URN_NBN_SI_DOC-GBVSYC8P
VSEBINSKA O BDELAVA IN UREDITEV KNJIŽNIČNEGA G R A D IV A ZA MLADE UPORABNIKE Silva Novljan, Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana UDK 027.625:025.4 Povzetek Vsebinska obdelava in ureditev knjižničnega gradiva naj bi v m ladinskih knjižni cah omogočala pregledno postavitev in predstavitev knjižničnega gradiva, ki jo otrok na določeni razvojni stopnji lahko razum e. To pom eni, da knjižnico pri oblikovanju postavitvenih skupin bolj kot vprašanje, koliko otrok bere, vodi vprašanje, kaj lahko bere oz. posluša, gleda. Pri tem knjižnica ne sm e spregledati otrokovih interesov in pom ena knjižničnega gradiva za motivacijo, ki vodi k aktivnosti, ker je aktivnost glavni razvojni m ehanizem otrokovega mišljenja in otrokovega osebnostnega razvoja. Knjižničarje m ladinskih knjižnic sm o povprašali, kako uresničujejo strokovna priporočila za vsebinsko obdelavo in ureditev knjižničnega gradiva in kako po njihovih izkušnjah le-ta ustrezajo današnjim potrebam m ladih uporabnikov in vplivajo na to, da se branje razvija in širi in z njim bralna kultura. Ključne besede : m ladinske knjižnice, obdelava, katalogi, ureditev, motivacija, branje UDC 027.625:025.4 Sum m ary C ontents processing and arrangem ent of library m aterials in libraries for young people should result in such placem ent and presentation of library m aterials w hich is easily review ed and com prehensible to a child of a certain age: therefore, in the com position of placem ent groups, the librarian should be led by the question w hat a child can read respectively, listen to or look at, not how m uch h e /sh e reads. In this, child's interests and the significance library m aterials play in m otivation should not be overlooked. M otivation in turn leads to activity w hich is the prim ary and m ost im portant mechanism of child's thought processes and personality developm ent. The librarians w orking in the libraries for the young w ere questionned about their realization of professional recom m endations in practice, about their experience regarding their relevance for the needs of young readers, and their influence upon the developm ent and grow th of reading and as well as reading culture. NOVLJAN, Silva: Subject Cataloguing and Placement of Library M aterials for 1 3 5 Young Users. Knjižnica, Ljubljana, 40(1996)3/4,135-148
RkJQdWJsaXNoZXIy