Lit 7MSf r.„„ GLASNIK LJUBLJANA, 7. JANUARJA 1956 OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA LETO III., ŠTEV. 1 Okrajni ljudski odbor GRADIVO ZA SEJO MESTNEGA SVETA V petek, 13. L m. bo Imel sejo Mestni svet, ki bo razpravljal o novih tarifah v osebnem lokalnem prometu, o predloga odloka o obveznem odlaganja tn odvozu smeti la odpadkov Is gospodinjstev In drugih virov na področja mesta Ljubljana, o prenosu poslov na občine odnosno o reorganizaciji »Uprave nepremičnin Ljubljana«, o vlogi in dela okrajnega Zavoda ja stanovanjsko izgradnjo In o obratovalnem času v gostinskih podjetjih na področja Ljubljane. Mestni svet bo po razpravi e teh stvareh dal ustrezna priporočila OLO In občinskim ljudskim odborom. PREDLOG NOVIH TARIF V OSEBNEM LOKALNEM PROMETU Električna cestna železnica bo do meseca avgusta dokončala prvo etapo obnove osebnega lokalnega prometa na podlagi programa kakor ga jo sprejel bivši Mestni ljudski odbor Ljubljana na svoji seji dne 11. in 12. decembra 1953. Na linij ah Ajdovščina — Šentvid in Aj-dovšlčna — Vič bodo zamenjani dotrajani tramvaji s troleybu9i, tia liniji proti Rakovniku pa z avtobusi. Na krožni progi. na progi proti Mostam in Žalam ostane še nadalje tramvajski Promet. Za izvedbo predvidene obnove je ECZ Izdelala vse potrebne Programe, glavne projekte in sklenila pogodbe z gradbenimi Podjetji za novogradnje In prezidave v remizi ter s tovarnami zaradi opreme in vozil. V gradnji je nova delavnica, ker bo sedainja porabljena za remizo, pralnica za trolejbuse in avtobuse ter predelava remi-ze, troley-lta*lja proti Viču je Vrsta vozil in dolžina prevoženih km Tramvaj 1,600.000 km Troleybus 1,400.000 km Avtobus 950.000 km Osebni promet 3,950.000 km že postavljena, proti Semvidu pa so postavlja. Tovarna FAP je že izdobavil« potrebne šasije tovarni »Rade Končar« zaradi montaže električne opreme trolejbusov in tovarni »Karoseri-I ja«, ki izdeluje karoserije. Vsa : naročena dela potekajo v rokih, kakor so predvideni v pogodbah. Z uvedbo novih vozil: troley-busov in avtobusov, pa se fcodo znatno zvišali el roški obratovanja, ker bo treba poleg višjih čistih obratovalnih stroškov (visoka cena gum, nekaj večja porab tqka Itd.) pokriti tudi večjo j amortizacijo, ki je odvisna od | nabavno čeme novih vozil im novozgrajenih objektov (po ceni iz , 1. 1953 je ocenjen troleybus na 6,000.000, danes pa znaša nabavna cena 25.000.000, podobno velja budi za avtobuse). S postopnim uvajanjem novih vozil In linij v obratovanje, bodo nastali v L 1956 naslednji 1 obratovalni stroški. Plače, material, Amo-rti- Sku-soc. zavarovanje zacija paj 59.200.000 40,000.000 99.200.000 81.200.000 61,600.000 142,800.000 65.550.000 42.900.000 108.450.000 206,950.000 144,500.000 350,450.000 Amortizacija je računana na podlagi dejanskega stanja vozil im zgradb ter" je za tramvaj zato nižja, ker so vozila že stara ter bo izločenih v L 1957 že dotrajanih 15 tramvajskih motornih voz in 5 prikolic. Anuitete niso v zgornjem računu upoštevane. Po predračunu predvideni stroški za rekonstrukcijo osebnega prometa v prvi etapi bodo znašali 1.225.959.000 din, v teh s,troskih niso vštete manjše rekonstrukcije cest, k! bodo, potrebne zaradi delne demontaže : kretnic in tračnic, kjer bo to I pokaži račun za rentabilno. | Lebni dohodki osebnega lokalnega prometa — ECZ — v letu , 1956 bi znašali pri sedanjih ce-j nah prevoza in na bazi ocenje-' nega uspeha do konca 1. 1955: 1. ocenjeni dohodki od vseh vrst potnikov 205,000.000 2. povečanje dohod- kov zaradi večjega števila potnikov 20,500.000 3. dohodki od 4 novih medkrajevnih linij (samo za 4 mesece avgust-december 4,900.000 Skupaj dohodki po sedanjih tarifah v 1. 1956 230,400.000 Torej bi znašal primanjkljaj pri sedanjih prevoznih tarifah v | letu 1956 120.050.000 din, ki bi ! ga morale kriti občine na področju Ljubljane, kolikor se ne bodo tarife zvišale vsaj po predlogu, ki ga v nadaljnjem navajamo. Obveza občinskih ljudskih odborov, da pokrijejo primanjkljaj v komunalnem podjetju, če so tarife določene z njihove strani je določena v Uredbi o organizaciji gospod, podjetij (Ur. L FLRJ št. 34-54 ČL 38a). Letna amortizacija je izračunana na podlagi dejanskega sta-hja (tramvajski vozovi In prikolico po oeni Iz 1. 