dcJSflb iiKpTljatelje don Boska^etnik LXXXIV ~ skupna številka 572 ___ i S r t - i. 9 — 9770353047007 vsebina sv SALEZIJANSKI VESTNIK Glasilo za salezijansko družino in prijatelje don Boska Številka 4 | skupna številka 572 Leto 2011 | letnik 84 ISSN 0353-0477 dvomesečnik UREDNIK Marjan Lamovšek UREJA UREDNIŠKI ODBOR Janez Potočnik, Ivan Turk, s. Marija Imperl, Janez Krnc, Marko Košnik LEKTORIRANJE Jerneja Kovšca GRAFIČNA ZASNOVA mati design RAČUNALNIŠKI PRELOM Salve d.o.o., Patricija Belak DISTRIBUCIJA IN STIKI Janez Potočnik IZDAJATELJ Salezijanski inšpektorat v Ljubljani ZALOŽBA Salve d.o.o. ljubljana TISK Tiskarna Pleško Salezijanski vestnik je leta 1877 ustanovil sv. Janez Bosko, v slovenskem jeziku je začel izhajati leta 1904. Danes SV po svetu izhaja v 57 izdajah, v 29 jezikih in v 131 državah. Darove za vzdrževanje Salezijanskega vestnika in za druge namene lahko nakažete vjtf Salezijanci | Rakovniška 6 1000 Ljubljana SI56 2420 0900 4141 717 sklic 00 06 NASLOV UREDNIŠTVA Salezijanski vestnik Rakovniška 6 1000 ljubljana telefon: 01/42.73.028 e-pošta: vestnik@salve.si splet: www.donbosko.si Foto naslovnica: © Grega Valic H 'M P2 POGLED NA SALEZiJANSKi SALEZilANSKi POGLED NA KOLUMNA 4 Jezikovne počitnice 6 8 POGOVOR Kot v športu tudi v glasbi ni bližnjic SALEZIJANSKA DRUŽINA julij-avgust OSEBOST 14 Jožef Radoha NA STRANI MLADIH 16 Združenje animatorjev oratorija MISIJONI Hčere presvetega Jezu- 18 Ljudje so spoznali, da je sovega in Marijinega srca mogoče tudi drugače živeti DRUŽINA 10 Kje Gospod želi, da obrodiva sad? MAJCEN 20 Duhovnik po milosti Božji na račun. BESEDA ZA UVOD MARIBOR 22 Živi kamni v duhovni zgradbi ZGODILO SE JE 24 Sotrudniški dan Prenos relikvij Diakonsko posvečenje Prvi sadovi centra DUO Pomladna potepanja PREPROSTE BESEDE 31 Verujem v Boga Vzemimo si čas Salezijanski vestnik nas povezuje pri vzgoji in molitvi za mlade in njihove družine. Sporočilo, ki ga prinaša, je jasno: Vzemimo si čas! Mladi želijo prosti čas preživeti brezskrbno, iščejo si družbo, da se bodo imeli lepo, da se bodo zabavali in da bodo uživali vsak trenutek. Starši si v koledarjih z velikimi črkami napišejo dopust. Takrat bo čas za počitek in nabiranje novih energij. Nekatere družine ne gredo nikoli na dopust, ker nimajo denarja ali si prostega časa ne znajo privoščiti. Spet drugi precej prislužene-ga denarja »zapravijo« za oddih, za potovanje in za razne hobije. Druge družine prostega časa ne preživijo več skupaj. Zdravniki opozarjajo, da je čas za fizični oddih potreben, sicer lahko zapademo v neke vrste izgore-lost. Pomembno je, da znamo načrtovati naše počitnice in dopust. Umetnost je prekiniti delo in biti neobremenjen. Psihologi govorijo o nevarnosti depresije. Nujno je, da si vzamemo čas zase in »si napolnimo baterije«. To je nujni pogoj, da ohranimo notranje ravnotežje. Duhovniki nas spodbujajo, da ne pozabimo na Boga in skupnost. Iz dneva v dan se vrti krog med delom in časom. Vmes so naši odnosi. In tu hitro zapadamo v dva ekstrema: ostajamo sami, dobesedno zaprti vase, hočemo mir, nočemo iti od doma, garamo cele dneve in se žrtvujemo ali pa ne znamo biti niti za trenutek sami s sabo, tišina nas vznemirja, odnosi nas utesnjujejo, radi potujemo, hodimo iz programa na program, iz kraja v kraj. Potrebna je zdrava mera med vsemi temi dimenzijami človekovega življenja. Vzemimo si čas za odnose! Kjer je Bog na pravem mestu, bo vse na pravem mestu. Ker živimo v času raznih ekstremov, ki ogrožajo odnose, je molitev za zdravo pamet in zdravo mero še kako dobrodošla. Dragi bralci in bralke, vzemite si čas za branje vsebine, ki je pred vami. Gotovo boste našli kako dobro misel, ki vas bo obogatila. Vabim vas tudi, da bi molili za vse, ki oblikujemo različne programe salezijanske mladinske pastorale ali se jih udeležujemo. Hvala tudi vsem staršem, dedkom in babicam, ki mladim tudi finančno omogočijo, da se lahko udeležijo naših programov. Naj nas povezuje še naprej don Boskov duh. salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 Marko Košnik delegat za mladinsko pastoralo KOLUm Starši ste v teh dneh stalno pod pritiskom takih in drugačnih ponudb za preživljanje počitnic vaših otrok. Številni so v počitnicah in zaposlenosti staršev prepoznali možnost, da otrokom ponudijo to, kar zaradi šolskih obveznosti ti ne morejo opraviti med letom. Poznamo oratorije, take in drugačne duhovne vaje, športne in naravoslovne tabore in še veliko drugega. Ena najbolj prepoznavnih in zaželenih oblik koristnega preživljanja počitnic so najrazličnejši jezikovni tečaji. Te si lahko privoščite doma ali v tujini. Že zelo zgodaj si starši upajo poslati otroke v tujino, da bi se le naučil tujega jezika, ki je tako pomemben za nadaljnje šolanje. Res, na raznih ponudbah je obljubljeno, da se v enem, dveh ali več tednih naučijo osnov ali celo dobrega znanja kakega jezika. Ob tem smo pripravljeni seči globoko v žep, saj je časa, ki je namenjen poučevanju jezikov v šoli, premalo za zahteve sodobnega življenja in globalnega razumevanja. Na teh tečajih ne gre le za navaden šolski pouk. Tam je veliko druženja, veliko raznih iger, nalog, kjer se morajo udeleženci učiti sporazumevanja v tujem jeziku. Od tega imajo udeleženci, sodeč po vseh predstavitvah v raznih reklamnih sporočilih, veliko več kot le od pouka. Ne le da temu verjamemo, celo sami vemo, da se brez vsakdanje uporabe jezika le-tega pač ne da dobro naučiti. Zato je le prav, da otroku omogočimo tako učenje in ga k takemu preživljanju počitnic tudi spodbujamo. Vse pomisleke razblini misel, da kako se bo drugače sporazumeval s tujimi ljudmi. Gotovo se še spomnite svojih otroških let. Kako hitro smo se sporekli za malenkosti in kakšna 'sovraštva' so nastala za prazen nič. Dve tri minute je to trajalo in kmalu smo se zapletli v novo igro in hitro pozabili na zapriseženo sovraštvo. Otroku je tudi to le igra. Hitro pride do spora in tudi hitro do pobota. Na tak način naj bi se učili za premagovanje razhajanj v bolj odgovorni, odrasli dobi. Poglejmo danes otroka. Že 4 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet besedilo: Janez Vodičar ~ foto: Grega Valič od zgodnjih let se veliko bolje razume z računalnikom ali prenosnim telefonom kot sosedovim fantom, ki hoče z njim reči kakšno o nogometu ali avtomobilih. Včasih so se otroci zapletli v take pogovore in s tako govorico, da jim odrasli nismo mogli slediti. Danes ne sledimo več njihovim prstom, ko pošiljajo kratka sporočila. Otrok ni treba več iskati pri sosedu, le izpred računalnika ali televizije ga moramo zbezati, če hočemo k skupnemu obedu. Oblika sporazumevanja se je spremenila. Eno pa je gotovo, zelo težko je pripraviti otroke k poslušanju. Ko mine čas zahtevnega branja pravljic in se na nek način odrasli oddahnejo, otro- ci vse težje poslušajo. Noben učitelj si danes več ne predstavlja, da ga vsi učenci v šoli zbrano poslušajo, čeprav so umirjeni in se zdi, da so pri stvari. Poslušajo le to, kar jih v tistem trenutku zabava, jih kratkočasi, pritegne z vso filmsko napetostjo, pa še tam hitro preklapljajo med kanali. Le kratka sporočila, udarne slike ali 'nori' posnetki na medmrežju pritegnejo. »Kdo bo pa to poslušal,« je zelo pogosto slišati. Zakaj že pošiljamo otroke na jezikovne tečaje? Da bi se bolje sporazumevali, celo s temi, ki govorijo tuj jezik. Če se hočemo z njimi sporazumeti, jih moramo najprej poslušati. Kar je vedno težje in vedno manj pripravljenosti. Zanimivo je, da za učenje poslušanja ne najdemo poletnih šol. Rahlo nesmiselno se je naučiti govoriti, če te nihče ne bo poslušal. Tisto o dveh ušesih in enih ustih smo že velikokrat slišali. Morda se bo v teh poletnih dopustniških dneh kje v kakšni senci našlo dovolj potrpljenja, da bomo starejši zmogli vzeti naše otroke v uk ene najpomembnejših veščin: poslušanja. Ni nam treba pripovedovati velikih zgodb, dovolj bo že pripoved našega življenja. Morda se mladim zdi nesmiselno koga poslušati prav zaradi tega, ker nikoli za pripovedjo ne stoji resnično življenje, ampak le zaigrano, namišljeno ali tuje. Le če bomo zmožni prisluhniti zgodbi pravega življenja, bomo slišati tudi pripoved Razodetja. O salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 \ POVABiLO Kot v športu tudi v glasbi ni bližnjic Pogovarja se Barbara Okorn Mesec junij je v šoli čas testov, ustnih spraševanj, izpitov ... Nič drugače ni v glasbeni šoli. Zato se ni bilo ravno lahko dogovoriti za intervju z ravnateljem glasbene šole, ki ima v tem času polne roke dela. Da je tam ob zaključku šolskega leta res živahno, sem ugotovila, ko sem vstopila v Glasbeno šolo Rakovnik. Dekleta v dvorani so pridno vadila za koncert, na mizi mojega sogovornika pa je bil velik kup spričeval. Vseeno mi je uspelo ukrasti mu uro časa, da sva se pogovorila o njegovem delu v glasbeni šoli, o ljubezni do glasbe in vztrajnosti, ki je ob tem potrebna, ter o tem, kako mu uspeva skupaj z zaposlenimi prenašati na učence don Boskove nauke. Po izobrazbi ste ekonomist. Kako je prišlo do tega, da ste danes ravnatelj glasbene šole? Najprej sem zaključil prvo stopnjo študija na Ekonomski fakulteti, nato pa še študij cerkvene glasbe in glasbene pedagogike na Akademiji za glasbo. Nekaterim se zdi ta kombinacija nenavadna, vendar moj poklic združuje tako glasbeno kot tudi finančno in organizacijsko znanje. Veliko je organizacijskega dela, dogovarjanja z drugimi šolami, ministrstvom, našim salezijanskim zavodom in podobno. Vse našteto zajema približno polovico vsega mojega dela, druga polovica pa je pedagoške narave, na šoli namreč poučujem skupinski predmet nauk o glasbi. Na delovno mesto ravnatelja sem prišel pravzaprav po naključju. Dve leti sem na Rakovniku obiskoval pouk petja v razredu prof. Marcosa Bajuka, v tistem času pa sem že iskal možnost za zaposlitev in takrat se je izšlo, da sem lahko najprej postal pedagoški vodja in pozneje po sklepu Ministrstva za šolstvo in šport tudi ravnatelj Glasbene šole Rakovnik. Svojo ljubezen do glasbe pa ne uresničujete le z delom v glasbeni šoli ... Res je, v praksi se z glasbo največ srečujem v župniji svetega Jakoba v Škofji Loki. V glasbeni šoli sicer poučujem, za samo ustvarjanje in poustvarjanje pa imam več možnosti v domači župniji, kjer sem organist in vodim mešani pevski zbor Cecilija Ko-bal. Na cerkvenoglasbenem področju pa so možnosti za ustvarjalno delo zelo široke, praktično neomejene. Ko ste pred sedmimi leti začeli delo tukaj, so bile delovne razmere precej drugačne pa tudi na splošno se vaše delo skozi leta verjetno spreminja? Precej se je spremenilo v teh sedmih letih. Začetki delovanja Glasbene šole Rakovnik so bili usmerjeni zlasti v ustanovitvene