9. uri. LJIWSKA Ljubljanska cost Pastojr UNIVtRZA T: 05/72112 80 POSTOJNA u-(»«ojna|$z4v&d-ii«nje.ii rw.U)»postojn*-ii 5. 4. 2018 ob 16.30 SPOMLADANSKE DOBROTE Na zanimivo zastavljeni delavnici se bomo seznanili z lokalno sezonsko kulinariko, se lotili kreativne priprave in dekoracije jedi ter mimogrede usvojili še kako veščino dizajn managementa in interpretacije kulturne dediščine. Dogodek bomo zaključili z degustacijo pripravljenih jedi in prijetnim druženjem. Prijazno vabljeni. *Prijave zbiramo v tajništvu LU Postojna do 3.4. 2018 CENA: 5 EUR DELAVNICO VODI: Lili Mahne, interpretatorka kulturne dediščine 7 april 2018 Obvestila OOZ Vrhnika Volitve v organe sekcij na OZS - poslanci skupščin V skladu z razpisom oz. sprejetim sklepom o razpisu volitev v organe sekcij OZS, je Upravni odbor naše zbornice imenoval naslednje poslance v skupščine sekcij: Sekcija avtoserviserjev - PETER CASERMAN Sekcija cementninarjev, kamnosekov in teracerjev — BENO OGRIN Sekcija cvetličarjev in vrtnarjev — SIMON HLEBEC Sekcija čistilcev objektov — ROK KRŽIČ Sekcija elektro dejavnosti — MARKO MEDIČ Sekcija frizerjev — OLIVERA SLIJEPČEVIC Sekcija gradbincev — MATJAŽ JEREB Sekcija grafičarjev — ANDRAŽ DRAŠLER Sekcija inštalaterjev-energetikov — PAVEL BIZJAN Sekcija kleparjev in krovcev — BOŠTJAN MIKLAVČIČ Sekcija kovinarjev - MARKO KOPRIVEC Sekcija lesnih strok — JANEZ KOGOVŠEK Sekcija plastičarjev — JANEZ STRŽINAR Sekcija predelovalcev kož — IGNAC JERŠINOVIČ Sekcija tekstilcev — ALENKA GORIŠEK Sekcija za gostinstvo in turizem — FRANCI TOMAŽIČ Sekcija za promet — STANISLAV ČEPON Sekcija elektronikov in mehatronikov - PETER MOLEK Sekcija slikopleskarjev in črkoslikarjev — FRANC HABAT Poslanci posameznih sekcij se bodo udeležili seje skupščine, na kateri bo izvoljen upravni odbor oz. mandatar za sestavo upravnega odbora za štiri-letno obdobje 2018 — 2022. Seje skupščin bodo aprila oz. maja. Volitve na OOZ Vrhnika mandat 2018 - 2022 Obveščeni ste že bili, da bodo volitve v organe zbornice v sredo, 16. in 23. maja 2018, na sedežu zbornice, Tržaška cesta 8a. Do 20. aprila lahko oddate predlog in soglasje predlaganega kandidata za poslanca skupščine naše zbornice. Obrazec je bil objavljen v prejšnji številki glasila, najdete ga tudi na spletni strani naše zbornice. Tam lahko tudi preberete vse o poteku volitev, objavljeni so tudi sklep o razpisu volitev, pravilnik o volitvah in volilni imeniki za posamezno volilno enoto (4 enote). Za morebitna vprašanja lahko pokličete na zbornico. Želimo, da na volitvah sodelujete vsi člani, saj je zbornica vaša organizacija. Oblikujte organe vodenja po svoji meri, predlagajte kandidate, za katere menite, da bodo uspešno vodili organizacijo, ki deluje že več kot 40 let. Spomladanski izlet Cinque Terre, 18. - 20. maj Letošnjo pomlad gremo s Kompasom v sosednjo Italijo in sicer v Pet dežel — Cinque terre. V zgodnjih jutranjih urah krenemo po avtocesti proti zahodu. Z vmesnimi postanki se peljemo z udobnim avtobusom do Genove, največjega italijanskega pristanišča. Vhod v mesto začnemo pri starem pristanišču, kjer se nahaja tudi akvarij (obisk in ogled po želji). Peš se sprehodimo mimo palače sv. Jurija do katedrale Sv. Lovrenca in dvorov Dože-ve palače. Nadaljujemo mimo Jezusove cerkve do rojstne hiše Krištofa Kolumba in glavnih mestnih vrat. Nekaj prostega časa za kavo, kosilce, ogled akvarija.. ..Sledi vožnja do enega od slikovitih letovišč na obali Ligurskega morja, nastanitev v hotelu, večerja, prenočevanje. Drugi dan se po zajtrku odpeljemo do mesta La Spezia, kjer se vkrcamo na ladjico in plovemo proti Petim deželam. To so slikovite vasice, zgrajene na terasah apnenčastih klifov strme in divje obale. Postanki v vasi Portovenere, Vernaz-zi in Monterosso. Čas za sprehode, kosilo (veliko prijetnih gostilnic, restavracij.). Povratek v La Spezio z vlakom in z avtobusom do hotela. Večerja in prenočevanje. Tretji dan se po zajtrku odpeljemo proti Parmi. Ogled mestnih znamenitosti, parka, sprehod do Verdijevega gledališča na Piazza Garibaldi, do Pizze della Pace. Parma je tudi kulinarična prestolnica Italije (siri, pršuti, Barilla.), zato si bomo privoščili obisk pršutarne, degustacijo in kosilo. Sledi še vožnja v Mantovo, utrjeno mesto na polotoku — Benetke v malem. Mesto očara s svojo slikovitostjo, obdano je z jezeri. Ogled znamenitosti: vojvodska palača, Trg Sordello, trg mantegna.. .Pozno popoldne se podamo na pot proti Sloveniji. 