18. AVGUST 2005 18 AUGUST 2005 št./No 224 12 SOCIALNA ZAŠČITA SOCIAL PROTECTION št./No 2 STARŠEVSKO VARSTVO IN DRUŽINSKI PREJEMKI, UPRAVIČENCI IN ZA TA NAMEN IZPLAČANA SREDSTVA, PO UPRAVNIH ENOTAH SLOVENIJE, 2004 PARENTHOOD AND FAMILY RECEIPTS, BENEFICIARIES AND FUNDS PAID FOR THIS PURPOSE, BY ADMINISTRATIVE UNITS OF SLOVENIA, 2004 Starševsko nadomestilo je prejemalo povprečno mesečno 16 972 upravičencev, to je za 2,8 % manj kot leto prej. On average, 16,972 beneficiaries were receiving parental compensation in 2003, which is 2.8% less than in 2003. Za program je bilo porabljenih 37 035 mio. SIT (za 9,2 % več kot leto prej). Za program je bilo porabljenih 37 035 mio. SIT (za 9,2 % več kot leto prej). Očetovsko nadomestilo, ki je prav tako starševsko nadomestilo, je prejemalo v letu 2004 12 667 očetov za 16,0 % več kot v letu 2003. Za program je bilo porabljenih 1 462 mio. SIT. In 2004, 12,667 fathers were receiving fathers’ compensation, which is also parental compensation, which is 16,0% more than in 2003. SIT 1,462 million was spent for this purpose. Otroški dodatek je v letu 2004 prejemalo povprečno mesečno 235 418 upravičencev za 392 538 otrok. In 2004, on average, 235,418 persons entitled to child allowance were receiving it every month for 392,538 children. V primerjavi s prejšnjim letom se je delež upravičencev zmanjšal za 2.0 %, delež otrok pa za 2,1 %. Compared to 2002, the share of beneficiaries decreased by 2.0%, while the share of children decreased by 2.1%. Otroški dodatek je povprečno mesečno znašal 12 347 SIT (to je 7,3 % povprečne neto plače v Sloveniji za leto 2004). Za ta program je bilo izplačanih 56 061 mio. SIT (ali za 1,5 % več kot leto prej). The average monthly child allowance amounted to SIT 12,347, which is 7.3% of the average net salary in Slovenia in 2004. The total amount paid for this purpose was SIT 56,061 million, which is 1.5% more than a year ago. Pomoč ob rojstvu otroka je prejelo 17 811 upravičenk (oz. za 6,3 % več kot leto prej). Za ta program je bilo porabljenih 1 023 mio. SIT (za 13,4 % več kot leto prej). 17,811 women beneficiaries received Child Birth Allowance, which is 6.3% more than a year ago. The total amount paid for this purpose was SIT 1,023 million, which is 13.4% more than a year ago. Starševski dodatek je prejemalo povprečno mesečno 2 808 upravičenk (to je za 12,4 % več kot leto prej). Za program je bilo porabljenih 1 282 mio. SIT (za 13,6 % več kot leto prej). On average, 2,808 women beneficiaries were receiving parental allowance every month, which is 12.4% more than a year ago. The total amount paid for this purpose was SIT 1 283 million, which is 13.6% more than a year ago. Dodatek za nego otroka je povprečno mesečno prejemalo 5 325 otrok (za 1,1 % več kot leto prej). Za ta program je bilo porabljenih 1 411 mio. SIT (za 0,9 % več kot leto prej). On average, 5,325 children were receiving allowance for nursing a child, which is 1.1% more than a year ago. The total amount paid for this purpose was SIT 1,411 million, which is 0.9% more than a year ago. Dodatek za veliko družino je v letu 2004 prejelo 24 419 upravičencev (za 0,2 % več kot leto prej). Za ta program je bilo izplačanih 1 915 mio. SIT (ali 46,6 % več kot leto prej). In 2004, 24,419 beneficiaries were receiving large family allowance, which is 0.2% more than a year ago. The total amount paid for this purpose was SIT 1,915 million, which is 46.6% more than a year ago. Delno plačilo za izgubljeni dohodek je v letu 2004 prejemalo 280 upravičencev. Za ta program je bilo porabljenih 336 mio. SIT. Partial payment for lost income was received by 280 beneficiaries. SIT 336 million was spent for this purpose. Statistične informacije, št. 224/2005 2 Rapid Reports No 224/2005 Slika 1: Prejemniki in upravičenci do starševskih nadomestil in družinskih prejemkov, Slovenija, 2004 Chart 1: Recipients and beneficiaries of parental compensation and family receipts, Slovenia, 2004 1) Povprečno mesečno število prejemnikov (otrok). / Average monthly number of recipients (children). 2) Število upravičencev. / Number of beneficiaries. 3) Povprečno mesečno število upravičenk/-cev. / Average monthly number of beneficiaries. 4) Povprečno mesečno število prejemnikov. / Average montly number of recipients. 5) Število očetov, ki so v letu 2004 prejemali to nadomestilo. / Number of fathers receiving compensation in 2004. 1. Starševsko nadomestilo in družinski prejemki, povprečno mesečno število upravičencev ter sredstva, izplačana v ta namen, Slovenija, 1992-2004 Parental compensation and family receipts, average number of beneficiaries and funds paid for this purpose, Slovenia, 1992-2004 Starševsko nadomestilo1) Parental compensation1) Očetovsko nadomestilo1) Fathers' compensation1) Otroški dodatek Child allowance Pomoč ob rojstvu otroka Child birth allowance Starševski dodatek Parental allowance upravičenci beneficiaries izplačana sredstva funds mio SIT upravičenci beneficiaries izplačana sredstva funds mio SIT upravičenci beneficiaries otroci children izplačana sredstva funds mio SIT upravičenci beneficiaries izplačana sredstva funds mio SIT upravičenci beneficiaries izplačana sredstva funds mio SIT 1992 19182 7986 - - 74399 149435 4193 19812 270 1599 42 1993 18873 11852 - - 75259 147478 7311 19632 316 1899 79 1994 19257 14865 - - 100063 187639 10778 18432 343 2474 423 1995 17261 16826 - - 123006 222634 14033 18408 381 3015 557 1996 17080 18892 - - 204029 342443 21104 18420 399 2822 556 1997 16916 21202 - - 248950 408536 25117 17916 433 2734 566 1998 16374 22570 - - 254228 410864 26705 17637 429 2616 574 1999 16181 24542 - - 245998 405040 35939 17295 452 2563 603 2000 16343 27730 - - 247505 411397 44904 18083 531 2452 608 2001 16617 31646 - - 248996 412495 48131 16101 462 2317 622 2002 15944 32918 - - 245077 408051 51462 18308 921 2175 782 2003 17443 33911 10917 1309 240072 400680 55217 16746 902 2498 1128 2004 16972 37035 12667 1462 235418 392538 56061 17811 1023 2808 1282 1) Starševska nadomestila so: porodniško nadomestilo, očetovsko nadomestilo, nadomestilo za nego in varstvo otroka ter posvojiteljsko nadomestilo. Parental compensation is: maternity leave compensation, fathers' compensation, compensation for child nursing and adoptive parents' compensation. 