Logaške o f NOVICE ««r ? *l 1?- zakona o zapoalovanju in o ».avarovanju za prl- >»» "'•'Poselnostt (Ur. lial '.h!;, »t. fl/7fl in T7/H?) In določb r,0 ouP>'»vnsga sporazuma o ustanovi tvi ssmoupravne interes ju/1 »a zaposlovanje Logatec. Je slrup.u ine samoupravne in >tp ?0,ti *• zaposlovanje iogetec na svoji saji dne 27.9. k/-""w te zaposi '"'•Jala naslednji sne skup-interesna 1982 STATUT JAM0U1 RAVNE INTtlU.i.KJ, t-KUPKOHTl ZA 7.UO.OLOVAKJE LOGATEC SFLOtNE DOLOČBE be,""Pravna intereana skupnost za zaposlovanje Logatec (v nadaljnjem s a, ilu: s*upnost) Ja samoupiavna interesna skupaoat, ustanoviJeaa 16 """ouprevBlB »iMiuniM, o ustanovitvi samoupravne intareSBe ekup-'Judi *" *»POBlo»«Bj» Logatec, ki so ga sklanlll delavci in dslovnl ajv v 'emeljBih ia drugih organizacijah združenega dela, samouprav-Bij organizacijah ia skupaostih, delavci v delovnem raznerju z no-], 1 samoatojnega osebnega ,iela, nosilci samostojnaga osebnega de-*fil«t T kr,J,vnih skupBoatih ter delovni ljudje, včlanjeni t l6».,yih> k«tarih dajavBoat ja akrb za usposabljanja in zapoalovanja '•'idnih oseb, dna 21. 1. 1982. člen 2. člen ob- v.:,rir' ' ima lastnost družbene piavae osebe z vsemi prsvicaai, oi Upr, *tBl i" odgovornostmi, ki izhajajo iz ustave, zakonov, ssao-Slh K* "porazuma o ustanovitvi skupnosti, tega statuta ia dru-samoupravnih aktov skupnosti. "Hal }• ilen skupnosti Je Triačke cesta 19-A, Logatec. član ob ?n5J"t Ima pečat okrogle oblike s praaeroB 5o bb in besediloa "rad? ltr0K* "Samoupravna skupnost zs zaposlovanje Logatec, v 1"1 pa navedbo aedaža Logatec. st ima za posebne potreba tacat okrogle oblika, z enakia t>- «1.^7 ima za poseone "»lom, a premoroB 2o ma tudi ftaaplljko pravokotne oblika z enakia besediloa, »• na pečatu. S. člaa krj"5"PB0«tl ureenlčujejo deleTci sTOJa pravica 1b obveameati pre-rJ«o, 'Batov delegacij v organih skupnosti ia prek posebnega or-samoupravne delavske kontrole. 6. člaa organov skupnost i Je Javna. 7. člaa Plos q. -st zastops in predstav).:« predsednik skupščine skupnosti, J,govl odsotBostl ps namestnik predsedniks s.:.. in*. v imenu skupnosti v okvi-*J°Por1K~r D7'* "-Jeae nejavnosti in ▼ mejah svojih pooblasti skleps •kh„ °* 1» oprsvlja druga pravna dejsnjs, kakor tudi, ds zsstopa ^Qoat prsd sodišči in drugiai upravnimi organi. fXi*2"*đr>lk: skupSčlns Ja upravičen, da v ^PoriK* njsae dejavnosti in v meja 8. člaa °b?| ont se povazujs z drugiai skupnostmi za zaposlovanje v jtr l*e.*"° skupnost zs zsposlovsnja Ljubljana zavoljo opravljanja a *llJPn',ml in 8 "sBoupravnim sporazuaoB o ustanovitvi Medobčinska ur""*'1 *" zaposlovanja I jut 1 Jane. dogovorjenih skupnih nslog in 'ip0 *">ičevanje načela solidarnosti in vzajemnosti ns področju '• !n *r''* 1» zavarovanja za priaar brazpoaalnosti. Skupnost se H jjj*"1 alrupnostal zs zsposlovsnja v SR Sloveniji združuje v Zva-»kuprfPoostl za zaposlovsnje v SR Sloveniji zavoljo opravljanja '"•si zsdev s področjs zsposlovsnja in zsvsrovanjs za priBar brez-no«ti, pomembnih za obaočje republika. , 9. člaa ,voli et,»n oblikovanja celovite politika socialnega varstva kot bi- "*"tavine socialne varnosti dalavcsv, delovnih ljudi In t>o» ,o», usklsjevsnjs porgraaov na tem področju, sprejemsnjs akl»-«** t> ldru*«vsnjs srsdstsv zs uresaičavanja aprejetlb prograaov fll>» *r,di enakoprsvnegs odločanja t drugiBi zbori skupSčlns ob-fcste K*t,c *• »kupnost povezuje a skupnostjo socialnega varstva la. člaa 'ti *u zaposlovanje s sklepoa, ki ga sprejme skupSčlns skup-*•» ,?*uPsJ z ostalimi skujnostai zs zsposlovsnja ns aedobčln- i-H t"b«očJu LJubljane, oblikuje strokovno službo, upoštevajoč "Uh saotrnosti, racionalnosti, ekonomičnosti ia uspaS- "'Hi a%W «•1 • ter njegov obseg. II. DELOVNO PODROČJE IN NAIOGE SKITPNOfTI Delavci, delovni ljudje in or »ni določajo v skupnosti v skladu s politiko zapoalovanja in družbeniai plani zlasti: - kadrovske programiranje ia načrtna priprava kadrov. - tekf.no zaposlovanje, ds lahko delavci pri delu učinkovito izkoriščajo pridobljeno znanja, sposobnosti in * delom pridobljene delovne zmožnosti, - načrtna iV.folnjevanje poklicna in izobrazbene sestave zaposlenih ter pravočasna prilagajanja in preuemerjanje strokovnih spesobao-ati delavcev novim zahtevam razvaja organizacije združenega dala in njene dejavnosti, - uatvsrjanje nežnosti in pogojev zs zaposlitev invalidnih oaeb. V akupnosti se delavci obvezno zavarujejo za priner brezposelnosti po določbah zakona, tega statuta in drugih samoupravnih splošnih aktov skupnosti. 12. Slan Delavci in delovni ljudje v skupnosti zsgotavlJajo opravljanje slasti naslednjih nalog: - ugotavljanje virov, primanjkljajev in presežkov prebivalstva za zapoalitev, proučevanje socialno-ekonoaske aestave aJctivnaga prebivalatva ter poklicne in prostorska gibljivosti delsvcev, - proučevanje, spremljanje in ugotavljanje potreb gospodarstva, družbenih in drugih dejavnosti po kadrih ter nuđenju strokovne po-■oči organizacija« združenega dala pri zadovoljevanju njihovih potreb po kadrih, - eprenljsnje in analiziranje in uresničevanja predvidene rasti zaposlenosti ter v primeru odstopanja od dogovorjena politika zaposlovanja seznanjanje organieacij združenega dala, sanouprar-aih Interesnih skupnosti ia družbenopolitičnih skupnosti a avo-Jlmi ugotovitvami, da bi lahko sprejemale ustrezne ukrepa, - spremljanje in proučevanje poklicne sestave zaposlenih, analiziranje vrst profilov strokovnih kadrov, potrebnih gospodarstvu, drufbenia in drugim dejavnostim, spremljanja nastanka in razvoja poklicev, predlaganje sprememb in dopolnitev nomenklatura poklicev ter zapoalbvanje, prilagajanju izobraževalnih zmogljivosti družbenim potrebam po posameznih poklicih, - sodelovanje pri načrtovanju kadrovskih potreb, pri priprevi kadrov sa nove proizvodne oriroaa delovne zmogljivosti pri izvedbi načrtov za zaposlitev delavcev, katerih dalo v posameznih organizacijah združenega dela ni več potrebno, - opravljanja sadav v tvazi z začasnim zaposlovanjem jugoalovanakih delavcev v tujini ter pomoč pri njihovem organiziranem vračanju in ponovnem zaposlovanju v doaaviai, - opravljanje nalog s področja poklicnega usmerjanja, zlasti s ras-vljanjem metod in strokovnih pripone kov za potrebe poklicnega informiranja in svetovanja mladini in odraslim, sodelovanja pri poklicnem usmerjanju z drugimi nosilci poklicnega usmerjanje ter povezovanje in usklajevanje dela na tem področju, - posredovanje dela in priprava delavcev za zaposlitev, - usposabljanje in zaposlovanje invalidnih oseb ter zagotavljanje pomoči pri njihovem usposabljanju ia pripravi za zaposlitev, - izvajanj« štipendijske politik« v občini v skladu s samoupravnim sporazumom o štipendiranju v občini, - zagotavljanje pravic iz zavarovanja za primer bresposelnoati, - v akladu s samoupravnim aporazumoa razporejanja sredstev za zaposlovanje, ki jih v skupnostih združujejo delavci, organizacije združenega dela in noailci samostojnega osebnega dela, - opravljanje drugih nalog, določenih z zakonom, pamoupravnim sporazumom o ustanovitvi skupnosti, s ststutom skupnosti, s družbenimi dogovori in s aamoupravnimiaporazuaU. 13. člaa Delavci v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter delovni ljudje in občani v krajevnih akupnostih s samoupravnim sporazumom o teaeljih plana skupnosti usklajujejo in opredeljujejo svoje skupne potrebe in interesa ter pravice in obveznosti, ki se nanašajo na uresničevanje nalog zaradi katerih Je bila uata-novljena skupnost. 1<*. člaa V skladu a sprejetim samoupravnim sporazumom o temeljih plana akupnosti sprejema skupščina skupnosti dolgoročne, srednjeročne in letne plana skupnoati. 15. član 1'elsvci in delovni ljudje uresničujejo svoj« prsvice in obveznosti v organih skupnosti. V ta namen delegirajo delavci in delovni ljudje preko delegacij in konferenc delegacij svoje delegate v organe skupnoati« Hkupnost upravlja skupščina. LogaSke novice priloga Za opravljanja skupnih nalog, pripravo predlogov in izvrševanje sprejetih sklepov in za opravljanje drugih nalog ima skupščina naslednje skupne organe: - odbor za zaposlovanje, usposabljanje in poklicno usmerjanje - odbor za socialno varno: t brezposlenih oseb in problematiko invalidov - odbor za Štipendiranje - odbor za finančne, kadrovske in administrativne zadeve - odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. A) Skupščina skupnoati 16. člen Za upravljanje skupnosti je skupščina skupnoati organizirana po delegatskem načelu. rkupščina skupnosti ima V delegatskih mest. Razdelitev delegatskih mest po delegacijah določa skupščina skupnosti s sklepom. 