GLASNIK OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA Uubljana, 26. novembra 1955 LETO II. ŠTEV. 88 Okrajni ljudski odbor PREDLOG ODLOKA 0 POTRDITVI ZAKLJUČNEGA RAČUNA 0 IZVRŠITVI PRORAČUNA BIVŠEGA OLO LJUBLJANA-OKOLICA (Gradivo za sejo OLO Ljubljana) 1. člen Potrjuje se zaključni račun o Izvršitvi proračuna Okrajnega ljudskega odbora Ljubljana okolica za leto 1954. 2. člen Doseženi dohodki ln Izvršeni kdatkl so znašali po zaključim računu Okrajnega ljudskega odbora v letu 1954: 1. — Po proračunu OLO: dohodki 1.316,452.228 din, a*čLatki 1.216,810.171 din, Presežek dohodkov nad izdatki 99,642.057 din. D. — Po zaključnih računih Ilnančno samostojnih zavodov OLO: dohodki 474,451.647 din, •sdatiki 417,181.410 din, Presežek dohodkov nad izdatki 28,586.408 din. Primanjkljaj 1,316.261 din. Dl. — Po zaključnih računih ‘kladov: dohodki 347,333.265 din, kdatki 226,725.003 din, Presežek dohodkov nad izdatki 120,608.202 din. i 3. člen Presežek po proračunu OLO se uporabi za odplačilo neporavnane obveznosti deleža LRS na dohodkih okraja za leto 1954. 4. člen Presežek po zaključnih računih okrajnih finančno samostojnih zavodov se razdeli takole: za razdelitev na sklade se prepusti zavodom 28,326.701 din, na dohodke zavodov se prenese v leto 1955 259.797 din. Primanjkljaj se krije iz dohodkov zavodov v letu 1955. 5. člen Presežek po zaključnih računih posebnih skladov se prenese kot dohodek skladov na poslovanje v leto 1953. 6. člen Zaključni račun Okrajnega ljudskega odbora z zaključnimi računi finančno samostojnih zavodov ln zaključnimi računi skladov OLO za leto 1954 je sestavni del tega odloka. 7. člen Ta odlok velja od dneva objave v Glasniku Okrajnega ljudskega odbora Ljubljana. PREGLED DOHODKOV IN IZDATKOV ZAKLJUČNEGA “ACUNA PRORAČUNA OLO LJUBLJANA-OKOLICA — 1954 Dohodki Plan Ostvarltev o/o i' Dohodki iz gospodarstva j' Dohodki od prebivalstva 550,596.000 898,748.670 163.2 133,635.000 116,461.591 87.1 • Dohodki uradov in ustanov 680.000 422.156 62.0 j- Ostali dohodki 1,360.000 26,104.661 : 1,919.0 «^Pres. dohodkov pret. leta 285,911.000 274,715.150 96.0 »^kupaj dohodki 972,182.000 1.316,452.228 135.4 sKupaj 972,182.000 1.316,452.228 135.4 ^ Izdatki Plan Izvršitev o/o 2- Dotacije gospodarstvu *• Negospodarske Investicije 431,632.000 16,40o!o00- 645,632.000 149.5 *• Prosveta ln kultura 168,663.000 189,937.448 112.6 Socialno skrbstvo 68,410.000 61,519.225 89.9 8. Zdravstvena zaščita 51,476.000 60,320.379 117.2 9. Državna uprava 190,983.000 197,312.882 103.3 9. Dotac. družb. org. In društ. 6,500.000 6,500.000 100 »^-^Proračunska rezerva 54,518.000 39,188.237 71.8 Skupaj izdatki 972,182.000 1.216,810.171 125.1 Presežek dohodkov nad izdatki 99,642.057 °KUpaj 972,182.000 1.316,452.228 135.4 1» POJASNILO zaključnemu računu bivšega OLO Ljubljana-okolica za leto 1954 Proračun Okraja Ljubljana j^lica za leto 1954 je bil spre-j na seji obeh zborov OLO g- ® 5. aprila 1954 v znesku Din j •182.000.—» Izvršen je bil z d , ®l^ prav tako možno dobiti le P®' vprečne podatke, po katerih 3. bilo ob kapaciteti postelj " dnevno tudi preko 60 oskrbo' vancev. Vsekakor lahko trdimo, da bilo finančno poslovanje zav®' dov bolj solidno in pregledu; če bi bili prejeli več navodil 0 pristojnih organov. PREDLOG ODLOKA 0 POTRDITVI ZAKLJUČNEGA RAČUNA BIVŠEGA ML0 GLAVNEGA MESTA LJUBLJANA ZA LETO 1954 L — Po proračunu MI.O: ,,,) dohodki ................................ 