Tehničnim dejav- nostim mesto, ki jim gre PROBLEMSKO delo Zveze organizacij za tehnič-no kulturo Slovenije je našlo svoj, dokaj za-skrbljujoč zaključek na 2. konferenci Ljudske tehnike Slovenije letos v aprilu. Povsem enake so bile ugotovitve mladine na 3. seji Konference ZKJ, ki je minule dni končala svoje delo. Torej so se tudi to pot oni, ki so dosledno sledili pota tehnike Slovenije lani aprila. Povsem enake vami aktivistov Ljudske tehnike. In ker ima Ljudska tehnika svoj zametek še iz NOB, nam je jasno, da so tehnične dejavnosti nuja pri vzgoji mladega rodu ter v združenih silah vseh, ki čutijo veselje do tega dela. Pestri delovni na-črti v posameznih delovnih enotah tehničnih de-javnosti so hkrati tudi vzgojno-izobraževalni proces našega naroda. Na 3. seji Konference ZK Jugoslavije v Beo-gradu je tudi mladina poudarila, da morajo živeti tehnične dejavnosti med našimi narodi! Da, kjer so tehnične dejavnosti zamrle, morarao storiti vse, da zopet zaživijo. Vsekakor pa je dolžnost vseh družbenih dejavnikov, da sodelu-jejo v tolikšni meri pri tehnlčnih dejavnostih, da ne bodo zamrle, če ostajajo brez primernih inštruktorjev. Dolžnost vsakogar, ki sodeluje v vzgojno-izobraževalnem procesu tehničnih de-javnosti v okviru posameznih organiziranih enot v šolah, gospodarskih organizacijah ali samo-stojnih klubih je, da pravočasno usposobi svoje-ga naslednika! V tehničnih dejavnostih ne sodeluje le mla-dina, temveč tudi mnogi odrasli, ki jih pritegne-jo zanimivosti s področja radioamaterstva, foto-amaterstva, vseh zvrsti modelarslva, podvodnih dejavnosti in športov, brodarskih veščin, ja-marstva in drugih. Posebno skrb vsekakor po-trebujejo pri delu vse one delovne enote, ki vztrajajo in kljubujejo mnogim oviram. Ne bi bilo tudi odveč, če poskusimo priteg-¦ niti k sodelovanju pri tehničnih dejavnostih vse .tiste občane, ki so doslej stali ob strani. Praktično delo, priročnosti in spretnosti, pogo-jene z znanjem so naša skupna korist. Saj ve-. mo, da nekateri učni zavodi do danes niso znali in se tudi niso prizadevali, posredovati mladini mnogo veščin na poti njenega vzgojno-izobra-ževalnega procesa. In ker mnogi vzgojitelji in učitelji tudi sami niso gojili, razen šolobveznega učenja, ničesar drugega, ne čutijo niti potrebe in ne dolžnosti za dopolnilno izobraievanje mladine. Danes je na dlani prazno govoričenje: »Nimamo dejavnosti, ker mladina noče delati!« Te obrabljene fraze naj izzvenijo, mi pa mora-mo slediti smernicam Zveze organizacij za teh-nično kulturo Slovenije na vsakem koraku. Za-čete dejavnosti vztrajno nadaljujemo in boga-timo, kjer pa jih še ni, tam pospešimo organiza-cijo tehničnih dejavnosti, da ne bodo ostale do-datni temelj v zgradbi socialnega razlikovanja, kamor so postopno zajadrale! Primerni delovni prostori in ustrezni instruk-torski kadri so osnovni pogoj pri delu v tehnič-nih dejavnostih na vseh toriščih, tudi na pod-ročju občine Ljubljana-Siška. BOŠTJAN NOVŠAK