in pUiiuv yiu3 glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic leto VII, štev. 3, marec 2017 '.oaatec Postojna Vrhnika / 1 f v _ Stiki.............................................................................................2 Aktualno............................................................................3 OOZ Logatec...........................................................4 OOZ Postojna........................................................6 OOZVrhnika............................................................8 Sekcije...............................................................................10 Napotila.........................................................................12 Prispevki, dajatve...........................................14 Sporočila.......................................................................16 Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec internet naslov: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 mobi: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00 sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 tel.: (05) 720 18 70 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Janez Marina? Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Janez Marinčič sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si internet naslov: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 mobi: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00 sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar D É predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Izdajatelj: Uredniški odbor: Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice: CIP številka: Fotografija na naslovnici: Obvestila OOZ Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Pred nami je čas davčnih obračunov. Upajmo, da pozitivnih, ki bodo dobra podlaga za nadaljnje poslovanje. Foto: splet Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost Cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. marec 2017 2 Aktualno Povzetek novosti pri prispevkih Za zaposlene delavce: Od 1. 1. 2017 znaša minimalna plača 804,96 €. Zato se zvišuje znesek regresa v letu 2017, ki po kolektivni pogodbi za obrt in podjetništvo znaša 813,00 € in spreminja lestvica za dohodnino. Za samostojne podjetnike: Zvišali so se pavšalni prispevki za »popoldance«, višja je osnova za prispevke za socialno varnost in prispevki. Za izplačila od 1. 3. 2017 se uporablja povprečna plača 2016, ki znaša 1.584,66 €. FURS samostojnim podjetnikom pošlje vnaprej izpolnjen obrazec obračuna prispevkov, ki ga potrdite ali spremenite, prispevke pa plačate do 20. v mesecu Za poslovodne delavce podjetij: Zvišujejo se osnova in prispevki za socialno varnost, ker se za izplačila po 1. 3. 2017 upošteva povprečna plača iz leta 2016 (gl. zgoraj), FURS vam pošlje vnaprej izpolnjen obračun prispevkov, ki ga potrdite ali spremenite, prispevke pa plačate do 20. v mesecu. Zahteve podjetnikov in obrtnikov Na OZS zbirajo predloge in obrazložitve za letošnje Zahteve slovenske obrti in podjetništva, ki jih bodo Vladi RS in zainteresirani javnosti predstavili na Forumu obrti in podjetništva 2. 6. 2017 v Portorožu. Svoje predloge do 20. 3. 2017 sporočite na vašo območno zbornico ali na zahteve@ozs.si. Vedeti moramo, da se bodo v tem letu pripravljale oziroma nadaljevale spremembe na področju trga dela, zdravstva, nepremičninskega davka, podpornega okolja za podjetništvo in poenostavitve administrativnih postopkov oziroma odprave administrativnih ovir. Posvet delodajalcev Tradicionalni, že XVIII. posvet delodajalcev bo v torek, 28. marca 2017, na Brdu pri Kranju, v organizaciji Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije. Program bo zajemal posvet s predstavniki ministrstev, inštitucij na trgu dela ter inšpekcijskih služb. Na posvetu bomo izmenjali informacije, poglede in stališča o aktualnih temah relevantnih za pogoje dela in zaposlovanja. Popoldne pa bo še seja skupščine ZDOPS. Program bo v začetku marca objavljen na www.zdops.si. Mikrokrediti do 25.000 EUR SPS, Slovenski podjetniški sklad je objavil prvi javni razpis P7 2017 — Mikrokrediti za mikro in mala podjetja. Tovrstni krediti, ki jih SPS neposredno odobrava že vse od leta 2012, omogočajo mikro in malim podjetjem hiter in enostaven dostop do zelo ugodnih finančnih virov na trgu. Stroški odobritve kredita pa se ne zaračunajo, mikro in malim podjetjem pa poleg enostavnejših in hitrejših postopkov pridobitve omogoča tudi dostop pod zelo ugodnimi pogoji. PO NOVEM TUDI PLAČILNA 3 marec 2017 Ko se ptički ženijo Februarja je sv. Valentin prinesel ključe od korenin, marca pa sv. Gregor stori, da se pomlad dotakne tudi ptic. Oblast pa se dotika podjetnikov kar naprej in to na zelo občutljivem mestu: denarnici. V Logatcu so zato glasno zahtevali, da se napovedana nekajkrat povečana obremenitev za komunalne storitve zmanjša na znosno mero. V državnem merilu se napovedana zdravstvena reforma kaže tudi kot davčna, saj kani povečati dajatve za zdravstveno zavarovanje. Zadnji predlog zakona o vajeništvu, ki ga je sprejela Vlada, ni bil usklajen z OZS. Avstrija postavlja takšne zahteve, da resno omejuje opravljanje storitev tujcev na svojem ozemlju. Italija kani zapreti del avtoceste za težka tovorna vozila in s tem posredno vplivati tudi na promet, povezan s koprsko luko. Projekt »Štartaj Slovenija« pomaga utirati pot mladim podjetnikom, ki si dovolijo sanjati in si upajo spoprijeti se s podjetniškimi izzivi. Hvala Bogu, da se na televiziji predvajajo tudi spodbudne oddaje, ki dajo misliti in premisliti tudi kaj več od vsakodnevnih (slabih in še slabših) vesti. Tarnati in jadikovati je sicer zelo priročno - da se človek malce razbremeni, produktivno pa ni. Zato prisluhnimo spodbudam, tudi če so nam na prvi pogled videti celo preveč smele in premalo zanesljive. Zaključni, davčni obračuni so za nekatere organizacije — zbornica je med njimi — že sestavljeni in odposlani pristojnim, Agenciji RS za javnopravne evidence in storitve, gospodarske subjekte to pomembno opravilo, praviloma, čaka konec marca. Po ocenah se stanje v gospodarstvu izboljšuje. To bi se moralo odraziti tudi v bilancah. Se bo res? Upajmo, da. Upajmo pa tudi, da ne zgolj na račun nezadovoljnih zaposlenih, zajedanja v substanco, tveganih potez s predvidljivim neslavnim koncem. Naj posije sonce in naj bo naše, tudi poslovno okolje prijazno, svetlo, da bomo lahko z veseljem gledali plodno življenje in zaslišali radosten klic, ki vabi v ženitev. Urednik Obvestila OOZ Logatec Povišanje cen komunalnih storitev OOZ Logatec je sklicala izredno sejo gospodarskega strateškega sveta Občine Logatec na temo prilagoditve (povišanja) cen komunalnih storitev na območju občine Logatec. Seje sta se 22. 2. 