l«o 1872. 861 Državni zakonik za kraljevine in dežele v državnem zboru zastopane. Kos LVII. — Izdan in razposlan dne 21. novembra 1872. 158. Dopustno pismo od 6. oktobra 1872, lokomotivno železnico od Opave na Novi Jičin do moravsko-ogerske deželne meje ob Vlar- skem prehodu z gledjo proti Trenčinu. H i Franc Jožef Prvi, milosti Božji cesar avstrijski, ^P°stolski kralj ogerski, kralj češki, dalmatinski, hrvaški, slavonski, gališki^ a^imirski in ilirski; nadvojvoda avstrijski; veliki vojvoda krakovski, vojvoda Vinški, salcburški, štirski, koroški, kranjski, bukovinski, gornje-sleški in . ‘nje-sleški ; veliki knez erdeljski ; mejni grof moravski ; pokneženi grof turški in tirolski itd. itd. itd. |jj ker je delničarska družba c. kr. privil, moravsko-sleske osrednje železnice prosila, da ^Se jej dala dopustitev v delo in rabo lokoinotivne železnice od Opave do moravsko-oger-K ^.^e*elne meje na Vlarskem prehodu, zazdelo Nam seje, z ozirom na občno korist tega til/» ' 'menovani družbi po postavi o dopuščanji železnic od 14. septembra 1854 (Drž. ‘ s*‘ 238) to dopustitev dati z sledečimi uveti : §• 1 Dajemo delničarski družbi moravsko-sleske osrednje železnice pravico v delo in No; *°komotivne železnice, stikajoče se z moravsko-sleško osrednjo železnico od Opave na ^e'n do moravsko-ogerske deželne meje ob Vlarskem prehodu z gledjo proti Tren-določilih in načinih veljajočih za nje druge črte, razen določil, zadevajočih prostost Pru L* m Pr'st°jbin, in razen nekih drugih določil, katera se tu povedo. Ako bi kraljevsko-(ie . a yl3da zagotovila napravo železnice od Ratibora do avstrijsko-pruske meje, zavezuje Ce/^a, da hoče izdelati železnico od Opave do državne meje v stik s pruskim železno-8ve^lrn omrežjem ter izročiti v občno službo ob enem, kakor se dodela železnica po tujem §. 2. Delo železnice od Opave do Vlarskega prehoda se mora v šest mesecih, oä dneva, katerega se je podelila dopustitev, začeti in v treh letih od te dobe dokončati ter treba dokončano železnico v občno službo izročiti. Za izpolnitev tega, in drugih novo železnico zadevajočih uvetov dopustnice 21. aprila 1870 (Drž. zak. št. 77) mora družba državni upravi odšteti v kavcijo 500.00 goldinarjev avstr, veljave v gotovini ali v borsnih efektih po kursni vrednosti ali v bankov-ni h menicah ali v blagajničnih listih akreditiranih Dunajskih bank. §. 3. Spodnje delo železnice naj se napravi za eno kolejo. Ali vsikakor treba večje mostove do nad višine, ki jo voda utegne kdaj doseči, in Pre' dore že v spodnjem delu za dve koleji izdelati. Koncesionarji so dalje dolžni, postaje in koleje že zdaj narediti tako, da bode mog°ce vsak dan najmanj 15 vlakov z 70 osmi na vsako mer po ti železnici odpravljati. Družba je tudi dolžna, kolikor bode na njej, pospešiti, kar bode moči, zemljeknjižni odplS za železnico pridobljenih zemljišč, ter skrbeti, da se kolikor je mogoče hitro pred knji200 ugotovitvijo potrebna trdna izmera zemljišč in končni račun opravi. Družba se zavezuje, zaradi porabe kolodvorov zdanjih ali že dopuščenih žele2°J ondi, kjer se nje železnica stika, ter tudi o uredbi krčtne službe ondi, kjer je prehajali sè železnice na železnico, skleniti dogovor z udeleženimi železnocestnimi