URADNI LIST SOCIALISTIČNE REPUBLIKE SLOVENIJE Stevilku 25 Ljubljana, 15. julija 1970 Cena 2,50 dinarja ‘ Leto XXVII V SSBII« A : 140. Sklepi In priporočila o nalogah s področja družbene sa-mozaSČite 141. Odlok o potrditvi statuta republiške skupnosti otroškega varstva 142. Odlok o imenovanju namejtnika republiškega sekretarja za zdravstvo in socialno varstvo 143. Odlok o imenovanju predstavnikov družbene skupnosti v svet kliničnih bolnic v Ljubljani 144. Odlok o določitvi števila in izvolitvi sodnikov porotnikov okrožnega sodišča v Celju 145. Odlok o določitvi števila in izvolitvi sodnikov porotnikov okrožnega sodišča v Kopru PREDPISI OBČINSKIH SKUPŠČIN: 287. Odlok o zaključnem računu o izvršitvi proračuna občine Cerknica za leto 1969 288. Odlok o načinu oblikovanja in družbeni kontroli cen obrtnih storitev in izdelkov (Cerkni9a) ' V‘ r-» 289. Odlok o tehničnih normativih za vzdrževanje stanovanj-s kih hiš, stanovanj ih poslovnih prostorov v’ družbeni lastnini'(Cerknica) 290. Odlok o spremembi odloka o oblikovanju maloprodajnih cen ih o določitvi marže v prometu na drobno za določene proizvode na območju občine Lenart- 291. Odlok o premijah za kravje mleko v letu 1970' (Lunart) 292. Sklep o razgrnitvi zazidalnega načrta za zazidalni otok PG-3 (Center) 293. Odlok o premiji za kravje mleko za leto 1970 (Moste-Polje) .-i * 294. Odlok o spremembah odloka o najviijl ravni cen in naj-viSjih maržah v prometu na drobno za določene živilske proizvode tVrhhikai 140. Skupščina Socialistične republike Slovenije je na podlagi četrtega odstavka 2. točke VII. amandmaja k ustavi Socialistične republike Slovenije na seji republiškega zbora dne 26. junija 1970 sprejela SKLEPE IN PRIPOROČILA o nalogah s področja družbene samozaščite Skupščina SR Slovenije je razpravljala o stanju in nalogah družbene samozaščite v SR Sloveniji in ugotovila: Razvijanje samoupravnih demokratičnih odnosov, boj za enakopravnost med narodi ter državami in proti politiki prevlade velikih sil nad malimi narodi, vzbuja vse večje simpatije do Jugoslavije ne le pri majhnih narodih in državah, temveč pri naprednih silah v svetu nasploh. Borbo za nacionalno in socialno osvoboditev, graditev jugoslovanske skupnosti enakopravnih narodov in narodnosti ter razvijanje in utrjevanje samoupravnega socialističnega sistema pa so vselej spremljale razne oblike sovražnega delovanja, katerega nosilci bi želeli izrabiti nekatera protislovja, ki so nujno spremljala naš dosedanji razvoj. Te sile poskušajo izkoristiti ustvarjene demokratične pogoje na vseh področjih našega življenja, za delovanje proti socialistični ureditvi naše družbe in proti revolucionarnim pridobitvam naših narodov. Ne glede na idejna izhodišča, iz katerih izhajajo, je vsem notranjim protisocialističnim silam skupno izpodkopavanje temeljev družbeno-političnega sistema, kar je obenem opora tudi silam iz tujine, ki so sovražno usmerjene do Jugoslavije. Slovenska javnost se takega pomena družbene samozaščite dobro zaveda, saj predstavlja družbena sa- mozaščita vrsto ukrepov in aktivnosti za izgradnjo še bolj organiziranega in učinkovitejšega sistema zaščite neodvisnosti in nedotakljivosti države, ustavne ureditve, osebne in premoženjske varnosti občanov ter nadaljnjega svobodnega družbenega razvoja. Načelo, da varnost ne more biti naloga samo strokovnih služb, narekuje učinkovito zaščito pred družbeno škodljivimi dejanji, ki mora biti prilagojena takšni organiziranosti celotne družbe,. da bo pripomogla k čim uspešnejšemu razreševanju lastnih- protislovij. Ker sistem družbene samozaščite prvenstveno varuje osebnost, svoboščine in pravice občanov, je občan kot nosilec samoupravnih pravic in obveznosti glavni subjekt v zaščiti varnosti družbe. Prizadevanja za oblikcvanje zavesti občanov o temeljnih vrednotah družbenega sistema, zasnovanih na patriotizmu in dosežkih revolucije, so tedaj temeljni pogoj za uspešno funkcioniranje sistema družbene samozaščite. Pri izgradnji sistema družbene samozaščite in pri razvijanju zavesti o varnosti in