1953, novi tro-*cybusi In avtobusi po sedanji habavnl ceni, zato manjša amor- j "zacija za tramvaje) in po ve-davnih zveznih predpisih tor z ^LTom na postopno uvajanje | hovih vozil v obratovanje. Eventualno znižanje amortiza- i clie, ker je ECZ komunalne podjetje, bi vodilo do pom ati j- i E-inja sredstev ra investicijsko V*drževanje im po določeni dobi 1 tl|di potrebnih sredstev za ob-6<>*o oz. zamenjavo dotrajanih Snovnih sredstev (predvsem , vozil) ter se bi takrat nahajali zopet v enakem položaju, kakor j 1 »mo dane«, ko moramo za obno- j vitev iskati investicijske kredite j in raome dotacije. V gornjem računu niso vštete i anuitete za investicijske kredite, ki znašajo okrog 78 milj. letno, kolikor ne bodo nekateri krediti spremenjeni v dotacijo ECZ. Seveda bi se pri upoštevanju polnih anuitet povečali obratovalni stroški. Ijetrni obratovalni stroški pri celotnem obratovanju vseh vozil in linij, to je od 1957 dalje pa bodo znašali pri sedanjem i stanju cen im predpisih za amortizacijo: ^cata vozil Plače, Amor- Skupaj material tizacija eoc. zavarov. ^ramvaj 1,300.000 km-letno 48.100.000 35,100.000 83,200.000 ,r°leybus 2,100.000 km-letno 139,200.000 108,000.000 247,200.000 -vU>bus 790.000 km-letno 64.510.000 30,150.000 93,660.000 ^hnl lok. promet 4,490.000 km 241,810.000 182,250.000 424.060.000 Komunalno podjetje Električna cestna železnica je predložilo Svetu za gradbene In komunalne zadeve OLO Ljubljana vso problematiko v zvezi s povečanimi obrabnimi stroški tn predlogom za povišanje tarif za njih pokritje. Svet za gradbene In komunalne zadeve OLO Ljubljana je na dveh svojih sejah (12. nov. in 24. dec. 1955) proučil vso predloženo dokumentacijo in na podlagi vsestranske razprave sprejel naslednje zaključke: 1. priporoča se povišanje tarif v mestnem prometu: delna proga doslej v bodoče d la din 1 6 — 10,— 2 B — 10,— 3 10,— 15,— 4 12 — 20,— 5 14 — 25,— 6 16,— 30,— 7 18,— 30,— 8 20,— 30.— 9 22,— 30,— 10 24.— 30,— 11 26.— 30.— 12 28,— 30,— 2. Priporoča se na medkrajev- ' ni avtobusni liniji Ljubljana— Zalog zvišanje sedanjih tarif: sedaj vbod oče din din Ljubljana-Moste 10,— 20,— »Sedmica« 15,— 25 — Fužina 25,— 30.— Vevče 35,— 40,— Zalog 45,— 50,— 3. Na medkrajevni avtobusni progi Ljubljana—Sostro ostanejo dosedanje tarife. 4. Za prevoz prtljage In psov priporočamo zvišanje tarif na isto višino kot je omenjena v tč. 1, 2 in 3 za potnike. 5. Za mesečne vozovnice priporočamo naslednje zvišanje: a) sedanja mesečna vozovnica za poljubno število voženj in za vse relacije se naj zviša od sedanje 1.500 din na 2.000 din. b) .Sedanja neprenosna mesečna vozovnica za poljubno število voženj in za vse relacije se naj zviša od sedanje 1.000 din na 1.500 din. c) Sedanja neprenosna delavsko usiužbenska vozovnica ta poljubno število voženj od kraja stanovanja do kraja zaposlitve po 350 din se naj ukine in nadomesti a pravico do nakupa bloka voznih listkov za vsak delavni dan v mesecu za ceno 600 din za tri delne proge in za ceno i 900 din za več kot tri delne ' proge s pravico prestopa ter 2 , vožnjama dnevno. Na podlagi dokaz svojega podjetja ima delavec in uslužbenec pravico do 1 nabave še enega bloka vozovnic po nižji ceni za Isti mesec, če ima ločen delovni čas. j d) Sedanja mesečna nepre-nosna vozovnica za učence, di-! jake in učence v gospodarstvu. ki stane 220 din se ukine In se i priporoča isti način kot po tč. j 5 c a tem, da stane ustrezajoče število voznih listkov za 2 vožnji in za vsak delovni dan v mesecu za mesec 300 din ne ; glede na relacijo. Za učence v ' gospodarstvu velja ugodnost v prvem letu učne dobe. j 6. Popusti ostanejo le oni, ki : so z zakonom predpisani za j vojne invalide, invalide dela in i otroke od 6 do 10 let v višini : 50 6/o na tarifo. 7. Vsi ostali popusti »e ukinejo in nosijo eventualne regrese v , zvezi s popusti njih predlagatelji. | Spredaj navedene tarife še vedno niso ekonomske, ker ne pokrijejo predvidenih obratovalnih stroškov, so pa po mnenju Sveta za gradbene in komunalne zadeve OLO Ljubljana Se vedno znosne in ne bodo bistveno vplivate na življenjski standard delovnega človeka. Lebni dohodki, ki rezultirajo na podlagi spredaj navedenega predloga zvišanja tarif bodo znašali v letu 195), ko še ne bo teklo polno obratovanje celo leto: a) Dohodki od priložnostnih dohodkov 211,476.000 b) Dohodki od mesečnih vozovnic vseh vrst 81,723.000 c) Dohodki medkrajevnega prometa 11,573.000 d) Dohodki 4 novih medkrajevnih linij (samo za 4 mesece: avgust—december) 4,900.000 skupaj dohodki pri zvišanih tarifah v letu 1956 309,672.000 V tem primeru bi nastal v letu 1956 še vedno primanjkljaj v vi Sni 40,778 000 din, ki ga bo morala kriti skupnost. Višina primanjkljaja zavisl od padca števila potnikov, ki bo nastalo zaradi zvišanja prevoznih ta- i rif in ga ECZ ocenjuje na okrog j 20°/o. Kolikor pa se število pot-! nikov ne bo bistveno zmam.iša-j lo, zaradi hitrejšega in udob-i ne j šega prevoza in možnosti delnega povračila prevoznih stroškov delavcem in uslužbencem s strani podjetij, kar dopuščajo obstoječi predpisi (Ur. list LRS št. 55-54), potem bo primanjkljaj manjši. Precej drugačen položaj pa bo nastal v 1. 