2.558,628.705 ® Izdatki................................. 2.558,628.705 ® II. — Po zaključnih računih finančno samostojnih zavodov dohodki .................................. 1.758.486.385 ® Izdatki................................. 1.654,154.346 presežek dohodkov nad Izdatki............... 101,332.039 III. — Po zaključnih računih skladov: dohodki........................................... 566,641.324 din kdatki............................................ 539,566.284 din Presežek dohodkov nad izdatki..................... 27,075.040 din 3. člen | nih mestnih finančno samostoj- Presežek po zaključnih raču- | nih zavodov se razdeli takole: » mestni proračun se oddi......................... 1,294.000 din 6a dohodke zavodov se prenese v leto 1955 . , . 15,791.336 din ia razdelitev na sklade se prepusti zavodom . . . 87,346.703 din 4. člen Presežek po zaključnih raču-P'h skladov MLO se prenese kot "“kodek skladov na poslovanje v leto 1955. 5. člen Zaključni račun Mestnega tJddskega odbora z zaključnimi računi finančno samostojnih zavodov in zaključnimi računi skladov MLO za leto 1954 je sestavni del tega odloka. 6. člen Ta odlok velja od dneva objave v Glasniku Okrajnega ljudskega odbora Ljubljana. redno visoko so prekoračeni tudi razni dohodki, ki jih ni mogoče naprej realno planirati. Izpod plana so samo dohodki uradov in ustanov, ker je v drugi polovici leta 1954 nekaj predračunskih zavodov prišlo na lastno finansiranje in so s tem njihovi dohodki in delno tudi Izdatki Izpadli iz proračuna. Dohodki iz gospodarstva in od prebivalstva, ki zajemajo 87°/o vseh dohodkov v letu 1954, so podrobneje obrazloženi v Izvršitvi družbenega plana in zato še posebna obrazložitev pri samem zaključnem računu ni potrebna. Številčno se i sicer dohodki po družbenem pla- II. IZDATKI Pregled izvršenih Izdatkov po posameznih dejavnostih (proračunskih delih) nam kaže, da je bil proračun izdatkov s ponov- nim rebalansom proti prvotnemu planu v glavnem zvišan v gospodarskem delu za 18.5%, i-edtem ko se je v splošnem delu zvišal le za 0,6%, kakor je razvidno iz sledeče tabele: B — Splošni del Plan Izvršeno %_ 1. Prosveta in kultura 543,568.000 571,104.735 105 2. Socialno skrbstvo 343,673.000 331,141.462 96.3 3. Zdravstvena zaščita 55,054.000 54,440.888 98.8 4. Državna uprava 314,785.000 324,336.901 103 5. Komunalna dejavnost 163,499.000 186,509.578 114 6. Proračunska rezerva 71,291.000 31,750.066 44.5 7. Dotacije občinam 3,000.000 — Skupaj 1.491,870.000 1.502,283.630 100.6 CELOTNI PRORAČUN A + B 2.383,060.000 2.558,028.705 107.3 pregled predvidenih in doseženih dohodkov ter odobrenih ZA LETO 1954 PO DELIH IN IZVRŠENIH IZDATKOV PRORAČUNA MLO Dohodki Predvideno Plan po izvedenem rebalan. Doseženo % Doseženo po proračunu 1:3 2:3 proti proračunu !• Dohodki iz gospodarstva 1.903,530.000 1.973,452.000 1.953,215.648 102.6 98.9 + 49,685.648 2- Dohodki od prebivalstva 172,470.000 281,000.000 271,473.030 157.4 96.9 + 99,003.030 3' Dohodki uradov in ustanov 35,750.000 50,000.000 25,849.851 72.3 51.6 — 9,900.149 Ostali dohodki 3,250.000 40,000.000 39,181.789 1,205.0 97.9 + 35,931.789 “• Presežek dohodkov iz prejšnjega 1. 