2017 udeležila tudi župan Berto Menard in direktor Komunalnega podjetja Logatec dr. Boštjan Aver. Sejo je vodil predsednik Bogdan Oblak, ki je v imenu predstavnikov logaških podjetnikov od odgovornih zahteval pojasnila glede podražitev. Župan je povzel dejstvo, da smo v zadnjih letih zgradili novo komunalno infrastrukturo in davek na to je amortizacija, ki jo mora občina, skladno z uredbo MEDA zaračunati Komunalnemu podjetju. Gospodinjstvom lahko občina da subvencijo, pri podjetjih pa tega zaradi državne uredbe ne more storiti. O tem so sestankovali tudi z župani v regiji. Strinjajo se, da je tu treba nekaj spremeniti, možnosti so različne npr.: podaljšanje dobe amortizacije; sredstva vlagati v novo infrastrukturo oziroma obnovo obstoječe; prek Zbornice komunalnega gospodarstva dati predlog v Državni zbor RS, da se zadeva tudi zakonsko spremeni. Apeliral je tudi na OZS, da se angažira za to. Vse to je namreč obremenilo predvsem tista podjetja, ki imajo veliko priključno moč/dimenzijo vodomera (DN 80 ali 100), takšnih je v Logatcu deset. Med njimi tudi vrtci in šole. Dr. Boštjan Aver je povzel zakonska določila prilagoditve in sprememb cen komunalnih storitev, o katerih so z dopisom obvestili tudi vse uporabnike. Do bistvenih povišanj za posamezna podjetja pa prihaja zaradi večjih dimenzij vodomera (npr. DN 50, DN 80, DN 100), ker se omrežni-na določi glede na premer vodomera. Bogdan Oblak je predstavil konkreten primer: podjetja imajo priključno moč/dimenzijo vodomera DN 80 ali 100, čeprav je dejansko sploh ne rabijo. Ta velika moč je bila potrebna za pridobitev gradbenega dovoljenja ter zaradi potrebe hidranta za primer požarne varnosti. Zato predlaga, da na željo dotičnih podjetnikov zadevo pregleda njihov projektant strojnih inštalacij in požarne varnosti in preveri, če je takšen DN sploh potreben. Če se v elaboratu pokaže, da takšnega DN ne potrebujejo (npr. namesto 80, zadostuje 30), naj podjetniki oddajo vlogo na KP Logatec za spremembo DN. Oblak je predlagal tudi uvedbo kombiniranih vodomerov, prvega pred, in drugega za hidrantom (npr. DN 80/20). Navedeno možnost je že preverilo KP Logatec in ne pride v poštev. Odgovor: »Za določitev cene omrežnine se upošteva faktor, ki je določen za vodomer z višjim pretokom »Zatorej je edina rešitev vgraditev vodomera manjšega pretoka, če to potrdi projektant«, so še sporočili iz Komunalnega podjetja Logatec. Slajše valentinovo Za nekatere logaške podjetnike je bilo letošnje valentinovo še slajše. Njihove gospe so namreč dan prej pod vodstvom sladke chefinje Željke Bohar iz Torterije ustvarjale na delavnici peke slaščic na logaški zbornici. Pripravile so pravo čokoladno torto Tartufatta s hrustljavimi praženimi lešniki ter ingverjevo sladico v lončku z jabolčno čežano, vanilijo in karamelo. kot smo bile me? Logatčani na zimskih igrah Zimske športne igre OZS so v začetku februarja obarvale snežno belino Kranjske Gore. Tradicionalno so se jih udeležili tudi naši člani, ki so že od nekdaj znani po tem, da se tovrstnih kolektivnih športnih dogodkov redno udeležujejo in na njih dosegajo odlične rezultate. Tudi tokrat je bilo tako. Skupaj so preživeli prijeten športni dan, poln smeha, novo stkanih prijateljstev in poznanstev. Vodja logaške ekipe je bil odlični smučar Emil Miklavčič iz Avtoservisa Gruden. Vabljeni k ogledu fotografij na sport.ozs.si. Več lahko preberete tudi na skupnih straneh tokratnega KG. Logaški Miklavčič ' (z leve): Matjaž Srakar, Leon Marinčič, Emil ), Katarina Garafoj in Rožle Jereb 4 marec 2017 Pripravlja Dejan Šraml Okraševanje sladic pušča prosto pot domišljiji Omejitev hitrosti pri IOC Zapolje Na januarski seji gospodarskega sveta smo poslali apel Direkciji RS za infrastrukturo glede nevarnega križišča na regionalni cesti pri IOC Zapolje zaradi (ne)omejitve hitrosti. Na tem odseku je namreč dovoljena hitrost 90 km/h, kar pa predstavlja nevarnost za stotine ljudi — delavcev in poslovnih partnerjev, ki se na ta odsek dnevno vključujejo s stranskih cest v obrtni coni. V presenetljivo kratkem času smo prejeli odgovor, da bo na tem odseku še pred koncem februarja postavljen prometni znak z omejitvijo hitrosti 70 km/h. Tako je naša zahteva po dodatni varnosti udeležencev v cestnem prometu padla na plodna tla. Delavnica: okraševanje tort Vabljeni na novo slaščičarsko delavnico Torterije, tokrat o sodobnem okraševanju tort. Naučili se boste kako se izdela sijoča čokoladna glazura, znali torto profesionalno okrasiti s kremo ter se naučili izdelati čokoladne in kara-melne okraske. Delavnica bo v ponedeljek, 13. 3. 2017, ob 17.00 na OOZ Logatec. Vse sladke dobrote, ki jih boste na delavnici spe-kli in tudi okrasili, boste odnesli domov. Cena za člane OOZ Logatec je 20 evrov. Rok prijave: 8. 3. 2017. Velja do zapolnitve mest (6). Upravljanje s časom in obvladovanje stresa Najpogosteje se sploh ne zavedamo več, da živimo pod nenehnimi pritiski in napetostmi. Še več, začeli smo si celo domišljati, da je tudi skrbeti nekaj povsem normalnega. Pa je res? Družba nam postavlja vse večje zahteve in kriterije super ljudi, ki pa jih ne moremo izpolniti, ne da bi se odrekli kvaliteti svojega življenja. In če želimo preživeti oziroma si ustvariti življenje, ki ga želimo živeti, je potrebno poleg ostalih nalog, skrbeti tudi za pravilno uravnoteženje zahtev okolja z lastnimi sposobnostmi. Pri tem je pomembno, kako upravljamo s svojim časom. Znamo postaviti prioritete in izluščiti tisto, kaj je za nas res pomembno in kaj ni? Vabljeni na delavnico, ki bo 15. 3. 2017 ob 16.30 na OOZ Logatec. Na njej boste poleg tega, da boste začeli prepoznavati kdaj ste pod stresom, kako se kaže, kaj ga povzroča prav vam ..., pridobili tudi konkretna orodja oziroma veščine za zdrav način obvladovanja stresa — načrtovanje časa in zavedanje svojih paradigem, tehnik sproščanja, dihalnih vaj ipd. Prijavljen projekt LAS Februarja smo s partnerji na javni poziv za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja v okviru EKSRP sklada na območjih občin Logatec, Idrija in Cerkno prijavili projekt Predstavitev ponudbe podeželja V prijavi kot vlagatelj (vodilni partner) nastopa podjetje Naklo d.o.o., partnerji pa so poleg zbornice še Občina Logatec in Komunalno podjetje Logatec. V primeru uspeha na razpisu bomo na OOZ Logatec promovirali uspešne lokalne podjetnike in njihove pristope ter izvedli pravo malo šolo podjetništva za logaške otroke, ki bo predvajana tudi na TV. Varstvo pri delu, zdravniški pregledi Redno usposabljanje in izpit iz varnosti in zdravja pri delu ter požarne varnosti bo v četrtek, 9. 3. 2017 ob 15.00 v prostorih OOZ Logatec. Prijavite se na zbornici. Zdravniški pregledi ponovno potekajo po razporedu, praviloma enkrat tedensko. Zaradi čakalnih dob, prijave oddajte vsaj dva meseca prej, preden vam poteče obdobni rok. Kmalu več nemško govorečih Ducat logaških podjetnikov in njihovih zaposlenih je februarja na logaški zbornici začelo s trimesečnim tečajem (poslovne) nemščine. Prvi vtisi udeležencev kažejo veliko navdušenje nad izvedbo in učenjem tega, v poslovnem svetu, zelo uporabnega jezika. Gregorjev semenj Tradicionalni Gregorjev semenj se po ulicah Logatca odvija marčevsko soboto, ki je najbližja prazniku sv. Gregorja, letos bo to 11. 3. 