8 april 2018 Pripravlja Adela Cankar Cena izleta je 225 € pri 45 potnikih (235 € pri 35 potnikih) in vključuje prevoz z avtobusom, ladjico, vlakom po programu, 2 polpenziona v istem hotelu 3-4*, ogled pršutarne z degustacijo in kosilo, cestne pristojbine, vodenj in organizacijo izleta. Za člane s plačano članarino je cena 175 €. Doplačila: enoposteljna soba 60 €, vstopnina za akvarij 26 €. Prijave za izlet pričakujemo najpozneje do petka, 13. aprila oz. do zasedenosti mest na avtobusu. Prijave po telefonu, mailu, osebno na zbornici. Vljudno vabljeni na Ligursko obalo Sredozemskega morja v toplem maju. Izterjava na podlagi verodostojne listine Plačilna disciplina se je nekoliko izboljšala, vendar imate nekateri med svojimi poslovnimi partnerji še vedno dolžnike in med poslovnimi listinami neplačane račune. Odločite se za izterjavo na podlagi izdanega računa. Zakaj bi na zaslužen denar čakali dlje, kot ste se s poslovnim partnerjem dogovorili ali pa na zasluženo plačilo čakali celo zaman. Tudi vi morate plačati prejete račune, davčne obveznosti... in jih težko, če vam dolžniki ne plačajo vaših. Pri izterjavi neplačanih računov vam lahko pomagamo. Za vas opravimo administrativni del priprave predloga za e-izvršbo na podlagi verodostojne listine. Predlog vložimo na sodišče, ki izda sklep za izvršbo oziroma vodi postopek do poplačila terjatve. Pokličite nas, splača se, gre za vaš denar. Stroške izvršbe in sodno takso vam bo ob uspešni izvršbi vaš dolžnik moral plačati skupaj z glavnico in obrestmi. Najem dvorane Doma obrtnikov Načrtujete srečanje s poslovnimi partnerji, sestanek z zaposlenimi, zunanjimi sodelavci ali kašen drug dogodek, pa ne veste kje bi se dogajalo, ker nimate ustreznega prostora. Za vaše dogodke in srečanja vam lahko damo v najem veliko sejno dvorano v Domu obrtnikov, ki se nahaja v 2. nadstropju. Prostor je opremljen s 50 konferenčnimi stoli, veliko konferenčno mizo in manjšimi mizami (za razpored učilnice), ima brezžično internetno povezavo, platno, projektor za projekcijo in tablo (piši-briši). Razporeditev miz in stolov je lahko poljubna in se prilagodi vašim potrebam in željam. Cena najema znaša 40 € za tri ure + 10 € vsaka nadaljnja ura. V kolikor se odločite za večkraten najem, se lahko dogovorimo za nižjo ceno. Člani naše zbornice s plačano članarino, imate pri najemu prostorov še posebno ugodnost, saj za vas velja 50% popust na zgoraj omenjeno ceno. Pokličite in se pozanimajte. 9 april 2018 Varstvo pri delu - 13. april 2018 Za člane in zaposlene delavce organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 13. aprila, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v maju 2018. Spenjanje in striženje - 7.4.2018 Frizerji, pridite v soboto, 7. aprila, na triurno predstavitev spenjanja las in striženja. Delavnica se začne ob 14. uri v veliki predavalnici Doma obrtnikov na Vrhniki, Tržaška cesta 8a. Izvajalec bo Gašper Karničar, ki se je šolal na večjih akademijah za frizerje (Patric Cameron, Tony & Guy, ...), izkušnje je nabiral pri avstralskem frizerju leta, bil uradni frizer prireditve Supermodel Slovenija, član tima Schwarzkopf Professional, Indola Slovenia. Ima veliko izkušenj kot stilist in frizer pri snemanju filmov, v gledališču, nastopal na veliki odrih v svetu frizerstva. Predstavil bo 2 — 3 spenjanja + 1 striženje. Kot dober govorec vas bo seznanil tudi s pastmi inter-netnega nagovarjanja strank k nakupovanju izdelkov in kako prepoznati lažne ponudbe, reklame. Cena izobraževalnega dogodka za člane je 25 €, za zunanje udeležence pa 50 €. Prijave na zbornico do srede, 4. aprila. Izobraževanje se bo izvedlo, če bo vsaj 10 prijavljenih kandidatov. Ne spreglejte: - seminarja o varstvu osebnih podatkov na OOZ Logatec, 23. aprila; več na strani 5, - izobraževanja za mentorje v Postojni; več na strani 6, - usposabljanja za voznike (koda 95 za leto 2018) v Postojni, 14. aprila; več na strani 7 in v prejšnji številki Sekcije Termini volilnih skupščin sekcij Vsi tisti člani, ki ste kandidirali za poslance skupščin in upravnih odborov sekcij, boste imeli v naslednjih tednih volilne zbore skupščin sekcij. O datumu ste bili obveščeni na vaš e-naslov, ki ste ga zapisali v kandidaturo. Če vabila niste prejeli, povprašajte na vaši območni zbornici. Polagalci keramičnih oblog Usposabljanje Odbor polagalcev keramičnih oblog pri OZS organizira Usposabljanje polagalcev keramičnih oblog, ki bo izvedeno na Srednji gradbeni, geodetski in okoljevarstveni šoli v Ljubljani, Dunajska 102 (predavalnica in praktični del v šolskih delavnicah), v sredo, 4. aprila 2018, ob 12.30 uri in predvidenim zaključkom do 17.30. Poleg predstavitve novega Gradbenega zakona — pomembno za izvajalce del (tudi keramičarje), bo osrednja tema letošnjega izobraževanja polaganje velikoforma-tnih ploščic (npr. 120 x 240 cm). Izveden bo tudi praktični prikaz polaganja, zato se bo vse skupaj odvijalo na Srednji gradbeni šoli v Ljubljani, Dunajska 102. Podroben program je na spletni strani sekcije. Kotizacije za člane OZS in njihove zaposlene NI. Obvezna je prijava preko spletnega portala na tej povezavi. Prijave, informacije in dodatna pojasnila: sekretar sekcije gradbincev Janko Rozman, 01 58 30 540, 031 347 201, janko.rozman@ozs.si. Lesarji Turizem in les za novi