ill řečí Odgovorili vrednik Hi •JUme li le í ir e is. Tečaj X. saboío 28. februaria (poznozimna) 1852. List 17. Prave sreée tlom (Iz letošnjih »Drobtinic«), Kđor ko)j pod milim Bogorn živí, Vsaki pac srecen biti želí, Cesar na troni, kmetic na poljí Prosi od Boga sreče po volji; Tud jez jo jišem křižem svetá, Kje nek prebiva, kje je domá? Tam, kjer cvetlice krasno cvetó Mislim, da sreči venec pletó ; Sonce pa revce cel dan pripeka Kôsec jim slednič glavce poseká; Kodar pa smertna kosa kosí, Sreče ni prave, jok se glasi. y y 'Z verta na Tam se rad polje grem jo iskáf O si bogato kmetic bogat íte v obeta, y Sreča pšenice venec mu splet Toča prihruje, žito zdrobi Sreča nive zbej Ptičke vesele , zelen je gaj 9 M Z tu ima sreća svoj raj ; prikima y ptičke zbej y • y Hribci pod merzlim snegom ječijo , Glasa veselja ćuti ni več, Gaj Je žaluje — sreča je preč. imajo mnogo blaga, V mestih Tamkaj bo sreča naj berž domá; Kes se bogatec tam napihuje, Pa se vec revnih milo zdihuje; Kjer pa sromastva solze tekó, Nihče po sreči baral ne bó. Cesar mogocen y kakor sromak, Otrok in starèik, kmet in vojšak Srećo si voši, sreće si iše, Pa le iz lica solze si brise; V / Clovek do groba sreče želi, Pa si le prazne pene vlovi. y Kj neki ima sreča svoj dom Kdo mi pové: najdel jo bom V čistimu sercu ona kralj Serce nedolžno razveseljuje; Sreča y p r eb sre di serca, Y sercu poštenim sreča d Mme U)she shuswje. Virk nasut; tii ostane 9 dokler ga ne sadim, pa ga več Bi krat premečein in kar je gnjiliga odberem. utegnilo med tem zmerzovati, naj se s slamo po- Je krompir tako skozi 4 te dne pod milim T V , v • . I « • 1 9 ^^B mM ■■■ H nebam ležal, se čisto odbere, preden se za séme namenjeni v žaklje dene. Le tišti pa se za séme 1« i • t 1 . 1 V • 1 /- 111 od bere, ki je zvenel in se zgerbancil (welkt tind einschrumpftj ; vès drug, ki je ostal, kakor je poprej bil, ni za séme, ker je kocenast. Je za séme odbrani krompir že v žakljih , se ne smemo dni muditi s sajenjem, ker sicer krompir pre dolgo kali. Tako glestani sad začne 14 dni pred poganjati, kakor tišti, ki je naravnost iz kleti ali hrama v zemljo přišel. — Imenovani kmetovavec pravi, da je lani 2 žaklja taciga krompirja vsa dil in ga 21 žakljev přidělal čisto zdraviga. Zra ven tega na ravno tištim zemljišu je vsadil tudi žaklja druziga, ki ga je še Ie 24. maligatravna (aprila) vsadil, ko ga je naravnost iz hrama do čeravno lep in zdrav viditi, je bil vunder pri bil delk slab; od le 9 žakljev, ki ga je přidělal ? ga je bilo 5 žakljev popolnama černiga in tudivosta lih žakljih je bil malovreden in le za živino. Vtem vidi imenovani kmetovavec očitno spričbo, da je nasvetovano ravnanje gotova pomoč zoper gnjilino krompirja. Yreljavniši bi nam bila po slednja skušnja, če bi bil ves krompir ene sorte ne pa dvojne, kakor je tukaj bilo, ker se za more misliti, da perva sorta je bila že sama po sebi boljsl ali zdravši od druge. Vunder naj se vse poskusi pravo pa obderži! dene Priporoéilo hmelja. (Konec.) Da delo v hmeljišu veliko stroškov priza se ne more tajiti, ali taka je tudi vnogradu ^t vil