=a= l M • GLASILO ELKROJ d.d., Mozirje LETNIK XXIII, številka 1, julij 2002 STALNE IN HITRE SPREMEMBE Osnovni temelj EVROPSKE UNIJE je, da veljajo za vse članice enaka pravila igre. To, za nas dokaj novo obvezo, moramo obvladovati čim prej in čim bolje. Izogniti se moramo krizi ustvarjalnosti in krizi spretnosti, ki sta posledica prepoznavanja dodatnih zahtev spreminjajočih se odnosov in neustreznega prilagajanja glede na dodatne zahteve okolja. Vključevanje v evropski svobodni trg, v katerega menimo, da je El kroj že zelo dobro vpet, bo vzpodbudilo gospodarske spremembe, prestrukturiranje organizacij, vplivalo bo na blagovno menjavo in trgovino. Evropa je pogodba: izgubiš del maneverskega prostora, a pridobiš nove priložnosti in prednosti, ki nastajajo v sinergiji. Uspešnost pristopa je zagotovljena v tem, da negativne vplive združitve takoj nadomestimo z drugimi naprednimi in pozitivnimi priložnostmi. Dejstvo je, da se prihajajoče napredne spremembe ne bodo umaknile, spremeniti se moramo sami. Izbrati moramo odprtost namesto zapiranja vase, pri tem pa nalogo prilagajanja in odgovornosti za uspešnost priključitve v projektu EVROPA nosimo sami s polno odgovornostjo. Prihodnost je kultura na vseh področjih bivanja Ponujene so tudi priložnosti in od nas samih je odvisno, kako hitro in učinkovito jih izkoristimo. Poudarek je dan podjetju samemu, kako naravnati strategijo in vizijo razvoja in kako uspešno uresničiti zastavljene cilje. Povsod se izpostavlja odgovornost za proizvod, ki pa posledično usmerja strateške cilje podjetja: zadovoljen kupec - ustvarjalen sodelavec stalen in vzpodbuden razvoj podjetja inovativno in varno okolje Odgovor je učeče se podjetje, ki se mora hitro odzivati na globalizacijo trga, in to tako mi vsi skupaj kot država, podjetje in posamezniki, ki ustvarjamo svojo prihodnost. V zelo hitro spreminjajoči družbi je ta prehod globalen, brez meja, brutalen in zelo drugačen. S tem v povezavi pa se moramo prenoviti, preoblikovati, inovirati in omogočiti spremembam, da se zgodijo. Ustvariti moramo medsebojno energijo za spremembe, potrebno za dobre rezultate, potrebne za doseganje ciljev. To je tudi v El kroju lahko zelo preprosto: večjo in boljšo prodajo hlač. Prvič: ljudje moramo čutiti, da kar počnemo, je smiselno in da znamo videti gozd in ne le drevo. Drugič: organizirati se moramo tako, da mi zaposleni soustvarjamo našo prihodnost, da je vsak zaposleni del tega soustvarjanja, da svoje delo delamo radi, zavzeto in venomer iščemo možnosti, kako to delo bolje opraviti. Biti moramo inovativni - spreminjajoči, kajti zavedati se moramo, da vsi okoli nas uvajajo spremembe, se prilagajajo - torej ustvarjajo nekaj novega za doseganje boljših konkurenčnih prednosti na trgu. Tretjič: znati moramo videti dogodke ali zadeve od zunaj navznoter in od spodaj navzgor, kajti samozadostnosti in samovšečnosti trg ne odpušča. Preurejena kolekcijska soba sledi času Okoliščine so zelo negotove in to ne samo v naši dejavnosti, saj skoraj ne vemo, kaj bo čez pet let. Zelo ključno je, kako obdržati zaupanje in podporo kupcev, dobaviteljev, sodelavcev in stroke v smislu razvijajočih, zelo hitro spreminjajočih partnerskih povezav doma in v svetu. Tu ni receptov, ker je vsako podjetje posebno in različno. Vsak mora iskati svojo optimalno pot. Razvoj proizvoda, tehnologije, organizacije in ljudi je ključnega pomena in metoda učeče se organizacije v podjetjih, je vedno bolj pomembna, ker omogoča hitro pripravljenost sodelavcev na spremembe. Vsi v podjetju morajo živeti s tem, ker le ta kolektivni duh učečega in stalno spreminjajočega se podjetja omogoča napreden in varen dolgoročen razvoj vsem v projektu podjetništva podjetja El kroj. Marija VRTAČNIK °njižnNja nadzMni svet je imenoval upravo ELKROJA ZA PRIHODJIH PET LET Dosedanja predsednica uprave Elkroja, Marija Vrtačnik je bila mandatar za sestavo predloga nove uprave in nadzorni svet je predlog sprejel in ga soglasno potrdil. Za obdobje naslednjih petih let se imenujejo: Predsednica T ■ Bt> uprave Marija ^.i\Č/an uprave Leon ^ Član uprave Franc Vrtačnik aoŠn 91 Pekošak AM Kosmač, delavski direktor Vsem imenovanim zaželimo veliko uspeha pri vodenju s prepričanjem, da predsednica uprave obvladuje situacijo in se bomo pod njenim vodstvom počutili varne tudi v prihodnosti. Uprava je sočasno predložila svojo vizijo razvoja za prihodnjih pet let, ki jo v skrajšani obliki objavljamo na naših straneh. STRATEŠKE CILJE DOSEGAMO SKUPNO Smo mednarodno delujoče podjetje s sedežem v Sloveniji. Kot pristojen partner kupcem in dobaviteljem sodimo v svoji branži k tržno vodilnim podjetjem v Srednji Evropi. Usmerjeni smo na učinek in rezultat. Želimo se razvijati in povečevati vrednost podjetja. Na osnovi optimalne usklajenosti med kakovostjo, servisom in ceno ter upoštevanjem ekoloških in človeku varnih vidikov, želimo našim kupcem ponuditi najboljšo storitev. Želimo biti učeče se podjetje, katerega osnova je medsebojno zaupanje in komunikacija, razvoj podjetniške kulture in osebnosti vseh sodelavcev ter spoštovanje njihovih vrednot. Celična proizvodnja je naš cilj... tako, kot smo jo organizirali v razvojnem oddelku Družba in sodelavci Mi bomo: V Zagotavljali na kupca usmerjeno, visokokakovostno, fleksibilno in hitro odzivno podjetniško politiko z ustrezno odgovornostjo. V Vgradili v izoblikovanje oblačil svoje obsežno inovativno znanje s pomočjo najmodernejše tehnologije in postopkov. V Zgradili možnost biti najboljši. Naši sodelavci, ki so učinkoviti, tržno usmerjeni in se neprestano izobražujejo, so naš ustvarjalni temelj. V Ustvarili pogoje za okolju prijazen, varen in stabilen razvoj celotne družbe, katere proizvodi in storitve so rezultat nenehnega napredka. Trg