268,000.000 269,000.000 268,908.387 100.3 99.9 + 908.387 skupaj 2.383,000.000 2.613,452.0 00 2.558,628.705 107.3 97.9 + 175,628.705 Plan po Izdatki Odobreno izvršenem Izvršeno % Izvršeno po proračunu rebalansu 1:3 2:3 proti proračunu in virmanih L Dotacije gospodarstvu 176,670.000 228,119.564 226,199.312 128.0 99.1 + 49,529.312 2. Investicije 714,460.000 858,897.691 830,145.763 116.1 96.6 4* 115,685.763 Prosveta in ljudska kultura 543,568.000 576,669.538 571,104.735 105.0 99.0 + 27,536.735 4- Socialno skrbstvo 343,673.000 332.687.831 331,141.462 96.3 99.5 — 12.531.538 Zdravstvena zaščita 55,054.000 55,400.839 54,440.888 98.8 98.2 — 613.112 6' Državna uprava 314,785.000 327,777.465 324,336.901 103.0 98.9 + 9,551.901 •• Komunalna dejavnost 163,499.000 186,627.000 186,509.578 114.0 99.9 + 23,010.578 8- Dotacije — 3,000.000 3,000.000 — 100 4- 3,000.000 ?■ Proračunska rezerva 71,291.000 34,989.527 31,750.066 44.5 90.7 — 39,540.934 skupaj izdatki 2.383,000.000 2.604,169.545 2.558,628.705 107.3 98.2 + 175,628.705 POJASNILO k zaključnemu računu bivšega MLO Ljubljana za leto 1954 sprejel rebalans 8 katerim se je proraču- odobreni Proračun Mestnega ljudskega . hora Ljubljana, ki ga je odo-, *a skupščina obeh zborov na . °li seji dne 30. aprila 1954, je devaj 2.383,000.000 dinarjev ln prav toliko Iz' teku leta se je pokazalo, da ti s'an dohodkov bil razmeroma 4 *° Predviden ter je Izvršitev . Puščala možnost povečanja liiia a^una ter ie zato Mestni * odbor na seji dne 15. av- % 11 Ki <3lI1 un zvišal za 481,660.000 din. precle na to, da je bil splošni del 40 računa sestavljen dokaj real-bj’ v tem delu ni prišlo do l%V°noga povečanja, kljub t8j a; da so posamezni sveti oz. hrn 'i?tva skušala izrabiti ugodno *Vj!'ko in so delno neupravičeno fšdi aIa sv°ie proračune. Za-%h irn°hJHzacije proračunskih fdstev s povečanjem udeležbe liJi^Uškeg3 proračuna na do-v ak>h MLO od 30 na 45%, se je cija Cmbru Proraiunska situacij« z°ostrila ter je prišlo zaradi rinia dohodkov do ponovne-tnije.halansa izdatkov, ki so se 1 z. drugim rebalansom za ^ 14.000 dinarjev. <°.490.000. — Nihanje prora- tg a navzgor in navzdol je imelo {utlp“8'edico zmanjšanje prora-tVj(j p discipline in otežkočenje t*e *nce nad Izvajanjem pro- I. DOHODKI V|,(n Pregleda dohodkov je raz-Htvi0’ da je kljub izredni odteg-zredstev v republiški pro-Jojg.j hil° ostvarjenih 107,3% % ‘‘kov v primerjavi z odo-rn Planom. Presežek dohod- kov nad postavljjnl plan znaša v celoti 175,628.705 dinarjev. Delno je presežen plan pri dohodkih iz gospodarstva, znatno so preseženi dohodki od prebivalstva in to predvsem zaradi prvotno prenizko planiranega prometnega davka in mestnih taks. Iz- nu in dohodki izkazani v samem zaklj. Inem računu navidezno ne skladajo, ker zajema družben: plan celotne dohodke posameznih vrst, proračun pa le tisti del, ki je bil odveden v proračun že po odbitku prispevka za republiko, izločeni so dohodki cbeh občin Šentvid in Polje ter odvodi v razne sklade. Dohodki so bili po posameznih i vrstah realizirani takole: Razdelnik Dohodki £ proračunu Dose4eno % več — Manj 1. del dohodkov iz gospodarstva 