v ^ o v iiv ni vi v i/u j i fi un i u im i* j v vi * i 11 v^t u vi i* in pri žitu; ker pa se hmelja od leta do leta več potřebuje, bo tudi cena višji šla. ? Delavcev se za hmelj blizo toliko potřebuje kakor za tersje. vunder se jih nikdar manjkalo ne bode ? (Pomoćek zoper gnjilino krompirja), kteriga lja dobri. ako gospodar hmeljorejo kakor vinorejo v pravi raz me ri z drugim svojim kmetijstvam obde iuje. Sicer so tudi otroci za ropkanje zreliga lime v poslednjih Xovicah omenjeni Grebensteinski kme Ivar poslednjič ceno hmelja vtiče, je res, da tovavec na vso moč hvali, podamo kmetovavcam v je premenljiva, morebiti bolj kot žita in dru poskušnjo, brez da bi bili porok za gotovost žiga sadii ; vunder tako, kakor je nekdaj bilo, ko se njegovo. Ker pa skušnja ni teška, naj se napravi; je cent clo le za 15 fl. prodal, tako ne bo nikdar J ^ " » ** Vi JJM» UkJll J 111 v V/ KJ V*> % 1IIA I UV li če ne bo pomagalo , tudi škodovalo ne bo. Ime vec 111/ V1V ^ i M— če se ga še toliko přiděla, ker se ga vedno novani kmetovavec pravi, da mu je ta pomočekže več potřebuje. Ce je sedaj letina prav dobraza-nj, skozi 5 let gotov; on delà takoie: „Sred mesca se poniža cena tudi na 40 fl., vunder se prodaja sušca dam krompir za séme na ilovnato zemljo na velikrat veliko veliko višji, — sedaj je srednja zrak (JjufO prenesti tako, da je za čevelj visoko cena hmelja 55 fl. En oral zemlje s hmeljem za 66 sajene zamore kmetovavcu 9 centov priđelka dati; dele in obertnike, in v peto V • če natanjko prerajtamo vse stroske, kaze srednja ali čednike, ki so avolj svojih e d n i k e pravil, zlasti rajtinga 137 fl. cistiga dobička, ki je kmetovavcu pri drobnici, smerdeli, in zategavoljo zaničevani gotov 5 če previdno hmeljise obdeluje. Ali pridela toliko vinorednik na oralu vinograda? Kdor pa se hmelj a, iuw j naj aaui ic iifli icp- iu iu iuu Aa luuam. iu jc una pa Mrasilci O Vera siga žlahniga, ker samo tak donese dobiček, ali zaderžik vse visokeji omike; zakaj člověka duh loti naj sadi le nar lep- in to rod za rodam bili. Nikomur ni bilo pripušeno iz ene verste v drugo prestopiti; kar je bil oče, mogel je biti tudi sin To y bila pa strasna overa s slabim mu zuga zguba Nekdaj so hmelj skoraj le na Češkim sadili in Česka dežela je previdovala skoraj celo Europi 5 je bil potlačen ali zatert, de se ni dalo napredo , in de nikomur ni bilo mar kaj več znati od bili vsi taki narodi vsta po niski ceni, cent po 20 se ga tudi na 30 y Parskim, Angleškim poslednj cas itd veliko, in vunder je sedaj cena trikrat prideluje sj od vati, svojiga očeta ; torej so se vili na neki srednji stop kel nilo mikanja in so bi re 9 ker se ga vedno več potřebuje, in nekdanj e zato, tako bo morebiti še 100 let terpelo, doklernepri demo. potegnilo i® # % » r m obderveneli. Vojaštvo je počasí se povzdig duhovstvo spodkopalo, přemoč in vlado na se ljudj mnogih krajih vshodnih Indii živé še smo sedaj z vino rej o, která le v ste razdelj do danasnjiga dné nepremakljivo v take ver posebno dobrih legah in pri posebno dobrih sor tah kaj dobička d Naprava hmelj je gotovo cenejsi od