'' f\ f: „ ' C KATOLJSK GKRKVEN UST. Danica" izhaja vsak petek na mH poli, in veija po požti za eelo leto 4 gl. «0 kr.. za pol leta 2 gl 40 kr /» *t*rt leta 1 gl. 30 kr V tiskarnjci sprejemana za celo 4 gl.. za pol leta 2 gl.. za Četert leta 1 ako zadene na ta dan praznik, uid* .,bani<**' dan poprej Tečaj XXXX.(/?/ V Ljubljani, 7. prosinca 1887. Ust I. Slovenska pridiga pri Lr.rš^i dupljini o priliki avstrijskega romanja, dne 16. avgusta 188«. Govoril Fr. Košar, korar stolne cerkve v Mariboru. O dolžnostih avstrijskih romarjev Lurški Materi Božji. fr * naj spozna, da je • o t-^VrCUi Gospod Jezus kristus v Časti -fjf' Boga Očeta.u (Filip. 2. 11.) / pri C Porečete: ali tedaj res ne smemo za noben čudež Marije tukaj prositi? Tega ne. ljubi moji! mi smemo in celo moramo za take čudeže Marijo prositi, ki so nam po nauku naše vere k izveličanju duše potrebni. Taki čudeži so: odpuščenje grehov in sprava z Bogom; — rast v čednostih in dobrih delih: stanovitnost do konca in srečna smert v milosti božji. Ti čudeži so nam zares potrebni: brez njih v nebesa ne moremo. — Kar mene zadeva, vam nič ne prikrivam, ampak kar očitno povem: Moj zasebni poglavitni namen, da sem se, akoravno že postaren. na to daljno in težavno pot podal, je bil ta, da si pri Mariji izprosim srečno smertno uro. Ako je človek prišel že nad 60 let. kaj ne. je pač zares že čas, da resno misli na smert? Vi ste sicer večidel mlajši od mene; pa prej ali poznej bo tudi po vas vsakega segla smertna merzla roka. Ker je tudi Bernardika. knkor smo slišali, najbolj molila za srečno smert. menim, da bo prav, ako tudi mi po njenem zgledu danes pred vsem in nad vse za sebe in za one. ki so nas za molitev prosili, Lurško Mater prosimo za srečno smertno uro. Kdor pa hoče čudeže gledati, mora verovati; kajti tako je božji Zveličar rekel očetu, ki je prosil za zdravje obsedenega sina: nČe zamoreš verovati; verujočemu je vse mogoče" in je še le potem čudež storil, ko je oče s solzami zavpil, rekoč: „Verujem, o Gospod! pomagaj moji neveri." (Mark. 9, 22- 23). Tudi mi verujemo, o Gospa nebeška! Naša vera je tako močna, kakor je močna tista skala, na katero je Tvoj božji Sin zidal svojo cerkev. S tako močno vero, ki je Ti zavreči ne moreš in je zavergla ne bcš, Te prosimo zdaj kar ob enem za tri čudeže: O Lurška Mati! ki si prav na tem mestu pokoro oznanjevala. ter si pri eni prikazni Bernardiki naročala: „Za grešnike se mora moliti." in si pri drugi prikazni nuročilo ponovila, trikrat rekoč: .Pokora, pokora, pokora!" stori tedaj tudi nad nami ta pervi čudež — čudež pokore, ter vzbudi tudi v naših sercih studenec in sicer neusahljivi studenec * pokornih solz. da bomo v njem. dokler živimo, dan na dan svoio grelno dušo umivali in jo dalje bolj in bolj očiščevali. y. O Lurška Mati! ki si Bernardiko po stezi popol- "-V-vnostj »kerbno vodila od stopinje do stopirje. «tori nad nami drugi čudež — čudež resnične hoje za Kristusom, da od steze pokore nikdar več ue odstopimo, ampak v čednostih in dobrih delih rastemo od dneva do dneva. O Lurška Mati! ki si Bernardiki tako srečno smert podelila, stori tudi nad nami sirotami tretji in največji in najpotrebniši čudež— čudež stanovitnosti do konca in blažene smerti v milosti in ljubezni božji. Kaj nam bo toliko mar za čudeže na tem grešnem