1957, ko bo vse leto potekalo obratovanje v polnem obsegu z novimi vozili in po povili linijah V tem primeru bo primanjkljaj večji in ga danes ocenjujemo pri sedanjih tarifah j na 184,060.000 din, po povišanih ! tarifah pa le na 57,967.000 din, kolikor so predvidevanja glede padca števila potnikov pravilno ocenjena. V spredaj omenjenih primanjkljajih pa niso še vštete anuitete za investicijske kredite, ki znašajo za enkrat 73,000.000 din. ( Jasnejšo sliko o dohodkih in izdatkih, s katerimi bo morala ECZ računati v 1. 1957, bomo dobili šele konec leta 1956, ko se bodo v praksi pokazale predno-; sti novih vrst vozil in vpliv j predlaganih tarif za znižanje ali zvišanje števila potnikov. OBJAVA o javni dražbi Okrajni ljudski odbor Ljubljana bo v četrtek, dne 12. januarja 1956 razprodal na javiti dražbi razne najdene predmete (med drugimi 1 železen štcdil-| nik, 1 kuhinjska kredenca) last splošnega ljudskega premoženja v upravi OLO Ljubljana. Javna dražba bo na dvorišču magistralnega poslopja s pričetkom ob 9. uri. I Na podlagi spredaj navedenih dejstev in predložene dokumen-: tacije s strani ECZ je Svet za gradbene in komunalne zavede OLO Ljubljana sklenil priporočiti občini Šiška, da sprejme predloženo povišanje prevoznih tarif, ker bi v nasprotnem primerki morale pokriti nastati primanjkljaj one občine na ozemlju Ljubljane, katerih prebivalci užlvcVo ugodnosti mestnih prometnih zvez. Sveč za gradbene in komunalne zadeve OLO Ljubljana je dalje razpravljal tudi o možno- ftMT sti spremembe današnjega sistema tarif (enotne, linijske, conske, po prevoženih km in del proge) ter je prišel do zaključka, da je glede na karakter prometne mreže in njene obremenitve s strani potnikov, za ljubljanske razmere najprimernejši sistem delnih prog s pravico prestopa na vse vrste vozil mestnega prometa, z izjemo medkrajevne proge EC2. Zvišanje tarif za prevoz delavcev in nameščencev z mesečnimi vozovnicami je utemeljen tudi na dejstvu, da predstavljajo ti potniki danes 52 °/o od vseh prepeljanih potnikov, vendar pa dajo le 24.9 “/o od razdalje 10 km pa znaša prevozna tarifa 44 din. Navedene tarife so se že dokaj približale ekonomskim cenam, predlagane tarife v mest- mije i. p.) In uredila zakupna bah pod zavodovo upravo. Za- Pregleduje v povezavi z refe- razmerja. Ker s tem v zvezi vodov remontni obrat je bil rcntom za zgradbe stanje zgradb Uprava zgradb ni prevzela od osamosvojen kot obrtno pod- v zavodovi upravi, določa pri- RLO urejene evidence SLP jetje »Zidar« in delno obrtno oriteto manjših popravil, med- lastnih zemljišč In nepremičnin podjetje »Mizarstvo Trnovo«. | tem ko glede večjih del stavlja nem prometu so še pod navede- sploh (tudi zgradb), je samoini- Z ukinitvijo lastnega remont- predloge vodstvu zavoda in de- nimi tarifami gospodarskih pod- ciativno naložila potrebno evi-' nega obrata se je torej predmet lovnemu kolektivu, v tehničnih jeti). V Zagrebu je vpeljana enotna tarifa za priložnostne potnike 10 din, toda brez pravice prestopa, v predmestnem prometu z avtobusi pa 20 din, ravno tako brez pravice prestopa. V Beogradu velja od 1. julija 1955 v mestnem prometu enotna tarifa 15 din brez pravice prestopa, nimajo nobenih popustov, razen za invalide in otroke. se udeležuje komisij, razpisujejo oblastveni or- denco kartotek vseh SLP last- zavodovega poslovanja s 1. avg. zadevah nlh nepremičnin na področju 1954 zmanjšal za področje Izvr- ,-b mesta, ne glede na to, kdo jč Sevanja remontnih del v lastni gani njih upravni organ ali dejanski režiji. Uprava nepremičnin je ves Dejavnost tega referata se v čas svojega obstoja izvrševala Istem obsegu nanaša tudi na tudj izven ustanovitvene odloč- dovršitvena Investicijska dela, be s strani MLO naložene nalo- ki so poverjena zavodu kot žage, med drugim je bila prlsVnl silopniku investitorja iz sred-aprilu 1952 preosnovana v zavod upravitelj zasebnih hiš po Za- štev sklada za stanovanjsko-in nato meseca junija 1952 v tonu o vzdrževanju stanovanj- komunalno graditev, predračunsko ustanovo s samo- skih poslopij, od 1. avg. 