URADNE OBJAVE Leto XV Murska Sobota, dne 14. aprila 1981 Štev,; 19 URADNE OBJAVE OBČINSKIH SKUPŠČIN: GORNJA RADGONA. LENDAVA. LJUTOMER IN MURSKA SOBOTA Odgovorili urednik: Martin Vinčec 199. Samoupravni sporazum o Štipendiranju v občinah Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer in Murska Sobota. 200. Sklep o javni razgrnitvi programskega dela zazidalnega načrta dela JurSovke in dela Ljutomera, južno od starega trga. 201. Sklep o ukinitvi krajevnega samoprispevka za območje krajevne skupnosti Stara cesta. 202. Sklep krajevne skupnosti Stara cesta. 203. Izid referenduma o uvedbi krajevnega samoprispevka na območju krajevne skupnosti Stara cesta. 204. Sklep o višini denarnih pomoči in dohodkovnih pogojih v občini Ljutomer 205. Sklep o javni razgrnitvi osnutka spremembe odloka o sprejetju zazidalnih načrtov za posamezna območja v mestu M. Sobota 199 SAMOUPRAVNI SPORAZUM O ŠTIPENDIRANJU V OBČINAH GORNJA RADGONA. LENDAVA, LJUTOMER IN MURSKA SOBOTA I. TEMELJNA NAČELA L člen S tem samoupravnim sporazumom se udeleženci sporazumemo o pravicah, obveznostih in odgovornostih pri oblikovanju in izvajanju štipendijske politike v občini, o enotnih merilih in kriterijih pri podeljevanju in določanju višine štipendij. o uveljavljanju solidarnosti med organizacijami združenega dela in drugimi samoupravnimi organizacijami in skupnostmi v SR Sloveniji, o organih udeležencev tega samoupravnega sporazuma in o drugih zadevah, pomembnih za učinkovito uresničevanje dogovorjene štipendijske politike. 2. člen Delavci in delovni ljudje v organizacijah združenega dela in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih smo nosilci štipendijske politike, zato je naša pravica in dolžnost, da se pri oblikovanju štipendijske politike neposredno zavzemamo za uresničevanje načel, določenih v družbenem dogovoru in za smotrno uporabo sredstev, namenjenih za štipendiranje. Zaradi tega bomo zagotovili, da bodo pravice, obveznosti in odgovornosti. kriteriji in merila ter druge zadeve, ki jih urejamo s tem samoupravnim sporazumom, uveljavljene v naših samoupravnih splošnih aktih. Udeleženci lega sporazuma so tudi občani, ki z osebnim delom in lastnimi sredstvi opravljajo gospodarsko in negospodarsko dejavnost ali njihova združenja, ki pristopajo k temu sporazumu in imajo enake obveznosti in pravice kot ostali udeleženci sporazuma. 3. člen V letnih, srednjeročnih in dolgoročnih planih kadrov organizacij združenega dela ter samoupravnih in družbenih političnih skupnosti bomo udeleženci opredelili, koliko in kakšne kadre si bomo zagotavljali s štipendiranjem. S tem bomo prispevali k usklajevanju izobraževanja s kadrovskimi potrebami združenega dela, k usmerjanju mladine pri izbiri poklica in k racionalni uporabi sredstev. Zavzemali se bomo za sprotno prilagajanje sistema štipendiranja razvoja družbeno ekonomskih odnosov, družbenim potrebam in vzgojno izobraževalnemu sistemu. Pri izvajanju štipendiranja uveljavljamo poklicno usmerjanje in svetovanje tako, da bodo nagnjenja in sposobnosti mladine, ki se odloči za nadaljnje izobraževanje v vzgojno izobraževalnih programih, usklajena s kadrovskimi potrebami, opredeljenimi v razvojnih planin organizacij združenega dela in družbenopolitičnih skupnosti. L člen Pri določanju štipendijske politike in podeljevanju kadrovskih štipendij in štipendij iz združeneih sredstev bomo zagotavljali, da bodo vse štipendije temeljile na kadrovskih potrebah, da bo upoštevan socialni vidik, tako da omogočamo šolanje tistim, ki imajo nagnjenja in učne sposobnosti in se brez štipendije ne bi mogli šolati. Zato bomo udeleženci zagotavljali, da bodo štipendije: — sestavni del vlaganj v družbeno reprodukcijo, — instrument kadrovske politike organizacij združenega dela in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti. — usmerjevalni dejavnik pri vključevanju mladine v usmerjanem izobraževanju. — oblike povezovanja in vzpostavljanja razmerij udeležencev v usmerjenem izobraževanju z nosilci štipendiranja v skladu z njihovimi kadrovskimi potrebami in hkrati stimulacija za takšno povezovanje. — spodbuda mladini za boljše učenje. — ena izmed oblik izenačevanja materialnih možnosti mladine za šolanje. 