KATOLJŠK CERKVEN LIST. Danica izhaja vsak petek na celi poli, in velja po pošti za celo leto 4 gld. 60 krM za pol leta 2 gld. 40 krM z v tukarnici sprejemana za leto 4 gold., za pol leta 2 gld., zaeetert leta 1 gl.; ako zadene na ta dan praznik. za cetert let» 1 rld. 30 kr izide Danica dan poprej. Tečaj XXXV. V Ljubljani, 22. grudna 1882. Ust 51. Hpiriturot Storniek, učenih mioren-mkega fezika in sto renski pisaietj. Slomšek je že kot bogoslovec podučeval svoje to-varise v slovenskem jeziku, a sdaj kot špirituval je to opravilo s velikim veseljem in trudom nadaljeval. Veliko si je prizadeval, da bi se bogoslovci temeljito naučili slovenščine ter tako postali ¡zgledni pridigarji; vedno je naglašal, da naj pridigarji govore v lepi gladki in vsorni slovenščini. *) Spisal je v ta namen malo slovensko slovnico, ktero so našli po njegovi smerti v njegovi zapuščini. Po njegovem navodu so bogoslovci L in II. leta prestavljali poetične in prosaične dela v slovenščino, ktere prestave je potem v peterih sbirkah izdal. Med temi deli se je „Keršansko devištvo" in „Življenja srečen pot" prav mnogo med Slovenci rasširilo, ter večkrat bilo natisnjeno. Bogoslovci III. in IV. leta pa so izdelovali pridige, ktere je Slomšek pregledoval, ter so jih v slovenskih nrah govorili za poskušnjo. V teh nrah je skerbni špirituval bogoslovce tudi podučeval v pedagogiki, homiletiki. Tudi cerkveno in koralno petje, v kte rem je bil strokovnjak, je podučeval bogoslovce. Ker so tudi svetni ljudje poznali Slomšekovo učenost in miloserčnost. prosili so ga, da naj bi jih učil slovenskega jesika. Slomšek jim je s veseljem to ieljo spolnil, ter vstanovil drugi tečaj za vnanje poslušavce, posebno za j uri ste, ki so se pripravljali na sodniiske poskušnje, in druge visoke cesarske vradoike. Vlada je namreč Slomšeku dala privoljenje, da samore dajati veljavna spričevala o znanji slovenskega jesika. Oglejmo si pa sdaj spirituvala Slomšeka ko slovenskega pisatelja ali literata. Veliko ačl je on spisal, poskušal se v rasnih tvarinah in oddelkih slovenskega leposnanstva. **) Romanov ni pisal, katere pa slasti dan- *) In concionibna ne atamnr ver bi« vnlgartbua vel ple-beji»; ergo nec y er bi s obscoeoit, apurcis etc., aed cibum verbi divini proponamua in vaae mnndo et aplendido. Qu od aatem non est interpretandum ¡ta, ae u uti lieeret constructione, pro-nunciatione aut vocabolis plene alienia, eieati paaüm hodie no-vatores. quibua migne quod croatisent indignan« ezprobrat. ♦*) Quam Slomšek optime noviaaet, verbum volare, Ii teran» manere, ideo thesauro* acientiarnm ae ezperi auarum literia mandavit, ex quibua gena Slovenorom danes zeI6 spisujejo nekteri pisatelji in s njimi begajo možko in žensko mladino. Oziral se je na vse druge literarne dela, ktere so tadanji Čas slovenski pisatelji na svitlo dajali. Reči se tudi mora, da so slovenski učenjaki tadanji bili prav posorni na Slomšekove dela. Slomšek je isdal leta 1832 sbrane pesmi, tudi Aha-celove pesmi imenovane, ktere so bile večkrat natisnjene. Te pesmi so ae hitro razširile med slovenskim ljudstvom, ktero