Razvoj in donosno rast bomo zagotavljali: V S poviševanjem zadovoljstva pri kupcih. V Z inovativnostjo pri proizvodih, storitvah in komunikacijski filozofiji. V S širjenjem prodajne mreže. V Z internacionalnim pristopom na trgu. V S prevzemom tržnih deležev. Stroški Organizacija Povečevali bomo ustvarjeno vrednost: V Z vodenjem podjetja, ki je naravnano na uravnotežene cilje. V S kontinuiranim procesom stalnih izboljšav in z nenehnim spodbujanjem inovativnosti. V Z učinkovitim vlaganjem kapitala v bodočnostne tehnologije in v nova podjetja s prihodnostjo. Bomo zniževali: V Z vitkostjo v organizacijskih strukturah in procesih V Z najboljšim izkoristkom razpoložljivih sredstev. V Z varčevanjem vseh virov. Nova celice je že organizirana v invalidskem podjetju UVAJANJE SISTEMA RAVNANJA Z OKOLJEM (ISO 14001) IN SISTEMA VARNOSTI IN ZDRAVJA (OHSAS 18001) Kar je standard ISO 9001 za kakovost, sta ISO 14001 za ravnanje z okoljem in OHSAS 18001 za varnost in zdravje. ISO 9001 - Sistem kakovosti ISO 14001 - Sistem ravnanja z okoljem OHSAS 18001 - Sistem varnosti in zdravja ISO 14001 Vedno ostrejši predpisi na področju ekologije in z varovanjem okolja povezani stroški, javno mnenje, zahteva po ustreznem informiranju ter povečana odgovornost so v podjetjih^sprožile potrebo po izboljšanju dela na področju ekologije. Tega se zavedamo tudi v Elkroju. Zato smo se odločili za uvedbo sitema ravnanja z okoljem. Ta cilj bomo dosegli z uporabo standarda ISO 14001, ki nam omogoča nadzorovanje takojšnjih in dolgoročnih vplivov na okolje. Z vzpostavitvijo celovitega sistema ravnanja z okoljem ne bomo samo zmanjševali neprijaznih posledic naših dejavnosti, temveč bomo prispevali k sonaravnemu in trajnostnemu razvoju ter h kvaliteti življenja. Želimo ostati okolju prijazno podjetje. Naš cilj je seveda uspešno poslovanje, toda ni nujno, da so podjetniški interesi v nasprotju z okoljskimi težnjami. V prvi fazi uvedbe sistema ravnanja z okoljem bomo prepoznali in uredili: - zahteve, ki nam jih okolje že postavlja (zakoni, predpisi, zahteve kupcev, zahteve okolice) in naše vplive na okolje. V nadaljevanju pa bomo ocenili s katerimi okoljskimi vidiki pomembno vplivamo na okolje in za nekatere od njih pripravili ukrepe za izboljšanje. OHSAS 18001 Vzporedno z varovanjem okolja se krepi tudi skrb za zdravje in varnost zaposlenih. Tudi varstveni predpisi so čedalje strožji. Napreduje humanizacija dela, sočasno pa stopa v ospredje vloga človeških virov. Slovenska zakonodaja je na področju varnosti in zdravja zelo jasna. V Elkroju zakonodajne zahteve v celoti izpolnjujemo. Pred časom smo tako že izvedli temeljito oceno tveganja, ki jo zahteva novi zakon o varnosti in zdravju pri delu. Politika varnosti in zdravja Uvajanje in delovanje Preverjanje in korektivni ukrepi Planiranje Vodstven pregled Namen ocene tvegana je dosežen tedaj, ko v proizvodnem procesu spoznamo, opredelimo in ovrednotimo nevarnosti in škodljivosti ter na tej osnovi predvidimo in izvedemo program ukrepov za njihovo odpravo ali zmanjšanje. Z novo organizacijo in potekom dela smo odpravili mnogo težav, ki vplivajo na zdravje. Standard OHSAS 18001 pa zakonske zahteve nadgrajuje. Z vsakoletno določitvijo novih nalog na področju poklicnega zdravja in varnosti si orizadevamo nenehno zmanjševati raven tveganja, ki je posledica našega sedanjega delovanja. Blaženka Tkalčič ZAKAJ KLJUČI? - ZDRUŽUJEJO VSE NAŠE DOSEDANJE AKTIVNOSTI ZA OPTIMIRANJE POSLOVANJA PODJETJA - IZOBRAŽUJE VSE ZAPOSLENE, NADGRAJUJE OBSTOJEČE ZNANJE - UČEČE SE PODJEJTE - KLJUČI VZPOSTAVLJAJO VITKO LINIJO IN DELAJO RED NA VSEH POSLOVNIH FUNKCIJAH V PODJETJU Srajca Olymp in hlače Carier - to je Elkroj Ocenjujemo, da je uvajanje metode 20 ključev vplivalo na: V obvladovanje stroškov, ki so nižji od prihodkov v skupnem za 3,2 % V zmanjšanje zalog ni evidentno zaradi treh novih prodajaln za prodajo lastnih izdelkov. Cilj v letu 2002 je, zmanjšati zaloge v povprečju za 20 %. V V razvojnem oddelku smo uvedli celično proizvodnjo in nadaljevanje sledi v proizvodnem procesu. Pretočne čase smo zmanjšali za cca 16%. V Reklamacije smo v strukturi prodaje zmanjšali za 2 % V Bolniške izostanke smo zmanjšali iz povprečja 6 % na 4,8 % kljub ženskemu kolektivu, kar predstavlja 20 % V Produktivnost smo povečali za 17 % v povprečju V Izvajamo merjenje delovne klime in rezultati kažejo na pozitivne premike. Vzrok je p ra vg otovo v povečevanju stopnje osveščenosti in izobraženosti v najširšem smislu vseh zaposlenih V Kultura podjetja se razvija skladno z delovno klimo in je postala »mehki« sestavni del logotipa ZAČETNO STANJE NA NIVOJU CELOTNEGA PODJETJA 1 ZAČETNI REZULTATI seštevek točk 32,90 nivo 1,64 RADARSKI DIAGRAM NA NIVOJU PODJETJA - sedanje stanje SEDANJE STANJE 49,46 2,47 SVET HLAČ Hlače, hlače, hlače,.. Beseda, ki jo v našem podjetju slišimo najpogosteje! Ustanovitev trgovine z največjo ponudbo hlač v Sloveniji, je naše podjetje vodila k uresničitvi dolgoletne želje. v, V mesecu marcu je trgovina zaživela z modno revijo, za katero lahko rečemo, da je bila res nekaj posebnega. Naše izdelke so manekeni predstavili zelo preprosto in hkrati izvirno, saj njihovih teles ni pokrivalo nič drugega kot NAŠE HLAČE, bili so slike, ki ne potrebujejo besedila. Trgovina se nahaja v Ljubljanskem BTC-ju - Hali 6, kjer si prodajni prostor delimo še s tremi priznanimi Svet hlač - tudi v kolekcijski sobi... ... se spogleduje z umetnostjo slovenskimi proizvajalci. Že pred prihodom v del, kjer se predstavlja El kroj, kupca pozdravijo hlače, na prav poseben način. . Mojstrice svetovanja, pri izbiri hlač, v naši prodajalni so Joža Grum - odgovorna za najpestrejšo izbiro hlač v Sloveniji ter njeni nepogrešljivi sodelavki Klavdija Čufar in