svet Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo — Direktorat za lesarstvo in Javna agencija SPIRIT Slovenija vabita v sodelovanju z Zavodom Big, Društvom lesarjev Slovenije in drugimi partnerji na Gospodarsko arhitekturni forum na temo Turizem in les za novi svet. Lesena gradnja v povezavi z inovativnimi turistično-poslovnimi idejami bi lahko predstavljala pomemben razvojno-eko-nomski premik na področju turizma z visoko dodano vrednostjo v Sloveniji in regiji. Les se kot naraven gradbeni element ponuja kot privlačen in funkcionalen material. Omogoča hitro in preprosto gradnjo, povečuje kakovost bivanja in zmanjšuje obremenitve na naravne vire. Lesena turistična arhitektura izkorišča posebnosti in značilnosti posameznega kraja, z njimi ne tekmuje, temveč jih poudarja; je zdrava, topla in privlačna arhitektura, ki je usmerjena v prihodnost. O možnostih uporabe lesa v turizmu bodo na predavanjih svoje izkušnje na primerih dobre prakse predstavili ugledni tuji arhitekti. 10 Datum: 12. april 2018, ob 14. uri; lokacija: Mesto oblikovanja Slovenije, Dunajska cesta 123, Ljubljana. Vstop je brezplačen, prijava je obvezna. Prijave in dodatne informacije na zavodbig.com. Gradbinci in inštalaterji Poslovne priložnosti v Avstriji Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije organizira sodelovanje slovenskih podjetij na mednarodnem poslovnem srečanju Future of Building na Dunaju, ki ga pripravlja Avstrijska gospodarska zbornica, v sodelovanju z Evropsko podjetniško mrežo EEN. Srečanje je namenjeno podjetje, ki delujejo na področju:gradbeništva, gradbenih materialov, obnovljivih virov energije, klimatizacije, inženiringa in načrtovanja ter opremljanja. Srečanje bo idealna priložnost za izmenjavo izkušenj na področju gradnje, razvijanje idej o novih projektih ter navezovanje stikov za izvedbo le teh. Poseben poudarek srečanja bo tudi na predstavitvah novosti na področju gradbeništva, ogledali pa si boste lahko tudi strokovno razstavo »Mini-Bau-Expo«. Srečanje bo v torek, 8. maja 2018, v prostorih avstrijske gospodarske zbornice na Dunaju. V sredo, 9. maja 2018, pa bodo za udeležence organizirani študijski obiski projektov po različnih dejavnostih. Za sodelovanje se prijavite preko spletne povezave https://buildings2018. b2match.io/, kjer je tudi več informacij o srečanju in program. Udeležba na srečanju je brezplačna. Rok za prijavo je 30. april 2018, vendar pozivajo podjetja, da svojo prijavo izpolnijo čim prej ter si tako zagotovijo možnost sestanka z najbolj zanimivimi podjetji, katerih termini za sestanke so hitro zasedeni. Prevozniki DARS s 1. aprilom (končno) uvaja elektronski način ce-stninjenja. Prevozniki ste zavezani k nakupu potrebne elektronske opreme. Upajmo, da bo novi način zares povečal pretočnost prometa in da bodo v doglednem času odstranjene tudi cestninske postaje. Več skrbi pa povzroča namera dodatnega administrativnega obremenjevanja, če ne celo omejevanja dela prevoznikov iz »vzhodnega dela EU« v državah na zahodu. Spremljajte dogajanje in se po potrebi dejavno vključite v razprave, da se bodo stvari razvile v pravo smer. Zaposlovanje tujcev in kontrola trga dela Če želi delodajalec zaposliti tujce iz tretjih držav, je pred oddajo vloge za dovoljenje potrebno opraviti kontrolo trga dela. april 2018 Napotila S 1. 1. 2018 je potrebno uporabiti nov obrazec PDM--KTD o prostem delovnem mestu-kontrola trga dela. Ko delodajalec odda obrazec PDM-KTD, Zavod RS za zaposlovanje nanj odgovori v petih delovnih dneh od prejema ter izda obvestilo o ustreznosti oseb iz evidence dela. V primeru, da ni ustreznih oseb v evidenci brezposelnih, bo delodajalec nadaljeval postopek za zaposlitev tujca (pridobitev delovnega dovoljenja oziroma enotnega dovoljenja za prebivanje in delo). Delodajalec mora vlogo za izdajo dovoljenja predložiti v 30 dneh od izdaje obvestila Zavoda RS za zaposlovanje. V primeru, ko pa so v evidenci brezposelnih primerne osebe, delodajalec ne more zaposliti tujca. Torej je v takem primeru potrebno kandidate iskati na slovenskem trgu dela. Na portalu delodajalcev so vsi objavljeni obrazci, ki jih je treba poslati elektronsko. Pred prvo uporabo portala pa je potrebna registracija. Več na www.svetovanje.si. Zdenka Bedekovič Sejmi Sejem MEGRA in GREEN v Gornji Radgoni Kar 220 razstavljavcev iz 11 držav na več kot 9.000 m2 bo predstavljalo trajnostno gradnjo in bivanje ter priložnosti za mednarodno poslovno povezovanje na sejmu MEGRA — 30. mednarodni sejem gradbeništva, energetike, komunale in obrti. Sejem bo povezal ponudnike in uporabnike najnovejše mehanizacije, materialov, orodij in storitev za trajnostno gradnjo, energijsko in siceršnjo obnovo stavb ter urejanje okolice. Na zunanjem prostoru bo dominirala najnovejša gradbena in komunalna mehanizacija. V sejemskih halah se bodo predstavili sodobni materiali, orodja in storitve, trendi na področju