1. Starševsko nadomestilo in družinski prejemki, povprečno mesečno število upravičencev ter sredstva, izplačana v ta namen, Slovenija, 1992-2004 (nadaljevanje) Parental compensation and family receipts, average number of beneficiaries and funds paid for this purpose, Slovenia, 1992-2004 (continued) Dodatek za nego otroka Allowance for nursing a child Dodatek za veliko družino Large family allowance Delno plačilo za izgubljeni dohodek Partial payment for lost income Prispevki zaradi dela s krajšim delovnim časom Parents right to shorter working time due the parenthood otroci children izplačana sredstva funds mio SIT upravičenci beneficiaries izplačana sredstva funds mio SIT upravičenci beneficiaries izplačana sredstva funds mio SIT upravičenci beneficiaries izplačana sredstva funds mio SIT 1996 2619 26 - - - - - - 1997 3705 495 - - - - - - 1998 4132 568 - - - - - - 1999 4424 641 - - - - - - 2000 4731 723 - - - - - - 2001 4806 829 - - - - - - 2002 5219 1175 24653 599 - - - - 2003 5263 1398 24363 1306 164 195 828 167 2004 5325 1411 24419 1915 280 336 2970 300 1 otroški dodatek1) child allowance1) 2 dodatek za veliko družino2) large family allowance2) 3 starševsko nadomestilo3) parental compensation3) 4 pomoč ob rojstvu otroka2) Child birth Allowance2) 5 očetovsko nadomestilo5) fathers’ compensation5) 6 dodatek za nego otroka1) allowance for nursing a child1) 7 starševski dodatek3) parental allowance3) 8 delno plačilo za izgubljen dohodek4) partial payment for lost income4) 9 Prispevki zaradi dela s skrajšim delovnim časom3) Parentsright to shorter working time due the parenthood3) tisoč / thousand Statistične informacije, št. 224/2005 Rapid Reports No 224/2005 3 2. Povprečno mesečno število upravičenk/-cev do starševskega nadomestila, po upravnih enotah, Slovenija, 20041) Average monthly number of beneficiaries receiving maternity leave compensation, by administrative units, Slovenia, 20041) Povprečno mesečno število upravičenk/upravičencev Average monthly number of beneficiaries od tega upravičenci do daljšega dopusta za nego in varstvo otroka, po razlogih za daljši dopust2) of which people entitled to longer leave for child nursing byreasons for longer leave2) Upravna enota Administrative unit skupaj total skupaj total rojstvo več otrok birth of twins, triplets, etc. nedonošenček prematurely born children že varuje več otrok already nursing several children zaradi bolezni illness Slovenija/Slovenia 16972 2142 298 1094 837 534 Ajdovščina 243 32 4 32 19 - Brežice 156 17 4 4 5 5 Celje 462 45 8 8 13 12 Cerknica 161 30 - 30 12 7 Črnomelj 153 13 3 3 6 - Domžale 571 89 8 87 35 24 Dravograd 78 8 2 8 3 - Gornja Radgona 149 21 3 3 3 3 Grosuplje 379 40 7 7 17 4 Hrastnik 67 7 3 3 1 - Idrija 160 22 2 2 15 - Ilirska Bistrica 99 11 1 11 2 6 Izola/ Isola 118 9 1 8 2 3 Jesenice 266 28 4 7 9 14 Kamnik 331 39 6 39 24 - Kočevje 132 7 1 1 2 - Koper/Capodistria 391 32 8 8 10 - Kranj 763 90 10 10 63 3 Krško 207 30 3 30 17 4 Laško 135 25 4 11 3 14 Lenart 139 15 2 2 8 - Lendava/Lendva 162 10 2 2 4 - Litija 170 17 1 1 8 1 Ljubljana Bežigrad 477 42 7 15 20 - Ljubljana Center 192 25 3 4 7 13 Ljubljana Moste-Polje 666 68 10 67 40 - Ljubljana Šiška 762 94 15 93 45 3 Ljubljana Vič-Rudnik 910 122 19 77 63 - Ljutomer 147 26 4 7 7 14 Logatec 121 28 1 15 16 6 Maribor 919 165 16 165 19 98 Metlika 73 10 - 8 4 5 Mozirje 149 22 4 4 2 4 Murska Sobota 402 28 7 7 11 - Nova Gorica 500 49 7 7 27 - Novo mesto 540 80 6 6 35 24 Ormož 134 14 3 12 5 4 Pesnica 127 15 5 5 6 - Piran/Pirano 114 7 - - 4 - Postojna 188 23 4 23 6 10 Ptuj 474 78 6 6 6 56 Radlje ob Dravi 121 9 1 9 1 - Radovljica 317 47 13 13 16 14 Ravne na Koroškem 232 31 6 6 10 3 Ribnica 129 26 3 3 12 12 Ruše 100 15 1 14 2 9 Sevnica 153 17 4 17 9 1 Sežana 186 16 1 15 10 - Slovenj Gradec 198 18 3 18 7 - Slovenska Bistrica 323 56 8 8 18 30 Slovenske Konjice 207 19 4 4 8 7 Šentjur 167 22 6 7 9 7 Škofja Loka 472 147 9 9 55 81 Šmarje pri Jelšah 291 38 7 7 15 11 Tolmin 168 13 4 4 2 2 Trbovlje 94 7 2 7 - 3 Trebnje 172 16 1 16 13 - Tržič 134 13 3 3 5 1 Velenje 417 36 11 36 13 1 Vrhnika 221 27 1 27 18 3 Zagorje ob Savi 147 7 2 7 2 - Žalec 336 29 4 26 8 12 1) Starševska nadomestila so: porodniško nadomestilo, očetovsko nadomestilo, nadomestilo za nego in varstvo otroka ter posvojiteljsko nadomestilo. Parental compensation is: maternity leave compensation, fathers' compensation, compensation for child nursing and adoptive parents' compensation. 2) Vzrokov za podaljšanje dopusta za nego in varstvo otroka je lahko pri posamezni upravičenki več kot le eden, zato število upravičenk ni identično vsoti vzrokov za podaljšanje dopusta za nego in varstvo otroka. There are several possible reasons to prolong the leave for child nursing, so the number of beneficiaries is not identical to the sum of reasons for longer leave for child nursing. Statistične informacije, št. 224/2005 4 Rapid Reports No 224/2005 3. Število očetov, ki so koristili očetovski dopust s pripadajočim očetovskim nadomestilom, Slovenija, 2004 Number of fathers using of paternity leave with related father's compensation, Slovenia, 2004 Upravna enota Administrative unit Število očetov Number of fathers Upravne enote Administrative units Število očetov Number of fathers Slovenija/Slovenia 12667 Maribor 592 Metlika 61 Ajdovščina 188 Mozirje 119 Brežice 138 Murska Sobota 244 Celje 358 Nova Gorica 358 Cerknica 115 Novo mesto 401 Črnomelj 117 Ormož 85 Domžale 425 Pesnica 114 Dravograd 72 Piran/Pirano 77 Gornja Radgona 101 Postojna 138 Grosuplje 297 Ptuj 324 Hrastnik 58 Radlje ob Dravi 96 Idrija 141 Radovljica 254 Ilirska Bistrica 91 Ravne na Koroškem 190 Izola/Isola 82 Ribnica 99 Jesenice 208 Ruše 86 Kamnik 258 Sevnica 132 Kočevje 116 Sežana 141 Koper/Capodistria 271 Slovenj Gradec 185 Kranj 568 Slovenska Bistrica 231 Krško 191 Slovenske Konjice 161 Laško 124 Šentjur 137 Lenart 104 Škofja Loka 374 Lendava/Lendva 108 Šmarje pri Jelšah 213 Litija 128 Tolmin 125 Ljubljana Bežigrad 296 Trbovlje 86 Ljubljana Center 116 Trebnje 158 Ljubljana Moste-Polje 455 Tržič 96 Ljubljana Šiška 555 Velenje 350 Ljana Vič-Rudnik 639 Vrhnika 150 Ljutomer 108 Zagorje ob Savi 115 Logatec 91 Žalec 256 4. Povprečno mesečno število prejemnikov delnega plačila za izgubljeni dohodek, Slovenija, 2004 Average monthly number of beneficiaries receiving partial payment for lost income, Slovenia, 2004 Upravna enota Administrative unit Prejemniki skupaj Recipients total Upravne enote Administrative units Prejemniki skupaj Recipients total Slovenija/Slovenia 280 Metlika 1 Mozirje 4 Ajdovščina 7 Murska Sobota 10 Brežice 5 Nova Gorica 6 Celje 5 Novo mesto 7 Cerknica 3 Ormož 3 Domžale 6 Pesnica 3 Dravograd 1 Piran/Pirano 1 Gornja Radgona 2 Postojna 4 Grosuplje 5 Ptuj 7 Hrastnik 2 Radlje ob Dravi 3 Idrija 1 Radovljica 6 Ilirska Bistrica 1 Ravne na Koroškem 2 Izola 1 Ribnica 1 Jesenice 4 Ruše 4 Kamnik 6 Sevnica 1 Kočevje 2 Sežana 3 Koper/Capodistria 1 Slovenj Gradec 4 Kranj 7 Slovenska Bistrica 12 Krško 4 Slovenske Konjice 5 Laško 2 Šentjur 2 Lenart 6 Škofja Loka 5 Lendava/Lendva 4 Šmarje pri Jelšah 3 Litija 3 Tolmin 7 Ljubljana Bežigrad 5 Trbovlje 2 Ljubljana Center 2 Trebnje 3 Ljubljana Moste-Polje 7 Tržič 4 Ljubljana Šiška 10 Velenje 12 Ljubljana Vič-Rudnik 10 Vrhnika - Ljutomer 3 Zagorje ob Savi 6 Logatec 1 Žalec 2 Maribor 31 Statistične informacije, št. 224/2005 Rapid Reports No 224/2005 5 5. Povprečno mesečno število upravičencev in otrok, prejemnikov otroškega dodatka, upravne enote, Slovenija, 2004 Average monthly number of child allowance beneficiaries and children receiving it, administrative units, Slovenia, 2004 Upravičenci / Beneficiaries Otroci / Children Upravna enota