2017. Tudi letos bo sodelovala OOZ Logatec. Predstavljala bo logaške obrtnike in podjetnike. Če ste zainteresirani za promocijo, vas vabimo, da svoj reklamni in drug promocijski material dostavite na zbornico do 10. 3. ali v soboto zjutraj neposredno na semenj. Bogato dogajanje spremljajo tudi kulturne prireditve, s katerimi se predstavijo domača kulturna in turistična društva. Znova bo nastopil tudi OMePZ »Notranjska«. Prijave za Makedonijo Še se lahko prijavite na pomladanski izlet. Prijave sprejemamo do zapolnitve mest. Delavnico bo izvedla Nataša Kogoj,strokovnjakinja z mednarodnimi licencami. Kotizacija: člani OOZ Logatec in občani Logatca brezplačno, ostali pa 20 evrov. Prijave do 13. 3. na 051 651 538 ali info@ooz-logatec.si. 5 marec 2017 Obvestila OOZ Postojna Usposabljanje voznikov za 2017 Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna organizira v soboto, 18. marca 2017 ob 8. uri v sejni dvorani Šolskega centra Postojna, Cesta v Staro vas 2, Postojna redno usposabljanje voznikov za prevoz potnikov in blaga v cestnem prometu za leto 2017. Usposabljanje je namenjeno vsem voznikom, ki imajo v vozniškem dovoljenju že vpisano kodo 95 in morajo opraviti 7-urno usposabljanje za podaljšanje kode 95. Usposabljanje je namenjeno tako voznikom kategorij D1, D1+E, D ali D+E, kot voznikom kategorij C1, C1+E, C ali C+E. Obseg usposabljanja: 7 pedagoških ur. Vsebina usposabljanja: 1. Zdravje pri delu in varovanje okolja (polovica časa) - ozaveščanje o pomenu telesnih in duševnih sposobnosti - načela zdrave, uravnotežene prehrane, učinki alkohola, drog ali drugih snovi, ki lahko vplivajo na obnašanje voznika - psihofizično stanje voznika in njegovo ravnanje v neugodnem psihičnem ali psihofizičnem stanju - simptomi, vzroki, učinki utrujenosti in stresa - vožnja motornega vozila in stres - shema stresne situacije - faze stresa (faza alarma, faza odpora, faza izčrpanosti) - načini tehnike in metode sproščanja za voznike - zmožnost preprečevanja kaznivih dejanj in tihotapljenja ilegalnih priseljencev; posledice za voznike in preventivni ukrepi - seznanitev z osnovnimi zahtevami varovanja okolja v cestnem prometu iz vidika emisije hrupa, vibracij, vsebnosti in emisije škodljivih snovi v zrak, sevanj ter energijske varčnosti oz. učinkovitosti 2. Socialna zakonodaja — pravila glede časa vožnje, počitkov, odmorov in uporaba tahografa (polovica časa) - Zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih - Uredba (ES) št. 561/2006 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. marca 2006 o usklajevanju določene socialne zakonodaje v zvezi s cestnim prometom in spremembi uredb Sveta (EGS) št. 3821/85 in (ES) št. 2135/98 ter razveljavitvi Uredbe Sveta (EGS) št. 3820/85. Uporaba Tahografa: • analogni tahograf • uvedba digitalnih tahografov • sestava digitalnega tahografa • zapisovanje digitalnega tahografa • uporaba pametnih kartic • obveznost prisotnosti dokumentacije v vozilu (kartice, tahografski vložki, izpisi iz digitalnega tahografa) • praktična uporaba tahografa (vstavljanje kartice, različne nastavitve ob različnih dogodkih in aktivnostih • prepisovanje podatkov iz tahografa oziroma iz voznikove kartice Pravila vožnje, odmorov in počitkov • vožnja • počitek • čas razpoložljivosti • čas pripravljenosti • vožnja, odmori, dnevni počitki, tedenski počitki • sankcije na območju Republike Slovenije Cena usposabljanja: • člani OOZ Postojna s poravnano članarino (za eno osebo) plačajo kotizacijo v višini 9,00 € (z DDV); • zaposleni pri članih OOZ Postojna plačajo kotizacijo v višini 15,00 € (z DDV); • vsi ostali udeleženci plačajo kotizacijo 39,00 € (z DDV). Znesek kotizacije nakažite na račun: SI56 1010 0002 9110 568, sklic: SI00 180318, namen: SUBS, Območna obrtno--podjetniška zbornica Postojna, Jenkova ulica 1, Postojna Na usposabljanje se obvezno prijavite s prijavnico, ki jo dobite na zbornici. Prijave sprejemamo do zapolnitve mest. Usposabljanje voznikov na OZS Če komu manjka katero od usposabljanj po programu za leto 2013, 2015 ali 2016, se ga lahko udeleži na OZS, Celovška 69, 1000 Ljubljana. Usposabljanje bo izvedeno ob zadostnem številu prijav. Termini rednega usposabljanja voznikov na OZS v mesecu marcu in aprilu: • Program usposabljanja za leto 2016: v nedeljo, 5. 3. 2017, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2013: v nedeljo, 26. 3. 2017, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2015: v nedeljo, 2. 4. 2017, od 7.00 do 13.00 Termini usposabljanja in prijavnica so objavljeni na inter-netni strani OZS: www.ozs.si. Za prijavo in dodatna pojasnila pokličite na OZS, ga. Mojco Poje na tel.: 01 58 30 520. Prijavnico in pojasnila lahko dobite tudi na naši zbornici. 6 marec 2017 Pripravlja Irena Dolgan I Novosti AJPES Na izpostavi AJPES Postojna je 17. februarja potekal seminar, na katerem smo zaposleni predstavili novosti AJPES. Vodja izpostave Larisa Benassi je predstavila storitve AJPES in posebnosti novega spletnega portala, Barbara Grum Vo-grin nekaj poudarkov pri registraciji na točki VEM in Tanja Benčan novosti pri letnih poročilih za leto 2016. Seminarja so se udeležili poslovni subjekti naše regije, največ zanimanja je bilo iz strani računovodij in članov obrtnih zbornic Postojna, Cerknica in Ilirska Bistrica. Ob posameznih sklopih se je razvila tudi zanimiva debata, udeleženci in predavateljice pa smo bili na koncu izjemno zadovoljni. Ugotovili smo, da bi bilo potrebno večkrat organizirati podobne seminarje ali delavnice saj so tovrstne strokovne informacije pomembne in koristne za vse. Barbara Grum Vogrin, AJPES Postojna Larisa Benassi me> kijih je uvedel AJPES Gostinci na obisku Gostinci z območja naše zborni so skupaj z onimi s Koprskega obiskali turistično kmetijo Arkade, ki jo vodi Jordan Cigoj. Kmetija leži v Črničah v Vipavski dolini. Na kmetiji se ukvarjajo s pridelavo vina, domačih mesnin, nudijo pa tudi prenočišča. Na kmetiji imajo posebno pasmo prašičev mangulica, navadne prašiče, kapune... Izobraževanje v sosednjih OOZ Upravljanje s časom in stres - brezplačna delavnica, v četrtek, 15. 3. 2017 ob 16.30 na OOZ Logatec. Poglejte na str. 5. Usposabljanje iz higiene živil in HACCP sistema ter označevanje alergenov s pisnim preizkusom — v četrtek, 15. 3. 2017 ob 16. uri (štiri šolske ure) na OOZ Vrhnika, Tržaška c. 8a. Seminar je namenjen gostincem, živilcem in prevoznikom (tistim, ki prevažajo živila), proizvajalcem živil in pijač. Predavala bo mag. Katarina Žele-znik Logar, IVD Maribor. Cena usposabljanja za člane OOZ Postojna s plačano članarino in pri vas zaposlene: 35,00 €. Prijave sprejemamo do 10. 3. 2017 na mail: irena.dol-gan@ozs.si ali tel: 05 726 17 20. Plačilo kotizacije na TRR OOZ Postojna št.: 101000029110568, namen plačila: OTHR, sklic na: 00 150317. Morebitne odjave sporočite do 13. 3. 