Let0 1895, 125 Državni zakonik za kraljevine in dežele, v državnem zboru zastopane. Kos XXVIII. — Izdan in razposlan dné 17. aprila 1895. Vsebina: St. 55. Dopustilnica za lokalno železnico iz Levova (Kleparowa) v Janöw. 55. dopustilnica z dné 1. januvarj 1895.1. za lokalno železnico iz Levova (Kleparowa) v Janöw. Mi Franc Jožef Prvi Po milosti Božji cesar avstrijsk ^Postoljski kralj ogrski, kralj češki, dalmt i n®. ' hrvaški, slavonski, gališki, vladimérsl 1 irski; nadvojvoda avstrijski; véliki vojvod inkovski; vojvoda lotarinški, salcburški, št£ „I^ koroški, kranjski, bukovinski, gorenjt 1 in dolenje-sleški ; véliki knez erdeljsk eJni grof moravski; pokneženi grof habsbm ški in tirolski itd. itd. itd. te(štvu za čas vojske in pa dodatnemu dogo-Voru- ki je obveljal 1. dné junija 1871. 1. o pre-"osu lakih bolnikov in ranjencev, katere je ležeče Pr«važati na račun vojaške blagajnice. Vsak čas veljajoči predpis za vojaške prenose P0 ^leznicah, in pa vsak čas veljajoči predpisi o že-zništvu za čas vojske zadobé za koncesionarje moe 'ri veljavo z dném, ko se po dopuščeni železnici Prične obrat. Predpisi enake vrste, ki se bodo izdali P° tem času, ki se pa ne bodo objavili po Držav-Jiern zakoniku, zadobé za koncesionarje veljavo tn°č, kadar se jim bodo uradoma priznanili. le dolžnosti imajo koncesijonarji samô v toliko, '‘kor se njih izpolnjevanje zdi izvršljivo z ozirom na r"gotnost te proge in na olajšila, vsled tega do-jena gledé na napravo, opremo in vrsto obrata. Koncesijonarji so dolžni, oddajaje službe ozi-‘■ati se v zmislu zakona z dné 19. aprila 1872.1. (Drž. ■ št. GO.) na doslužene podčastnike iz vojslva, v°Jiega pomorstva in deželne brambe. §• 8. družba, ki se napravi, ako se o tem ne bo mogoče z lepa dogovoriti z glavnim ravnateljstvom avstrijskih državnih železnic. §• H. Koncesijonarji imajo po pogojih in pridržkih, navedenih v členu XII. zakona z dné 31. decembra 1894. 1. (Drž. zak. št. 2. iz 1895. 1.) dolžnost, državnemu upravstvu na njegovo zahtevo vsak čas dopustiti soporabo železnic za promet med že obstoječimi železnicami ali pa takimi, ki se bodo še le napravile in bodo v državnem obratu, in to tako, da ima državno upravstvo pravico, prosto ustanavljaje tarife, za primérno odškodnino odpravljati ali odpravljati dajati cele vlake ali posamezne vozove po soporabljanih železnicah ali posameznih njenih kosih. §- 12. Državno upravstvo si pridržuje pravico, da smé dopuščene železnice, ko bodo dodelane in v obrat izročene, vsak čas odkupiti po nastopnih določilih: 1. Da se ustanovi odkupnina, se preračuni čisli donos, ki ga je podjetba imela v najbolj ugodnem izmed poslednjih petih let pred samim odkupom. V koliko "av'Ja gledé j!at‘ civilnim “"ančni straži Se določuje je enake ugodnosti, kakor jih usta-na prevažanje vojakov §. 7., dodelje-stražnim četam (varnostni straži, i. e.) ali drugim javnim organom, to v dopustilnih pogojih. §• 9. j, . ^°Puslilna doba in ž njo vrèd v g. 9. lit. b) °na o dopuščanju železnic izrečena obramba j 1 napravi novih železnic se ustanavlja na tpVelcleset (30) let, računčč od današnjega dné, r mine po tem roku. I,. j. državno upravstvo smé izreči, da je dopustilo ucl1 pred ak° se zaiMtVl.iene 0 za^e*’lcu ‘n dovršitvi gradnje in pa o 0 " obrata, ter bi se kak prestop rokü.ne mogel v zmislu §.11. lit. b) zakona o dopuščanju iztekom gorenjega roku izgubilo svojo ne bi izpolnjevale dolžnosti, v §. 3. §. 10. "Pia 0ncos‘j°nai'ji nimajo pravice, ako jim državno Žej V° te^a *zre^no ne dovoli, obrat dopuščenih n'1 prepustiti tretjim osebam. Žele» železnice bo v svojem upravstvu vodila n'ca Levöv—Belzec (Tomaszöw) ali pa delniška 2. Ko bi se pak železnice odkupile pred preteklim petim obratnim letom, ali kadar bi po določilih odstavka 1. najdeni srednji čisti donos ne dosegel vsaj letnega zneska, enakega letnini, potrebni za Štiriodstotno obrestovanje in razdolžbo po državnem upravstvu odobrene delniške glavnice v času, dokler traja dopustilo, tedaj se ta spredaj oznamenjeni letni znesek določi za čisti donos, ki ga je jemati v podstavo za odméro odkupnine. 