Administrative unit skupaj total državljani Slovenije Slovenian citizens tuji državljani foreign citizens skupaj total državljani Slovenije Slovenian citizens tuji državljani foreign citizens od tega otroci s preusmerje- nim otroškim dodatkom1) of that children with redirected child allowance1) Povprečni mesečni otroški dodatek za otroka, SIT Average monthly child allowance SIT Slovenija/Slovenia 235418 234008 1410 392538 389694 2844 851 12347 Ajdovščina 2841 2827 14 5450 5428 22 1 11937 Brežice 2846 2836 10 4721 4697 24 1 13606 Celje 7330 7245 85 11727 11591 136 15 12579 Cerknica 1958 1950 8 3642 3617 25 3 11339 Črnomelj 2312 2304 8 4073 4049 24 51 12463 Domžale 6149 6109 40 10969 10923 46 4 11514 Dravograd 1228 1225 3 2005 1990 15 - 12115 Gornja Radgona 2661 2661 - 4307 4307 - 9 13969 Grosuplje 4197 4182 15 8014 7993 21 23 12226 Hrastnik 1392 1378 14 1933 1901 32 2 12156 Idrija 2052 2048 4 3709 3694 15 9 10852 Ilirska Bistrica 1743 1731 12 2652 2618 34 22 11739 Izola/Isola 1501 1472 29 2324 2236 88 2 11762 Jesenice 3771 3719 52 6047 5972 75 3 11636 Kamnik 3922 3904 18 6894 6859 35 2 11629 Kočevje 2225 2214 11 3640 3611 29 6 13107 Koper/Capodistria 4797 4753 44 7528 7424 104 1 10722 Kranj 8810 8747 63 15627 15410 217 2 11248 Krško 3508 3491 17 6158 6109 49 28 13465 Laško 2336 2330 6 3901 3885 16 - 12732 Lenart 2474 2473 1 4159 4159 - 8 14257 Lendava/Lendva 2904 2898 6 4768 4761 7 86 14116 Litija 2562 2559 3 4551 4543 8 6 13312 Ljubljana Bežigrad 4550 4518 32 7415 7360 55 1 10976 Ljubljana Center 1955 1939 16 3129 3100 29 2 10661 Ljubljana Moste-Polje 7910 7781 129 13094 12915 179 2 11149 Ljubljana Šiška 7545 7474 71 12652 12516 136 14 10899 Ljubljana Vič-Rudnik 8850 8759 91 15653 15427 226 5 11299 Ljutomer 2314 2310 4 3800 3799 1 7 14328 Logatec 1539 1533 6 2954 2936 18 5 11708 Maribor 15988 15933 55 23832 23690 142 24 13087 Metlika 1050 1040 10 1892 1869 23 41 13547 Mozirje 2415 2406 9 3965 3952 13 2 14704 Murska Sobota 7108 7102 6 11318 11304 14 146 13663 Nova Gorica 5641 5575 66 9350 9244 106 2 10839 Novo mesto 7815 7772 43 14074 13996 78 105 11644 Ormož 2331 2330 1 3875 3873 2 2 14746 Pesnica 2533 2532 1 3842 3842 - 7 14125 Piran/Pirano 1590 1570 20 2472 2421 51 - 12226 Postojna 2482 2429 53 4228 4133 95 5 11109 Ptuj 9503 9497 6 14299 14282 17 35 13997 Radlje ob Dravi 2314 2312 2 3725 3713 12 3 14085 Radovljica 4038 4019 19 6936 6901 35 9 11495 Ravne na Koroškem 3443 3408 35 5515 5462 53 6 11489 Ribnica 1772 1762 10 3458 3433 25 7 13254 Ruše 1988 1986 2 2973 2969 4 - 13111 Sevnica 2380 2377 3 4131 4115 16 2 13649 Sežana 2382 2371 11 3894 3860 34 2 10633 Slovenj Gradec 2983 2979 4 5063 5055 8 1 12253 Slovenska Bistrica 4812 4807 5 7204 7194 10 15 13462 Slovenske Konjice 3166 3160 6 5357 5339 18 6 13077 Šentjur 2707 2704 3 4611 4599 12 8 14048 Škofja Loka 5356 5323 33 10515 10460 55 4 12088 Šmarje pri Jelšah 4305 4283 22 7428 7397 31 21 14766 Tolmin 2208 2196 12 3853 3826 27 5 11729 Trbovlje 2138 2094 44 3199 3131 68 12 12321 Trebnje 2494 2492 2 4656 4650 6 49 13358 Tržič 1940 1918 22 3222 3197 25 3 12196 Velenje 6051 6020 31 9663 9578 85 6 10974 Vrhnika 2797 2776 21 4551 4525 26 1 11409 Zagorje ob Savi 2456 2445 11 3747 3699 48 1 12010 Žalec 5050 5020 30 8194 8155 39 1 12911 1) Otroški dodatek lahko center za socialno delo po svojem preudarku preusmeri za plačilo npr. šolskih potrebščin, nakup hrane, oblačil ali česa podobnega. Nujno pa mora biti namenjen otroku. A centre for social work can redirect child allowance to be used for buying school requisites, food, clothes or similar. The allowance has to be used for a child. Statistične informacije, št. 224/2005 6 Rapid Reports No 224/2005 6. Povprečno mesečno število upravičencev do starševskega dodatka ob rojstvu otroka, po tipu vlagatelja in načinu izplačila, po upravnih enotah, Slovenija, 2004 Average monthly number of beneficiaries receiving parental allowance at childbirth, by type of applicant and method of payment, by administrative units, Slovenia, 2004 Upravičenci / Beneficiaries po tipu vlagatelja / by type of applicant po načinu izplačila / by method of payment Upravna enota Administrative unit skupaj total mati mother oče father druga oseba other person skupaj total denarna oblika financial funkcionalna oblika functional Slovenija/Slovenia 2808 2785 22 1 2808 2807 1 Ajdovščina 32 32 - - 32 32 - Brežice 31 31 - - 31 31 - Celje 102 102 - - 102 102 - Cerknica 7 7 - - 7 7 - Črnomelj 26 26 - - 26 26 - Domžale 53 52 1 - 53 53 - Dravograd 15 15 - - 15 15 - Gornja Radgona 44 44 - - 44 44 - Grosuplje 40 40 - - 40 39 1 Hrastnik 20 20 - - 20 20 - Idrija 12 12 - - 12 12 - Ilirska Bistrica 16 16 - - 16 16 - Izola/ Isola 18 18 - - 18 18 - Jesenice 66 66 - - 66 66 - Kamnik 31 31 - - 31 31 - Kočevje 46 45 1 - 46 46 - Koper/Capodistria 51 51 - - 51 51 - Kranj 80 79 1 - 80 80 - Krško 52 52 - - 52 52 - Laško 33 33 - - 33 33 - Lenart 38 38 - - 38 38 - Lendava/Lendva 52 51 1 - 52 52 - Litija 26 26 - - 26 26 - Ljubljana Bežigrad 42 40 2 - 42 42 - Ljubljana Center 22 22 - - 22 22 - Ljubljana Moste-Polje 63 62 1 - 63 63 - Ljubljana Šiška 71 69 2 - 71 71 - Ljubljana Vič-Rudnik 91 89 2 - 91 91 - Ljutomer 43 43 - - 43 43 - Logatec 5 5 - - 5 5 - Maribor 260 252 8 - 260 260 - Metlika 15 15 - - 15 15 - Mozirje 18 18 - - 18 18 - Murska Sobota 126 126 - - 126 126 - Nova Gorica 34 33 1 - 34 34 - Novo mesto 107 107 - - 107 107 - Ormož 33 33 - - 33 33 - Pesnica 67 67 - - 67 67 - Piran/Pirano 17 17 - - 17 17 - Postojna 18 18 - - 18 18 - Ptuj 122 122 - - 122 122 - Radlje ob Dravi 41 41 - - 41 41 - Radovljica 44 44 - - 44 44 - Ravne na Koroškem 33 33 - - 33 33 - Ribnica 14 14 - - 14 14 - Ruše 39 39 - - 39 39 - Sevnica 33 33 - - 33 33 - Sežana 17 17 - - 17 17 - Slovenj Gradec 24 24 - - 24 24 - Slovenska Bistrica 54 53 1 - 54 54 - Slovenske Konjice 44 44 - - 44 44 - Šentjur 43 43 - - 43 43 - Škofja Loka 51 51 - - 51 51 - Šmarje pri Jelšah 60 60 - - 60 60 - Tolmin 10 10 - - 10 10 - Trbovlje 33 32 1 - 33 33 - Trebnje 32 32 - - 32 32 - Tržič 21 21 - - 21 21 - Velenje 71 71 - - 71 71 - Vrhnika 22 22 - - 22 22 - Zagorje ob Savi 18 18 - - 18 18 - Žalec 59 58 - 1 59 59 - Statistične informacije, št. 224/2005 Rapid Reports No 224/2005 7 7. Število upravičenk do pomoči ob rojstvu otroka, po upravnih enotah, Slovenija, 2004 Number of beneficiaries receiving the child birth allowance, by administrative units, Slovenia, 2004 Zavitki z opremo za novorojence Packages Upravna enota Administrative unit Skupaj Total Denarna pomoč Financial assistance skupaj total A B C D Slovenija/Slovenia 17811 14874 2937 1225 557 611 544 Ajdovščina 238 200 38 20 5 3 10 Brežice 191 157 34 12 8 8 6 Celje 504 447 57 24 8 15 10 Cerknica 145 115 30 17 3 5 5 Črnomelj 180 143 37 14 7 11 5 Domžale 580 504 76 31 17 15 13 Dravograd 81 61 20 7 1 1 11 Gornja Radgona 176 141 35 17 2 11 5 Grosuplje 371 287 84 37 18 17 12 Hrastnik 79 70 9 1 1 5 2 Idrija 156 115 41 26 4 3 8 Ilirska Bistrica 116 95 21 8 3 3 7 Izola/Isola 134 115 19 7 5 5 2 Jesenice 