1. Del dobič. gosp. org. 1.150,000.000 1.275,883.078 112.2 + 125,883.078 2. Del promet, davka 3. Ostali doh. iz gosp. 214.500.000 539.030.000 214,746.414 100.1 + 462,586.156 85.8 246.414 76,443.844 Skupaj 1. del 1.903,530.000 1.953,215.648 102.6 + 49,685.648 2. del — Dohodki od prebivalstva 76,240.000 106,297.151 139.4 1. Dohodnina 2. Zemljarina 3,900.000 3. Davek na dediščine in darila 7,330.000 4. Državne takse 52,000.000 5. Mestne takse 13,000.000 6. Mestni prometni davek 20,000.000 Skupaj 2. del 815.772 5,298.427 60,027.585 24,933.540 73,500.555 + 30,057,151 20.8 — 3,084,228 72.2 — 2,031.573 116.5 + 8,627,585 191.7 + 11,933.540 367.5 53.500.555 172,470.000 271,473.030 157.4 + 99,003.030 3. del — Dohodki uradov In ustanov 1. Dohodki uradov __________35,750.000 25,849.851 35,750.000 in ustanov Skupaj 3, del 72.3 — 9,900.149 25,849.851 72.3 — 9,900.149 4. del — Ostali dohodki 1. Doltodki od kazni 975.000 534.498 2. Nepredvideni dohodki 2,275.000 38,647.291 54.7 — 440.502 1.698 + 36,372.291 Skupaj 4. del 3,259.600 39,131.789 1.205 + 35,931.789 5. del — Presežki dohodkov iz leta 1953 1. Presežki dohodkov iz leta 1953_________ 268.000.000 268,908.387 100.2 + 908.387 Skupaj 5. del 268,000.000 268^9087387 100.2 + 90ŠU87 SKUPAJ 2.383,000.000 2.558,628.705 107.3 175,628.705 vzrokov, največ pa iz premajhne skrbi in odgovornosti posameznih odredbodajalcev in računovodij pri izvajanju proračuna. Kontrolni organi so ugotovili, da nekateri odredbodajalci ne vodijo pregledne evidence o kreditih in kljub temu izdajajo naročila za razne nakupe ali nastavljajo nove uslužbence, ne da bi se poprej prepričali, če imajo za to potrebno kritje. Prekoračenja v splošnem pa pri posameznih zavodih niso znatna in so stvarno prekoračenja le znak površnega in premalo skrbnega upravljanja proračunskih poslov posebno ob koncu leta. Zaključni račun bivšega MLO Ljubljana za leto 1954 kljub povečanemu pritoku dohodkov ne izkazuje presežka dohodkov nad izdatki, ker se je z imobilizacijo sredstev finančna situacija proračunskih sredstev bistveno spremenila In je moral bivši MLO p odvzeti ostre ukrepe, da je zajezil izdatke ter izšel brez večje škode za poslovanje in da ni obremenil z dolgovi novega proračuna. Bivši MLO se je moral za A — Gospodarski del Plan Izvršeno % 1. Dotacije gospodarstvu 176.670.000 226,199.312 128 2. Negospodarske investicije 714,460.000 830,145.763 116.1 Skupaj 891,130.000 1.056,345.075 118.5 Izvršitev sama v primerjavi s planom po drugem rebalansu pa kaže, da končni plan ni bil v celoti izvršen, ker so deloma preslabo dotekali dohodki, deloma — n. pr. pri investicijah — pa je bil plan neizvršen zaradi nerealnega planiranja v primerih, ko investicija sploh ni mogla biti Izvršena zaradi pomanjkanja načrtov in slično. Komisija za proračun je že v svojem poročilu, ki je bilo objavljeno v 25. številki Glasnika dne 5. aprila 1955, pojasnila izvajanje proračuna za leto 1954 kakor tudi vzroke, zaradi katerih je prišlo do ponovnega rebalansa. Prav tako so navedene v poročilu pripombe k izvajanju proračuna po tromesečnih planih z navedbo raznih pomanjkljivosti pri izvajanju proračuna ter je o tem že razpravljal bivši MLO ob sprejemanju proračuna za leto 1955. Dokončna izvršitev