na- stvarnika nebes in zemlj Razun pri Hebrejcih je bil pri vsih druzih razkropljenih narodih spomin praviga edinigaBoga, veljajo, ko cenejši 5 terta, obdelovanj zgini od stvarjenja in prave vinograda, kersajenci k večimu ravno toliko potopa so zivele se med njimi neke, pa zmirej bolj e zemlje je pa za hmelj spačene ustne izročenja. Namest Boga molili so O l • • v I u» MV III 1 Uiv ^ WV OU ju IUIVV n Hmeljiše verže že pervo leto veliko dobička, likovavstvo med njimi vkoreničilo delabozjih rok, de seje tako krivoverstvo inma nekterih iz če se med hmelj repa ali kap sadí ljiša loti, naj skerbi, da si le sadík žlahnig dišečiíia, šibkiga Kdor se pa po tem priporočilu naprave hrne hodnih dezelah se ponoči zvezde nedopovedlj lep lesketajo : tu so si lep hmelj 5 de so bili sonce, luna in zvezde d o č a s t j e vpeljali bo Bolj ~ ------» 7 ------;----) -------7 ---- taka pela, kakor vinorejcu, ki ima slabe terte ali vertnarju, ki ima slabe sadně pleména; taki omisli: sicer mu bo umni Hindostáni ali izhodni Indiáni so imeli tisto skrito, čudno in nerazumljivo naravno moč, která si v dobrih ietinah malo pridobijo, v slabih pa svojiga vse obderží in vlada, vse speljuje in doveršuj y za ho,. Ker pa niso od sveta ločili in imajo gotovo z gub bol v Ceskim in iz okol celim svetu zavolj n; dobro gleštan přesaj dike se dobé iz Saca ;e tega mesta, ki šloví na po lastniga življenja priznali, jim je celi svet pervi in poglavni bog bil. Taki véri ali tacimu modro vanju pravijo panteízem. Ker se pa natorna žlahnejšiga hmelja. Ta hmelj, moc razdelí ali razodene v brezstevilnih posebnih V 1 « • V ' 1 ti I t 1 Y t I 1 • f 1 • , se tudi ne zverže, v drugo zemlj močéh, kterih, treska postavimo 5 Na bi kmetovavci v pripravnih krajih ali sadj druga emli bliska ali gromi ali pretresuje, ena zaraja trave 5 jagnjeta, druga pa grozdje meči ali se poprijeli hmelj tacih ravninah y naj bi zlasti J v v kači giblje; ta misii v človekovih možganih y una er jim vinoreja ne donasa dobička hmeljiša si napravili in se s terto le v gorice og 5 pa poje s slavčkovim jezičkam; ena přižene oblake, de deží, druga dajavode iz vira itd. so imeli vsako nili V AUg u. Zeit tako poseb i • V • natorno moc za bo Vsaki taki Xgofiovinshe pisma 5. pismo iz Vertovcove „občne zgođovineu §. 8. Razkropljeni Ijudjé postanejo maliko natorni moči so naredili sčasoma kakšin s po mini k ali podobo večidel človeško ; ljudstvo pa počasi ni več natorne močí, temuč nje spominek ali dobo za boga imelo. Tako so imeli Hindostáni od va v ci. Pervi očaki so sami darovali in za svoje perviga nar višjiga zmirej doli do nar nižjih brez števila bogov in boginj. Veliko starih narodov je molilo natorne nezapopadljive močí in je po hindo stánsko v malikovanje zabredilo ali pravimu Bogu, ali pa družim zmišljenim bogova« Ljudjé so jih spoštovali in se jih bali, zakaj vve rili so se bili ali se dali vveriti, de so taki v po sebnih zvezah z božanstvam. Pri vsih bolj omika nih starodavnih narodih so bili darovavci ali duhov niki pervi učeniki ljudstev ; odločili so se bili sicer sčasama zmed njih v svoje