299 255 44 19 11 7 7 Kamnik 327 279 48 25 10 6 7 Kočevje 162 131 31 20 - 7 4 Koper/Capodistria 409 365 44 15 9 13 7 Kranj 772 664 108 38 34 25 11 Krško 252 206 46 11 8 14 13 Laško 143 102 41 14 7 4 16 Lenart 164 128 36 19 4 7 6 Lendava/Lendva 197 153 44 19 5 13 7 Litija 146 115 31 14 4 4 9 Ljubljana Bežigrad 467 395 72 26 20 21 5 Ljubljana Center 183 146 37 14 11 10 2 Ljubljana Moste-Polje 607 507 100 37 26 21 16 Ljubljana Šiška 757 639 118 40 38 24 16 Ljubljana Vič-Rudnik 893 751 142 52 45 23 22 Ljutomer 168 149 19 9 2 6 2 Logatec 108 76 32 18 5 3 6 Maribor 1078 950 128 47 19 35 27 Metlika 78 63 15 4 3 6 2 Mozirje 151 120 31 15 5 2 9 Murska Sobota 464 382 82 38 13 18 13 Nova Gorica 492 407 85 33 23 14 15 Novo mesto 573 466 107 29 19 30 29 Ormož 134 99 35 20 5 7 3 Pesnica 168 142 26 15 - 5 6 Piran/Pirano 126 109 17 8 3 6 - Postojna 179 143 36 16 6 5 9 Ptuj 546 446 100 43 12 26 19 Radlje ob Dravi 147 116 31 21 4 1 5 Radovljica 349 318 31 16 7 2 6 Ravne na Koroškem 237 211 26 12 1 1 12 Ribnica 134 113 21 8 - 12 1 Ruše 137 111 26 12 2 6 6 Sevnica 177 124 53 23 1 7 22 Sežana 162 131 31 16 7 3 5 Slovenj Gradec 220 183 37 21 5 6 5 Slovenska Bistrica 298 236 62 27 12 12 11 Slovenske Konjice 224 190 34 16 3 10 5 Šentjur 191 161 30 13 4 8 5 Škofja Loka 478 394 84 34 28 9 13 Šmarje pri Jelšah 315 274 41 15 2 13 11 Tolmin 159 102 57 17 14 6 20 Trbovlje 127 111 16 5 3 5 3 Trebnje 203 153 50 18 10 15 7 Tržič 129 110 19 7 4 2 6 Velenje 416 368 48 26 8 10 4 Vrhnika 214 187 27 15 3 7 2 Zagorje ob Savi 142 127 15 7 1 4 3 Žalec 358 316 42 17 9 8 8 Statistične informacije, št. 224/2005 8 Rapid Reports No 224/2005 8. Število otrok po osnovni in povečani višini dodatka za nego otroka, upravne enote, Slovenija, 2004 Number of children by basic and augmented amount of the allowance for nursing a child, administrative units, Slovenia, 2004 Otroci po višini dodatka Children by amount of allowance od tega otroci v zavodu of which children in institutions Upravna enota Administrative unit skupaj total osnovna višina basic amount povečana višina augmented amount skupaj total osnovna višina basic amount povečana višina augmented amount Slovenija/Slovenia 5325 4718 607 308 201 107 Ajdovščina 78 68 10 5 2 3 Brežice 58 49 9 1 1 - Celje 137 126 11 12 9 3 Cerknica 53 45 8 6 3 3 Črnomelj 49 45 4 5 3 2 Domžale 128 116 12 3 3 - Dravograd 25 23 2 - - - Gornja Radgona 69 66 3 2 2 - Grosuplje 107 98 9 3 2 1 Hrastnik 24 19 5 2 - 2 Idrija 47 46 1 5 5 - Ilirska Bistrica 26 21 5 6 5 1 Izola/Isola 31 28 3 3 1 2 Jesenice 69 59 10 7 2 5 Kamnik 79 71 8 2 2 - Kočevje 48 44 4 5 5 - Koper/Capodistria 87 80 7 2 1 1 Kranj 235 202 33 10 3 7 Krško 70 58 12 1 1 - Laško 37 33 4 5 3 2 Lenart 74 67 7 8 7 1 Lendava/Lendva 63 56 7 2 1 1 Litija 57 50 7 5 4 1 Ljubljana Bežigrad 137 119 18 6 1 5 Ljubljana Center 56 50 6 1 1 - Ljubljana Moste-Polje 206 182 24 16 7 9 Ljubljana Šiška 189 172 17 1 1 - Ljubljana Vič-Rudnik 199 178 21 7 6 1 Ljutomer 45 40 5 - - - Logatec 34 29 5 5 2 3 Maribor 440 389 51 16 8 8 Metlika 25 22 3 1 - 1 Mozirje 37 34 3 2 1 1 Murska Sobota 145 124 21 6 2 4 Nova Gorica 123 110 13 4 3 1 Novo mesto 193 173 20 14 13 1 Ormož 55 48 7 - - - Pesnica 68 59 9 4 3 1 Piran/Pirano 34 28 6 4 3 1 Postojna 47 44 3 2 2 - Ptuj 211 191 20 8 4 4 Radlje ob Dravi 43 37 6 5 5 - Radovljica 78 65 13 7 3 4 Ravne na Koroškem 75 72 3 - - - Ribnica 51 51 - 2 2 - Ruše 44 37 7 2 2 - Sevnica 44 39 5 4 2 2 Sežana 51 42 9 5 4 1 Slovenj Gradec 61 52 9 4 2 2 Slovenska Bistrica 109 94 15 13 11 2 Slovenske Konjice 72 64 8 9 7 2 Šentjur 53 47 6 2 2 - Škofja Loka 129 108 21 6 1 5 Šmarje pri Jelšah 85 72 13 8 5 3 Tolmin 42 36 6 4 3 1 Trbovlje 49 46 3 2 2 - Trebnje 60 54 6 7 4 3 Tržič 43 34 9 5 4 1 Velenje 145 129 16 9 7 2 Vrhnika 56 51 5 2 1 1 Zagorje ob Savi 46 38 8 1 1 - Žalec 94 88 6 14 11 3 Statistične informacije, št. 224/2005 Rapid Reports No 224/2005 9 9. Število upravičencev do dodatka za veliko družino, upravne enote, Slovenija, 2004 Number of large family allowance beneficiaries, administrative units, Slovenia, 2004 Upravičenci / Beneficiaries Upravna enota Administrative unit skupaj total po uradni dolžnosti1) of own motion1) na podlagi vloge2) on the basis of the application2) Slovenija/Slovenia 24419 23041 1378 Ajdovščina 591 563 28 Brežice 245 238 7 Celje 549 524 25 Cerknica 321 313 8 Črnomelj 286 276 10 Domžale 853 811 42 Dravograd 103 103 - Gornja Radgona 234 230 4 Grosuplje 783 732 51 Hrastnik 66 64 2 Idrija 297 284 13 Ilirska Bistrica 120 119 1 Izola/ Isola 70 65 5 Jesenice 290 276 14 Kamnik 524 504 20 Kočevje 190 187 3 Koper/Capodistria 277 257 20 Kranj 1129 1054 75 Krško 446 440 6 Laško 220 218 2 Lenart 260 255 5 Lendava/Lendva 251 242 9 Litija 369 359 10 Ljubljana Bežigrad 406 361 45 Ljubljana Center 171 144 27 Ljubljana Moste-Polje 718 674 44 Ljubljana Šiška 785 677 108 Ljubljana Vič-Rudnik 1180 1084 96 Ljutomer 187 185 2 Logatec 303 286 17 Maribor 850 776 74 Metlika 135 130 5 Mozirje 314 304 10 Murska Sobota 509 493 16 Nova Gorica 515 476 39 Novo mesto 1077 1015 62 Ormož 233 228 5 Pesnica 164 60 104 Piran/Pirano 98 92 6 Postojna 245 236 9 Ptuj 757 711 46 Radlje ob Dravi 190 189 1 Radovljica 467 451 16 Ravne na Koroškem 251 245 6 Ribnica 359 348 11 Ruše 100 98 2 Sevnica 311 296 15 Sežana 167 150 17 Slovenj Gradec 313 298 15 Slovenska Bistrica 417 398 19 Slovenske Konjice 356 346 10 Šentjur 302 297 5 Škofja Loka 1164 1120 44 Šmarje pri Jelšah 490 480 10 Tolmin 275 244 31 Trbovlje 114 111 3 Trebnje 433 413 20 Tržič 179 172 7 Velenje 433 414 19 Vrhnika 326 303 23 Zagorje ob Savi 211 205 6 Žalec 440 417 23 1) Dodatek za veliko družino po uradni dolžnosti določi center za socialno delo po uradni dolžnosti za vse prejemnike otroškega dodatka. Pravica se prizna prejemniku otroškega dodatka. Center po uradni dolžnosti preverja upravičenost do tega prejemka, pred rokom, ki je določen za izplačilo. The large family allowance of its own motion is determined by the centre for social work for all beneficiaries of child allowance. The right is acknowledged to the child allowance beneficiary. The centre for social work verifies by own motion the eligibility to receive this allowance before the deadline determined for payment. 2) Dodatek za veliko družino na podlagi vloge: tisti, ki ni uveljavljal pravice do otroškega dodatka, mora vložiti zahtevek za priznanje tega dodatka najkasneje do 15. 