spremljanju sovražne dejavnosti imajo pomembno vlogo družbeno-politične organizacije od Socialistične zveze delovnega ljudstva, Zveze komunistov, sindikatov, Zveze mladine do. borčevskih in drugih organizacij ter društev. Učinkovitost ukrepanja je odvisna od poznavanja problemov,, ki trenutno obstajajo in od tega, kako delovni ljudje sprejemajo usvojena stališča in jih spreminjajo v svojo voljo in akcijo in se borijo za njihovo uresničevanje. Le na tak način je možno uresničiti trajno aktivnost, enotno delovanje strokovnih organov, ki se ukvarjajo s temi problemi ter splošno družbeno preventivo, katere nosilci morajo biti družbeno-politične skupnosti, družbeno-politične organizacije, delovne in druge organizacije in državni organi. Glede na navedene ugotovitve in z namenom, da se urede nekatera nerešena vprašanja na področju družbene samozaščite, zavzema Skupščina SR Slovenije tale stališča: Družbarja sarno^aščita ge sestavni del samoupravne dejavnosti občanov, njihovih delovnih in političnih asociacij. Učinkovitost družbene samozaščite j* v bistveni meri odvisna od stabilnosti in učinkovitosti osnovnih demokratskih institucij samoupravno organizirane družbe, dinamike razvoja družbeno-poli-tičnega in ekonomskega sistema samoupravne družbe ter delovanja organiziranih socialističnih sil, — Pogoj za dosego učinkovite stopnje samozaščite je, da so občani, delovne in druge organizacije in institucije kontinuirano seznanjeni z razlogi, zaradi katerih je Jugoslavija objekt intenzivnega zanimanja in subverzivnih napadov obveščevalnih služb blokovskih grupacij in od njih inspiriranih sovražnih organizacij in sil v tujini, s sovražno propagando in na podobne načine. Poleg tega pa jim morajo biti znane tudi vsebina, metode in oblike sovražnega delovanja, vendar na realen in objektiven način brez nepotrebnega pre-dimenzioniranja. — Ustrezna vzgoja in iz nje izhajajoče ravnanje občanov je osnovna komponenta dejavnosti družbene samozaščite. Elementi družbene samozaščite morajo postati sestavni del učno-vzgojnegu procesa, prilagojeni stopnji šole in usmeritvi, ki jo šola daje. Vzgojna prizadevanja pa Je treba usmeriti tudi v izvenšolsko dejavnost, ki jo na področju vzgoje opravljajo delavske univerze, društva In strokovne organizacije ter sredstva množičnega obveščanja. — Priporočilo zvezne skupščine o nadaljnjem zatiranju kriminalitete in nekaterih drugih za družbo škodljivih pojavov z dne 25. 4. 1964 ter smernice predsedstva in izvršnega komiteja CK Zveze komunistov Jugoslavije z dne 9. 6. 1968, sta izredno pomembna dokumenta trajne vrednosti, ki obvezujeta vse družbene dejavnike na stalno, sistematično in uporno borbo zoper družbeno negativne in škodljive pojave. Kljub občasnim povečanim naporom, akcijam In tudi uspehom, pa se navedena priporočila in smernice ne izvajajo zadovoljivo. Vzrok za to je po eni strani v premajhni aktivnosti nekaterih upravnih organov pri odkrivanju dejanj in storilcev, po drugi str«ni pa v tem, da borba proti takšnim pojavom ni postala trajna, organizirana in usklajena dejavnost vseh družbenih dejavnikov. Družbeno škodljivih in negativnih pojavov ni mogoče uspešno zatirati samo s kazenskimi ukrepi, marveč predvsem z učinkovitejšim delovanjem vseh družbenih dejavnikov zoper škodljive in negativne pojave In z doslednim spoštovanjem načela zakonitosti. Vsi družbeni dejavniki morajo ustvariti in vzdrževati tako moralno-politično vzdušje, v katerem se bodo družbeno škodljiva in negativna dejanja hitreje in lažje odkrivala, storilca pa doletela ustrezna kazen. — Organizacijsku, kadrovska in materialna vprašanja v organih odkrivanja, pregona in sojenja je potrebno čim prej rešiti tako, da bodo ti organi v celoti usposobljeni za svoje delovanje. — Učinkovita prevencija v delovnih organizacijah je pomemben del aktivnosti družbene samozaščite. Organiziranje učinkovitega sistema varnosti na širši družbeni osnovi in mobiliziranje vseh družbenih faktorjev. J* dolgotrajen in zahteven proces, ki mu je dal IV. plenum CK Zveze komunistov Jugoslavije