telesu, ki bo že skoraj gnjilo v grobu: pa teh treh čudežev potrebujemo neobhodno v zveličanje svoje duše. Še enkrat toraj ponovimo: Da nam bodeš, o Lurška Mati! našo božjo pot s temi čudeži povernila, je naša vera tako močna, kakor je močna ona skala, ua katero )e Tvoj božji Sin zidal svojo cerkev. Mi verujemo v Tvojo čudodelno moč, o Lurška Mati! pa pomuoži se našo vero. 2. Mi smo slovenski romarji. Menim, ako tako molimo, da smo dopolnili svojo pervo in sicer zasebno romarsko dolžnost. Mi pa tukaj nismo le zasebni romarji, kakor gremo včasi na katero drugo božjo pot le vsak za sebe in za svoje potrebe; temveč mi smo tukaj in molimo tukaj kakor slovenski romarji. To je: kakor nemški, madjarski, češki, poljski, hervaški, romunski in laški romarji vsak svoj narod zastopajo, prav tako zastopamo tudi mi slovenski romarji slovenski narod; ali z drugimi besedami: mi smo se na božjo pot podali v imenu vseh Slovencev, da bi v imenu vseh Slovence? Lurško Mater počastili in ves slovenski narod njenemu varstvu izročili. Razlika jezikov je bila kazen greha, ko se je eno-jezični človeški rod pri zidanji babilonskega stolpa ioper Bosa samega v grešnem napuha povzdignil. (Gen. 11, 4—7). Kristus pa je premagal greh in je zlasti napuh človeški poplačal z uajzauičljivejšo smertjo na križu. rPonižal ie sam sebe do smerti in sicer do smerti na križu." a ima tudi rožni venec, ki si ga. brezmaoeža Devica! rokah der -žala. ko si se mali Beruardiki tuKaj prikazala. Dovoli, da Ti tudi mi iz treh delov svoje molitve venec sple-temo, in Ti ga za spomin na slovenske iu avstrijske romarje v roke položimo iu v rokah pustimo. Ne zaverzi ga, o Marija! Čudodelni studenec naj ga zaliva, da ne usahne, iu kadarkoli ga boš pogledala, o dobra Mati! spomni se na nas in blagoslovi nas! Oj, da nam ui dano. zmirom pri Tebi ostati. Lurška Mati! in vsak dan vsaj za četertiuko ure to blaženo dupljino obiskovati. Komaj nmo prišli, pa že zopet se bliža ura ločitve. Toda, Lurška Mati! mi se ločimo od I ebe ie s telesom, naša serca ostanejo pri Tebi za vselej. Kakor večna luč gori pred B<'ž;im Telesom, tako bodo naša serca v tej dupljini pred Teboj iu za Tebe gorela! Slovenski romarji gremo domov, pa kakor daleč se glasi jezik slovenski, to Ti obljubimo, tako daleč se bo zanaprej razlegala Lurška pesem, in mi duhovniki Ti še posebej obljubimo, da bo zanaprej na^a skerb in naše veselje, po vseh cerkvah širiti Tvoje češčenje. o Lurška Mati! in češčenje skrivnosti Tvojega brezmadežnega spočetja. — Avstrijski r-marji gremo zopet domov, pa avstrijsko bandero ostane tukaj v večno znamenje, da Te Avstrija ljubi, o Marija! — da Avstrija v Tebe zaupa, o Marija! — da hoče Avstrija vselej biti in ostati ponižna dekla Jezusa in Marije. O Lurška Mati! povedati ne moremo, kako britka nam je misel na bližnje slovo. Še enkrat se Te, kakor otroci matere, oklenemo in kličemo: „Ne izpustim Te, dokler ne blagosloviš me!" Zato še enkrat ponovimo obljubo: Vsi avstrijski narodi in jeziki spoznajo danes in bodo vsikdar spoznavali, da je Gospod Jezus Kristus v časti Boga Očeta — pravi Božji Sin in Ti. brezmadežna Devica! Njegova Mati presveta. Amen. Zdrava misel za novo leto. Od mogočnih gora obdana stoji v ozki planinski dolini koča dervarjeva; njegov sin Jožek bi bil že aavno rad šel na