46 POMEN KLJUČNIH BESED V DIGIT ALNEM TRŽENJU Avtorica: Lea Adamič Visoka šola za poslovne vede, Tržno komunikacije in odnosi z javnostjo (1. stopnja) Povzetek Ključne besede so pomemben del optimizacije spletnega mesta in strategije digitalnega trženja. Do problema nas zagotovo privede neznanje ali neuporaba analize in učinkovite uporabe ključnih besed, s tem pa tvegamo, da nas spletni brskalniki ne prepoznajo kot ustrezen zadetek v iskalni seji naših potencialnih uporabnikov ali kupcev. Dobra uporaba ključnih besed lahko naš obstoj na spletu dvignejo z dobro uvrstitvijo v rezultate iskanja. Ta trditev je cilj mojega raziskovanja. V tej seminarski nalogi nameravam preko analize razpoložljivih informacij in orodij dokazati, da je odločilen korak do uspešnega digitalnega trženja znanje o pravilni izbiri, strukturiranju in rednem preverjanju ključnih besed. Praktičen del svojega raziskovanja sem usmerila v nišno področje kulinaričnih blogov, saj sem tudi sama avtorica in lastnica kulinaričnega bloga. V tem delu izčrpno prikazujem pomen in vlogo ključnih besed, ki so temelj uspeha, saj je naš cilj, da je ravno naša spletna vsebina zadetek iskalnega niza naših uporabnikov. Ključne besede: ključne besede, digitalni marketing, spletna optimizacija, spletna analiza, kulinarični blog Uvod V svojem članku raziskujem pomen in delovanje ključnih besed (ang. ‘keywords’) v digitalnem trženju. Da so ključne besede temeljna sestavina dobrega SEO se verjetno zavedajo vsi, ki se ukvarjajo z digitalnim trženjem. Spletna strategija nikakor ne more ignorirati pomena ključnih besed, saj so njen ključni del in nam ob pravilni uporabi in stalni obnovi doprinesejo zelo veliko. Prepričana sem, da so ključne besede tu za nas, da nam pomagajo pridobiti pravo občinstvo, visoko uvrstitev v iskalnikih in spremeniti iskanje potencialnih strank v konverzije. Moj cilj je, da v temu članku preko analize razpoložljivih informacij in orodij dokažem, da je odločilen korak do uspešnega digitalnega trženja znanje o pravilni izbiri, strukturiranju in rednem preverjanju ključnih besed. Slednje bom preskusila v primerjavi dobre in slabe prakse iz svojega področja dela. Za svoje raziskovalno delo sem si izbrala analitično raziskovalno metodo, pri kateri sem uporabila sposobnost analiziranja podatkov za poglobljeno razumevanje predmeta raziskave in vrednotenja dejstev in informacij, povezanih z raziskavo. V članku se bom pogosto navezovala na lastno področje dela: ustvarjanje kulinaričnega bloga. Izbira naslova tega prispevka se mi je zdela zelo koristna za mojo razvijajočo dejavnost, saj je moja prisotnost oziroma opaznost na spletu močno odvisna od dobre uporabe ključnih besed. 47 Ključne besede v digitalnem trženju Kaj je digitalno trženje Z razvojem tehnologije se je marketing v večini iz tradicionalnih oblik premaknil v digitalne. Digitalni marketing je marketing, ki: ‘za oglaševanje uporablja različne digitalne kanale in, ki bi ga morali danes uporabljati vsa podjetja, če želijo uspešno poslovati v močni konkurenci na svetovnem trgu,’ (Svet računalniške tehnologije, 2021). Digitalni marketing je, po mojem mnenju, splošna fraza, ki jo laiki uporabljajo kadar govorijo o e-poštnih sporočilih, oglasih na spletu in socialnih omrežjih. Zdi se mi primerno, da za potrebe moje naloge na kratko opredelim kakšne so možnosti komunikacije s potrošniki znotraj digitalnega marketinga, ki jih označujemo z izrazom 5D-jev digitalnega marketinga. 