procese in v to, da je pouk na šoli stekel v pravi smeri in v želenem obsegu. Veliko truda je bilo vloženega tudi v pridobivanje sredstev za sofinanciranje, pri čemer ima največ zaslug g. Metod Ogorevc. Šolsko leto 2009/2010 smo začeli v novi stavbi, leto prej so potekala obnovitvena dela. Delovne razmere v novi stavbi so neprimerno boljše. Boljša je komunikacija med zaposlenimi in večja preglednost dela. Imamo namreč 11 učilnic in krasno koncertno dvorano. Spremnenilo pa se je tudi moje delo v smislu sodelovanja z ministrstvom, zlasti sistem financiranja, kar je za sabo potegnilo precej birokratskih zadev in posledično več dela v tej smeri. Glasbena šola Rakovnik deluje po vzgojnih načelih Janeza Boska. Kako se to kaže v praksi? V praksi to pomeni, da na glasbeno izobraževanje skušamo gledati celostno. Zavedamo se, da poleg učiteljev učenci niso edini udeleženec v izobraževalnem procesu, temveč so tu še starši. Pomembno 6 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet NA POGOVOR Z Andrejem Benedikom ravnateljem Glasbene šole Rakovnik se nam zdi, da so čim bolje vključeni v glasbeno vzgojo svojih otrok. Tudi nekatere koncerte oblikujemo tako, da lahko sodelujejo tudi drugi člani družine. Ker smo manjša glasbena šola, dajemo večji poudarek odnosom. Naša šola spada po številu učencev med manjše, smo v bistvu kot ena družina. Druga stvar je sodelovanje z župnijo Rakovnik, ki raste v pravi smeri. Na tem mestu bi rad poudaril še en vidik, ki se mi zdi pomemben: miselnost, ki jo narekuje tržni sistem, se zakoreninja tudi v glasbi. Tako smo priča temu, da tekmovalna miselnost med učenci in tudi šolami postavlja uspehe na tekmovanjih pred ljubezen do glasbe. Mi se skušamo temu izogniti. To ne pomeni, da si ne prizadevamo za kvaliteto, a menimo, da je na glasbeno izobraževanje treba gledati širše. Zavedamo se, da ne bodo vsi ti mladostniki, ko bodo končali glasbeno šolo, poklicni glasbeniki. Nekateri se bodo z glasbo ukvarjali le ljubiteljsko, vsi pa bodo dobili dobro glasbeno vzgojo. Kakšna je vključenost glasbene šole v celoten salezijanski prostor? Z drugimi zaposlenimi v sale-zijanskih ustanovah se srečujemo enkrat letno in vsako leto ugotavljamo, da bi bilo dobro, če bi se več srečevali in povezovali, hkrati pa se zavedamo, da je časa vedno manj. Glasbena šola Rakovnik je pomembna ustanova na tem območju Ljubljane, ker tu živi veliko družin, ki so že več generacij povezane z ra-kovniško župnijo, zato starši salezi-jancem radi zaupajo svoje otroke in jih vključujejo v njihove dejavnosti. Za uspehe v glasbi je potrebnega precej trdega dela. Kako spodbujate učence k vztrajnosti? Glasba je specifičen poklic. Jaz jo včasih rad primerjam s športom, ker tudi tam ni bližnjic. Športnik, ki želi iti naslednje leto na olimpijado, ve, da če ni že nekaj let v dobri formi, je to preprosto neizvedljivo. Podobno je tudi v glasbi. Pomembna je kontinuiteta dela, učenec mora redno vaditi. Pomembne so spodbude učiteljev, ki dajejo učencem nov zagon. Nekateri so motivirani zlasti pred pomembnimi nastopi, za druge je velika motivacija igranje v orkestrih, trenutno je velik motivacijski element letni izpit, saj želi vsak zaključiti razred s čim višjo oceno. Ne smemo pa izpustiti odločilne vloge glasbenega pedagoga. Se Vam zdi, da je pri mlajših generacijah te vztrajnosti in motivacije za delo vedno manj? Gledano na splošno se stvari na tem področju močno spreminjajo. Pozna se vpliv medijev, zlasti televizije in drugih sodobnih tehnik, ki sicer dajejo hitre učinke, vendar nas delajo vedno bolj pasivne. Vadenje inštrumenta je seveda manj privlačno, ker je to delo na dolgi rok in ne daje hitrih rezultatov. Tudi pristopi staršev pri vzgoji otrok so različni. Nekateri želijo, da se njihov otrok preizkusi na različnih področjih, nekateri pa bolj zagovarjajo, da se posveti eni dejavnosti. In glede na to, da glasbene šole ne moremo primerjati s kako interesno dejavnostjo, saj zahteva veliko več časa in truda, smo učitelji bolj zagovorniki slednjega pristopa. Seveda velja dodati, da je kar nekaj otrok, ki so že v svoji mladosti predani glasbi, zato v svoje glasbeno izobraževanje vlagajo veliko energije in so posledično zelo uspešni, saj še vedno velja, da je glasbeni talent le nujna predispozicija, ki pa mora biti obvezno nadgrajena z veliko vloženega dela. □ salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 SALEZIJANSKA DRUŽiNA Hčere presvetega Jezusovega in Marijinega Srca 6. avgusta 1894 je prišel v Agua de Dios (Kolumbija) salezijanski bogoslovec Alojzij Variara (1875-1923). Komaj 23-leten je bil 24. aprila 1898 posvečen v duhovnika. Agua de Dios je bil v okolici razvpito »mesto trpljenja«, kraj s približno 2000 prebivalci, od katerih jih je bilo 800 gobavcev. Navzočnost mladega salezijanca je prinesla veselje v ta kraj - bolnišnico: organiziral je oratorij, godbo, gledališče, filmske predstave, vrtec za male bolnike ali otroke obolelih. Pripravlja s. Irena Novak Ob delitvi zakramenta spovedi je Variara odkril redovni poklic nekaterih deklet, ki jih je že prizadela bolezen gobavosti ali pa so bile hčere gobavcev in zato niso imele možnosti, da bi uresničile svojo željo v kakšni obstoječi redovni ustanovi. Pod njegovim duhovnim vodstvom se je tako šest članic Marijine družbe pripravljalo na posvetitev Bogu. Nova ustanova je zaživela 7. maja 1905 z imenom »Hčere presvetega Jezusovega Srca«. Leta 1908 pa se je na pobudo takratnega vrhovnega predstojnika SDB, bl. Mihaela Rue, skupina preimenovala v sedanji naziv. Leta 1930 je bila nova redovna ustanova priznana na škofijski ravni, leta 1964 pa postane papeško pravna. Leta 1981 je bila ustanova sprejeta v salezijansko družino. Duhovnost Osebna izkušnja gobavosti ustanovnih članic oz. njihovih staršev je določila posebno, žrtveno značilnost salezijanske karizme. Variara je spoznal don Boska, ko je bil ta v zadnjem obdobju svojega življenja in čeprav zelo bolan, je še vedno sprejemal fante in se jim razdajal. Ta podoba očeta in ustanovitelja je dobila tudi nekakšno teoretično potrditev v življenjski izkušnji in spisih še enega salezijanca, Andreja Beltramija (tudi svetniški kandidat). Ta je v pobožnosti k Srcu Jezusovemu, navzočem v Evharistiji, odkril apostolski smisel svoje bolezni. Zato ga je Variara tudi predstavil kot salezijanski zgled svojim hčeram. Grb nove ustanove si je zamislil sam ustanovitelj in nosi geslo: »Naša srca so usmerjena tja, kjer so resnične radosti.« Hči presvetih Src tako ljubi križ, ki je znamenje odrešenja, zato v vsakdanjem življenju sprejema bolezen, trpljenje, težave in skrbi z radostjo tistega, ki veruje v vstajenje. Poslanstvo Izkušnja žrtvene salezijanske duhovnosti se uresničuje v dejavnostih, kot so: evangelizacija ubogih, na poseben način gobavcev, otrok in mladih. Zato ustanova vodi različne vzgojne dejavnosti in se posveča pastorali zdravja. Deluje tudi v zdravstvenih, socialnih in misijonskih ustanovah. Leto 1975 pa pomeni začetek »Svetnega gibanja A. Variare«, ki hoče obuditi karizmo v laiški obliki posvetitve. Duhovnikom, odraslim laikom, mladim, še posebno, če so bol- OSEBNA IZKAZNICA Ustanovitelj: bl. AlojzijVariara SDB Kdaj: 1905 Kje: Agua de Dios (Kolumbija) Duhovnost: žrtveni vidik salezijanske karizme Značilnost: edina redovna ustanova, ki sprejema kandidatke z boleznijo gobavosti 8 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet Okvirni program drugega obiska IX. naslednika sv. Janeza Boska Pascuala Chaveza v Sloveniji Petek, 16. september Maribor srečanje s sobrati salezijanci Sobota, 17. september Stična: 30. Stična mladih dopoldne: voditelj delavnice za pastoralne delavce popoldne: nagovor mladim pri sveti maši Rakovnik zvečer: priložnostni koncert Nedelja, 18. september Rakovnik popoldne: nedelja svetniških kandidatov ljubljanske metropolije Želimlje zvečer: Osrednja prireditev ob 20-letnici Gimnazije Želimlje. Vabljeni vsi dosedanji maturanti. ni, ponuja možnost, da svojo izkušnjo trpljenja zavestno podarjajo kot žrtev ter se posvečajo malim bolnikom. Razširjenost Redovna ustanova hčera presve-tega Jezusovega in Marijinega Srca šteje približno 400 članic, ki delujejo v 13 državah Latinske Amerike, Afrike in Evrope. V Sloveniji jih ni. Za sestre sta še posebno pomembni: s. Oliva Sanchez, gobava, prva predstojnica, temeljni kamen redovne ustanove, umrla le dve leti po ustanovitvi, in s. Anna Maria Lozano (18831982), hči gobavega očeta in druga predstojnica. Ustanovo je vodila z dvema kratkima presledkoma od leta 1907 do 1969. V tem času se je ustanova zelo razširila in začela sprejemati tudi zdrave kandidatke. 29. januarja 2011 je Kongregacija za zadeve svetnikov izdala dokument za začetek škofijskega postopka za beatifikacijo. O salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 DRUŽINA Kje Gospod želi, da obrodiva sad? Pravijo, da je Štajerca težko izkoreniniti iz rodne zemlje. Toda ljubezen zmore tudi nemogoče. Tako je pred petimi leti Jerneja pripeljala na Dolenjsko k Sabini in skupaj sta začela ustvarjati skupni dom. Pripravil Janez Potočnik Spoznala sva se na izletu s prijatelji in najina ljubezen je rasla počasi, ko smo skupaj na mesečnih izletih odkrivali lepote Slovenije, midva pa sva se drug drugemu vse bolj približevala. Odkrivala sva skupne vrednote, med katerimi sta bili družina in vera na prvem mestu in po dveh letih in pol skupne hoje sva se poročila v župniji, kjer je bila Sabina animator-ka in voditeljica oratorija. V svoji mladosti sva bila oba animatorja in dejavna vsak v svoji župniji in tudi kot zakonca sva želela nadaljevati priče-vanjsko pot življenja v Cerkvi. V času priprave na zakon sva se udeležila celoletne Šole za zakon, ki jo je vodil g. Tone Marinko v župniji Prečna. Ker nama ni bilo enkrat dovolj, sva se v drugem letu najine skupne hoje odločila za »ponavljanje«. Takrat se nisva niti zavedala, kako zelo veliko bogastvo nam je bilo parom dano v Šoli za zakon. Vprašanja in dileme, ki smo jih »mleli« in rešetali, nama sedaj v realnosti zakona zelo pomagajo. Ni enostav- no biti poročen, ko svet s svojimi zahtevami nenehno pritiska nate, ni enostavno usklajevati najinih različnosti, toda vsak dan znova skušava utrjevati temelj, ki sva si ga zastavila že pred poroko - najin trden temelj je najina medsebojna komunikacija in vsakodnevni pogovor z Bogom. Trudiva se, da čim več časa pre-živiva skupaj, še posebej pri srcu so nama skupni sprehodi in izleti, kjer lahko odklopiva težo vsakdanjika in se posvetiva drug drugemu. Vsako leto pa si vzameva čas tudi za duhovne vaje v tišini, kjer napolniva »izpraznjene duhovne baterije«. Naravno načrtovanje družine Kot