17- člen V skupščino akupnosti delegirajo delegate posebne, združene ali splošne delegacije ali konference teh delegacij. 18. člen Skupščina skupnoati opravlja fcltetft naslednje naloge: - sprejema srednjeročne in letne plane zaposlovanja v akladu s samoupravnim sporazumom o temeljih plana, - sprejema oziroma predlaga ukrepa za uresničevanje samoupravnege sporazuma o usklajevanju zaposlovanja v TOZD, drugih OZD in samoupravnih skupnostih v občini kot spremljajoča dokumenta občinske resolucije, - sprejema program dela oziroma nalog skupnosti za zaposlovanja, - ugotavlja gibanje zaposlovanja v občini in sprejema sklepa, priporočila, pobude in ukrepe za uresničevanje dogovorjenih usmeritev na področju zaposlovanja, - oblikuje izhodišča, pobude in predlog« za ureaničevanje določb družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike v občini, - spremlja uresničevanje samoupravnega aporazuma o pogojih za zaposlovanje in o minimalnih atandardih za Življenjske in kulturne razmere pri zaposlovanju delavcev v občini, - spremlja, analizira in skrbi za izvajanje Štipendijske politik« v občini, - razpisuje in podeljuje Štipendija iz združenih sredstev in odloča o izplačevanju razlik v akladu s samoupravnim sporazumom o štipendiranju v občini, - obravnava in oblikuje stališča k predlogu meril za solidsrnost za prelivsnje sredstev, - poroča udeležencem o uresničevanju štipendijske politike, o uporabi združenih sredstev in o rezultatih štipendiranja iz združenih sredstev, - ugotavlja kršitve samoupravnega aporazuma o štipendiranju, - sprejema sklepe in ukrepe s področja Ljudske obrambe in družbene samozaščita, - sprejema finančni načrt skupnosti, periodični obračun in zaključni račun akupaosti, - sprejema statut in druge samoupravne splošne akte skupnosti, - sprejema obrambni načrt skupnosti za zaposlovanja, - voli predsednika, namestnika predsednika skupščine, predsednike namestnike in člane odborov, - voli delegate za zaeedanja skupščin Medobčinske skupnosti za zaposlovanje Ljubljena, Zveze skupnosti za zaposlovanje SR Slovenije in skupnosti socialnega varstva, - imenuje in razrešuje vodjo »itrokovne službe, - obravnava in sprejema poročilo o delu organov skupnosti in strokovne službe, -opravlja druge naloge, za katere je prietojna po zakonu, drugih predpisih, družbenih dogovoiih, samoupravnih sporazumih in drugih samoupravnih splošnih aktih akupnosti. 19* člen Skupščina akupnosti dela na svojih sejah. Ceje skupščine skupnosti sklicuj« in vodi predsednik skupščine. V času odsotnosti pa njegov namestnik. Seje se sklicujejo po potrebi, vendar najmanj štirikrat na leto. Prvo sejo skupščine novega mandata skliče predsednik skupščine prejšnjega mandata in Ji predseduje do izvolitve novega predsednika . Predsednik skupščine Je dolžan sklicati sejo tudi na predlog: - tretjine delegatov, - predsedstva skupščine, - odbora skupščine skupnosti, - odbora samoupravne delavske it on tro le skupnosti , - skupščine občin« Logatec. Č« predsednik skupščine v 1*> dneh ne skliče aeje skupščine, jo lahko ekliče predlagatelj. ^o. Člea Sejo skupščine skupnosti je treba sklicati e pismenim vabilom, ki mora vsebovati dnevni red z datumom in uro ter krejem seje. K vabilu mora biti priloženo tudi gradivo k posameznim točkam predlaganega dnevnegs reda. Vsbilo in gradivo za sejo skupščine skupnosti mora biti poslano delegacijam in konferencam delegacij praviloma 1S< dni pred dnevom, ki Je določen za sejo. 21. člen Predsednik skupščine skupnosti lahko povabi na aejo skupščine skupnosti predstavnike skupščine oh^iae Logfttec, družbenepolitiČnih organizacij, društev in drugih organizacij in skupnosti, da bi tako njihovi predstavniki stalno tli občaano sodelovali v delu skupščine in njenih organov. Če je to v interesu skupščine skupnosti. Predsednik skupščine povabi n* sejo skupščine skupnosti tudi pred* stavnike d*ugih samoupravnih organizacij in skupnosti ter družben« in atrokovn« delavce, ki lahko pri spevajo k uspešnejšemu delu skup' fičine. Udeleženci seje iz prvega in drugega odstavka tega člena i**" Jo pravico enakopravno razprs vi jati o vseh točkah dnevnega reda, nimajo p« pravice odločanja. V. člen Sejo skuprčine skupnosti začne predsednik skupščine potem, ko ve-rifikacijska komisija ugotovi, 1a Je skupščina sklepčna. Tredeednik skupščine predlaga dnevni red seje skupščine skupnosti* . Vsak delegat lshko predl/iga spremembo ali dopolnitev dnevnegs red»i svoj predlog pa mora utemeljiti. Skupščina skupnosti sprejme dnevni red z javnim glasovanjem. 25, Člen Deja skupščine akupnosti se ne mor* končati, dokler dnevni red ni izčrpan, lahko pa se prekine in nadaljuje v času, ki ga ob prekinitvi določi skupščina skupneSti. Dnevni red skupščine skupnosti mors vsebovati pregled izpolnitve sklepov prejšnje neje skupščine, ki gn posreduje predsednik skupščine skupnosti. Dnevni red seje skupščine mora zagotoviti možnost vprašanj delegat«*'! Šr5. |Xlen f.eja skupščine skupnosti je sklepčna, če Je navzočih več kot polovica delegatov skupščine. V skupščini skupnosti se »prejemajo odločitve s samoupravnim dogovarjanjem in sporazumevanjem oziroma z odločanjem veČine glasov prisotnih delegatov na seji skupščine skupnosti. 26. člen Na seji skupščine se vodi zapisnik. Zapisnik podpiše predsednik skupščine in zapisnikar. Delegatom skupščine skupnosti mora biti posredovan skrajšan napi"* nik, skupno z gradivom za naslednjo sejo skupščine. Podrobnejši način in potek seje, vodenje seje, glasovanje na seji* vsebina zapisnika seje skuj; čine skupnosti in podobna vprašanja uredi s poslovnikom o delu skupščine skupnosti in njenih organov. *>?* člen V organe skupnosti so izvoljeni za dobo dveh let z možnostjo enkratne ponovne izvolitve: - predsednik in namestnik p* edsecLnika skup.;' me, - predsedniki in namestniki [ ';*';.«edniKov odborov. t. 8. Men i r«ii:.ednik skupuč ine op rev i ,;a alaefti naslednje nal nge : - predstavlja in zastopa skupnoati, - sklicuje in vodi seje lettpsciae in aeje predsedstva, - skrbi, da dela skupščine v *kl«du a poslovnikom skupščine, - podpisuje sklepe in druge akte, ki jih sprejema skupščina, - usklajmje delo skupščine z delom njenih organov, - skrb i zs sode1 ovanje nkupnči ne z drugimi samouj ravnimi interesnimi akupnoatmi in z organizacijami, s katerimi se'povezujejo naloga skupnoati, - skrbi za učinkovito delo organov skupščine, - opravlja druge naloga, ki mu jih poveri skupščina. Predsednik skupščine je za svoje delo odgovoren skupšč ini. 29. člen Za zagotovitev kolektivnega lele in odgovornosti v organih skupnosti sklicuje predsednik skupššine skupne posvete in sestanke kot metodo dela in usklajevanja - predsedstvo skupščine. Predsedstvo skupščine sklice r redseanik sKupščine ?.aredi priprave in obravnave gradiv za sejo skupščine ter za obrsvnavo vseh drugih pomembnejših VpraAanj s področja delovanja medobčinske skupnosti. Predsednik skupščine vabi na seje predsedstva poleg predsednikov skupnih organov, po potrehi tudi vodjo delovne skupnoati, predsednika odbora samoupravne delavske kontrole ter druge, za katere meni, da lahko pripomorejo k uspešnemu delu skupnega posveta oziroma sestanka. }o. člen Namestnik predsednika »skupščine nadomešča predsednika skupščin« z rse*4 pooblastili, ko ta n* more opravljati uvoje dolžnosti ter opravlja druge naloge, ki mu jih zaupa predrednik ali skup-šČina. 51.Člen Evidentiranje in kandidiranje ta predsednika ir. namestnike Pred7h sednika skupščiae skupnost i «e i zvede v skladu s poatopki, ki J* za vodilne funkcije v samoupravnih interesnih skupnostih v občini opravlja občinska knnlerer.ca i,7l.i,. Volitve l| predsednika in n^u-Mnika predsednika -kufnoBti se i*" vede z javnim glasovanjem. ^a predsednike oziroma njegovega namestnike je izvoljen kendids*-* za katerega glasuje vet'*in* :el-gatov .kup..