5 D-jev digitalnega marketinga • Digitalne naprave: pametni telefoni, tablični računalniki, namizni računalniki, televizija in igralne naprave preko katerih potencialne stranke pridobivajo informacije o blagovnih znamkah. • Digitalne platforme: večina interakcij poteka preko brskalnikov ali drugih platformah kot so Facebook, Instagram, Google, YouTube, Twitter in Linkedln. • Digitalni mediji: so različno plačljivi, lastniški ali drugi komunikacijski kanali za doseganje publike, vključno z oglaševanjem preko e-pošte, iskalniki in družbenimi omrežji. • Digitalni podatki: nam dajo vpogled v profile potencialnih strank in njihovo interakcijo s podjetji, omogočajo analitiko in strateško načrtovanje vsebine ali ponudbe izdelkov/ storitev. • Digitalna tehnologija: gre za kakršnokoli tehnologijo, ki jo podjetja uporabljajo za ustvarjanje interaktivnih izkušenj s spletnimi mesti, mobilnimi aplikacijami ali e- poštnih oglaševalskih akcij. Digitalni marketing torej za oglaševanje izdelkov in storitev uporablja različne digitalne medije. Glavna razlika med tradicionalnim in digitalnim oglaševanjem je predvsem uporaba kanalov, preko katerih je možna jasna analiza oglaševalskih akcij. Analiza nam omogoča hiter vpogled v to, kaj deluje in kaj ne (Svet računalniške tehnologije, 2021). Kaj so ključne besede Ključne besede so besede ali besedne zveze, ki vsebino in oglase določene spletne strani povežejo z uporabniki, ki prav tako uporabljajo besede v spletnih iskalnikih, da bi našli izdelek, storitev ali informacijo. 48 Ključne besede so torej besede in besedne zveze, ki opisujejo teme o katerih pišejo ustvarjalci spletnih strani in hkrati opredelijo, kaj ljudje (uporabniki spletnih brskalnikov) iščejo. V idealni situaciji so te ključne besede enake, saj so stična točka med našo vsebino in uporabniki ter jim tako pomaga, da to vsebino najdejo (Spletnik, 2021) Ključne besede so zagotovo pomemben sestavni del SEO optimizacije spletne strani, ki ga ne smemo zapostavljati. Pravzaprav je znanje iskanja, analize in uporabe ključnih besed element SEO optimizacije, ki nam v kombinaciji z ustreznim CTA (eng. ‘call to action’) in dobro vsebino prinese veliko uspeha oziroma prometa na spletni strani. Tipi ključnih besed Ko govorimo o tipih ključnih besed, jih razvrščamo glede na dolžino in kompleksnost. Na spletu sem našla veliko opisov in podobnih opredelitev, najbolj jasna in koristna pa se mi je zdela sledeča klasifikacija (Hartshorne, 2021): • Generične ključne besede (eng. Short-tail keywords) Vsebujejo eno ali dve besedi in so zelo splošne za izbrano področje. Volumen iskanja je zelo visok, zato se s takimi besedami ne moremo umestiti v vrh zadetkov organskega spletnega iskanja. Primer: pancakes recipe (443 mio. zadetkov) Slika 1: Primer zadetkov za generične ključne besede (Google brskalnik, 2022). • Sestavljene ključne besede (eng. Middle-tail keywords) Običajno so sestavljene iz treh ali štirih besed, ki so bolj specifične od generičnih, vendar imajo opazno nižji volumen iskanja. Primer: american pancakes recipe (84,7 mio. zadetkov) 49 Slika 2: Primer zadetkov za sestavljene ključne besede (Google brskalnik, 2022). • Dolge ključne besede – fraze (eg. Long-tail keywors) Vsebujejo štiri ali več besed, so specifične in se najbolj pribličajo iskalnim nizom, ki jih vnašajo ljudji, ki iščejo specifične rezultate. Te ključne besede imajo še nižji volumen iskanja. Primer: fluffy gluten and dairy free pancakes recipe (5,2 mio. zadetkov) Slika 3: Primer zadetkov za dolge ključne besede (Google brskalnik, 2022). 