5. člen Temeljna oblika štipendiranja so kadrovske štipendije, ki jih podeljujejo organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in skupnosti v skladu s kadrovskimi potrebami. opredeljenimi s kadrovskimi in razvojnimi plani tistim udeležencem v usmerjenem izobraževanju, ki se izobražujejo po vzgojnoizobraž.evalnih programih oziroma smereh, za katere so neposredno zainteresirane. Razlike h kadrovskim štipendijam se lahko podelijo štipendistom. katerim kadrovska štipendija, izračunana po osnovah in merilih tega samoupravnega sporazuma, ne dosega zneska, ki bi štipendistu pripadal v primeru, če bi prejemal štipendijo iz združenih sredstev. , Štipendije in razlike iz združenih sredstev so prehodna oblika štipendiranja v obdobju, ko nosilci kadrovske politike še ne zagotavljajo kadrovskih 'štipendij v obsegu, ki ga terjajo srednjeročne in dolgoročne kadrovske potrebe. 6. člen Udeleženci tega samoupravnega sporazuma kot ustanovitelji Titovega sklada v SR Sloveniji se obvezujemo, da bomo še nadalje razvijali štipendiranje družbeno aktivnih in nadarjenih mladih delavcev in otrok delavcev v okviru tega sklada. V ta namen bodo zagotavljali sredstva iz združenih sredstev za to štipendiranje. Sodelovali bomo pri oblikovanju politike in upravljanju sklada ter enakopravno z organi tega sklada odločali o merilih in kriterijih za podeljevanje štipendij iz Titovega sklada. 7, člen Udeleženci tega samoupravnega sporazuma bomo podpirali štipendiranje raziskovalnih kadrov v skladu z interesi združenega dela v okviru sklada Borisa Kraigherja s lem. da bomo prispevali del sredstev za štipendiranje po kriterijih in merilih tega sklada ter da bomo po svojih delegatih sodelovali pri oblikovanju politike in pri upravljanju sklada. 8. člen Višino sredstev, kijih bomo udeleženci združevali v Titov sklad in sklad Borisa Kraigherja, bo za vsako leto določila skupščina udeležencev samoupravnega sporazuma o štipendiranju na ravni republike na podlagi predloženega programa in finančnega načrta sklada. n. Grafični del osnutka sprememb odloka bo razgrnjen v izložbi Blagovnice »Shoping« — salon pohištva v M. Soboti, Titova št. 19. 30 dni po objavi v Uradnih objavah pomurskih občin. Istočasno bo osnutek odloka posredovan vsem šestim krajevnim skupnostim mesta M. Sobota v obravnavo, Ill. V času javne razgrnitve lahko dajo občani, organizacije in organi pripombe Zavodu za ekonomiko in urbanizem v M. Soboti, Ul. Staneta Rozmana 5. Številka: 351-3/81-4 M. Sobota, dne 8. 4. 1981 STRAN 11 VESTNIK. 14. APRILA 1981 II.KRITERIJI IN MERILA ZA PODELJEVANJE ŠTIPENDIJ IN DOLOČANJE VIŠINE ŠTIPENDIJ 9. člen Udeleženci smo sporazumni, da se poleg načel iz 4. in 5. člena tega samoupravnega.sporazuma pri podeljevanju štipendij upoštevajo tudi učne sposobnosti in nagnjenja kandidatov za izbrani poklic, ki omogočajo uspešen študij ter njihov social-no-ekonomski položaj tako, da lahko zaprosijo za kadrovsko štipendijo udeleženci v usmerjenem izobraževanju, katerih dohodek na družinskega člana v družini prosilca ne presegajo 85 % poprečnega mesečnega osebnega dohodka na zaposlenega v ŠR Sloveniji, ugotovljenega za preteklo leto. Kadrovska štipendija se lahko podeli mimo navedene omejitve, če za vključevanje v posamezne vzgojno izobraževalne programe glede na ugotovljene potrebe ne bo dovolj ustreznih kandidatov. o čemer se bomo sporazumeli udeleženci samoupravnega sporazuma v občini. Za štipendije in razlike iz združenih sredstev zaprosijo kandidati, katerih dohodek na družinskega člana v družini prosilca ne presega 55 % poprečnega mesečnega neto osebnega dohodka na zaposlenega v SR Sloveniji, ugotovljenega za preteklo leto. .. V okviru meril iz prvega in drugega odstavka tega člena imajo prednost prosilci z nižjim dohodkom na družinskega člana, ob enakem socialno-ekonomskem položaju pa imajo prednost otroci iz delavskih in kmečkih družin. L kadrovske štipendije 10. člen Udeleženci smo sporazumni, da se bo višina kadrovskih štipendij določala po naslednjih merilih: Štipendist, ki ima stalno bivališče izven SR Slovenije, bo lahko uveljavljal pravico do razlike v občini, kjer je sedež štipenditorja. 