izdatkov po posameznih tajništvih nam pokaže naslednji pregled: Glej tabelo na 304. strani! Prav zaradi ponovne spremembe plana ter končno ob zaključku leta zaradi iskanja sredstev za izplačilo 60% nagrad uslužbencem se je zlasti pri osebnih izdatkih v nekaterih primerih dognalo prekoračenje odobrenih kreditov, ki jih izkazujejo zaključni računi posameznih zavodov. Komisija za proračun ugotavlja, da je do takih prekrškov prišlo deloma iz že navedenih vskladitev svojih financ z odredbami Zveznih organov odpovedati raznim investicijam, ki bi bile sicer potrebne, vendar pa je z ozirom na splošno ureditev gospodarskih prilik ter zaradi ustalitve cen bilo potrebno, da je odločno pristopil k krčenju izdatkov. Prelomnica v sistemu našega gospodarstva, ki je temeljito zajezila trošenje sredstev za investicije na široki fronti, ki se je pričela izvajati jeseni 1. 1954 in že kaže svoj uspeh v stabilizaciji cen v letu 1955, ki mora voditi v najkrajšem času do znižanja cen in s tem do dviganja standarda. FINANČNO SAMOSTOJNI ZAVODI Izvršitev predračunov finančno samostojnih zavodov bivšega MLO gl. m. Ljubljana ni zadovoljiva. Proračunska služba je sicer šele v mesecu juliju 1955 pokrenila sankcije preko Narodne banke oz. komunalnih bank proti tistim finančno samostojnim zavodom, ki se ne bi' ravnali po odobrenih predračunih, vendar pa je odstop od postavljenih planov v letu 1954 zelo visok in gre v glavnem le za nedisciplino zavodov tako v samem planiranju dohodkov in izdatkov, kakor tudi v izvrševanju pristojno odobrenih predračunov. Višina odobrenih predračunov finančno samostojnih zavodov za leto 1954 znaša 1.185,886.000 din, izvršitev pa 1.758,486.385 din, t. j. 148.3«/*. Tabela s 303. strani! Izdatki Odobreno oo proračunu Doseženo •/* Več — Manj 1. Tajništvo 48,584.000 67,926.288 139.8 + 19,342.288 2. Svet za gospodarstvo 3. Svet za gradbene in komunal 103,653.000 134,253.715 129.5 + 30,600.715 ne zadeve 604,151.000 762,083.098 126.1 + 157,932.098 4. Svet za notranje zadeve 210,666.000 221,462.287 105.1 -h 10,796.287 5. Sveta za prosveto In kulturo 6. Svet za zdravstvo ln socialno 891,419.000 889,505.703 99.7 — 1,913.297 politiko 453,236.000 448,647.548 98.9 — 4.588.452 7. Proračunska rezerva 71,291.000 31,750.066 44.5 — 39,540.934 8. Dotacije občinam 3,000.000 — 4* 3,000.000 SKUPAJ IZDATKI 2.383,006.000 2.558,628.705 107.3 + 175,628.705 Naslednji tabelarni pregled I svetih Izvršitev dohodkov zavo- prikazuje v globalnih vsotah po | dov bivših MLO: Zavodi iz pristojnosti sveta za: Plan Ustvarjeno gospodarstvo 46,160.000 55,013.460 119.1 gradbene in komunalne zadeve 245,802.000 402,963.785 163.9 prosveto 219,170.000 268,371.722 122.4 kulturo 11,928.000 20,181.377 169.1 zdravstvo 412,146.000 453,834.501 110.1 socialno varstvo 8,409.000 8,693.427 103.3 Odstop od planov je po raznih svetih, kakor tudi za posamezne vrste zavodov različen. Ni pa dotacijo iz proračuna In sprostiti zavod pri trošenju sredstev. Prav tako je povsod tendenca mogoče trditi, da so se tisti sveti, kjer je odstop najvišji, brigali najmanj za svoje zavode. Komunalni zavodi so plan prekoračili za preko 100%> in vendar je prav Svet za gradbene in komunalne zadeve bil najbolj povezan » svojimi