1954 stojnim finansiranjem. Od 1. dalje pa po sklepu Sveta za koristnik. V zvezi z razširitvijo predmeta poslovanja je bil tudi spremenjen naziv firme v »Upravo nepremičnin MLO Ljubljana«, ki je bila v mesecu priložnostnih potnikov odstotka vseh dohodkov. Današ-nj' popust za mesečne vozovnic« znaša povprečno 65 Vo ter plača tak potnik povprečno le 3.90 din za vožnjo ne glede na razdaljo. rov v vozilih, ki znaša 3.832 mest (sedežev im stojišč) povečala na 6.250 mest ali za skoro 64 %. Prometna kapaciteta, ki Uprava zgradb prevzela tudi znaša danes 250.454.000 km letno, zgradbe (brez zemljišč) na lepa se bo dvignila na 467.273.000 ritoriju ObLO Polje in s 1. ju- Rcfcrat za zemljišča: skrbi, da so vesa zemljišča splošno na pod- vseh dohodkov, medtem ko daje . Z Jldania "kapaciteta prosto- ian' 19S4 dalje pa je poslovala stanovanjske zadeve z dne 10. premoženja 48‘/. priložnostnih potnikov 75.1 ___„ ,J,mh * Vi 3.832 Uprava nepremičnin Ljubljana avg. 1954 pooblaščen prisilni 3 „ obdelana in sklepa kot finančno samostojni zavod, upravitelj v stanovanjsko skup- ročju mesta obdelana m s f , , . . nost vključenih hiš. ki so last tozadevne zakupne pogodbe z V decembru 1951 je tedanja SLp a,. MWsbna lr,,t, U1 JJh hls_ vrtičkarji in drugimi tnteresen- nl. sveti nočejo prevzeti v tl. V zvezi s tem ugotavlja de- Pred vojno je bila najnižja cena v mestnem prometu 1.50 din, medtem ko je danes 6 din ali 4-krat-na, po zvišani tarifi pa bo 6,5-kratna, najvišja cena pred vojno je bila 3.50 din, medtem ko je danes 16 din ali 4.6 krstna, po zvišam tarifi pa bo din 30 ali 8.5 kratna. km letno ali za okrog 8S*/». Tud: komercialna hitrost, ki znaša danes le okrog 11 km-h se bo povečala na 18 km-h tako, da se bo skrajšala potovalna doba od re-mize do Ajdovščine od sedanjih 15.7 min. na 10.6 minut. Povečala pa se bo tudi udobnost potovanja, ker bo na nijem 1952 tudi zgradbe bivših KLO, v kolikor so bile na ozemlju, ki je bilo tedaj priključeno mestu Ljubljani. V letu 1953 so bile Izročene zgradbe na območju ObLO Polje in ObLO Šentvid občinam In ObLO Šentvid kasneje tudi zemljišča. Ne glede na to pa je upravljanje, odnosno je vsled jensko s trnje in boniteto zem-nepravilnostl, s strani Slano- Ui*6 na terenu, skrbi da je za-vanjske uprave odrejena prisil- kupnina plačana, pregleduje na uprava, skladno določilom pravilnost računov z,a plač’lo Uredbe o upravljanju stanovanjskih hiš. Kot primer navajamo še prevozne tarife medkrajevnega avtobusnega podjetja, ki znašajo na relaciji: glavni kolodvor — Karlovški most 20 din, glavni kolodvor—Hrastje 35 din, glavni kolodvor — Rudnik 35 din itd. V železniškem prometu do Organizacija dela v zavodu Po ustanovitveni odločbi upravlja z zavodom kolektivni razpolago več mest in bodo med Uprava nepremičnin še nadalje °! ^ ,®a ,° Iz- vozili manjši časovni razmahi. VOcli)a evidenco in registrirala nl 0,0 IV’ Proračun stroškov za I etapo vse spremembe nepremičnin, rekonstrukcije osebnega lokal- jeprav leže na teritoriju ome-nega prometa znaša po sedanjih nje.nih ObLO in ni z njimi ne-cenah in sklenjenih pogodbah posredno gospodarila. barjanskega prispevka In razč-ščuje s finančno upravo pravilnost zavodove zadolžitve za zemljarlno, z ozirom na stalne spremembe, zlasti pa neažurno in dejanskemu stanju neod^o-11 varjejoče katastrsko stanje zom- r/.vn c e ov jjjgg. pripravlja za zavodovo pravno službo potreben ma‘e-rial za sklenitev posebnih no-godb glede nepremičnin, za kar je zavod če sto zadolžen s strani 1.225 milijonov din. Od te vsote je plačanih doslej že 655 milijonov dinarjev, in sicer: pa ga imenuje MLO Ljubljana iz vrst državljanov. Ker do imenovanja članov s strani MLO nl prišlo, je zavodov kolektiv Izvolil Iz .... . , „ ,, , , , pristojnih oblastvenih organov svoje s-ede 6 članov tako. dr. je ...... iz kredita bivšega MLO lz kredita republike v 1. iz dotacije bivšega MLO iz dotacije bivšega MLO lz dotacije bivšega MLO v 1. 1955 Skupaj din v 1. 1954 1954 v 1. 1954 v 1. 1955 247.000. 000 150.000. 