Čine ukupnosti* «<* V. '•len Pelegati v organih nkupnoMi c za avoje deio ougovorni delavc«*' delovnim ljudem in občanom, k> sc jih izvolili, in d«legaciJaWt ki so Jih delegirale. Men Saeflne■ Akciji delegatov j« družben* fel«pat ima pravico in 'o'./no:', d« ne udeležuje c*r organov, v katerih ,ie l/voljeneii delegiran. skupščine Z! zavzemanju stališč o vprašanjih, o katerih odloga skupščina 9*upnosti, ravnajo delegati delegacij v skladu s smernicami in '[r«Jetimi stališči delegacij, ki so jih delegirale, kot tudi v B*Hdu s skupnimi in splošnimi družbenimi potrehami in interesi. - obravnava letne plan« zaposlovanja in skrbi za njihovo usklajevanje, - spremlja in proučuje pokiicro sestavo zapoalenih, analizira vrste profile strokovnih kadrov, potrebnih združenemu delu, - spremlja nastanek in razvoj poklicev in predlaga spremembe in dopolnitve nomenklature poklice«, - sodel u je pri prilagajanju vrste in usmeri t ve i /.on ra zeval na h zmo- gljivosti družbenih zmogljivosti po posameznih poklicih, - obravnava porblematiko zaposlovanja in usposabljanja invalidnih oseb. 55. Člen že'1**11 "fc^PŠMne skupnosti in o svojem delu v njej. Je delegat dol-no^Poročati delegaciji, ki ra Je delegirala na nejo skupščine skup- ^egfttaki mandat delegata v HKupučini nkupnoBti traja, dokler de-nvffncija ali konferenca delegacij ne določi drugega delegata, ta °0e delegatsko mesto v Rkup.'Mni skupnosti. J?j°čUa ;>. odstavka tega člena veljajo tudi za delegate, ki Jih lftgira skupščina skupnosti v občino Madobčinske skupnosti sa aJ^l^vanje Ljubljana, akuj m ina Zveze skupnosti za zaposlovanje "■iovenlje in skupščino skupnosti socialnega varstva. legat ima pravico in dolžnost: "iti voljen v organe skupnosti, 0QloČati o vseh vprašanjih, ki jih obravnavajo organi skupnosti, Predlagati skupil ini, naj obravnava vprašanja v zvezi z izpol-n0evanjem aamoupravnih splošnih aktov skupnosti, z delom skup-;'1 b organov skupnoati in strokvne nIuzbe, ^ft je obveščen o vseh vprašanjih, ko so v zvez t z opravljanjem n<1*gove funkcije v skupnosti. ! len m •^at lahko zastavlja vprac.anja in daje predloge ustno sli pis-Vnr"-8 kateregakoli podro",1) lejavnotiti skupnosti. N,> delegatske 8t aranja je po motnosti potrebno odgovoriti na isti seji organa hn i n°Rt i. Če to ni mogoče, Je potrebno odgovor pri j j h v 11, i za pri-Pran^0 organa skupnosti. Delegat ina pravico do vpogled« v 8iu£bV°* ^ ^* ljr^^rflv^fl ■** *oira delovna skupnost strokovne "7. člen ^iftE«t ne more biti odgovoren* zn mnenja1, ki ga izrazi, ali za glas, iv f8 ^e ns B*Ji cigana skupnosti, katerega delegatje iz po-°*Ja dejavnosti skupnosti. n0 .J e.-.bi delegatov nj pejat. kiii < 'ine saupnost i in drugih skup-or * H° vo'ii evidenca. Iredr* lnik ukupiUin« akupnofti oziroma del De fi«upnofiti pE>inenq opozori vodjo delegacije sli konfer«n n0 *pscij, če se njen delegat ni udeležil seje skupščine skupil * ali drugega organa skupnosti. Delegatom, ki zaradi oprav Ig?? funkcije ali udeležbe v delu organov skupnosti izgubijo ioen* dohodek, gre nadomestilo osebnega dohodka v akladu z do-nik družbenega dogovora n osnovah in mer i 1 ih za določanje osebnim c?°no('kov in drugih povračil in atropkov delegatom ter volje-|j in imenovanim funkcionarjem. Višino nadomestila osebnega dohodih u drugih povračil ter «iro^kov določa pristojni odbor skupšČi-"kupnosti• imim mmž kupni organi skupščine 8 pravljenje skupnih riafcg, pripravo predlogov in izvrševanje sklepov, oblikuje skup:,čina skupne organe - odbore, ao. člen Cla ■-> i a m [■■ — ■■ mi maj« I _ ns ? odborov, predsednike in njihove namestnike izvoli skupšČi-1z»ed delegatov skupščine. r Je za svoje delo odgovoren skupščini. al. člen v«Č°r 9 1n odloča na sejah. ;eje so sklepčne, Če Je navzočih Pi^rti * polovica članov odbora. Odbor sprejema sklene, stališča, v8.h °Be, takljUČke in imenja. oklepe sprejema ? večino glssov **aa»»aarrvol s t uLn 8]^ 4ortr>ora vodi predsednik oziroma name; Pečina izmed člnnov odborov. tnik, ki gn izvoli ri^R?"ft(inik oziroma namestnik predsedrika odbora opravlja zlasti % 01«dnje naloge: "^1icuje in vodi sej« odbora, pođPisuje sklepe, ki jih sprejema odbor, zs izvrševanje sklepov odbora in akupšcine glede tistih ev* ki spsdajo v pristojnost odbora, °Prsvl.ja druge naloge, as Katere ga pooblasti odbor ali skupščina. za zaposlovanje, unpoMabl^anje, poklicno umnerj«njet kadrov- Qjn~ančne in adtnii n ira^ . vne j^adeve zlarti: jkr°i za usklajevanje dolgoročnih planov zaposlovanja a plani Zot>raževanja, ^Premija razvoj in strukturo kadrov ter politiko na tem področ- ?f|remija področje prij : "tve .eiavcev ?*n zaposlitev ter prouaposab-]"r'J« delavcev. ^nqelnoati, ročju zaposlovanja in brez- 8jr*alja migracijska gibanj s in ^aponlovanje .-.lomcev, ?l«^'tl11iJ', in proučuje vprašanj« ekonoiaičnoRti in produktivnosti "Poslovanja, Odbor z« zaposlovenje . uaposabijati je , pokileno uome rvanje t kadrovske, firiniiTne Tn ndrniru ^ r -javnoat zveze skupnosti, - obravnava in spremlja pistem solidarnosti na področju socialne varnosti brezpoaelnih oaeb ter oblikuje ustrezne predloge, - obrsvnava druge zadeve r, svojega delovnega področja in zadeve, za katere ge pooblasti skupščina. Cdbor za kadrovske, finančne in aami n i ati-ativne zadeve štejeeedea člsnov. C) Ljudska obramba in družbena samozaščita Člen Pri opravi jan ju nal og 1 jjudake obrambe i n družbene samozaščite v skupnosti so deler.ati delegacij organizacij zdr^/enega dela in krajevnih skupnosti ter delavci delovne skupnosti dolžni zavarovati in varovati tajnost, podatkov, ki so sestavni del obrambnih priprav. Poslovna skrivnost skupnostif ne poaeuno pa uradna skrivnost so dokumenti, akti in ukrepi, ki jih tako označuje samoupravni splošni akt Bkupnosti ali jih je določil pristojni organ skupnosti oziroma organ družbenopolitične skupnosti. ■?u. Člen Skupnost sprejme fvoj obrambni načrt in uresničuje druge previce in obveznosti ns področju 1judske obramba in družbene samozaščite v skladu z določili zakona, družbenega dogovora o družbeni samozaščiti v družbenopolitični skupnosti ter s sklepom organov družbenopolitične skupnosti. 51. član Naloge odbora za ljudsko obrambo in družbeno namozsććito določajo zakon, posebni sklepi skupio ine skupnosti in ta statut. V. člen Odbor za ljudsko obrambo in družbeno i arco.ga.ščjtoi zlasti: - sprejema in dopolnjuje obrambni načrt skupnosti, - sprejema in dopolnjuje načrt in akrbi za njegovo uresničevanje ter na tem področju sodeluje z ustreznimi družbenopolitičnimi organizacijami in upravnimi organi v občini, - predlaga obrambne elemente razvojnega načrt, in drugih splošnih aktov in ukrepov s področja ljudske obrambe, za katere so pristojni organi upravljanja in drugi organi skupnosti, - organizira in pripravlja vse možne oblike in načine uresničevanja nalog in ukrepov ljudske obrambe glede na predviden« vojne razmere, - skrbi za izvajanje varnostnih in zaščitnih ukrepov pri pripravah za ljudsko obrambo po načelih družbene samozaščite, - v soglasju s pristojnimi organi družbenopolitične skupnosti določi delavce, ki opravljajo posebno zaupna dele pri pripravah ze ljudsko obrambo, - organizira obrambno vzgojo delavcev ter Jih seznanja z njihovimi dolžnostmi v vojni glede na predvidene vojne razmere, - sodeluje z odborom za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito medobčinska skupnosti za zaposlovanje zavoljo usklajevanja obrambnih priprav v skupnosti za zapoalovanja, - zagotavlja vodenje s predpisi določenih evidenc, posebno evidenco o razporejanju občanov na delovno dolžnoat in evidentiranja delovnih obveznikov, - opravlja druge naloge f. področ j a ljudske obr.it.be in družbene samozaščite. Odbor uresničuje tudj naloge s področja družbene samozaščita v mejah svoje dejavnosti, s tem, dn spremlja varst.venerazmere in stanje v delovni skupnosti in usklajuje izvajanje družbene samozaščite. Odbo za ljudsko obrambo in družbeno hemozsiMto ima pet Članov, pri čemer je predsednik skupščine skupnosti po svoji funkciji tudi predsednik odbora za ijudeko obrambo in družbeno samozaščito. Po položaju Je član odbora tudi odgovorni dele*avec strokovne službe. Ostale člane izvoli ekupučina skupnosti iz vrst delegatov skupno-ati. Člen Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito je za <«voJe delo odgovoren skupščini skupnosti. 5*. član V irimeru neposredne vojne nevarnosti ali vojnega napada :renehe;o veljati določila tega statuta o rokih sklica skupščine ali njenih organov in zahtevana več ina pri sprejemu sklepov. NaČin dela skupnosti in njenih organov določi odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito,če dlovanje organov skupnosti ne določijo organi družbenopolitičnih skupnosti. Ko preneha nevarnost ali napad, je potrebno takoj sklicati sejo skupščine skupnosti, odbor pa ji mora poročati o delu v tem času. D) Semoupravni nadzor nad delom skupnosti 55. člen Delovni ljudje in občani v skupnosti nadzorujejo delo SKUpšČine in njenih organov ter delo delovne skupnosti neposredno in prek organa samoupravne delavske Kontrole. Za uresničevanje te pravice morajo biti delovni ljudje in občani seznanjeni z v3emi pomembnimi dogajanji v skupnosti ter s sklepi skupščine skupnosti, njenih organov in z delom delovne skupnosti strokovne službe. Delovni ljudje in obrani dajejo neposredno prek delegatov predloge in pripombe, zastavljajo posamezna vprašanja skupščini skupnosti, izvršnim organom in delovni skupnosti strokovne službe. 