NOVA POBUDA CELOVŠKA cesta postaja trn v peti že vsem občanom Šiške, kakor tudi vsej množici tu-ristov, ki se ob konicah korakoma pomikajo po vegastem cestišču. Pri tem nikakor ne smemo pozabiti, da pomeni razen vpadnice v mestu, ki ima mednarodni pomen, Celovška cesta tudi edino cestno prometno žilo, ki po-vezuje severni del občine z mestom. Žal je bilo do sedaj škoda vsakega denarja za ure-ditev te nujne prometne žile. Občinska skup-ščina ni zmogla dovolj sredstev in je po-pravljala cesto samo tedaj, kadar se je imel peljati po Celovški cesti kak visok državniški obisk. Cestni sklad Slovenije pa se je večno izgovarjal na to, da je Celovška ce-sta mestna cesta in da ne sodi v njegovo pri-stojnost. Letos so končno razdeljene pristoj-nosti glede vzdrževanja in rekonstrukcije Ce-lovškc ceste tako, da sta oba partnerja — občina in Cestni sklad Slovenije dolžna vo-diti račun o stanju in obremenjenosti go-renjske vpadnice. To nam daje upati, da bodo tudi za Celovško cesto nastali boljši časi. Investicije za Celovško cesto bodo prav gotovo zahtevale velika sredstva. Kot prvi je dal pobudo za zbiranje teh sredstev Sklad za komunalno urejanje zemljišč občine Ljub-ljana-šiška, ki je že sporočil mestni skup- ščini svojo pripravljenost, da sofinancira iz-gradnjo Celovške ceste, obenem pa je že na-ročil programsko zasnovo nove Celovške ce-ste od podvoza pri »Unionu« pa do Medna. V tej zasnovi se predvideva Celovška cesta kot šestpasovnica za področje od »Uniona« do »Žiberta« v Šentvidu. Preko Šentvida naj bi po variantnem predlogu potekal enosmerni promet po stari trasi Celovške ceste in po novi trasi Celovške ceste pod hribom. Obe cesti bi se potem lahko ponovno združili pri podjetju »SKIP« v štiripasovno cesto. Sklad je tudi že pripravil okvirne ideje za finančno konstrukcijo tega za Šiško zelo pomembnega vlaganja, po katerih predvideva, da bi se lah-ko del sredstev iz prispevka za urejanje zem-ljišč in kolektivne komunalne naprave na področju Šiške, zlasti iz industrijske cone ob Celovški cesti in stanovanjskih sosesk ob Ce-lovški cesti usmeril v urejanje Celovške ce-ste. Nadaljnje etape, zlasti na področju Sta-nežič in Guncelj, pa bi lahko krila bodoča situacija gramoza, seveda ob soudeležbi ob-čine in cestnega sklada. Ker bo predvidoma že letos znana trasa obvozne poti, ki bo po-tekala od Nemške ceste preko Pržana do Ko-zarij, bodo prav gotovo odpadli še zadnji tehnični zadržki za izgradnjo in pričetek del na Celovški cesti. Zaradi tega sem mnenja, da bi se občinska skupščina morala zavedati pobude, ki je prišla ob pravem času in storiti tudi svoje korake, da omogoči financiranje Celovške ceste. Pri tem bi lahko pomislila tudi na zbiranje sredstev preko razpisa po-sojila in izdaje obveznic, saj bi marsikateri občan in delovna organizacija bil pripravljen sodelovati pri reševanju tako perečega pro-blema kot je Celovška cesta.