000 100 000.000 85.000.000 16,700.000 598,700.000 Ostanek 56,300.000 din je plačala ECZ iz lastnih sredstev. Manjkajoča sredstva,^ ki bodo potrebna najpozneje do avgusta 1956, znašajo 588.898.000 din in se bodo predvidoma formirala takole: sredstva so ocenjena na prometno vrednost okoli 16,000.000 din p.i odbitku stroškov demon laže In popravila cest. Kredit pri Mesini hranilnici bo morala ECZ vrniti v roku 3 Od 1. jan. 1954 dalje Je poslovala Uprava nepremičnin kot finančno samostojni zavod katerega delovno področje in naloge po ustanovitveni odločbi so: a) upravljanje in splošno nad- zorstvo zgradb last SLP pod ........... — T"UT~ kovnih in parcelnih kartotekah. upravo MLO. ,^pogodbe, priprav- fcJ za]emajoP c,,ntno mo,tro po_ b) obračunavanje, pobiranje Pred-oS* za skleni.tv poslov- ce ot( ret»istriirajo vse let, in sicer iz onega dela amor- ,n smolTno uporabljanje najem- " sorem^be ki vsakodnevno na- Kredit pri Mestni hranil, (že odobren) 200,009.000 Dotacija OLO Ljubljana 140,0fX).000 Zaprošena dotacija pri republiki 150,000.000 Skupaj 490,000.Pii0 tizacije, ki je določen za zamenjavo dotrajanih osnovnih sredstev. Seveda se bo pozneje pojavilo vprašanje Izgubljene amortizacije v dobi vračanja kredita, ko bo treba dotrajana sredstva zamenjati z novimi. nine. mj najemniki), pobira najemni- c) skrb za redno vzdrževanje žSbah^nad- **™db -----—i- j«- tudi n Razliko bo pokrila ECZ lz lastnih sredstev v 1. 1956 ustvarjene amortizacije in od prodaje nepotrebnih osnovnih sredstev (tračnic, kretnic in vozil). Od teh sredstev se bo moral uporabiti del za popravilo cestišč, kjer bodo odstranjene tračnice In kretnice. Nepotrebna osnovna Glede na vsakokrat veljavne dejansko, upoštevajoč, da ‘e dl- :n K' T‘J’eiC^al° " x’u ° a,nj predpise je bil predmet pošlo- rektor zavoda po službeni dolž- za r zaprosila oblastvenih in drugih tlc, se registrirajo spremembe Ljubljana, i Z odločbo MLO gl. m. Ljub- ! ljana z dne 17. julija 1954 je j bil zavod določen kot organ, ki Po osvoboditvi Je s splošno Jonskih uprav zgradb začela s , zastopa splošno ljudsko pre- ljudskim premoženjem, to je z poslovanjem Uprava zgradb | moženje v zvezi s katastrski- nepremlčninami na območju MLO Ljubljana s sedežem v mj opravili. mesta Ljubljane, v kolikor so Kotnikovi ul. 16, kot državno i V letu 1954 je zavod, v zvezi bile pod upravo MLO, do 1. okt. gospodarsko podjetje, ki )e go- z Uredbo o upravljanju stano-1947 gospodarila Uprava mest- spodarilo z vsemi SLP lastnimi vanj -kih hiš, ki je uzakonila siini upravi, nih zgradb in zemljišč. V raz- zgradbami, s katerimi so prej družbeno upravljanje zgradb, Tehnični referat: organov za potrebe zavodove ki nastajajo v zvezi z delitva- pravne službe, kakor tudi za ml parcel, popravami ze.rlea zavodove lastne potrebe ter vrši mejnih črt, združitvijo parcel v vse posle upravitelja hiše, ki zvezi s katastrskimi el ah jih zahtevajo interesi SLP. Na- Im spremembe lastni nekih vedene dolžnosti vrši referat lo- nosov z ozirom na čeno za hiše v zavodovi redni agrar. reformi. Zrkon o za-plem Zakon »P upravi in ločeno za hiše v pri- bi (sedaj Zakon o izvršitvi k; j l ni), Zakon o kmetijskem zein- Z| naroča po-1 ljiškem rkladu. Razlastitveni z.a-P - . —3 V. 1— 1 MA lr AM 7 fllr AA A n O O 1 AO O 1 ' •» M /O 1 1 ‘ i (1« P d ob j u od 1. okt. 1947 do 30. sept. gospodarile uprave zgradb RLO, j preživel občutno notranjo reor- trebna popravila zgradb, ki so kon, Zakon o nacionalizaciji itd. 1951 pa so z zgradbami pod razen zgradb na območju RLO ganizacijo v zvezi z izročitvijo v zavodovi redni a 1.1 prisilni Registrirajo se nadalje spre-L ^ upravo RLO (L, II., 111., IV. in V (Polje). | hiš v družbeno upravljanje hU- upravi, nadzira izvrševanje del, membe v zvezi z menjalniiP1 L(• V.) gospodarile Uprave zgradb z ukinitvijo rajonov je Upra- ntm svetom. 'pregleduje pravilnost računov, pogodbam1, darilnimi pogodba- fl RLO, organizirane tedaj kot go- va zgradb MLO prevzela od Uprava nepremičnin je od sprejema ponudbe, pregleduje ml, arondacljsklml odločbam ^ ' v.v t.-«..j iw. ft-,- va zgraoo iviL.v prevzela uu v,|vi«v« ut^... ----- i-.-,............ .....— . . spodorska podjetja, z zemljišči kmetijskih poverjeništev RLO ustanovi've dalje Imela lasten predračune, sodeluje pri skle- pristojnih oblastvenih organov, ro pa kmetijska poverjeništva VPa zemljišča, k.i niso bila v, remon' it obrat kot zavodsko panju gradbenih pogodb če gre podeljene pravice do brezpla'' [“'n RIX). S 1. okt, 1951 je s fuzijo ra-. nov (kmetijska posestva, ekon« v.mj ncmijičtca, ivi mov */»*« * i • 4 -- — * ... « upravi posebnih upravnih orga-! delavnico zaprtega tipa, t. J. za za oddajo večjih remontnih del, nega uživanja sveta Invcstlto 10 izvrševanje popravil iu> »urad- vodi tehnični airhlv (načrti). — jem, kupcem stanovanjskih h' - >I*P in drugi posebni pravni tinosi, užitki, služnosti itd. Ipremembe pa se ne le regi-F-rirajo, ampak njim ustrezno bdi urejaflo zakupna in druga odobna