56. člen Crgan samoupravnega nadzor« v skupnosti je samoupravna delavska kontrola. Odbor samoupravne delavr.ke kontrole ima polega predsednika in namestnika predsednika fee ti Mane. 57. Člen Predsednika, namestnika predsednika in člane Odbor« samoupravne delavske kontrole volijo in odpokličejo delegati skupnosti preko skupščine skupnosti, v kateri so zastopani po načelin delegatskega sistema. 58. člen Iredsednik sklicuje in rfodi seje odbora. ,ej0 Je dolžan sklicati, če to zahtevajo: - najmanj 5 člani, - skupščina skupnosti ali odbor skupščine - najmanj tretjina delegatov nkupščine skupnosti, - pristojni organ za družbeni nadzor Bkupščine družbenopolitične skupnosti oziroma dru/.benega pravobranilca samoupravljanja. 59. člen fdbor samoupravne delavr.ke kontrole zlasti: - nadzira izvajanje statuta in drugih oamoupravr.ih splošnih aktov skupnosti ter družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov, - spremlja uresničevanje sklepov skupščine skupnosti in njeih organov, - spremlja aicionalno porabo sredstev in gospodarnost poslovanja skupnosti in delovne skupnosti strokovne službe ter ugotavlja in preprečuje družbeno škodljive pojave, - obvezno obravnava letna poročila o delu skupnosti in njenih organov ter zaključne račune skupnosti, - nadzira uresničevanje drugih aamouiravnih pravic, dolžnosti in interesov delavcev, zdru/.enih v skupnosti. bo. Olen ("lani odbora samoupravne delavske kontrole imajo pravico prisostvovati sejem skupščine in sejam drugih organov skupnosti ter dajati pripombe in predloge samoupravnih aplošnih aktov ter druga vprašanja in sklepe, ki Jih sprejem--* skupščina ali njeni organi. Člani odbora imajo pravico dajati pobude, da se določena vpra-'anja uvrstijo v dnevni red seje skup:.čine ali njenih organov. 61. člen S svojimi ugotovitvami, ntališČi in predlogi odbor samoupravne delavske kontrole seznanja skupščino skupnosti, delegacije skupnosti ali organ oziroma organizacijo, ki Je zahteval sklic seje ali predlagal obravnavo določenega vprašanja. Če odbor ugotovi v delovanju skupnosti, njenih organov nli delovne skupnost i strokovne službe de,, anja ali opus ti tve, ki predateviJajo kaznivo dejanje, gospodarski jrestopek ali kršitev samoupravnega sporazuma, družbenega ugovora ali tega i.tatuta, o tem obvesti tud i organe, pooblaščene za ukrepanje. 6i. člen Predsednik okupj.Čine in pre Itedniki skupnih organov so dolžni odboru ssmoupravne iielavske kontrole odgovoriti ns vsa vprašanja, ki Jih odbor terja od njih in sodijo v pristojnost dela akupščine oziroma skupnih organov, strokovna alužba je uolžns zagotoviti odboru samouiravne delavske kontrole opravljanje administrativnih del. III. RAZMERJA KED SKUPNO: T JO JN KKDOa; JNSKG SKli; NOSTJO ZA ZAP0C.LO-VANJfc V 81 SLOVENIJI 63. člen Za opravljanje določenih skupnih zadev in za urepničevanje načela solidarnost i in vzajemnost i na področju zapoalovanJa in zavarovanja za primer brezposelnosti delavci, delovni ljudje in občani preko skupnosti e samoupravnim sporazumom ustanovijo medobčinsko skupno? t zs zaposlovanje Ljubi Jana. 64. člen skupščina skupnosti sodeluje v organih medobčinske skupnosti prek svojih delegatov in delegacij. Delegscija oziroma skupnosti zastopajo v skupščini medobčinske skupnosti in njenih organov stališča in mnenja skupščine akupnosti skupnosti oziroma njenih organov. Delegacije in delegati skupnosti so za svoje delo v organih medobčinske skupnosti odgovorni akupšfiini skupnosti in organom, ki so jih delegirali. 65. člen Skupnost se na podlagi samoupravnega sporazuma združuje v Zvezo skupnosti za zaposlovanje BR Slovenije zavoljo opravljanja splošnih in skupnih zadev s področja zaposlovanja, zavarovanja za primer brezposelnosti, usposabljanja in zaposlovanja invalidnih oseb, štipendiranja in drugih vprašsnj, pomembnih za enotno in smotrno izvrševenje nalog, ki so skupnega pomena za vse delavce, delovne ljudi in občane na območju republike. IV. ZA/AROVANJE ZA PRIMER BREZPOSELNOSTI 66. Člen Pravice iz zavarovanja za primer brezposelnosti, ki si Jih delavci zagotavljajo v akupnosti, so določene z zakonom, tem statutom in drugimi samoupravnimi splošnimi akti skupnosti. •7« člen Za primer brezposelnosti imajo brezposelne osebe naslednje pravice: - pravico do denarnega nadomestila, - pravico do denarne pomoči, - pravico do zdravstvenega zavarovanja, - pravico do priprave za zaposlitev in - pravico do prevoznih in selitvenih stropkov. 68. člen Pogoji za pridobitev pravice do denarnega nadomestila, višina in Čas trajanja te dajatve so določeni z zakonom. 69. člen Kot razlog krivde oziroma volje osebe pri prenehanju delovnegs razmerja, zaradi katerega oseba po zakonu nima pravice do denarnega nadomestila, se smatra prenehanje delovnega razmerja zaradi: I. pismene izjave, da ne zeli delati v temljni organizaciji in da prekinja delovno razmerje ?. pismenega sporazuma s pooblaščenim organom temeljne organizacije, da ji preneha delovno razmerje v temeljni organizaciji ?. če ni hotela opravljati del oziroma nalog, ki ao ji bile ponuđene in ki so ustrezale njeni strokovni izobrazbi in drugim z delom pridobljenim delovnim zmožnostim oziroma Če ae v primerih iz 175. člena ZDR ni hotela dokvalificirati ali prekvalificirati za druga ustrezna dela 4. če ji Je bil dokončno izrečen disciplinski ukrep prenehanja delovnega razmerja 5. ča Je pri stopaaju v delovno razmerje zamolčala ali dala neresnične podatke v zvezi z delovnimi pogoji 6. če se Je ugotovilo, da ni zmožna opravljati del oziroma nalog, da ne izpolnjuje več z zakonoa predpisanih pogojev za opravljanje del oziroma nalog, Če trajneje ni dosegla delovnih rezultatov in da nI hotela opravljati del oziroma nalog, ki ustrezajo njeni delovni zmožnosti 7. če ni dala pismene izjave, da sprejeme samoupravni eporazum o združevanju delavcev 8. če ae je na način, ki ga predpisuje zakon ugotovilo, da je za delo popolnoma nezmožea 9. če je v času poakusnega dela negativno ocenjen 10. če Ji Je bilo po zakonu oziroma po pravnomočni odločbi ali dru- fega organa prepovedano opravljati določena dela oziroma naloge n Ji ni bilo mogoče zagotoviti drugih dal oziroma nalog II. če je morele biti zaradi prestajanja zaporne kazni odsotna več kot šest mesecev novice hhiloga L*. ^» če Ji J« bil izrečen varnoatni vzgojni ali varstveni ukrep, ki Je trajal več kot Seat mesecev in je morala biti zato odsotna z dela V« zaradi neodgovornega odnoaa do dela, zaradi katerega Je temeljna organizacija zašla v ekonomske težave Se pripravniku, ki Je sklenil delovno rafc.erje za nedoločen ali določen čas, pa ni uspešno končal pripravniške doba. 70. čle« za pridobitev pravice do denarne pomoči, višina in čas trenja ter dajatve so določeni z zakonom. 71. člen j* 8« jugosiovanaki državljani zaposlijo v tuji državi, s katero uB08laviJa ni sklenila pogodbe o socialni varnosti za primer brez-r0aelnosti, uveljavljajo prsvico do denarnega nadomestila zs čas ■r. Do*01? iti uveljavlja pravico do denarnega nadomestila o«, denarne j^m°či, se izplačuje skupaj z denarnim nadomestilom oz. denarno jj^očjo še denarni dodatek za člane ožje družine v višini, ki jo loČi skupnost s posebnim samoupravnim splošnim aktom. 75. člen j Svica brezposelne osebe do zdravstvenega varstva se uresničuje-Po predpisih zdravstvenega varstvs. |^avico do zdravstvenega varstva med brezposelnostjo lahko uveljavil? oseba, če se prijavi skupnosti najkasneje v 5o dneh po presa* nju delovnega razmerja oziroma, ko je prenehala opravljati att°stojno sebno delo. j ®vico do zdravstvenega varstva imajo tudi dijaki po končanem So-n/jOu in studenti po končanem Študiju, če se prijavijo pri ekup-o« kot> ifkalci zapoM ilve v roku ''O dni po kom anem Šolenju Studiju. 7^. člea y^riva za zaposlitev zajema razae oblike usposabljanja, pridobiten *n izpopolnjevanja zanj ter delovnih zmožnosti . potrebnih za j)^SvlJanje določenih del in nalog oziroma za zaposlitev v določe-* Poklicu. j^Prava za zaposlitev zajema strokovno usposabljanje in prilagejan-delo v obsegu in oblikah, potrebnih za predvideno zaposlitev Materialno pomoč brezposelnim osebam pri tem usposabljanju. Poi*>raVfl ZB zaposlitev obaega materialno in strokovno pomoč brez-ys*Jnim osebam. 