bon.pdf

DIJAKI GIMNAZIJE POLJANE - UPORABNIKI ŠOLSKE KNJIŽNICE 1 Milena Bon Oddano: 15.03.2000 - Sprejeto: 14.06.2000 Strokovni članek UDK 027.7 : 373.5 : 025.4.03 Izvleček Revolucija informacijske tehnologije ima velik vpliv na izobraževanje. Vsi udeleženci vzgojno izobraževalnega procesa se morajo sprotno seznanjati s sodobno učno in informacijsko tehnologijo ter pripravljati mlado generacijo na uporabo le-te. Veliko vlogo pri informacijskem opismenjevanju učencev odigrajo knjižnice in knjižničarji pri Knjižničnih informacijskih znanjih (KIZ). V nadaljevanju članka je predstavljena raziskava. Izvedena je bila z anketo med dijaki na Gimnaziji Poljane. Med drugim je bil namen raziskave ugotoviti, kako so dijaki usposobljeni za uporabo informacijske tehnologije ter katere vrste gradiva (tradicionalno oz. sodobno elektronsko) več uporabljajo in kako do informacij o gradivu dostopajo. Rezultati so pokazali, da fantje bolje kot dekleta obvladajo informacijsko tehnologijo, več uporabljajo elektronske vire informacij, pogosteje obiskujejo šolsko knjižnico in iščejo informacije, ki niso vezane na pouk. Dekleta uporabljajo tradicionalno gradivo in iščejo informacije, ki so v povezavi s poukom. Večina išče knjižnično gradivo samostoj- no na policah ali s pomočjo knjižničarke, ne pa s pomočjo informacijske tehnologije. Ključne besede: šolske knjižnice, uporabniki, dijaki, informacijska pismenost, iskanje informacij 1 Raziskavaje v celoti predstavljena v empiričnem delu diplomske naloge Bon, M.: »Dijaki Gimnazije Poljane - uporabniki šolske knjižnice«, Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za bibliotekarstvo, 1999. V teoretičnem delu pa je širše predstavljena informacijska pismenost. BON, Milena: Poljane High School students - school library users. Knjižnica, Ljubljana, 44(2000)3,149-167 149

RkJQdWJsaXNoZXIy