13. člen Kadrovske štipendije se podeljujejo za dobo šolanja, kije za' posamezne Vzgojno izobraževalne organizacije določena s predpisi. Izplačujejo še do roka, ko je štipendist dolžan skleniti delovno razmerje s štipenditorjem. Štipendiranje se praviloma začne na začetku šolanja. a)za učenca z zadostnim uspehom 400 točk z dobrim uspehom 480 točk s prav dobrim uspehom 590 točk z odličnim uspehom b) za študenta 720 točk s poprečno oceno 6,0 — 6,5 oz. 2,0 — 2,4 600 točk s poprečno oceno 6,6 — 7,2 oz. 2,5 — 2,9 650 točk s poprečno oceno 7.3 — 7,9 oz. 3,0 — 3,4 720 točk s poprečno oceno 8,0 — 8.6 oz. 3,5 — 3,9 800 točk s poprečno oceno 8,7 — 9.3 oz. 4,0 — 4,4 900 točk s poprečno oceno 9.4 — 10 oz. 4.5 — 5 1080 točk Število točk za posameznega štipendista bomo določali vsako leto na novo, tako da bomo ugotovili doseženi učni uspeh v preteklem šolskem letu razen pri učencih in študentih v prvem letniku, za katere znaša število točk za Štipendijo pri učencih 480 točk in študentih 650 točk. Štipendija se lahko poveča d.o 200 točk za tiste poklice, v katerih kadrov izrazito primanjkuje in za katere se bomo udeleženci samoupravnega sporazuma sporazumeli v skupščini delegatov v občini pred razpisom štipendij. Štipendistu, ki bo predčasno uspešno končal študij, se bo izplačala štipendija kot enkratna nagrada na podlagi sklenjene pogodbe o štipendiranju za čas, ki bi mu pripadala po pogodbi. 1 L člen Ob začetku vsakega šolskega leta se bo vrednost točke iz prejšnjega člena usklajevala z gibanji osebnih dohodkov zaposlenih v SR Sloveniji. Vrednost točke bo določila skupščina delegatov udeležencev samoupravnega sporazuma na ravni republike. 12 . člen Štipendist, ki bo prejemal kadrovsko štipendijo, bo lahko uveljavljal iz združenih sredstev v občini stalnega bivališča pravico do razlike med najnižjo štipendijo iz 10. člena, kije: za učenca 400 točk za študenta 600 točk in višino štipendije, ki bi mu pripadala (če ne bi imel kadrovske štipendije) iz združenih sredstev po 17. in 18. členu tega sporazuma. STRAN 12 VESTNIK. 14. APRILA 1981 2. Glasovanje je potekalo v skladu z zakonom o referendumu in o drugih oblikah osebnega izjavljanja in zakonom o volitvah in delegiranju v skupščini družbenopolitičnih skupnosti. ter s sklepom o razpisu referenduma. 3. Na podlagi glasovalnih seznamov, oddanih glasovnic in zapisnikov volilnih oziroma glasovalnih odborov je volilna komisija ugotovila naslednji izid glasovanja: STRAN 12 VESTNIK, 14. APRILA 1981 II. ■ Otroci iz kmečkih in drugih družin, ki jim je pomoč nujno potrebna (v nadaljnjem besedilu: drugih družin) imajo pravico do denarne pomoči v znesku 300.00 din mesečno. L Pravico do denarne pomoči imajo, če izpolnjujejo naslednje pogoje: — daje dohodek iz kmetijstva glavni (poglavitni) vir dohodka njihovih družin ali so brez dohodka — da živijo v kmečkih gospodinjstvih katerih skupni ka-tasterski dohodek ne presega 9.000 din oziroma 2.800 din katasterskega dohodka letno na družinskega člana. 2. Pri ugotavljanju dohodka družine se poleg katasterskega dohodka upoštevajo tudi vsi drugi dohodki. ' III. Težje telesno ali duševno prizadeti otroci in otroci, ki imajo edinega hranilca imajo pravico do povečane denarne pomoči, če je ugotovljeno, da je družina zaradi tega v bistveno težjem socialnem položaju. Povečana denarna pomoč znaša: — 320.00 din mesečno za otroke, ki so težje telesno in duševno prizadeti. — 150.00 din mesečno, če je roditelj pri katerem otrok živi oziroma h kateremu spada, edini hranilec. IV. Za člane občanove družine se štejejo starši, ki jih občan in njegov zakonec preživljata, če dohodek starša ne presega 1.450 din mesečno s lem. da se dohodek iz kmetijske dejavnosti upošteva v šestkratnem znesku katasterskega dohodka. V. Občanu, ki s člani svoje družine živi na posestvu sorodnika, po katerem ima katerikoli član njegove družine pravico zakonitega dedovanja, se šteje, da ima dohodek iz kmetijske dejavnosti. kolikor ne dokaže nasprotno. Višina dohodka iz kmetijske dejavnosti iz prejšnjega odstavka te točke se ugotovi tako, da se dohodek iz kmetijske dejavnosti deli na lastnika posestva in člane njegove družine, ki jih je on dolžan preživljati ter na občanovo družino, če občan ne dokaže, da tega dohodka nima. VI. Pravica do denarne pomoči se ugotavlja na osnovi dejanskega socialnega položaja družine, v kateri otrok živi oziroma v katero spada, oziroma na osnovi dejanskega Socialnega položaja otroka. Komisija za ugotavljanje pravic pri OSOV otrokom lahko prizna višjo ali nižjo denarno pomoč ali denarne pomoči ne prizna, če je ugotovljeno, daje družina v bistveno težjem ali ugodnejšem položaju. VIL Dokazila o upravičenosti do denarne pomoči po tem sklepu morajo občani vložili najpozneje do 15. aprila 198 L sicer se jim L majem 1981 ustavi izplačevanje denarne pomoči in povečane denarne pomoči. Vlil. Ta sklep začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah pomurskih občin, uporablja pa se od L maja 1981 dalje. Štev.: 4/81 Datum: 31. 