verste ali rede, jim postave dajali, jih sodili, zdravili, in izsred sebe jim via dní ke postavljali, ki so jih mogli po ravno tistih postavah vladati, ki so jih jim oni sami da jali. T Perzio in okolne kraj se je bila v staro davnih časih, pa od drugej, vera dveh glavnih bo gov zaplodila; beloboga, od kteriga vse dobro inčernoboga, od kteriga vse hudo pride; eden in drugi sta imela pod seboj velike verste zmirej vedno sta se meci de žjih in brezstevilnih bogo II UiCiCtOlCVIlIlJlI uu^u* , tl-unu OI« OV ojskovala, in Perziani so živo verovali seboj \ bo belobog zadnj Pagáni so imeli vsi vgodne, mile in dobrotlj 9 oboga slavno premagal i pa I----- * , ... ^vr j... J'"* Ko so ravno pri tim za se dobro skerbeli 5 vse , pa brez de bi kot perzianski v cele vojske vversteni bili tudi hudobne, nagajive invkljubne bo vednosti in znanstva sebi prihranovali, in jih le v Eni so bili bolj glavn 9 vi sj ven svoji versti ali med sabo skrivoma plodili, der tudi kot učeniki in krotitelji ljudstev njih ve liki veliki dobrotniki bili. V7 drugo versto so po in bogi in mogocnej » v V v m bogovi drugi nižji in manj cesceni. Greki so se zmisljevali in odevali od svo stavili voj šake v potrebno brambo domovine in deržavc; v tretjo kmetovavCv, v četerto rok Ce kdo P tem prip s h melje m ravnati, d želí b o atanj radi borno hm obs V iga popisa, kako naj nam naznani ; ili. . Vred. jih bogov in boginj vse človeške slabosti; njih bo so se ženili, in so se bili močno pomnožili večidel zmi najdnike po ju govi vse po človeško tud so svoje perve izobražnike ljudstev, perv sljene trebnih in zlo koristnih reci, postavodaj,----...j- naške vojšake bogovam prištevali, in jim božjo čast skazovali. Pri Grčkih in Rimcih ni nobeden 67 za vse bogove in boginje celiga naroda vedil; po leg tega je imel se sleherin svoje domaće ali škof prižgal luč sv. vere tuđi po Slovenskem, kar be remo v znamenivem zgodovinskem popisu hišne bogove, in še posebej eniga nizjiga, ki je v sedanjim življenji spremljal, in ki ga je svo jiga genia ali varha imenovah Solnograda, ga ki lepo razjasnuje pridjano podobo. Delo začnč po navadi večletni „pastirsko ogledalo, duhovskim bratom izročeno za pokus Iz zvezdocastja se je pocasi živino- in popravo", v 10 oddelkih; deseti zapopade na castje scimilo ; nebeške znaminja so bile že davno sledbo pridig od 1. postne nedele do 6. po veliki noći v Egiptu znane: Egipćani so jih z neba na zem- — Za tem sledijo življenjopisi: Mat. Nakar-a so jim v čast ali spomin iz Sirskega skofa , Šimna Klančnik-a, doht. sv. pisma y ker Ijo přestavili kamnja zrezane, ali iz brona zlité živalske podobe in bivšega naučitelja bogoslovja v Ljubljani, Jurja stavili. Sčasoma je ljudstvo takim živalskim po- Japel-na, zvezde slovenskega slovstva, AntonKna dob am božjo čast skazovalo, kasneje pajebogo- fele-a, poštenega kmeta Kalobške fare, Mice Sre castje na pravo živo živino šio, de so v Egiptu bot Mastnakove, Mice Devpelnove, inAugu 5 in nekterih druzih krajih junce, ovne,leve, slone in še celô velike kace in druge živali v osramotenje y st ina Sefler-a novega