je stare slabe pesmi opuščalo. Ce pomislimo, koli kanj vpliva imajo pesmi med ljudstvom, moramo pač pri poznati, da ima Slomšek velike saslure sa slovenski narod, čegar ljubljenec je kmalo postal. •) Dal je tudi na svitlo „Evangeljsko hrano", v kteri razlaga nedeljske in prasniške Evangelije, prav primčroo, pod učno in ginljivo. Duhovni in svetni ljudje so jo radi prebirali. Bil je plemenit visok vradnik, Nemec po rodu, a tudi slovenskega jesika smoien, kteri je posebno cenil „Evang. hrano", ter jo bral vsako nedeljo, kedar ni mogel biti pri pridigi. Kot špirituval je Slomšek pripravljal gradivo sa druge spise, ktere je pozneje na svitlo dal, kakor isverstno „Apostoljsko hrano", pedagogiko, homiletiko in druge dela, po kterih je njegovo i mi saslovelo po vsih slovenskih pokrajinah. Slomšek je v svojih spisih posebno gledal na to, da narodu res podaja koristnih naukov, da um jasni in serce blaži, nagiba in vnema za dobre dela in vsorno keršansko življenje; in res, mora se pripoznati, da je silno dobro vplival na oliko in izobraženost slovenskega ljudstva v keršanskem duhu. Vse prihodnje čase bodo labko Slovenci zajemali koristne nauke iz njegovih knjig. Kako vse drugač delajo marsikteri dandanes, ki po ptu-jem kopitu z mesenimi spisi ' tvo mehkužijo. Škoda, da Slovenci premalo kupujejo Slomšekove dela, ktere je hotel gospod vikarij Lendovšek v Ptuju izdati v 14 sno- aqnam aapientiae et doctrinaa salutares. Utinam eruditi dote« aequali modo aperirent fontem auae doctrinae ad adver-sarioa refntandoa et popalom christianum in via reritatia et jnatitiae eooaervandum! *) Slovenci ao hitro eposnali Slomšeka po njegovih spiaib, kteri ao romali od hiše do hiše; ailno ae je toraj ljudstvo veselilo, ko je bil Slomšek povadignjen na škofovaki eedei, pa tndi m» glaano jokali po cerkvah, ko ao m leta 1862 duhovni paatiiji naznanili šaloatno norico, dt je Slomlsk nmrrL. lčih po 20 pol, ter je to delo blezo zastalo. Kako vse oljši duh bi prišel med mladino, ako bi se Slomsekove dela obilniše brale! Naj bi si nekteri v tem oziru včst nekoliko bolj resnobno izpraševaii. Kdor koli pazljivo bere Slomsekove knjige, bode spoznal, kako je pisal v slovenskem duhu, kako v kratkih besedah veliko pove, iz domačih krajev in šeg jemlje pojasnovanja, podobe itd.; po njegovih spisih se nam je treba ravnati. •) Po svojih govorih in spisih pridobil si je Slomšek toliko veljavo v slovenskem narodu in v katoliški cerkvi da smemo nanj obračati Mojzesove besede (iz V. bukev, V. 15, 18^: Prophetam de gente tua et de fratribus tuis suscitabit ti bi Dominus. — Preroka izmed tvojega naroda, izmed tvojih bratov ti bo obudil Gospod. Ako se pomisli, kako čisto in neomadežano nravo je Slomšek učil, koliko si je ustmeno in s spisi, z mi-sijoni in po vsih potih in načinih prizadeval ves narod slovenski zboljšati in povzdigniti; menda ne bo pre-derzno, če tudi zanj porabimo besede Mojzesovo (V. buk. 5, 15): Prophetam de gente tua et de fratribus tuis suscitabit tibi Dominus. Preroka izmed tvojega naroda, izmed tvojih bratov ti bo obudil Gospod. O v č i c a. (Pi«. M. Skalovič.) (Dalje.) 