3. 1981 Predsednik skupščine OSOV Slavko ŽALAR. inž... I. r. a) če Znaša mesečni dohodek na družinskega člana (vključno z otroškim dodatkom poprečnega meseč- 1. če se šola učenec 2. če se šola učenec nega neto osebne- oz. študent v kraju oz. študent izven ga dohodka v SR Sloveniji, ugoto- stalnega bivanja kraja stalnega bivanja vljenega preteklo leto 50.1-55 % 75 % 50 % 45.1-50% 70% 45 % 40.1-45 % 65 % 40 % 35.1-40 % 60 % 35 % 30.1-35 % . 55 % 30% / 25.1-30 % 50 % 25 % 20.1-25 % 40% 15 % pod 20 % 0% . 0% 19. člen Učenci in študenti, ki dosegajo prav dober oziroma odličen uspeh, so upravičeni do posebnega dodatka (stimulacije) za dosežen učni.uspeh. Učencem in študentom, ki so dosegli prav dober ali odličen uspeh v preteklem šolskem letu, se izplačuje dodatek v naslednji višini: ' . a) učencem: za prav dober uspeh 5 % od poprečnega mesečnega neto osebnega dohodka v SRS ugotovljenega za preteklo leto za odličen uspeh 10 % od poprečnega mesečnega neto osebnega dohodka v SR Sloveniji, ugotovljenega za preteklo leto b) študentom: s poprečno oceno 8 do 8.6 oz. 3,5 do 3,9 5 % od poprečnega mesečnega neto osebnega dohodka v SR Sloveniji, ugotovljenega za preteklo leto 8.7 do 10. oz. 4 do 5 10 % od poprečnega mesečnega neto osebnega dohodka v SR Sloveniji, ugotovljenega za preteklo leto Dodatek k štipendiji za učni uspeh ne pripada učencem in študentom prvih letnikov. 20. člen Pri presoji dohodkov morajo biti upoštevani vsi dohodki družine, ki se štetejo. za dohodek po predpisih o prispevkih in davkih občanov. ‘ vključno z otroškimi dodatki. Katastrski dohodek v družini prosilca se pri uveljavljanju pravic.iz tega samoupravnega sporazuma upošteva.po nekaih kriterijih, kot se uporablja za uveljavljanje-pravice do otroškega dodatka in to le pri prosilcih, pri katerih družina plačuje prispevke in davke iz katastrskega dohodka. Merila, po katerih se upošteva katastrski dohodek, opredeli ob vsakem. razpisu štipendij iz združenih sredstev skupščine udeležencev samoupravnega sporazuma na ravni republike. Za presojo upravičenosti do štipendije bo štipenditor po potrebi pridobil tudi mnenje krajevne skupnosti in skrbstvenih služb oziroma skupnosti ter mnenje Zveze socialistične mladine Slovenije v krajevni skupnosti in vzgojno izobraževalnih organizacij. - 21. člen Kandidati, ki bodo zaprosili za štipendije iz združenih sredstev. se bodo dolžni hkrati prijaviti tudi na razpis kadrovskih štipendij, če bodo te razpisane za izobraževanje po. vzgojno izobraževalnih programih oziroma'Smereh, v katerih se bodo izobraževali, 22. člen Pravico do štipendije iz združenih sredstev bodo imeli učenci in študenti, ki bodo izpolnjevali pogoje iz 2. odstavka 9. člena in ki se bodo prijavili na razpisno 'kadrovsko štipendijo ža izobraževanje po vzgojno izobraževalnih programih oziroma smereh v katerih se bodo izobraževali, pa jim te ne bodo podeljene ter učenci in študenti, ki se bodo izobraževali za izobraževanje po vzgojno izobraževalnih programih oziroma smereh, za katere so v družbenem planu občine izražene dolgoročne potrebe, vendar kadrovske štipendije za njih niso bile razpisane. Štipendist, ki bo po oceni štipenditorja iz neutemeljenih razlogov odklonil kadrovsko štipendijo, bo izgubil pravico do štipendije iz združenih sredstev. 23. člen Štipendist, ki bo ponavljal letnik ali še zaradi ponavljanja ali drugih razlogov vpisal na druge vzgojno izobraževalne programe oziroma Smeri, v naslednjem šolskem letu ne bo mogel prejemati štipendije,, razen v upravičenih primerih, ki jih bo ocenil štipenditor. 24. člen Udeleženci bomo štipendiste iz združenih sredstev stalno preusmerjali v kadrovske štipendije. Štipendist, ki bo prejemal štipendijo iz združenih sredstev, je dolžan iskati kadrovsko štipendijo. III. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV IN SOLIDARNOST 25. člen Udeleženci tega sporazuma smo sporazumni; da bomo zagotavljali materialne pogoje za uresničevanje enotnih osnov in meril na območju SR Slovenije v skladu z načeli solidarnosti. Za uresničevanje nalog iz prvega odstavka bomo oblikovali udeleženci na območju občine sklad združenih sredstev za štipendiranje. ' 26. člen V skladu združenih sredstev za štipendiranje (v nadaljevanju sklad združenih sredstev) v občini se stekajo: — sredstva, ki jih združujemo udeleženci iz dohodka in sicer v višini do 0,5 % od izplačanih brutto osebnih dohodkov, — sredstva iz vračil štipendije. — druga sredstva. 