Sonja Povh. Ponudba v prodajnem prostoru obsega Elkrojevi blagovni znamki Elkroj in Carier. Moški si tudi tukaj lahko izberejo celotno garderobo, saj jim ponujamo poleg visoko kakovostnih klasičnih in bombažnih hlač, tudi pestro izbiro suknjičev, moških oblek, srajc Olymp ter modni dodatek k celostni podobi -nogavice in kravate. Tudi ženski program predstavlja blagovni znamki Elkroj in Carier. Klasične, športne, capri, 7/8 hlače, vroče poletne hlačke, so samo del pestre izbire ženskih hlač za vsako priložnost in okuse. In, če v Nazarjah ne najdete hlač zase....vabljeni v SVET HLAČ ! Brigita Jerovčnik EDI - POSAMEZNIK IN SKUPINA POLLETJA Program EDI - El kroje ve dobre ideje, ki je zaživel v okviru uvajanja metode 20 ključev, že dovolj poznate, zato o njem ne bi izgubljala besed. Skupno je EDI tim obravnaval že preko 200 predlogov, nekaj manj smo jih nagradili (nagrajeni niso opaženi potrebni lepotni popravki in pa predlogi, za katerimi so večje inovacije), objavili smo tudi razpis za rešitev problema previjanja tkanin v skladišču vhodnih materialov, a nanj žal ni bilo nobenega odziva. Danes vam predstavljamo najbolj uspešne v prvem polletju leta 2002. Tanja Smolnikar najuspešnejša Med posamezniki jev prvem polletju največ predlogov oddala TANJA 1 .1 BiinMPfe- ; . SMOLNIKAR (priprava MlgPO j, dela), in sicer 28 ! koristnih predlogov, dva s od njih prinašata tudi ' jT \ velik prihranek. Tanja Hpr (lWL I daje predloge predvsem \ v povezavi z novim F V ? delom, ki ga je pred nekaj leti »dobila e zraven«. Je namreč koordiantorka projekta izdelave računalniških programov za proizvodnjo ISKOP. Veliko predlogov pa dobi v realizacijo tudi od ostalih predlagateljev. Med skupinami je bilo največ predlogov iz skupine PRIPRAVA DELA - 74 predlogov, ali 3,5 predloga/ člana. Predlogi, ki smo jih do sedaj dobili se v glavnem nanašajo na oblikovanje delovnega mesta, nekaj na postopke in dokumentacijo. Nekaj več problemov je z realizacijo predlogov, saj vzdrževalci poleg svojega rednega dela ne uspejo izdelati še vseh pripomočkov, ki jih sodelavke predlagajo. Vendar ne obupajte - vsi predlogi so shranjeni, tako da bo njihova realizacija tudi prišla na vrsto, zato tudi v prihodnje EDI tim pričakuje še veliko dela. Pa še to- predlogi naj bodo $I olajšali delo. Zala Blekač Tehnologi se vedno kakovostno vključujejo ASSYST - EDINA ALTERNATIVA JE NAPREDEK Večkrat je slišati, da je Assyst srce podjetja. To je oddelek, ki je tako del razvoja in kreacije kot tudi del priprave dela. Po spomladanski prostorski prenovi priprave dela je to tudi dejansko ena zaokrožena celota. Bistvo oddelka je strojna in programska oprema za računalniško izdelavo osnovnih krojev, gradiranje le-teh (to je razmnoževanje v različne velikostne številke), izdelava krojnih slik in optimiranje razreza. To delo se opravlja na računalniškem sistemu proizvajalca Assyst iz Nemčije. Imamo 5 delovnih postaj, ki so opremljene z vsemi programi, digitalizirno tablo, preko katere se oblika kroja izrisanega na papirju prenese v računalnik, 2 ploterja za izris krojev in krojnih slik v naravni ali pomanjšani velikosti, manjši printerza izris mini krojev ali krojnih slik, poleg tega pa imamo še programski paket AssyCOST, ki služi disponiranju delovnih nalogov - preračunavanju komadov po kombinacijah krojnih slik in izračunu porabe materialov. ... samo naprej v druge države in mesta Oddelek je preko konstrukcije krojev za nove modele močno vpleten v razvoj in podobo produkta. Poleg izdelave krojev, krojnih slik in predkalkulacijskih porab za kolekcijske modele ter ponudb za različne partnerje se v zadnjem času veliko ukvarjamo z opredelitvijo form in krojev naših izdelkov. Forma modela oz. kroja opredeljuje ustreznost modela različnim postavam - predvsem ženskim (glede na višino sedala in širino bokov imamo sedaj 5 različnih form), kroj pa realizira kreatorjevo zamisel o modelu (oblika žepov, gube, všitki, oblika pasu,...). Z vsemi artikli se po kolekciji srečamo še enkrat -pri izdelavi delovnih nalogov. Iz materiala, planiranega za določen delovni nalog, poskušamo dobiti čim več komadov oz. vsaj toliko, kot je prodanih. Pri tem pa ne gre brez posvetovanja z nabavo in prodajo podjetja ter skoraj vsemi v pripravi dela. Poleg usklajevanja glede ustreznosti kroja, kakovosti in količini materiala, je tu še terminsko usklajevanje naše proizvodnje, dela za kooperacijo ter vseh kolekcij, vse to pa tako ali tako dobro poznate. Za letošnjo jesen planiramo menjavo programske opreme, saj zaradi napovedane menjave programov pri tujih partnerjih naš zaostanek pomeni oviro pri medsebojnem sodelovanju, novi programi pa prinašajo nove možnosti, nove združene funkcije, tako da računamo tudi na racionalizacijo dela, ki nujno je potrebna glede na širitev proizvodnega programa in količine individualnih naročil - delo po meri. Menjava programske opreme predstavlja velik strošek, a smo v sklopu prijave programa Tehnološke prenove podjetij ( razpis je izdalo Ministrstvo za gospodarstvo), ki ga je izdelala Razvojno -raziskovalna enota proizvodnja uspeli pridobiti sofinanciranje te investicije. Poleg tega pa oddelek Assyst nudi svoje usluge tudi nekaterim zunanjim podjetjem in na ta način »služi« za nove programe -razvoj in napredek oddelka in podjetja. Z novimi programi se veselimo tudi novega izobraževanja, ne bojimo pa se težav in problemov, ki se pojavljajo na začetku uvajanja novosti - vemo, da brez njih ne gre, da brez truda ni napredka. Assyst je oddelek, ki je neposredno vpet tako v naše podjetje kot tudi dejansko v svet. Povezave so izvedene preko on-line (direktnih) povezav s krojilnico in preko telekomunikacijskih povezav s svetom oz. z večino podjetij, s katerimi sodelujemo. To nam