75. člen Qfl eria]na pomoč brezposelnim osebam, ki jih je skupnost napotila UaPosablJanje, lahko obsega kritje stroškov: zdravstveni pregled in psiholoaki pregled Zfl usposabljanje (teoretični la praktični del) 2fl zavarovanje zh primer nesreče pri čelu, če nima te pravice že ■ Po drugih predpisih *• delovno obleko, Če je obvezna pri praktičnem usposabljanju prehrano in nastanitev v času usposabljanj'« izven kraja stalna bivališča ali kritje stroškov za dnevni prevoz v kraj ua- POftabljMuj«, če teh stroškov ne krije temeljns organiz«cija, v aterl se oseba usposablja ^a r'egres za prehrano med delom v Času usposabljanja v temeljni r£*niznciji, skladno z njenim splošnim aktom, če teh stroškov ^Prijvičencu ne krije temeljne organizacija, v kateri se uaposab- £°vračilo brutto osebnega dohodka, če sprejme temeljna organi- dacija osebo v delovno razmerje s pogojem, da ji skupnost refun-ll's izplačilo brutto osebnih dohodkov v rasu usposabljanja ozi-Otoa v runu ugotovijanja usposobljenosti osebe za delo *hnrno pomoč med usposabljanjem, Če nima pravice do nadomestila "ebnega dohodka, oziroma denarnega nadomestila ali denarne po- ?0?i in sicer pod pogoji, ki jih določa zakon in v višini, kot "0 določa skupnost s pORebnim sklepom "Krndo mentorja, če je ta oaebi med usposabljanjem potreben. V r,oPii.meru» da je osebi na usposabljanju Driznana pravica t* prehra-Bi0£ nastanitev ( 5. alineja tega člena), ji pripada denarna po-o'ov *rini ki ji" določa J7. člen zakona o zaposlovanju in o ze-nnJu za primer brezposelnosti. H t. 11 * namene sklenejo temeljne organizacije in skupnost samouprav-«a0o'or»zum, v kolikor to že ni dogovorjeno oziroma vključeno v 'J«^ j^°vni nporazu. o temeljih plana razvoja zaposlovanja in v dodatkih za posamezno koledarsko leto, na podlagi katere- iu ZtJruiujeJo dod„tna namenska sredstvo za strokovno uaposo 81W 1okvalifikacijo, p in delavcev. rekvallfikacijo in zaposlitev že zapo- 73. člen S samoupravnim sporazumom iz prejšnjega rlena se temeljre organiza-c i Je in skupnosti dogovorijo o namenu združevanja sredstev, o uporabi sredstev, o načinu upravi Janja s temi sredstvi, o osnovah in merilih strokovnega usj or.abl Janja idr. V skladu s seoioupravniin sporazumom se temel jne organ i zaci je in skupnosti lahko dogovorijo^ da pripadajo delavcem pravice in obveznosti, določene z zakonom In tem stautom. 79. 3 len Invalidni osebi, ki uveljavlja pravice do usposabljanja po zakonu o usposabljanju in zaposlovanju invalidnih oseb, pripadajo pravice iz nas!ova priprave za zaposlitev v obsegu in oblikah, določenih z zakonom o zaposlovanju in o zavarovanju za primer brezpo- selnosti in tem stautom. J'oleg pravice iz ?6. člena tega statuta obsega materialno pomoč invalidnim osebsm še naslednje pravice: - stroški socialne rehabilitacije, če so ti invalidni osebi neogibno potrebni za delo in Življenje in sicer v obsegu, ki je sesti vn i de] programa njene rehabil i t a** i je (npr. ortopedski pripomočki , pomagal a, obleka, osebna higiena, pomo-* pri nabavi prevoznega sredstva, upoštevajoč neogibno potrebo za prevoz na delo • in socialni status, mnenje skupnosti socialnega skrbstva ipd.), - dodatek za tujo pomoč in nego invalidnim osebam pod pogoji in v višini kot jih predvideva zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju in staut skupnosti pokojninskegs in invalidekega zavarovanja Slovenije in če strokovna komisije za ugotavljanje lastnosti invalidne osebe ugotovi, da je glede na vrsto in stopnjo invalidnosti takšna pomoč inval idni osebi potrebna, - stroški v zvezi z zaposlitvijo kot: . adaptacija delovnih organov . odstranjevanje ovir adaptacija v zvezi z delom ne domu ipd., - ostali stroški (stroški, ki nastanejo v pripravljenem postopku, pripomočki ipd.). Skupnost vsako leto s sklepom določa višino denarne pomoči v času usposabljanja invalidne oeebe. Pogoji za pridobitev pravice do prevoznih in selitvenih stroškov ter višina stroškov so določeni z zakonom. fll. člen Postopek zs uveljavljanje pravic oseb iz zavarovanja za primer brezposelnosti ter uveljavljanje pravic oseb po zakonu o usposab-ljnnju in zaposlovanju invalidnih oseb določa zakon in pravilnik o postopku za uveljavljanje materialnih pravic brezposelnih oseb in invalidov. V. UPRAVLJANJE IN GOSPODARJENJU S SREDSTVI SKUINOSTI 112. Člen Zavoljo zadovoljevanje splošnih in posameznih potreb in interesov na področju zaposlovanja za primer brezposelnosti, /« usposablJanje in zaposlovanje invalidnih oseb, delavci in delovni ljudje v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, aamoujravnih organizacijah in skupnostih^ delavci v delovnem razmerju z nosilci samostojnega osebnega dela in nosilci samostojnega osebnega dela združujejo sredstva za zadovoljevanje teh potreb in interesov po načelih vzajemnosti in solidarnosti. eJJ# člen .'.»onaujta ama* ven. u u i L. XA .enef Sredstva skupnosti so: - prispevki, ki jih pla* uje.jo lelavci in 'Jelovni ljudje iz dohodka temeljne organizacije združenega dela in delovnih skupnosti, - prispevki, ki jih plačujejo nosilci samo«t ojnega osebnega dela za delavce, ki so v delovnem razmerju z nosilci samostojnega osebnega dela, - prispevki, ki jih plačujejo nosilci namostcjnega osebnega dela, - prispevki, ki Jih plečujejo delavci, začasno zaposleni v tujini oziroma drŽavah, s katerimi SFRJ nima sklenjenega državnega sporazuma o zavarovanju za primer brezposelnosti, - dohodki od refundacij, izplačanih denarnih dejstev iz zavarovanja za brezposelnost delavcev od držav, s katerimi je SFHJ aklenila konvencijo o znvarovanju za brezposelnost, " ^diL0d «Pfr«zumov in pogodb, sklenjenih z organizacijami združenega dela za pripravo delavcev za zapaolitev, - druga »redatva. S*, člen PjljT?1 v temeljnih m drugih organizacijah združenega dela ter Slana «Z„J;rih l*uF,I!0''tin R »Mouj.ravnim sporazužom o temeljih Bih t !? H°PredelJujPJ0 oh«**2 ¥rBt0 in kvaliteto poeamez-nrrediiT.l! 07'lr0ttB P^ramov storitev oziroma programov storitev, 2olfd!ini t.Pr°?r"a' ZW k"tep*K« znižujejo sredstva po načelu ' in mM?! ! ' TEŠU obv*Inc,f!ti udeležencev po storazumu, osnove ioil kMtil-J r?/'ev',llvf vrst° socialnih pravic ter po- Ji i , iLl" "]er]1',\\,,° kwteri» bodo uveljavljali te pravice, ter višine sredstev, ki jih v ta namen združujejo. ohr?J*PJlI4»«° S1*nlJ1fl BaBoul-*«vnega spoiazuma, določi skupščina občine višino prispevka za vse delavce in delovne ljudi, ki so zavezani plačevati prispevke ali le za tiste delavce in delovne 3 luni, ki niso sklenili samoupravnega sporazuma. 85. člen s.KŽ1?? in pof?Jih porabe sredstev, zbranih iz prispevkov po prejšnjem rlenu, odloča skupščina skupnosti za vsako Koledarsko leto posebej a sprejemom finančnega načrta, ki temelji na rlanu delavnosti skupnost i. f 66. Člen Sredstva skupnoeti so namenjena predvsem za dajatve in zaverovanie za primer brezposelnosti, za usposabljanje in zaposlovanje inva-' lidnih oseb, za dejavnott skupnosti, za sofinanciranje programa dela skupnosti socialnega varstva, za Solidarnost in vzajemnost s področja zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti. Zq delo delovne skupnosti ;-tre«ev»e službe. 87. Člen Skupnost lit.h rezervna sredBtva, ki jih formira iz presežka prihodkov, ugotovljenih z zaključnim računom. Obvezna rezerva znaša 1 , •? ■» i i an i ranega prS sj-evka za tekoče leto. Obveznosti izločanja sredstev v obvezno rezervo prenehajo, ko ta sredstva dosežejo 15 % povprečnega planiranega prispevka iz prihodka v zadnjih treh letih. H8. član Skupnost ima poslovni sklad, ki ga formira iz sredetev prihodkov oh za ki ,i učnem računu. 89. člen če akupačina skupnosti do začetka koledarskega lf-ta ne sprejme finančni načrt za naslednje leto, ne dejavnost skupnosti financira skladno s sklepom o začasnem financiranju. 