komunale, urejanje okolja ter čistilne naprave. Na področju energetike bodo prikazane napredne tehnologije za klimatizacijo. Specializirane razstave bodo opozarjale na pomen energijsko varčne gradnje ter uporabo lesa v gradbeništvu, ponujale sodobno ureditev okolice in varovanje objektov. Na Obrtni ulici bodo člani območnih obrtno podjetniških zbornic ter strokovnih sekcij gradbincev pri OZS prikazovali svoje izdelke, storitve, zaključna obrtna dela v gradbeništvu in deficitarne obrtne poklice. Na voljo bodo brezplačna svetovanja arhitektov, gradbenih in energetskih strokovnjakov, svetovanja za ravnanje v primeru naravnih nesreč ter o urejanju okolice domov. Sočasno bo 4. mednarodni sejem trajnostnih tehnologij in zelenega življenjskega sloga GREEN na razstavnih prostorih in zelenem odru Govoreča paleta predstavil zamisli in izdelke, ki so v korist potrošnikom, okolju in družbi: samooskrbo z energijo iz obnovljivih virov in sodobne energetske rešitve, novosti na področju IR ogrevanja, e--mobilnost, naravne gradbene materiale in gradnjo, eko- april 2018 235 loško in permakulturno pridelavo hrane, rokodelstvo, domače naravne dobrote in druge izdelke za ozaveščeno, zeleno potrošnjo. Na njem boste lahko lahko pobliže spoznali slovenske naravne parke, projekte in organizacije, ki dajejo pred dobičkom prednost pozitivnim družbenim in okoljskim učinkom. Seznanili se boste s prednostmi in možnostmi za gradnjo mikro sončne elektrarne ali hidro elektrarne, si ogledali prvo leseno, malo vetrno elektrarno, električna kolesa, hoverboarde ter se zapeljali na testno vožnjo z električnim avtomobilom. Poučili se boste možnostih ponovne uporabe odpadkov, na strokovnih sejemskih vrtovih pa tudi o permakulturni in ekološki pridelavi hrane. Mednarodne priložnosti Skupinske predstavitve na tujih sejmih Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (SPIRIT Slovenija, javna agencija) organizira skupinsko predstavitev slovenskega gospodarstva na sejmih: • Sejem CeBIT, ki bo od 11. do 15. junija 2018 v Hanno-vru, Nemčija. Sejem CeBIT v letošnjem letu z novim konceptom in pristopom ponuja štiri glavna vsebinska področja. In sicer: d!economy, d!tec, d!talk in d!campus. • Sejem IBA, ki bo od 15. do 20. septembra 2018 v Mün-chnu, Nemčija. Sejem IBA se odvija vsake tri leta. Sejem IBA je namenjen predstavitvi izdelkov in storitev s področja pekarske industrije in slaščičarstva. Produktne skupine izdelkov so oprema in stroji za pekarstvo, peči, oprema za pakiranje in procesiranje pekarskih izdelkov, surovine za pekarstvo, sestavine in tehnologije za obdelavo testa, merilne naprave in inštrumenti, oprema za hlajenje in prezračevanje in sorodni izdelki. • Sejem METSTRADE, ki bo od 13. do 15. novembra 2018 v Amsterdamu, Nizozemska. Sejem METSTRADE je namenjen predstavitvi izdelkov in opreme s področja navtike. Produktne skupine izdelkov na sejmu so: materiali in oprema za gradnjo plovil, električne komponente in navigacijska oprema, svetila, notranja oprema plovil, pogonski agregati ter elementi in naprave in oprema za njihovo vzdrževanje, oprema za hlajenje in prezračevanje, zaščitna oprema, tekstil, izdelki iz platna in drugih materialov ter sorodna oprema, krmilni sistemi in hidravlika, oprema za marine in ostala navtična oprema. • Sejem EUROSATORY, ki bo od 11. do 15. junija 2018 v Parizu, Francija. Sejem EUROSATORY je namenjen predstavitvi izdelkov in tehnologij s področja varnosti in obrambe. Sejem je najprepoznavnejši na svojem področju v Evropi. Napotila BOSCH: vabilo podjetjem k sodelovanju SPIRIT Slovenija v sodelovanju z Robert Bosch GmbH in Veleposlaništvom RS v Berlinu vabi zainteresirana slovenska podjetja k posredovanju interesa za sodelovanje in vstop v nabavno verigo Robert Bosch GmbH. Skladno z nabavno politiko išče Bosch zlasti potencialne slovenske dobavitelje, ki lahko ponudijo kvalitetne in/ali inovativne proizvode, storitve in rešitve iz naslednjih področij: • avtomobilska industrija - dobavitelji nivoja Tier 2 do Tier 4, • IT aplikacije in programi, namenjeni področju Industrija 4.0 in Big Data. Vabijo vsa zainteresirana slovenska podjetja iz navedenih področij, da potrdite svoj interes tako, da izpolnijo posebno e-prijavnico in vprašalnik do 15. 4. 