razmerja. Zemljišča na pi strani pa prihajajo v raz-fstitvenih in drugih postopkih ! zasebno last, v upravo gospodarskih organizacij, odnosno se lamenijo v posebne neobdeio-F''ne namene. Da je ta služba pvoda, ki predstavlja pred-m javno službo, uspešna kaže jstvo, da zavod ni prejel ni-lar reklamacije glede sporo-en.h podatkov ali stavljenih dlogov v zvezi z zaprosili 12 siv en ih organov. , Itefere.t sodeluje pri katastr-kih meritvah na terenu kot za-»pnik interesov SLP. Tega ’!a> ki terja tudi operativno ■z na vanj e terena ni spregle-ti, ker je na področju mesta tubljane še ogromno terensko 'izvršenih meritev tn neizdela-delilnih načrtov če za raz-H.tve in dodelitve po Zako- ■ o agrarni reformi. 'tačunovodeko - knjigovodska Vzl,a: opravlja vse računovod-r0'knjigovod'ke posle zavoda, blagajnika in mezdnega pjlRovodsiva po predpisih, ki rjaio za finr.nčno poslovanje pančno samostojnih zavodov, g Posebnim ozirom na značaj irV(>dovega delovnega področja, jr ovija predračune, potrebna ančna poročila, likvidira ra-sestavlja zaključni račun, vodovo knjigovodstvo se vod! ■ »istemu dvostavnega karto-i/ICSa knjigovodstva, s poseb-I ozirom na personalne, ope-i. vne in funkcionalne izdatke . Po paptijii-.h in pozicijah, ena- Slede dohodkov. ^njlženje dohodkov in izdat-'T' izvirajočih iz zavodovega nega poslovanja, se vodi po-' V? *o$eno od knjiženja do-i kov in izdatkov hiš, ki so v ’ p^dovi prisilni upravi, ker 1 ' Ovijajo te hiše zavodovo ' D?rora?'unsko Poslovanje in ' imv V'ia,° zavr>dov0ve7'avl z ostalimi zavo-1' Idi službami In trenutno ° INiVha zavod pred ;iV k n upravnimi organi. ti- kim®1! ',vn' »lužbt se vrše pre-1 nrjo P °50 Vič 104 4 4 6 17 10 1 146 Šiška 77 2 2 4 10 5 1 01 Bež grad 138 3 3 8 14 3 1 170 Moste 47 1 — 3 12 ) — 73 Rudnik 18 3 3 2 1 — 29 Skupaj 671 16 13 55 72 37 5 869 V gornji tabeli ni obseženo 8 zasebnih, v stanovanjsko skupnost vključenih zgradb, s katerimi zavod gospodari kot prisilni upravitelj. Nadalje ne obsega 7 zasebnih hiš (solastniških deležev), do katerih ima zavod tmovinske pravice. Tabela tudi ne zajema 11 zasebnih nadzidanih hiš, do kate- j rih ima investicijske terjatve OLO, odnosno sklad za stanovanjsko komunalno izgradnjo. Tabela ln priložen seznam zgradb po pokazateljih m legi ne zajema vseh SLP lastnih zgradb na območju občin, pač pa le zgradbe, ki se nahajajo v zavodovi upravi ln katerih je zavod tudi zemljiško-knjižnl upravni organ, v večini primerov po odločbah, k jih je izdal bivši MLO Ljubljana po zavodovem predlogu. Gotove zgradbe niso last SLP, niti ne solastniški deleži, ampak so le sekvestrlrane. Zavod je tudi po reorganizaciji in oddaji zgradb v upravljanje h šnim svetom, o lastninskih in drugih odnosih zgradb v zavodovi upravi vodil potreben razvid in z ozirom na prejete odločbe in zemljiškoknjižne sklepe v povezavi s hišn mi sveti operativno sprovajal v zvezi s tem glede zgradb nastale spremembe v pravnih odnosih. Seznam In pregled torej ne zajema SLP lastnih zgradb pod Najemnina upravo Uprave zgradb pri Izvršnem svetu LS LRS, pod upravo Uprave zgradb republiških uradov m ustanov, pod upravo Uprave zgradb pri Svetu za ljudsko zdravstvo in soc. politiko LRS (medtem že likvidirala), zgradb pod upravo JD2, JLA in drugih gospodarskih organizacij, ustanov in zavodov ter upravnih oblastev, tako stanovanjskega kot poslovnega značaja. Te zgradbe pa ima zavod zajete po liniji nepremičninske evidence, k: se vodi razumljivo tudi z ozirom na zemljiško knjigo in kataster tudi za zgradbe. ki jih seznam obsega, ker evidence nepremičnin ni možno odvojiti od zgradb :n k zgradbam pripadajočih dvorišč in vrlov. Z operativno evidenco zgradb pa se evidenca SLP lastnih nepremičnin povezuje in dopolnjuje. Da je evidenca točna, ažurna in zanesljiva, pa mora zavod tudi od ObLO na področju mesta Ljubljane prejemati odločbe in biti obveščen o vseh spremembah, ki tako glede zgradb kot zemljišč nastajajo, kot je bil doslej s strani bivšega MLO Ljubljana in tudi drugih oblastvenih organov, ker b: sicer bila evidenca nepremičnin malo uporabna in bi imela sama sebi namen. Predvideni dohodki iz najemnin poslovnih zgradb v zavodovi redni upravi za leto 1956 po občinah so razvidni Iz tabele: Sklad za zidanje Občina stanov. poslovna 10% 56% skupaj % Center 887.400 20,608.320 88.740 11,540.659 11,629.399 75 Vič 19.740 1,615.200 1.974 904.512 906.486 6 S^ka 8.610 484.800 864 271.488 272.352 . 