50 Analiza in izbor ključnih besed Orodja za iskanje ključnih besed Obstaja mnogo orodij, ki nam pomagajo raziskati ključne besede in analizirati uspešnost njihove uporabe. Ponujajo nam pomembne informacije, kot so obseg iskanja, uspešnost z uvrstitvijo, vrednost ključne besede (kredibilna informacija pri oglaševanju s plačilom na klik), analizo konkurence in še mnoge druge informacije. Med zbiranjem in analiziranjem informacij so se nekatera orodja ponavljala, na spletni strani Soravjain pa sem našla res koristno zbirko brezplačnih orodij. Navedla bom 5 brezplačnih orodij in pri nekaterih tudi praktično pokazala njihovo uporabo (Sorav Jain, 2016): • Google Keyword Planner Praktično orodje, ki je verjetno prva izbira vsekega začetnika, ki išče ustrezne ključne besede za spletno optimizacijo ali oglasno kampanjo. Ponuja nam odkrivanje novih ključnih besed, spremljanje trende iskanj, izključevanje neželenih besed v iskalnem nizu, pregled cen za vsako ključno besedo in analitiko uspeha izbranih besed. Do orodja pridemo preko prijave v orodje Google Ads, kjer lahko v naslednjem koraku izberemo načrtovanje ključnih besed. Primer: vnesla sem par ključnih besed za svoj blog, določila nekaj evropskih držav, za katere bi oglas uporabila in dobila sem podatke o volumnu iskanja in povprečno ceno za prikaz oglasa pri iskanju posameznih ključnih besed. 51 Slika 4 in 5: Primer uporabe orodja Google Keyword planner (Google Keyword planner, 2022). 52 • SEObook Orodje je izvrsten pomočnik pri zbiranju aktualnih ključnih besed, saj ponuja vpolged v mesečna in dnevna iskanja in povprečno ceno na klik (CPC – cost pre click). Dobljene rezultate iskanja lahko preprosto shranimo v Excel tabelo. • Google Search Suggestions Uporaba tega orodja je izvrsto za iskanje dolgih ključnih besed (long-tail keywords), saj nam Google na dnu iskalne strani ponudi iskalne nize, ki so smiselno povezani z našim iskalnim nizom. Ta tehnika se izvrstno obnese, ko iščemo ključne besede za pisanje vsebin na blogu. Primer: valentines day breakfast recipes Slika 6: Primer uporabe orodja Google Search suggestions (Google Search suggestions, 2022). • SEMrush Izjemno koristno orodje predvsem pri plačljivi optimizaciji spletnih strani, saj nam omogoča vpogled v spletne strategije konkurence. Orodje deluje tako, da najprej določimo državo iskanja, nato pa v iskalnik vnesemo ključno besedo, za katero domnevamo, da jo konkurenca uporablja. Če ne vemo katero besedo bi uporabili, lahko v iskalnih vnesemo tudi spletno stran naše konkurence. Dobljene ključne besede lahko enostavno izvozimo v Excel tabelico. Primer: https://whatsgabycooking.com/ 53 Slika 7: Primer uporabe orodja SEM rush (SEM rush, 2022). • Keyword Discovery Tool S tem orodjem lahko enostavno poiščemo ključne besede, ki jih bomo uporabili pri SEO strategiji in tudi v tržnih kampanjah (PPC). V iskalno okence vnesemo ključno besedo, orodje pa nato generira 100 najustreznejših ključnih besed, vezanih na naš vnos. Primer vnosa: air fryer recipes 54 Slika 8: Primer uporabe orodja Keyword Discovery Tool (Keyword Discovery Tool, 2022). • Keywords everywhere Orodje, ki je vredno dodatne omembe je brezplačni 'vtičnik' za brskalnika Firefox in Chrome. Namestitev je enostavna (klik 'namesti'), uporaba pa je možna samo na računalnikih, ne pa tudi na mobilnih napravah. Uporaba je res preprosta, saj se nam ob vsakem vnosu iskalnega niza v brskalnik ob robu ekrana izpišejo sledeči podatki: predlagane sorodne ključne besede predlagane dolge ključne besede (fraze) in tudi ostala iskanja, povezana z našo vneseno ključno besedo. 