VARNEJŠI PROMET Ljubljana črna izjema Lahko smo veseli sedanjih ocen, ki pravijo, da bo letošnje leto verjetno eno izmed najbolj varnlhvpro-metnem pogledu. Statistika namreč kaže naslednjo podobo: v devetlh meseclh lanl Je na naših cestah v prometnih nesrečah umrlo 413 Ijudi, 6416 pa sejihje huje ali laže ranilo, medtem ko je v istem obdobju letos umrlo »le« 389 Ijudi, ranllo pa se jih je 7193. Zapisana napoved o zelo var-nem »prometnem« letii je seveda precej optimistična, še zlasti, ker lahko, denimo, ena sama huda prometna nesreča pokvari podo-bo. Toda zdi se, da se je prometna varnost na slovenskih cestah kljub temu precej izboljšala, kar je verjetno predvsem plod pre-ventive in pa tudi nekaterih spre-menjenih razmer v družbi in pro-metu. Ne glede na to pa prometna statistika ponuja še nekaj zanimi-vih podatkov. Najhujša prometna nesreča se je letos zgodila na cesti Ljubljana - Brnik, ko so umrli štirje ljudje. Zanimivo je, da doslej na naših cestah ni bilo nobene večje avto-busne nesreče (veliko jih je bilo v drugih republikah in pokrajinah), da so tujci povzročili 151 nesreč, v katerih je umrlo 11 ljudi, 140 pa se jih je ranilo. Vozniki tovornjakov so v tefti obdobju povzročili 330 nesreč z mrtvimi in ranjenimi, hkrati pa je zaradi prometnih ne-sreč nastala tudi velika gmotna škoda - po neuradnih podatkih znaša skupaj že več kot milijardo dinarjev. Vsekakor številka, ki je . vredna razmisleka. Sicer pa se je v devetih mesecih letos na slo-venskih cestah zgodilo vse skupaj 11.224 prometnih nesreč. Milični-ki so v tem času poslali k sodniku za prekrške 5644 prijav, medtem ko bo javni tožilec obravnaval 5311 primerov. In kakšna je bila prometna var-nost v tem obdobju v Ljubljni? Delavci UNZ Ljubljana mesto pravijo, da slabša, kajti samo v oktobru je umrlo na ljubljanskih cestah več ljudi, čeravno je bilo prometnih nesreč manj. Vzroki za takšno prometno podobo pa so tudi bolj ali manj znani: nepri-merna hitrost, napake v križiščih, nepravilno prehitevanje ali alko-hol. Lahko bi torej rekli, da Ljub-ljana y tem času ni pripomogla k laskavi oceni o ugodni prometni varnosti na slovenskih cestah. Miha Rupar