7. za tekoče leto. The large family allowance on the basis of the application: people who did not apply for child allowance must submit the application for receiving this allowance not later than by 15 July for the current year. Statistične informacije, št. 224/2005 10 Rapid Reports No 224/2005 10. Povprečno mesečno število upravičencev do dela s krajšim delovnim časom zaradi starševstva, Slovenija, 2004 Average number of beneficiaries entitled to shorter working time because of parenthood, Slovenia, 2004 Upravičenci do 3 leta starosti otroka Beneficiaries up to child's 3rd year Upravičenci od 3.do 18.leta starosti otroka Beneficiaries from child's 3rd to 18th year Upravna enota Administrative unit Upravičenci skupaj Beneficiaries total skupaj total moški men ženske women skupaj total ženske women Slovenija/Slovenia 2970 2952 40 2918 18 18 Ajdovščina 81 81 - 81 - - Brežice 15 14 - 14 1 1 Celje 54 54 1 53 - - Cerknica 28 28 - 28 - - Črnomelj 23 23 - 23 - - Domžale 123 123 1 122 - - Dravograd 7 7 - 7 - - Gornja Radgona 5 5 - 5 - - Grosuplje 40 40 - 40 - - Hrastnik 11 11 - 11 - - Idrija 39 39 - 39 - - Ilirska Bistrica 30 30 1 29 - - Izola/ Isola 43 43 1 42 - - Jesenice 36 36 1 36 - - Kamnik 76 76 - 76 - - Kočevje 17 17 - 17 - - Koper/Capodistria 117 116 1 115 1 1 Kranj 128 127 7 120 1 1 Krško 27 27 1 26 - - Laško 20 20 - 20 - - Lenart 8 8 - 8 - - Lendava/Lendva 3 3 - 3 - - Litija 29 29 - 29 - - Ljubljana Bežigrad 102 100 1 100 2 2 Ljubljana Center 45 45 1 45 - - Ljubljana Moste-Polje 114 113 1 112 1 1 Ljubljana Šiška 183 183 1 182 - - Ljubljana Vič-Rudnik 173 170 - 170 3 3 Ljutomer 21 21 - 21 - - Logatec 29 28 - 28 1 1 Maribor 118 118 1 118 - - Metlika 2 2 - 2 - - Mozirje 35 34 - 34 1 1 Murska Sobota 30 30 6 25 - - Nova Gorica 248 247 5 242 1 1 Novo mesto 66 66 1 65 - - Ormož 7 7 - 7 - - Pesnica 11 11 - 11 - - Piran/Pirano 48 48 - 48 - - Postojna 23 23 - 23 - - Ptuj 54 52 1 51 2 2 Radlje ob Dravi 26 26 - 26 - - Radovljica 84 84 - 84 - - Ravne na Koroškem 20 20 - 20 - - Ribnica 28 28 1 27 - - Ruše 7 7 - 7 - - Sevnica 11 11 - 11 - - Sežana 48 47 - 47 1 1 Slovenj Gradec 10 10 - 10 - - Slovenska Bistrica 36 35 - 35 1 1 Slovenske Konjice 33 33 - 33 - - Šentjur 22 22 - 22 - - Škofja Loka 81 80 1 79 1 1 Šmarje pri Jelšah 30 30 1 29 - - Tolmin 81 81 1 80 - - Trbovlje 6 6 1 6 - - Trebnje 11 11 - 11 - - Tržič 24 24 1 23 - - Velenje 46 46 - 46 - - Vrhnika 34 33 - 33 1 1 Zagorje ob Savi 27 27 - 27 - - Žalec 36 36 2 34 - - Statistične informacije, št. 224/2005 Rapid Reports No 224/2005 11 METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Namen statističnega raziskovanja Purpose of the statistical survey Na podlagi statističnega spremljanja podatkov o starševskem varstvu in družinskih prejemkih zberemo osnovne podatke o številu upravičencev do teh sredstev in o številu prejemnikov teh sredstev ter o porabljenih sredstvih, izplačanih v ta namen. On the basis of the statistical survey on parenthood and family receipts, we collect the basic data on the number of beneficiaries, the number of people receiving these funds and amounts paid for this purpose. Poleg teh osnovnih podatkov dobimo pri posameznih raziskovanjih še druge podatke, ki so prikazani v preglednicah te številke Statističnih informacij. In addition to these basic data, we also obtain some other data, which are shown in tables. Zakonska osnova za upravičenost do teh prejemkov je Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih. The legal basis for family receipts is regulated by the Parenthood and Family Earnings Act. Pravice po tem zakonu so: Rights according to this act are: − pravice iz naslova zavarovanja za starševsko varstvo in − rights derived from insurance for parenthood − pravice do družinskih prejemkov. − rights to receive family receipts. Pravice po tem zakonu uveljavlja eden od staršev, če zakon ne določa drugače. Pravice so vezane na otroka in prenehajo s smrtjo otroka. According to this act, rights are exercised by one of the parents unless the law provides otherwise. Rights are linked to the child and stop with the child’s death. Za starševsko varstvo se plačuje prispevek zavarovanca in prispevek delodajalca. Prispevek se vplačuje v proračun Republike Slovenije. Višina prispevka je določena z zakonom. The parenthood insurance contribution is paid by insured persons and by employers. The contribution is paid into the budget of the Republic of Slovenia. The amount is determined by law. Enote opazovanja Observation units Enota opazovanja so vsi upravičenci in prejemniki, ki po ustreznih zakonih izpolnjujejo pogoje za pridobitev katere teh pomoči. Observation units are all beneficiaries and all recipients who meet the conditions for acquiring these forms of assistance according to laws. Viri Sources Podatke o upravičencih in sredstvih namenjenih za starševsko varstvo in družinske prejemke nam posreduje Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve. Data on beneficiaries and funds for parenthood and family receipts are sent to us by the Ministry of Labour, Family and Social Affairs. Zajetje Coverage Zajetje je popolno. This is a full coverage survey. Definicije Definitions Starševsko nadomestilo je pravica iz naslova zavarovanja za starševsko varstvo, ki obsega: Parental compensation is the right derived from insurance for parenthood and covers: − porodniško nadomestilo (105 dni) − maternity leave compensation (105 days) − očetovsko nadomestilo (90 dni) − fathers’ compensation (90 days) − nadomestilo za nego in varstvo otroka (260 dni) − compensation for child nursing (260 days) − posvojiteljsko nadomestilo (za otroka starega od 1 do 4 let 150 dni, za otroka starega od 4 do 10 let 120 dni) − adoptive parents’ compensation (150 days for children aged 1-4 years and 120 days for children aged 4-10 years) Starševska nadomestila se usklajujejo z rastjo izhodiščne plače za negospodarske dejavnosti. Parental compensation is adjusted with the growth of the wage rate for non-economic activities. Družinski prejemki so pravica iz naslova družinskih prejemkov, ki zajema: Family receipts are the right derived from family receipts and covers: − otroški dodatek, − child allowance − pomoč ob rojstvu otroka (denar ali zavitek) − assistance for goods for a new-born child − starševski dodatek − parental allowance − dodatek za nego otroka − allowance for nursing a child − dodatek za veliko družino − large family allowance − delno plačilo za izgubljeni dohodek − partial payment for lost income Družinski prejemki se usklajujejo enkrat letno z indeksom rasti cen življenskih potrebščin. Family receipts are adjusted once a year with the consumer price index. Tu prikazujemo povprečno mesečno število upravičencev oziroma prejemnikov, ki so jim bila v tistem letu odobrena ta sredstva. We are showing the average monthly number of beneficiaries, i.e. persons receiving these funds in the observed year. Statistične informacije, št. 224/2005 12 Rapid Reports No 224/2005 Podatki o izplačanih sredstvih, namenjenih za starševsko varstvo in družinske prejemke, pa se nanašajo na celo leto in so izraženi v 1000 SIT. Data on funds paid for parenthood and family receipts refer to the whole year and are given in thousand SIT. Starševsko nadomestilo je nadomestilo plače oziroma osebni prejemek, ki izhaja iz zavarovanja za starševsko varstvo po Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (Ur. L. št. 97/2001). Starševsko nadomestilo obsega: porodniško nadomestilo, nadomestilo za nego in varstvo otroka, očetovsko nadomestilo ter posvojiteljsko nadomestilo. Parental compensation is wage compensation or remuneration derived from insurance for parenthood according to the Parenthood and Family Earnings Act (OJ RS, No. 97/2001). Parental compensation covers: maternity leave compensation, compensation for child nursing, fathers’ compensation and adoptive parents’ compensation. Za upravičence, ki so dobili pravico do nadomestila plače za čas porodniškega dopusta, dopusta za nego in varstvo otroka ter podaljšanega dopusta za nego in varstvo otroka pred uveljavitvijo Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, to je pred 1. 