55 Dobljene rezultate iskanja lahko preprosto shranimo v Excel tabelo. Slika 9: Primer uporabe orodja Keywords Everywhere (Google brskalnik, 2022) Kako se lotimo analize ključnih besed Na blogu spletne strani Spletnik.si sem našla strnjen in praktičen zapis o izbiri učinkovitih ključnih besed tako za optimizacijo spletnega mesta, kot tudi za spletno oglasno kampanjo (Spletnik, 2021): • Analiza namena iskanja Ta korak vedno začnemo z določitvijo svoje ciljne skupine in razmislimo, kaj bi naš kupec vnesel v spletni brskalnik, ko bi želel najti naš izdelek oziroma storitev. Analiza namena nam pomaga ugotoviti katere ključne besede izbrati glede na to, kaj uporabniki sploh iščejo in s kakšnim namenom. Ključne besede se tako delijo na informativne (zbiranje informacij), komercialne (začetek nakupne faze in odločanje) in transakcijske (odločitev o nakupu je že sprejeta). • Raziskovanje konkurence Enostaven način za analiziranje ključnih besed, ki jih uporabljajo naši konkurenti, je prebiranje vsebine njihovih spletnih strani in ogled naslovov ter meta oznak. Obstajajo tudi plačljiva orodja in digitalne agencij, ki omogočajo kompleksno raziskavo strategij naše konkurence. 56 • Uporaba različnih tipov ujemanja Pri izbiri ključnih besed za oglase, so v članku spletne strani Spletnik.si priporočili opcijo natančnega ujemanja, saj nam omogoča popoln nadzor nad tem, kaj bodo iskalci našli pri iskanju naših produktov. Druge tipe ujemanja pa svetujejo kot vpogled v ostale variacije ključnih besed, ki jih iskalci vnašajo. Te iskalne nize lahko uporabimo kot ideje za nove kvalitetne ključne besede ali pa jih bomo dodali na seznam negativnih besed. • Iskalna uporabniška izkušnja na različnih napravah Ker vse več ljudi iskanje izdelkov in storitev najraje opravlja preko pametnih telefonov (ali tablic), se je pomembno prilagotiti z izbiro ključnih besed. Dolžina iskalnih ključnih besed se razlikuje od tistih, ki so vnesene pri brskanju preko namiznega računalnika, poizvedbe preko pametnih telefonov pa pogosto vsebujejo več napačno vpisanih besed. Povečuje pa se tudi trend glasovnega iskanja. • Preverjanje in urejanje seznama ključnih besed Ker potrošniške navade in algoritmi nenehno spreminjajo in razvijajo, tudi naš seznam ključnih besed ne more ostati stalen. Seznam moramo redno spreminjati, ga dopolnjevati in po potrebi nekoristne besede tudi odstraniti. Zato je analitika učinkovitosti ključnih besed izrednega pomena. Ključne besede za kulinarične bloge Kaj je kulinarični blog Kulinarični blog oziroma 'food blog' je spletni dnevnik ljubiteljev kulinarike, ki gojijo strast do razvijanja receptov, pisanja o hrani, fotografiranja lastnih receptov in hrane nasploh. Za razvijanje kulinaričnega bloga je potrebno veliko časa, znanja in veščin. Vzdrževanje kvalitetnega bloga je pravzaprav vsakodnevno delo, ki hitro preraste v tako imenovan 'full time job'. Kulinarično bloganje je precej drag hobi, saj so stroški za opremo, hrano, izobraževanje, pripomočke in programsko opremo precej visoki. Povsem normalno in pričakovano je, da začnejo ustvarjalci kulinaričnih blogov iskati priložnosti za zaslužek na različne načine. Velik del njih blog uporabijo kot temelj za ustanovitev lastnega podjetja in si na tak način zgradijo zavidanja vredno kariero. Pomen ključnih besed za kulinarični blog Za uspeh je odločilnega pomena dobra strategija digitalnega trženja in komuniciranja. Velik del tega je seveda optimizacija spletne strani, saj uporabniki do naših vsebin večinoma pridejo preko vnašanja ključnih (iskalnih) besed v spletne brskalnike, kot je Google. Izrednega pomena je upoštevanje dela leta, praznikov s tradicionalnimi jedmi in sezonske hrane. Ljudje namreč iščejo recepte, ki jih želijo pripraviti v času poizvedovanja ali v bližnji prihodnosti. Tako predvidevanje lahko izkoristimo tako, da pripravimo vsebine, ki so v skladu s sezonami kulinaričnega leta in letnih časov (Carroll, 2018). 