višave, a ker ga je oče velikokrat opominjal, boje se, da se ne bi zgubil, opustil je to; toraj je poznal le dolinico, v kateri je stala koča njegovih starišev; vendar se mu je zdela taista prostorna in velika, pa le zato. ker ni videl še nikdar večih pokrajin. Nekega lepega popoldneva podasta se oče in sinček. kateri je bil že deset let spoinil, v gore na najvišji hrib okolice. Polen veselia je skakljal deče* pred očetom naprej, tako. da je precej prej ko oče dospel na verhunec. Ko ga je oče došel. stal je deček stermeč iu zerl je v prostrane doline in ua sinje morje. Ko se je predramil iz svoje zamišljeuosti. vprašal je začuden očeta: rTedaj tako velik je svet?" Oče odgovori: „Da. ljubi otrok; vendar je to, kar sedaj vidiš še le majhen del naše zemlje. Jožek se nikakor ui mogel uagledati tega novega čuda. in »koraj s silo moral ga je oče. da se zopet verneta proti domu. Pa kako ozka in majhua zdela se je sedaj dečku domača doliuica. katera se mu je prej tako velika dozdevala. Bila mu je skoraj premajhua. in neko hrepenenje jelo se je gibati v njem, da bi jo namreč potegnil med obširni svet. — Potem vvodu je rSendbote" nadaljeval v naslednjem pomenu: Kakor se je godilo dečku, tako se godi vsakemu človeku, kar smemo z gotovostjo terditi. posebno oziroma na čas. ' udi čas od rojstva do smerti je kratek. Res je. da se mnogim dozdev i dolg. ker s svojim sercem in svojim duhom žive le za svet, njihovo mišljenje iu djanje peča se le s časnim, ko boljšega ne pozuajo. Ako bi se podal pa na visočiue. ako bi si predočili treuotek smerti. kateri nas zdaj loči od večnosti, in bi v večnost pogledali in jo premišljevali; zgodilo bi se jim. ko omenjenemu dečku. Neizmerna večnost, kteri nobeno oko do konca ne seže. kajti ga ni. bi jih pretresla in njih življenje na zemlji s svojimi urami, dnevi, tedni, mesci in leti in z vsem. kar prinaša prijetnega in oasladnega, zdelo hi se jim neskončno majhno, kratko in ničevo. Ravno to pa je velika napaka, da jih tako mnogo le samo življenje na tem svetu briga, kakor da bi onega ua unem ne bilo. Oni popolnoma pozabijo, da to življenje je le mali del našega življenja in da je konec tegA začetek življenja, katero večno terpi. In vsakdo mora pričeti tisto življenje — hočeš ali uečeš! V časno življenje stopi človek o svojem rojstvu, iz katerega pa zopet stopi o smertni uri; vse drugač je pa pri drugem delu: človek pričue to življenje s svojo smertjo in ga nikdar ne konča. Človeško življenje toraj ima dva dela. prav kratkega na tem svetu in večnega na onem svetu... Ali ni toraj perva skerb človeku, da naj skerbi za drugi del svojega življenja, namreč, za srečno večnost V Da bode pa to dosegel, mora že v tem življenji za to skerbeti in sicer s tem, da kristjansko živi in natančno spolnuje Božje zapovedi. Vendar, bodi Bogu potoženo, je naše mišljenje le prerado vtopljeno v nečimurno časno življenje. Človek skuša si taisto kolikor mogoče zložno in prijetno vrav-nati, in si med tem časom pridobiti kolikor mogoče časti, denarja in premoženja. V to se dela dan na dan, z vso močjo telesa in duha. Kaj pa stori človek za to, da bi bil srečen tudi v drugem delu svojega življenja, v večnosti? Ali se mu ne dozdeva vse preveč in pre-težavno? Vsakdo si izbere za življenje na svetu kaki cilj, od Koder si upa sreče, ako