KIicaj dejanski pomoči nemočnirn Otrok v dlaneh Mednarodno leto invalidov se izteka. Ne ¦samo v tem letu, marveč vsako Ieto, vsak dan, bi morali y sredstvih javnega obve-:Lčanja: v časopisih, po radiu in televiziji po-.gosteje spregovoriti in razmišljati tudi o ti-Ktih otrocih, mladostnikih in odraslih, ki se razlikujejo od svojih zdravih vrstnikov, ki so drugačni zaradi svoje prizadetosti, pa naj bo to slabovidnost, slepota, naglušnost, glu-host, telesna invalidnost, bolezen ali dušev-na prizadetost. Skrb za invalidne osebe iz-haja iz ustavne in moralne obveznosti naše flružbe, da ustvari čimboljše pogoje za nji-hovo usposabljanje in varstvo. Prizadeti otroci se rojevajo vsepovsod in y vsakem času. 2e mnogokrat je bilo poudar-jeno, da je stopnja družbene skrbi, name-njene tistim otrokom, ki zaradi posebnosti v razvoju potrebujejo dodatno pomoč pri negi, vzgoji, uspo^abljanju in zaposlovanju, tudi tnerilo humanosti družbenega okolja. Naj-številnejša skupina med otroki z motnjami v telesnem in duševnem razvoju so prav du-ševno nezadostno razviti, duševno prizadeti otroci. Sodobno, strokovno- utemeljeno gledanje na duševno prizadetost vodi do spoznanja, da reševanje problema zahteva celovit proces usposabljanja, ki naj se prične čimprej, v čimbolj ranem obdobju otroštva. Glede na značilnosti in potrebe duševno prizadetih otrok moramo upoštevati, da vsak otrok, tudi duševno prizadet, razvija osebncstne lastnosti in pridobiva osnovna znanja, spretnosti in navade že v zgodnjem otroštvu. Zaradi šib-kejših lastnih pobud in specifičnosti prizade-tosti pa potrebnje več sistematične pomoči. V celovito skrb za tega otroka — v psiho-fizičnem smislu — se v našem mestu poleg drugih medicinskih ali pedagoških ustanov vključuje tudi mentalno higienski oddelek otroškega dispanzef ja TOZD osnovnega zdrav-stvenega varstva Center. Oddelek je bil usta-novljen že leta 1959 in se je izpopolnjeval s strokovnjaki različnih področij. Poleg dela s predšolskimi otroki, ki iščejo nasvet zaradi različnih motenj oziroma težav, posvečamo posebno skrb korektivno terapevtskemu delu z duševno prizadetimi otroki in svetovanju staršem, kako naj ravnajo z njimi doma.