zakonca sva bila povabljena v skupino svetovalcev simpto--termalne metode naravnega načrtovanja družine. Povabila sva bila zelo vesela, saj sva čutila, da želiva z drugimi pari podeliti to, kar je bilo za najin zakon dragocena in bogata izkušnja. V skupini svetovalcev sva spoznala čudovite ljudi in sedaj sku- paj širimo svoje znanje in izkušnje drugim parom. Ob svetovanjih imava priložnost, da se s pari in ženami pogovarjava o odnosu do spolnosti, pogledu na odprtost življenju, partnerskem odnosu, skratka temah, ki so intimne, pa vendar, ko upamo o njih iskreno spregovoriti, zelo bogate in osvobajajoče. Zanimajo naju teme, vezane na zakon, družino, partnerske odnose, vzgojo in sva na teh področjih nenehna iskalca. Iščeva literaturo, se udeležujeva predavanj in izobraževanj in se predvsem o tem veliko pogovarjava med seboj in tudi z drugimi pari. Hvaležna sva Bogu za zakonski skupini, v kateri sva vključena, saj se v pogovoru z drugimi pari naučiva vedno kaj novega in dobiva marsikateri namig za lažje reševanje medsebojnih napetosti in pogum za vztrajanje na skupni poti. Zakonska skupina je za naju skupnost, v kateri se počutiva domače in nama je v oporo in pogum, da še naprej upava biti to, kar sva. 10 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet Preizkušnja Na poročni dan sva si za geslo najinega zakona izbrala besede iz Janezovega evangelija: »Pojdite in obrodite sad in naj vaš sad ostane« (Jn 15, ). V tihoti najinih src in v vseh skritih upanjih sva seveda pričakovala, da bodo ta bogati sad, ki ga Jezus obljublja, najini otroci. Toda prvo leto se je prevesilo v drugo in za njima še eno in še eno in še eno ... Midva pa še vedno čakava. Čakava, da bi prišli otroci. Pa ne pridejo ... Ko se soočava z resničnostjo in upanjem, ki vsak mesec znova umre, sva primo-rana pogledati drug drugega v oči in se vsak dan znova odkrivati. Lahko bi se nama zgodilo, da bi začela gledati drug mimo drugega ali s prezirom drug skozi drugega, toda tega ne želiva. Težko je vsak mesec znova ohranjati blagohotnost v očeh, ko je v nama veliko žalosti in razočaranj, ker je najina pot popolnoma drugačna, kot sva si želela in pričakovala. Zaenkrat otrok še ni. Ali bodo? Najini biološki? Ne veva. Kje Gospod želi, da obrodiva sad? Kakšen naj bo ta sad? Ne veva še. V skupnih molitvah polagava pred njega vsa vprašanja, vse dvome, vso jezo, vso nejevoljo, ves sram, vse odnose, vse poglede, ki naju prizadenejo in bolijo. On ve. On ima vse odgovore. On ve, kdaj in kako in kam naju želi voditi ... Midva sva lahko le orodje v njegovih rokah in se mu prepuščava ... Potrpežljivost in upanje Ugotavljava, da je zdaj, v dobi čakanja in negotovosti, pomembno, da ne postaneva zagrenjena ali nestrpna. Do Njega, vsak do sebe, drug do drugega ... Trenutno čakava ... Naučila sva se čakati. Ne na pasiven način, kot da bi čepela sredi življenja in obupovala, ampak s potrpežljivostjo. Vsak dan odpreva svoje roke in pustiva, da Gospod nanje usuje, kar on želi ... In njegov dar je obilen! Koliko nasmehov, koliko ljudi, koliko zanimivih dogodkov, koliko prijetnih utrinkov sredi življenja ...! Še posebej sva hvaležna za prijatelje in sorodnike, s katerimi lahko preživljava prijetne, sproščujoče trenutke, s katerimi lahko živiva v iskrenosti in so najina opora in podpora! Ko sama izkušava to, zdaj že kar dolgo trajajoče obdobje čakanja na otroka, ob tem doživljava različne odzive ljudi okoli naju. Morava priznati, da so nama že kar malo naporni skriti pogledi v ženin trebušček, medvrstična vprašanja o tem, če je pri naju že kaj novega, pa naju vedno znova obremenijo ... Ceniva ljudi, ki spoštujejo najino intimo in ne vprašujejo po nepotrebnem; ljudi, ki se zmorejo pogovarjati z nama in ne iščejo v naju le potencialnih bodočih staršev ... Ljudi, ki znajo brez skritih namenov poseganja v najino intimo, z iskrenostjo v srcu vprašati: »Kako sta?« Ceniva ljudi in bližnje, ki znajo biti tiho in počakati, da sama spregovoriva, ko se čutiva dovolj varna in sprejeta v polnosti. Najhuje pa je, ko odpreva to tematiko in so najini sogovorniki polni, sicer dobrohotnih nasvetov, ki pa mlademu paru ne koristijo kaj dosti ... © družinski arhiv Ne boste verjeli, kolikokrat so naju že pošiljali na dopust in nama svetovali sprostitev! To so nasveti, ki obremenijo, ne razbremenijo in po njih se čutiš le še bolj krivega za situacijo, v kateri si, a zanjo nisi nič kriv! Vse, ki imate v svoji sredi pare, ki že dlje časa čakajo na otroka, naprošava, da ste tam, poleg njih, tihii spremljevalci in prijatelji, ne pa prodajalci nasvetov! Sedaj živiva še prav posebno obdobje izročanja in zaupanja v Boga. Trudiva se živeti v miru in hvaležnosti, zaupava, da naju Gospod vodi in usmerja najine korake . Srečna sva v tem, kar imava, in hvaležna, da lahko greva skozi življenje z roko v roki pod Njegovim varstvom!. D Sabina in Jernej salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 1 MOLIVCI »Kako bi bil srečen, če bi bil duhovnik« Pripravil: Ivan Turk Pogosto se zgodi, da tudi dobrim dijakom, z zgledno krščansko vzgojo, odločitev za konkreten poklic povzroča velike težave. Tako je bilo tudi pri Lojzetu. Misel na duhovniški poklic se je v njem zbudila že zgodaj. Ko je bil še majhen, je večkrat govoril, da bo »gospod«. Duhovniški poklic je visoko cenil. Stari materi je kot višješolec nekoč dejal: »Kako bi bil srečen, če bi bil duhovnik«. Ko so Lojzeta nekoč sošolci nadlegovali, da bi se moral že vendar enkrat odločiti in mu nasvetovali različne poklice, ki bi bili zanj primerni, je vse zanikal. Ko so mu nazadnje omenili duhovniški poklic, je kratko dejal: »Ne rečem, da ne, a tega zdaj še ne vem. Šel pa bom med kmečko ljudstvo; to me veseli.« Iz njegovih pesmi, ki so po večini izpovednega značaja, bi sklepali, da se je v Grozdetovem srcu začel boj med svetno ljubeznijo in med glasom, ki ga je klical drugam, više. V peti šoli je že odgovoril na ta klic takole: Ne boste zvezde, več me goljufale, ne boste več mi sonca zakrivale. Po novih poteh šel bom v nove dni, srca in duše Bog le bo vladar, šla moja pot bo pred Njegov oltar. Iskal je odgovor na vprašanje: Kaj je Božja volja? Kam me pravzaprav Bog kliče, kje je moje mesto? »Tvoja volja, Jezus moj, je bila, da sem prišel na svet, naredi z menoj, za kar si me ustvaril. Zgodi se Tvoja volja,« tako piše v dnevniku 24. oktobra 1941. Od 24. do 28. julija 1942 je bil Grozde poslednjič na duhovnih vajah. Kmalu zatem je šel na obisk k nekemu novomašniku na posvet glede poklicne odločitve: 12 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet k SALEZijANSKO MOLITVENO ZDRUžENjE Dragi molivci za duhovne poklice1 V tem zapisu kar ne morem mimo dogodka, ki ga je slovenska Cerkev slovesno praznovala zadnje dni meseca maja ob slovesnem prenosu relikvij mladega mučenca bl. Alojzija Grozdeta iz Šentruperta na Dolenjskem v svetišče Matere Božje na Zaplazu. V soboto 28. maja smo se molivci za duhovne poklice zbrali v lepem številu v svetišču Marije Pomočnice na Rakovniku in razmišljali, kako so v srcu bl. Alojzija odmevale Jezusove besede: »Žetev je velika, delavcev pa malo ...« »Vidite, sedmo sem dovršil, stopil bom v osmo. Toda preden bom šel v osmo, si bom moral biti popolnoma na jasnem, kakšen poklic si bom izbral po maturi. Hočem ves svoj študij v osmi šoli obrniti v to, da se za poklic primerno pripravim. Pa tudi drugo delo doma in v organizaciji hočem obrniti v svoj bodoči poklic. Prosim, svetujte mi.« Svetoval sem mu, piše novomašnik, naj se obrne na svojega spovednika, ki ga dobro pozna. ... Priporočil sem mu mnogo molitve pred taber-nakljem; posebno pa po prejemu sv. obhajila, kjer naj se popolnoma po domače z Jezusom pogovori. Čez teden dni je spet potrkal na novomašnikova vrata in ves vesel povedal: »Najlepša Vam hvala za Vaše molitve. Pot pred menoj je zdaj jasna. Odločil sem se, da pridem v to hišo, hišo molitve, dela in študija, v semenišče ...« In na vprašanje, kakšen nagib ga vodi pri tej odločitvi, je kratko odgovoril: »Da bom kot duhovnik reševal duše!« Po kakem mesecu je v Lojzeta, ki je bil sicer v svojih odločitvah vedno izredno trden, spet prišla neka negotovost glede poklica. Pred božičem 1942 je prosil prijatelja: »Svetuj mi, Lado, kaj naj študiram!« Po daljšem pogovoru mu je Lado rekel: »Veš kaj, še tri četrt leta imaš za premislek. V tem času boš spoznal, kaj ti je storiti. Bog ti bo prav gotovo dal razsvetljenje, samo moli v ta namen.« Lojze šolskega leta ni končal, ker ga je prehitela mučeniška smrt. Lojze ni postal duhovnik, kar si je srčno želel, postal pa je mučenec, pričevalec za vero in zavetnik mladih. Dragi molivci! Kakor nekoč, tako tudi danes, spoznanje, kaj je Božja volja in odločitev za poklic, ni lahka. Pomagajmo mladim s svojo molitvijo in ustvarjanjem primernih pogojev, da seme poklica lahko vzklije, raste in dozori. Že sedaj vas vabim, da se udeležite molitvenega srečanja v svoji škofiji, ki bo v soboto, 10 septembra. NAMENI MOLITVE JULIJ Molimo za letošnje novomašnike in za redovnike in redovnice, ki so se posvetili Bogu z redovnimi zaobljubami, da ostanejo zvesti dani obljubi vse dni življenja. AVGUST Molimo za obilen Božji blagoslov svetovnega srečanja mladih v Madridu, da bi bilo srečanje ob utrditvi vere tudi poklicno rodovitno. SEPTEMBER Molimo za vse mlade, ki začenjajo novo šolsko leto in za njihove učitelje in vzgojitelje, da bi si ob temeljiti intelektualni izobrazbi prizadevali tudi za kulturo duha in srca. V času po prvi svetovni je med salezijanci doživelo poseben razmah zanimanje za misijonsko delo, čeprav so salezijanci slovenske narodnosti odhajali v misijone že v času pred odprtjem zavoda na Rakovniku. Ko je bil leta 1921 izvoljeni nov vrhovni predstojnik Filip Rinaldi, je takšnemu zanimanju dal še dodatno moč tako, da je odprl več novih zavodov za vzgojo misijonskih poklicev. Pod zelo ugodnimi pogoji so v zavode sprejemali kandidate, ki so želeli posvetiti svoje življenje v okoljih, kjer je bilo krščansko oznanilo še nepoznano. Misijonski animator Bogdan Kolar Pred tem je kot osrednji zavod za vzgojo misijonskih poklicev veljal zavod Valsalice blizu Turina. Tu sta po smrti počivala tako don Bosko kot Mihael Rua. Iz tega zavoda so odšli veliki misijonarji, ki so pisali najbolj slavne strani salezijanske misijonske zgodovine. V zavodu je bil misijonski muzej in misijonarji, ki so prihajali na obisk v Evropo, so se ustavili v Valsalicah in tu navduševali mlade gojence. Nove misijonske ustanove Leta 1922 je bil v Turinu pripravljen nov vrhovni občni zbor vseh salezijancev. Zbora se je udeležilo večje število škofov, ki so prišli iz misijonskih dežel in so