omogoča hitro odzivanje različne izzive, ki se pojavljajo na vsakem koraku. Sodobna programska oprema je nujni pogoj za uspešno delo, nikakor pa to ni zadostni pogoj -potrebni so tudi strokovno usposobljeni in zanesljivi sodelavci. Sedaj nas je 7, nekaj mladih in zagnanih, nekaj izkušenih in prekaljenih - skupaj pa z medsebojno pomočjo in sodelovanjem, z resnim delom in kančkom humorja predstavljamo pravo mešanico za uspešno delo danes in jutri. Zala Blekač PRIJAZNOST EV ZNANJE V TRGOVINAH ELKROJ Darja Stermecki Pospeševanje prodaje podpirajo poleg prijaznosti tudi tehnične in komercialne storitve. In kaj pojmujemo pod temi nazivi? Kot tehnično storitev pri nas pojmujemo tako popravila kot tudi čiščenje izdelkov in to takoj, v tistem trenutku, če je le možno in ni potrebno narediti večjega posega. Pod komercialne storitve štejemo in se potrudimo, da izdelke takoj odpošljemo po pošti, svetujemo pri nakupu in vzdrževanju, rešujemo reklamacije v najkrajšem možnem času in po možnosti, če kupec doma ugotovi, da izdelek tistemu, ki mu zaupa glede svoje garderobe nikakor ni všeč, mu le-tega naslednji dan zamenjamo. Prepričani smo, da s tovrstnim servisom širimo dober glas, saj prijazen nasmeh, urejenost prodajnega osebja kot tudi trgovina in brezhibna servisna mreža in svetovanje, prispevajo največ, seveda poleg modnega in kakovostnega izdelka to, da se naši kupci vračajo. Med našimi kupci je mnogo ljudi, ki jim čas ogromno pomeni, zato je zgoraj naveden odnos do njih najmanj, kar jim lahko podarimo in jih s tem navadimo na nas in jih prepričamo, da smo tam ravno zaradi vsakega posebej in da je vsak posameznik za nas dragocen in pomemben. Storitveni splet je eden od ključnih elementov, s To je naša trgovina - Ona on v Splitu Delmod - športno, sproščeno in prepričljivo postreže Darja s svojimi sodelavkami katerim poleg vizualizacije ustvarjamo podobo Elkroja. Zgodi pa se, da se pojavijo storitve, ki jih tudi zaračunamo, toda o tem obvestimo naročnika vnaprej, ker se to ne nanaša na naše izdelke, oziroma se nanaša na čiščenje izdelkov, ki jih je kupec že uporabil ali pa za popravilo, saj se fizične in vizuelne lastnosti kupcev s sezono lahko spremenijo, izdelki pa so kakovostni in so potrebni le določene korekcije. Zaradi tako različnih potreb izdelujemo določene izdelke po meri v našem razvojnem oddelku in to v točno določenem času. In če povzamemo naše prednosti: 1. zanesljivost izvedbe vseh zaželjenih storitev 2. zanesljivost čiščenja vseh vrst izdelkov, še najkakovostnejše čiščenje izdelkov Elkroja 3. takojšnja odzivnost na potrebe po servisu 4. preizkušeno zaupanje, strokovnost in znanje pri svetovanju in strokovnost prodajalk, da vzbudijo v kupcu občutek varnosti in zaupanja s ponujeno storitvijo 5. neposredna odgovornost in kompetentnost za razreševanje problemov in individualna odgovornost za pozornost do posameznih kupcev. Brezplačno odpošiljanje naročenih individualnih izdelkov ali pa realiziranih reklamacij pa je že samo po sebi umevno. Toda kljub vsemu naštetemu in še mnogo več, pride dan in z njim kupec, ki ni z nami zadovoljen tako, kot pričakujemo mi. Resnično uspešni bomo takrat, ko ne bo teh neugodnih trenutkov, ko se bomo do konca predali prodaji naših blagovnih znamk in vsakemu dragocenemu posamezniku v sebi podarili kitajski izrek: KDOR SE NE ZNA SMEHLJATI IN NI POTRPEŽLJIV, NE SME PRODAJATI! Z našim večnim nasmehom in potrpežljivostjo ter strokovnostjo bomo obdržali stare in pridobili nove kupce. V to smo prepričani! Darja Stermecki Varni, zdravi in sproščeni v prostem času v oblačilih El kroj PREDSTAVITEV TRGOVINE KATEKS, KATERE LASTNIK JE GOSPOD MILAN ZALETEL Splet dogodkov v letu 1990 je v marsičem vplival na življenje v naši družini. Spremembe v družbenem sistemu in novi izzivi, pred katere sem bil postavljen, so narekovali, da bo potrebno nekaj storiti. Glede na delovne izkušnje iz prejšnjega obdobja, je padla odločitev, da pričnem na področju trgovine z maloprodajo, in sicer s tekstilom. Pričetki niso bili lahki, saj je bila pred mano neznana pot, polna čeri, KATEKS v Ljubljani prodaja naše kakovostne hlače nepoznavanje trga in kar je bilo najbolj neznano, vsebina dela. Rekel sem, korajža velja in začeli smo. Osnovna odločitev je bila, da vsi člani družine že od vsega začetka poprimemo za delo skupaj, saj sem videl le v takem pristopu primerne rezultate. Zadal sem si cilj, da bomo pri prodaji izdelkov poizkušali biti vedno korak pred našo konkurenco. Korak v smislu nabave, primerne urejenosti prodajalne in kar naj bi bilo najpomembnejše, da kupec ne bi iz naše trgovine šel nezadovoljen. Koliko smo v teh letih uspeli, bi morali povedati naši obiskovalci, osebno pa menim, da rezultati v teh letih dajejo pozitiven odgovor. Z vsem, kar smo do sedaj dosegli, seveda nismo zadovoljni, zato poskušamo z majhnimi koraki slediti konkurenci in še izboljšati naše delo. Seveda pa pri tem ne smem pozabiti naših dobaviteljev, ki so mi vsa ta leta nesebično pomagali. Na tem mestu naj poudarim, da je naša prodaja vezana izključno na domačo proizvodnjo ter, da se je naš program kmalu na začetku izoblikoval na prodajo moške klasične konfekcije. Posebno mesto pri tem imajo zaposleni v kolektivu ELKROJ iz Mozirje, ne glede na njihovo delovno mesto. Medsebojno sodelujemo že polnih 11 let in priznati moram, da sem se z njihovim sodelovanjem marsičesa naučil. Tudi naši predlogi so naleteli na razumevanje tako, da lahko trdim, da je sodelovanje zelo dobro. In na koncu še tisto, kar bi moralo biti na začetku. Naše delo je družinsko usmerjeno, zato smo tudi naziv prodajalne tako opredelili. Veliko časa namenjamo sprotnemu izobraževanju, saj bomo le tako lahko sledili trendom in zahtevam naših kupcev. Zavedamo