39. Večinoma so ovce ali bele ali čeme volne. Čeme premene pozneje barvo v rujavkasto in naposled stare škabe v sivkasto. Malo jih je pikastih, pa ko se ostrižejo, se volna razdeli samo v dvoje, v belo in černo. Ni treba velike bistroumnosti, da se po teh barvah razdele in razločujejo ovčice Kristusove. Bele — nedolžni, čeme — grešniki, rujave — spokorniki, pikaste — omahljivci. Pa kakor je rekel naš Zveličar v priliki od ljulike in pšenice: „Pustite oboje skupaj rasti do žetve" (Mat. 13, 30), tako tudi na ovcah ostane pomešana volna do striženja. — Bela je barva nedolžnosti, čistosti, svetosti, pripodoblja zmago svetlobe čez temo. „Bodi tvoja obleka vedno bela" (Eccl. 8, 9), pravi sv. pismo, ter hoče reči, da naj bode snažna. Zveličani v nebesih imajo belo obleko: „Kdor bo premagal, bode v belo oblečen, in njegovega imena ne bom zbrisal iz bukev življenja«. (Skriv. razod. 3, 4.) „Potem sem jih videl veliko trumo, ktere nihče ni mogel prešteti, iz vseh narodov in rodov, in ljudstev in jezikov stati pred sedežem in pred Jagnjetom, bili so oblečeni v bele dolge oblačila." (Isto 7, 9.) Bela je barva deviške čistosti. Marija, kot devica, ima belo obleko, in isto tako angelj, ki jo pozdravlja. Pri svetem kerstu podi mašnik ker-ščencu beli pertič, rekoč: „Sprejmi belo obleko, katero neomadežano prinesi pred sodnji stol Gospoda našega Jezusa Kristusa, da prejmeš večno življenje". Podoba milosti božje in dušoe svetosti in čistosti. Belo je podoba svitlobe, zato pravimo: po čemi noči pride beli dan; ali če hočemo reči, da je stvar očitna, pravimo: to je jasno kot beli dan. Ko se je Jezus spremenil na gori Taboru: „se je svetil njegov obraz, kakor solnce in njegove oblačila so bile bele ko sneg" (Mat. 17. 2); *) Kdor pa je Slomšeka pridigovati slišal, ne bo pozabil njegove šege v tem opravilu. Kakor je rekel sv. Avguštin, da bi bil želel slišati pridigovati sv. Pavla, tako je tudi lahko mnogim izmed nas žal, ako nismo slišali pridigarja Slomšeka, če prav so mnogi še o njegovem času živeli. nekteri prestavljajo: „bele kakor luč". Tudi angelj i, kot svitle nebeške bitja so bili v belo oblečeni, kadar so se ljudém prikazovali: „Angelj Gospodov je prišel iz nebes in pristopi vsi odvalil kamen od vrát, in je sedel na njem. Bilo pa je obličje njegovo kakor blisk in obleka njegova bela kakor sneg.'- (Mat. 28, 2-3.) Od todi pride, da so najvikši namestniki in služabniki Božji, kralji in duhovniki, nosili bele oblačila (v starih časih). Pri starih Peržanih íe bila bela obleka kraljevo znamenje. Sveti oče papež imajo belo obleko. — Dné 21. januvarija (sv. Neže dan) prinese kapitelj preč. lateranske cerkve v Rimu dva bela janjčeka, kot vsakoletni dar iz dohodkov cerkvenih sv. Neže zunaj mestnih zidov. Volna teh dveh jagnjet se porabi za tako imenovane „palije" (neka versta stole) za sv. očeta, za patrijarhe in nadškofe in nektere škofe, ki imajo ta privilegij. p0 gv. maši jih blagoslové s posebnim blagoslovilom in potem jih redé v ta namen. — Slovencem in sploh Slovanom je bela barva jako