57 Če želimo uživati v visokem prometu na naši spletni strani, moramo redno preverjati ključne besede, ki jih uporabniki vnašajo v brskalnik. To so dragoceni podatki, ki nam povedo, kaj ljudje potrebujejo od nas. Blog je v svoji osnovi storitev, za katero je izrednega pomena tržna skladnost. Zato je pomembno za ustvarjanje vsebin (receptov) prilagodimo potrebam bralcev. Ključne besede kot del SEO strategije kulinaričnega bloga Ključne besede, uporabljene v blogu, služijo kot element optimizacije spletne strani. Pomembno je, da vemo kje jih moramo vnašati in na kakšen način. Najprej želim poudariti, da morajo biti uporabljene ključne besede relevantne za našo blagovno znamko, zlahka integrirane v spletne vsebine in ujemajoče z iskanji uporabnikov naših storitev. Odkar imam blog (od septembra 2021) sem zbirala informacije, brala blog zapise o SEO za food blogerje, se posvetovala s kolegicami in sedaj sem si izbrala uporabo ključnih besed izbrala za temo te seminarske naloge. Vse to, z namenom, da končno uporabo ključnih besed obrnem sebi v prid. Našla sem tudi koristen članek na spletni strani www.bkacontent.com, ki ponuja strnjena navodila, v katerih elementih spletnih vsebin je potrebno vnašanje ključnih besed v namen SEO (Secrist, 2021): Ključne besede v Meta opisu V tem elementu spletne optimizacije je pomembno, da glavno ključno besedo uporabimo samo enkrat. Namen meta opisa ni ta, da ga pretirano zapolnimo z naborom ključnih besed. Opis mora biti uporaben, organski in podati realen vpogled v vsebino članka. Idealno je, če na tej točki uspemo uporabiti tudi sekundarno ključno besedo. Slika 10: Primer ključnih besed v meta opisu (Scent of Canela, 2022). Ključne besede v SEO naslovu SEO naslov je v svoji osnovi podoben in povezan z meta opisom, saj meta opis razloži, kaj lahko posameznik odkrije s klikom na SEO naslov. Ključne besede se zaradi tega prekrivajo. 58 Slika 11: Primer ključnih besed v SEO opisu (Scent of Canela, 2022) Ključne besede v naslovu članka Idealna je uporaba glavne ključne besede že v samem naslovu članka, saj jo bo Google skupaj z besedo v meta opisu vzel kot informacijo, o čem smo pisali v celem članku. Izbrana beseda v naslovu služi kot smerokaz, zato moramo biti pazljivi, da Googla ne pošljem na 'sprehod' v napačno smer. Ključne besede v prvih in zadnjih 200 besedah članka Izrednega pomena je umestitev primarne ključne besede znotraj prvega stavka ali odstavka članka. Temu sledi uvrstitev sekundarnih ključnih besed v prvih 200 besed objave, pri tem pa moramo seveda ohraniti kvaliteto napisanega odstavka. Izogibati se moramo stilu pisanja oglasnega besedila, ki lahko v blogu deluje zelo prisiljena ali celo ceneno. Podobno kot v uvodu, je smiselna uporaba iste primarne ključne besede tudi v zaključku zapisa. Skupaj z uvodom namreč tvorita okvir za jedro spletnega članka. Pametno je uporabiti to primarno ključno besedo v zadnjem odstavku zapisa, ki jo lahko strateško združimo tudi z ustreznim CTA. Ključne besede skozi jedro članka Opominjati se moramo, da so ključne besede v prvi vrsti namenjene ljudem, ki berejo besedilo in ne robotom. Glavna merila za izbiro ključnih besed mora biti uporabnost za bralca, ki želi biti informiran, razsvetljen ali pa sproščen ob branju našega bloga. Dobro merilo pri uporabi besed je jasnost ob koncu branja članka in tekoče branje, brez občutka pretiranega pojavljanja fraz. Ključne besede v H1, H2 in H3 Naslovi in podnaslovi si v člankih glede na pomembnost sledijo po hierarhiji. H1 je najpomembnejši in označuje glavni naslov članka, zato se v vsebini pojavi samo enkrat. Če bi v blog objavi več naslovov označili s H1, bi Google popolnoma zmedli, saj nebi vedel, kaj je glavna tema