2018. Oboje in dodatne informacije dobijo na e-naslovu: mojca.be-cinkret@spiritslovenia.si. Sprejeta novela zakona o socialnem podjetništvu Državni zbor je 15. februarja 2018 sprejel novelo zakona o socialnem podjetništvu, ki naj bi med drugim z odpravo nekaterih omejitev spodbudila ustanavljanje in delovanje tovrstnih podjetij. Osnovni namen je odpraviti tiste zakonske pomanjkljivosti, ki so odvračale podjetnike od registracije socialnega podjetja. Novela bo med drugim odpravila delitev socialnih podjetij na tip A (ki izvajajo dejavnost, ki zagotavlja pozitivne družbene učinke) in tip B (ki zaposlujejo določen delež težje zaposljivih oseb), tako da bodo ta podjetja pozitivne družbene učinke zagotavljala ali iz naslova poslovne dejavnosti ali iz naslova zaposlovanja težje zaposljivih oseb. Z odpravo tega razlikovanja tudi ne bo več letnega poročanja o številu in strukturi zaposlenih ter doseženih prihodkih iz naslova opravljanja dejavnosti. Z novelo želijo okrepiti tržno naravnanost teh podjetij, torej prodajo njihovih izdelkov ali storitev na trgu. Novela bo odpravila zahtevo, da mora socialno podjetje v roku enega leta od registracije zaposliti vsaj eno osebo, v roku dveh let od registracije pa vsaj dve osebi. Ključen pogoj za zaposlovanje v socialnem podjetju je namreč dovolj velik obseg prihodkov, ki jih ustvari na trgu. Novela bo tudi odpravila omejitev registracije statusa socialnega podjetja za invalidska podjetja in zaposlitvene centre. Z novelo želijo poudariti, da je socialno podjetništvo del širšega konteksta socialne ekonomije. Svet za socialno 12 podjetništvo bo po novem svet za socialno ekonomijo, strategija razvoja socialnega podjetništva pa strategija razvoja socialne ekonomije. Vir: OZS 1,7 mio € za spodbujanje partnerstev Javna agencija SPIRIT Slovenija je marca v Uradnem listu RS objavila Javni razpis za sofinanciranje partnerstev za učinkovitejši nastop na tujih trgih v letih 2018 in 2019. Malim in srednjim podjetjem bo v dveh letih na voljo 1,7 milijona evrov. Namen javnega razpisa je spodbuditi partnerstva, sestavljena iz najmanj treh malih ali srednje velikih podjetij, h kratkoročnemu ali dolgoročnemu sodelovanju na področju izvoza in tako s povezovanjem kompetenc, kapacitet, prenosom izkušenj, znanj in drugih poslovnih povezav spodbuditi mednarodno aktivnost in izvoz podjetij. Za financiranje izbrana podjetja bodo pripravila poslovne načrte in načrte trženja na tujih trgih, vstopala na nove tuje trge, pridobila tuje zastopnike, predstavljala proizvode ali storitve na mednarodnih sejmih v tujini, vse z namenom krepitve mednarodne konkurenčnosti, uvajanja izdelkov na tujih trgih ter povečanja možnosti poslovnega sodelovanja s tujimi partnerji. Na voljo je malenkost manj kot 1,7 milijona evrov. Vsa sredstva so namenska evropska sredstva iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Na voljo je nekaj več kot 632.000 evrov letos in 1,067 milijona evrov za 2019. Rok za oddajo vlog je 9. maj 2018. NetPRO: poslovna in networking konferenca za MSP NetPRO je največja poslovna in mreženjska konferenca za mikro, mala in srednja podjetja v Sloveniji. Cilj konference je povezati poslovneže in podjetnike, z namenom predstavitve poslovnih trendov ter ustvarjanja novih poslovnih sinergij. Konferenca ponuja: predavanja o poslovnih trendih, mreženjska vozlišča ter podjetniška vozlišča in podjetniški sejem. Cilj letošnje je predstavitev novih trendov, povezovanje podjetnikov in ustvarjanje novih poslovnih sinergij. Osrednji govorci in teme bodo: dr. Nataša Pirc Musar, partnerica in direktorica, Odvetniška družba Pirc Musar — Bo 25. 5. 2018 zaradi GDPR konec sveta? Seveda ne!; Dani Polajnar, ustanovitelj in direktor Teambuilding akademije — Inteligentni in povezani timi — danes prednost, jutri nuja; Tomaž Pavlica, lastnik in direktor Palok, d. o. o. — Marketing in prodaja v času, ko kupujemo počutje; Igor april 2018 12 Napotila Zgonc, direktor Silver Bullet Risk — Osemnajst milijonov v 80 sekundah! Več info in prijave na www.netpro-konferenca.si. Gospodarska rast, a kadra ni Obrtniki in podjetniki so zadovoljni z visoko gospodarsko rastjo, a obenem opozarjajo, da v Sloveniji drastično primanjkuje usposobljenega kadra. Če ga ne bo, ne bomo mogli zadostiti potrebam na trgu, še opozarjajo. Glavni razlog za gospodarsko rast v minulem letu je bil seveda izvoz. Na izvoz so posredno vezana tudi manjša podjetja in obrtniki, ki sicer niso izvozniki, so pa podizva-jalci velikih izvoznih podjetij. Za male podjetnike in obrtnike je zlasti spodbudno, da je vedno več domačega povpraševanja (potrošnje) in investicij, tako da po oceni Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije trenutno ne občutijo pomanjkanja dela. »Je pa po drugi strani velik problem pomanjkanje kvalificirane delovne sile, s katero bi lahko slovenski obrtniki in podjetniki ustvarili še več,« opozarja predsednik OZS Branko Meh. Trenutno so največje potrebe po kovinarjih, lesarjih in gostincih. Na tem področju bomo morali storiti več, da čim prej dobimo usposobljen kader, sicer ne bomo mogli zadostiti potrebam na trgu. Po oceni Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije so obeti dobri tudi za letošnje leto, vendar pa bo visoko gospodarsko rast v lanskem letu težko preseči. Zaradi prihajajočih dvojnih volitev se bo povečal tudi obseg investicij na lokalni ravni, kjer so domači obrtniki in podjetniki zelo vpeti. Ob tem pa ne smemo pozabiti, da je rast izvoza, ki je botroval veliki gospodarski