zboroval-cem predstavili tako svoje delo kot potrebe po novih misijonarjih in misijonarkah. Istega leta je Kon- gregacija za širjenje vere, osrednja ustanova Cerkve za spremljanje misijonskih dejavnosti, slavila 300-letnico obstoja. Novoizvoljeni vrhovni predstojnik Filip Rinaldi je želel, da bi salezijanska skupnost ta jubilej proslavila s povečanim delom za misijonsko poslanstvo in je v kraju Ivrea blizu Turina ustanovil nov zavod, ki ga je poimenoval po prvem salezijanskem kardinalu Janezu Caglieru, znanem misijonar- 14 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet Jožef Radoha ( 1887-1956) ju v Južni Ameriki (leta 1924 je bil navzoč na posvetitvi cerkve Marije Pomočnice na Rakovniku). V zavod so sprejemali dijake s končano nižjo gimnazijo, ki so izrecno izrazili željo, da bi radi postali misijonarji. Ob vstopu so morali poskrbeti le za obleko in knjige, bivanje v zavodu in šolanje pa je bilo brezplačno. Vabila s tako vsebino je objavljal tudi salezijanski tisk na Slovenskem. V letu 1927 je bila ustanovljena še posebna kmetijska šola v Cumiani pri Turinu, kjer so se izobraževali sale-zijanci pomočniki, ki so želeli postati misijonarji. Tudi na tej ustanovi si je v naslednjih letih pridobilo strokovno in praktično izobrazbo več slovenskih misijonarjev. Kandidati za duhovništvo so se izobraževali še v zavodih Castelnuovo Don Bosco, Bagnolo, Foglizzo in Penango. V vseh teh ustanovah so se gojenci načrtno pripravljali na misijonsko delo in imeli ustrezno glede na dele sveta, kamor naj bi šli kot misijonarji, prilagojene učne programe, zlasti glede učenja jezikov. Med njimi so se ustavljali misijonarji, ki so prihajali na obisk v Evropo in jih s svojimi nastopi navduševali za prihodnje delo. Jožef Radoha Velja za prvega salezijanca iz Prekmurja, ki je postal duhovnik. Rodil se je 25. septembra 1887 v vasi Nedelica, župnija Turnišče. Leta 1905 je v Marijinem listu, ki ga je izdajal Jožef Klekl, prebral članek o delovanju madžarskega salezi-janskega zavoda v piemonteškem kraju Cavaglia. Informacija, ki je pritegnila njegovo pozornost, je bila, da so v zavod na gimnazijsko šolanje sprejemali tudi starejše fante. Še isto leto sta za sprejem prosila Jožef Bakan in Jožef Radoha, oba iz turniške župnije. Kot Marijina sinova, kar je v salezijanskih ustanovah označevalo kandidate, ki so že presegli navadno starost za vstop v nižjo gimnazijo, sta v jeseni leta 1905 začela prvi gimnazijski razred. Po končanih štirih razredih nižje gimnazije je J. Radoha jeseni 1909 vstopil v noviciat v kraju Lombriasco in 20. septembra 1910 postal salezi-janec. Že v tem času je začel pisati prispevke za Marijin list in tako širil misel o don Bosku in salezijancih v Prekmurju. Po študiju filozofije je opravil vzgojno pripravništvo v zavodu na Rakovniku. Ker zaradi vojne ni mogel na študij teologije v Italijo, je odšel na Poljsko in študiral s poljskimi salezijanci v kraju Oswieczim. Študij teologije je končal leta 1919 in prav tam 15. junija 1919 prejel duhovniško posvečenje. Kot duhovnik je deloval v zavodu na Rakovniku in v Veržeju, od leta 1923 dalje pa se ves posvetil urejanju stanovanjskih razmer za dijake, ki so obiskovali gimnazijo v Murski Soboti. Skupaj s skupino prekmurskih duhovnikov in nekaterimi zavzetimi laiki je iskal možnosti, da bi dijaki, ki bi sicer zaradi oddaljenosti ne mogli obiskovati šole, imeli možnost stanovanja v mestu. Zavod Martinišče je začel delovati v letu 1924, najprej v najetih prostorih do leta 1929, ko je imelo možnost stanovanja okoli 40 dijakov, po tem letu pa v prostorih novega konvikta. Ta je bil odprt s šolskim letom 1929-30; J. Radoha je bil ravnatelj zavoda do jeseni 1930. V široko zastavljeno akcijo razširjanja misijonskega dela in pridobivanja novih poklicev, ki je prišla iz salezijanski vodstva salezijanske skupnosti, se je med slovenskimi salezijanci najbolj zavzeto vključil J. Radoha. Že leta 1925 je poslal v Turin prvo skupino (v njej so bili trije iz Prekmurja, štirje pa od drugod), naslednje leto jih je šlo že 20. Do konca dvajsetih let je odšlo v Italijo prek 40 kandidatov, vsega skupaj jih je poslal kar 76, od katerih jih je 39 postalo duhovnikov. Posamezniki so odhajali še v naslednjih letih. Preden so odšli na pot, jih je J. Radoha zbiral v Martinišču in jih krajši čas poučeval italijanščino. Največkrat je skupine v Italijo pospremil kar sam, manjše skupine pa je zaupal mladim salezi-jancem, ki so se s počitnic vračali v Italijo. Mnogi 'mladi misijonarčki', kakor so imenovali kandidate, ki so odhajali v misijonske zavode v Italiji, so dosegli svoj življenjski cilj: po končani nižji gimnaziji so odšli v misijonske dežele, tam vstopili v salezijansko skupnost in nadaljevali svoje izobraževanje. Nekaterim to ni uspelo, ker so morali opraviti še vojaško obveznost ali ker niso dobili dovoljenja za odhod v tujino. Ti so ostali na Slovenskem in so bili v letih po drugih svetovni vojni voditelji salezijanskega dela doma. Po odhodu iz Murske Sobote je Jožef Radoha deloval v zavodih na Rakovniku, v Veržeju, na Razkrižju in v Boštanju, leta 1937 je odšel v nadškofijski konvikt v Zagreb in leto zatem s prvo skupino salezijancev na jug jugoslovanske države, v Uroše-vac, kjer je postal župnik. Leta 1949 se je zaradi bolezni vrnil v Slovenijo in naslednjih sedem let živel v domu za bolne salezijance pri Kapeli. Umrl je 27. junija 1956 v murskosoboški bolnišnici in je pokopan na tamkajšnjem pokopališču. pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 Ste že slišali za Združenje animatorjev oratorija ali pa vsaj za kratico ZAO? Gotovo vam kje v spominu odzvanjajo te besede. Naša želja je, da bi o Združenju animatorjev oratorija ali krajše ZAO izvedelo čim več mladih in starejših, predvsem animatorjev. Naš namen je, da bi združili čim več voditeljev in oratorija iz cele Slovenije; da bi si med seboj po povezovali, delili izkušnje in iskali nove ideje za š oratorije, ki bodo razveseljevali otroke po Sloveniji. Združenje trenutno deluje na vseslovenski ravni in po škofijah. Dobro deluje že v mariborski, koprski, celjski in novomeški škofiji. V tem letu se ustanavlja v murskosoboški in ljubljanski škofiji, ki sta že dobro začeli z delom in spoznavanjem potreb animatorjev. Vsako leto v septembru pripravimo Jesensko srečanje animatorjev oratorija, da se po koncu vseh oratorijev poveselimo, obudimo spomine na pretekli oratorij, se spoznavamo med seboj in okrepimo prijateljske vezi in se hkrati napolnimo tudi z duhovno hrano. Veliko časa posvetimo zbiranju gradiva, ki ga imajo animatorji in drugi, da bi ga lahko tako prav vsak dobil na naši internetni strani. V preteklem šolskem letu smo veliko časa namenili tudi skupini za Veliki oratorij, ki pripravlja oratorij za zadnjo triado osnovne šole. Po škofijah smo letos prvič izvedli Pomladanska srečanja animatorjev oratorija pod okriljem ZAO, ki poteka po škofijah. Srečanja pripravijo animatorji in voditelji, ki se trudijo za ZAO. Odziv je bil zelo dober predvsem pa se je začela izpolnjevati naša želja po večjem povezovanju, pomoči drug drugemu in novih prijateljstvih. Tudi Animatorij je letos potekal po škofijah. To je dan, ko imajo animatorji oratorij-ski dan zase. Uspešno so ga izpeljali v novomeški in koprski škofiji. Vsako leto izvedemo tudi posvet voditeljev oratorija, na katerem se voditelji zberejo in ugotovijo, kje so močni in kje šibki ter tako iščemo skupne rešitve in poti k boljšemu delovanju. V naslednjem letu nas čaka kar nekaj novih izzivov. Trenutno sestavljamo strokovno skupino, ki bo skrbela za vzgojo animatorjev, ker je naš cilj pomagati animatorjem k boljšemu animiranju. Tako bi animatorju pomagali pri osebni, duhovni in seveda strokovni rasti. Kljub temu, da nas je v Združenju že veliko, vedno iščemo nove in nove roke, ki bi nam 16 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet združ želele priskočiti na pomoč pri ure sničevanju naših ciljev, naše vizije Skupaj lahko gradimo dober orato-rij, ki bo razveseljeval otroke in jih še bolj vodil k Bogu, animatorje pa polnil z dobro voljo, zadovoljstvom in notranjim mirom. Trudimo se, da bi znali biti orodje v Božjih rokah in se prepuščati Njemu, da nas vodi in pelje po poti, ki bo dobra za vse in ne le za posameznike. V povezanosti, prijateljstvu in želji po dobrem lahko skupaj ustvarjamo boljši svet. K ZAO me je povabil prijatelj Klemen, s katerim smo se poznali od študentske skupine. Počasi sem začel spoznavati celotno idejo ter namen Združenja, predvsem pa ljudi, ki so darovali sebe za dobro mladih animatorjev v Sloveniji. Zaradi njih in Jezusovega blagoslova verjamem, da lahko s skupnim soustvarjanjem ter dialoškim iskanjem prave poti pristavimo pomemben zidak v gradnji Božjega kraljestva med nami. Benjamin Tomažič ZAO mi pomeni predvsem pomoč pri delu tako z animatorji kot tudi otroki, predvsem zaradi izmenjave izkušenj in novih idej. Pomeni mi tudi motivacijo, da vztrajam naprej. Dosti lažje je, če veš, da nisi sam in da skupaj lahko naredimo oratorij še boljši. mi pomeni tudi druženje in spoznavanje novih ljudi, ki se ukvarja-oratorijem. ležna sem za združenje in upam, da se bo ta mreža širila naprej in bolj povezovala. Renata Vršnak salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 I MiSiJONi Pogovor z misijonarjem, duhovnikom salezijancem Francem Zajtlom, Aleksandrija, Egipt. Egipt: Ljudje so spoznali, da je mogoče tudi drugače živeti Letos teče 42. leto, ko je Franc Zajtl kot mlad salezijanski vzgojitelj odšel v Egipt. Pove, da je takrat šel v arabski svet brez izkušenj. Vse mu je bilo novo: kultura, jezik, običaji in navade, novo delo v šoli med mladino drugačne vere, posebno muslimanov. Od prvega srečanja do danes se je v njegovem gledanju marsikaj spremenilo. Splošen vtis je, pravi, da je tudi ta država, ta velik narod, napredoval v pozitivni smeri. Pogovarja se Tone Ciglar V čem vidiš smisel svojega delovanja kot misijonar med muslimani, ko vendar spreobračanja v krščanstvo ne dovoljujejo? Mi salezijanci, in ne samo mi, toliko krščanskih zasebnih šol deluje v tem okolju. Res, nimamo neposrednega delovanja kot misijonarji, ne pridigamo za spreobračanje in krščevanje. Naše apostolsko poslanstvo je posredno. Hočemo, da bi bili naši naslovniki dobri in pošteni vsak v svoji veri: pravoslavni Kopti - dobri Kopti, da bi muslimani živeli po svoji veri pošteno življenje. Vsi pa častimo enega Boga in smo njegovi sinovi in bratje med seboj. Če dosežemo to, da vsak živi po svoji veri, svoji vesti, ga pripravimo za pošteno življenje, smo že prispeli do kar velikega cilja. O čem govorijo zadnji dogodki v muslimanskem - arabskem svetu; govori