je pisal v knjigi Vulkani ne umrejo: doživeta zgodovina Srednje Amerike (1986), leta 2011 je izšla njegova knjiga Rim: večen in svét, minljiv in posveten, leta 2019 pa je izdal knjigo Skušnjave: novinarjeva zgodba. Pripoved v slednji Hočevar začne v Parizu, v študentskih letih, ko je, kot piše, “včasih najbrž pomislil, da bom Balzac, morda kar Sartre, ki je bil takrat v modi in smo mislili, da ga dobro razumemo”, potem pa z njim potujemo od Mehike, Peruja, Severne Koreje do Kube in železne zavese Vzhodne Evrope. Knji­ ga vsebuje tudi bogat izbor fotografij, kar podkrepljuje neposrednost in kredibilnost zapisov, ki so oblikovani na kompozicijsko in stilsko premi­ šljen način; bralec je potegnjen v vrtinec Hočevarjevih zapisov, ki so polni zanimivih protagonistov, opisov dežel in družbenopolitičnih razmer, ki so oblikovale duha časa. Hočevar piše z ravno pravšnjo mero subjektivnega, da bralca nemudoma potegne v dogajanje, hkrati pa mu odpira vpogled v družbeno, politično in kulturno prizorišče posameznega kraja ali dežele. Proti koncu knjige Hočevar razmišlja tudi o prihodnosti novinarstva in pravi: “Nič ne mislim, da je bilo nekoč vse dobro in lepo, pa tudi tega ne, da je zdaj v primerjavi s preteklostjo Indija Koromandija. Smo se pa imeli novinarji nekoč veliko lepše, kakor se imajo naši mladi kolegi dandanes. Nimajo službe, nimajo plače, komaj kdo med njimi vidi prihodnost v po­ klicu, ki smo ga imeli za varnega ter kljub sencam in težavam zanimivega, prijetnega.” Podobne misli so pravzaprav izrazili skoraj vsi moji gosti in gostje v omenjenem ciklu pogovorov. Večina je omenjala težaven položaj mladih novinarjev, neprimerne pogoje za delo, umanjkanje možnosti za napre­ dovanje in podplačanost. Kot zapiše Hočevar: “Lastniki medijev vsak dan sproti preštevajo stroške, dobičke, izgube. /…/ Večinoma so medije kupili, da bodo zaslužili, sem in tja si je kdo zamislil politično moč in prevlado. Navsezadnje gredo zaslužki in prevlada z roko v roki.” Tisto, kar najbrž res prevladuje na medijskem trgu, je težnja po prodajanosti, po senzacional­ nosti novice, to pa gre seveda na škodo kakovosti prispevkov. Vseeno pa so nekateri sogovorniki in sogovornice izrazili tudi upanje, da bo kakovostno novinarstvo, vključno z literarnim žurnalizmom, obstalo, in tudi sama se pridružujem temu razmišljanju, saj menim, da še obstaja bralstvo, ki si želi preverjenih in umetelno spisanih zgodb, ki nas ne seznanjajo zgolj z dejstvi (ki dandanes, žal, v prenekaterem mediju velikokrat niso prever­ jena), ampak pred nas postavljajo sočutno sliko sveta, ki nas spodbuja k razmisleku in morda tudi k aktivnejšemu družbenemu angažmaju. 1292 Sodobnost 2021 Leonora Flis Med leposlovjem in poročanjem