se, da se nakupovalne želje, potrebe in navade kupcev nenehno spreminjajo ter, da bodo kupci vedno bolj kritični pri nakupih. Zato menim, da bo naša stalna naloga izobraževanje ter še bolj poglobljeno sodelovanje s proizvajalci, posebno skrb pa bomo posvetili kupcu, saj le zadovoljen kupec pomeni pravo bogastvo. Istočasno pa ne smem pozabiti naših dobaviteljev, saj bo prav medsebojno sodelovanje v marsičem vplivalo na boljše rezultate. Gospod Milan, še naprej dobro sodelujmo! Razgovor je pripravila Iva Bitenc POVZETEK KODEKSA ZA TRGOVINE ELKROJ Najpomembnejši posrednik med končnim kupcem in trgovinami Elkroja je naše prodajno osebje v naših trgovinah. Na kratko lahko rečemo: PRODAJA SO LJUDJE IN NJIHOVA DOBRONAMERNOST, strokovnost in prijaznost. To so dejstva, ki se pojavljajo v vseh oblikah in le osebje doprinese na dolgi rok pravi stil in pravo ime trgovine in vzporedno s tem ime podjetja in blagovnih znamk, ki jih prodaja. Pri nas v Elkroju smo se z razširitvijo trgovske mreže globoko zavedali, da nam najkakovostnejšo in realno informacijo o stanju našega blaga ponudi neposredni kupec in to če mu le znamo prisluhniti. Globoko se zavedamo, da so naše trgovine podaljšana roka proizvodnje. Iz dneva v dan se ponavljajo nove oblike trgovanja, stari običaji se umikajo novim in rojevajo se nove oblike, ki konkurirajo s kakovostjo izdelkov in kakovostnimi blagovnimi znamkami, storitvami, servisom, cenami in z izjemnimi ljudmi in prijaznim okoljem za nakup. Ravno zaradi tako pomembnih sprememb smo se v Elkroju odločili, da napišemo Kodeks etike za trgovine Elkroja, iz katerega vam posredujemo nekatere povzetke: 1. enoten nastop in zastopanje družbe na vseh nivojih 2. prijaznost do kupcev in sicer tako z znanjem kot s psihologijo uspešnega nastopa 3. na vseh nivojih se morajo doseči dobri poslovni odnosi in sicer tako s kupci kot z dobavitelji Kot osnovno načelo dobre in uspešne prodaje smo dodali načelo in priporočilo svetovnega strokovnjaka za etiko: MNOGIM MANAGERJEM IN KOMERCIALISTOM, KI SO OBTIČALI V LASTNEM RAZVOJU, BI Vedno urejena, poslovna in prijazna BISTVENO BOLJ POMAGALO, ČE BI NAMESTO ŠE ENEGA ORGANIZACIJSKEGA, RAČUNOVODSKEGA ALI PRODAJNEGA TEČAJA NALOŽILI DENAR V SPODOBNO OBLEKO, PRVOVRSTNE ČEVLJE IN V ZOBOZDRAVNIKA. Če se zamislimo nad temi besedami vidimo, da mora biti naš odnos do kupcev z vseh strani zavezujoč in obvladljiv in tako z urejenostjo, vizuelnim izgledom kot tudi obnašanjem. Tako nam naš KODEKS nalaga. 1. ODGOVORNOST ZA UREJENOST SAMEGA SEBE 2. UREJENOST PRODAJNEGA MESTA IN OKOLICE.ODGOVORNOST ZA POZITIVNO IN PRIJAZNO VZDUŠJE Tako med zaposlenimi kot do vseh strank Vsi zaposleni se morajo zavedati, da mora biti njihovo delo vsklajeno z zakonskimi predpisi in z dobrimi poslovnimi običaji, ki jih določa uprava podjetja. Kodeks, ki smo ga sprejeli in ga vzeli za svojega nam je v veliko pomoč kot rdeča nit in opmnik za naše obnašanje, izgled, delo in razmišljanje, Darja Stermecki KRE - ELKROJ IMA NOVO PODENOTO Razvojno - raziskovalna enota Elkroj deluje že kar nekaj časa. Do sedaj je imela dve podenoti - za področje komerciale in proizvodnje. Ti dve podenoti sedaj v glavnem izvršujeta naloge, ki smo jih prijavili na razpise pri Ministrstvu za gospodarstvo. Med tematskima področjema dela podenot ni bilo neke povezave, hkrati pa se je pokazalo pomanjkanje napredka na področju tehnološkega razvoja produkta. Zaradi tega je bila pred nedavnim ustanovljena tretja podenota -tehnološko - razvojni tim (TRT). Naloga tega tima je razvoj in uvajanje novosti na področju razvoja produkta, njegove izdelave in nenazadnje ustrezne promocije tega. Tim sestavljajo: vodja Tanja Smolnikar, tehnolog v pripravi dela, Cveta Bogolin, kreatorka, Brigita Jerovčnik, produktni vodja, Bojana Hren, tehnolog v razvoju, Vida Forstner, tehnolog, Marija Forstner, modni oblikovalec. Tim se bo dobival dvakrat mesečno, o delu pa bo vodja poročala na sestankih RRE Elkroj. In kaj bomo naredili? Saj znamo in hočemo! Ni izgovorov! Želimo jim uspešno delo. Kot vodilo pa naj bo njim in nam vsem arabski pregovor, ki pravi: Kdor hoče nekaj narediti, že najde pot; kdor noče nič narediti, najde izgovor. Zala Blekač PETER DROBEZ IN MATJAŽ VIDMAR - informatika Verjetno že vsi v Elkroju poznate prijazneg^a in delovnega sodelavca Petra Drobeža, ki je vsem, ki delamo na področju računalniško podprte obdelave podatkov pripravljen priskočiti na pomoč in seveda vas vse opozarjamo tudi na to, da je to Peter Drobež njegova naloga, toda nikakor pa ne izkoriščajte njegove dobrote. Drugi sodelavec na tem področju pa je Matjaž Vidmar, ki se na tem področju uvaja in mu moramo zaželeti srečo, da bo tako uspešen tudi tu, kot je bil na področju vzdrževanja. Delo, ki ga opravljata in ki mu morata biti absolutno predana je za prihodnost vsakega naprednega podjetja nepogrešljivo, saj pomeni pogled in povezavo s svetom, kot tudi racionalizacijo rutinskega dela na vseh področjih in v prihonosti tudi prehod na MatJ'až Vidmar poslovanje in delo brez papirja. Obema želimo veselje do dela in čim manj računalniških padcev in čim hitrejše povezave v Elkroju! NAŠ IZVOZ IRENA TORKAR je za nekatere že znanka, saj je že nekoč delala v El kroju kot mlada pripravnica. Svoja izkustva si je nabirala tudi drugje in se je sedaj pojavila kot mlada sodelavka, kije pripravljena na nove izzive na področju izvoza, kjer jo prijazno usposablja Tatjana Ocvirk. Pohvaliti ju moramo, da sta se morali obe potruditi in sodelovati, da je tudi Irena pridobila status pooblaščenega izvoznika, ki pa ga Tatjana že ima, kar smo že objavili v KROJU. Sedaj sta na potezi, da vsebinsko dokončata računalniško podprte sisteme na vseh delovnih področjih uvoza in izvoza kot v carinskem