mučenika. rr ■■■■■■ Iretji razdelek so „prigodbe žalostné in ve i « a : „v. : » «i«»:.» n » ri /. ir : « « « « «et «« ™ čJoveškiga uma molili. Pri vsih bolj omikanih pa- sele mladim in starim v podúk in svar y rec gánih ali malikovavcih so bili učeni in modrijani nekoliko bolj čistih vér; plodili so jih pa le skrivaj deno odrajtaj! Turki na Koroskem, °*orje lazniveu! spostuj očeta in mater ? med sabo in obhajali mnoge slovesnosti ali skřiv zganja, mladina varuj se nečistosti ! nam naj-kupica grešno zna- nosti ob posebnih časih in tudi v posebnih tempeJj- nje gotova nesreća y vediti svojo posledno uro bi ne nih, v ktere pa ni bilo dano prostimu ljudstvu stopiti. bilo sploh dobro y v ris hoditi pa hudega rotiti je Po razločku vér je bilo pri pagánih bogočastje nevarno, • v TT* 1 i f • 1 11 ♦ . w m Boga se boj in njega podobe v časti imej! zlo različno ; Hindostáni so se nedopovedljivo mu Za tem sledi nekoliko prilik in basin y po teh čili in pokorili, de bi se bile njih duše po smerti pa ogledalo za solo in domačo rej o otrok v zopet z bogam zedinile. Žertvovanja ali darovanja sledečih izverstnih sostavkih so bile pri vsih malikovavcih v navadi: tako tudi poglavarjem (županom), mnoge očiševanja, godovi, prazniki, molitve itd. in předpise „Odperto pismo srenjskim šolarsko blago za nareke y knjiga živlenja y zarano začne žgati y Med tem, ko so pa Greki in Himci svojim bogovam komur je kopriva mati, in boginjam v čast vesele in slovesne godove in glejte kaj privada zna ! Janezek in vertnar, po kratka dogodivščina praznike obhajali, in na take dní z darovano ali starega sveta, bogovam posvećeno živino in druzimi zbranimi pri- premikavnih zvezd delki sebe, svoje družine, žlahto, prijatle in so sede priljudno gostili, so drugi narodi z nesram nostmi ali druzimi norostmi svoje bogove častili ali grozovito ljudi klali, in njih kri in meso v prijetni duh in v potolažbo jeze hudih bogovžgali. Feničarji so še celô svoje lastne otročíce vnaročje veliciga, iz brona zlitiga in razbeljeniga malika Moloha devali. od živalstva, od planetov ali 5 od nepremikavnih zvezd. (Konec sledí). ? Novièar iz slovanskih Hra Jev. z Radgone. V tem mescu so u vinogradih vso tersje obřezali y gnoj nanosili itd. ; nekteri posestniki y čih Vinogradov so celo ukazali že vincarjem kopati vendar jim je sledeči mraz 19. svečana prenaglo upa- ■ HB Na rozgah (Reben) se Slovensko slov stro. nje protoletja vkončal polno polno zdravih očesic, kar ljudém upanje daje obil nega sadja. Bog daj ! Vinska cena: lanjsko je po 80 Drobtince za novo leto Í852. Učiteljem in učen- do 95 fï. sreb. stertinjak; 1849. leta po 160 do 180 com, starišem in otrokom v poduk in kratek čas. fl.; 1848. leta pa po 200 in tudi še čez. Jabol 7 leto Na světlo dal Jožef Rozm semimsca stolne Labudske cerkve in vodja škofijnega pri sv. Andrejů. Veljajo 48 kr. Na prodaj po vsem Slovenskem.. korar čnice se po 30 do 40 sreb stertinjak dobi y brez lagvov (bučaljev). Ukazal sim, da naj se pri mojem kakor je bilo v „Novícah" vinogradu z gnojmsem ravna, » razjašnjeno: vincar je to spoznal za