rasti v lanskem letu, odvisna tudi od gospodarskih razmer na naših ključnih gospodarskih trgih, ki pa trenutno ne dosegajo tako visokih rasti kot Slovenija. Vir OZS Ne nasedajte prevaram! V zadnjem času so spet bolj aktivni raznovrstni ponudniki »brezplačnih« storitev/oglaševanj, njihove tarče pa obrtniki in podjetniki. Ne nasedajte ponudbam, ki vam obljubljajo brezplačne storitve, ker sami dobro veste, da danes ni nič več zastonj. S tem, ko jih po telefonu poslušate in zaradi vljudnosti klica ne prekinete, si nakopljete nepotrebne težave! Ne dolgo nazaj in še vedno, obrtniki in podjetniki dobivajo pošto s predizpolnjenimi obrazci v tujem jeziku, prevaranti pa obljubljajo vpise podjetij v razne registre: European City Guide, European Buissiness Number, EU bussiness register. Obrtniki in podjetniki, misleč, da je vpis obvezen in v naglici vsega dela, obrazec podpišejo in pošljejo pošiljatelju. Tovrstnim potegavščinam je nasedla april 2018 vrsta obrtnikov in podjetnikov. Podrobneje si lahko o tem preberete na blogu Pozor, gre za prevaro! Naših obrtnikov in podjetnikov pa ne vlečejo za nos le tuji goljufi, ampak se vrsta njih žal najde tudi pri nas. Iz objave mag. Nine Scortegagna Kavčnik Evidenca embalaže (nadaljevanje izprejšnje številke KG) 2. Embalirano blago, pridobljeno iz tujine (pridobljeno v drugi državi članici EU ali uvoženo iz tretjih držav) ali ga prvič uporabiti, če je pridobitelj tega blaga tudi njegov končni uporabnik Enako velja tudi za embalirano blago, pridobljeno iz tujine. Če ste že embalirane izdelke pridobili iz tujine in jih embalirane prodali vašim kupcem na slovenskem trgu (gre za primer iz 2. točke) gre za embalažo, ki jo prvič daje na trg vaše podjetje in je za njo potrebno voditi evidenco. V kolikor ste izdelke pred prodajo (deloma) razpakirali ali prepakirali, pri čemer je pri vas nastala odpadna embalaža, ste končni uporabnik. Tudi v tem primeru se šteje, da je bila embalaža prvič dana na trg. Gre namreč za embalažo, ki je nastala pri opravljanju vaše dejavnosti in nima predhodnega dobavitelja. 3. Embalažo, pridobljeno iz tujine (pridobljeno v drugi državi članici EU ali uvoženo iz tretjih držav) ali proizvedeno v RS, ki ni namenjena za embaliranje, ali jo prvič uporabiti, če je pridobitelj ali proizvajalec te (servisne) embalaže tudi njen končni uporabnik (9. točka 3. člena Uredbe) Prvič pa je dana na trg tudi t.i. servisna embalaža oziroma embalaža namenjena za polnjenje na prodajnem mestu. Gre npr. za vrečke za sendviče, plastične ali kartonske škatle za torte, aluminijasto folijo ali papirnate in plastične nosilne vrečke. Evidenco za njih je dolžan voditi proizvajalec ali pridobitelj te embalaže. Poenostavimo: Obveznost podjetja nastane, če je vaše podjetje tisto, ki prvo vnese/da na trg RS embalažo, ki bo enkrat končala v odpadkih oziroma postala odpadna embalaža. Pri tem se upošteva embalaža, ki jo prodate skupaj s svojimi izdelki ali embalaža, ki ostane na vašem dvorišču pri tem, ko razpakirate izdelke iz tujine (brez predhodnega dobavitelja). Izjema velja za vračljivo embalažo ter embalažo z dolgo življenjsko dobo. Tako v primeru, ko je za lesene palete vzpostavljeno nadzorovano kroženje, kot embalažo, ki je prvič dana na trg, evidentirate samo palete, ki so na trg dane prvič. V evidenci pa ni potrebno voditi embalaže z dolgo življenjsko dobo — npr. kartoni za igre, zaboji za orodje, kovčki za jedilni pribor... Naj dodamo, da si OZS še vedno prizadeva za takšno ureditev tega področja, da v resnici ne bo to še en predpis več, sprejet brez treznega premisleka in presoje tako z gledišča učinkovitosti kot administrativne togosti, ki služi sama sebi. 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« sprememba prispevka za PIZ od 1.4. dalje Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predi-zpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2018 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2017 znaša 1.621,46 €). Od januarja 2018 do vključno decembra 2018 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2017 oz. 0,53 % od 1.621,46 €, kar znaša 8,59 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2017 oz. 6,36 % od 405,37 €, kar znaša 25,78 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2018 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 33,90 € (Ur. list RS, št. 19/2018). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za marec 2018: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 33,90 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2017 - 1.621,46 € 8,59 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2017 - 405,37 € 25,78 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 34,37 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za marec 18 je izračun naslednji: 44 ur marec: PIZ 59,43 €, ZZ 32,82 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,98 €, skupaj torej 93,23 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v marcu 2018: redno delo: 22 dni: 176 ur; praznik: 0 dni: 0 ur; SKUPAJ: 22 dni, 176 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2018 - lestvice veljajo od 1.1.2018 oz. za vsa izplačila v letu 2018!