upravami. Troški za potrebna razširjalna dela na tujih kolodvorih zadenö družbo. Ako ne bi se napravil dogovor o soporabi tujega kolodvora, sme družba sezidatii svoj kolodvor, ali dolžna je, stikalno kolejo v tujo železnico napraviti ter prizadejati si konci, se za vožnjo ljudi upelje vkupna kolodvorna služba. Glede uvetov takega stika in vkup°e kolodvorne službe za vožnjo ljudi uda se družba temu, kar izreče vlada, ako ne bi se nap1 a vil domenek o tem z dotično železnico. Ako bi se kdaj naredila železnica dalje od Opave do meje (Klingenbeutel), ozir®®' ako bi se pripravila v stik s pruskimi železnicami, to se o tem in o kretni službi dotic°® določila ustanove v državni pogodbi s kraljevsko prusko vlado, ter bode družba zavez»0®’ podvreči se določilom te državne pogodbe in dolžnostim iz nje za-njo izvirajočim. Pri sklepu in zvršitvi državne pogodbe se pa bode kolikor mogoče gledalo, da di'llZ^ ne bode oškodovana. Državni upravi se prihranja pravica, ako bi se dogovor ne dognal, določiti uvctc^ vzajemni uporabi vozov sosednjih tozemskib železnic in o dovodu rudarstvenih in obr železnic v svojo rabo. §. 4. Družbi se je ob delu in krčtanji dopuščene ceste držati tega, kar ïistanavlj^ to dopustno pismo, ter tudi tega, kar velevajo semkaj mereči zakoni in ukazi L ^ železnocestni dopustni zakon od 14. septembra 1854, železnocestni kretni red od 16- , vembra 1851*), ter zakonov in ukazov, kateri bi se v prihodnje utegnili razglasiti, 2 tudi propisa o dajanji znamenj po železnicah kraljevin in dežel zastopanih v državnem 2 kije začel veljati 1. oktobra 1872**). °) Državni zakonik izleta 1852 st. 1 •*) Državni zakonik iz leta 1872, st. 80. Se se zavezuje družba, v zimskem času skrbeti, da bodo vozovi za ljudi vseh razredov Pr|merno zakurjeni ali ogreti. §.5. Družba prevzema dolžnost, ob svojem trosku bodi po zaukazu ali posredstvu davnega telegrafskega zavoda toliko telegrafov, kolikor bode za železnično krétno službo 10 bajanje znamenj (signalov) potrebno, napeti, opraviti in vzdrževati. Državna uprava si pridržuje pravico, železnični telegraf porabiti tudi za odpravo rzav,|ih in privatnih poslanic. Državni upravi je na voljo, žice (drat) državnega telegrafa pritrditi ob podpornjah ^lezničnega telegrafa ali svoje telegrafe napeti po družbineh tleh brez povračila ali odško-Vaaja. Družba naj zastonj po svojih železničnih ljudeh take državne črte nadgledati in Vzdrževati pomaga. Sc ima družba dolžnost, po svoji železnici robo in pripravo državnotelegrafskega Zavoda po tarifah za vojaške transporte danih odpravljati in na svojih kolodvorih in postajah Za»tonj spravljati in hraniti. , V vseh teh zadevah dolžna je družba, za časa z državnotelegrafskim zavodom poseben „Meni«. » j §• 6. Tarifna določila za moravsko-sleško osrednjo železnico bodo veljala tudi za to eleznico. . Ko preteče devet kretnih let, bode vlada imela pravico, po dogovoru z družbo ali llr,‘ pravonasledniki primerno znižati te tarife. Dovoljuje se, odmerjati in pobirati vozarino od ljudi) in od blaga v domačih srebrnih » Cla> a to tako, daje tudi v deželnih novcih jemati plačilo, po kurzni vrednosti prera-l,njeno. Ust' ^ar^a na.i se na deželne novce preobrača (reducira) po tistih računskih načinih, ki jih an°vi trgovinsko ministerstvo. y .. §• 7. Določila o vojaških transportih za moravsko-sleško osrednjo železnico bodo ^a tudi za to železnico. 