priljubljena, saj glavno mesto na Kranjskem nosi že davno imé: „bela Ljubljana". V narodnih pesmih se velikokrat ponavlja: beli grad, beli dvor itd. Cerno nasproti pomenja dušno in telesno temo, je podoba noči, smerti, žalosti in velikrat tudi hudobije. Tako pravi pesem isterska: „Pala je černa noč na travco zeleno, — travca ne more rast', a se ne zeleni; tako i moje serce, ko se ne veseli." (Volčič.) V tem pomenu, kakor žalovaje zaradi m nožih hudobij, katerih neke so prav čeme ko pekel, nosijo duhovniki katoliški navadno černo obleko. Cerna je barva smerti, ker se na serce vleže „černa tuga", kadar koga izmed naših drazih smertna kosa pokosi. Pa tudi onim, ki se oskrunijo s kacim velikim hudodelstvom, pravimo, da imajo černo dušo, in ako se ne spokoré, preden jih černa zemlja požrč, pojdejo v černo temno brezno, iz katerega nikoli ni rešitve več in kamor ne prodere nijeden žarek bele večne svitlobe. Zató opomin j perve adventne nedelje: „Noč je prešla, dan se je približal. Verzimo tedaj od sebe dela teme, in oblecimo orožje svitlobe. Kakor po dnevu pošteno hodimo, ne v požrešnosti in pijanosti, ne v nečistosti in nesramnosti, ne v kregu in nehvaležnosti; temuč oblecite Gospoda Kristusa." (Rim. 13, 13.) Te besede so tako presunile sv. Avguština, da je iz temnega nejevérca postal velik učenik sv. Cerkve, ki se sveti kot svitla zvezda med množico svetnikov nebe-ških- (Konec prih.) Ogled po Slovenskem to dopis!. Ix Ljubljane. (Iz Lichtenturnske uboŽnice.) To napravo sta une dni obiskala c. kr. deželni predsednik gosp. Winkler in njegova blaga gospa soproga, ktera sta vse poslopje ogledala in po želji g. predsednika so otroci imeli malo poskušnjo iz raznih tvarin v slovenskem jeziku; tudi pismene naloge so bile natanko pregledane. Gospod predsednik je v govoru do otrčk naznanil svojo zadovoljnost z nauki in obljubil, da hoče Njih veličanstvo prositi, da bodo o svojem prihodu v Ljubljano tudi to napravo s svojim obiskanjem počastili. Bili so vsi osrečeni otroci in njihove učiteljice od te obljube in tako prijaznega obnašanja slavnih obisko-vavcev. O tej priliki naj se popravijo tudi neke razširjene pomote. Usmiljene Sestre so res oddale vlogo do deželnega zbora, ktera pa je obsegala le edino prošnjo: „Slavni deželni zbor naj bi dobrotno določil, če taisti deželne vstanovne gojence namčrja oddati zanaprej Vin-cencijevi družbi, ali ne. Pristavljeno je bilo, ako se gojenci izročč Vincencijevi družbi, da dosedanja pogodba s slavnim deželnim odborom gre h koncu in s tem tudi njihova odgovornost neha, kajti zanaprej bode njihova delavnost pri tej odgoji zgoii službena, brez lastne odgovornosti. Kongregacija je dobila dalje ustmeno vprašanje, pod kterimi pogojami bi po dosedanji pogodbi gojence še ohranila, ako bi se si. deželni zbor ne odločil za njihovo izročilo do Vincencijeve družbe; na to i'e odgovorila, da mora začasno pogodba jenjati in se ;aj stanovitnega v tej reči dognati, — toliko bolj, ker kongregaciji je od magistrata došla zahteva, da začasna vravnava (provizorium i mora nehati. Ker pa se kaj določnega drugač skor ne