27. člen Sklad združenih sredstev v občini je družbeno pravna oseba. 28. člen Sredstva sklada združenih sredstev v občini se uporabljajo: — ; za izplačevanje štipendij.in razlik iz združenih sredstev po kriterijih in merilih tega sporazuma, — za solidarnostno zagotavljanje sredstev za štipendiranje v občinah; v katerih ha njihovem območju zbrana sredstva ne zadoščajo za izplačilo štipendij in razlik iz združenih sredstev po osnovah in merilih tega sporazuma, — • za izplačevanje štipendij Titovega sklada po kriterijih in merilih Titovega sklada. — za zagotavljanje dela sredstev skladu Borisa Kraigherja po kriterijih tega sporazuma. 29. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo ob vsakokratnem izplačilu osebnega dohodka nakazovali sredstva iz prve alinee 26. člena na zbirni račun za štipendiranje.pri Službi družbenega knjigovodstva v občini. Po letni bilanci porabljenih sredstev se morebitni ostanek sredstev poračuna z obveznostmi za naslednje leto. ; Način razporejanja sredstev, s katerimi po načelu solidarnosti zagotavljamo materialne pogoje za uresničevanje enotnih osnov im meril po tem samoupravnem sporazumu, ki ga sklenejo skupščine udeleženk v občinah. 30. člen Sklad združenih sredstev za štipendiranje v občini bo upravljala skupščina udeležencev samoupravnega sporazuma o štipendiranju v občini. 31. člen Finančne in administrativno tehnične naloge sklada bo opravljala strokovna služba občinske skupnosti za zaposlovanje, 32. člen Pri oblikovanju meril za solidarnostno prelivanje sredstev med občinami bomo udeleženci upoštevali zlasti naslednje kriterije: — možnost šolanja v občini, — število mladine v osnovni šoli. — število kadrovskih Štipendij v občini, — . socialno ekonomsko razvitost občine, — program razvoja občine, — - kadrovske potrebe po določenih poklicih v občini. 57. člen Ko začne veljati ta sporazum, sedanje skupne komisije podpisnic samoupravnega sporazuma o štipendiranju na ravni občine najkasneje v treh mesecih izvedejo postopke za izvolitev in konstituiranje vseh samoupravnih organov po tem samoupravnem sporazumu. 58. člen Ko skupna komisija podpisnikov veljavnega samoupravnega sporazuma o štipendiranju ugotovi, da je dve tretjini organizacij združenega dela in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti na območju občine podpisalo ta samoupravni sporazum, se preneha uporabljati sedaj veljavni samoupravni sporazum o štipendiranju učencev in študentov. 59. člen Občinske skupnosti za zaposlovanje morajo v roku 60 dni od dneva sklenitve in veljavnosti tega sporazuma v občini s statutarnimi sklepi vskladiti svoje samoupravne splošne akte in organizacijo skladno z določbami VI. poglavja tega sporazuma. * * * * Samoupravni sporazumi o štipendiranju v občinah Gornja Radgona, Lendava, Ljutomer in Murska Sobota so vsebinsko enaki ter zaradi tega objavljamo samo en sporazum. Dopolnitve ter spremembe posameznih členov po občinah so naslednje: 1. Gornja Radgona — ni nobene dopolnitve 2. Lendava — v 37,40 in 42 členu se na koncu doda: »ter delegat skupščine občine«. — - v 53 členu se prva alineja glasi: » da ugotovi kršitev sprejetih obveznosti in to ugotovitev pošlje organu upravljanja udeležencev samoupravnega sporazuma in organu samoupravnega delavskega nadzora, da o njej razpravlja in ukrepa. — v členih 41, 42, 43 in 44 se namesto teksta izvršilnega odbora občinske skupnosti za zaposlovanje vnese tekst: »Izvršilni odbor za štipendiranje«. 3. Ljutomer — v členih 41, 42, 43 in 44 se namesto teksta Izvršilnega odbora občinske skupnosti za zaposlovanje vnese tekst: »Izvršilni odbor za štipendiranje«. 4. Murska Sobota — V členih 37,40 in 42 se na koncu doda tekst: »ter delegat skupščine občine«. PG P Ljutomer — oddelek za urbanizem Maribor, pod št. 154/80 januarja 1981. , 2. člen Načrt bo javno razgrnjen in v javni razpravi 30 dni po objavi sklepa v Uradnih objavah občin Pomurja, v prostorih komiteja za družbeno planiranje in gospodarski razvoj občine Ljutomer in v pasaži Avtobusne postaje Ljutomer na Ormoški cesti. 