Idejne in politične koncepte. Kljub temu še vedno prihaja do napačnih stališč, češ, da je varnost predvsem naloga strokovnih služb in ne v tolikšni meri naloga občanov in delovnih organizacij, — Za zaščito pred raznimi oblikami sovražne dejavnosti in kriminaliteto, kot tudi za zaščito premoženja pred požari, poplavami in drugimi naravnimi nesrečami, so v delovnih organizacijah marsikje sicer organizirali posebne varnostne službe, vendar povsod taki ukrepi še niso zadovoljivo izvedeni ali pa obstoječo ureditev ne izpopolnjujejo in ne prilagajajo pp-vim potrebam. Za učinkovito izvedbo takih ukrepov so odgovorni predvsem organi upravljanja v delovnih organizacijah. Njihova posebna skrb mora biti usmerjena k utrjevanju zavesti o potrebi zagotavljanja varnosti občanov — proizvajalcev, posebno tistih, ki se na pomembnejših delovnih mestih v gospodarstvu in družbenih dejavnostih. Ureditev ustrezne notranje kontrole in drugih zaščitnih ukrepov v delovnih organizacijah zahteva strokovno in znanstveno obdelavo in uporabo sodobnih tehničnih pripomočkov. Prav v tej smeri pa delovne organizacije in tudi strokovno-znanstvene ustanove še niso pokazale dovolj iniciative, čeprav pogoji za to že obstajajo. — Delovne organizacije, ki imajo stike s tujino, imajo še posebno dolžnost, da v največji možni meri zagotovijo varovanje zaupnih podatkov, česar pa večina njih še ni zadovoljivo uredila. Tudi jugoslovanskim državljanom, ki potujejo v tujino, ne posvečamo dovolj pozornosti za varstvo pred možnimi vplivi tujih obveščevalnih služb in sovražne propagande. Posebej pa bi morali biti deležni pozornosti glede zaščite jugoslovanski delavci, ki se zaposlujejo v tujini. Posamezne pojave v zvezi z zaposlovanjem v tujini bi bilo treba znanstveno proučiti in jih obravnavati, tako z ekonomskega, sociološkega kot tudi narodno-obramb-nega vidika. — V zaščito našega družbeno-politlčnega sistema se morajo aktivneje in z modernejšimi prijemi vključiti tudi sredstva množičnega obveščanja, ki lahko z objektivnim poročanjem o političnih dogodkih doma in v tujini preprečujejo ne samo škodljive vplive tujih informacij, temveč spodbujajo zavest občanov v duhu samozaščite. Za dosego čim uspešnejšega uveljavljanja teh sts-lišč, Skupščina SR Slovenije 1. nalagat 1. Izvršni svet Skupščine SR Slovenije naj pripravi ustrezne ukrepe za rešitve, ki bodo omogočile v organih odkrivanju, pregona in sojenja zadovoljivo zasedbo strokovnih kadrov, njihovo tehnično opremljenost in druge materialne pogoje za kvalitetno in uspešno delo, in sicer tako, da bodo v bilanci sredstev za leto 1971 in v srednjeročnem planu zagotovljena za to potrebna sredstva. 2. Republiški sekretariat za prosveto in kulturo naj v sodelovanju z republiškim sekretariatom za notranje zadeve in z republiškim sekretariatom sa narodno obrambo, strokovnimi službami in z republiško izobraževalno skupnostjo izoblikuje ukrepe za Izvedbo uspešne varnostne vzgoje občanov. Pri tem naj izhaja iz osnovne smeri aktivnosti in nalog v zvezi s tujo propagando, ki jih je sprejel izvršni biro CK Zveze komunistov Jugoslavije na 26. seji dne 3. 12. 1959. 3. Pristojni republiški upravni organi naj pospešijo ureditev inšpekcijskih služb in proučijo vlogo, položaj in dejavnost službe družbenega knjigovodstva ib družbenega nadzorstva sploh. 4. Republiški sekretariat za delo naj pripravi posebno informacijo o stanju na področju zaposlovanja v tujini s predlogi za ukrepe. Pri tem naj prouči tudi vprašanje zaposlovanja mladoletnikov v tujini in tiste mladine, ki gre v uk v tujino. V informaciji naj opredeli in nakaže rešitve za vsa tista vprašanja, ki so nerešena, so pa pomembna za področje družbene samozaščite. 5. Pristojna telesa Skupščine SR Slovenije naj pri reviziji zakonodaje upoštevajo predloge za spremembo in dopolnitev zakonskih predpisov, ki jih vsebujejo Ugotovitve, stališča in predlogi komisije za družbeno nadzorstvo Skupščine SR Slovenije v zvezi z obravnavanjem nekaterih negativnih družbenih pojavov. 