našega zapisa. H2 naslovi oziroma podnaslovi so naša priložnost za vstavljanje pomembnih naslovov, ki Googlu pojasnijo kontekst zapisa. H2 naslovi naše jedro vsebine razčlenijo na manjše dele. Uporabno vodilo je uporaba 3-5 H2 na približno 100 besed. S pravilno uporabo besed bomo pojasnili, da hrane ne prodajamo, temveč ponujamo recept z navodili in opisom jedi. H3 nam pomagajo razčleniti posamezne elemente jedra spletne vsebine na manjše točke. To je dobra priložnost za morebitno ponovitev primarne ključne besede, predvsem pa za dodatne fraze, ki jih želimo dodati v nabor ustreznih ključnih besed. 59 Ključne besede v slikovnih Alt-oznakah Slikovno gradivo je ključna sestavina vsake objave na kulinaričnemu blogu, saj najbolje opiše in prikaže lastnosti predstavljene jedi. Hkrati so slike izvrstna priložnost za dodajanje ključnih besed na spletno stran. Z ustrezno uporabo ključnih besed za slikovno gradivo si povečamo možnosti zadetka pri slikovnem Google iskanju. Slika 12: Primer ključnih besed v slikovnih Alt- oznakah (Squarespace, 2022). Ključne besede v URL naslovu Idealna je uporaba primarne ključne besede v URL naslovu napisanega članka, saj to močno zaznamuje uvrstitev v prikazovanju zadetkov iskanja. Slika 13: Primer ključnih besed URL naslovu (Scent of Canela, 2022). 60 Primer dobre in slabe prakse Dobra praksa Zgoraj opisan sistem vnašanja ključnih besed in uporaba orodij za analizo ustreznih izborov je že sam po sebi primer dobre prakse. Temu lahko dodam še sledeče koristne napotke, prebrane v spletnem članku na spletni strani Build welness blog (Carroll, 2018), ki jih je vredno upoštevati: • za en članek si glede na dolžino zapisa izberemo 3-8 ključnih besed, ki so uporabljene glede na hierarhijo pomembnosti in učikovitosti. • z uporabo ključnih besed ne moremo preseči vrednosti dobre in uporabne vsebine, ki mora biti naš glavni atribut. • Redno osveževanje in spreminjanje ključnih besed v elementih spletnega članka po predhodnji analizi trenutnega rangiranje ključnih besed. • Uporaba fraz in ključnih besed z dolgim repom za vnašanje opisovanje slik (ALT text). • Uporaba ključnih besed, ki so optimalne za glasovno iskanje. Slaba praksa • Neuporaba ključnih besed nasploh. • Tretiranje bloga kot osebni dnevnik, v katerega pišemo dolge zgodbe brez namena, da bi bili uporabni in informativni pri svojemu pisanju. • Poseganje po enakih ključnih besedah v veliki večini člankov. • Pisanje člankov brez priprave in analiziranja ključnih besed. • Ignoriranje orodij, ki nam omogočajo analizo ključnih besed. • ponavljanje istih ključnih besed v kratkem besedilnem odstavku. • Uporaba ključnih besed, ki zvenijo nenaravno in preveč zapleteno. Zaključek V seminarski nalogi sem sistematično predstavila raziskovane pojme: ključne besede, digitalno trženje in vlogo ključnih besed v njem. Teoretični del sem jasno uporabila v nadaljevanju naloge, kjer sem predstavila specifično področje ustvarjanja spletnih vsebin za kulinarične bloge. Tu sem izčrpno prikazala pomen in vlogo ključnih besed, ki so temelj uspeha, saj je naš cilj, da je ravno naša spletna vsebina zadetek iskalnega niza naših uporabnikov. Svoje cilje iz uvoda naloge lahko v zaključku tudi potrdim. O moji raziskovalni temi se, zaradi novega znanja, zelo rada pogovarjam s prijatelji in kolegi. Ko mi zastavijo vprašanje, kaj sploh so ključne besede v smislu spleta, jim rada odgovorim s preprosto in jedrnato opredelitvijo: Ključne besede so besede, ki jih uporabniki Googla (in drugih spletnih iskalnikov) vtipkujejo v iskalnik. Z namenom, da jim iskalniki, prikažejo spletne strani oz. spletne vsebine, ki ponujajo odgovor/rešitev, glede