3. člen V času javne razgrnitve lahko dajo občani, organizacije in organi pripombe in predloge k temu zazidalnemu načrtu pismeno ali ustno na zapisnik na Komiteju za družbeno planiranje in gospodarski razvoj občine Ljutomer. Štev.: 351-1/81-3 Ljutomer, dne 6/4—1981 STRAN 13 VESTNIK, 14. APRILA 1981 Občina, na katerem območju zbrana sredstva ne bodo • zadoščala za izplačevanje štipendij iz združenih sredstev, ima pravico do solidarnostnih sredstev le v primeru, če so v tej občini podpisniki tega samoupravnega sporazuma vse organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in skupnosti. . , IV. POGODBE 33. člen Medsebojne pravice in. obveznosti učencev oziroma študentov. ki prejemajo štipendijo in organizacijo združenega dela . in drugo samoupravno organizacijo in skupnostjo, ki daje štipendijo. se podrobno uredijo s pogodbo o štipendiranju. Pogodba o štipendiranju vsebuje zlasti naslednja določila: — obveznost štipendista do štipenditorja glede šolanja. — določila o višini štipendije. — čas. ko mora štipendist Šolanje končati in začeti z delorp pri štipenditorju, — obveznosti štipenditorja, da redno nakazuje štipendijo in da štipendistu zagotovi zaposlitev najkasneje dva meseca po zaključku šolanja; v nasprotnem primeru ima Štipendist pravico zaposliti se po lastni izbiri in druge obveznosti. — obveznost štipendista, da vrne štipendijo, če ne izpolni pogodbene obveznosti razen v primeru, ko zaradi daljše bolezni, trajne nezmožnosti za delo ali drugega opravičljivega razloga, ni mogel izpolniti pogodbene obveznosti, — morebitna druga določila, s katerimi podrobneje urejamo razmerja med štipendistom in štipenditorjem. Štipendisti iz združenih sredstev v posamezni občini s pogodbo prevzemajo obveznost, da se bodo po končanem šolanju zaposlili v organizaciji združenega dela ali drugi samoupravni organizaciji ali skupnosti na območju občine v kateri so prejemali štipendijo. V. RAZPISI 34. člen Udeleženci bomo zagotavljali dosledno uresničevanje načela javnega razpisovanja štipendij. To bomo uresničevali tako, da bomo vsako leto skladno z roki vpisov v šolo v usmerjenem izobraževanju objavili skupen razpis vseh kadrovskih štipendij in štipendij iz združenih sredstev v SR Sloveniji. Razpisni postopek in podelitev kadrovskih štipendij morata biti zaključena do 15. septembra za Štipendije iz združenih sredstev pa najkasneje do 30. septembra tekočega leta. Praviloma ni mogoče podeljevati štipendij iz združenih sredstev, dokler niso v občini podeljene vse kadrovske štipendije, razpisane za.poklice oziroma smeri, za katere se kandidati za štipendije iz združenih sredstev izobražujejo. VI. ORGANI UDELEŽENCEV SAMOUPRAVNEGA SPORAZUMA 35. člen Udeleženci samoupravnega sporazuma bomo oblikovali skupščino delegatov udeležencev samoupravnega sporazuma, izvršne organe in organe samoupravne kontrole v občini in republiki, preko katerih bomo zagotavljali neposreden in odločilen vpliv delavcev v združenem delu ne uresničevanje štipendijske politike v skladu s tem sporazumom in na smotrno gospodarjenje s sredstvi, ki jih združujemo. Mandatna doba teh organov traja štiri leta. L. SKUPŠČINA DELEGATOV UDELEŽENCEV SAMOUPRAV N EG A S PO RAZ U M A 36. člen Izvajanje štipendijske politike v. občini po tem sporazumu uresničujemo podpisniki sporazuma v skupščini občinske skupnosti za zaposlovanje. 37. člen Skupščino občinske skupnosti za zaposlovanje sestavljajo delegati, ki so opredeljeni v samoupravnih splošnih aktih te skupnosti, obvezno pa imajo v skupščini po eno delegatsko mesto občinska konferenca SZDL, občinski svet Zveze sindikatov ter občinska konferenca ZSMS. 38. člen Skupščina občinske skupnosti za zaposlovanje opravlja v zvezi z izvrševanjem tega samoupravnega sporazuma zlasti naslednje naloge: — spremlja, analizira in skrbi za izvajanje štipendijske politike v občini s tem, da na podlagi ugotovitev o stanju spodbuja in organizira družbeno politično dejavnost za uresničevanje tega samoupravnega sporazuma, — razpisuje in podeljuje štipendije iz združenih sredstev in odloča o izplačevanju razlik v skladu z 12. členom tega sporazuma, — obravnava in oblikuje stališča k predlogu meril za solidarnostno prelivanje sredstev in k drugim vprašanjem, ki jih zastopajo njihovi delegati v skupščinah udeležencev v republiki, — sodeluje z drugimi dejavniki v občini, ki s svojo dejavnostjo lahko vplivajo na oblikovanje in uresničevanje štipendijske politike v občini, zlasti z vzgojno—izobraževalnimi organizacijami..službo poklicnega usmerjanja ipd.. — najmanj enkrat letno poroča udeležencem o uresničevanju štipendijske