100. člen Za pravočasno obveščanje javnosti je po določilih tega etatuta zadolžen predsednik skupščine. VII. DELOVNA SKUPNOST STROKOVNE SIU7BE: 101. člen Strokovna, administrativne, finančna in tem podobna dele opravlja za skupnost delovna skupnost strokovne službe. Skupščina skupnosti a posebnim sklepom ustanovi delovno skupnost strokovne službe skupno z drugimi skupnostmi za zaposlovanje na medobčinskem območju Ljubljana. Medsebojna razmerja med skupnostjo in delovno skupnostjo strokvne slu/be določa samoupravni sporazum o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih med skupnostmi in delovno skupnostjo strokovne službe. lo2. člen 90. člen Odredbodajalec finančnega načrta je predsednik skupščine skupnosti, v njegovi odsotnosti pa namestnik predsednika skupščine. Odredbodajalec sklada za štipendiranje iz združenih sredstev je predsednik odbora za ntipendiranje, v njegovi odsotnosti pa namestnik predsednika odbora. V. POSTOPEK PLANIRANJA IN USKLAJEVANJA V SKUPNOSTI 91. Člen Skupščina skupnosti določi s sklepom o pripravi plana roke, do katerih morajo biti planski skti pripravljeni in organ, ki Je odgovoren za pripravljanje plana. Ta organ pripravi del ovni program pripravljanja plana. 92. člen Delavci v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter delovni ljudje in občani v krajevnih skupnostih s samoupravnimi sporazumi o temeljih plana skupnosti usklajujejo in opredeljujejo svoje skupne potrebe in interese ter pravice in obveznosti, ki se nanašajo na uresniČ vanje nalog, zaradi katerih je bila ustanovljene skupnost. Samoupravne sporazume iz prejšnjega odstavka sklepajo udeleženci na podlagi elementov za sklepanje samcupravnih sporazumov. 93. člen Orp-an, ki Je odgovoren za pripravljanje plana skupnosti, pripravi strokovne podlage za oblikovanje elementov za samoupravni sporazum o temeljih plana skupnorti. elemente za sporazum sprejemajo udeleženci samoupravnega sporazuma o temeljih plana skupnosti ter jih po delegatih usklajujejo v skupščini skupnosti. člen Plan skupnosti sprejme Skupifina skupnosti. 9*>. Člen Plsn skupnosti vsebuje: 1. srednjeročne cilje razvoja dejavnosti, za katero je bila skupnost ustanovljena, 2. naloge, obveznosti in sredstva iz samoupravnega sporazuma o temeljih plana skupnosti, ?. naloge, ki jih prevzame skupnost po diwih sporazumih, dogovorih in predpisih, ter ukrepe in sredstva za njihovo uresničitev , organizacijske, kadrovske in materialne ukrepe za uresničitev samoupravnih sporazumov o temeljih flana. Delovno skupnost strokovne službe vodi vodja delovne skupnosti, ki ga imenuje skupščina skupnosti, na podlagi poprejšnjega mnenja delavskega sveta delovne skupnosti strokovne službe. Za vodjo delovne skupnosti je lahko imenovan, kdor ima: - visokopolsko izobrazbo družboslovne smeri, - najmanj 5 leta ustreznih delovnih izkušenj, - sposobnost organizacije dela in vodenja, - moralnopolitiČne vrline, - da je družbenopolitično aktiven, lo5. člen Vodja delovne skupnosti je za svoje delo in z^ delo delovne skupnosti st rokovne službe odgovoran skupščinam ukupnost i, ki so ga imenovale. lo*+. člen Leleve i delovne skupnosti pridobivajo dohodek s svobodno menjsvo dela in sredstev na podlagi osnov in meril, določenih v samoupravnem sporazumu o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih, ki ga sklenejo skupnert in delovna skupnost strokovne službe. Delavc i del ovne skupnosti «: t rokovne elužbe imajo pravico do sredstev za osebne dohodke in za skupno porabo v skladu z načelom delitve po rezultatih dela in z ustreznimi družbeno določenimi osnovami in merili za delitev. lob. člen :,kupnost zagotavlja skupno z drugimi skupnostmi vse temeljne pogoje za poslovanje delovne skupnosti strokovne ujužbe, to Je delovna sredstva in sredstva za kritje materialnih stroškov poslovanja. Z delovnimi sredstvi upravlja skupnost, delavci delovne skupnosti pa imajo za zadovoljevanje osebnih in družbenin potreb pravico uporabljati in delati s temi sredstvi. len Delavci delovne akupnpsti strokovne elužbe v skladu z ustavo in zakonom samostojno urejajo r svojimi ramoupravni mi splošnimi akti medseoojne odnose v združenem delu ter uresničujejo druge samoupravne pravice in obveznosti iz združenega dela, ki zadevajo delovne skupnosti samoupravnih interesnih skupnosti. lo7. člen Za akte delovne skupnosti strokovne službe, ki določajo okvirni planski obseg in vrsto del tir nalog in a tem v zvezi izobrazben' ntruk turo kadrov v del ovni skupnost i rtrokovne službe, je potrebno poprejšnje soglasje skupščine nedobftinake skupnosti za zaposlovanje LJubljana, po predhodni razp ravi v vseh skupno--.! i h, ki so ustanovile delovno skupnost. VI. JAVNOST DELA SKUPNOSTI 96. člen Delavci, delovni ljudje in občani, ustanovitelji skupnosti, imajo pravico biti seznanjeni prek svojih delegatov in delegacij z vsemi temeljnimi problemi, z delom in s stanjem skupnosti. Delegati skupščine skupnosti so dolžni poročati o svojem delu delavcem in delovnim ljudem ter občanom, ki so jih delegirali na seji skupščine skupnosti oziroma v organe skupnosti. y?, člen Informiran^e o delu skupnosti poteka prek: - glasila skupnosti, - pismenih materialov za seje skupščine skupnosti in njenih organov, - razprav in sporočil na sejah skup.Čine skupnosti in njenih organov, kakor tudi na sestankih delegacij za delegiranje delegatov, - sredstva Javnega obveščanja, - letnih poslovnih in drugih poročil skupnosti, - drugih oblik informiranja. 98. ilen £iršo javnost so dolžni organi vsako leto seznanjati: - o sprejetih planih, - o tem, kako so plani izpolnjeni, - o tem kako so bila uporabljena sredstva. 99. člen reje skupščine skupnosti in njenih organov ao javne in Je lahko na seji pod pogoji, ki jih določa poslovnik o delu skupščine skupnosti in njenih organov, navzoč vaak. Vsak, ki izkaže upravičen interes, ima pravico vpogleda v zapisnik aej skupščine Bkupnosti in njenih organov. VIII. SAMOUPRAVNI SPLOŠNI AKTI loS. člen Skupnost ima naslednjo samoupravne oplošne akte: - samoupravni sporazum o ustanovitvi skupnosti, - statut skupnosti, - samoupravni sporazum o medsebojnih pravicaht obveznontih in od-eovornos tih med skupnostmi in lel o v no skupno.' -1 jo strokovne službe , - samoupravni sporazum o temeljih plana zaposlovanja, - pravilnik o ljudakl obrambi in družbeni samozaščiti, - pravilnik o samoupravni delavski kontroli, - pravilnik o uveljavljanju pravic iz zavarovanja za primer brezposelnosti, - poslovnik o delu skupščine in njenih organov, - druge samoupravne spi osne akte. Ie9. *len Treden skupščina skupnosti sprejme samoupravni splošni akt, je potrebno zagotoviti javno obravnavo posameznega predloga samoupravnega splošnega akta v vseh delegacijah, ki delegirajo delegate v skupščino skupnosti. •len Ko se oblikuje predlog samoupravnega splošnega akta, katerega osnutek so obravnavale delegacije. Je pristojni odbor skupščine skupnosti dolžan obravnavati vse posredovane predlogi, pripombe in mnenj" k osnutku samoupravnega *'plošneg». akta ter v obrazi oži t vi predloga navesti, katorih predi ogov, pr i ,-on.b i ti mnenj ni upošteval in zakaj. 111. čien Samoujravni splošni akti, ep rej #t i v s*up v 8ku*Zno razl'1(?° samoupravnih .splošnih akotv skupnosti daje organ "t'nncti, ki je sprejel samoupravni splo.ni akt. K. !'HEH01lNK IN KONČNE DOLOČBI: 11*. člen r0ffl H*moupravne aploune akte akupnosti Je potrebno sprejeti ozi-. a uskladiti s statutom skupnosti najkasneje v šestih mesecih Uv*ljavitvi tr>Ka statuta. 115. člen Statut skupnosti je sprejet, ko ga sprejme skupščin« skupnosti in začne veljati oami dan po objavi v Logaških novicah. Logatec, september 198? SKUPŠČINE /F**" GHLiiORIČ r-,rj*n Na podlagi 6. in 7. člena zakona o zaposlovanju in o zavarovanju za primer brezposelnosti (Ur. list SRS, št. 8/78) sklenejo - delavci in drugi delovni ljudje v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, samoupravnih organizacijah in skupnostih, - delavci v delovnem razmerju z nosilci samostojnega osebnega dela preko svojega sindikata in nosilci samostojnega osebnega dela preko svojega združenja, - občani v krajevnih skupnostih, - delovni ljudje preko društev, katerih dejavnost je skrb za usposabljanje in zaposlovanje invalidnih oseb. SAMOUPRAVNI SPORAZUM O USTANOVITVI SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI ZA ZAPOSLOVANJE LOGATEC I SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem samoupravnim sporazumom se delavci in delovni ljudje preko svojih temeljnih in drugih organizacij združenega dela, samoupravnih organizacij in skupnosti; delavci v delovnem razmerju z nosilci samostojnega osebnega dela, preko svojega sindikata in nosilci samostojnega osebnega dela preko svoje združenja, občani v krajevnih skupnostih in delovni ljudje preko društev, katerih dejavnostjo skrb za ussosabljanje in zaposlovanje invalidnih oseb (v nadaljnjem besedilu: delavci in delovni ljudje) na