8kel ^ bočila obsezajo tudi deželno brambovstvo obeh državnih polovic, tirolske deželne ter Ce’ Potem vojaško stražilo krdelo c. kr. civilnih sodišč dunajskih, c. kr. žandarmstvo, P° vojaški osnovano linančno stražo. ift ^užba se zavezuje, pristati na dogovor, mej avstrijskim železnocestnimi upravami traii -I Zeleznocestnimi društvi ukrcnen o vzajemnem pripomaganji z vozili ob večjih vojaških de|. 8P°rt'h, potem na organska določila in na služabni propis o bojnih železnocestnih od-b0|, ? ter tudi na potlejšnji, t. junija 1871 obveljavši dogovor**) o transportu takih ov 'n ranjencev, katere je ležeče prevažati ob troških vojaške blagajnice. niti *'a*(0 'le tudi dolžna pristati na dogovor, katerega je sč železnocestnimi društvi ukre-o y . V'zajemnem pripomaganji z osebjem ob velikih vojaških transportih in na propis Joških transportih. veči DrUZba l,r*8toPa dogovoru sklenenemu med avstrijskimi železnicami o nabavi opravnih Za v°j8Ške transporte. **] ^ v a°su 1870. leta normalnih ukazov c. kr. vojnega ukaznika w°ri»alni ukazi c. kr. vojnega ukaznika 1871. lota, 22. ko», št. 79. §. 8. Družba se zavezuje, da bode izdatno podpirala napravo železnocestnih kr k rudnikom kopanega ogljija ležečim ob ti železnici, da se povzdigne prodaja ogljija (Pre* moga), oziroma da bode te železnice po dogovoru z udeleženci pod uvetom določne količin6' ki se ima voziti, in nekega priklada k tarifi sama napravila, in trgovinskemu ministerstvu *e pri država odobriti, v katero mer ali gled in do kdaj naj se naredé te železnice. Ako ne bi se dosegel dogovor z lepa, določi trgovinsko ministerstvo, pri čemer *e bode gledalo na to, da bodo krilne železnice za gotovo nosile in dovolj za plačilo obresti >* za razdolžbo na-nje potrošenega kapitala. §. 9. Družba je dolžna, na državne uradnike, ki o predrugačbi državnega organi*"1* službo izgube, če so sposobni ter odgovarjajo zahtevam službenega reda, katerega postavi družba, pred drugimi gledati pri oddaji služeb, ako se za-nje oglase. Družba, kar se tiče oddajanja služeb dosluženim nižjim častnikom iz vojske, vojneg* pomorstva in deželnega brambovstva, udaje se določilom, kar jih na to meri v H * vojne postave 1868. leta #), in posebnim postavam, ki se izdado o zvrševanji tega para' grafa. Dopustnica za moravsko-sleško osrednjo železnico naj v polnem obsegu velja povsod» kjer nij po zgornjih določilih izrečno predrugačena. Resno opominjajo vsacega, da ne dela zoper to, kar ustanovljuje le-ta dopustnica, |D dodeljujoč družbi pravico, zastran izkazne škode pred Našimi sodišči zahtevati odskodb6» dajemo vsem oblastvom, katerih se tiče, trdno povelje, naj ostro in skrbno čujejo nad t« dopustnico in vsem tem, kar se v njej ustanavlja. V dokaz tega izdajemo to pismo, naudarjeno z Našim večjim pečatom, v Našem ctr sarstva glavnem in prestolnem mestu na Dunaji, šestega dne meseca oktobra, v letu P° odrešenji sveta tisoč osem sto sedemdesetem in druzem, Našega cesarjevanja četrtem dvajsetem. Franc Jožef s. r. Auersperg s. r. Bauhaus s. r. Pretiš s. r. •) Državnega zakonika ät. 151.