politike, o uporabi združenih sredstev in o rezultatih štipendiranja iz združenih sredstev — obvezno obravnava pripombe, mnenja in predloge organov upravljanja udeležencev k poročilu iz prejšnje alinee. — ugotavlja kršitve samoupravnega sporazuma in izreka sankcije. — oblikuje predloge in daje pobudo skupščini delegatov udeležencev samoupravnega sporazuma na ravni republike za usklajeno akcijo obravnava in sprejemanja predlaganih sprememb in dopolnitev — voli delegata v skupščino Titovega sklada za štipendiranje in zastopa Titov sklad v občini v skladu s pravili tega sklada. — opravlja druge naloge, za katere je zadolžena ali jo zanje pooblaste udeleženci samoupravnega sporazuma. 39. člen Skupščina občinske skupnosti za zaposlovanje opravlja svoje delo skladno zdoločili svojih samoupravnih splošnih aktov pri tem pa mora najmanj dvakrat letno obravnavati zadeve v zvezi s štipendijsko politiko po prejšnjem členu samoupravnega sporazuma. Predsednik skupščine je dolžan sklicati sejo, ki bo obravnavala vprašanja štipendijske politike, na zahtevo ene petine udeležencev tega sporazuma ali občinske konference SZDL. Če predsednik seje ne skliče v 20 dneh po prejemu predloga, jo skliče predlagatelj. 40. člen Skupščina občinske skupnosti za zaposlovanje veljavno sklepa o vprašanjih štipendijske politike po tem sporazumu, če so navzoči, poleg delegatov občinske skupnosti za zaposlovanje, tudi delegati občinske konference SZDL, občinskega sveta Zveze sindikatov in občinske konference ZSMS. Sklepi so veljavni. če zanje glasuje tudi večina navedenih delegatov. 2. IZVRŠNI ORGANI 4L člen Za izvajanje lega sporazuma in skladno s smernicami skupščine delegatov, uresničevanje sklepov skupščine, pripravljanje gradiva za seje skupščine, pripravljanje predlogov za podeljevanje štipendij in razlik ter za izvrševanje drugih nalog skrbi ‘ Izvršilni odbor občinske skupnosti za zaposlovanje an poseben organ, ki ga izvoli skupščina občinske skupnosti za zaposlovanje za izvrševanje nalog v zvezi s štipendijsko politiko po tem sporazumu. 42. člen V izvršilnem odboru skupščine občinske skupnosti za zaposlovanje ali v posebnem organu zato, morajo biti zastopani kol člani tudi delegati občinske konference SZDL, občinskega sveta Zveze sindikatov in občinske konference ZSMS. 43. člen Seje izvršilnega odbora občinske skupnosti za zaposlovanje sklicuje in vodi, kadar gre za vprašanja štipendije politike, predsednik izvršilnega odbora ali predsednik posebnega or- STRAN 14 VESTNIK, 14. APRILA 1981 1 STRAN 14 VESTNIK, 14. APRILA 1981 gana. Predsednik je dolžan sklicati sejo izvršilnega organa ali posebnega organa, da razpravlja o vprašanjih štipendiranja, če to zahteva skupščina skupnosti, predsednik skupščine skupnosti. tretjina članov izvršilnega odbora ali posebnega organa ali občinska konferenca SZDL. 44. člen Predsednik izvršilnega odbora občinske skupnosti za zaposlovanje ali posebnega organa za štipendiranje opravlja v zvezi s štipendiranjem še naslednje naloge: — podpisuje pogodbe o štipendiranju iz združenih sredstev; — je odredbodajalec za sklad združenih sredstev; — skrbi za izvrševanje sklepov v zvezi s štipendiranjem ter s tem v zvezi daje naloge strokovni službi; — opravlja druge naloge v okviru sklepov skupščine in izvršilnega odbora. 45. člen Strokovne, tehnične in administrativne naloge v zvezi z uresničevanjem tega samoupravnega sporazuma in zagotavljanje pogojev za delo organov upravljanja udeležencev tega samoupravnega sporazuma bo opravljala strokovna služba skupnosti za zaposlovanje. 3, ORGANI SAMOUPRAVNE KONTROLE 46, člen Odbor samoupravne kontrole občinske skupnosti za zaposlovanje nadzoruje pri izvajanju štipendijske politike po tem sporazumu; — uresničevanje samoupravnega sporazuma pri udeležencih samoupravnega sporazuma na pobudo skupščine, izvršnih organov, družbenega pravobranilca samoupravljanja in na lastno pobudo; — uresničevanje sklepov skupščine in izvršnega odbora skupščine občinske skupnosti za zaposlovanje v zvezi s štipendiranjem: — uresničevanje kriterijev in meril pri podeljevanju štipendij in določanju višine štipendij; — druge naloge, potrebne za dosledno uresničevanje tega sporazuma. 