2017, sicer zaračunavamo 20 % kotizacije. V primeru, da odjave ne sporočite, kotizacijo zaračunamo v celoti. V primeru prenizkega števila prijav si pridržujemo pravico do odpovedi! Seminar Look and learn - sekcija frizerjev OOZ Ajdovščina organizira strokovni Look and learn seminar s TomažemTurkom in in Matjažem Okornom ter z novo kolekcijo CMYK. Seminar bo v soboto, 11. marca 2017 ob 15. uri v prostorih OOZ Ajdovščina, Vipavska c. 4, Ajdovščina. Na seminarju bodo predstavljena tri striženja in tri barvanja. Kotizacija: za člane OOZ Postojna s poravnano članarino (ena oseba) je seminar brezplačen (stroške krije zbornica), za zaposlene pri članih OOZ Postojna 15,00 € (z DDV). Kotizacijo nakažite na TRR: SI56 1010 0002 9110 568, BIC: BAKOSI2X, namen: SUBS, referenca: 00 110317. Prijave sprejemamo na OOZ Postojna tel.: 05 726 17 20, e-naslov: irena.dolgan@ozs.si. NE SPREGLEJTE .... • Oddaja davčnega obračuna do 31. marca, • Poročanje o odpadkih do 31. marca. Zbrani pred vhodom na kmetijo Gostinci so si tokrat lahko privoščili, 7 marec 2017 Obvestila OOZ Vrhnika Sklad za izobraževanje OOZ Vrhnika Pri OOZ Vrhnika je bil z ukinitvijo obveznega plačila prispevka za izobraževanje (1% od bruto plače zaposlenega) za zaposlene pri samostojnih podjetnikih oblikovan Sklad za izobraževanje, v katerega člani prostovoljno vplačujete 4 € mesečno za zaposlene delavce (ni nujno, da za vse). Prispevek vplačujete s.p. ali d.o.o. Na računu je kar nekaj sredstev, zato pozivamo vse vplačnike, da začnete koristiti vplačana sredstva. Se sprašujete za katera izobraževanja in usposabljanja so sredstva namenjena? Pravilnik o koriščenju sredstev sklada opredeljuje vračila oz. subvencije za naslednja izobraževanja: a) izobraževanje v zvezi z novimi predpisi, ki zadevajo vse člane zbornice b) izobraževanje v zvezi z novimi predpisi, ki zadevajo določeno sekcijo kot celoto, c) teoretično izobraževanje iz varstva pri delu in požarnega varstva, d) izobraževanje s področja higiene živil, e) računalniško izobraževanje f) izobraževanje tujih jezikov g) izobraževanje računovodstva, knjigovodstva, h) strokovno izobraževanje (seminarji, posveti, demonstracije in predstavitve) i) strokovne ekskurzije j) prekvalifikacije in dokvalifikacije po potrebi delodajalca k) pridobitev višjih stopenj izobrazbe po potrebi delodajalca l) drugi seminarji, tečaji in usposabljanja po potrebi delodajalca Vračila oz. subvencije so lahko v višini do 100% oz. manj, odvisno od vrste usposabljanja in izobraževanja. Največkrat znaša subvencija 30% stroškov. Sklad povrne 100% stroškov (brez DDV) teoretičnega dela izobraževanja pod točko c) prej navedenih izobraževanj, do višine stroška izobraževanja, ki velja za to izobraževanje organizirano na Zbornici (to znaša 25 €). Sklad povrne do 30 % stroškov (brez DDV) izobraževanj pod točko d), e), f), g), h) in l) zgoraj navedenih izobraževanj, od višine stroška izobraževanja, ko gre za organizirano obliko izobraževanja pri domači (slovenski) izobraževalni ustanovi, če je izobraževanje izvedeno v Sloveniji, vendar ne več, kot trikratnik vplačanega letnega zneska v Sklad. Sklad povrne do 30% stroškov (brez DDV) izobraževanja pod točko i) navedenih izobraževanj, v primeru, da gre za organizirano obliko izobraževanja preko sekcije OOZ Vrhnika, druge OOZ ali OZS, vendar ne več kot enkra-tnik letnega vplačanega zneska v sklad. Sklad povrne do 30% stroškov (brez DDV) izobraževanja pod točko j) in k) navedenih izobraževanj, kadar gre za izobraževanja, ki so nujno potrebna za delovanje in poslovanje člana Zbornice, vendar ne več kot 300 € na letnik šolanja. Za pristopno izjavo k skladu, dodatna pojasnila o delovanju Sklada in razčiščenje drugih vprašanj pokličite na zbornico ali nas obiščite. Dobrodošli. Tekmovanje v veleslalomu Člani zbornice so se udeležili smučarskega tekmovanja v veleslalomu, ki je bilo v soboto, 4. februarja v Kranjski Gori v okviru mednarodnega zimskega poslovnega srečanja B2SKI. Na progi Kekec je nastopilo sedem naših članic, članov in zaposlenih delavcev sicer pa je bilo prijavljenih okoli 30 ekip iz OOZ, OZS in partnerskih strokovnih organizacij iz tujine in pokroviteljev. Skupni zmagovalec veleslalomske tekme je OOZ Škofja Loka, naša zbornica je zasedla 16. mesto med 27 območnimi zbornicami. Tekmovalcem čestitke za nastop in dosežen rezultat, vsem ostalim smučarjem pa povabilo na naslednje športne igre v naslednji zimski sezoni z željo, da bi dosegli še boljši rezultat z zastopanjem tekmovalcev v vseh starostnih kategorijah. Več na spletni strani OZS — Odbor za šport. Znajdi se med vsemi temi vratci! Foto: arhiv OZS Opozorilo Samostojni podjetniki, ne pozabite oddati davčnega obračuna za leto 2016, pravne osebe pa ne pozabite na obračun davka od dohodkov pravnih oseb — rok za oddajo je 31. marec prek sistema eDavki. Ne pozabite tudi na predložitev letnih poročil za javno objavo in za državno statistiko, ter druga poročila v predpisanih rokih za posamezno vrsto poslovnega subjekta na AJPES. Priporočilo Preberite še skupne strani glasila, da boste seznanjeni z novostmi in tudi logaške ter postojnske strani, da boste vedeli kaj in kje se dogajajo zanimive stvari. 8 marec 2017 Pripravlja Adela Cankar IZOBRAŽEVANJE Higiena živil in HACCP, 15. marec 2017: OOZ Vrhnika organizira usposabljanje iz higiene živil in HACCP sistema ter označevanje alergenov s pisnim preizkusom bo v sredo, 15. marca z začetkom ob 16. uri. Seminar je namenjen gostincem, živilcem in prevoznikom (tistim, ki prevažajo živila), proizvajalcem živil in pijač, prav tako javnim zavodom (vrtci, šole, domovi za ostarele itd.) in drugim, ki imajo kuhinjo! Na podlagi zahtev Uredbe (ES) 852/2004 o higieni živil (poglavje XII: Usposabljanje) lahko v proizvodnji ali prometu z živili delajo le osebe, ki v praksi izkazujejo znanja o higieni živil, pridobljena s strokovno izobrazbo za delo in/ali z dodatnim usposabljanjem za delo z živili. Program usposabljanja: V proizvodnji ali prometu z živili lahko delajo le osebe, ki v praksi izkazujejo znanja o higieni živil, pridobljena s strokovno izobrazbo za delo in/ali z dodatnim usposabljanjem za delo z živili. Vsi, ki delajo z živili in so zato odgovorni za varnost živil, morajo biti primerno usposobljeni za delo in seznanjeni z načeli dobre prakse za delo, ki ga opravljajo. To ravno tako velja za študente, dijake. Nosilec živilske dejavnosti pa je odgovoren za to, da so osebe, ki delajo z živili v njegovi živilski dejavnosti, ustrezno usposobljene za svoje delo tako, da jim daje ustrezna navodila, jih nadzira ipd. Presoja o načinu usposabljanja je prepuščena nosilcu. Lahko ga lahko jo zagotavlja v obliki internega usposabljanja, organizacija programov usposabljanja, predvsem seznanjanja s smernicami, če se te uporabljajo. Program strokovnega izobraževanja (4 šolske ure) • Zakonodaja na področju higiene živil • Živila kot dejavnik tveganja, ki lahko ogrožajo zdravje potrošnika • Nalezljive bolezni - prenos in ukrepi za njihovo preprečevanje • HACCP sistem v praksi: - Načela in prednosti - Preventivni oziroma kontrolni ukrepi ter korektivni ukrepi - Spremljajoči higienski programi, dobra higienska in proizvodna praksa - Uporaba smernic dobre higienske prakse ali lastnega načrta na