ga doseže. Kako želino pričakuje ga doseči in ne boji se truda, samo da bi dosegel tisto negotovo srečo, katera pa terpi le nekaj let, ali pa še ne. Da bi pa dosegel večno srečo, k temu zdi se mu pa vsak trud pretežaven. Neslišana slepota celo stori, da tudi na smertui postelji za to ne mara ali bolnik sam. ali pa ga celo svojci slepe in od skerbi za dušo odvračajo! Kako se boji raznih nadlog, katere bi ga zoale v tem življenji zadeti! Koliko stori, da bi jih odvernil in se jih odknžal? Ne boji se ne stroškov, ne truda! In veudar je zemeljsko zlo le majhno v primeri z večnim hudim: z večnm pogubljenjem: iu tega zla se človek ne boji, noče se truditi, da bi ga odvernil! Vse to se godi ie zato, ker le na posvetno mislijo, Ker drugi del svojega življeuja puščajo il misli, časno življenje ceuijo si za dolgo, čeravno je neizrečeno kratko, ako ga primerjamo z večnim. Vendar bi moral vsaKdo tako storiti, ker drugi del življeuja gotovo sledi pervemu. Ako prav premislimo, je minljivo svetno življenje tako majhno, da se ue da z neminljivim večnim nikakor primerjati. Dospeli smo sedaj do kouca leta; že prištevamo preteklo leto k minulim. Kako urno je minilo s svojimi tedni in meseci! In kar je prineslo, bodisi veselje in žalost, vse je hitro minulo. Da, ob konca leta se prepričamo, kako hitro mine čas in kar je časnega. Tedaj čutimo, kako brezpametno je paziti samo na dneve in ure, katere minejo in kolikor mogoče odverniti hudo in pridobiti si časne sreče; kako neumno je pa popolnoma v nemar pustiti večnost in marsikaj početi, kar bi nas znalo večno nesrečne storiti. Poglej, dragi bralec, vse prijetuosti in vsa veselja so minula! Kaj ti koristi, ako si jih vživalV Za vedno so minula! In poleg tega ai morebiti še celo popolnoma reveu ostal za večuost, uuša je morebiti obložeua z grehi, kateri ti končajo večuo srečo! In kolika šKoda je, ako si tudi rsvetega leta" nisi v korist obernil! Koliko let si že živel, dragi bralec? Iu ako se malo ogledaš po njih, ali niso vsa tako urno pretekla, ko zadnje? In kar si pridobil ua časti in premoženju, ali ni ravno tako minljivo? Koliko časa bodeš živel? Morebiti ue več dolgo; in akoravno dosežeš še tako visoko starost, ko bode prišel tvoj konec, zdelo se ti bode življenje ravno taKO kratko, kakor se ti je zdelo pretečeno leto. Vse se ti bo zdelo minljivo in ničevo, kar ti je življenje dalo. Takrat stal boš na pragu večnosti; še nekoliko dni ali mescev, in konec bode pervega dela tvojega življenja, pričelo se bode drugo. Stopil bodeš v ta drugi del. a veruil se niKdar ne boš. Gorje ti, aKo uisi porabil življenja na svetu v to, da bi bil v večnem srečen. Kaj ti bode koristilo vse tvoje premoženje, tvoja čast in veselje v življenji na svetu, ako bodeš moral večne muke prestajati? O dragi bralec, bodi moder. Odpri ušesa dobrim naukom, katere ti kliče konec leta: ^Pomisli, da je tvoje življeuje na svetu le pervi kratek del tvojega življeuja; da za njim sledi drugo življenje, ki bode večno; skerbi, da bodeš v tem življenji delal za srečo večnega; pomisli, da svet in njega veselje mine; kdor pa spolnuje voljo Božjo, ostal bode vekomaj." Perva stoletnica sv. Alfonsa Ligvorija. Med slavnimi jubileji letošnjega leta je tudi perva stoletnica odkar je bil umeri veliki svetnik in učenjak Alfons Marija Ligvori. V Neapeljnu, domačiji tega svet- nika, mu namerjajo napraviti imeniten, pa ne manj koristen* in bogoljuben spominek, namreč bospic ali poslopje za sprejemauje zapušenih otrok. To bode vstav od plemenitih mladenčev, kteri so 1. 