kompost, kakor Radostno smo sprejeli novi (7.) tečaj občje spošto- oni pravij y vendar je hitro po razlaganju različnost vanih „Drobtinic r> ter Sa z velikim veseljem prebrali. uspeha od njih komposta zapopadel Veci hvale jim ne moremo dati, kakor da rečemo, so zlata knjiga v pravo korist in omiko slovenske da F. J podžupnik z Celja. J. Š. Tudi pri nas je bilo zapovedano naroda in da so skozi in skozi vredne svojih poprejšnih da ob nedeljah in praznikih se ne smé teržiti, da mo- y sesterih sestrić ne le po notranji ceni mnogoverstnih rajo duri štacún in prodaj o nedeljah pert predmetov, temuč tudi po čisti slovenski pisavi, ki ne ostati. To se tudi zvesto spolnuje. Duri so zapeřte sili slovenskega bravca, da bi zatajil svoj narod in je- štacune prazne, ulice prazne, nasproti pa aik njegov, y t ko jih v roke vzame. Vedno veje duh niojstra klasické knji v Blaže in Nežica" v njih m J 1 ki polne Î Od Savîne. J podaja obilo lepega blaga vsaki versti bravcam, kakor ki Kako se časi spreminjajo! Vi do si ga želé in ga potrebujejo. S tem duhom navdan , teški gradovi na sterminah, grajsinske poslopja u linah. rožlanje orožja in žvenklanje kozarcov, sužnost, nikdar ne zabi naloge slovensk y o «r korar Rozm pisatelj častiti tlaka in desetina doveršili svoje blago delo za leto 1852 ne le kot vrednik „Drobtinic", padlo y vse je minulo in zgodovini za Pa na podertijah starodavnih poslopij klije in pridniši pisatelj letošnj tecaja Obsežek temuč tudi kot naj raste novo življenje, in mirne naprave umetnosti in obertnije razvijajo svoje bandera. Kakor po več deže- y ki ga hoćemo kratko naznaniti > bo na lah tako tudi na doljnim Štajarskim zdaj mnogo ne sim castitim bravcem sprical resnico zaslužene hvale Na Rupert cêlu letošnjega tečaja stoji lična podoba sv kdanjih grajšin praznih in skorej popolnama zapusenih (Rei- stoji Blizo Celja lepa velika grajšina Blagon Solnog radskeg skofa, krasno izdelana v fenstein) je skorej tudi tej osodi zapadla ; visoko zi tiskarni „Lloyda" v Terstu, pod ktero vidimo obrázek dovje prazno u zrak moli. Tamkej se bode zdaj krasna Solnogradšk to mest y od kodar je imenovani velika fabrika mjila (žajfe) in s več osnovala 68 Á9 Lo&ke doline 20. svečana D n. go Ici., Ijem zamorem naznaniti, de od tistih 8 Bolj un ski učenci in učenke po naznanilu 14. lista Z vese- okrajno poglavarstvo v Ljubljani hvaležno prevzelo in ktere so urno nesrecnim pogorelcam v Podgorico odrajtalo. Pri ti priliki se ne morem zderžati imena tistih Novic za solske ubožčike donesli, so učenci v Ložki mož naznaniti, ki so se pri ognji čversto obnašali in soli ostale 3 gold, přejeli. Očitna hvala naj bo takim branili, de se ni oginj še bolj razprostiral in še veči Podsroriški župan Janez učencam in njih g. učitelju. škode napravil. Ti le so: z Cate&a. Na pustni pondeljk je po preteklih Dol ni čar, soseskini svetovavci Andrej Cedivnik 50 letih zakonskiga stanů praznoval pošteni kmet B laz Janez in Andrej Rucgaj, Andrej S noj in Gre Kisel s svojo ženo Jožefo ponovljenje nju ženitve. Po y gor Lozar, vsi iz Podgorice. sv. maši sta se zbrala se