Prekmuriana 6 Klaudija Sedar Uvodnik Bralna kultura Kaj sploh je bralna kultura in kako jo osvojimo? Je to ne- kaj, česar se naučimo v šoli ali nam je privzgojena? In kakšno vlogo imamo pri razvoju bralne kulture knjižni- čarji? Razvoj bralne kulture je ena ključnih knjižničnih vlog in nalog, s pomočjo katerih si s svojo široko ponud- bo na knjižničnih policah prizadeva nagovoriti in prepri- čati bralce vseh generacij in vseh ciljnih skupin k ustvar- jalnemu razvoju in kakovostnemu preživljanju prostega časa. Pri tem je velikega pomena zagotovo motivacija za branje in promocija pomena branja za razvoj posame- znika in družbe. Z bralno kulturo je tesno povezana bralna pismenost, pravzaprav gre za recipročno razmerje, saj ko razvijamo eno, razvijamo tudi drugo. Pri razvoju obeh imajo knjižni- ce kot izjemne zakladnice bralnih virov zelo pomembno vlogo, kar v skladu s poslanstvom, sprejetimi smerni- cami in zakonskimi določili uresničujejo skozi različne oblike dela in dejavnosti. K razvoju bralne kulture in pi- smenosti veliko prispevajo bralni projekti, s katerimi se razvija pozitiven odnos do branja, se omogoča izmenjava bralnih izkušenj, pridobitev novih znanj itn. Za spodbujanje branja, dvig bralne kulture in bralne pi- smenosti si Pokrajinska in študijska knjižnica Murska Sobota prizadeva z več bralnimi projekti, s pomočjo ka- terih se približuje knjiga, predvsem pa vzbuja ljubezen do branja: • bralna značka za otroke Jaz pa berem - namenjena je otrokom od 4. do 10. leta starosti, izvajamo jo od leta 2015 in poteka od februarja do februarja; • bralna značka za odrasle, ki jo izvajamo od leta 2010 in poteka od oktobra do maja; • poletna domoznanska bralna značka Zakladnice, ki jo izvajamo od leta 2017 in poteka v poletnem času, od 21. junija do 22. septembra; • lahko branje - Karolinina bralna značka, ki jo izvaja- mo od leta 2017 in poteka od marca do marca; • bralni klub, ki se izvaja od leta 1998 in poteka vsak zadnji četrtek v mesecu od septembra do junija. Bralna značka za odrasle LAHKO BRANJE