47. člen Odbor samoupravne kontrole pri občinski skupnosti za zaposlovanje sodeluje pri izbiri članov samoupravne kontrole na ravni republike v skladu s sporazumom o oblikovanju ter nalogah organov udeležencev sporazuma o štipendiranju na ravni republike. VIL JAVNOST DELA IN EVIDENCA PODATKOV 48. člen Udeleženci se sporazumemo, da bomo zagotavljali javnost pri.podeljevanju kadrovskih štipendij in štipendij iz združenih sredstev. Samoupravnim organom udeležencev bomo posredovali podatke za spremljanje uresničevanja dogovorjene štipendijske politike. Podatki bodo podlaga za sprejemanje odločitev o usmerjanju in uporabi združenih sredstev v skladu s potrebami združenega dela in za programiranje družbene aktivnosti za uresničevanje načel, kriterijev in meril iz tega samoupravnega sporazuma. Sklepi skupščine udeležencev in izvršilnega odbora udeležencev samoupravnega sporazuma v občini se pošljejo vsem udeležencem v štirinajstih dneh po seji. 49, člen Udeleženci bomo posredovali strokovni službi skupnosti za zaposlovanje, ki bo opravljala strokovno tehnične naloge za samoupravne organe udeležencev naslednje podatke: — predvideno število kadrovskih štipendij, ki jih bomo razpisali na posameznih smereh in stopnjah šolanja v tekočem letu. — podatke za skupen razpis kadrovskih štipendij. — pregled podeljenih kadrovskih štipendij, ki so bile razpisane v tekočem letu in podatke o štipendistih. — pregled razpisanih kadrovskih štipendij, za katere ni bilo prijavljenih kandidatov in zato niso bile podeljene, — pregled vseh štipendistov, ki prejemajo kadrovsko štipendijo. — druge podatke, ki se nanašajo na štipendiranje in to v skupnem interesu, če se bomo tako dogovorili udeleženci samoupravnega sporazuma. 50. člen Skupščina delegatov udeležencev v občini je ob koncu leta dolžna dati udeležencem podatke o podeljenih štipendijah iz združenih sredstev. Iz navedenih podatkov mora biti razvidno zlasti: — število podeljenih štipendij, — socialna struktura štipendistov, — število štipendistov po posameznih smereh in stopnjah šolanja. — podatki o štipendistih, ki prejemajo razlike h kadrovskim štipendijam VII. KRŠITVE SAMOUPRAVNEGA SPORAZUMA IN SANKCIJE ZO P E R K R S1LC E 51, člen Udeleženci samoupravnega sporazuma o štipendiranju in skupščine delegatov udeležencev samoupravnega sporazuma o štipendiranju imajo pravico predlagati uvedbo postopka za ugotovitev Kršitve samoupravnega sporazuma. Za kršitev samoupravnega sporazuma šleiemo: — če udeleženec prevzame štipendista brez soglasja prejšnjega štipenditorja in štipendista. — če udeleženec ne razpiše štipendij v skladu z ugotovljenimi potrebami. — če udeleženec daje napačne podatke, ki se nanašajo na štipendiranje. — če udeleženec ne pošilja pravočasno podatkov ustreznim službam. — če ne izpolnjuje obveznosti, ki izhajajo iz pogodb o štipendiranju in samoupravnega sporazuma o štipendiranju. — če podeljuje štipendije mimo meril in kriterijev. — če nenamensko uporablja združena sredstva. — druge kršitve, ki jih ugotovijo udeleženci samoupravnega sporazuma o štipendiranju v občini. 52. člen Udeleženci bomo uveljavljali moralne sankcije proti tistim udeležencem samoupravnega sporazuma, ki ne bodo spoštovali dogovorjenih pravic in obveznosti. i 53. člen O izreku ukrepa udeležencu, ki ne izpolnjuje samoupravnega sporazuma, bomo odločali udeleženci na seji skupščine udeležencev v občini. C e bo skupščina ugotovila, da kateri od udeležencev ne izvaja določil samoupravnega sporazuma, lahko sprejme naslednje ukrepe: — da ugotovi kršitev sprejetih obveznosti in to ugotovitev pošlje organu upravljanja udeležencev samoupravnega sporazuma. da o njej razpravlja in ukrepa. — od udeležencev zahteva, da o ugotovitvi o neizpolnjevanju sprejetih obveznosti razpravljajo na zboru delavcev. — da izreče udeležencu opomin, ki se skupaj z obrazložitvijo objavi v sredstvih javnega obveščanja Vlil, PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 54, člen Ta sporazum začne veljati z dnem, ko ga podpišeta dve tretjini organizacij združenega dela, samoupravnih organizacij in skupnosti na območju občine in velja za podpisnike. 55. člen Evidenco udeležencev tega samoupravnega sporazuma vodi praviloma kadrovska oziroma druga služba občinske skupščine. 56. člen Spremembe in dopolnitve tega samoupravnega sporazuma lahko predlaga vsak udeleženec samoupravnega sporazuma o štipendiranju ter skupščine delegatov udeležencev v občini. Predlog sprememb je sprejet, ko ga sprejmejo vsi,udeleženci samoupravnega sporazuma in ko to ugotovi skupščina delegatov udeleženčev samoupravnega sporazuma o štipendiranju v občini.