na vtipkano besedo. (Zajšek, 2018) Naučila sem se, da so ključne besede sestavni del vsake objave na blogu, enakovredne receptu in lepim fotografijam. Ves trud je zaman, če spletnim vsebinam ne določamo ključnih besed, saj 61 so pravzaprav glavno orodje s katerim si ustvarimo obstoj v spletu. SEO je zares neizogibna sestavina vsakega, ki na spletu ponuja svoje izdelke in storitve. Glede na to, da kulinarični blog in pisanje blog objav spada v vsebinski marketing, je uspeh (vidnost in branost) teh besedil močno odvisna od analize in pravilne uporabe ključnih besed v vseh elementih besedila: Ključne besede v Meta opisu • Ključne besede v SEO naslovu • Ključne besede v naslovu članka • Ključne besede v prvih in zadnjih 200 besedah članka • Ključne besede skozi jedro članka • Ključne besede v H1, H2 in H3 • Ključne besede v slikovnih Alt-oznakah • Ključne besede v URL naslovu Načrtovanje pisanja vsebin za mojo spletno stran se torej začne z raziskovanjem ključnih besed. Menim, da mi je naloga dala tudi boljše in globlje razumevanje uporabe ključnih besed za moj blog Scent of Canela. Novo znanje bom zagotovo s pridom izkoristila ter redno spremljala novosti na področju SEO. Svoj članek bi lahko zagotovo nadaljevala s primerjanjem uspešnosti glede na izbrano orodje za analizo in iskanje ključnih besed. Za to bi si določila obdobje 6 mesecev in primerjala uspeh glede na uporabo predlaganih ključnih besed, ki bi jih predlagalo posamezno orodje. Druga ideja, ki se mi poraja, je primerjava uspeha spletnega besedila od načrtnem izpuščanju vstavljanja ključnih besed v posameznih elementih besedila (na primer neuporaba ključnih besed v slikovnih Alt-oznakah). Primerjala bi lahko uvrstitev blog objav od pravilni uporabi ključnih besed in ob (načrtno) neustrezni uporabi. Za zaključek bi rada podala mnenje, da je članek kratek, jedrnat in zelo uporaben priročnik za popolne začetnike spletne optimizacije spletnih besedil. Viri in literatura Carroll Chrissy, SEO for foof bloggers: What do you need to know. Dostopno na: https://buildawellnessblog.com/seo-food-blogs/?fbclid=IwAR1_L- zznizRA8tlMPZPKJCnzZhrHvNUhBDEa39XdJpZoGZmE5dzB-HRHh0 (28.1.2022) Hartshorne David, Keyword Research: The Complete Beginner’s Guide. Dostopno na https://bloggingwizard.com/keyword-research-guide/ (28.1.2022) Secrist Matt, How to use keywords in your content for SEO. Dostopno na https://www.bkacontent.com/how-to-use-keywords-in-your-content/ (28.1.2022) Sorav Jain, Best free keyword research tools for 2021. Dostopno na https://soravjain.com/free- keyword-research-tools/ (28.1.2022) SEObook. Dostopno na http://www.seobook.com/ (28.1.2022) 62 Kaj vse vključuje digitalni marketing? Svet računalniške tehnologije. Dostopno na https://dinokomp.si/digitalni-marketing/ (28.1.2022) Ključne besede: Manj je več? Dostopno na https://spletnik.si/blog/kljucne-besede/ (28.1.2022) Keyword discovery tool. Dostopno na https://www.keyworddiscovery.com/search.html (28.1.2022) SEM rush, spletno orodje dostopno na https://www.semrush.com/ (28.1.2022) Zajšek Matija, Ključne besede (Kompleten vodič za iskanje in analizo. Dostopno na https://www.seo-praktik.si/kljucne-besede/ (23.5.2022) Slika 1: Primer zadetkov za generične ključne besede (Google brskalnik, 2022), dostopno na https://www.google.com/search?q=pancakes+recipe&sxsrf=ALiCzsYvDIoucGObSyGF9NFuuLy cyTjVaw%3A1653583419457&ei=O66PYtezG5H7sAewhJ2gAg&ved=0ahUKEwiXvcqizv33AhW RPewKHTBCByQQ4dUDCA4&uact=5&oq=pancakes+recipe&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgA EIAEMgoIABCABBCHAhAUMgUIABCABDIKCAAQgAQQhwIQFDIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCAB DIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDoECCMQJzoECAAQQzoECC4QQzoLCC4QgAQQxwEQ0QM6 BQguEJECOgoILhDHARDRAxBDOgUILhCABDoFCAAQkQI6CAguEIAEENQCOgcIABAKEMsBOggIAB CABBDJA0oECEEYAEoECEYYAFAAWOwUYM4aaABwAHgBgAHOAYgB9g2SAQU2LjguMZgBAKAB AcABAQ&sclient=gws-wiz (29.1. 