zavodi. PLANIRANJE Tendenca, kolikor mogoče prikrivati zmogljivost v ustvarjanju lastnih dohodkov, je skoro pri vseh zavodih enaka. S tem skušajo zavod! vplivati na višjo doseči čim višji presežek ln s tem doseči čim ugodnejšo razdelitev presežka dohodkov na sklade (za nagrajevanje, lastne investicije). Najrealnejše so lastne dohodke planirale zlasti socialne ustanove in zavodi zdravstva. Tu je vplivala na stabilnost dohodkov odobrena cena oskrbnega dne, ki jo je za vsak zavod odobril pristojni svet. Zato so zavodi morali planirati realno. Kako so zavodi presegli plan lastnih dohodkov prikazuje naslednji pregled: Zavodi iz pristojnosti sveta za: Plan Izvršitev o/o gospodarstvo 46,160.000 55,013.460 119.1 gradbene ln komunalne zadeve 409,302.000 849,178.212 207.4 prosveto 245,509.000 238,334.929 117.4 kulturo 45,339.000 55.849.257 123.1 zdravstvo 425,253.000 467,460.045 109.9 socialno varstvo 14,073.000 16,122.427 114.5 ko tudi med letom nastale spremembe s katerimi posamezne ustanove ob sestavi predračuna niso mogle računati. Zaradi preglednosti navajamo najvažnejše komunalne zavode po vrsti: ši je plan lastnih dohodkov, toliko večje so prikazane potrebe po dotaciji Iz proračuna. Leto za letom se ponavlja tendenca prikrivati lastne dohodke In ob zaključku leta pa se pojavljajo velikanski presežki ter borba za razdelitev istih, ki pogosto ne služi interesom skupnosti. Znaten del tega bi že ob realnem planiranju lastnih dohodkov od padel. IZDATKI Tudi Izdatki so se gibali daleč preko mej odobrenih predračunov. Kolikor višji so bili doseženi dohodki, toliko višji so bili tudi izdatki. Ni zavoda, ki bi se ravnal po odobrenem predračunu, pač pa so sc zavodi ravnali Zavod Lastni Plan dohodki v 000 Ustvarjeno din «/e Razlogi Mestni vodovod 77,786 97,208 125 nova strojnica Snaga 14,000 18,566 132 v Šentvidu nerealno Javna razsvetljava 1,000 3,741 378 planirano nerealno Kanalizacija 6,947 planirano nerealno planirano Zale 23,720 28,513 120 nerealno Uprava cest 1,700 112,613 6624 planirano nerealno Vrtnarija 4,000 14,391 359 planirano nasadi v Šiški Presežek dohodkov je prav le po saldu razpoložljivih denar- Odstop od predračunov je najvišji pri komunalnih zavodih. Tu pa je treba upoštevati, da ne gre povsod za namensko prikrivanje lastnih dohodkov, marveč so vplivale na izvršitev plana lah- tako znaten pri drugih zavodih oz. svetih. Izstopa tudi Svet za prosveto, kjer znaša presežek preko 49 milijonov. Presežek dohodkov je tu nastal delno zaradi opreznega planiranja, pretežno pa zaradi zvišanja oskrbo.valnlne med letom. Svet za kulturo je dosegel presežek dohodkov pri svojih gledališči' ki dohodkov niso realno planirala, da bi prejela višjo dotacijo. Potrebi realnega planiranja lastnih dohodkov smo posvetili več pozornosti, ker se izraža posredno v celotnem proračunu ljudskega odbora. Kolikor manj- nih sredstev. V letu 1954 ni bilo primera, da bi kak zavod predložil ljudskemu odboru v odobritev zvišanje plana Izdatkov glede na dosežene višje dohod- ke, . kakor je to določeno v Temeljni uredbi o finančno samostojnih zavodih. V planiranih Izdatkih ni bila zajeta investicijska dejavnost zlasti komunalnih zavodov. 