Nov občinski statut Spremembe na podlagi kritične analize/ Gradiva že tri tedne pred zasedanji Marca je bežigrajska ob-činska skupščina zasedala dvakrat, obakrat še v stari se-stavi. V začetku meseca so delegati vseh treh zborov med drugim sprejeli občinski statut, obravnavali predlog mestnega statuta, sprejeli porofiilo o delu skupščine občine v obdobju zadnjih šti-rih tet ter poročili o delu iz-vrSnega sveta skupščine ob-čine v obdobju med marcem 1984 ter februarjem 1986 in o delu upravnih organov in strokovne službe v letu 1985. Poleg tega so sprejeli tudi proračun občine za letošnje leto. Ob obravnavi občinskega in mestnega statuta in poro-6il je uvodoma pred zaseda-nji zborov spregovoril Vlado Beznik, predsednik skupšči-ne občine. Med drugim je de-jal, da smo vprašanjem uve-Ijavljanja in delovanja politič-nega sistema socialističnega samoupravljanja doslej v ob-činj namenili precejšnjo po-zornost tudi v luči obravnave kritične analize delovanja po-litičnega sistema socialistič-nega samoupravljanja, ki je v celoti ocenila detovanje poli-tičnega sistema in ponudia dovolj konkretne usmeritve, kaj storiti za utrditev in na-daljnji razvoj ter učinkovitej-še delovanje vseh delov poli-tičnega sistema Spremembe in dopolnitve statutov občin in mesta Ljubljane sovpadajo z razpravo o kritični analizi ter z usmeritvami in spre-membami v političnem siste-mu. Zato se upravičeno za- stavlja vprašanje, kot je dejal Vlado Beznik, zakaj se lote-vamo sprememb statutov zdaj, ko bodo skladno z usmeritvami kritične analize potrebne že nove. Zato je tre-ba poudariti, kot je nadalje-val Vlado Beznik, da vse te spremembe, ki jih nakazuje kritična analiza, ne bodo lah-ko izvedljive niti takoj oprav-Ijene. Eno takih vprašanj je gotovo sprejeta ocena o pre-tiranem normativizmu ter ne-usklajeni in neracionalni za-konodaji, s čimer so se so-očali tudi pripravljalci bese-dil obravnavanih statutov. Novi statuti so zato, kolikor je le mogoče, razbremenjent nepotrebnega ponavljanja ustavnih in zakonskih dolo-čil. Vprašanje, ki ga bo treba Se posebej obravnavati, pa je, koliko občina kot temeljna družbenopolitična skupnost uresničuje svojo ustavno funkcijo kot najvišji organ oblasti in samoupravljanja v občini. Če je v praksi bolj iz-postavljena oblastna funkci-ja, se moramo, kot je dejal Vlado Beznik, vprašati, zakaj je temu tako. Vsa ta vpraša-nja pa so 5e posebej zanimi-va za Ljubljano - mesto kot posebno družbeno politično skupnost Nova statuta, tako občine kot mesta, predstav-Ijata tudi prispevek k reševa-nju vprašanj, kakšne so mož-nosti in kakšen je družbeni prostor, v katerem družbeno-politične skupnosti uresniču-jejo svoje pristojnosti sklad-no z razmerami in pogoji. Odnosi med občinami in me-stom so v statutih obravnava-ni tako, da v mestu enotno opravljamo tiste pravice in dolžnosti, za katere se skup-no dogovorijo delovni Ijudje in občani v vsaki in v vseh Ijubljanskih občinah, je dejal Vlado Beznik in končal, da je bilo delo v zvezi s spremem-bami in dopolnitvami statu-tov koristna in pomembna aktivnost, ki praktično pome-ni že delovanje v smeri ures-ničevanja temeljnih usmeri-tev kritične analize. Na zadnjem skupščinskem zasedanju v tem mandatnem obdobju, ki je bilo 27. marca, so delegati sprejeli tudi spre-membe in dopolnitve poslov-nika skupščine občine. Novi delegati bodo tako kot po-potnico za uspešno delo v naslednjem mandatu prejeli tudi posebno edicijo, ki bo vključevala statut občine, po-slovnik skupščine občine in vse tiste občinske odloke, ki so potrebni za nemoteno de-lo in odločanje delegatov. Poslovnik konkretizira dolo-čila statuta občine, poleg te-ga pa vsebuje tudi povsem nov del - delo predsedstva skupščine v vojnih razmerah in številne redakcijske po-pravke. Med novostmi je tudi določilo, za katerega so se v minulih treh mandatih dele-gati že večkrat zavzemali in ki pravi, da bodo morali v pri-hodnje delegati prejemati va-' bila in gradiva za seje zborov že tri tedne pred zasedanji in ne dva tedna prej, kot je to veljalo doslej. Tako bo za raz-pravo v temeljnih sredinah ostalo več časa.