2 Bežigrad 57.960 3,614.160 5.796 2,040.730 2.046.52« 13 Moste 24.000 799.200 2.400 447.552 449.952 3 Rudnik — 312 000 — 174.720 174.720 1 Skuhaj 9117.740 27,483.680 99.771 15,379.661 15,479.435 100 r »GLASNIK« Pri tabeli za ObLO Ljubljana-Vič niso obseženi dohodki zgradbe Tržaška 3, ker bo s 1. 1. 1956 s strani zavoda izročena ObLO. Pregled najemnin ln obveznost do sklada za stanovanjsko | komunalno graditev po občinah temelji na trenutno obstoječem! številu zgradb v zavodovi red- j ni neposredni upravi v viš ni j najemnin v teh zgradbah (ra-j zen Tržaška 3). Dejanski do-1 hodki iz najemnin v letu 1956 pa bodo seveda odvisni od števila zgradb, s katerimi bo zavod neposredno gospodaril, in tudi od višine najemnin. Najemnina Kot je razvidno iz tabele, predvideva zavod od poslovnih zgradb v letu 1956 skupaj 28,461.420 dm dohodkov, od katerih bo odvedel v sklad za stanovanjsko komunalno graditev last SLP ali zasebna last, v Interesu očuvanja stanovanjskega fonda. Zavod predvideva, da bo v le- tu 1956 Iz pobranih najemnin odvedel v sklad za stanovanj-sko-komunalno graditev zneske, ki so razvidni iz tabele: mesta Ljubljane odnosno ob- 5 činskih ljudskih odborov, ko- g ti 1 s 3 likor bodo, kot je predvide- O i, S a no. ustanovljeni po občinah, C Is g" »j V 15,479.435 din, tako da bodo zna- s „2 V Di oi « is 2 šali zavodovi razpoložljivi do- 0 oSf Ss 32 O 13 žS t? dinarjev. Center 11,629.399 99.997 842.310 304.200 12,875.906 74,8 Predvideni dohodki iz najem- Vič 906.486 53.948 25.224 — 985.658 5,8 nin solastniških deležev SLP Šiška 272.352 84.405 137.628 120.000 614.385 3,7 lastnih zgradb v zavodovi redni Bežigrad 2,046.526 22 029 8.952 — 2,077.507 12,4 upravi za leto 1956 po občinah Moste 449.952 23.501 29.399 502.852 2,3 so razvidni iz tabele: Rudnik 174.720 426 3.528 — 178.674 1 Sklad za zidanje Skupaj 15,479.435 284.306 1,047.041 424.200 17,234.982 100 OBČINSKI LJUDSK. ODBOR LJUBLJANA - ŠIŠKA ODREDBA Na podlagi 47. člena Temeljnega zakona o varstvu žiivina pred živalskimi kužnimi boleznimi (Uradni list FLRJ št. 26-291-54) skladno z Zakonom o pristojnosti občinskih in okrajnih ljudskih odborov priloga I-A, 1-XLII (Uradni list FLRJ št. 34-55) in tar. št. 7 Odloka o pobiranju občinskih taks MLO glavnega mesta Ljubljana (Ur. list LRS št. 20-380-55) ter po Občina stanov. poslovna 10% 56% skupaj % Center 249.016 134.100 24.901 75.096 99.997 35 Vič 270.672 48.000 27.068 26.880 53.948 19 Šiška 172.056 120.000 17.205 67.200 84.405 30 Bežigrad 139.522 14.424 13.952 8.077 22.029 8 Moste 92.836 25.388 9.284 14.217 23.501 8 Rudnik 4.260 — 426 — 426 — Skupaj 928.362 341.912 92.836 191.470 284.306 100 Kot je razvidno iz tabele, bo Ker se v letu 1956 predvideva zavod imel od manjših SLP lastnih solastniških deležev v stanovanjsko skupnost nevključe-nih hiš predvideno 1,270.274 din dohodkov, od katerih bo v sklad za stanovanjsko komunalno graditev (sklad za zidanje) odvedel 284.306 din in bodo znašali razpoložljivi dohodki 985.968 dinarjev. prodaja SLP lastnih hiš in solastniških deležev, bodo temu ustrezno predvideni dohodki in tudi obveznost do sklada za zidanje zmanjšani. Predvideni dohodki zgradb SLP ln zasebna last v zavodovi prisilni upravi za leto 1956 kot lzvenpredračunski zavodovi dohodki: Zavod namreč po sklepu seje Sveta za stanovanjske zadeve biv. MLO Ljubljana odvaja v sklad za zidanje isti odstotek najemnin kot h.šni sveti, t. j. 10% od stanovanjskih in 56% od poslovnih najemnin. Zavod predvideva v letu 1956 od zakupa zemljišč ca. 700.000 dinarjev dohodkov ob obveznosti, da plača zemljarino v iznosu ca. 350.000 din, barjanski prispevek v iznosu ca. 150.000 din, prometni davek od zakupnih pogodob ca. 14.000 din. Poleg tega predvideva v letu 1956 ca. 50.000 din za melioracijska dela na Barju (kopanje jarkov) in tudi stroške za napravo eventualnih potrebnih delilnih načrtov. Iz prednjega je razvidno, da zavodova služba evidence nepremičnin in javna služba s tem v zvezi ne more biti in tudi ni krita iz zakupnin, pač pa predvsem iz dohodkov zgradb v zavodovi redni upravi. Upravni stroški zavodove uprave v luči zavovovih dohodkov za leto 1956: - Dohodki: vključno izvenproračunski brez nadzidav najemnina v poslovnih zgradbah: din din od stanovanj 997.740 od poslovnih prostorov 27,463.680 18,461.420 Najemnina Sklad za zidanje Občina stanov. poslovna 10% 56% skupaj % Center SLP zaseb. 341.280 320.220 432.000 954.000 34.128 32.022 241.920 534.240 skupaj 661.500 1,386.000 66.150 776.160 842.310 80 Vič SLP 252.240 — 25.224 — 25.224 2,5 Šiška SLP zaseb. 