se o »demokratičnih« spremembah ali pa gre za širitev islamskega fundamentalizma? Kako to doživljate v Egiptu? To, kar se je letos zgodilo, posebno v Egiptu, je ravno ta želja po lep- šem življenju. Pred leti (deset let je od tega) je bila satelitska povezava s svetom prepovedana. Ljudje niso vedeli, kako se živi drugod po svetu; če niso potovali, niso imeli pojma o življenju v sosednjem svetu; vse je bilo pod stalnim »napadom« domače televizije, radia, ki jim je dajal, kar je hotel. Odkar se je odprla možnost satelitskega sprejemnika, so ljudje spoznali, da je življenje v resnici mogoče tudi drugače, bolj odprto, bolj človeško, bolj dostojanstveno. Ta možnost je odprla okno v svet in možnost primerjave z drugimi. To je bil glavni vzrok za revolucijo: demokratizacija države iz vojaškega režima v civilno oblast; iz stalnega vojaškega ozračja v sproščenost, po zgledu odprtih držav. Kaj imajo ti muslimani, ki so v naših (katoliških) šolah, za življenje; so do kristjanov kaj bolj tolerantni ali je kaka razlika od drugih, ki kristjanov ne poznajo? Opažamo, da starši, nekdanji učenci, delavci, učitelji in vsi, ki prihajajo in imajo stik z nami, postajajo drugače misleči o kristjanih, o katoličanih. Radi se vrnejo in izražajo svoje zadovoljstvo, da so korenito spremenili svoj odnos do kristjanov in niso več negativno naelektreni proti, pač pa so celo pozitivno in aktivno angažirani v družbi. Od kod te napetosti in nasilje nad krščanskimi skupnostmi, tudi v Egiptu? So to posamezniki ali je to posledica celotne islamske miselnosti? Glede nestrpnosti med kristjani in muslimani lahko rečem, da so to bolj posamezniki kot pa skupine, ki storijo te atentate. Vedno, ko se kaj zgodi, pride na dan resnica, kdo je bil v ozadju. Da to ni nekaj organiziranega, temveč bolj izrednega, je bilo praktično dokazano med revolucijo. Takrat ni bilo nobene straže pri cerkvah, ki je že leta ščitila cerkve, ker so bili vsi policisti v nevarnosti in so zbežali, toda skrajneži vseeno niso napadli nobenega cerkvenega objekta. To pomeni, da tudi ljudje niso slabo namenjeni; kar se je pač zgodilo, je imelo druge namene. Kaj praviš o tem: islam se želi polastiti Evrope! Je to v njihovem svetu kako navzoče? Pri nas tega namena ali poskusa ni zaznati, da bi imeli v načrtu obvladati 18 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet Evropo. V krvi mladih je močno zaznati, da bi šli v Evropo na delo, si priskrbeli boljšo prihodnost, o tem res marsikdo sanja. V Egiptu sedaj ne vidijo varne prihodnosti, posebno denarne blaginje ne. Zato želja oditi v Evropo za vsako ceno z upanjem na boljše življenje. Je danes v Egiptu kaj »spomina« na bivanje Izraelcev v Egiptu? To kje kaj omenjajo, kaj jim to pomeni? Npr. Jordanija se tudi imenuje Sveta dežela Jordanija. V Egiptu se malokdaj sliši govoriti o deželi kot o svetopisemski. Sicer tudi zgodovinski spomeniki ne omenjajo v svojih poročilih bivanja Izraelcev 400 let v delti Nila, kjer so za faraone gradili dve mesti: Pitom in Ramzes. Kristjani v Egiptu pa so ponosni na svojo krščansko zgodovino, ker je bila posvečena z bivanjem svete Družine. Povsod se dobijo knjižice s kažipotom postankov svete Družine. Spomini na cvetoče krščanstvo v prvih stoletjih na afriških tleh, seveda posebej v Egiptu? Res, kam je zatonilo tisto cvetoče krščanstvo prvih stoletij? S prihodom islama v Egipt pod Amrom Ibu El As 641. leta se je tisto praktično končalo. Postali so vazali in bili podložni, da so vsaj lahko preživeli. Še vedno lahko obiščemo v starem Kairu cerkve iz 4. stoletja. Kristjani Egipta - Kopti (kar pomeni prebivalci doline Nila), so še vedno potomci teh faraonov in dediči Egipta. Za ohranitev tega duha med ljudstvom veliko pripomorejo njihovi samostani, ki so kot centri krščanske kulture, vezanosti na njihovo zgodovino, tradicijo, koptski jezik, literaturo, bogoslužje. Ljudje radi in pogosto zahajajo v te ogromne samostane, kjer je še vedno lepo število menihov. Tudi muslimani jih radi obiskujejo, saj vidijo v njih pristno krščansko življenje brez hinavščine in fanatizma. Aleksandrija je bila s svojo knjižnico v starem svetu nekakšno svetišče znanosti. Je kaj tega tudi danes, posebej z novo knjižnico? V starodavnosti je bila Aleksandrija veliki center tedanje kulture. To želi postati tudi v sedanjem svetu. Kdor vidi to novo knjižnico, ki stoji praktično na kraju starodavne, se začudi, kaj so zmogli. Najprej je to arhitektonski čudež. Stavba gre globoko pod morje. V njej bo, ko bo polna, 1,5 milijona knjig, tudi v mikrofilmih. Vedno se vrstijo nove dejavnosti na mednarodnem nivoju. Boš še vztrajal pri svojem delu? Kaj te žene k vztrajnosti v tem delu in v tem svetu? Po vsem tem, kar sem omenil, lahko sklenem, da se tam počutim doma in se zelo rad vračam na svoje delo. Težav ne manjka, ker je pač šola velika in zahtevna, toda Božja previdnost skrbi za nas tudi v težkih časih, kakršni so bili letos med revolucijo. Vse bralce Salezijanskega vestnika lepo pozdravljam in se jim zahvaljujem za njihovo misijonsko navdušenje. salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 ,1 w k rj ■ "i Duhovnik po milosti Božji Dela je bogoslovec Andrej imel toliko, da skoraj ni utegnil šteti mesece in leta. Vendar noben trenutek ni pozabil, kaj je vse bliže pred njim: duhovniško posvečenje. Ne samo on, še posebej je v ta namen molila njegova mata Marija, ki ji je srce vedno močneje bilo, ko je pomislila, da bo njen Andrej vendarle uresničil njene velike sanje in bo postal Kristusov duhovnik. No, čakala ga je še ena, pa takrat ne preveč huda preizkušnja: vojaščina. Pripravil Tone Ciglar Vojak brez puške Bil sem tudi vojak, in sicer od 24. februarja do 24. avgusta 1931, torej šestmesečno vojaško služenje v drugem letniku bogoslovja. Odlašal sem na čas, ko bi mi vzelo najmanj časa. Tako sem vojaščino »preložil« na leto 1931. Da ne bi zgubil leto teološkega študija, sem bil pri vojakih od februarja do avgusta; ko sem se vrnil, sem napravil dopolnilne izpite za čas teh šestih mesecev. Bil sem pri dobrem katoliškem zdravniku v vojaški bolnišnici: Dravska bolničarska četa v Mostah. Nekaj sem pisaril iz mrliških knjig; zdravnik Kolonel mi je dal prepisovati imena vseh umrlih v tej bolnišnici med svetovno vojno. Potem so me odredili v supervizijsko komisijo, kjer so zdravniki in oficirji pregledovali zdravstveno stanje vojakov in častnikov in jim dajali bolniške. Nekoliko sem šepal, kar za vojaka ni bilo ravno spodbudno, ker me je zdeloval revmatizem. Pomagal sem tudi naredniku v pisarni. On me je prosil za vstopnice za kino v Mladinskem domu pri salezijancih na Kode-ljevem. Tako sem imel vedno privilegije in tudi vedno kaj prostega časa za študij bogoslovja in za vsakdanjo udeležbo pri sveti maši. Z menoj so služili tudi neki farmacevti in trije zdravniki. Eden teh zdravnikov je zelo dobro pozdravil moj želodec, hkrati pa mi je dal listek za 30-dnevno bolniško in vojaško vozovnico domov v Krško. Moj oče je rad prepeval pesem »Buči more, more Odriansko ...,« pa tudi sicer je bila pesem zelo v modi. V Splitu sem tudi imel sorodnike po mamini strani. Kot salezijanec nisem mogel potovati, zato sem sedaj sklenil izkoristiti ponujeno priložnost dopusta. Ker sem pisal dovolilnice, sem sebi napisal listek za potovanje: Ljubljana - Kar-lovac - Sušak - Rab - Split - Zagreb -Krško. Dobri Dalmatinec, polkovnik, je, ne da bi prej pogledal, te papirje podpisal. Ko sem mu pokazal, kaj je podpisal, se je samo nasmehnil in mi pomahal z roko. Tako sem prvič videl morje, o katerem sem toliko slišal. Ves čas pa sem ob boku nosil vojaško sabljo, kot da bi se moral s kom klati. Kakor vidite, ni bilo nič hudega pri vojakih. Seveda ne bi nič pogrešal, če me sploh ne bi klicali. 20 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet Mašniško posvečenje Nižje in višje redove sem prejel 1932-1933 po škofu Rožmanu v njegovi škofijski kapeli. Mašniško posvečenje je bilo v ljubljanski stolnici 2. julija 1933, skupaj s 30 drugimi. Mamica je bila vsa vesela, jaz pa sem se zasolzil, ker je manjkal oče, ki me je imel tako rad. Mama mi je ponovno povedala: »Bodi duhovnik, vendar bodi zares!«, kar mi je že napisala ob prvih zaobljubah. Beseda, ki pride iz materinega srca, se neizbrisno zapiše v dno srca. Dan sem preživel v globokem notranjem združenju z Bogom, v veliki hvaležnosti, saj sem čutil, da nisem vreden; to čutim še danes ob zlati in biserni maši. Nova maša Novo mašo sem pel 9. julija v župnijski cerkvi v Krškem. To je bil res dan, ki ga je naredil Gospod: nepozaben, svet in poln presenečenj. Dan, ki me je spominjal na moje duhovniške in redovniške dolžnosti, dan, ko sem posebno molil za zvestobo Bogu, don Bosku in Mariji, materi mojega duhovnega poklica. Kr-čani so pod vodstvom župnika Filipiča ter ceremonierja Črnoge dobro pripravili kar največjo slovesnost, saj nove maše menda ni bilo že desetletja. Zvečer sem prispel z vlakom na videmsko postajo, kjer me je čakala kočija, da sem se peljal kot kraljica Elizabeta; ob cesti pa so me pozdravljali radovedni ljudje, iz zvonika kapucinske in župnijske cerkve pa zvonovi. V cerkvi mi je sestra Milka darovala lep križ (potoval je vse življenje z menoj in ga še sedaj hranim). Potem domača godba, podo-knica in ne vem, kaj vse je še bilo v čast Gospodovega maziljenca. Jaz pa sem se trkal na prsi: Ne meni, Gospod, ampak svojemu imenu daj čast! Prišli so vsi sorodniki - očeta je zastopal boter Jožko Krivic - salezi-janci, sošolci, prijatelji, vsi so se mi pridružili z molitvijo, darovi in dobrimi željami. Dan, ki me je spominjal mojih duhovniških in redovniških dolžnosti, ko sem posebno molil za zvestobo Bogu, Mariji in don Bosku. In dan hvaležnosti moji mami, ki mi je izmolila duhovniški poklic. Leto 1933 je bilo jubilejno leto odrešenja: 1900-letnica! Med novo-mašniki, ki jih je 2. julija v ljubljanski stolnici posvetil škof dr. Gregorij Ro-žman, nas je bilo osem salezijancev: pet Slovencev in trije Slovaki. Vsak mojih tovarišev novomašnikov je na svojevrsten način gradil mojo salezi-jansko osebnost: Lambizar mi je bil vzor navdušenega mladinskega ani-matorja; Kostanjevec mi je bil zgled gospodarske modrosti slovenskega duhovnika; Pušnik mi je bil zgled kot salezijansko izdelan asketični duhovnik; Jurčak pa vzor gibčnosti in vesele podjetnosti v salezijanski dejavnosti. Hkrati učitelj in duhovnik Sedaj sem bil učitelj, kot je želel moj oče, bil pa tudi duhovnik, kot je močno želela moja mama. Med učiteljskim poklicem in salezijanskim duhovniškim poklicem nisem videl drugega, kakor da je duhovniški poklic nadaljnje usposabljanje za višjo raven, ko se učimo biti pošteni, dobri ..., kot uči Učitelj vseh učiteljev - Jezus Kristus. Nekako tako sem razmišljal; mislim, da je moja pot po Božji previdnosti samo obogatena z evangelijem in z don Boskovo pedagoško usmerjenostjo. Vedno sem bil, kot moj oče, za uboge sirote in za zanemarjeno mladino. DA KOT SALEZIJANEC DUHOVNIK: - postajam hostija, čista, sveta in brezmadežna, - da po velikonočni skrivnosti trpim, umiram in vstajam, - da iz svojega srca izlijem samega sebe in napolnim s tem, kar je Božjega, - da bom kelih zveličanja za svojo in za duše drugih, - da stojim pod križem z Marijo in uresničim vsakdanje spreobrnjenje, - da bi se v šoli tabernaklja naučil postati žrtev, hostija, ponižen in svet salezijanec, - da bi se vsak dan posvetil Mariji: Ves tvoj, Marija! da bi Bog poveličal Božjega služabnika Andreja Majcna Neskončno sveti Bog. Tvoj zvesti služabnik Andrej Majcen, misijonar na Kitajskem in v Vietnamu, goreč salezijanec in duhovnik, je z velikim žarom vsem oznanjal evangelij, še posebej ubogi in zanemarjeni mladini. Na goro svetosti se je vzpenjal z velikodušno dobroto in ljubeznivostjo ter s posredovanjem tvojega usmiljenja v zakramentu svete spovedi. Prosimo te, poveličaj ga pred nami na čast oltarja. Pomagaj nam, da ga bomo vneto posnemali in tebe iskreno častili. Po njegovi priprošnji nas usliši v naših potrebah. (Lahko vstavimo namen.) Naj bo tudi naše življenje ena sama hvalnica tebi, ki si slavljen zdaj in vekomaj.Amen. salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 MARIBOR Zivi kamni v duhovni zgradbi Zbral Tone Lipar Don Bosko iN njegova župnua v Mariboru so naš vsakdan že od nekdaj. Skupaj z njima sanjamo sanje že od začetka. Od leta 1986, ko so salezijanci zaznamovali mariborsko delovno okolje s svojo prisotnostjo in na svojevrsten način obogatili otroštvo mnogih mladih, pa vse do takrat, ko sva se tudi midva spoznala ob dejavnosti tukajšnjega mladinskega centra. Ves ta čas živi v nas upanje, da bo nekoč v Mariboru stal don Boskov center. Velikokrat smo v pričakovanju že skoraj obupali, pa nama je lastna življenjska preizkušnja pokazala, da se vedno znova odpirajo možnosti, da dosanjamo še tako nemogoče sanje. Morda to ne uspe vedno tako in takrat, kot si sami zamislimo, a vendar se po zaupanju rodi nova svetloba. Don Bosko je našo družino že davno osvojil, zato se ob neučakanosti vedno znova spomnimo na njegovo gradnjo cerkve Marije Pomočnice v Valdoccu. Zaupanje odtehta marsikaj ... V tem se veselimo in iskreno pričakujemo to, kar bo del nas, ki živimo z njim! družina Knez ml. (Katja, Andrej in Urban) V novem Don Boskovem centru Maribor bo dobila primerne prostore tudi naša župnijska Karitas. Na sedanji lokaciji imamo v kletnih prostorih le majhno skladišče brez oken (6 m2), hrano pa delimo v veroučni učilnici. Zelo prav nam bo prišla pisarna in prostor za pogovore in svetovanje, saj se mnogi prosilci želijo tudi pogovoriti, potožiti in dobiti tolažbo, za A kar se sodelavci Karitas po svojih I močeh in z Božjo Ip podporo trudimo. Bog daj, da se naše želje čim _I_ prej uresničijo. Olga Semelbauer Šimic (voditeljica Župnijske Karitas) V prejšnji številki Salezijanskega vestnika smo predstavili načrte za izgradnjo Don Boskovega centra Maribor. Opeke, ki jih bodo gradbeniki začeli kmalu vzidavati v to novo zgradbo, bodo le del »zgodbe« Don Boskovega centra Maribor. Kajti zgradba, ki ni grajena z rokami, se tukaj gradi že 25 let. Da pa bi mogla obstati in se utrjevati, naj bi ji ta iz opeke dala trdnost, varnost, domačnost, oporo. ŽE Kot oTRoKE So NAS v ZGoDNJiH devetdesetih pri verouku vpraševali, kaj naj ima salezijanski center in smo sanjarili o računalniški učilnici, bazenih, tenis igriščih itd. Sedaj pa si kot mlada družina in aktivna litur-gična sodelavca želiva lepe orgle in ustrezne ter tople prostore za pevske vaje. Za notni arhiv je sedanja omara med nekdanjimi vratnimi podboji že davno premajhna. Kor, ki bo v novi cerkvi ob oltarju, bo bolje povezal pevce z občestvom in dogajanjem. V sedanji kapeli smo namreč natlačeni čisto zadaj in nam poleti primanjkuje zraka. V dvorani mestne četrti, kjer imamo glavne nedeljske maše, pa sedimo v prvih dveh vrstah in nas polovica ljudi posluša in gleda 22 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet v hrbet. V novi cerkvi bo boljša tudi akustika in bo petje bolj veličastno odmevalo po prostoru. Upava, da bomo z don Boskovo priprošnjo te cilje kmalu dosegli in da nam sv. Cecilija izprosi še več pevcev. Matej in Natalija Luketič (organist in pevka) Kolikokrat smo v naši 25-le-tni zgodovini že spreminjali dvorano Mestne četrti v naš župnijski bogoslužni prostor? Koliko idej in ur prostovoljnega dela! Zakaj? Zato, ker je župnijska kapela premajhna in ne sprejme vseh, ki bi hoteli obhajati praznike in sv. bogoslužje. In potem? Hitro pospravite dvorano, ker jo potrebujejo drugi, kakor da bi morali zabrisati sled za lepim duhovnim dogodkom. In kam naj se zatečem med tednom, če je ta dvorana pusta, prazna in zaklenjena. Koliko Boga žejnih ni našlo prostora za umiritev, ko so tavali tod mimo in v zunanjosti stavbe niso prepoznali hiše Božje ljubezni? Koliko mladih src ni našlo opore v veri, ker ni spoznalo in občutilo don Boskove ljubezni? Ko so iskali po Mariboru prostor, znamenje. Toda, ko v kapeli sv. Janeza Boska pogledaš tisti kos granita - temeljni kamen Don Bo-skovega centra, ki so ga blagoslovile blažene roke Janeza Pavla II., potem veš, da je to znamenje in zagotovilo Božjih obljub in blagoslova. Prihajajo novi ljudje, potrebni don Boskove ljubezni, Božje pomoči in Marijinega varstva. Za njih, za nas in za prihodnje rodove bomo gradili prostore, ki bodo mnogim zavetje in opora, kristjanom pa kraj srečevanja z Gospodom, medsebojne podpore, da bi lažje ponesli evangelij med ljudi. Srečko Horvat, član ŽPS Kot mladinska delavka v Društvu SMC Maribor sem v velikem pričakovanju gradnje novega Don Bosko-vega pastoralnega in mladinskega centra v Mariboru. S širitvijo programov in s pridobitvijo enega delovnega mesta se je začelo aktivno mreženje z institucijami ne samo v našem lokalnem okolju, temveč na območju celotne občine Maribor. Vsa naša dejavnost teži k večjim in bolje opremljenim prostorom, ki bodo namenjeni aktivnemu preživljanju prostega časa mladih in otrok v salezijanskem duhu. Menim, da bodo novi prostori pomembna pridobitev na področju mladinskega dela v našem okolju, saj bomo v njih lažje izpolnjevali svoje poslanstvo med mladimi in otroki. Sanja Obaha Brodnjak DUHOVNIŠKI JUBILANTI 2011 Boršnik Rudi, biseromašnik Skader, Albanija Ivan Zupan, biseromašnik Maribor (Trstenik) Franc Brečko, srebrnomašnik Ljubljana Rakovnik Herman Gregorič, srebrnomašnik Ljubljana Rakovnik Metod Ogorevc, srebrnomašnik Ljubljana Rakovnik Vinko Štrucelj, srebrnomašnik Sevnica salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 (— NOVICE Kraji bl. Grozdeta Sotrudniški dan Salezijanci sotrudniki smo se v čudovitem sobotnem majskem jutru (7. 5.) z našim duhovnim voditeljem Ivanom Turkom in z inšpektorjem salezijancev dr. Alojzijem Slavkom Snojem odpravili v novomeško škofijo. Iz različnih krajev (Veržej, Šentjošt, Ljubljana- Rakovnik, Sodražica, Sevnica, Novo mesto, Boštanj) smo se dopoldne zbrali v romarskem svetišču na Zaplazu. Kot nevesta, ki pričakuje svojega ženina, stoji na hribčku čudovito obnovljena cerkev, v katero so prav v tem mesecu preneseni posmrtni ostanki blaženega Alojzija Grozdeta. Verjetno smo bili prva skupina romarjev, ki si je ogledala nov mozaik p. Ivana Rupnika. Zares prekrasna umetnina. Naše letno srečanje smo začeli s sveto mašo; z veseljem smo prisluhnili spodbudnemu in poučnemu nagovoru g. Snoja, ki zna vedno oz. za vsakogar izbrati pravo besedo. Zbrani ob sobratih pri Gospodovi mizi smo zares začutili pripadnost salezijanski družini, za kar smo vsem iskreno hvaležni. Svoje potovanje smo nadaljevali do kraja, nedaleč od Mirne, do gozda, kjer se je končala življenjska pot mladega Lojzeta. Zapeljali smo se do Šentruperta in obiskali njegov grob. Tamkajšnji župnik nam je orisal lik bl. Alojzija in njegovo življenjsko pot. Za popoldansko šmarnično po-božnost in litanije smo izbrali cerkev na Veseli gori, kjer smo naše letno srečanje zaključili in se vrnili vsak na svoj dom - polni lepih spominov, veselega druženja in tudi Božje bližine. Bog daj, da bi z našimi srečanji nadaljevali tudi v prihodnje, vsako leto v večjem številu in tudi z mlajšimi salezijanci sotrudniki ter salezi-jankami sotrudnicami. Gotovo bi to željo v svojem srcu danes nosil tudi sv. Janez Bosko, naš ustanovitelj, saj se je vedno razveselil vsakega novega sodelavca. Ljubica Košir koordinatorica DBS Salezijanski kraji Romanje v kraje don Boska in Marije Dominike Poznavanje svetnika postane veliko globlje, ko ga ne spoznavaš več samo iz knjige, filma, njegove v sodobnosti živeče karizme, ampak ko se odpraviš v njegove kraje, ko hodiš po zemlji, po kateri je stopal on, ko čutiš vonj njegove dežele, ko se sprehodiš po krajih, kjer je hodil on ... V prvomajskih praznikih smo tako želeli bolje spoznati sv. Janeza Boska in sv. Marijo Dominiko Mazza-rello. Torino Valdocco, Colle Don Bosco, Mornese so bili glavni postanki našega romanja. Na Colle Don Bosco smo spoznali in doživeli don Boska kot dečka, v Valdoccu smo strmeli nad tem, kar je Bog delal po tem preprostem duhovniku, v Mor-neseju pa smo odkrivali sv. Marijo Dominiko Mazzarello in razvoj družbe hčera Marije Pomočnice. Pisana druščina romarjev: mladih in malo manj mladih, salezijank in salezijan- 24 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet ZGoDiLo sE JE Šentrupert, slovo od relikvij bl. A. Grozdeta ^Turin, Gašper Otrin posvečen v diakona ca, salezijank sotrudnic in nekdanjih gojenk HMP se je kmalu začutila kot eno - velika salezijanska družina, ki ji je lepo pripadati. Skupno doživljanje začetkov salezijanske karizme je poživilo utrip našega srca, ki tudi danes bije za Gospoda in mlade. s. Marija Imperl Šentrupert Prenos relikvij bl. Alojzija Grozdeta Pred slovesnim obhajanjem prvega praznika bl. Alojzija Grozdeta, potem ko je bil lanskega junija razglašen za blaženega, so bili njegovi posmrtni ostanki iz groba v Šen-trupertu odkopani. Svete relikvije prvega slovenskega mučenca so na poti proti Zaplazu, kjer so poslej v osrednjem romarskem svetišču novomeške škofije postavljene v trajno češčenje, obiskale župnije, ki so povezane z življenjem in mučeniško smrtjo bl. Alojzija: Tržišče, rojstno župnijo, Šentrupert, kjer je bil pokopan, Mirno, župnijo, na območju katere je zaradi zvestobe Kristusu daroval svoje mlado življenje. V Šentrupertu so se 25. maja k svečanemu bogoslužju ob