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2018 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.109,74 275,22 + (1660,18 - 1,49601 x bruto dohodek) 1.109,74 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2018 V letu 2018 lestvica za obračun dohodnine ni spremenjena, sprememba je le pri splošni olajšavi. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2018 znaša 842,79 € (Ur. list RS, št. 5/2018). Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2018 ne more biti manjši od 54% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2018 do 28.2.2018 se uporablja povprečna plača za leto 2016 (1.584,66 €; 54% znaša 855,72 €), za izplačila po 1.3.2018 se uporabljala povprečna plača za leto 2017 (1.626,95), oz. 54% povprečne plače, kar znaša 878,55 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70% cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30% cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov.. .Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2018: najmanj v višini minimalne plače (842,79 €) povečane za 1% znaša 851,22 €. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici 4 april 2018 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate do 28.2.2018 prispevke od najmanj 80% povprečne plače 2016 (1.584,66 €; 80% je 1.267,73 €), za obračun prispevkov od 1.3.2018 dalje uporabljate najmanj 80% povprečne plače za leto 2017. Povprečna plača za leto 2017 je 1.626,95 € (80% JE 1.301,56 €). V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove za izplačila po 1. 3. 2018. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 316,93 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 175,06 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 5,21 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 497,20 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2018 je osnova dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25%, preračunano na mesec). Za obračun prispevkov za socialno varnost za januar 2018 je minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2016 (1.584,66 €; 60% je 950,80 €), od februarja 2018 dalje bo minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2017 (1.626,95 €; 60% je 976,17 €). Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku -ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ - 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - MAREC 2018 60 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 976,17 5.694,33 osnova za prispevke je PP za leto 2017 - 1.626,95 €* Prehodni davčni podračun Referenca 976,17 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 151,31 882,62 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 86,39 503,95 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 237,70 1.386,57 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 62,08 362,16 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 64,04 373,55 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,17 30,18 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 131,29 765,89 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,98 5,69 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,98 5,69 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,96 11,38 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,37 7,97 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,59 3,42 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,96 11,39 Skupaj drugi prisp. 3,92 22,77 PRISPEVKI SKUPAJ 372,91 2.175,23 DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2017 (PP): 1.626,95 EUR ** Minimalnaosnovazaprispevke samozaposlenih vletu2018znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom145.členaZPIZ-2):1.626,95x3,5 = 5.694,33 EUR Davčni organ bo sestavil predepolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. april20l8 15 Krpanov alas Več pravic prostovoljnim zavarovancem Novela Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2E) daje prostovoljnim zavarovancem več pravic Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2E) oz. novela ZPIZ-2E (v nadaljevanju novela), je bil objavljen v uradnem listu RS, št. 65/2017 dne 20. 11. 