GozdVestn 78 (2020) 9 373 Gozdarstvo v času in prostoru Če pri trajnostnem, sonaravnem in večnamen- skem gospodarjenju z gozdom v odnosu do lastnika gozda in končno tudi širše javnosti kot ključne izpostavimo dela in naloge Zavoda za gozdove Slovenije (ZGS), lahko rečemo, da trenutno s kazalniki še vedno ne povsem enotno definirana specifika slovenske gozdarske šole, temelji tudi na nacionalnem gozdnem programu kot procesu in ti. zaenkrat še neformaliziranem gozdnem dialogu kot osrednjem gradniku. Slednji sicer sega od usmerjanja gospodarjenja z gozdovi v tvornem sodelovanju z lastniki, znanstveno raziskovalnega in pedagoškega dela, sodelovanja deležnikov pri oblikovanju in izvajanju gozdne politike do načrtnega stra- teškega komuniciranja ter promocije gozdov in gozdarstva. Z Zakonom o gospodarjenju z gozdovi v lasti republike Slovenije iz leta 2016 je bil ustanovljen Gozdni sklad, katerega sredstva se med drugim namenjajo tudi promociji rabe lesa in lesnih pro- izvodov ter gozdno-lesnih verig. na tej osnovi je ministrstvo, pristojno za gozdarstvo, predvsem v sodelovanju z ZGS za zadnji dve leti pripravilo letna,vsebinska in operativna Programa generične promocije gozdov, gozdarstva in gozdno - lesnih verig. Strateško komunikacijsko temeljita na nacionalnem gozdnem programu, rezultatih anket »Gozdno lesna veriga v očeh zainteresiranih javnosti« in »Učinki ukrepov gozdne politike s poudarkom na področju informiranja in ozave- ščanja javnosti in lastnikov gozdov« ter izkazanih potrebah po komuniciranju in promociji. V letu 2019 je promocija temeljila na glavni temi »Gozd in gozdarstvo v samostojni Sloveniji« oz. 25 letnici Javne gozdarske službe z osrednjo prireditvijo v Tednu gozdov in zaključkom na sejmu narava Zdravje. Vključevala je tudi 70. jubilej Oddelka za gozdarstvo in obnovljive vire in 30 letnico združenja Pro Silva ter uveljavljene aktivnostih, povezane s popularizacijo gozdov in gozdarstva ter ozaveščanjem lastnikov gozdov in širše javnosti. Vsebinsko je bil program izveden 87 odstotno, od 30 načrtovani aktivnosti smo jih namreč izvedli 26. Pri tem smo porabili dobrih 290.000 eUr, kar predstavlja 53% vseh razpolo- žljivih sredstev. Glavna razloga, zaradi katerih je bila izvedba manjša od načrtovane porabe, sta bila neodzivnost izvajalcev in sprememba odločitve o promocija gozdov in gozdarstva obsegu porabe sredstev na posameznih postav- kah npr. pri obsegu zakupa medijskega prostora, izvedbi krajše ankete o uspešnosti promocije itn.. V letu 2020, ki ga zaznamuje epidemija COVid- 19, smo v okrnjenem obsegu vendar uspešno prek elektronskih medijev vodili spomladansko akcijo »Skrbno z gozdom!«, s katero nadaljujemo z ozaveščanjem o nujnosti primernega obnašanja v gozdnem prostoru ter o pomenu vseh storitev in dobrin, ki so povezane z gozdom (les, nabi- ralništvo, rekreacija in turizem itn.). določene omejene aktivnosti smo izvedli tudi na temo »Poklici v gozdarstvu«, s katerimi nagovarjamo osnovnošolsko in srednješolsko mladino k šolanju za gozdarske poklice od poklicne do univerzi- tetne stopnje. Obeležili smo tudi Mednarodni dan gozdov in »Mednarodno leto zdravja rastlin 2020« Storjeni so bili tudi prvi premiki v smeri formalizacije »Gozdnega dialoga« po vzoru na avstrijski model, ki bi ga nadgradili s področjem oz. modulom za strateško komuniciranje in pro- mocijo gozdov in gozdarstva. finančne možnosti, ki jih daje Gozdni sklad in realizacija skupnih projektov, so v zadnjih letih pozitivno vplivale na poenotenje promocije gozdov in gozdarstva med različnimi stanovskimi deležniki. Generalno lahko rečemo, da sta pred- vsem ministrstvo, pristojno za gozdarstvo in ZGS dosegla skupni jezik pri vsebinskem oblikovanju programa promocije s skupnimi nosilnimi temami in nastopom na različnih dogodkih. Terenska mreža ZGS in njene povezave z deležniki z interesi na področju gozdov in gozdarstva se je pokazala kot ključna pri zagotavljanju dosega in neposrednih stikov. Seveda pa tak pristop ne izključuje ostalih deležnikov na področju gozdov in gozdarstva. Trenutne razmere zaradi omejitev pri komunikacijskih orodjih žal ne dopuščajo načrtovanja promocije za prihodnje leto v vsej siceršnji širini, vseeno pa velja na tem mestu poziv ministrstva, pristojnega za gozdarstvo, k posre- dovanju preliminarnih predlogov za promocijo gozdov in gozdarstva v prihodnje. Uroš Korbar ministrstvo, pristojno za gozdarstvo