beograjskem nadškofu msgr. Stanislavu Hočevarju zbrali poleg mnogih duhovnikov in vernikov tudi številni otroci in birmanci iz župnij trebanj- ske dekanije. Nadškof Hočevar je v homiliji ob tokratnem praznovanju spregovoril o pomenu praznega groba: tistega Jezusovega in groba Alojzija Grozdeta, ki je Jezusa upodobil v svojem življenju in darovanju na posnemanja vreden način. Svoje prošnje med sveto daritvijo so birmanci na viden način upodobili z baloni. Ko so jih po sveti maši ponesli pred mogočno šentrupertsko cerkev in sta jim župnik Jože Brečko in nadškof Hočevar prerezala vrvice, so urno in družno poleteli kvišku. Kako zgovorno: v smeri Zaplaza. LM Turin Diakonsko posvečenje Gašperja Otrina V soboto 11. junija je bil v baziliki Marije Pomočnice v Turinu posvečen v diakona salezijanec Gašper Otrin. Pri slovesnosti je turinski nadškof Cesare Nosiglia posvetil 13 novih di-akonov. Štirje prihajajo iz Slovaške, trije iz Italije in po eden iz Hrvaške, Vietnama, Egipta, Indije, Ukrajine ter Slovenije. V nagovoru se je nadškof ustavil pri pomembnosti njihove nove službe v Cerkvi ter jih spodbudil k veselemu služenju in hoji za Kristusom, kar so tudi že sami izrazili, ko so si za diakonsko geslo izbrali besede apostola Pavla: »Vaši služabniki zaradi Kristusa« (3 Kor 4,5). Slovesnosti so se udeležili tudi številni sorodniki, župljani in prijatelji našega diakona, ki so prav za to slovesnost priromali iz Slovenije v don Boskove kraje in poleg diakonskega posvečenja, dan poprej, obiskali tudi rojstni kraj sv. Janeza Boska na Colle don Bosco; na dan posvečenja pa še Valdocco, kjer je don Bosko preživel večino svojega življenja. Primož Korošec © M. Wosiek salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 Veržej Prvi sadovi Centra DuO Da je bila odločitev za ustanovitev Centra domače in umetnostne obrti (DUO) v sklopu Zavoda Marianum v Veržeju pravilna, so pokazali tečajniki in udeleženci na slavnostnem odprtju Ekomuzeja za rokodelski center SV Slovenije. S pomočjo sredstev iz uspešno pridobljenega razpisa Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja so zaživeli sodobno opremljeni razstav-no-študijski prostori za rokodelce in večnamenska sprejemna dvorana. Ob praznovanju Marije Pomočnice, 22. maja, je prostore v nastajanju blagoslovil škof ordinarij dr. Peter Štumpf. Slovesno pa je bilo tudi 10. junija, ko je ob odprtju Ekomuzeja potekala slovesnost podelitve potrdil udeležencem programov, po katerih si ti lahko pridobijo tudi formalno izobrazbo (Nacionalno poklicno kvalifikacijo za rokodelske poklice lončar, umetnostni/podkovski kovač, ple-tar). Center DUO je tako prvič izvedel omenjeno izobraževanje, pridobil pa je tudi status izvajalca postopkov za preverjanje in potrjevanje NPK. Slovesnosti se je udeležil tudi minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano RS mag. Dejan Židan. V spremstvu vodje Centra DUO salezi-janca Janeza Krnca, župana Veržeja Slavka Petovarja in drugih predstavnikov sodelujočih zavodov in centrov iz regije si je v novih prostorih ogledal razstavi izdelkov udeležencev izobraževanj in projekta Mladi posvojijo rokodelca, ki ga je izvedlo pet prleških osnovnih šol. Največje zanimanje pa so poželi tečajniki s prikazom obdelovanja in izdelovanja izdelkov iz ličja, gline ter železa. M. Suhoveršnik Bled »Božja roka dela v vas« V soboto, 14. maja 2011, je bilo dogajanje pri sestrah hčerah Marije Pomočnice v Marijinem domu na Bledu zaznamovano s praznovanjem. Poveselile smo se skupaj z vzgojno skupnostjo. To so sodelavci, s katerimi smo se skozi šolsko leto sestre srečevale pri različnih dogodkih in dejavnostih in si tako skupaj prizadevali za dobro otrok in mladih. Najprej smo se zbrali skupaj ob oltarni mizi in obhajali sveto mašo, sledil je piknik, druženje, petje, igra ... Praznovanje pa smo sklenili s programom v dvorani; ko smo sestre in otroci z igro, glasbo in resno besedo predstavili življenje sv. Marije Dominike Mazzarello ter si izrazili medsebojno hvaležnost, da lahko delamo skupaj za odrešenje vseh ljudi, še posebej mladih v našem kraju. Kot Marija smo v en glas slavili Gospoda za velike reči, ki jih dela v nas: Moja duša poveličuje Gospoda ... s. Martina Želimlje Pomladna potepanja Pomlad je na Gimnaziji Želimlje minevala v znamenju potovanj: tistih, na katera so nas z besedami in posnetki popeljali domači in tuji gostje, ter čisto pravih potovanj v bolj in manj oddaljene dežele z nahrbtnikom na rami oziroma s kovčkom v roki. Sredi aprila, ko smo še sedeli v šolskih klopeh, nas je okviru turneje po Dolenjski obiskala slovensko-nem-ška druščina z ljubljanskega Goe-the-Instituta. Za dijake je pripravila vrsto poučnih delavnic, v sklepnem delu pa je s predstavitvijo zabavnih r RAJNI J naročniki Sal. vestnika, člani Mašne zveze in molivci za duh. poklice Arnuš Marija, Dornava Kutin Justina, Libušnje, mati duhovnika Balažic Emilija, Dokležovje, Lah Marija, Vodice mati salezijanskega duhovnika Lampe Jože, Ribnica Bekes Anton, Stubla, Kosovo Lipovec Alojzija, Cezanjevci Benčina Štefka, Kočevje Makuc Rafaela, Šebrelje Beričič Pepca, Rakek Miklič Marija, Struge Borštnik Pepca, Št. Jurij pri Grosup. Obretan Marija, Prevalje Breznjek Ana, Lendava Ogrizek Marija, Podplat Erjavec Marija, Lipovci Petelin Magda, Kamnik Grašič Francka, Duplje Pisanec Marija, Vojnik Habe Marija, Vrhnika Regancin Mery, Preddvor Indihar Ljudmila, Senica Ana, Ribnica na Pohorju Jerebic Marija, Lipovci Šilc Angela, Ljubljana Klinkon Rezka, Tolmin Špingler Ljudmila, Maribor Kocjančič Frančiška, Ljubljana Vojska Valerija, Šebrelje Kulovec Pepca, Novo mesto Zadnik Zvezdana, Škofja Loka plati nemščine val navdušenja požel slovenski komik in prevajalec Boštjan Gorenc - Pižama. Za krajše slovo od šole je nekaj dni zatem poskrbel zbor filipinske univerze s koncertom tradicionalnih in modernejših ritmov, ki mu je sledilo še eno navdušujoče gostovanje: o osamosvojitvi Slovenije nam je prišla predavat televizijska voditeljica, sicer doktorica zgodovinskih znanosti Rosvita Pesek. Za četrtošolce je z majem nastopilo obdobje poglobljenega študija pred maturitetnimi preizkusi. Dijaki prvih treh letnikov pa so v tem času na študijskih potovanjih po Evropi povsem praktično preverjali svoje pri pouku (tujih jezikov) usvojeno znanje: tretješolci so se odpravili proti Franciji, drugo- in prvošolci pa proti Italiji. Manjša skupinica drugo- in tretješolcev se je sredi maja s svojo profesorico nemščine odpravila še na Bavarsko obiskat svoje dopisovalce iz naše pobratene šole v Weichsu. Po vrnitvi dijakov v klopi smo na šolskih hodnikih odprli razstavo fotografij šolskega natečaja Srečanja z naravo. Odprtja se je udeležil fotograf Slovenske tiskovne agencije in član ocenjevalne komisije natečaja Tamino Petelinšek. Dijakom je predstavil svojo poklicno pot in delo ter segel v roko avtorjem zmagovalnih fotografij. Mojca Leskovec Emilija Balažic mati salezijanca duhovnika V začetku Marijinega meseca (3. maja) je odšla po Božje plačilo Emilija Balažic, mama duhovnika Branka Balažica. Ko danes kdo umre pri 78. letih, marsikdo reče, da ni dočakal visoke starosti. To je res, vendar če je to življenje povezano z boleznijo, ki te spremlja od zrelih let naprej zaradi napake zdravnikov in imaš zato za zmeraj težave z dihanjem, je to kar lepa starost. Na kmetiji, pa čeprav ta ni bila velika, je dela vedno preveč in nihče te ne vprašuje, ali lahko delaš ali ne, ker te življenjski ritem sili v to, da delaš, si tiho in se ne pritožu-ješ. Če je ob rednem delu še pet fantov, ki se šolajo, so skrbi še pomnožene, ker mati najbolje ve, kdaj je vse na pravem mestu in kdaj škriplje, ker morda ocene niso najboljše, ker se otrok druži z vrstniki, ki niso ravno zgledni, ali so v ospredju kakšni drugi problemi. Mama Emilija o tem ni razpravljala, ampak je vse nosila v sebi, veliko premišljevala in molila, da bi se vse vedno prav izšlo. Bila je skromna in večkrat ji je bilo zelo nerodno, ko so jo mož Lojze, kateri od otrok ali kdo iz bližnjega sorodstva presenetili s kakšnim darilom. Tudi na kakšno potovanje so jo težko pripravili, razen če je bil obisk namenjen najstarejšemu sinu, ki je med salezijanci. Vedno je trdila, da je njeno mesto doma, na polju in pri štedilniku, pri delu, redni vsakdanji molitvi in pri maši, tudi med tednom, če je le utegnila vse prej postoriti. To zadnje, maša, ji je bila zadnjih deset let odvzeta. Zaradi težkega dihanja in pogostih napadov kašlja ni mogla več v cerkev. »Bom pa doma več molila in spremljala mašo po radiu ali televiziji,« je rada ponavljala. V tem zadnjem obdobju je rada vzela v roke knjige, pa ne kakršnekoli, samo kakšne zgodbe o svetnikih in knjige z versko tematiko. Čutila je, da ji takšno branje daje izredno moč, da lahko zdrži pred različnimi napori, saj je bila kar dvanajst let vdova, sama v skrbi za otroke, od katerih sta bila doma dva brez redne službe, dva v Ljubljani in eden na Trsteniku. Spomladi pa je naenkrat začutila, da se njeno slovo s tega sveta bliža. Ko smo ji svetovali, da naj obišče zdravnika in gre v bolnico, je samo zmajala, rekoč: »Moj čas je prišel. Zdravniki ne morejo nič več narediti. Pustite me, da doma umrem!« Po več kot enem mesecu ob vodi in obhajilu večkrat na teden je res prišel njen čas za srečanjem z Očetom, h kateremu je vsak dan molila in ga je z veseljem pričakovala. Naj jo sedaj Bog nagradi za vse, kar je naredil za rast Božjega kraljestva s svojim delom, molitvijo in vdanim prenašanjem trpljenja. B.B. salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 OBRAZ ~ DON BOSKOV ODRAZ J Neuničljiva mladost in vitalnost Portret salezijanca Janeza Ambrožiča Salezijanca pomočnika Janeza Ambrožiča je zaznamovala burna in negotova mladost, begunska taborišča, daljna Argentina ... v domovini pa spet knjige, paketi, naslovi ... Piše: Mirko Rakovnik Negotovi in težki vojni časi so tudi njega pognali iz domovine. V begunskih taboriščih na Koroškem se je pridružil mnogim sobratom in rojakom, ki so šli v daljno Argentino. Salezijanci v Argentini so slovenske sobrate z veseljem sprejeli, saj so takoj pokazali svojo delavnost in apostolsko gorečnost. Tudi g. Am-brožič sprva kot knjigovez, kasneje kot prodajalec v velikanski salezijan-ski knjigarni pokaže svoje »ribniške« korenine. Skozi njegove spretne roke gre ogromno »knjižne robe«. Po napornem delu se veseli sobote in nedelje, ko skupaj z drugimi sobrati v oratoriju zbiral slovensko mladino. Skoraj 15 let je tako dihal dobri zrak Buenos Airesa, potem pa je bil že čas, da pogleda nazaj v domovino. V Italiji je dolgo čakal na dokumente in vstop v Jugoslavijo, potem pa se je leta 1966 z vlakom pripeljal iz Trsta in jo kar peš mahnil naprej. Ob petih zjutraj je že potrkal na ra-kovniška vrata. Odprl mu je sam rakovniški mežnar Sebo, ki je že pripravljal cerkev za jutranje maše. A g. Ambrožič ni ostal le na obisku. Inšpektor Jurčak je takoj zaposlil vse njegove sposobnosti in izkušnje. Za njim so se v domovino počasi vračali tudi drugi sobratje pomočniki, ki jih je družila skupna 28 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet Pri vsem tem je g. Ambrožič kar pozabil na svoja leta in na 91-ti križ, ki ga nosi na svojih vzravnanih plečih. Še vedno je živahen in bister sogovornik v svoji delovni sobi, zgovoren vodič po mehkih stezicah Golovca, od koder se odpre čudovit pogled na rakovniško svetišče. Njegov pogled pa splava preko Ljubljanskega barja in Krima, vse tja do ribniških in kočevskih hribov, kjer se pod gozdovi Velike gore skriva idilična vasica Dane, kjer je srečno teklo njegovo kratko otroštvo. Kot najstarejši je prvi zapustil očetov dom in ljubezen matere ter si svoj novi dom poiskal pri salezijancih na Rakovniku. Po pripravah na Radni je končal noviciat na Škrljevem in tam je pred 70-imi leti, 12. oktobra 1941, napravil prve redovne zaobljube. A križanke Geslo tokratne križanke pošljite do 15. avgusta 2011 1. nagrada: 3-dnevni paket za eno osebo - bivanje v penzionu Mavrica, Salezijanski zavod Veržej. 