Strokovni vojaki pouk v letu 1979 Cilj smo dosegli! Po seminarjih in izpitih, ki so bili v me-secu septembru in oktobru za rezervne voja-ke stareine, ki se niso uspeli vkljuiti v pomladanskem roku, je predsedstvo ZRVS obine Ljubljana-ika analiziralo izvajanje programa za leto 1979 in sprejelo smernice za delo v letu 1980. Nekaj misli o izvedbi strokovnega vojakega pouka so v razgovoru podali glavni nosilci nalog. Tako je sekretar ZRVS Stanislav Konda spregcrvoril o bistvenih ciljih: Priprave za izvajanje letonjega progra-ma so se zaele z januarjem 1979. Intenzivno delo v KO ZRVS pa se je odvijalo v mesecih aprilu, maju in juniju. Osnovni namen uspo-sabljanja starein je bil, da razirimo znanje s podroja priprav in samega protidesantne-ga boja, predvsem pa, da rezervnega vojnega stareino nauimo, da v vlogi komandirja voda, ete ali bataljona vodi napad na heli-kopterski desant. Druga, prav tako pomemb-na naloga, je bila, da slehernega stareino mae obine seznanimo z vojako-politinini poloajem v svetu, doma in okoli nas. Osnovne pojme so rezervisti dobili na pre-davanjih. O tematiki, izvedbi in kvaliteti po-dajanja snovi nam je tovari Vlado Sunik predavatelj in odgovoren za izvedbo pre-davanj, povedal naslednje: Trdim, da je bila letonja vojno-teoret-ska tema zrani desant in protidesantni boj vsebinsko izredno zahtevna, obenem pa tudi izrazito aktualna glede na dananja dogajanja v svetu. Uporabiti znanje taktike za razline nalo-ge, ki jih izvaja enota v vojni situaciji, je osnovna naloga stareine, ki poveljuje enoti. Problematika protidesantne borbe je bila za-upana Vladu Vindiu. Pouk, predavanja in pobod so bili zastav-Ijeni tako, da bi stareine uspeno reili tak-tino nalogo. Komandirja enote smo priprav-Ijali s ciljem, da bi znal in vedel, kaj je nje-gova naloga od trenutka dalje, ko prejme povelje. Poleg praktinega znanja bi rad omenil e znanje vojake topografije. Kot rdea nit se vlee e ve let skozi yse nae programe. Znajti se v prostoru, priti na doloeno -me-sto po karti in s komipasom, to je osnova znanja, ki jo mora obvladati vsak na iko-mandir od desetarja naprej. Povpraali smo enega izmed tevilnih u-deleencev pohoda, rezervnega kapetana An-tona Valanta, kaj misli o izobraevanju s podroja LO. Znanje, ki si ga pridobim z naim osnov-nim programom, cenim, ker vem, kako je ko na dolnosti komandirja ali komandanta do-bi povelje potem pa je na tebi kot stare-ini vsa odgovornost tako za ljudi vojake kot za izvritev naloge. Prav zato, ker sem v takih situacijah e bil, vem, kako je v takih primerih vsako strokovno vojako znanje dobrodolo. In res je tako. Janko Babi