območju občine Logatec združujejo v Samoupravno skupnost za zaposlovanje Logatec (v nadaljnjem besedilu: skupnost za zaposlovanje 2. člen Ta samoupravni sporazum določa: - pravice in obveznosti delavcev in delovnih ljudi, - združevanje sredstev za uresničevanje programa in nalog skupnosti, - samoupravno organiziranost skupnosti za zaposlovanje, - samoupravni nadzor nad delom v skupnosti, - razmerja med skupnostjo in drugimi samoupravnimi skupnostmi, - opravljanje izvajalskih, administrativno-strokovnih, pomožnih in temu podobnih del. 3. člen Delavci si v skupnosti za zaposlovanje zagotavljajo po načelih vzajemnosti in solidarnosti stalno strokovno pomoč, potrebno za uresničevanje pravic do dela oziroma za zagotavljanje in varovanje zaposlitve ter zavarovanje za primer brezposelnosti s pravicami in obveznostmi, določenimi z zakonom in samoupravnimi splošnimi akti skupnosti za zaposlovanje 4. člen Delo skupnosti za zaposlovanje je javno Skupnosti za zaposlovanje in njeni organi obveščajo delavce in delovne ljudi o svojem delu po delegatih delegacij, preko svojih informativnih sredstev pa tudi preko sredstev javnega informiranja. S statutom skupnosti se podrobneje opredeli vloga in naloga posameznih organov skupnosti in delegatov v skupščini ter njihova odgovornost delavcem in delovnim ljudem pri uresničevanju načela javnosti dela. 5 člen Skupnost ima lastnosti družbeno pravne osebe z vsemi pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki izhajajo iz zakona, tega sporazuma in statuta skupnosti. Sedež skupnosti je Tržaška cesta 19-A, Logatec. II DELOVNO PODROČJE IN NALOGE SKUPNOSTI 6. člen Delavci in delovni ljudje uresničujejo v skupnostih za zaposlovanje svoje pravice na področju zaposlovanja na podlagi ustave, zakonov, družbenih dogovorov, samoupravnih sporazumov, tega sporazuma, statuta skupnosti in drugih samoupravnih splošnih aktov skupnosti. 7. člen V skupnosti za zaposlovanje uresničujejo delavci in delovni ljudje zlasti naslednje naloge in interese: - sprejemajo letne, srednjeročne in dolgoročne planske akte skupnos" - organizirajo samoupravno sporazumevanje načrtov zaposlovanja t* meljnih organizacij in delovnih skupnosti, na podlagi ekonomskih in soci«'' nih kriterijev zaposlovanja za obdobje enega leta, za srednjeročno in dolfl0' ročno obdobje, - na podlagi širše dogovorjenih usmeritev in v sodelovanju z drugimi d* javniki oblikujejo politiko usmerjanja v izobraževanje in delo, štipendijsk" politiko in politiko zagotavljanja vsaj minimalnih standardov za življenjske"1 kulturne razmere pri zaposlovanju delavcev ter sprejemajo skupne ukrePf in zadolžitve za uresničevanje teh dogovorjenih usmeritev, - s pravočasnim dogovarjanjem in sprejemanjem ustreznih ukrepov skrC za preusposabljanje in preusmerjanje tehnoloških in drugih presežkov dela* cev v organizacijah združenega dela, - si zagotavljajo uresničevanje pravic za primer brezposelnosti, - skrbijo za usposabljanje in zaposlovanje invalidnih oseb in zagotavlja]" materialno pomoč pri njihovem usposabljanju in pripravi za zaposlitev, - sprejemajo skupne ukrepe in aktivnosti za varstvo naših delavcev naza' časnem delu v tujini in za njihovo organizirano varčevanje in ponovno zap0' slitev, - organizirajo potrebno strokovno delo ter - uresničujejo druge naloge in interese določene z zakonom, družbeni" dogovorom in samoupravnim sporazumom. III. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV ZA DELO SKUPNOSTI 8. člen Sredstva za delo skupnosti združujejo: - delavci v temeljnih organizacijah združenega dela in v drugih samo^ ravnih organizacijah in skupnostih, - delavci, ki so v delovnem razmerju z nosilci samostojnega osebn« dela, - nosilci samostojnega osebnega dela Za naloge in programe ter obveznosti in pravice, ki jih delavci in delo" ljudje uresničujejo v skupnosti za zaposlovanje, združujejo sredstva na p° lagi samoupravnega sporazuma o temeljih plana skupnosti za zaposlovanj 9. člen Za dejavnosti, s katerimi se zagotavlja in varuje zaposlitev ter za zagotaV Ijanje zavarovanja za primer brezposelnosti, delavci in delovni ljudje v sWP nosti za zaposlovanje na podlagi minulega dela po načelih vzajemnosti solidarnosti združujejo v te namene potrebna sredstva. IV. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST SKUPNOSTI ZA ZAPOSLOVANJ 10. člen Delavci in delovni ljudje uresničujejo svoje pravice in obveznosti v °' ganih skupnosti. V ta namen delegirajo delavci in delovni ljudje preko d6' gacij in konference delegacij v organe skupnosti za zaposlovanje Skupnost za zaposlovanje ima naslednje organe: - skupščino - organ samoupravne delavske kontrole. v Za pripravo predlogov in za izpolnjevanje odločitev skupščine in za opr8 Ijanje drugih nalog ima skupščina skupne organe. i( Skupnost za zaposlovanje določi s statutom skupne organe, ki jih imen , skupščina skupnosti za zaposlovanje, števlo članov skupnih organov in " hovo delovno področje. 1. člen Skupnost za zaposlovanje upravlja skupščina ^ Skupščino sestavljajo delegati, ki jih vanjo delegirajo delegacije delavC. drugih delovnih ljudi in občanov v organizacijah združenega dela in dr% samoupravnih organizacijah in skupnostih, kot tudi delegati v krajev" . skupnostih. Člani delegacij volijo in odpokličejo te organizacije in skup"'' ( po postopku in na način, ki ga določajo njihovi samoupravni splošni a* skladu z zakonom ^ Skupnost za zaposlovanje s statutom v skladu z zakonom in samouPr nim sporazumom o ustanovitvi skupnosti določa razmerja med organi sK nosti, število članov oziroma delegatskih mest v skupščini skupnosti ter0 gih njenih organov in teles. 12. člen Skupščina skupnosti za zaposlovanje opravlja zlasti naslednje nalofl6 - sprejema dolgoročne, srednjeročne in letne plane skupnosti, ,9 - spremlja gibanje zaposlovanja in stanje zaposlenosti v občini ter i* ■ janje samoupravnih sporazumov in drugih aktov, ki so jih delavci in oP ({( sklenili ali sprejeli v skupnosti s področja zaposlovanja in štipendirani3 jfl sprejema sklepe, priporočila in ukrepe za dosledno uresničevanje spreJ ciljev ter usmeritev, '»ti.if.kv novice priloga ~ sprejema statut in druge splošne akte skupnosti, ~ Potrjuje program dela (delovni načrt) delovne skupnosti strokovne služ- 6 ter obravnava delo strokovne službe, * sprejema finančni načrt in potrjuje periodični obračun in zaključni račun skupnosti, " razpisuje štipendije iz združenih sredstev in odloča o izplačevanju razlik v skladu s samoupravnim sporazumom o štipendiranju v občini, - oblikuje osnove in merila za zagotavljanje solidarnosti in vzajemnosti na Področju zaposlovanja, ~ obravnvnava in oblikuje osnove in merila za socialno varstvene kolek-IVe na področju zaposlovanja, " sprejema obrambni načrt skupnosti in druge ukrepe s področja ljudske °brambe in družbene samozaščite, , - voli in razrešuje predsednika skupščine in njegovega namestnika ter lane delovnih teles skupščine, - voli delegate za skupščino Medobčinske skupnosti za zaposlovanje Lj(Jbljana, Zveze skupnosti za zaposlovanje SR Slovenije in skupnosti socialna varstva v občini, 9im opravlja druge naloge, določene z zakonom, statutom skupnosti in dru-i samoupravnimi sporazumi in splošnimi akti. 13. člen Skupščina obravnava posamezna vprašanja na lastno pobudo oziroma v kladu s sprejetim programom dela, na pobudo delegacij oziroma konferen-6 delegacij ali druge skupnosti zaradi enotnega pristopa k uresničevanju politike zaposlovanja, socialne arr>osti in politike štipendiranja v občini, lahko da pobudo za obravnavo poreznih vprašanj tudi organ družbenopolitične skupnosti in družbenopoli-tr|e organizacije. 14. člen Skupščina dela in odloča na sejah Skupščina veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina delegatov. 15. člen .Seje skupščine sklicuje in vodi predsednik skupščine, ki ga izvoli skupš-na za dobo dveh let z možnostjo enkratne ponovne izvolitve. 16. člen ^ skupščini skupnosti za zaposlovanje usklajujejo delegati delegacij mne-ln stališča delegacij, ki so jih delegirale. jjl^uPščina sprejema sklepe, stališča, samoupravne splošne akte, priporo-a in mnenja z večino glasov navzočih delegatov delegacij 17 člen £a m prišlo do sprejema sklepa, stališča, priporočila ali mnenja oziroma ^oupravnega splošnega akta, če ni prišlo do izvolitve ali imenovanja po em členu tega samoupravnega sporazuma, se prične usklajevati po-ek, kot ga določa statut skupnosti za zaposlovanje. 