1. 2002, veljajo določila Zakona o družinskih prejemkih (Ur. l. RS. 65/93) ter Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o družinskih prejemkih (Ur. l. 71/94, 73/95, 26/99). For beneficiaries who obtained the right to receive wage compensation for maternity leave, child nursing leave and extended child nursing leave before the Parenthood and Family Earnings Act entered into force, i.e. before 1 January 2002, provisions of the Family Earnings Act (OJ RS, No. 65/93) and Act Amending the Family Earnings Act (OJ RS, No. 71/94, 73/95, 26/99) are valid. Otroški dodatek je dopolnilni družinski prejemek, namenjen kot pomoč za delno poravnavanje stroškov pri vzdrževanju otroka. Child allowance is supplementary family receipt for partial coverage of expenses for supporting a child. Upravičenec do otroškega dodatka je eden izmed staršev, ki uveljavlja pravico do te pomoči, prejemnik pa otrok, ki mu je ta dodatek dodeljen. Do otroškega dodatka so upravičeni otroci, če dohodek na družinskega člana ne presega 43 % (to je veljalo od 1. 1. do 30. 4. 1994) oziroma 50 % povprečne plače v Sloveniji (to je veljalo od 1. 5. 1994 do 1. 5. 1999). The beneficiary of this allowance is one of the parents exercising the right to this type of assistance, while the recipient is a child. Children are entitled to child allowance if monthly income per family member does not exceed 43% (from 1 January to 30 April 1994) or 50% of the average salary in Slovenia (from 1 May 1994 to 1 May 1999). Od 1. 5. 1999 je bila višina otroškega dodatka odvisna od dohodka na družinskega člana, za kar je bilo predvideno 8 dohodkovnih razredov. Višina je bila odvisna tudi od števila otrok v družini, ki so prejemali otroški dodatek; najnižja je bila za prvega otroka, višja za drugega, za tretjega in naslednje otroke pa je bila najvišja. Višina otroškega dodatka je bila določena v nominalnih zneskih, ki so se dvakrat letno usklajevali z rastjo cen življenskih potrebščin. Since 1 May 1999 the amount of the child allowance depended on income per family member. To this end there were 8 income classes. The amount also depended on the number of children in the family receiving child allowance. It was the lowest for the first child, higher for the second child and the highest for the third and any subsequent child. The child allowance was defined in nominal amounts, which were adjusted with the growth of consumer prices twice a year. Po Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih, ki je pričel veljati s 1. 1. 2002, je višina dodatka odvisna od višine dohodka na družinskega člana, za kar je predvidenih 8 dohodkovnih razredov. According to the Parenthood and Family Earnings Act, which came into force on 1 January 2002, the amount of child allowance depends on the income per family member. To this end there are 8 income classes. Ti so določeni v odstotku od povprečne mesečne plače vseh zaposlenih v Republiki Sloveniji za koledarsko leto pred vložitvijo zahtevka. Višina otroškega dodatka se določi glede na uvrstitev družine v dohodkovni razred. They are defined as percentage of average monthly salary of all persons in paid employment in the Republic of Slovenia for the calendar year before the application was submitted. The amount of the child allowance depends on the family ranking in these income classes. Višina otroškega dodatka je odvisna tudi od od števila otrok v družini, ki prejemajo otroški dodatek.; najnižji je za prvega otroka, višji za drugega, za tretjega in naslednje otroke pa najvišji. The amount of the child allowance also depends on the number of children in the family receiving child allowance. It is the lowest for the first child, higher for the second child and the highest for the third and any subsequent child Višina otroškega dodatka je določena v nominalnih zneskih in se usklajuje enkrat letno z indeksom rasti cen življenskih potrebščin. The child allowance is defined in nominal amounts and is adjusted once a year with the consumer price index. Nominalne meje dohodkovnih razredov se določijo v mesecu marcu za preteklo koledarsko leto. The nominal income classes are determined in March for the previous calendar year. Kadar otrok živi v enostarševski družini se posamezni znesek otroškega dodatka poveča za 10 %. If a child lives in a one-parent family, the amount of the child allowance is increased by 10%. Če predšolski otrok ni vključen v predšolsko vzgojo v skladu s predpisi, ki urejajo vrtce, se posamezni znesek otroškega dodatka poveča za 20 %. If a pre-school child does not attend kindergarten in accordance with regulations for kindergartens, the amount of the child allowance is increased by 20%. Kadar otrok po 18 letu starosti sam uveljavlja pravico do otroškega dodatka, mu pripada otroški dodatek v višini, ki velja za prvega otroka (65. čl.). If a child after completing 18 years of age exercises the right to receive child allowance, the amount is the same as for the first child (Article 65). Pomoč ob rojstvu otroka (oprema za novorojenca) je enkratni prejemek (v obliki denarja ali v obliki zavitka za novorojenca). Predpiše ga minister. Upravičenci so otroci, katerih oče ali mati imata stalno prebivališče v Republiki Sloveniji. Child Birth Allowance is a one-time assistance at childbirth. It can be financial assistance or it can be given as a package for the newborn. Beneficiaries are children whose father or mother has permanent residence in the Republic of Slovenia. Statistične informacije, št. 224/2005 Rapid Reports No 224/2005 13 Višina pomoči ob rojstvu otroka je bila ob uvedbi novega zakona določena s 1. 1. 2002 in je znašala 50 000 SIT. Višina pomoči ob rojstvu otroka se usklajuje enkrat letno z indeksom rasti cen življenskih potrebščin. At the introduction of the new act on 1 January 2002, the amount of assistance was determined at SIT 50,000. The amount is adjusted once a year with the consumer price index. Starševski dodatek je denarna pomoč staršem, kadar po rojstvu otroka le-ti niso upravičeni do starševskega nadomestila. Parental allowance is financial assistance to parents when they are not entitled to receive parental compensation after the birth of the child. Pravica do starševskega dodatka je bila uveljavljena z Zakonom o družinskih prejemkih (18. 12. 