skladišču. Resnično smo prepričani, da jima bo uspelo. Tatjana Ocvirk NAČELNIK UPRAVNE ENOTE MOZIRJE Z GOSTI V ELKROJU Tako kot se zavedamo v Elkroju, da je timsko delo, medsebojni odnosi in prijazno vzdušje pogoj za doseganje dobrih rezultatov, se tega zavedajo tudi predstavniki ministrstva za šolstvo iz bivših delov Jugoslavije, natančneje iz Bosne in Hercegovine, saj vedo, da je upravljanje s človeškimi viri danes največji, najdonosnejši in najpomemebnejši kapital za razvoj vsake države in vsakega podjetja. Načelnik upravne enote Darko Repenšek verjame v Elkroj in njegovo vodstvo Gospod Darko Repenšek je v dogovoru s presednico uprave Marijo Vrtačnik skupno z visokimi gosti obiskal Elkroj, kjer smo jim predstavili naš način dela, sodelovanja, izobraževanja in cilje za Predsednica uprave Marija Vrtačnik z gosti v krojilnici prihajajoča leta. Predsednica je po predavanju v sproščenem razgovoru z gosti in načelnikom upravne enote Darkom Repenškom odgovarjala na vprašanja in jih nato s svojimi najožjimi sodelavci popeljala v razvojni oddelek in v neposredno proizvodnjo. Prepričani smo, da se takšna oblika izmenjave mnenj in izkušenj vedno obrestuje. Z dopisom, ki vsebuje zahvalo in pohvalo se nam je poleg udeležncev iz tujine zahvalila tudi predstojnica izobraževalnega centra na Visoki upravni šoli pri Univerzi v Ljubljani., profesorica Marina Vrbovšek. VODJA KLJUČA 9 : FRANCI HREN IN VZDRŽEVANJE STROJEV IN OPREME Naša dekleta v proizvodnji po končanem delu praznujejo Tako kot pri vseh ključih, ki jih uporabljamo, se moramo vsi zaposleni v Elkroju zavedati, da ključ 9 zahteva vedno in povsod naslednje enostavne, toda tako čarobne besede: NAČRTU J-N ARE DI-PREVERI-UKREPAJ! V okviru izobraževanja zgoraj navedenega ključa je naša služba vzdrževanja izvedla usposabljanje delavk iz šivalnice, ki delajo na šivalnih strojih in sicer mesečni tečaj za osnovno nastavitev in vzdrževanje strojev, na katerih delavke delajo. Osnovna tema izobraževanja je bila: -menjava in nastavitev točke -vpeljava sukanca Franci Hren s ponosom deli “diplome” neutrudnim sodelavkam -pravilna nastavitev napetosti sukanca -nastavitev dolžine vbodov-čiščenje in osnovno mazanje stroja Izobraževanja seje udeležilo 105 delavk in vse, ki so preizkus uspešno opravile so prejele posebne diplome na kratki slovesni prireditvi in ne nazadnje, se je vsaki delavki priznala tudi dodatna delovna operacija, ki v nagrajevanju pomeni približno 3% višjo plačo.V nadaljevanju imamo v programu izobraževanje delavk v razvojnem oddelku - pa recite, da v ELKROJU nismo pripravljeni na vse izzive tretjega tisočletja! Franci Hren VZVOD KAKOVOSTI Napor, ki ga podjetje vlaga v kakovost izdelkov v zgodnjih fazah načrtovanja ima mnogo večji učinek, kot če to dela šele med proizvodnjo. Večje zadovoljstvo kupca! Hitrejši vstop na trg! Nižji stroški proizvodnje! Brezhibna organizacija je pogoj za “vzvod kakovosti” ELKROJ SE SPOGLEDUJE Z JONASOM Jonasu je štiri Viktorje pomagal nositi tudi njegov oče Prepričani smo, spoštovani sodelavci, da ni nobenega med nami, posebno pa ne med nežnejšim spolom, ki ne bi vedele oziroma vedeli, da znano in izjemno medijsko osebnost, kot je gospod JONAS ŽNIDARŠIČ ZA VODENJE ODDAJE “LEPO JE BITI MILIJONAR”, ki je doslej potolkla vse rekorde, oblačimo mi, v ELKROJU! Ponosni smo na to , saj s tem sodelujemo z osebnostjo, ki v življenju ve kaj hoče in razume nas v Elkroju kaj hočemo in želimo v prihodnosti! Lahko nas razumete, kako smo bili ponosni pri podelitvi VIKTORJEV, saj smo lahko rekli: ISKRENE ČESTITKE, spoštovani naš JONAS! PONOSNI SMO NA VAS! Elkjroj - za hlače gre! Smo najkakovostnejši proizvajalci modnih izdelkov; ki ponudijo zadovoljstvo še tako zahtevnemu kupcu. Najdete nas v naših trgovinah, v solastniški verigi ONA - ON in v vseh kakovostnejših modnih hišah v Sloveniji in tujini. PONOVIMO ŽE TOLIKOKRAT PONOVLJENO Red in čistoča sta ogledalo vsakega podjetja. Vsi razumemo, zakaj se ravno KLJUČI ukvarja s tem področjem. Če so vse stvari na svojem mestu in jih lahko najdemo v tisti minuti tudi ponoči in v temi, potem je tako prav in smo pravi. Žal pa je tako, da se vedno sproti pozabljajajo tako težko pridobljene in privzgojene vrednote in sicer to, da vse prvič naredi dobro in, da pazimo vsi na red in čistočo in to ne glede na to, na katerem mestu delamo. V našem podjetju imamo razdeljena področja za katera so za vzdrževanje reda odgovorni posamezni sodelavci. In kje se zelo velikokrat ustavi - na rampi iz proizvodnje.Toliko kritik je bilo že izrečenih, toliko sklepov napisanih, toda tu je sporna cona kot Golanska planota. Martina Plaskan je velika pomoč pri pripravi Kroja in pri rampi kjvn 15 Dogovorimo se skupno in predlagajte ideje tisti, ki obkrožate to sporno ozemlje in to sporočite Martini Plaskan , ki se toliko začetkov delovnih dni jezi na vse po vrsti in se čuti nemočna glede ukrepanja. Prepričani smo, da če ji pomagate, vas bo vsako jutro opozorila glede tega, kaj je kje potrebno opraviti, da bo prav in da bo deloval sistem reda na rampah. Sočasno pa moramo reči, da se Martina trudi že sedaj, toda tako kot povsod tudi tu velja rek, DA SKUPINA GORE PREMIKA, VSAK POSAMEZNIK SAM ZASE PA JE IZGUBLJEN IN TAVA TER IŠČE IN ODKRIVA TISTO, kar je že zdavnaj odkrito, le sestopiti in vprašati bi bilo potrebno. Dragi sodelavci, smo za akcijo, ali ne?! Večno neizpeta zgodba - rampa SEMENC Branko pripoveduje: V Elkroju sem se zaposlil leta 1970. Prvi delovni dan: nočna služba vratarja, kar je sledilo še celo leto. Nato služenje tedanje jugoslovanske ljudske armade (JLA). Po povratku izmenična zaposlitev v likalnici v obdobju 8 let. Takrat Šemenc Branko seje oblikovala tudi nogometna ekipa El kroj, v katero sem bil vključen. Ker so