3. Odškodnina, ki jo bo dati, bodi v tem, da se koncesijonarjem v še ostali dobi dopustila izplačuje znesek po zmislu odstavka 1., oziroma ako bi nastopil kak v odstavku 2. omenjeni slučaj, tamkaj navedena letnina za delniško glavnico v polletnih obrokih 30. dné junija in 31. dné decembra vsakega leta po dospelosti. 4. Državi se pridržuje pravica, kadarkoli namesto še ne dospelih letnih plačil plačati glavnico, enako znesku glavniške, računčč obresti od obresti, po štiri od sto na leto diskontovane vrednosti onih plačil, ki jih je po določilih odstavka 3. opravljati polletno. Ako se država odloči to glavnico plačati, plača naj jo v gotovini ali z državnimi zadolžnicami, kakor si to sama izbere. Državne zadolžnice je pri tem računih po tistem kurzu, ki se pokaže za poprečnega med denarnimi kurzi, kateri so se v ravno preteklem polletju na dunajski borzi zaznamovali o državnih zadolžnicah enake vrste. 5. Izplačavši odkupnino, pride država po odkupu železnic in z dném tega odkupa brez daljne odplate v bremen čisto last in v užitek teh tukaj dopuščenih železnic z vsemi dotičnimi rečmi, naj bodo premične ali nepremične, vštevši tudi vozila in gra-divne zâloge in pa iz napravne glavnice narejene obratne in pričuvne zaklade, ako le-ti niso že bili namenu primerno uporabljeni z odobrilom državnega upravstva. §• 13. Ko mine dopustilo in tistega dné, ko mine, preide brezodplatno na državo neobremenjena last in užitek tu dopuščenih železnic in vsega premičnega in nepremičnega pristojstva, vštevši tudi vozila, gradivne zâloge in pa kake iz napravne glavnice narejene obratne in pričuvne zaklade v obsegu, povedanem v §. 12., št. 5. Ako to dopustilo mine in pa tudi, ako se železnice odkupijo (§. 12.), obdržč koncesijonarji last pričuvnega zaklada, napravljenega iz lastnih donosov podjetbe, in pa kar bi imeli po obračunih tirjati, potčm last posebnih del in poslopij, napravljenih ali pridobljenih iz lastne imovine, katere so si oni sami sezidali ali pridobili po pooblastilu državnega upravstva z izrečnim pristavkom, da té reči niso pristojstvo železnic. §. U. Državno upravstvo ima pravico, prepričati se, da je gradnja železnic in pa obratna naprava po vseh delih namenu primerna in trdno narejena, in ukazati, da se napake na to stran odvrnejo in oziroma odpravijo. Tudi ima državno upravstvo pravico, po svojem človeku pregledovati gospodarstvo, in sosebno po nadzornikih, ob stroških koncesijonarjev pošilja- nih — kakorkoli se mu vzvidi primerno — Prl' gledovati, da se delo izvaja po projektu in po P°' godbi. Ako se napravi dčlniška družba, iméj komisi’ ki ga postavi državno upravstvo, tudi pravico, koli' korkrat se mu primerno zdi, hoditi v seje uprav-nega svéta ali drugega zastopa, kateri veljâ za načelništvo družbe, in pa v velike zbore, ter tam ustavljati vse sklepe in naredbe, nasprotne za' konom, dopusttlu ali družbenim pravilom, ali kvarne javni koristi; toda v takem slučaju je komi' sarjeva dolžnost, precej si izprositi razloko trgovin' skega ministerstva, katera naj se dâ brez odloga te" naj veže družbo. §• 15. Ako bi se poleg vsega prejšnjega svarila večkr*1 prelomile ali opustile v dopustilnici, v dopustilo'*1 pogojih' ali v zakonih naložene dolžnosti, pridržuje se državnemu upravstvn tudi pravica, da se popri>ne zakonom primernih naredeb ter po okolnostih izreže da je dopustilo izgubilo svojo moč še pred iztekom dopustilne dobe. Resno opominjaje vsakega, da ne delaj zopel to, kar ustanavlja ta dopustilnica, in dodeljujoč kom cesijonarjem pravico, zastran izkazne škode zal>te" vati vračila pred Našimi sodišči, dajemo vsem obl*' stvom, katerih se tiče, trdno povelje, naj ostro in skrbno čujejo nad to dopustilnieo in vsem, kar se v nji določuje. V spričdlo tega izdajemo to pismo, navdarjen0 z Našim vélikim pečatom, v Našem države glavnem in prestolnem mestu dunajskem prvega dné me seča januvarja v letu milosti tisoč osem sto deve' desetem in petem, Našega cesarjevanja sedemim štiridesetem. (B) Franc Jožef s. r. Windisch*(ïraetz s. r. Wurmbraud r' Pleiter s. r.