1993). Upravičenke so imele pravico do starševskega dodatka v trajanju, kot je bilo določeno v predpisih o delovnih razmerjih v zvezi s pravico do zadržanosti z dela zaradi porodniškega dopusta in dopusta za nego in varstvo otroka. Starševski dodatek je znašal 52 % zajamčene plače. The right to receive parental allowance was introduced by the Family Earnings Act on 18 December 1993. The duration of receiving this allowance was defined by the regulations on labour relations in connection with the right to be absent from work due to maternity leave or leave for the care and nursing of the child. The parental allowance amounted to 52% of the guaranteed salary. Po Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih ima pravico do starševskega dodatka mati, ki nima pravice do starševskega nadomestila oziroma nadomestila plače po drugih zakonih in pravice do delnega plačila za izgubljeni dohodek. According to the Parenthood and Family Earnings Act, every mother who does not have the right to receive parental compensation or wage compensation according to other laws and the right to partial payment for lost income has the right to receive parental allowance. Mesečna višina starševskega dodatka je bila ob uvedbi novega zakona določena s 1. 1. 2002 in je znašala 35 000 SIT. At the introduction of the new act on 1 January 2002, the monthly amount of the parental allowance was determined at SIT 35,000. Višina starševskega nadomestila se usklajuje enkrat letno z indeksom rasti cen življenjskih potrebščin. The amount of the parental allowance is adjusted once a year with the consumer price index. Dodatek za nego otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo je denarni dodatek za nego, ki se izplačuje enemu od staršev hudo bolnega otroka ali otroka s telesno ali duševno prizadetostjo in je namenjen poravnavanju povečanih stroškov, ki jih ima družina zaradi nege in varstva hudo bolnega otroka ali otroka z motnjami v telesnem ali duševnem razvoju. Allowance for nursing a child who needs special care and nursing is a financial allowance for nursing, paid to one of the parents of a severely ill child or a physically or mentally handicapped child. It is intended for covering increased expenses that the family has due to nursing and caring for a severely ill or a physically or mentally handicapped child. Pravica do tega dodatka je bila uveljavljena z Zakonom o družinskih prejemkih s 1. 5. 1996. Upravičenec do dodatka za nego otroka je hudo bolan otrok ali otrok s telesno ali duševno prizadetostjo, ki je državljan Republike Slovenije in ima v Republiki Sloveniji stalno prebivališče. Dodatek za nego otroka se kot denarni dodatek izplačuje na podlagi mnenja izvedenske komisije enemu od staršev hudo bolnega otroka ali otroka s telesno ali duševno prizadetostjo. Višina dodatka za nego otroka znaša 30 % zajamčene plače, oz. 20 % zajamčene plače, če je otrok v dnevnem institucionalnem varstvu, v katerem ima brezplačno oskrbo. The right to receive this allowance was introduced with the Family Earnings Act on 1 May 1996. Beneficiaries of this allowance are severely ill children or physically or mentally handicapped children, on condition that they are citizens of the Republic of Slovenia and have permanent residence in Slovenia. This allowance is paid to one of the parents of the severely ill or physically or mentally handicapped child on the basis of an expert opinion of a special commission. If the child lives at home with parents, the allowance amounts to 30% of the guaranteed salary. If the child is in daily institutional care with free nursing, the allowance amounts to 20% of the guaranteed salary. S 1. majem 1999 so bile uveljavljene spremembe in dopolnitve zakona, s katerimi je bilo določeno, da so do dodatka za nego otroka upravičeni tudi hudo bolni otroci ali otroci s telesno ali duševno prizadetostjo, ki so starejši od 18 let, če se šolajo, najdlje pa do 26. leta starosti. On 1 May 1999 changes and supplements of the mentioned act were enforced with which it was determined that severely ill children or physically or mentally handicapped children over 18 years of age and in training are also entitled to receive this allowance, but not after they complete 26 years of age. Po Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih je dodatek za nego otroka, denarni dodatek za otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo in je namenjen kritju povečanih življenjskih stroškov, ki jih ima družina zaradi nege in varstva takega otroka. Izplačuje se v denarni obliki enemu izmed staršev, na podlagi mnenja zdravniške komisije. According to the Parenthood and Family Earnings Act, the allowance for nursing a child is given to children who need special care and nursing and is intended for covering increased expenses that the family has due to nursing and caring for such a child. It is paid to one of the parents on the basis of the expert opinion of a medical board. Osnovna višina tega mesečnega dodatka je bila določena v letu 2002 v vrednosti 18 000 SIT, povečana višina pa 36 000 SIT. The basic amount of the monthly allowance was determined in 2002 at SIT 18,000 and the augmented amount at SIT 36,000. Višina dodatka za nego otroka se usklajuje enkrat letno z indeksom rasti cen življenjskih potrebščin. The amount of the allowance for nursing a child is adjusted once a year with the consumer price index. Dodatek za veliko družino je letni dodatek družini s tremi ali več otroki. Pravica je opredeljena z Zakonom o starševskem varstvu in družinskih prejemkih. Izplačuje se enkrat letno v enkratnem znesku. Dodatek za veliko družino je bil uveden s 1. 1. 2002. Višina je bila določena v vrednosti 70 000 SIT in se izplačuje glede na 122 člen zakona (v letu 2002 v vrednosti 25 000 SIT, v letu 2003 v vrednosti 50 000 SIT). Large family allowance is an annual benefit for families with three or more children. The right is granted according to the Parenthood and Family Earnings Act. It is paid once a year as a lump sum. The large family allowance was introduced on 1 January 2002. The amount was determined at SIT 70,000 and is paid in accordance with Article 122 (in 2002 in the amount of SIT 25,000, in 2003 in the amount of SIT 50,000). Statistične informacije, št. 224/2005 14 Rapid Reports No 224/2005 Delno plačilo za izgubljeni dohodek je osebni prejemek, ki ga prejme eden od staršev, kadar prekine delovno razmerje ali prične delati s krajšim delovnim časom zaradi nege in varstva otroka s težko motnjo v duševnem razvoju ali težko gibalno oviranega otroka. Pravica do tega prejemka je pričela veljati s 1. 1. 2003. Partial payment for lost income is remuneration received by one of the parents breaking the labour relation or starting to work part time because of nursing or caring for a severely physically or mentally handicapped child. This right was introduced on 1 January 2003. Prispevki zaradi dela s krajšim delovnim časom je pravica staršev do krajšega delovnega časa zaradi starševstva. Pravica do tega prejemka je pričela veljati s 1. 1. 