6. Sekretariat izvršnega sveta za informacije naj prouči stanje na področju uvoza tujega tiska in filmskega gradiva, namenjenega potrebam sredstev množičnega obveščanja in po potrebi predlaga ustrezne ukrepe. II. priporoča: 1. Delovne organizacije naj poskrbe, da bodo pomembnejša delovna mesta v gospodarstvu in družbenih dejavnostih zasedena s strokovno, moralno in politično kvalificiranimi kadri. 2. Delovne in druge organizacije naj s svojimi internimi akti opredele vse vrste tajnosti in predvidijo ukrepe za njihovo uspešno varovanje, 3. Sindikati, gospodarska zbornica SR Slovenije, znanstveni zavodi, ustrezne visoke in višje Šole, strokovne organizacije in društva kot tudi specialne upravne službe in organi pravosodja naj se politično in strokovno angažirajo pri nadaljnjem urejanju interne zakonodaje in izpopolnjevanju varnostnega sistema v delovnih organizacijah tako, da se aktivno vključijo v sodelovanje s pristojnimi samoupravnimi organi. 4. Sredstva množičnega obveščanja in organi, pristojni za informativno dejavnost, naj stalno spremljajo aktivnosti In smeri tuje propagande nasproti naši državi. Pri svojem delu naj tudi odkrivajo vzroke In pogoje, ki omogočajo nastanek negativnih pojavov, ki škodujejo socialističnemu razvoju in samoupravljanju, pri poročanju o tem pa naj še posebej upoštevajo Vidike družbene samozaščite. 5. Visokošolski zavodi, posebej še visoka šola za politične vede, sociologijo in novinarstvo, ki vzgaja novinarski kader, naj v svojih učnih programih Upoštevajo tudi vidik družbene samozaščite. To naj velja tudi za organizatorje raznih novinarskih tečajev, seminarjev in podobno. 6. Pooblaščena podjetja za uvoz tujega tiska naj v svoje statute vnesejo ustrezna določila, ki bodo onemogočala uvoz škodljivega in sovražnega tiska in publikacij. 7. Občinske skupščine naj obravnavajo ta dokument in naj podvzamejo ukrepe za realizacijo navedenih stališč na svojem območju. St. 23-1/70 Ljubljana, dne 1. julija 1970. Skupščina Socialistične republike Slovenije Predsednik Sergej Kraigher 1. r. 141. Na podlagi 150. člena ustave Socialistične republike Slovenije in 30. člena zakona o sk ipnostih otroškega varstva in o financiranju nekaterih oblik Otroškega varstva v SR Sloveniji (Uradni list SRS. it. 43-335/67) je Skupščina SR Slovenije na seji republiškega zbora 26. junija 1970 in na seji socialno-zdrav-stvenega zbora 8. junija 1970 sprejela ODLOK o potrditvi statuta republiške skupnosti otroškega v. varstva Potrdi se statut republiške skupnosti otroškega varstva, ki ga je sprejela skupščina republiške skupnosti otroškega varstva na seji dne 10. 11. 1969. St. 402-116/70 Ljubljana, dne 1. julija 1970. Skupščina Socialistične republike Slovenije Predsednik Sergej Kraigher 1. r. 142. Na podlagi 17 alinee 135. člena in 5. alinee 152. člena ustave Socialistične republike Slovenije ta# II. in Vil. amandmaja k ustavi Socialistične republike Slovenije je Skupščina Socialistične republike Slovenije na seji republiškega zbora dne 26. junija 1970 sprejela ODLOK o imenovanju namestnika republiškega sekretarja za zdravstvo in socialno varstvo za namestnika republiškega sekretarja za zdravstvo in socialno varstvo se imenuje dr. Stanko Lajevec, glavni republiški sanitarni inšpektor. St. 111-6/70 Ljubljana, dne 1. julija 1970. Skupščina Socialistične republike Slovenije Predsednik Sergej Kraigher 1. r. 143. Na podlagi 17. alinee 135. člena in 5. alinee 152 člena ustave Socialistične republike Slovenije ter II. in VII. amandmaja k ustavi Socialistične republike Slovenije 'in 25. člena zakona o organizaciji zdravstvene službe v SR Sloveniji (Uradni list SRS, št 16-116'67) je Skupščina Socialistične republike Slovenije na seji republiškega zbora dne 26. junija 1970 sprejela , ODLOK o imenovanju predstavnikov družbene skupnosti v svet kliničnih bolnic v Ljubljani Za predstavnika družbene skupnosti v svet kliničnih bolnic v Ljubljani se imenujeta: Drago Benčina, poslanec republiškega zbora Skupščine SR Slovenije in Ivo Majdič, predsednik republiškega odbora Rdečega križa Slovenije. ! ■