d& doseči, razun z napravo lastne ubožnice, bi kongregacija bila pripravljena tdko zidati, ako bi ji si. zbor dovolil za to napravo posojilo 15—18 tisoč gold. iz deželnega sirotišnega zaklada, in ravno tako pomagal k poplačevanju tega posojila z zagotovilom določenega števila deželnih vstanovnih gojencev na gotove leta. To tedaj je bil predlog, ne prošnja. Na ugovor, da večina usmiljenih Sester v teh napravah ni zmožna slovenščine, se odgovarja s tem, da izmed 64 usmiljenih Sester je ¿3 Slovenk, 4 Čehin)e in 7 Nemkinj, in da Cehinje že gladko govorč slovenščino, in izmed 7 Nemkinj so se dozdaj 4 že naučile toliko slovensko, kolikor je potreba pri njihovih opravilih. Prošeni smo nadalje še povedati, da za sprejemo v hiralnico sv. Jožefa se zahteva po 40 kr. na dan od 06ebe; le samo, ako je kdo s to pogodbo sprejet, da bo tudi pogreb zanj naprava oskerbela, plačuje po 50 kr. (Nameri se namreč rado, da kteri že malo dni ali tednov po svojem vstopu umerje.) Zlata maša v Moravčah 1882- (Dalje.) Videli smo, kako ginljiva je bila predslovesnost zlate maše vravnana po milgsp. proštu Jož. Zupanu, zdaj pa se ozrimo še nekoliko na slovesnosti same. Že 4. in 5. avgusta so bile Moravče v praznični opravi; postavljali so se slavoloki, mlaji, izobešale zastave, priravnavali lepi in pomenjivi napisi po mnozih hišah in poslopjih, in bilo je vse živo in veselo v pripravljanji na slovesnost. Pred cerkvijo in po lepem prostoru na okrog je stalo 20 zalih mlajev, manjši pa so bili pred vsako hišo, kaki 4 do 10. Tudi zunaj moravške vasi po soseskah so stali zali mlaji, po hribih moravških pa so zvečer goreli veseli kresi, med drugimi dva na Lim-barski gori. Z vsacega obeh zvonikov se je vila 12 metrov dolga zastava, in enako so se mnoge hiše ponašale z zastavami. Mogočno streljanje se je razlegalo ne le v Moravčah, tudi z več druzih krajev se je razlegal vesel strel iz možnarjev, in to celi veččr. Naj postavimo tukaj tudi nektere napise. Pred cerkvijo: Z Vami vedno Bog ostani In Vas zdrave se ohrani, Kar nevredni pros'mo mi, Spros' naj Mati milosti! Pred farovžem: Serčno pozdravljeni, ljubljeni oče! Pred kaplanijo: Zlatomašniku srečna leta! Pri Štoronku: Tebi sLaVa preČastltLJIVI gospoD zLatoMašnlk Častni kanonik! ŽIVIo! ŽIVIo! Pri Benefiški, nad vrati: Prečastiti dušni naš pastir! Dan Vam zlat je, dan je svet: Bog daj časne, večne sreče vir, Bog Vas živi mnogo let! Na drugi Strani so bile letnice a) rojstva, b) po- svečenja, in c) r.bhajanja zlate mase. — To je bilo bolj nizko na mlajih; malo više pa naslednje: Zveo „Danici" razglasiti in tudi s kakim darom se hva-ežne skazati. — Nevarno zbolela oseba se priporoča ▼ bratovsko molitev Naše ljube Gospe presv. Serca, da bi zopet zadobila zdravje, ako je volja Božja. Opomini k modrosti. (Iz bukev Si rakovih, iz LI. pogl.) 25. grudna. Molitev Jezusa, sinu Sirahovega. (Sirah sklepa svoje inodrostne bukve z molitvijo, ter Boga hvali za rešenje iz smertne nevarnosti, v ktero so ga bili pahnili njegovi sovražniki.) Častil te bom, Gospod kralj9 in te hvalil Boga svojega zveliČarja. 