2. nagrada: knjiga Andreja Raviera: Učenjak in svetnik Frančišek Saleški. 3. nagrada: knjiga Terezija Bosca: Za vas živim (življenjepis sv. Janeza Boska). 4. nagrada: knjiga Toneta Ciglarja: Pavel Bernik, Misijonar z Indijsko dušo. 5. nagrada: rakovniška knjižica Janeza Vodičarja: O tem se veliko govori. Rešitev križanke SV 3/2011 MATEJA KRANJC sestra hčera Marije Pomočnice Si S? S S KB = -sr ■ss? 74 = P L « K « T « l \ i 1 « 1. 0 „ 1 T » V; T » ■ « ■ > ' C 1 « » T Ba J A s- C » B A G A » =r T R A N H « « R T 0 N A N A šsS A T A | R TB5KT K 0 « 1 R T 0 N SS- « D • T > —- 'lil* rs • N J * IšS 0 0 t K s s? » 1 C » o 1 s 0 » l A ^ E A » 1 K s » E » S C T 0 R « 0 R D usoda begunstva. Še posebej sta si bila blizu z g. Prevcem, mizarskim mojstrom. Ves teden sta trdo garala, v nedeljo, takoj po prvi maši, pa na avtobus in odbrzela sta tja pod gorenjske vršace uživat lepote slovenske domovine. Z leti so se dejavnosti na Rakovniku zelo namnožile, a skozi spretne roke g. Ambrožiča gre še vedno vsa pošta, vse poštne pošiljke, vsi paketi ... Morda prav v tem tiči skrivnost njegove neuničljive mladosti. Rad moraš imeti svoje delo in duši privoščiti dovolj lepot, da se lahko utrujeno telo vedno znova poživlja in pomlaja. □ \ VIDEO na: www.donbosko.si/video saLezjanskeosebnosti nagradna križanka 1. nagrada: 3-dnevni paket za eno osebo - bivanje v penzionu Mavrica, Salezijanski zavod Veržej: Katarina SLOKAR, Ajdovščina. 2. nagrada: knjiga Andreja Raviera: Učenjak in svetnik Frančišek Saleški: Peter LEBAN, Kranj. 3. nagrada: knjiga Terezija Bosca: Za vas živim (življenjepis sv. Janeza Boska): Marijana LIMBEK, Domžale. 4. nagrada: knjiga Toneta Ciglarja: Pavel Bernik, Misijonar z indijsko dušo: Jonatan JERŠIN, Ljubljana. 5. nagrada: rakovniška knjižica Janeza Vodičarja: O tem se veliko govori: Anica KOROŠEC, Celje. salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 OBVESTILA PROGRAMI ZA MLADE BLED - MARIJIN DOM 27. junij - 1. julij: Počitniški teden za otroke in mlade »Bled pod drobnogled«. Celodnevno bivanje bo osnovnošolcem in srednješolcem omogočilo čas za počitek, molitev, druženje, ustvarjanje, raziskovanje ... 11.-15. julij: Počitniško učenje tujih jezikov. Počitnice ali/in učenje?!? Ja, to dvoje lahko gre odlično skupaj! Počitniško učenje tujih jezikov: angleščine, nemščine ali italijanščine. Info in prijave: s. Martina Golavšek LJUBLJANA HMP GORNJI TRG 4.-9. julij 2011: Začetni tečaj angleščine za študente in mlade v poklicih. Vključeval bo osnove slovnice, branje, pisanje ter intenzivno konverzacijo. Obsega 30 ur tedensko in 5 ur dnevno. Ne bo manjkalo sprostitve. Info in prijave: s. Barbara Poredoš SVETI PRIMOŽ NAD VUZENICO 4.-10. julij: Počitniški teden za otroke. Info in prijave: s. HMP, Radlje USKOVNIŠKI TEDNI 1. teden: 17.-23. julij 2. teden: 24.-30. julij 3. teden: 31. julij -6. avgust Info, prijave: Marko Košnik, Jože Vidic UDO - USKOVNIŠKI DNEVI ZA ODRASLE 14.-17. julij 2011 "Pridite in boste videli" Uporabi moje roke! Info in prijave: Marko Košnik, Vlasta Merzel VERžEJ 3.-10. julij: »Oratorij« za družine Informacije in prijave: Janez Krnc ŽELIMLJE - DUHOVNE VAJE 26. junij - 29. junij: fantje in dekleta (4.-7. razred) 30. junij - 3. julij: fantje in dekleta (8. in 9. razred) 4. julij - 7. julij: fantje (ministranti -več športa!) 8. julij - 11. julij: fantje in dekleta (zaključeni 9. razred in srednješolci) Informacije in prijave: Klemen Balažič ORATORIJ 2011: V TVOJO SMER! JESENSKO SREČANJE ANIMATORJEV ORATORIJA 3. september (sobota), Ljubljana Rakovnik - od 9.30 do 17.00 Sv. maša, oratorijska tržnica, velika igra, zabava ... Podrobnosti in prijave: www.ora-torij.net/jsao oz. pišite na info@oratorij.net NATEČAJ OB 30. OBLETNICI STIČNE MLADIH Organizatorji vabijo: Svoje spomine na Stično delite z nami v obliki fotografij ali krajših tekstov. Vabljeni tudi tisti, ki ste se festivala udeleževali že pred leti! Več na www.sticna.net DRUGI PROGRAMI DUHOVNE VAJE ZA MOLIVCE ZA DUHOVNE POKLICE KUREŠČEK od 7.-9. julij. Začetek ob 18.00 s sveto mašo, sklep s kosilom. Info in prijave: Ivan Turk ali Marko Štajner LJ. RAKOVNIK - ROMARSKI SHOD 15. avgust, ponedeljek: praznik Marijinega vnebovzetja. Romarski shod bomo začeli z večerno mašo v nedeljo zvečer ob 18.30, po maši preprosta procesija k lurški kapeli in litanije Matere Božje. Na praznik v ponedeljek bodo maše ob 7.30, 9.00, 10.30, 15.00, 18.30. Glavni romarski shod bo popoldne ob 15.00, ko bosta sv. mašo vodila salezijanca biseromašnika Rudi Borštnik (misijonar v Albaniji) in Ivan Zupan. 11. september, nedelja 8. september (sreda), liturgični praznik. Svete maše ob: 7.30, 9.00, 10.30, 18.30. Jesenski romarski shod ob prazniku Marijinega rojstva in obletnici posvetitve cerkve Marije Pomočnice. Svete maše ob: 7.30, 9.00, 10.30, 15.00, 18.30. Ob 15.00 glavna romarska pobožnost s sv. mašo, ki jo bo vodil letošnji salezijanski novo-mašnik Tone Grm. 18. september, nedelja Nedelja svetniških kandidatov - na Rakovniku ob 15.00. Somaševanju slovenskih škofov se bo pridružil vrhovni predstojnik salezijancev Pascual V. Chavez. Med mašo bo blagoslov spominske plošče Božjega služabnika misijonarja Andreja Majcna. POKLJUKA - SV. ANTON Sv. maše ob nedeljah od 26. junija do 4. septembra: ob 11.00 - pri kapelici sv. Antona blizu Šport hotela. Vabljeni v zeleni raj! Jure BABNIK, Rakovniška 6, 1000 Ljubljana, tel. 041/856.452, e-mail: jure.babnik@salve.si Klemen BALAŽIČ, Želimlje 46, 1291 Škofljica, tel. 01/47.02.123 ali 031/468.974; e-mail: kbalazic@gmail.com s. Martina GOLAVŠEK, Marijin dom Bled, Partizanska 6, 4260 Bled, tel. 04/57.41.075 ali 031/443.771; e-mail: md.bled@gmail.com s. Marija IMPERL, Rakovniška 21, 1000 Ljubljana, tel.: 041/982.866; e-mail: imperl.marija@gmail.com s. Metka KASTELIC, Gornji trg 21, 1000 Ljubljana, tel. 031/736.214, e-mail: kastelic.metka@gmail.com Marko KOŠNIK, Želimlje 46, 1291 Škofljica, tel. 051/337.556, e-mail: marko.kosnik@salve.si Blažka MERKAC, Rakovniška 6, 1000 Ljubljana, tel. 031/556.239, e-mail: matjaz.knez@gmail.com s. Barbara POREDOŠ, Gornji trg 21, Ljubljana; tel. 041/811.369; e-mail: barbara.poredos@gmail.com HMP Radlje, Vorančeva 19, 2360 Radlje; tel. 02/88.71.448; e.-mail: hmp.radlje@rkc.si Marko ŠTAJNER, Puščenjakova 1, 9241 Veržej, tel. 051/370.377. Jože VIDIC, Tabor 29, 1380 Cerknica, tel. 041/728.293, e-mail: milan.kavcnik@salve.si Ivan TURK, Puščenjakova 1, 9241 Veržej, tel. 031/358.018, e-mail: ivan.turk@salve.si 30 Salezijanski vestnik ~ pogled na salezi ijanski svet NOVO PRi SALVE JESSE RICE Cerkev v času Facebooka Avtor Jesse Rice verjame, da Facebook ponuja globok vpogled v naše najgloblje potrebe. Pridružite se Jesseju pri raziskovanju družbenega mreženja in njegovega vpliva na kulturo in Cerkev. Polna svežih pogledov in provokativnih vprašanj nas Cerkev v času Facebooka spodbuja k pristnim odnosom z Bogom in ljudmi okrog nas. KREŠIMIR ŠEGO Pogovori z vidci Knjiga, ki je izšla v več jezikih, je sedaj na voljo tudi slovenskemu bralcu. V njej so zbrani pogovori z vidci iz Medžugorja, ki so nastali ob raznih priložnostih skozi obdobje več let. Po vidcih Gospa govori tako župniji Medžugorje kot vsemu svetu. PRIPRAVA ZA TISK ZALOžBA - VIDEO TRGOVINA Rakovniška 6 - Ljubljana 01 427 73 10 - info@salve.si www.salve.si trgovina je odprta vsak delovni dan 8.00-18.00 - ob sobotah 8 .00-13.00 ter ob romarskih shodih Verjamem v Boga Bruno Ferrero Osemletni deček je takole napisal v spisu o Bogu: »Ena od glavnih nalog Boga je, da dela ljudi. Naredi jih zato, da jih postavi na mesto tistih, ki umrejo, tako da jih je dovolj za vse naloge na zemlji. Ne dela velikih, ampak samo dojenčke. Najbrž zato, ker so manjši in jih zato lažje izdeluje. Tako ne zapravlja svojega dragocenega časa s tem, da bi jih učil hoditi in govoriti, ampak to delo zaupa mamam in očetom. Mislim, da je to dober način. Druga najpomembnejša naloga Boga je, da posluša molitve. Bog vidi in sliši vse in povsod. To ga zelo zaposluje. Zato mu ne smete krasti časa in ga prositi za stvari, za katere so vam starši rekli, da jih ne morete imeti. Ateisti so ljudje, ki ne verujejo v Boga. Mislim, da jih v našem mestu ni, vsaj med tistimi ne, ki hodijo v cerkev. Jezus je Božji Sin. On je delal mnoge težke stvari: hodil je po vodi, delal čudeže in skušal govoriti o Bogu ljudem, ki ga niso hoteli poslušati. Zdaj pomaga svojemu Očetu pri poslušanju molitev. Lahko molite, kadar hočete in zagotovo vas bosta poslušala, saj imata vse tako organizirano, da je eden od njiju vedno v službi. Treba je hoditi k verouku, saj osrečujemo Boga. In koga je najlepše razveseliti, če ne prav Njega. Ne izogibajte se verouka zaradi stvari, ki jih imate za bolj zabavne, kot npr. iti na morje. To je zgrešeno. Če ne verjamete v Boga in ste poleg tega še ateisti, ste najbrž zelo sami, ker vaši starši ne morejo iti povsod z vami, Bog pa lahko. Lepo je vedeti, da On je, če te je strah teme ali ko še ne znaš dobro plavati in te veliki fantje vržejo na globoko. Ne smemo pa vedno misliti samo na to, kar lahko Bog stori za nas. Mislim, da me je Bog postavil na to mesto in da me lahko vzame nazaj, kadar hoče. Zato verjamem v Boga.« salezijanski pogled na svet ~ Salezijanski vestnik 31 Poletni program za otroke po vsej Sloveniji Kdaj in kje: www.oratorij.net/datumi