21. člen Skupnost za zaposlovanje se za usklajeno in učinkovito načrtovanje organizacije in dela v izjemnih razmerah povezuje z drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi, družbenimi in družbenopolitičnimi organizacijami ter krajevnimi skupnostmi. VI. RAZMERJA MED SKUPNOSTJO ZA ZAPOSLOVANJE IN DRUGIMI SAMOUPRAVNIMI SKUPNOSTMI 22. člen Skupnost sodeluje z organi družbenopolitične skupnosti in organi družbenopolitičnih organizacij zlasti pri oblikovanju politike zaposlovanja, izvajanja štipendijske politike, varstva zaposlitve ter zavarovanja za primer brezposelnosti. 23 člen Zaradi izpolnjevanja svojih nalog, v skladu s politiko socialne varnosti delavcev in delovnih ljudi na področju zaposlovanja in usposabljanja ter zaposlovanja invalidnih oseb in zaradi sodelovanja pri oblikovanju te politike, se skupnost vključuje v skladu z zakonom, v samoupravno interesno skupnost socialnega varstva Logatec. Skupnost sodeluje pri opravljanju zadev skupnega pomena s področja dejavnosti skupnosti tudi z drugimi samoupravnimi organizacijami in skupnosti v občini 24. člen Za opravljanje določenih skupnih zadev in za uresničevanje načela solidarnosti in vzajemnosti na področju zaposlovanja in zavarovanja za primer brezposelnosti ustanovijo udeleženci tega sporazuma preko občinskih skupnosti za zaposlovanje s samoupravnim sporazumom Medobčinsko skupnost za zaposlovanje Ljubljana S samoupravnim sporazumom se določijo naloge, odgovornosti in razmerja do ustaaoviteljev. <:w Mijilsm .riiMftoott 25' člen r\9&W Skupnosti za zaposlovanje se združujejo v zvezo skupnosti za zaposlovanje na podlagi samoupravnega sporazuma o združitvi v zvezo. S takim sporazumom se določi izvajanje skupnih nalog, pomembnih za območje republike, za medrepubliško zaposlovanje, za varstvo delavcev v tujini in njihovo vračanje v domovino, za sodelovanje pri sklepanju samoupravnih sporazumov in družbenih dogovorov s področja posameznih gospodarskih in druž benih dejavnosti za opravljanje raziskovalnega dela ter uporabo strokovnih metod dela in postopkov pri zaposlovanju in poklicnem usmerjanju. S samoupravnim sporazumom o združitvi v zvezo skupnosti se dogovore tudi skupno programiranje, združevanje sredstev, potrebnih za uresničevanje načela vzajemnosti in solidarnosti na področju zaposlovanja in za izenačenje pogojev dela na tem področju ter združevanje sredstev, potrebnih zvezi skupnosti za opravljanje nalog in zadev splošnega in skupnega pomena za zaposlovanje oziroma za opravljanje nalog, za katere lahko skupnosti pooblastijo skupnosti za zaposlovanje s posebnim dogovorom. vii samoupravni nadzor nad delom v skupnosti GAkDB0R za ljudsk0 obrambo in družbeno samozaščito in or-^nizacija ter delovanje skupnosti za zaposlovanje v izjem- IH Razmerah 18. člen Skupnost za zaposlovanje ima odbor za ljudsko obrambo in družbeno sa-^aSčito. dbor skrbi za izvrševanje nalog s področja ljudske obrambe in družbene ietri e 'n za or9anizacii° i" delovanje skupnosti za zaposlovanje v iz-^"ih primerih. 19 člen 56 statutom skupnosti za zaposlovanje vsebuje podrobnejše določbe o ,avi in delu odbora za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. 20. člen Voi ^)r'rTleru, da bi nastopile izjemne razmere (izredne razmere, neposredna losr nevarnost. vojna, prilagodi skupnost za zaposlovanje svoje organizirata m delo načrtoma za delo v teh razmerah in ukrene vse potrebno za ne- seno delo ter odstranjevanje posledic takega stanja 26. člen Delavci in delovni ljudje, združeni v skupnosti, nadzorujejo delo skupščine skupnosti in njenih organov ter delo strokovne službe. Pri uresničevanju tega imajo zlasti pravico in obveznosti, da so seznanjeni z vsemi pomembnimi dogajanji v skupnosti, s sklepi skupščine skupnosti ter njenih organov in delom strokovne službe. Delavci in delovni ljudje se seznanjajo s sklepi skupščine skupnosti in nje nih organov ter z delom strokovne službe preko informativnih sredstev skupnosti, preko sredstev javnega obveščanja ali na drug način. Neposredno in preko delegatov delegacij dajejo pripombe in predloge ter naslavljajo posamezna vprašanja skupščini in njenim organom in strokovni službi skupnosti. 27. člen Organ samoupravne delavske kontrole, ki nadzoruje uresničevanje sklepov in pravice ter obveznosti delavcev in delovnih ljudi, racionalno porabo sredstev in gospodarnost poslovanja, je odbor samoupravne delavske kontrole. Člane odbora samoupravne delavske kontrole volijo delavci in delovni ljudje neposredno preko svojih delegacij. v statutu skupnosti se podrobneje določajo naloge in način izvolitve odbora samoupravne delavske kontrole LogaSke novice priloga VIII. OPRAVLJANJE IZVAJALSKIH, ADMINISTRATIVNO-STROKOVNIH, POMOŽNIH IN DRUGIH PODOBNIH DEL 28. člen Skupnost za zaposlovanje s sklepom, ki ga sprejema skupščina skupnosti skupaj z ostalimi skupnostmi za zaposlovanje na medobčinskem območju oblikuje strokovno službo, upoštevajoč pri tem načela smotrnosti, racionalnosti, ekonomičnosti in uspešnosti dela ter njegov obseg. 29 člen Strokovna služba ima svoj sedež na sedežu Medobčinske skupnosti za zaposlovanje Ljubljana, Parmova 32. Delavci strokovne službe opravljajo dela in naloge tudi na delovnih enotah, ki so na sedežih vseh občinskih skupnosti, ki so ustanovile strokovno službo. 30. člen Strokovna služba opravlja predvsem naslednje naloge: - opravlja naloge usmerjanja v zaposlitev in organizira pripravo delavcev ter invalidnih oseb za zaposlitev, - opravlja naloge s področja usmerjanja v izobraževanje, zlasti s tem, da razvija metode in strokovne pripomočke za potrebe poklicnega informiranja in svetovanja mladini in odraslim, da sodeluje z drugimi nosilci usmerjanja pri usmerjanju v izobraževanje ter da organizira, povezuje in usklajuje delo na tem področju, - ugotavlja vire, primanjkljaje in presežke prebivalstva za zaposlitev, proučuje socialno-ekonomsko sestavo aktivnega prebivalstva ter z njo povezuje poklicno in prostorsko gibljivost ter spremlja notranje in zunanje migracijske tokove, - proučuje, spremlja in ugotavlja potrebe gospodarstva in družbenih dejavnosti po kadrih ter daje organizacijam pomoč pri proučevanju njihovega stanja, spremlja in analizira uresničevanje predvidene rasti zaposlenosti ter pripravlja predloge ukrepov in aktivnosti za doseganje dogovorjene politike zaposlovanja, - spremlja in proučuje poklicno sestavo zaposlenih, analizira vrste in profile strokovnih kadrov, potrebnih gospodarstvu in družbenim dejavnostim, spremlja nastanek in razvoj poklicev ter organizira delo na spremembah in dopolnitvah nomenklature poklicev, - opravlja zadeve v zvezi z začasnim zaposlovanjem jugoslovanskih delavcev v tujini, - opravlja vse strokovne in finančne naloge v zvezi z izvajanjem samoupravnega sporazuma o štipendiranju v občini, - vodi predpisane evidence s področja dela in zaposlovanja, - pripravlja strokovna gradiva, potrebna za delovanje organov skupno^ in strokovne podlage za obravnavanje ali sprejemanje planskih aktov, dru*' benih dogovorov in samoupravnih sporazumov ter drugih družbenih dok"' mentov in splošnih aktov, - opravlja organizacijska, administrativno strokovna, pomožna in t6"1 podobna opravila, potrebna za nemoteno delovanje organov skupnosti z> zaposlovanje, - opravlja druge naloge, določene z zakonom, statutom, skupnosti, dr* benimi dogovori in samoupravnimi sporazumi. 31. člen Pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev strokovne službe, ki je<" ganizirana kot delovna skupnost in opravlja za skupnost za zaposloval? dela, ki so navedena v 30. členu tega sporazuma, ureja samoupravni spor! zum, ki ga sklenejo delavci delovne skupnosti in skupnosti za zaposlovanj Delavci delovne skupnosti pridobijo dohodek delovne skupnosti iz cel" nega prihodka, ki ga ustvari skupnost s svobodno menjavo dela IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 32. člen Ta samoupravni sporazum je sprejet, ko ga sprejme večina delavcev v v« kot polovici organizacij združenega dela, v katerih je več kot polovica d* lavcev z območja občine Samoupravni sporazum potrdi skupščina občine Logatec. 33. člen Ta samoupravni sporazum se lahko dopolni in spremeni po postopki velja za njegov sprejem. 34. člen Z uveljavitvijo tega sporazuma preneha veljati samoupravni sporazum J ustanovitvi Samoupravne skupnosti za zaposlovanje Logatec, sprejet d 22. 11. 1978. 35. člen Samoupravni sporazum začne veljati osmi dan po objavi v Logaških vicah Predsednik skupščine Gregorič Marjan