1871 napravili družbo in si izvolili zavetnika, varha sv. Alfonsa Ligvorjana. Ti mladenči imajo tisto gorečo, od Boga navdihnjeno ljubezeD do ljudstva, do naroda, ktera je prešiuovala sv. Alfcnsa Ligvorjana. Namen teh blagodušnih mladenčev je ta, da bi duh tega svetnika v ljudstvu razširili, rodovitnega storili in ljudstvo zares osrečevali. Hočejo tedaj, kakor je že rečeno, vstanoviti lepo napravo s stanovanjem, šolo in kapelo za zapušene otroke. Naprava bode delo ljubezni do bližnjega in temu svetniku posvečena. To je prava narodnost, to je ljubezen do svojega ljudstva in naroda, vse blagši kot je nekih novih sanjarjev. Kdo namreč bode še verjel, da tisti svoj narod ljubijo, kteri hočejo mladino s pohujšljivimi spisi iu branjem zapeljati k mesenosti. k brezverstvu in z naj nevarnišimi in kužljivimi strastmi jo ostrupiti. Ker je ono delo zares kerščansko iu blagonosno za občinstvo, so početje blagoslovili tudi sv. Oče Leon XIII, ga pohvalili in priporočili z lastnim pismom do napolitan-skega nadškofa 1. svečana 1884. Napolitanski kardinal nadškof Viljem je vsled tega proglasil klic do raznih narodov, da bi pripomogli k tej napravi. Vabilo je v latinskem, laškem, francoskem, nemškem, angleškem, španjskem in poljskem jeziku. Klic vabi k pomoči zlasti plemenitnike, doktorje, svetne in redovne duhovne, da bi se dela z darovi vdeležili. Po naši misli je reč veliko buij važna, kot bi se na pervi pogled mislilo. Laški framasoni namreč, kakor kaže njihovo počenjanje, nastavljajo posebno na to, da bi mladino spačili. okužili iu jo pridobili za rogovilstvo zoper Cerkev, pa tudi zoper deržavo. Veliki presucuh Garibaldi je bil začel na južnem Laškem; ko je priro-govilil iz Sicilije, mu je Neapelj v svoji nespametnosti odperl vrata. V Neapeljnu je veliko „prola,tarijata," so-derge iz vsakdanjega zapuščenega ljudstva, čegar laza-ronska mladiua, najberže malo podučena v veri in nravnosti. se lahko v vse hudo da podpihati. Naprava tedaj v Neapolu za sprejemo in oliko zapuščene mladine bode ravno na pravem mestu in imela bo silno velik vpljiv do občinstva. Opomnjeno bodi, da na spominskem kamenu v tem vstavu bodo imena narodov, kteri bodo k tej verski in blagi napravi kaj pripomogli. Do v. č. škofiistva je poslana tudi pola. na ktero se zapiše narodnost, ime, stanovanje in dar tistega, kdor kaj pripomore. Ne prigovarjamo posebej k deljenju darov za tako daljno napravo; ne dvomimo pa, da toliko bomo že zamogli poslati, da tudi ime Slovencev ali pa Kranjcev pride na spominek. Toliko bolj pa bi si bilo treba k sercu vzeti stoletnico imenovanega svetnika, sv. Alfonsa, ki je bil napo-litansk boljar (patricij), učenjak, v začetku pravdosrednik (advokat), potem misijonar, redovni vstanovmk redem-toristov, in škof. Umeri je 2. avgusta 1787, star 91 let. Molitev. O presladki naš sv. Alfons, ti si bil v mladih letih razsvetljen od božje milosti ter si preziral vse posvetno. In tvoje serce, vse prešinjeno od nebeške gorečnosti, je ljubilo le Jezusa in Marijo, pečalo se edino le z zveli-čanjem duš: pridobi nam po