KRALJEVINA SRBA, HRVATA I SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 63 (4) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1. Maja 1929. PATENTNI SPIS ŠT. 5919 Gummi' und Kabehverke Josef Reithoffer’s Sobne A. G., Wien. Polnogumen obroč s protekajočo oflino. Prijava z dne 20. februarja 1928. Velja od 1. junija 1928. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 30. junija 1927. (Austrija). Znani so polnogumeni obroči navulkani-zirani na kovinskih trakovih, ki imajo radi povečanja elasticitete ali posamezne otline, katere niso medsebojno v zvezi, ali pa potekajoče otline. Dalje so znani tudi polnogumeni obroči, ki imajo na stranskih zunanjih ploskvah vdolbine, poglobitve ali tudi zareze, katere se nahajajo tako v ploskvi teka kakor tudi v stranskih ploskvah. Namen teh različnih vdolbin je povečati elastično deformacijo polnogumenega obroča in dati polni gumi možnost, da se v različni smeri lahko umakne sunku, izvirajoče mu iz neravne vozne poti. Izum se tiče polnogumenega obroča s protekajočo otlino in stranskimi vdolbinami, navulkaniziranega na dva kovinska traka, in obstoja v tem, da ima protekajoča otli-na različne prereze in sicer so otline, ki leže zunanjim vdolbinam nasproti, manjše, otline med vdolbinami pa večje. V risbi je prikazan izvedbeni primer takega obroča in sicer je sl. 1 prerez, sl. 2 v manjšem merilu deloma rezan naris in sl. 3 prerez s cilindrično ploskvijo, ki je paralelna osi kolesa. Polnogumen obroč c je na znani način navulkaniziran na dvoje medsobojno neodvisnih simetričnih platišč (jeklenih trakov) d. ^vr°,ekai°ča oUina a drži stalno obe platišči v gotovi razdalji. Da se prepreči, da se ta razdalja pri naprešanju obroča na kolo ne zmanjša imata jeklena traka vstru- žen prostor, v katerega se |vloži obroč e, ki tudi preprečuje nesnagi dostop otline. Protekajoča otlina a se v po izkustvu določenih presledkih razširi v otline b, ki so znatno višje in širše kot protekajoče otline in imajo prednostno jajčast prerez (sl. 2). Zunanja ploskev obroča c je na obeh straneh opremljena izmenoma z globokimi, približno poljajčastimi vdolbinami f in nasproti tem z manj globokimi in ozkimi vdolbinami g (sl. 3). Porazdelitev teh vdolbin je taka, da je po eni strani nasproti ene globoke vdolbine vedno ena plitva vdolbina, po drugi strani pa ležita obe vdolbini v prerezu obroča, v katerem izkazuje protekajoča otlina a svoj najmanjši prerez. V prerezu, ki leži med stranskima vdolbina f in g, izkazuje otlina a večji prerez. Globoke stranske vdolbine segajo v obliki ozkih zarez, plitve vdolbine g pa v obliki globokih zarez do ploskve teka. S tem je dosežena v ploskvi teka sami varnost proti drsenju, katera daje obroču zadostno sigurnost, da — posebno na mehkih cestah — ne drsi v obodni smeri vsled prijemajoče pogonske sile. Globoke vdolbine g učinkujejo tudi še, ko je obroč po daljši uporabi tako obrabljen, da so podaljšane zareze g, ki varujejo proti drsenju, že odbrušene. Iz sl. 3 je posebno jasno razvidno, v kakšnem razmerju so razne vdolbine medse-boj. S popisano razporedbo naj se doseže. Din. 10. da dobi elastična kaučukova masa precej enakomerno debelino sten in da izostanejo trdejša mesta. Patentni zahtev: Na dveh kovinskih trakih navulkaniziran polnogumen obroč s protekajočo otlino in stranskimi vdolbinami, osnačen s tem, da ima protekajoča otlina različne prereze, tako da so otline ležeče nasproti zunanjim vdolbinam manjše, in one med vdolbinami večje. Adpatent *.