osnovi HACCP načel • Zagotavljanje sledljivosti živil v gostinskih in živilskih obratih • Obveznosti prevoznika pri prevozu živil (registracija živilskega obrata, obvezna dokumentacija, čiščenje ...) • Zagotavljanje potrebnih informacij o živilih potrošnikom pri označevanju alergenov in snovi, ki lahko povzročajo preobčutljivost (primeri označevanja, dopolnitev HACCP dokumentacije, obvladovanje alergenov) • Lastna pridelava živil v malih količinah v gostinskih obratih • Informacija o obveznosti označevanja hranilne vrednosti na predpakiranih živilih • Najpogostejše napake, ki jih na terenu zaznavajo inšpektorji s strani Uprave za varno hrano in kako jih uspešno odpraviti Predavala bo mag. Katarina Železnik Logar, IVD Maribor. Prosimo, da se na dogodek prijavite po telefonu, pošti ali e-pošti do 10.3.2017. Plačilo kotizacije poravnate na TRR: OOZ Vrhnika, Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika, številka: 0202 7001 2321 819, Sklic: 00 2017-0999 - davčna številka. Namen plačila: OTHR. Morebitne odjave sporočite do 13.3.2017, sicer zaračunavamo 20 % kotizacije. V primeru, da odjave ne sporočite, kotizacijo zaračunamo v celoti. Vprimeru prenizkega števila prijav si pridržujemo pravico do odpovedi. Dodatne informacije: Adela Cankar 01 755 77 40 ali 051 619 215. Cena usposabljanja: za člane s plačano članarino in pri vas zaposlene: 35,00 €, za udeležence drugih OOZ: 40,00 €, za zunanje udeležence: 65,00 €. Varstvo pri delu, 24. marec 2017: Za člane in zaposlene delavce ponovno organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 24. marca 2017, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v aprilu. KODA 95 za prevoznike, 6. maj 2017 Redno usposabljanje voznikov za prevoz potnikov/blaga v cestnem prometu po predpisanem programu za leto 2017 bo na OOZ Vrhnika v soboto, 6. maja 2017 z začetkom ob 7. uri zjutraj. Vnaprejšnja prijava je obvezna: 051 619 215, 01 755 77 40 ali po e-pošti — pokličite za prijavnico. 9 marec 2017 Sekcije Kongres kozmetikov Sekcija kozmetikov pri OZS organizira kongres kozmetikov, ki bo potekal v soboto 1., in nedeljo 2. aprila 2017 v Hotelih Bernardin v Portorožu, kjer za člane pripravljamo zanimiv program z aktualnimi temami. V preddverju dvorane Europa se bo predstavilo veliko pokroviteljev in razstavljavcev, ki bodo predstavili različne kozmetične izdelke in opremo za kozmetične salone. Že prvi dan kongresa bo Katarina Železnik Logar udeležencem predstavila popis obveznosti s področja varnosti in zdravja pri delu in obvezne interne akte za delodajalce, ki jih bodo na kongresu prejeli udeleženci. Predstavnica zavoda za zaposlovanje RS bo govorila o ukrepih, spodbudah in stanju brezposelnih na področju kozmetike. Častna gostja kongresa bo članica CIDESCO, ga. Christine Scheib iz Švice, ki nam bo predstavila novo face metodo za mlajši videz obraza. Predstavljene bodo novosti s področja manikure in naprav za uporabo v kozmetičnih salonih. Poleg ostalih razstavljavcev bodo novosti predstavili tudi trije generalni pokrovitelji: - Kozmetika Afrodita - dermo-kozmetični izdelki za napredno anti-age nego obraza. - London lash Pro z Bella by Nives- trendi, novosti in nevarnosti nestrokovne izvedbe podaljševanja trepalnic. - Buki d.o.o. - Thailon morske učinkovine, kratorji kozmetike prihodnosti. V soboto zvečer bo v restavraciji hotela ob glasbi druženje s Slovenko leta go. Andrejo Sterle Podobnik in pokrovitelji ter razstavljavci kongresa. V kolikor bi katero podjetje želelo sodelovati kot pokrovitelj ali razstavljavec strokovnega srečanja, lahko kontaktira sekretarko sekcije preko e-naslova vlasto.markoja@ozs.si. Razstavljavcev je že veliko, zato pohitite, saj je število mest omejeno. V nedeljo bomo začeli z metodo Shiatsu kot samopomoč za nego ženske. Matej Špehar bo govoril kako omrežiti stranke na spletu in jih pripeljati v salon. Mojca Janežič bo predstavila vse o različnih pilah in tehnikah piljenja s praktičnim prikazom. Zaključili bomo s predavanjem Tine Lasič Andrejevič o ličenju za različne priložnosti v okolju osebnih storitev in kako uspešno prodajati izdelke strankam. Rok za prijavo je 28. 3. 2017 oziroma do zasedbe prostih mest. Kotizacijo za udeležbo na posvetu plačate ob prijavi. Prijavnico najdete na povezavi Prosimo vas, da zaradi lažje organizacije izpolnite spletno prijavnico Za vsa morebitna vprašanja se lahko obrnete na sekretarko sekcije pri OZS, go. Vlasto Markoja, telefon 01/ 58 30 571 ali po e-pošti: vlasta.markoja@ozs.si Kartica N za po novem tudi plačilna 1 Ijetnih.si^J Sejem za slikopleskarje Vsake dve leti se organizira specializiran sejem za slikopleskarje — letos je to Coatings show 2017 v nemškem mestu Nürnberg. Tam bo mogoče videti trende in tehnologije v proizvodnji barv in lakov ter gradnje. Sejem bo od 4. do 6. aprila 2017. Na sekciji slikopleskarjev, fasaderjev in črkoslikarjev smo se odločili, da skupaj s turistično agencijo ABCTOUR d.o.o. organiziramo avtobusni ogled tega sejma. Tam bo mogoče videti inovacije na področju barv, lakov, pa vpliv nanodelcev na proizvodnjo barv, pigmente, aditive ter seveda različno opremo in orodje za nanašanje. Na sejmu bo razstavljalo preko tisoč proizvajalcev iz več kot 40 držav, nekateri tudi iz Slovenije. Več o sejmu ter program in ceno dobite na vaši OOZ oziroma pri predstavniku sekcije, Igorju Pipanu. Nadzor FURS in UVHVVR pri gostincih Sporočamo vam, da v kratkem načrtujemo sestanek z direktorjem Uprave za varno hrano in veterino in varstvo rastlin ter sestanek z generalno direktorica Finančne Uprave RS gospo Jano Ahčin. Člane sekcije smo že zaprosili po e-pošti, da naj nam pošljejo informacije in dokumente o nadzoru, prosimo pa tudi vse OOZ za pomoč. Problemov pri nadzoru gostincev je več, zato pošljite morebitne izkušnje oziroma pripombe pri nadzoru inšpekcije s področja varne hrane ali pri nadzoru finančne uprave pri vaših gostincih ter navedite konkretno kaj so inšpektorji zahtevali oziroma kako je bil nadzor opravljen. Če je možno, nam pošljite tudi konkretne dokumente — kopijo zapisnika oz. odločbe (lahko prekrijete informacijo o podatkih gostinca). Želeli bi zbrati namreč čim več informacij s terena, ki nam bodo v pomoč pri predstavitvi konkretnih problemov. Z opisom konkretnih težav pri nadzoru gostincev bomo lahko bolj uspešni. Pri vodstvu FURS bomo izpostavili • problematiko preobširnega vodenja evidenc in nadzora pri gostincih, kljub uvedbi davčnih blagajn, • problem izjem društev pri izdajanju računov in posledično neuporabe davčnih blagajn pri opravljanju gostinske dejavnosti, z določenimi omejitvami ter zahtevali popravek zakonodaje, • problematiko napitnin in sistematičnega nadzora avtomatov za prodajo izdelkov in pijač, • uporabo znižane stopnje DDV Pri vodstvu UVHVVR bomo izpostavili problem neži-vljenjskega nadzora in motenja delovnega procesa ter poiskali rešitve za zmanjšanje administrativnih ovir. (Vlasta Mark°ja, OZS) Vif; QZS 10 marec 2017 Sekcije Aktualno za prevoznike Ministrstvo za infrastrukturo nas je