svojem izgledu pomnoženje ljubezni do Boga in bližnjega, tako, da med svetnimi minljivostmi bodo naše serca vedno obernjene tje, kjer je pravo veselje. Amen. (100 dni odpustka po enkrat na dan.) Ogled po Slovenskem in dopisi. Iz Ljnbljane. (K novoletnim volilom.) V dan pred novim letom je ljubljanska duhovščina s stoljnim kapi-teljnom na čelu preinilostuemu gospod knezu in škofu dr. Jak. Misiiu naznauila svoje navadne letue vošila. Preč. gosp. stoljni dekan dr. Pavkar je povdarjal, kako pri-serčuo hvaležni so gg. duhovni iu občinstvo za neprecenljive dobrote, ki so jih zopet preteklo leto prejemali od Njihove milosti, pa da vsi vedo ceniti tež«to breme, ki ga uosijo, ter jim žele in prosijo pomoč Božjo, telesnih in dušnih blagrov v Njihovem težavnem stauu in to da na' Jim zlasti nebeško Dete Jezus! čegar rojstvo smo ravnokar obhajali, v vsi obilnosti podeli. Premilostni gospod višji pastir so izrekli serčno zahvalo za vošila, po'« darili tudi sami zares resno svoje 8tan;e, ko je višji pastir večkrat v dvomu. :»li bi v kaki okoliščini očitno svaril, ali še poterpel. iu priporočali so se torej v molitev za pomoč Božjo. Potem so nekoliko obširniše spregovorili o sedanjem občinskem stanu ue-kako v naslednjem duhu. Ena naj potrebniših lastnosti je edinost v duhovstvu. ko se razširja hudo sovraštvo zoper vero in sv. Cerkev iu se hudo taKO zlobno zediuja, koncentruje proti veri in sv. Cerkvi. Ako se pogleda na javno st3uje. mora se spoznati, da zlobnost v tem pomenil napreduje in da že k^k^d^s^t^tje r^s^na&gj °^Tem"of KaKO žalostne skušuje imajo v tem oziru sv. Oče*^ Kolike sovražljivosti morajo prenašati! Svet si prizadeva vterditi časno blagostanje, moč. slavo itd., kar bi samo na sebi ne bilo nudo, ampak to je hudo. da ue deia na pravi podlagi, da pri tem populuoma pozabi to. kar je edino potrebno; pa ue le pozabi, ampak edinopotrebuemu naravnost nasproti dela. celo od^ojo mlaoine hoče v tem duhu vravnati. da bi CerKev ue imela dolžuega vpljiva . . . Pri vsem tem počeujauji je toliko bolj potrebno. da so cerkveni služabniki. ki so cvetje sv. Cerkve, med jsebjjj,,£ilini za edino potrebno in za prizadevanje k temu. da se" pred vsnn pogaujaio za to. kar je perva. kar je giavna st'ar, da » Cerkvijo, s >ko-fom vred delajo za kraljestvo Božje, za blagor verni-kov itd. Med božičnicami je bila letos pos^bu«. zuamenka veselica katoliških j^k^dei^kih^pomočnikov. Petje, dekla-movanje. igra, govori — vse je bilo jtov dobro, zlasti ker je bilo podučno in ob enem vedrilno. Gospod predsednik prof. Gnezda je razlagal, kako se dobro strinjata katoliška pozdrava: „Hvaljen bodi Jezus Kristus!"4 in pa: pBog blagoslovi pošteno rokodelstvo!"4 Obetal je, da drugo novo leto bode veselica že v novi hi>i, v lastni hiši, ktera pa veliko pomoči potrebuje, zato je govoril: „pro domo sua*4; povedal je tudi, da je bila ranjca blaga cesarica Karolina dunajskim pomočnikom po predsedniku Grušu kar na enkrat plačala dolg 12.7UO gld. G. prelat dr. Čebašek je prav mikavno in tehtno govoril o preteklem in o prihodnjem letu ter skazoval, da lansko leto ni bilo nesrečno, Kakor je se napovedovalo, ampak v več ozirih je bilo celo srečno, jabelk n. pr. je bilo toliko, daj^ib ^Miklavž" ni vdfeoifdoma porazdati; pošiljal jih je silo veliko celo Senfcem/jž Gosp. dr. Marinko