100.320 39.480 220.800 10.032 3.948 123.648 skupaj 139.800 220.800 13.980 123.648 137.628 13 Bežigrad SLP 69.520 — 8.952 — 8.952 1 Moste SLP zaseb. 213.120 31.680 8.784 21.312 3.168 4919 skupaj 244.800 8.764 24.480 4.919 29.399 3 Rudnik SLP 21.840 2.400 2.184 1.344 3.528 0.5 Skupaj 1,409.700 1.617.984 140.970 906.071 1,047.041 100 Tabela predvidenih dohodkov uprav vrši tudi interno kredl-zgradb v zavodovi prisilni upra- j tiranje hišam v prisilni upravi vi je napravljena predvsem z v mejah kreditne sposobnosti namenom ugotovitve zadevne ' hišnih svetov (5-letni donos). V zavodove obveznosti do sklada, izjemnih primerih pa se je za zidanje. Zavodov predračun obračal na Svet za staoovanj-zadevajo zadevni dohodki le z ske ,adeve> ki je v primeru ozirom na zaračunane upravne stroške. Zavod s hišami pod pri- Cevljarska 1 hišo dotlral iz silno upravo gospodari po prin- i 7 w .usuvdnj- , ,,, ,, , . | sko-komunalno graditev, zavod vanjskih h:š, da smejo dohodki j ^i je zasebna last. V tem vsake hiše služiti potrebam, po- konkretnem primeru je zavod pravilom in vzdrževanju hiše, iz katere izvirajo. Zavod ima zato sredstva, ki se zbirajo na posebnem zavodovem tekočem računu prisilnih uprav v zanesljivem knjigovodskem razvidu, tako da je vsak tudi najel posojilo. Uprava nepremičnin kot prisilni upravitelj zgradb ni pred lahko nalogo, ker so v prisilni upravi predvsem dotrajane hiše, k! niso niti kreditno sposobne, niti v stanju z lastnimi čas razvidno finančno stanje dohodki kriti najnujnejše po-vsake posamezne hiše v prisilni , trebe ter zato potrebne doti-upravi. Iz sredstev prisilnih ranja, ne glede na to, ali so najemnina od solastniških deležev: od stanovanj od poslovnih prostorov najemnina od prisilnih uprav: od stanovanj od poslovnih prostorov od zakupnin preneseni presežek dohodkov nad izdatki iz leta 1955 Izdatki: personalni vključno soc. zavarovanje operativni (pisarniške potrebščine, kurjava, razsvetljava, PTT stroški, najemnina, objave, stroški denarnega prometa in izvedeniški) Stroški zavodove uprave bi I znašali v letu 1656 z ozirom na I gornji pregled 10.3% v odnosu ! . do zavodovih v letu 1956 pred- ' videnih dohodkov. Od zavodovih proračunskih in izvenproračunskih dohodkov na upravne stroške zavodove uprave na sklad za stanov.-komunalno graditev na vzdrževanje zgradb Pri gornjem je treba imeti v vidu, da je v znesku 17.695.970 dnarjev vsebovan tudi predvideni presežek dohodkov nad izdatki iz leta 1955. prenesen v poslovno dobo 1956. In da od- i pade brez tega zneska na vzdr- I 928.362 841.912 1,270.274 1,409 700 1,617.984 3,027.684 700.000 6,000.000 Skupaj 38,459,378 din 3,194,620 758.000 Skupaj 3,952,620 i (prisilne uprave) in še zbranih 1 sredstev od zasebnih nadzidanih hiš v znesku 424.200 din, t. j. od v celoti zbranih predvidenih sredstev v letu 1956 v Skupnem znesku 38,883.578 din. odpade: din 3,952.620 17,234.982 17,695.076 Skupaj 38,883.578 ževanje zgradb v zavodovi upravi iz dohodkov v letu 1956 lo 12,695.976 din. Ostalo gradivo za sejo Mestnega sveta bo objavljeno v prihodnji številki »Glasnika*. sklepu sejo Sveta za gospodarstvo z dne 26. XII. 1955 izdaja oddelek za gospodarske zadeve Občinskega ljudskega odbora Ljubljana-Siška odredbo o obveznem zaščitnem cepljenja psov proti pasji steklini na območju občine Ljubljana-Siška. I. Zaradi preprečevanja in zatiranja živalskih kužnih bolezni se odreja obvezno zaščitno cepljenje vseh nad 6 mesecev starih psov proti pasji steklini, in sicer: 1. Dne 9. januarja 1956 na dvorišču gostilne »Majolka« na Celovški cesti 111 v času od 8.—12. ure za Spodnjo Šiško. 2. Dne 10. januarja 1956 na dvorišču gostilne »Pri Gusteinu« v Dravljah, Vodnikova cesta 240, od 8,—12. ure za Zgornjo Šiško in Dravlje. II. Taksa za cepljenje in pasjo znamko znaša 100 din. Taksa za pse čuvaje znaša 200 din. Taksa za lovske pse z rodovnikom znaša 300 din. Taksa za lovske pse brez rodovnika znaša 500 din. Taksa za vse druge pse znaša 1.000 din. Vse takse se plačajo ob cepljenju. III. Kršilc.1 te odredbe se kaznujejo po določilih 61. 72 Temeljnega zakona o varstvu živali pred živalskimi kužnimi boleznimi z denarno kaznijo do 50.000 dinarjev, obenem pa se jim bodo psi odvzeli zaradi pokončanja po veterinarskem higieniku. IV. Ta odredba stopi v veljavo * dnem objave v »Glasniku« Okrajnega ljudskega odbor« Ljubljana. Načelnik Odd. za gospodarske zadeve! Skalič Miloš, 1. r. Izdaja založniško podjetje »Ljubljanski dnevnik«, glavni in odgovorni urednik Ivo Tavčar