obvestilo, da tržaška prefektura razmišlja o zapori tržaške obvoznice za težka tovorna vozila. Navedena cesta ima velik pomen, med drugim tudi za Luko Koper. Na spletni strani državnega zbora boste našli predlog sprememb Zakona o prevozih v cestnem prometu. V zakon se dodaja obvezo, da mora imetnik licence zaposliti vse voznike vozil s katerimi opravlja prevoze v cestnem prometu (velja tako za prevoz blaga, kot tudi za prevoz potnikov). Širi se nabor obveznih dokumentov, ki jih morajo imeti v vozilu vozniki, domači in tuji imetniki licenc: pogodba o zaposlitvi za določen ali nedoločen čas, dokazili o nakazilu plač in plačanih prispevkih za zadnje tri mesece (to pomeni, da prevoznik ne bi več mogel koristiti ostalih oblik zaposlovanja npr. kratkotrajno delo družinskega člana, občasno oz. začasno delo upokojenca...). Podana je zahteva za obvezno vgradnjo tahografa v vsa dvosledna vozila z višino vozila nad prvo osjo 1,3 m ali več in vsa vozila katerih največja NDM ne presega 3,5 t in so zasnovana in izdelana za prevoz več kot 1+6 potnikov in zahteva, da se za te voznike uporabljajo določbe zakona, ki ureja delovni čas in obvezne počitke mobilnih delavcev. OZS je navedenemu predlogu že nasprotovala. V Belgiji so v nočnem času med 18. in 6. uro zjutraj zaprli dve varovani parkirišči: Drongen in Mannekensve-re ob cesti E 40. Nočna zapora je izvedena zaradi težav s prebežniki, ki se skušajo na silo vkrcati na vozila (za dosego cilja: Velika Britanija). Zaradi zaprtja teh dveh parkirišč, je možno brezplačno koristiti zavarovano parkirišče Wetteren. Veleposlaniki Poljske, Slovenije, Slovaške, Češke in Madžarske so februarja naslovili pismo pristojnim avstrijskim organom v zvezi s težavami pri čezmejnem opravljanju storitev v Avstriji. Še posebej je bil izpostavljen sektor cestnega transporta. Posebej so opozorili na pravico EU do prostega pretoka blaga in storitev. Ugotavljajo, da je pri postopkih nadzornih organov in pristojnih regionalnih oblasteh v Avstriji prisotnih veliko nejasnosti ter pomanjkljivo posredovanih informacij. Za enkrat avstrijska stran še ni odgovorila. V želji po pridobitvi čim več uporabnih informacij smo redno povezani tudi z ostalimi evropskimi prevoznimi združenji, ki prav tako v tem trenutku ne razpolagajo z uporabnimi informacijami glede opravljanja prevozov po Avstriji. Evropska komisija je začela postopek za pripravo odločitve k Predlogu direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 2003/59/ES o temeljnih kvalifikacijah in rednem usposabljanju voznikov nekaterih cestnih vozil za prevoz blaga ali potnikov in Direktive 2006/126/ES o vozniških dovoljenjih. Namen spremembe je izboljšati standarde med novimi vozniki ter ohraniti in izboljšati poklicna znanja in spretnosti voznikov tovornih vozil in avtobusov v EU. Vir: OZS 43 marec 2017 Seminar: mešanje barskih pijač Med osnovna vodila svetovnega turističnega povpraševanja sodita tudi pestrost in kakovost gostinskih storitev. In prav ti dve zahtevi narekujeta potrebo po novem znanju, če nočemo zaostajati za svetovnimi trendi. Vsaka, še tako majhna obogatitev znanja prispeva k višji kakovosti storitev, k večjemu zadovoljstvo gostov in, ne nazadnje, tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Društvo barmanov Slovenije, bi k vsebini gostinske ponudbe rado dodalo kanček leska in s tem prispevalo k večjemu ugledu naše stroke, zato vas vabimo, da se nam pridružite na seminarju v mešanju barskih pijač. Seminar bo potekal v dveh delim, in sicer od 3. do 5. in od 10. do 12. aprila 2017 v Gostilni Dobnikar, Sv. Katarina nad Ljubljano-Topol 1, http://www.gostilna-dobnikar.com/ Prijave na seminar zbiramo do 15. marca 2017. Izpolnjeno prijavnico pošljite po e-pošti info@dbs-slo.com Kotizacija za udeležbo na seminarju znaša 450,00 € in zajema 40-urno predavanje, pijače in dodatke za praktične vaje, strokovno gradivo, vpisnino v društvo za prvo leto (nagrada), dnevna kosila, ter napitke ob odmorih. Kandidati plačajo kotizacijo po prvem delu seminarja na PR Alexbar Advise, Gabrče 1, 1360 Vrhnika, št.: SI56 0202 3510 961, s pripisom »SEMINAR-KOKTAJLI«, ali pred pričetkom seminarja pošljejo naročilnico podjetja oz. ustanove. Ob zaključku seminarja, slušatelj opravi preizkus znanja, na podlagi katerega se izda dokazilo / certifikat/ o uspešnosti na seminarju. V primeru premajhnega števila udeležencev /min. 12/ bo seminar preložen na kasnejši termin! Za prijavnico pokličite na svojo zbornico. Za vse informacije v zvezi s seminarjem pa vam je na voljo vodja barmanske šole Aleš Ogrin, gsm: 041 419 566 ali e-mail: info@dbs-slo.com Zimske športne igre OZS Poslovno-družabni dogodek Zimsko poslovno srečanje (B2SKI) se je v letošnjem letu odvijalo prvi vikend v februarju v Kranjski Gori in je skupaj trajalo tri dni. V petek, 3. 2. 2017 je bilo uspešno mednarodno B2B poslovno srečanje obrtnikov in podjetnikov. Prvi dan dogodka je OZS organizirala v sodelovanju s SPIRIT Slovenija, javno agencijo, Ministrstvom RS za gospodarski razvoj in tehnologijo ter Evropsko podjetniško mrežo EEN. Poslovnega srečanja se je udeležilo več kot 100 obrtnikov in podjetnikov iz več držav. V soboto, 4. 2. so obrtniki in podjetniki nadaljevali z druženjem v bolj sproščenem in predvsem športnem vzdušju. Več kot 170 se jih je udeležilo obrtniško-podjetniškega tekmovanja v veleslalomu ter nekaj več kot 50 tudi tekmovanja v spustu s pležuhi. Uradno se je dogodek zaključil v nedeljo, 5. 2. 2017. Napotila Štipendije za deficitarne poklice Objavljen je javni razpis za dodelitev štipendij za deficitarne poklice za šolsko leto 2017/2018. Štipendije za deficitarne poklice so namenjene dijakom, ki se izobražujejo za poklice, za katere na trgu dela ni dovolj kadra glede na potrebe delodajalcev. Vlogo bo možno oddati od 15. 6. 2017 do 20. 9. 2017. Več na www.sklad-kadri.si. Ne zamudite vpisa na mojstrski izpit OZS vabi k vpisu na mojstrski izpit. V okviru 19. razpisa sta v letu 2017 določena dva pristopna roka in sicer; prvi pristopni rok je 7. marec 2017 (rok za oddajo popolnih vlog je do 28. februarja 2017) in drugi pristopni rok, ki je 3. oktobra 2017 (rok za oddajo popolnih vlog pa je do 26. septembra 2017). Seminar: pomen standardov Se vam pogosto dogaja, da ne veste kakšne so zahteve za vaš proizvod, ali proizvod lahko legalno tržite? Vedno znova ne veste, kje bi dobili potrebne informacije o tehnični zakonodaji in standardih za svoj proizvod? Bi to radi spremenili in si pridobili konkretno znanje ter dvignili nivo znanja? Potem se lahko udeležite brezplačnega seminarja z naslovom: »Pomen standardov za podjetja«, ki bo potekal 12. aprila 2017 ob 9.00 v prostorih Slovenskega inštituta za standardizacijo (predavalnica 2 v drugem nadstropju), Šmartinska c. 152, Ljubljana. Na seminarju vam bodo predavatelji predstavili, kakšen pomen imajo standardi ter kako neskladni (nevarni) proizvodi lahko ogrozijo poslovanje podjetja. Predvsem pa boste pridobili informacije, ter odpravili strah pred neznanjem na tem področju ter si odprli nove možnosti za uspeh na trgu. Več na www.sist.si. Seminarji za mentorje Vabljeni na brezplačne pedagoško-andragoške seminarje za mentorje dijakom in študentom višjih strokovnih šol, ki jih sistem OZS organizira na različnih lokacijah. Namen usposabljanja mentorjev za izvajanje praktičnega usposabljanja je krepitev usposobljenosti mentorjev v podjetjih oziroma obratovalnicah za kakovostno izvajanje mentorstva dijakom srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol, ki se praktično usposabljajo z delom, in študentom višjih strokovnih šol, ki se praktično izobražujejo pri delodajalcih, ter drugim udeležencem drugih oblik praktičnega usposabljanja oz izobraževanja (vajenci). 