26. In Častil bom tvoje ime, ker si mi bil pomočnik in varhf in si rešil moje telo pogina, iz zadrege krivičnega jezika. 27. Spomnil sem se, o Gospod, tvoje milcsti..., ker otevaŠ nji, ki v te zaupajo, o Gospod, in jih rešiš iz r6k narodov. 28. Hvalil bom tvoje ime neprenehoma, in ga Častil z zahvalo; zakaj uslišana je bila moja molitev. 29. Veliko modrost sem v sebi našel, in sem v nji močno rastel. Zatoraj bom Čast dajal njemu, ki mi j§ dal modrost. (Molil je namreč sa modrost, in modrost mo je bila dana. Mladeneč, ne pozabi tega nanka!) 30. Zakaj sklenil sem bil po nji (po modrosti) ravnati; vnit sem bil za dobro, in nisem bil osramoten. Moja duša se je za njo vojskovala, in ko sem po nji ravnal, sem bil v nji poterjen. (Brez vojske ni zmage i) 31. Približajte se k meni, vi neučeni, in zberite se v hiši krotitve. (To je, v doli modrosti se učite postavo Božjo spolnovati in svoje hudo nagnjenje krotiti, strasti bersdati. Brentano.) Svoje delo storite pred Časom in dal vam bo plačilo ob svojem času. (Zgodaj si prizadevajte za modrost, resnico, čednost: vaš trud bo Gospod obilno plačal ob svojem času.) Listek za raznoterosti. f ? Ljubljani je 19. t m. o t/i2 popoldne umeri 6. g. Juri Košmerl, župnik v pokoju. Ranjki je bil še Is poprešnjega stoletja, rojen 4. mal. serp. 1791 v Lo-Ikem potoku, posvečen 18. kim. 1819. Pred nekterimi mesci se je bil preselil iz Kranja v ljubljansko hiralnico •t. Jožefa, kjer je bil posebno zadovoljen. H. I. P. Deriavni poslanci so se pretekli torek vernili z Dunaja, kjer se je zborovalo dan za dnevom od 5. grudna do sdai. — V zadnji seji v ponedeljek je bila sprejeta nova obertnijska postava. V ti seji je tudi dr. Poklukar s tovarši naučnega ministra zapraial, če mu je znano, kako se godi s slovenščino po slovenskih šolskih krajih na Koroškem, in če ga je volja, vse potrebno storiti, da se ondod postavljajo slovenščine popolno zmožni učitelji in da se vstanovi slovenščina kot učni jezik v teh šolah ? St. maia xa SV. Detinstvo bo v praznik nedolžnih otročičev 28. tega mesca v uršulinski cerkvi in sicer ob 8. Ta maša, kakor je v bratovskih pravilih zaznam-njano, je za žive ude. Vsi deležniki, celó otroci pred pervim sv. Obhajilom, zamorejo popolni odpustek dobiti, ako opravijo sv. spoved, pridejo k bratovski maši in opravijo druge pogoje za odpustke, to je, če nekoliko molijo v cerkvi na papežev namen, n. pr. kacih 5—7 očenašev in češenamarij. — Otroci, kakor odraseni deležniki, le obilno se vdeležite teh velikih milost. Zraven tega pa tudi ne pozabite, da čas od Božiča do Svečnice je posebno posvečen Jezusovemu sv. Detinstvu; častite Jezusa prav posebno kakor Dete in hvalite Boga, da tudi pogane kliče v sv. Cerkev, prosite za prav obilno reševanje poganov iz teme nejeverstva in posebej malih otročičev. BoŽiČnica prelepa z živimi podobami (Oratorium) bode prihodnji petek, 22. t m., v Marijanišču (novi ubožnici; na Pol janah. Vstopnina je po 50 kr. za sedeže, in po 20 kr. brez taistih. Začetek je o zvečer. + i S* Jane* Demšar, župnik v Bukovšici, je 9. t m. umeri. R. 1. P. *) Gosp. Fr. Lampe