2017. Veljati je začel že naslednji dan po objavi v uradnem listu, toda uporablja se šele od začetka tega leta. Zadevna novela je sicer prinesla 3 pomembne spremembe o katerih sem podrobneje že pisal v decembrskem Obrtniku, toda v tem prispevku se nameravam fokusirati zgolj na eno in sicer na spremembo statusa prostovoljnega zavarovanja, ki omogoča večje pravice, nekatere od njih je potrebno čimprej uveljavljati, saj se ne priznavajo po uradni dolžnosti. Pred sprejemom novele se je obdobje prostovoljne vključitve v obvezno zavarovanje vštevalo v navadno pokojninsko dobo, ki je za seboj lahko potegnila maluse, v kolikor se je zavarovanec upokojil pred dopolnitvijo t.i. »polne starosti« in ne v pokojninsko dobo brez dokupa. Po sprejemu novele se obdobje prostovoljne vključitve v obvezno zavarovanje vse do konca leta 2012 všteva v pokojninsko dobo brez dokupa, kar se upošteva tudi pri izpolnjevanju pogojev po obstoječem zakonu. S to spremembo se je le deloma in ne v celoti saniralo oškodovanje prostovoljnih zavarovancev, ki se jim je zaradi neupoštevanja teh obdobij prostovoljnega vstopa v obvezno zavarovanje do konca 2012 v pokojninsko dobo brez dokupa datum upokojitve zamaknil ali pa so se upokojili z malusi, zaradi tega je bila lahko nižja sorazmerna ali delna pokojnina, kot tudi eventualno uveljavljanih 20 % pokojnine, prav tako upokojenci tudi niso bili deležni pravice do odmere pokojnine od zakonsko določene najnižje pokojninske osnove. povrnitve finančnega prikrajšanja za nazaj, torej od dneva, ko se je posameznik odločil npr. za predčasno upokojitev z malusi, ali pa za uveljavitev npr. 20 % predčasne pokojnine, kar je bilo teoretično možno od leta 2013 naprej. Če zahtevo vloži po poteku šestih mesecev od začetka uporabe tega zakona, mu nova pokojnina oziroma izplačilo 20 % pokojnine pripada od prvega dne naslednjega meseca po vložitvi zahteve, zato nikakor ne kaže zamuditi presečnega datuma 30. junij 2018. Tudi posamezniki, ki se jim je v letu 2013 odmaknil datum upokojitve zaradi tega, ker v postopku predčasnega upokojevanja ni bilo moč zniževati upokojitvene starosti na račun osebnih okoliščin (JLA, otroci, delo pred 18. letom), ne bodo mogli tega oškodovanja uveljavljati za nazaj, bodo pa imeli lahko drugačne datume upokojitve kot tudi višine pokojnine, če bi na podlagi tozadevne spremembe izpolnili pogoj za starostno upokojitev. Takim predlagam, da si čimhitreje ponovno pridobijo informativni izračun datuma upokojitve in v kolikor bodo imeli dovolj pokojninske dobe brez dokupa (v letu 2018 za moške in za ženske 40 let), kot se zahteva za starostno upokojitev, ki garantira pokojnino brez odbitkov potem bodo v upokojitvenem postopku načeloma lahko uveljavljali znižanje zahtevane starosti na račun osebnih okoliščin (JLA, otroci, delo pred 18. letom), prav tako jim bo dana garancija do odmerjena starostne pokojnine v višini 511 € oz. od 1. aprila 2018 dalje v višini 516,62 €, ki velja za tiste, ki imajo izpolnjeno predpisano pokojninsko dobo brez dokupa za pridobitev pravice do starostne pokojnine pri najnižji starosti. Za zaokrožitev članka kaže opozoriti, da obdobje prostovoljne vključitve v obvezno zavarovanje od leta 2013 dalje še vedno sodi v navadno pokojninsko dobo in ne v pokojninsko dobo brez dokupa. Dušan Bavec Kakšna je praktična vrednost te spremembe? Vpliv bo imela na ureditev pravic posameznikov, ki so že uveljavili določene pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja kot tudi na tiste, ki bodo pravice šele uveljavljali Tisti uživalec pokojnine, ki je z upoštevanjem časa prostovoljne vključitve v obvezno zavarovanje do 31.12.2012 (torej zaradi neustrezne kvalifikacije prostovoljnega zavarovanja v primerjavi s starim zakonom ZPIZ-1) uveljavil pravico do starostne ali predčasne pokojnine po zakonu, (torej z malusi), lahko zahteva novo odmero starostne pokojnine oziroma odmero starostne pokojnine namesto predčasne pokojnine z upoštevanjem časa prostovoljne vključitve v obvezno zavarovanje kot pokojninske dobe brez dokupa. Takšno odmero lahko zahteva tudi uživalec delne pokojnine, uživalec sorazmernega dela pokojnine ter zavarovanec, ki se mu izplačuje 20 % pokojnine. Uživalcu, ki vloži zahtevo za novo odmero starostne pokojnine oziroma za odmero starostne pokojnine namesto predčasne pokojnine ali pa za novo odmero 20 % pokojnine v šestih mesecih po začetku uporabe te novele, kar pomeni najkasneje do konca meseca junija 2018, se nova pokojnina oziroma izplačilo 20 % pokojnine odmeri od začetka uporabe tega zakona, kar pomeni od 1. januarja 2018. To hkrati pomeni, da bo spremenjena višina pokojnine pripadala največ od začetka tega leta in ne bo Notranjska v Trstu Po osmih letih je »Notranjska«, tokrat skupaj z oktetom Raskovec spet zapela Slovencem v tržaškem okraju Rojan. S prireditvijo so organizatorji, društvo Marijin dom počastili slovenski kulturni praznik. Slavnostni govornik na prireditvi je bilprof. Tomaž Pavšič, kije »Notranjsko« pred leti prvič popeljal med tamkajšnje Slovence. Kako zelo si prizadevajo ohranjati naš jezik in kulturo, kažejo tudi z izjemnimi napori po ohranitvi slovenske maše, ki jo iz tamkajšnje cerkve že več kot 50 let vsako nedeljo i RAJ Trst. Na sliki: nastopajoči in gostitelji v prisrčnem pomenkovanju in prijaznem vzdušju po 16 april 2018