bili treningi popoldan, izmenično delo ni bilo več izvedljivo, zato sem bil prestavljen v skladišče gotovih izdelkov, kjer delam še danes. V Elkroju pa Branko ni našel le zaposlitve in nogometa, pač pa tudi svojo življenjsko sopotnico Rijo, ki seje zaposlila pri nas leta 1974 s pričetkom v krojilnici, nato v likalnici. Naš Branko je letos praznoval tudi Abrahama in dobil prvo vnukinjo, zato mu vsi še enkrat čestitamo in želimo vse dobro. Želimo pa tudi, da ostaneš še naprej tako priden in vesten, kot doslej. Kaj pa njegove želje? No ja, kakega jurja več pri plači, ne bi škodilo. Če sem začel delati v Elkroju, bi rad svojo kariero tu tudi zaključil. Iva Bitenc Z \ UPRAVA IN VODSTVO ELKROJA ŽELITA VSEM SODELAVCEM PRIJETEN DOPUST, POLN DOBRE VOLJE IN SMEHA! VRNITE SE ZDRAVI V ELKROJ NA SVOJA DELOVNA MESTA IN PRIPRAVLJENI NA NOVE IZZIVE! V ________________ J MISLI: Nad oblaki vedno sije sonce, sonce pa je le senca boga. Ne zaupajte človeku, ki se nikoli ne smeje. (Zapisi, Montherlant, Henry Millon de, 1986-1973) Možgani: naprava, s katero mislimo, da mislimo. (Vragov slovar, Bierce, Ambrose, 1842-1914) VEČ ZNAŠ - VEČ VELJAŠ Vsak človek naj bi na svojem delovnem mestu rasel in se razvijal - se učil novih veščin in znanja, pridobival nove sposobnosti in izkušnje, se nadgrajeval. Razvoj zaposlenih je pomemben tako za podjetje, kot za zaposlene, saj le tako lahko čim bolj izkoristimo vse potenciale in postajamo vse bolj uspešni. Le-tega se dobro zavedamo tudi v družbi Elkroj in se zato vsako leto trudimo, da načrt izobraževanja pripravimo na osnovi potreb in ga potem tudi v celoti uresničimo. V lanskem letu smo uvedli “Elkrojeve letne razgovore” vodij s svojimi podrejenimi sodelavci. Podroben osebni razgovor je namenjen komunikaciji med zaposlenimi in nadrejenimi brez kakršnih koli zadržkov. Pogovorimo se o dosežkih, prihodnjih načrtih, željah zaposlenih, potrebah podjetja in izobraževalnih načrtih za prihodnje leto. V letu 2001 smo začeli tudi z uvajanjem “ključa 15” - “Širjenje usposobljenosti zaposlenih”. V načrtu za prihodnje leto smo si zadali izdelavo matrike veščin za družbo kot celoto. Izdelali smo “matrike veščin” za posamezne oddelke in jih obesili na oglasnih deskah ključev. “Matrike veščin” vsebujejo dela, ki jih delavci v posameznih oddelkih opravljajo. S posebnimi znaki smo označili katerih del naj bi se delavci iz posameznih oddelkov še naučili v tem letu, kajti ključ 15 temelji na navzkrižnem usposabljanju - torej, da se naučimo tudi del, ki niso direktno v našem delokrogu in le-to lahko v primeru nadomeščanja odsotnega delavca (bolezen, dopust) koristno uporabimo. Izobraževanje zaposlenih pazljivo načrtujemo na osnovi vprašalnika o izobraževanju, ki ga izpolnijo Tudi pri urejenosti sukancev je potrebno znati razmisliti kako jih optimalno shraniti vsi vodje sektorjev in letnih razgovorov vodij s podrejenimi sodelavci. Ugotovimo, katera znanja potrebujemo, izberemo teme in glede na to ljudi ter jih pošljemo na izobraževanja. Vedno izhajamo iz potreb podjetja. Tako je bil v letu 2001 poudarek na izobraževanju delavcev iz komercialnega in proizvodno-tehničnega sektorja (IRCKON - Napredni marketing, UMDASCH SHOP, Borut Potočnik, s. p.). Zora Štrucl Ne moremo doseči svojih ciljev. Osamljeni poskusi niso dovolj močni. Skupaj bomo uspeli doseči zastavljene cilje kVI 17 MIHOV MEMORIAL EV VESELO SREČANJE CARIERISTOV Tako kot vsako leto v mesecu juniju namenimo petek proti koncu meseca spominu na našega Miha in srečanju vseh tistih, ki spoštujejo našo blagovno znamko CARIER. Prijateljsko srečanje je potekalo v vzdušju tekmovalnosti, spoštovanja in sproščenosti. In kakšni so bili rezultati bojevitih nogometnih tekem? 1. MESTO: ELKROJ 2. MESTO: LJUBLJANA 3. MESTO: MARIBOR Sodnik je bil ŠEMENC BRANE, najboljši strelec je bil PETER PUST iz Ljubljane in za najboljšega golmana je bil proglašen CIRIL ŠILEČ iz Maribora. Vsem , ki so se tako odločno borili iskrene čestitke in prihodnje leto NASVIDENJE! ELKROJEVI EKIPI PA SEVEDA ŽELIMO, DA TUDI PRIHODNJE LETO DOMUJE POKAL V DOMAČI VITRINI! Smo dogovorjeni, dragi naši nogometaši? Podobni borci za zmago so tudi Elkrojevi možje ZA KAKOVOSTNE DNI POLETJA Dva zbiralnika vode sta stala nekaj deset metrov drug od drugega. Gledala sta se in včasih malo poklepetala. Bila sta zelo različna. Prvi zbiralnik je bil popoln. Kamni njegovih sten so bili čvrsti in med seboj dobro povezani, tako, da niso prepuščali nič vode; zaradi njih se ni izgubila niti kapljica dragocene tekočine. Drugi zbiralnik pa je imel razpoke, ki so bile podobne ranam, in iz njih so tekli potočki vode. Prvi zbiralnik, ponosen in vzvišen zaradi svoje popolnosti, je stal čist, nedotaknjen. Samo kakšna žuželka ali kakšen ptič sta se mu včasih približala. Drugi zbiralnik je bil pokrit s cvetočimi grmički, ki so se vedno znova odžejali z vodo, ki je curljala iz razpok. Žuželke so neprestano brenčale okrog njega in ptice so si tam naredile gnezda. Ni bil popoln, a bil je zelo srečen. V svetu, v katerem živimo, se popolnost zamenjuje s prizadevanji, da bi bili “nekdo”, “prvi”, “najboljši”, “v središču pozornosti ”. Edina popolnost je ljubezen, odprtost za drugega. Človek odprtih rok ponavadi ni karierist, vedno pa naleti na ljudi, ki potrebujejo njegov objem. ČRTNA KODA Skladiščno poslovanje s pomočjo črtne kode v našem podjetju počasi pridobiva svojo pravo podobo. Z novim letom se je poslovanje v skladišču gotovih izdelkov že kar precej spremenilo. Izdelali so se podporni programski sklopi, ki zahtevajo veliko natančnost in kar precej spremenjen način dela na vseh segmentih poslovanja. Nadgradnja programov je vključila tudi uporabo čitalcev črtne kode v skladišču gotovih izdelkov, izpis obesnih etiket iz