7* tega naslova so bili Izdatki prekoračeni :a cca 144 milijonov dinarjev, ostanek prekoračitve V znesku cca 329 milijonov dinarjev pa gre na račun neodobrenega In samovoljnega prekoračevanja v breme višjega dotoka dohodkov. Tako poslovanje z* bodoče ni vzdržljivo, ker ni v skladu s predpisi, ruši disclpHn° in jemlje planiranju vso resnost-Zato to stanje terja nujne >° učinkovite ukrepe. Potrebno jCl da pri tem sodelujejo predvsem posamezni sveti. Pregled zaključ'* nlh računov zavodov je prepozen ukrep, odkriva sicer nedo-statke, ki so po večini le formalnega značaja, ni pa zadostno sredstvo za dosego pravilneS3 finančnega poslovanja. Ob začetku leta je bivši imel skupaj 92 finančno samostojnih zavodov. To število s® i9 zaradi prehoda 4 domov °ne' moglih (Bokalce, Poljanska cesta-Radgona in Šmarje pri JelSa na lastno finansiranje, ustan° vitve Jakopičevega paviljona to proglasitve gospodarske organ zacije Javna tehtnica za flRan no samostojen zavod poveča na 96. Dohodki finančno samostol111, zavodov so znašali skup zavoaov so znasau 1.758,486.385 din, izdatki slcUP" 1.654,154.346 din, presežek dob°° kov nad izdatki pa 104,332.039 m ' Ta presežek je bil porazdeli In sicer: za odvod v proračunu MLO Ljubljana na sklade zavodov za prenos med dohodke naslednjega leta 1,294.000 d'n 87,246.703 dl° 15,791.336 d16 Komisija za proračun je obravnavala posamezne predloge komisije za pregled zaključnih računov finančno samostojnih zavodov ter Je v nekaterih primerih spremenila predlagano do prepričanja, da doseženi F . sežki niso bili povsod rezm prizadevanja delovnega kok* j, va ln predlog za sklad za jevanje ni bil vedno v sorazm ju do plačnega fonda oz. do t , razdelitev presežka, ker Je prišla 1 sklada drugih sorodnih zav- 00000000000000000000000000000000GGGG0GG0G0G0GGGGG00|3j Izvleček Iz poročila o poslovanju podjetja ŽIVILSKA INDUSTRIJA, Kamnik, v letu 1954 Podjetje izdeluje kvas, gorčico in testenine ter predeluje povrtnine. Proizvodnja je zelo otežkočena zaradi zastarelih naprav ln strojev, ki so že skoraj tirani. V letu 1954 je podjetje doseglo 116,386.883 din prometa. Za plače Je bilo Izplačano 5,341.288 din, kar znaša pri 54 zaposlenih povprečno 8.243 din na mesec. AKTIVA BILANCA na dan SL decembra 1954 Naziv postavk« Znesek v 000 din Ze^' Naziv postavke Znesek v 000 din A. Osnovna ln Izločena sredstva A. Viri osnovnih ln Izločenih sredstev 1. Osnovna sredstva 42,289 1. Sklad osnovnih sredstev 42,289 2. Investicije v teku 362 *. Dolgoročni krediti ra dokončane Investicije 8. Izločena sredstva In druga Investicijska 8. Razni skladi 3,769 sredstva 2,967 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Ivestidj B. Obratna sredstva 6. Drugi viri finansiranja Investicij 302 4. Skupna obratna sredstva 12,003 B. Viri obratnih sredstev O. Sredstva v obračune tn druga aktiva 8. Viri obratnih sredstev (skupno) 12,06* d. Kupci in druge terjatve 13,020 C. Viri sredstev v obračana ln druga pasiva 8,841 8. Druga aktiva 51 1. Dobavitelji ln druge obveznosti D. Finančni uspeh 8. Druga pasiva 3,370 t. Razporejeni dobiček 23,116 D. Finančni nspeh 23,n8 8. Izguba — 9. Dobiček 10. Kritje Izgube Skupaj: 93,808 Skupaj: 93,808 Vodja računovodstva: Hcla Kane Predsednik upravnega odbora: Rozika Novak Direktor podjetja: Frane Zore