terdna in vesela starčka v sredi 3 hčerv 5 vnukov in vec zlahte v hisi nju sinu, organista v Catežu, ki jih je tako prijazno gostil, da je bila vsa drušina prav židane volje noter do večera. C. k. okrajno poglavarstvo v Ljubljani 26. feb. 1852. Tom až G l a n č n i g, c. k. okrajni glavar. lz Ljubljane. Presvitli cesar so prišli v četertek Ker se je k godu g. fajmoštra ta dan ravno več du- o pôl desetih po zeleznici v Ljubljano; na kolodvoru slo-hovnih gospodov snidilo , jih je prišlo nekaj tudi tove- vesno sprejeti so se berž na pot v Terst podali, kamor selo družinico obiskat, ktere posebno zato v Novicah so kmalo po 4. uri popoldne došli. — Predsednik spomnim, ker je dokaz /^aiiuiji« o^n,« om«, mjo »v^., ........j— r---------- — j---j------- • -...... še vedno svoje ljube stariše imeti, čeravno so že stari, o k o 1 i c e L j u b 1 j a ns k e je bii v sredo g. Anton Galle ž la h niga serca sinu kijevesel, kmetijske podružnice Ljubljansko - Verhniške in y Iz Ljubljane. Grozno žalostna pripetila na dan vesoljniga veselovanja priirodba se je posestnik Bistriskiga grada izvoljen, g. KarlObreza. pustni torek c. k. poštar in župan na Verh ni ki in pa g. Jožef ob eni popoldne v Podgorici, neki vasi čez Savo,pi- Erzen, posestnik v Ljubljani, pa sta bila odbor čio poldrugo uro od Ljubljane med Št. Jakobam in Der- nika imenovane podružnice izvoljena. — Prihodnji pe gomnam. Nanagloma • v • je pog «•orelo 12 hiš s poslopji vred, y 5. marca zvecer bo ze omenjena milodarna in v pervi hisi, kjer se je oginj zacel, je na mcstu tek, to je beseda v dvorani filharmoniške družbe, prihodnjič bomo zgorelo č vet ero otrok, en mož je zvećer po straš- naznanili posamske reci te besede. nih bolecinah u m eri. Kako se je oginj pricel, ne vem eni pravijo, da je neka ženska cvèrla, drugi blizo hiše za gotovo ; ognjiček pripovedujejo, da je neko deklice zanetilo, in ker je tišti dan burja zlo pihala, sejepla men hipoma v listje in slamo zanesel ; toliko pa je TVovicar iz mnogih hr^jev Ker je po cesarskim ukazu od 31. grudna £0 tovo y dajegostač, brez da bi bil kaj od tega vedil y da 1851 stara osnova deželnih stanov jenjala, izroči nar no mesca, kakor je na Stajarskim tega ze ognjeni petelin po strehi skače, s svojim in s se 3otroci Šleskim vejsi ukaz od 13. in Galicii že zapovedano, tudi na Ceskim, Marskim y Z hisniga gospodarja v hisi bil, in se Ie na hrup, da gorí, otroci iz nje pribežal s svojim otročičem v naročji. Pa ko 5 v spodnji in gornji Austrii, na Tiroljskim, Ko stopijo čez prag, jih verze silni plamen ob tla ; ocetu zderčí otrok z naročja — vsi revčiki končajo življenje v stražnim požaru; oče vès ognjen, opečen in omotičen tavapreč; ko ga najdejo, je že vsa obleka na njem zgorela , le roskim in Krajnskim c. k. dezeinim poglavarjem vodstvo in predsedništvo še obstoječih stanovnih odbo-rov, ki se do vpeljanja novih naprav imajo le s tistimi zadevami pečati, ki spadajo v opravilstvo, njim izro- 23. t. m. je c. k. ministerstvo denarstva novo se hlačni rob mu je bil ostal ; zvečer je tudi on umerl po strašni spečenini. Ker je burja