je 20. t. m. doveršil dragi „rigo-rosum" — iz orientalskih jezikov. Čestitamo! ■ali nastenski koledar za leto 1883, prilepljen na debel papir, se dobiva pri Blasniku. Taki koledarčki •o prav koristni sa vsako hišo, ker kažejo godove za ▼saki dan skoz leto. Francösische Zustände der Gegenwart von Herman Kuhn — to je kaj dobra knjiga za inteligentne čitatelje, *) Ker nam je dopis prepozno doiel v roke, obširniše prihodnjič. Vr. zlasti kteri ljubijo s politiko prisoljeno branje. (V katoL bukvami, cena 1 gl. 80 kr.) — Ravno tü so tudi razni koledarji; Glücksrad-Kalender je posebno koristen. laina xvesa. V Ingolstadtu imajo že čez 100 lčt družbo na čast „Marije D. brez madeža spočete". Udje vsako leto dajo po eno sv. mašo opraviti za žive in mertve ude; toraj se imenuje mašna zveza (Messbund). Sedaj je že čez 200.000 udov, ter se opravi čez ss. maš vsak dan. Več knežjih oseb je med udi; dunajski nadškof. Srečna zadnja ura živim, urno rešenje mertvim doseči, to je glavni namen. Kdor želi pristopiti» pošlje svoj razločno pisani napis: „An den Hochw Zeininger in Ingolstadt", in naj v pismo dene najm^i 40 nemških vinarjev (n. pr. v markah), za kar dobi brez daljne plače pravila bratovske. Lepa in koristna družba. V Parizu se je vstanovila keršanska gospejska družba za dobro izrejo otrök. Poterdilo je to družbo že 43 škofov. Gospč nosijo majhen križec in se zavežejo, ko je križ po nesramnih frajmavrarjih iz šol odpravljen, da svojim otročičem hočejo dajati križec na persi, ki ga imajo nositi. Dobrotni darovi. Za Študentovsko kuhinjo: Č. g. župnik Fr. Kepec 1 gl. — C. g. župnik J. Dolžan 1 gl. — Č. g. Ž. Bo-hinec 1 gl. — Neimen. gospod 1 gl. Za pogorelce v Cerovcu v StopiŠki fari: Dve devici veliko culo oprave in obleke. Za pogorelce pri sv. Magdaleni nad Idrijo: Is Mengša po č. g. župniku Jan. Žorcu 8 gl. Za Tirolce in Korošce s povodnijo poškodovane: Is Mengša po č. g. župniku 25 gld. — Z Ihana po 6. g. župniku J. Dolžanu 13 gl. Za opravo uboŽnih farnih cerkev naše škofije: Is Leskovice nad Loko 8 gi. — Gospa Jenčičeva 1 gl._ Gospa Mrakova 1 gl. Za cerkev Jezusovega presv. Serca v Ljubljani: Neimenovan 1 gl. — Kat. Vodnik 25 kr. — Fara sv. Vid» nad Cirknico 4 gl. Za Marijino sirotišnico g. kan. dr. Jegliča v Sarajevu: Neimenovan 10 gl. Za sv. Očeta: Iz Godoviča po č. g. župniku Nik. Križaju sbirka 4 gl. — Neimenovan 10 gl. Za afrikanski misijon: Terezija Pire 1 gl. — Neimenovan 5 gl. Za naj potrebniši misijone: Neimenovan 10 gl. Za sv. Detinstvo: Neimenovan 10 gl. Za bratovšino sv. Bonifacija: Neimenovan 5 gl. Za kristjane na Jutrovem: Iz Cirknice po preč. g. dek. J. Porentu 5 gl. Pogovori z gg. dopisovalci. G. Sk—č: Prav tako; prosimo. — G. J. N—be v Rad.: Naročnino oddali saložništvu. Zmanjkalo je časa in prostora za pošteno povabilo; prosimo toraj priljudno, naj prijatli brez pomude blagovolijo obnoviti narocbo na „Zgodnjo Danico" za leto 1883. Pošlje se naj ložej po nakaznici založništvu „Zgodnje Danice" (ne vredništvu). Odgovorni vrednik: Loka Jeran. — Tiskarji in saloiniki: Jožef Blaxnikori nasledniki v Ljubljani.