je pozdravil ljuoljansko društvo v imenu novomeškega novega „deteta,- ki je staro še le 3 mesce, pa zna že hoditi, govoriti, tudi že peti, t. j. namreč nova rokodelska družba. Ne vem, koga je kaj posebno ginilo, meni se je iz serca smilil krojač, ki je tožil, kako ga „kuntjeu pe-. harijo, derejo, žulijo in goljufujejo, da je tako silno fjtrvilfL tnrih nltpnrjev (blern_Jg_ zlasti__v_ gosposkih sjiknjah), ki si drage obleae naročujejo, potlej J>a~uič ne-~pta?ajo, še zmenijo se ne zato. (Tacih pritožb se sliši v novi dobi toliko, da res mora človek i serce boleti, ko sliši, kakošne vnebovpijoče grehe zoper rokodelce, pa tudi zoper štacunarje in druge marsikteri počenjajo! Že šolska mladina se poprijema tega slepar-stva in si naroča obleko, obutev na tisto »brado." ki bo komu še le čez kaj let zrastla; če mu res zraste; rasti pa mu znajo nemara že „berke." pa še ne plača, kar se je zadolžil. Ali je to pošteno? kerščansko? Boljše je stradati, kakor dolžan biti; boljše stergau hoditi, kakor pa neplačano in drago obleko na-se natikati! Ako sprosiš da si potrebno obleko napraviš, ti ut bo noben pošten človek zameril; ako pa rokodelce žuliš iu dereš, sam zapravljaš, nje pa leta in leta pustiš na denar čakati, si nepošten človek!) Iz Amerike. Perham 11. ont. 1886. (Konec.) In naša Št.-Klavdiška škofija je pred deset leti bila od St. Pbvelske ločena, in kjer pred 30 leti je naš verli rojak, misijonar Pire bil pričel same besede Božje sejati med divjaki in indijanskimi kupčevavci, je milost Božja dala lepo rast: imamo zda) tukaj lastuega škofa, z imenom, liupert Seidenbuš O. S. B., iu 60 duhovnov, okoli 33.000 katoličanov, in razun teh okoli 2.000 Katoliških Indi-janov: 14 samostanov za redovnice, nune (»Sestre"), in pa velik samostan benediktinskega reda, ki ima v sebi vse potrebne šole za male dijake, kakor tudi gimnazijske razrede, univerzo in semenišče za bogoslovce. Ravno predzadnji torek, to je, 23. novembra, so benediktinski očetje obhajali obletnico svoje univerze in blagoslovljenja in prizidave samostana Ravno ie 20 let, odkar je bil vložeu temeljLi kamen iu kraj odločen, kje da ima stati samostan, in zdaj imajo tukaj oo. Benediktinci veličasten samostan dodelan, v vrednosti pol milijona dolarjev, kiei se vsak dan 400 oseb k mizi usede; imajo namreč razuu patrov in fratrov okoli 150 študentov in 70 indijanskih fautičev. ki so tam zavolj poduka. Lepo je vrniti to druž. Presv. Ime Jezusovo. Družba Jezusova; odvernitev pohujšanja; obvarovanje pred čmernostjo in tuž- nostjo. . 17. S. Anton, opat. Da bi ljudje spoznali „eno potrebno-; terpljenje, ki je le Bogu znano; zadobljenje primerne službe in zaslužka. 18. S. Petra stol. Povernitev cerkvene deržave; spoznanje poklica; mnoga zidanja. 19. S. Kanut. V največji revi zdibujoči duhovni v Sibiriji; mnogi, ki so v smertni nevarnosti; več neozdravljivih. ^ 20. .Ss. Fabijan in Sebastijan. Otenje neke dežele iz dušnega in gospodarskega pogina; odvernitev nagle, neprevidene smerti. II. Bratovske zadeve N. lj. Gospč presv. Jezusov. Serca. V molitev priporočeni: Na milostljive priprošnje N. lj G. presv. Jezusovega Serca, sv. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Hermagora in Fortunata, naših angeljev varhov in vsih naših patronov Bog dobrotno odverni od naše dežele poboje, umore in samomore, odpad in brezverstvo. prešestvanje in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevsnja in vse pošastne pregrehe in velike nesreče. _ Oseba v grozno hudih stiskah za pomoč. — Bolan duhoven za pomoč na priprošnje sv. Jožefa in sv. Antona. Zahvala se po usliš. nazuani. — Spreobernjenje nekega grešnika. — Neka bolna. — Dve osebi v velikih dušnih težavah prosite pomoči. -- Nekdo v prav hudih zadregah z družino vred pro«i za molitve, „mementoH pri sv. mašah itd. itd.*) — Ze več časa na udih hudo terganje terpeča za pomoč na priprošnjo N. lj. G. in sv. Jožefa. — Pioseča za primerno službo. (Opomba: Tu ni rInserat,u da bi se dvakrat naznanjalo, kar Vi prosite.Vr.) Zahvale. Iz Savicske doline. Mladeneč se serčno zahvaluje Bogu in Mariji čistega spočetja, pa sv. Frančišku Seraf. za uslišano molitev. Bil sem mnogo časa nevarno bolan; že sem mislil, da mi človeška moč ne more več pomagati: začel sem pa devetdnevnico opravljati v čast čistega spočetja io Lurške Mariie Device z združenjem molitve sv. Frančiška Seraf. Vsaki dan devetdnevnice *) Od te struni nam prihajajo že dolgo časa in pogosto cele litanije tarnanja, in zdaj še s pristavkom: „v teh besedah se more rse objavit prošnja" .. . Dragi očka. Vi bodite malo manj nadležni! Mi prošnje vse zastonj objavljamo; torej tudi nimate pravice zahtevati, da naj vse vaše domače križe ljudem obširno naznanjamo. Mi vhs priporočimo samo poččz. bolj na tanko pa vi doma sami opravite, pridno delajte in ne tirjajte kar naravnost čudežev, ampak prosite tudi za poterpežljivost in vdanost v voljo Božjo. Vr. sem vžil en požirek vode iz Lurškega studenca in zravno devetkrat molil: Češena si Marija. In glejte, zdaj sem popolnoma zdrav. Razglasim to milost Marijino zato, ker sem to obljubil; naj se tudi drugi v njeno pomoč priporočajo. P. Kunst. Listek za raznoterosti. V Marijanisči je bila na sv. Štefana dan lepa božič niča. Zraven lepih pesmi in deklamacij je zanimala pričujoče, zlasti igra: „poklonitva pred jaslicami,* ki je za sv. božični čas prav primerna. Angelji, pastirji, umetnosti, veda in otroci pridejo po-klaujati se Jezuščeku v jaslicah Veliko gostov je bilo prišlo. Tudi premil. gosp. Knezoškof in visokorodni g. deželni predsednik. Iz Travnika čestitar Marko, bivši ljubljanski dijak, naznanja, da se mu prav dobro godi. Gimnazija šteje zdaj že 5 razredov, dijakov je 100, med temi 66 semi-narcev. Prihodnjo sredo (12. t. m.) prično se spet zimski govori v katoliški družbi zvečer ob sedmih. Dobrotni darovi. Za študentovsko kuhinjo: Č. g. kapi. Jernej Zupan 1 gld. «30 kr. — J. Z. R. 1 gld. (Hvala za naznanila in brat. pozdrav! Reč zastr. D. se bode sčasoma še bolj pojasnila; potlei bomo vidili ) — C. g. Fr. Tavčar 3 gld. _ Č. g. kapi. Val. Aljančič 2 gld. - C. g. A. St. 2 gld. — Čast. g. župn. A. Rožič 1 gld. — Iz Idrije l gld. — Od in po čast. g. župniku Jan. Ažmanu 12 gld. — V. 40 kr. — Preč. g. kan. in dekan M. Skubic 5 gld. — Iz Radolice dober prijatelj 5 gld. — Č. g. župn. Mat. Tavčar 10 cld- Za sv. Detinstvo: C. g. župnik J. Eder 3 gld. — Iz Borovnice 12 gld. — Iz Šmartna pri Kr. 3 gld. po č g. V. Al. — Preč. g. župniK J. Rozman 20 gld. Za sv. Očeta: A. V. 1 gld. — Č. g. duh. pastir Fr. Tavčar 2 gld. — Č. g. A. St. 6 gld. Za sveto leto: Neim. 50