2022) Slika 2: Primer zadetkov za sestavljene ključne besede (Google brskalnik, 2022), dostopno na https://www.google.com/search?q=american+pancake+recipe&sxsrf=ALiCzsY7LsnZEF3Imyn aOUntpwPezjWnew%3A1653584401473&ei=EbKPYqTHHL3_7_UP- OOL6AI&ved=0ahUKEwjkk- z20f33AhW9_7sIHfjxAi0Q4dUDCA4&uact=5&oq=american+pancake+recipe&gs_lcp=Cgdnd3 Mtd2l6EAMyBggAEB4QBzIGCAAQHhAHMgYIABAeEAcyBggAEB4QBzIGCAAQHhAHMgUIABCABDI FCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQ6BwgAEEcQsAM6BwgAELADEEM6CggAEOQCEL ADGAE6DAguEMgDELADEEMYAkoECEEYAEoECEYYAVD0Blj0BmD3CWgBcAF4AIABYogBYpIBAT GYAQCgAQHIARPAAQHaAQYIARABGAnaAQYIAhABGAg&sclient=gws-wiz (29.1. 2022) Slika 3: Primer zadetkov za dolge ključne besede (Google brskalnik, 2022), dostopno na https://www.google.com/search?q=fluffy+gluten+and+dairy+free+pancakes+recipe&sxsrf=AL iCzsZ7MQRaiH6UX2q9yOGZRF7MQ61mkw%3A1653584512672&ei=gLKPYufDKICJ9u8P4JiL 0AU&ved=0ahUKEwjng-- r0v33AhWAhP0HHWDMAloQ4dUDCA4&uact=5&oq=fluffy+gluten+and+dairy+free+pancakes+ recipe&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAM6BwgAEEcQsANKBAhBGABKBAhGGABQhgZYhgZg8gtoAXAB eACAAXaIAXaSAQMwLjGYAQCgAQHIAQjAAQE&sclient=gws-wiz (29.2. 2022) Slika 4 in 5: Primer uporabe orodja Google Keyword planner (Google Keyword planner, 2022) Slika 6: Primer uporabe orodja Google Search suggestions (Google Search suggestions, 2022), dostopno na https://www.google.com/search?q=valentines+day+breakfast+recipes&sxsrf=ALiCzsYK_ZwbL 7odh1c80tFmPmybJNOuBQ%3A1653583921801&ei=MbCPYtmpMIfO7_UPytG- 0AE&ved=0ahUKEwiZho- S0P33AhUH57sIHcqoDxoQ4dUDCA4&uact=5&oq=valentines+day+breakfast+recipes&gs_lcp 63 =Cgdnd3Mtd2l6EAMyBAgAEAoyBggAEB4QFjIGCAAQHhAWMggIABAeEBYQCjIGCAAQHhAWMgYI ABAeEBYyBggAEB4QFjIGCAAQHhAWMgYIABAeEBYyCggAEB4QDxAWEAo6BwgAEEcQsAM6CggA EEcQsAMQyQM6BwgAEMkDEApKBAhBGABKBAhGGABQnwRYvgxgxw1oAXABeACAAXqIAZAGkg EDMC43mAEAoAEByAEIwAEB&sclient=gws-wiz , (21.2. 2022) Slika 7: Primer uporabe orodja SEM rush (SEM rush, 2022), dostopno na https://www.semrush.com/ (28.1.2022) Slika 8: Primer uporabe orodja Keyword Discovery Tool (Keyword Discovery Tool, 2022), dostopno na https://www.keyworddiscovery.com/search.html (28.1.2022) Slika 9: Primer uporabe orodja Keywords Everywhere (Google brskalnik, 2022), dostopno na https://www.google.com/search?q=beet+and+potato+gnocchi+with+spinach+recipe&sxsrf=A LiCzsZuBVG8-TOi7t4udOPxf_rfzxGOJg%3A1653583689011&ei=Sa-PYr8X- f3v9Q_VnaeQCg&ved=0ahUKEwj_346jz_33AhX5_rsIHdXOCaIQ4dUDCA4&uact=5&oq=beet+a nd+potato+gnocchi+with+spinach+recipe&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQghEKABOgcIIxCwAx AnOgcIABBHELADOggIIRAeEBYQHToHCCEQChCgAUoECEEYAEoECEYYAFDVBFjMDGCMD2gBcA F4AIABqAGIAc4GkgEDMC43mAEAoAEByAEJwAEB&sclient=gws-wiz (23.2. 2022) Slika 10: Primer ključnih besed v meta opisu (Scent of Canela, 2022), dostopno na https://www.scentofcanela.com/blog/creamy-leek-and-broccoli-soup, (21.2. 2022) Slika 11: Primer ključnih besed v SEO opisu (Scent of Canela, 2022), dostopno na https://www.scentofcanela.com/blog/creamy-leek-and-broccoli-soup, (21.2. 2022) Slika 12: Primer ključnih besed v slikovnih Alt- oznakah (Squarespace, 2022), dostopno na https://support.squarespace.com/hc/en-us/articles/206542357-Adding-alt-text-to-images (23.2. 2022) Slika 13: Primer ključnih besed URL naslovu (Scent of Canela, 2022), dostopno na https://www.scentofcanela.com/blog/creamy-leek-and-broccoli-soup (21.2. 2022)