2003. Parents’ right to shorter working time due the parenthood is parent's right to part-time work due to parenthood. This right was introduced on 1 January 2003. Objavljanje rezultatov Publishing Letno: Yearly: − Statistične informacije. Socialna varnost. Starševsko varstvo in družinski prejemki, upravičenci in v ta namen izplačana sredstva, po upravnih enotah Slovenije − Rapid Reports. Social Security. Family receipts, entitled persons and funds paid for this purpose, by administrative units of Slovenia − Statistični letopis Republike Slovenije − Statistical Yearbook of the Republic of Slovenia KOMENTAR COMMENT Starševsko nadomestilo je v letu 2004 prejemalo povprečno mesečno 16 972 upravičenk/-cev, to je za 2,8 % manj kot v letu 2003. Daljši dopust za nego in varstvo otroka je pripadal 12,6 % upravičencem, in to zaradi rojstva več otrok ali rojstva nedonošenčkov, zaradi varovanja že več otrok ter zaradi bolezni. On average, 16,972 beneficiaries were receiving parental compensation in 2004, which is 2.8% less than in 2003. Entitled to receive lnger leave for nursing a child were 12.6% of beneficiaries because they were parents of twins, triplets, etc., or prematurely born children, because they were already nursing several children or because of illness. Slika 2: Povprečno mesečno število upravičenk/-cev do starševskega nadomestila, Slovenija, 1992-2004 Chart 2: Average monthly number of beneficiaries receiving parental compensation, Slovenia, 1992-2004 Očetovsko nadomestilo je v letu 2004 prejemalo 12 667 očetov. Za ta program je bilo porabljenih 1 462 mio. SIT. Fathers’ compensation was received by 12,667 fathers. SIT 1,462 million was spent for this purpose. Otroški dodatek je v letu 2004 prejemalo povprečno mesečno 235 418 upravičencev za povprečno mesečno 392 538 otrok. V primerjavi z letom 2003 se je delež upravičencev zmanjšal za 2,0 %, delež otrok (prejemnikov) pa za 2,1 %. In 2004, 235,418 beneficiaries were receiving child allowance for 392,538 children. In comparison with 2003 the share of beneficiaries decreased by 2.0%, while the share of children decreased by 2.1%. Povprečni mesečni otroški dodatek je znašal 12 347 SIT ali za 8,0 % več kot leto prej. Najvišjega so izplačevali v upravni enoti Šmarje pri Jelšah (14 766 SIT), najnižjega pa v upravni enoti Sežana (10 633 SIT). The average monthly child allowance in 2004 amounted to SIT 12,347, which is 8.0% more than in 2002. The highest monthly child allowance was paid in the administrative unit Šmarje pri Jelšah (SIT 14,766) and the lowest in the administrative unit Sežana (SIT10,633). Povprečni otroški dodatek je znašal 7,3 % povprečne neto plače v Sloveniji (v letu 2003 7,2 %). V letu 2004 je bilo za ta program porabljenih skupaj 56 061 mio. SIT ali za 1,5 % več kot v prejšnjem letu. The average child allowance amounted to 7.3% of the average net salary in Slovenia (in 2003 7.2%). The total annual amount paid for this purpose was SIT 56,061, which is 1.5% more than in 2003. 19182 18873 19257 17261 17080 16916 16617 17443 16972 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Statistične informacije, št. 224/2005 Rapid Reports No 224/2005 15 Slika 3: Delež povprečnega otroškega dodatka na otroka od povprečne neto plače na zaposlenega, Slovenija, 1992 - 2004 Chart 3: Share of the average child allowance per child in average net salary per person in paid employment, Slovenia, 1992 - 2004 Starševski dodatek ob rojstvu otroka je prejemalo povprečno mesečno 2 808 upravičenk (to je za 12,4 % več kot leto prej). Starševski dodatek v funkcionalni obliki (v obliki oblačil ali hrane) je prejela 1 upravičenka. Za ta program je bilo porabljenih 1 282 mio. SIT ali za 13,6 % več kot v letu 2003. On average, 2,808 women beneficiaries were receiving parental allowance at childbirth every month, which is 12.4% more than in 2003. Parental allowance can also be given in a functional form (clothing or food). One beneficiaries were given such a benefit. The total annual amount paid for this purpose was SIT 1,282 million, which is 13.6% more than in 2003. Slika 4: Povprečno mesečno število upravičenk do starševskega dodatka ob rojstvu otroka, Slovenija, 1994-2004 Chart 4: Average monthly number of women beneficiaries receiving paternal allowance at childbirth, Slovenia, 1994-2004 Pomoč ob rojstvu otroka je v letu 2004 prejelo 17 811 upravičenk (oz. za 6,3 % več kot v letu 2003). 17,811 women beneficiaries received child birth allowance, which is 6.3% less more in 2003. Za denarno pomoč se jih je odločilo 83,5 %. 83.5% of them decided on financial assistance. Za ta program je bilo skupno porabljenih 1 023 mio. SIT ali za 13,4 % več kot v letu 2003. The total annual amount paid for this purpose was SIT 902 million, which is 13.4% more than in 2003. 0 500 1000 1500 2000 2500 3000 3500 Statistične informacije, št. 224/2005 16 Rapid Reports No 224/2005 Slika 5: Število upravičenk do pomoči ob rojstvu otroka, po vrstah te pomoči, Slovenija, 2004 Chart 5: Number of women beneficiaries receiving cild birth allowance, Slovenia, 2004 Tabela 1: Število upravičenk po vrstah pomoči ob rojstvu otroka, 1992–2004 Table 1: Number of women beneficiaries receiving child birth allowance, 1992–2004 Leta Years Število upravičenk Number of persons Indeks / Indice (1992=100) 1992 19812 100,0 1993 19632 99,1 1994 18432 93,0 1995 18408 92,9 1996 18420 93,0 1997 17916 90,4 1998 17637 89,0 1999 17295 87,3 2000 18083 91,3 2001 16101 81,3 2002 18308 92,4 2003 16746 84,5 2004 17811 89,9 Dodatek za nego otroka je v letu 2004 prejemalo povprečno mesečno 5 325 otrok. On average, 5,325 children were receiving allowance for nursing a child. V letu 2004 je bilo za ta namen porabljenih 1 411 mio. SIT. The total amount paid for this purpose in 2004 was SIT 1,411 million. Dodatek za veliko družino je v letu 2004 prejemalo 24 419 upra- vičencev. Za ta program je bilo izplačanih 1 915 mio SIT. In 2004, 24,419 beneficiaries were receiving large family allowance. The total amount paid for this purpose was SIT 1,915 million. Sestavila / Prepared by: Zofija Savec Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljena le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statistične informacije Marina Urbas - Urednica podzbirke Erika Žnidaršič - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Naklada 120 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN podzbirke Socialna zaščita 1580-1799 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slovenia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Marina Urbas - Slovene language editor Ivanka Zobec - Subject-matter editor Erika Žnidaršič - English language editor Boris Panič - Total print run 120 copies - ISSN of Rapid Reports 1408-192X - ISSN of subcollection Social protection 1580-1799 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. denarna pomoč / financial assistance zavitek B / package B zavitek C / package C zavitek A / package A zavitek D / package D 83,5 % 3,1 % 3,4 % 6,9 % 3,1 %