silno pihala, ni bilo nobene pomoči ceno. pogodbo sklenilo z austriansko narodsko banko y ki austrianskiga cesarstva v ozki za vezi mogoce ; ■HP IH^H škoda je pa pogorelcam tolikanj deržavniga denarja; ker je veči y ker razun 4 nima nobeden pohištva zavarova prigodba niga. Naj bi bila ta strašna novo svarjenje, kako potreba varno ravnati. ženska m v je z zabelo st a rišem pa, da nikdar ne morejo preveč na otroke paziti, da se ne ígrajo z ognjem! A. Fleišman. je z denarstvam in veliko premore o kreditu deržava narodski banki veliko dolžna , bojo po nji izda jani bankovci toliko veči zaupanje imeli, kolikor bolj gotovo zastavo in poroštvo ji bo deržava za posojeni denár dala, in ravno to veči poroštvo z a go to v i deržava v ti novi pogodbi narodski banki, ktera je tudi svojiga vdeležtva z 10 milioni pri poslednjim deržavnim zajemu Ministerstvo kmetíjstva je na (posojilu) oproštena. Ravno pred natisam Novic smo přejeli od c. k. znanilo kmetijski družbi Horvaško-Slavonski, da ministerstvo vojništva zavolj posebnih razmer v o okrajniga poglavarstva sledeči razglas moč pogorelcam: s prošnjo po jaške granice in njene zgol vojaške osnove ne more 14. dan t. m. je začelo ob eni popoldne v P dovoliti naprave kmetijskih podružnic ondi. Du go za borj 2 uri od Ljublja goreti ; (3 otovo kako je nJ stal do zdaj se se ne vé najske novice pišejo, da se zvé skoraj iz vsih dežel ker je pa bila huda cesarstva, da ozimina sploh dobro kaže, kar se za- ««»v jv ' "J r VLUM , nv* jt/ pt* uiiu nuu« vvomioi,»«, " t'm v " ' " je bilo kmalo 12 hiš in druzih kmetijskih poslopij more le od tistih krajev reci, kterih ni po silnim de plamenu. Tudi čvetero otrok je zgorelo; nek mož hudo žovju mesca listopada nanagloma debel sneg zapadel. opečen je po ognji tudi r ze umerl, dva pa še bolna Škode je po vradni cenitvi za 6244 fl. in 14 kr.; ICli* loto na uuiajl jju»i«tua wv.wvv JU. JJ i vjvi«. zavarovani so bili pa le štirje posestniki in sicer vsi t. m. je nastopil b an Horvaški predsedništvo banskiga Soseska Visko na Goriškem je za škodo po vojski 21 leta 1848 na obrajt povračíla 20.000 fl. přejela. skupej za 1400 Akora ni škoda , če se v 13 stola. Po vradnim številu ima Horvaško in Sla delov razdelí, tako velika zato ker je y venderle je hudo občutlj ko 814.458 dus b vse del le kajžarje zadela, ki so po p goved 476.175 y goru vso za 1ogo reveži v J blago ž i v e ž a i il p r e m o z e n j b so sedaj v nar in < veči b vse sili in dja p • v T: Paris postav so vsi ovac pa supnjeni število kónj 253.499. znese 138.600 v ^ i/- Casnikarj v ni zavolj sila ostřih tiskarnih Kraljica Španjolska je plajš, ki je vbod re vši ni le dobrotljivost beraške pal j ktere zamore v persi obvaroval in jo tako smerti otel Zato prosim v iménu nesrečnih po mi darovala cer odpoved mini sterstva sprejela in lorda Derby-ta pooblastila, nove kvi v Atoh Kraljica Anglesk je Bercne prebi Ljubljanekiga města in bližnje okolice ministre zbrati \ je radovedno y kako ee bo novo za m darove; vsak še tak ajhin dar bo c. k. ministerstvo vedlo. Natiskar in záložník Jozef Blaznik v Ljubljani.