38 M. Anderluh svetovalnega orodja. - - - - - ni tako z bolniki kot tudi sami s sabo. Razdvojeni - - - med samim razgovorom in da nanjo pomembno - - - - - - - - - bujen k odkrivanju lastnih razlogov za spremembo - - - - ne za krepitev zdravja in pri katerih sta pomembna - - Milnick in Rolnick sta koncept motivacije opredelila kot stanje pripravljenosti za spremembo in motiva- spremembe. Pri razumevanju nastanka sprememb - templacije in kontemplacije do faz priprave na spre- - - - in ji prilagoditi vrsto ukrepanja. Raziskave potrju- - nja potrebe po spremembi (6 - sameznik nahaja. Motivacijski intervju nudi obliko preudarjanja o potrebi po spremembi vedenja. - - - spremembi. Ukrepanje je v tej fazi usmerjeno v raz- - informacije v tej fazi razvijajo zavedanje tveganega - - vije zavedanje o potrebi po spremembi in niha med - - denje nadaljevalo tudi v prihodnosti. za spremembo (deter- - - - - izpeljane spremembe. Ukrepanje je v tej fazi lahko - - Tudi - - - Terapevt se s svojimi odzivi prilagaja klientu in prilagoditi uporabo terapevtskih strategij. Glede na - obsega graditev motivacije za spremem- bo in klienta usmerja klienta iz faze nezavedanja v - - - med pogovorom in izvabljanje klientovih motiva- cijskih izjav. motivacijskega intervjuja je usmerjanje - - - - - nejo uporabne strategije druge faze motivacijskega Razvijanje neujemanja - dica strahu pred spremembo - - - izjav prepoznavamo fazo procesa motivacije ter z uporabo ustreznih strategij usmerjamo in krepimo posameznikov motivacijski proces. Tradicionalni pristop s t. i. konfrontacijo posameznika z njegovim neustreznim vedenjem in nujnostjo po spremem- prek prepoznavanja in sprejemanja klientove faze - - do spremembe vedenja. - vacijskega intervjuja . - - - saj sve- tovalec o spremembi ve manj kot klient in z zani- - bolj verjetna. prek razumevanja klientove per- - odobravanja. - - - - - - - med vrsticami ne. - (angl. - - - usmerjanja bolnikov v spremembo njihovega ve- - zdravil ali skrbno vodenje sladkorne bolezni. Mo- - - Chronic Disease Prevention and Health Pro- motion. Center for Disease Control. cdc.gov/chronicdisease/resources/publica- tions/aag/chronic.htm. Accessed December - 3. - - - 6. The transtheo- retical model of health behavior change. - - 8. . The art of motivating behavior change: the use of motivational in- Public Health - - of Continuing Medical Education (citirano alabamacme.uab.edu/courses/Geriatric/Moti-