12 Seminarji v obsegu 24 ur, razporejenih v tri dni in s samostojnim delom na pripravi projektne naloge ob svetovanju predavatelja, prinašajo potrebne informacije, znanja in napotke za uspešen prenos znanj in veščin na mlade. Znana je izvedba na dveh lokacijah, ki so najbližje vam: • OOZ Koper, 20., 21. in 27. marec 2017 • OZS Ljubljana, 4., 5., in 11. september 2017 Strokovna izobraževanja OZS Ne spreglejte bogate bere spomladanskih strokovnih izobraževanj OZS v Ljubljani z zelo zanimivimi in koristnimi vsebinami, ki jih pri vsakdanjem delu potrebuje podjetnik. Seznam je objavljen na www.ozs.si/dogodki. Med njimi izpostavljamo seminarje: Poslovni bonton. Se znamo obnašati? (7. 3.), Čezmejne ovire pri poslovanju z Avstrijo v skladu z novostmi 2017, skupaj s predlogom Zakona o čezmejnem izvajanju storitev (8. 3.), Kako lahko zmanjšamo riziko neplačila in kako do poplačila? (9. 3.), Znate načrtovati in izdelati uspešen strateški projekt? (14. 3.), Razumete ljudi, drugačne od vas? Drugačen ni napačen. 16. 3.), Ko vas obišče davčni inšpektor?! (23. 3.), Odpoved pogodbe o zaposlitvi in drugi načini prenehanja delovnega razmerja (6. 4.) V neskladju z zahtevami delodajalcev Zadnji predlog Zakona o vajeništvu, ki ga je sprejela Vlada, ni bil usklajen z Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije. Njeni predstavniki so na novinarski konferenci izpostavili ključne pripombe na predlog zakona, med drugim nagrado vajencu za čas bolniške odsotnosti, prepletanje statusov mladoletnih vajencev in vajencev v izrednem izobraževanju, vlogo sindikatov in druge člene zakona, ki za delodajalce niso stimulativni. Letno poročilo o odpadkih Vsi povzročitelji odpadkov, ki so pravne ali fizične osebe in opravljajo dejavnost, pri katerih v enem koledarskem letu nastane več kot 10 ton odpadkov ali 5 kg nevarnih odpadkov ali so v preteklem letu zaposlovali 10 ali več oseb ne glede na vrsto zaposlitve (tudi če so zaposlovali študente, dijake ipd.), so dolžni na Agencijo RS za okolje najkasneje do 31. marca za preteklo koledarsko leto poslati poročilo o ravnanju z odpadki. Za odpadna olja pa so dolžni poročati v vsakem primeru, ne glede na nastale količine. marec 2017 Napotila Snovalec - priznanje za turistične ideje Slovenska turistična organizacija je objavila poziv za podelitev priznanja Snovalec, s katerim pomaga pri uresničevanju inovativnih projektov s področja turizma. Za najboljše ideje je na voljo 15.000 evrov nepovratnih sredstev. Poziv Snovalec s prijavnico je objavljen na portalu Banka turističnih priložnosti Slovenije na www.btps.si. Rok za prijavo je 20. 3. 2017. Dodatne informacije na info@btps.si. Poslovne priložnosti v Avstriji in V. Britaniji OZS organizira sodelovanje slovenskih podjetij na mednarodnem poslovnem srečanju Future of Building na Dunaju, ki ga pripravlja Avstrijska gospodarska zbornica v sodelovanju z Evropsko podjetniško mrežo EEN. Srečanje je namenjeno podjetjem, ki delujejo na področju gradbeništva in materialov, obnovljivih virov energije, klimatizacije, inženiringa in načrtovanja ter opremljanja. Srečanje bo potekalo 17. maja 2017 na Dunaju. Naslednji dan pa bodo za udeležence organizirani študijski obiski projektov po različnih dejavnostih. Prijave na: https:// www.b2match.eu/building2017, kjer je tudi več informacij o srečanju in program. Udeležba na srečanju je za naša podjetja brezplačna. Rok za prijavo je 28. 4. 2017, vendar pozivamo podjetja, da svojo prijavo izpolnijo čim prej ter si tako zagotovijo možnost sestanka z najbolj zanimivimi podjetji, katerih termini za sestanke so hitro zasedeni. Javna agencija SPIRIT Slovenija ter gospodarsko ministrstvo pa v sodelovanju z Britansko-slovensko gospodarsko zbornico, v času od 6. do 8. junija 2017 organizirata izhodno gospodarsko delegacijo v Birmingham, Velika Britanija. Delegacija je namenjena podjetjem, ki iščejo poslovne partnerje v avtomobilskem sektorju in se želijo seznaniti s poslovnimi priložnostmi v Veliki Britaniji. V okviru poslovne delegacije bodo podjetja obiskala največji sejem s področja avtomobilizma v Veliki Britaniji, Automechanika Birmingham 2017. Za vsa udeležena podjetja bodo ločeno organizirani do 3 B2B sestanki s potencialnimi partnerji. Več na www.izvoznookno.si. Razpisani ugodni krediti Obveščamo vas, da je Slovenski regionalno razvojni sklad objavil javni razpis za ugodna posojila podjetniškim projektom in projektom na področju obdelave in predelave lesa (razpisano 5 mio posojil). Razpis je namenjen gospodarskim družbam, s.p.-jem ter zadrugam, ne glede na velikost prijavitelja, s podjetniškimi projekti ali projekti 13 marec 2017 na področju lesarstva v Republiki Sloveniji. Upravičeno območje: vsa Slovenija. Višina kredita mora biti najmanj 15.000,00 EUR in največ 1.000.000,00 EUR. Obrestna mera: • pri podjetništvu: 3-mes. EURIBOR + pribitek od 0,60% do 1,00% oz. ROM+ pribitek od 0,60% do 0,80% letno; • pri lesarstvu: 3-mes. EURIBOR + pribitek od 0,60% do 0,80% oz. ROM + pribitek od 0,10% do 0,50% letno. Največ 15 letna doba vračanja ter 3 letni moratorij. Upravičeni stroški: nakup, gradnja ali obnova nepremični, nakup strojev in opreme, nematerialne naložbe. Prvi rok za oddajo prijav je 6. 3. 2017. Več informacij o objavljenih razpisih je objavljenih na spletni strani sklada: www.regi-onalnisklad.si. Zdravstvena reforma: le dodatne obremenitve Na zadnji seji Ekonomsko-socialnega sveta je Obrtno--podjetniška zbornica Slovenije predstavila stališča glede predloga Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. OZS ne pristaja na dodatne obremenitve gospodarstva, predsednik OZS Branko Meh pa opozarja, da gre pri tej reformi bolj za finančno kot zdravstveno reformo. Brezplačne predstavitve na 50. MOS OZS vam nudi možnost brezplačnega najema neopre-mljenega razstavnega prostora v okviru skupnega razstavnega prostora OZS v dvorani L1 in ugodno razstavljanje v ostalih dvoranah po dejavnostih in ostale ugodnosti. Vabimo vas, da tudi vi sooblikujete sejemsko dogajanje na 50. MOS in organizirate dogodke za članstvo ali poslovne partnerje. Število dvoran in razpoložljivi termini so omejeni. Rok za prijavo je 28. april 2017. Skupinske sejemske predstavitve v tujini SPIRIT Slovenija, javna agencija je na svoji spletni strani objavila seznam skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na mednarodnih sejmih v tujini v letu 2017. SPIRIT Slovenija v celoti financira najem neopremljenega razstavnega prostora na sejmih, tehnične priključke in vpis razstavljavcev v sejemski katalog. Za vsak sejem posebej bodo objavili javno povabilo in prijavnico, zato spremljate objave na spletni strani www.izvoznookno.si. Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2017 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2016 znaša 1.567,99 €). Od januarja 2017 do vključno decembra 2017 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 0,53 % od 1.567,99 €, kar znaša 8,31 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2016 oz. 6,36 % od 392,00 €, kar znaša 24,93 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2016 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 32,43 € (Ur. list RS, št. 21/2016). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za februar 2017: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 32,43 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2016 - 1.567,99 € 8,31 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2016 - 392,00 € 24,93 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 33,24 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za februar je izračun naslednji: 40 ur februar: PIZ 55,95 €, ZZ 31,97 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,92 €, skupaj torej 88,84 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v februarju 2017: redno delo: 19 dni: 152 ur; praznik: 1 dan: 8 ur; SKUPAJ: 20 dni, 160 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2017 - lestvice veljajo od 1. 1. 2017 oz. za vsa izplačila v letu 2017!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2017 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka: Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.047,57 368,22 1.047,57 275,22 Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2017 V letu 2017 je sprememba lestvice v tem, da je dodan tretji razred in spremenjene stopnje davka v tretjem in četrtem davčnem razredu. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2017 znaša 804,96 € (Ur. list RS, št. 4/2017). Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2017 ne more biti manjši od 52% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2017 do 28.2.2017 se uporablja povprečna plača za leto 2015 (1.555,89 €; 52% znaša 809,06 €), za izplačila po 1.3.2017 se bo uporabljala povprečna plača za leto 2016, ki znaša 1.584,66 € oz. 52% povprečne plače, kar znaša 824,02 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70 % cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30 % cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov.. .Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2017: najmanj v višini minimalne plače (804,96 €) povečane za 1% znaša 813,00 €. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate za januar 2017 prispevke od najmanj 75% povprečne plače 2015 (1.555,89 €; 75% je 1.166,92 €), za obračun prispevkov od februarja 2017 dalje uporabljate najmanj 75% povprečne plače za leto 2016. Povprečna plača za leto 2016 je 1.584,66, osnova za obračun v višini 75% te plače je 1.188,50 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove. marec 2017 Prispevki, dajatve Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 289,40 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 159,85 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 4,75 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 454,00 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2017 je osnova dobiček za preteklo leto brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj, preračunan na mesec, znižan za 25%). Za obračun prispevkov za januar 2017 je minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 58% je 902,42 €) za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače iz leta 2015 (1.555,89 €; 60% je 933,53 €). Od februarja 2017 dalje je minimalna osnova 58% povprečne plače iz leta 2016 (1.584,66 €; 58% je 919,10 €), za obračun prispevkov za ZZ pa 60% povprečne plače za leto 2016 (1.584,66; 60% je 950,80 €). Za mesec januar 2017 in naprej bo davčni organ sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, mora zavezanec sam predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Zavezanec mora sam v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odloči za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku -ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ — 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - FEBRUAR 2017 58 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 919,10 5.546,31 Osnova za prispevke ZZ, če je BZO nižja od 60 % od 1.584,66 EUR* Prehodni davčni podračun Referenca 950,80 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 142,46 859,68 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 81,34 490,85 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 223,80 1.350,53 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 60,47 352,75 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 62,37 363,84 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,04 29,40 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 127,88 745,99 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,92 5,55 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,92 5,55 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,84 11,10 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,29 7,76 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,55 3,33 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,84 11,09 Skupaj drugi prisp. 3,68 22,19 PRISPEVKI SKUPAJ 355,36 2.118,71 DŠpomenidavčnaštevilkazavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2016 (PP): 1.584,66 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2017 znaša 58 % zadnje znane povprečne letneplače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki zna-ša3,5 PP (v skladuspetim odstavkom 145.člena ZPIZ-2): 1.584,66 x 3,5 = 5.546,31 EUR Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajobiti plačanin marec20/7 15 Uničevalec dokumentov HSM X10 SHREDSTAR r širina odprtine 225 mm r kapaciteta 10 listov 80 gr r razrez na koščke 4,5 x 30 mm r reže sponke, kartice, CD-je r prostornina koša 201 r koleščki za lažjo mobilnost r tiho delovanje r avtomatski vklop in izklop (totocelica) Uničevalec dokumentov HSMAF300 r avtomatski podajalnik za papir za uničevanje do 300 listov r širina odprtine 240 mm r kapaciteta razreza 12-14 listov 80 gsm r razrez na koščke 4,5 x 30 mm r reže sponke, kartice, CD-je r prostornina koša 341 r "Lock-and-Go" funkcija za zaščito pred nepooblaščenim uporabnikom r tiho delovanje Uničevalec dokumentov HSM P44i r širina odprtine 330 mm r kapaciteta 70-72 listov 80 gr r razrez na trakove 5,8 mm r reže sponke, kartice, CD-je r prostornina koša 2051 r koleščki za lažjo mobilnost r tiho delovanje r samodejni Izklop po 1 url delovanja r gumb za zaklepanje pred nepoobalšnemim uporabnikom TBREZPLaCNtn SVETOVANJE