sistemskega računalnika, planiranje relacij in odprem iz skladišča. V delu je tudi sklop, ki bo prodaji omogočal avtomatsko dispečiranje -pripravljanje dobavnic za kupce in pa zaključevanje. Do konca aprila je testiranje potekalo na testnih podatkih, ki pa niso podali realne slike o delovanju programov. V mesecu maju je projekt črtne kode pričel delovati na konkretnih in dejanskih podatkih. Od takrat naprej preverjamo delovanje programov, v katerih se je pokazalo kar precej pomanjkljivosti, kijih pred tem ne izvajalec ne uporabniki nismo mogli predvideti. S tekočim delom se te pomanjkljivosti s pomočjo izvajalca HRC in naših vrlih AOP-ejevcev odpravljajo. Način dela v prodaji in skladišču gotovih izdelkov se je, z uvedbo črtne kode, precej spremenil. Prodaja ima pri razpisu delovnega naloga spremenjen način dela, ki zahteva izredno točnost vseh predhodnih postopkov dela, saj je vsaka sprememba v pripravi in proizvodnji vidna na zaključeni količini naših kupcev. S črtno kodo bo zadovoljstvo kupcev na zaključevanju večje Tudi prihod izdelkov v skladišče gotovih izdelkov poteka na precej drugačen način. Izdelki prihajajo v skladišče že sortirani po kupcih in delo zaposlenih v skladišču gotovih izdelkov je prevzem s čitalcem črtne kode, kreiranje relacij in odprema. Kljub problemom, ki se pojavljajo zaradi preobremenjenosti našega računalniškega sistema, je potrebno reči, da delo poteka do sedaj tekoče. Kot soudeleženka pri tem projektu menim, da je nujno, da pohvalim vse zaposlene v pripravi in proizvodnji, posebej pa še v skladišču gotovih izdelkov in prodaji za prizadevnost pri testiranju. Uvajanje projekta namreč zahteva veliko angažiranost - poleg rednega dela. Vse, ki se ukvarjamo s tem projektom, pa veseli dejstvo, da vsak nov dan pomeni korak, s katerim se približujemo željenim prednostim, ki nam jih bo omogočala črtna koda. Brigita Jerovčnik CILJI ZAPOSLENIH - prav vsak je pomemben - vsak da od sebe kar zmore - se želi usposabljati - sprejema spremembe - sodeluje - posluša in komunicira - daje predloge in ideje Tj ps % tj \ \ Mr" \ . . 'X \ K '1 jr ./03 Breda Fludernik pravi nekaj podobnega iVi 19 GOSPODARSKA ZBORNICA SLOVENIJE SAVINJSKO - ŠALEŠKA OBMOČNA ZBORNICA. VELENJE Velenje, 21. februar 2002 Spoštovani ! Vsak dan ima vsakdo od nas več ati manj dela. Pač toliko, kot si ga naloži sam ali mu ga določijo dolžnosti ali pa preprosto njegova zavest. Na delovnem mestu in doma. Dobri rezultati dela, klime in medsebojnih odnosov se med obema področjema močno prepletajo. Iskreno upamo, da smo vsaj malo pripomogli k temu, da boste Vi in Vaši sodelavci mnogo dni v letu ustvarjali ne le z znanjem, ki ga imate, ampak tudi z dobro voljo, ki bo vaša prizadevanja le obogatila. Podelitev Priznanj Savinjsko-šaleške območne zbornice za leto 2001 smo zase in za vas obeležili tudi v fotografijah . Prosimo Vas, da jih vročite nagrajencem ali ostalim gostom, v kolikor niste to Vi sami. Lepo Vas pozdravljam in se veselim sodelovanja z Vami tudi v bodoče / Od Sama Hribarja Miliča je Vera Pečnik prevzela priznanje za Elkroj CHAMBER OF COMMERCE RUDARSKA 6A AND INDUSTRY O F SLOVENIA SAVINJSKO - ŠALEŠKA CHAMBER OF COMMERCE Sl-3320 VELENJE SLOVENIA TEL: +386 3 89 84 202 FAX: +386 3 89 84 206 HTTP://WWW.GZS.SI CERTIFIKAT it 175 ISO 9 0 0 1 MODA ZA JESEN-ZIMO 2002-2003 I ter nepogrešljivi biseri. Poudarek je na visokih škornjih, širokih pasovih, visokih petah in usnjenih rokavicah. Nosile bomo kratke jaknice s povišanimi pasovi in ponovile se bodo tkanine iz kašmirja, svile, džersija in seveda nepogrešljivi barvni tvidi. Modni so satenasti čeveljčki, bodo se nosili s plaščkom do peta. In kaj bo oziroma je z moškimi? Linije so izredno čiste, nadgrajene z Bahavi rokavčki s preloma stoletja, oblekice punčk, vojaški plašči s pridihom 80. let nam napovedujejo nostalgično prihajajočo zimo. Na pohodu je nova romantika, kije ponovno odkrila žensko skozi čipko, romantične in luksuzne mešanice in čudovite barvne kombinacije. Vrača se veličastna črna barva s poudarkom na rdeči in zlati barvi. Nepogrešljiva sta mehko padajoči krep in džersi ter seveda romantična čipka. Moško krojeni ženski kostimi se morajo spogledovati z romantičnimi detajli in ponovno bo prišla do izraza mala črna obleka z obveznimi visokimi petami in visečimi uhani napredno tehniko obdelave. Ponavlja se tradicija, ki jo dopolnjujemo tako s krojem kot z izdelavo. Nevidni premazi za klasične obleke dodajajo nove zmogljivosti te vrste oblačilom. Za moški svet velja sproščena in mehka linija v športnem pogledu oziroma casualni pristop za linijo prostega časa. Prikrite vojaške detajle kombiniramo z ohlapnimi širšimi proporci hlač. Za ženske pa je kot vam je že znano . A A- enako kot za moške: ponovno je na pohodu jeans, pravo krzno, razkošen žamet, bluzice imajo nabrane rokave in hlače imajo široke zavihke. Oblačila s sveta ljubezni do konjev so vir navdiha za vse čase. Moda je res tiste vrste ženska, o kateri človek nikoli ne ve, ne kaj bo našel in ne kaj bo odkril, toda vedno bo vsak našel nekaj zase, ki ga bo kot nežna nevidna roka popeljala skozi obdobja let, položajev in različnih okusov. Zanesimo se nase in nanjo, najdimo se v njej in ne more nam spodleteti. INTERVJU Dragica Perdun Dela kot tehnologinja, sicer pa je v Elkroju že od prevzema obrata v Šoštanju, opravljala pa je tudi že vrsto različnih del. Med sodelavci je poznana po dobri volji, humorju in po strpnosti -ni slišati, da bi kdaj izgubila kontrolo nad sabo, kljub temu, da opravlja delo tehnologa na dveh montažnih skupinah, tako da se ji vse težave in število sodelavcev vsaj sešteva. Obvladovanje takšnih situacij je sposobnost tistih, ki zaupajo ne le v sodelavce, ampak tudi vase. Na dopustu je letos že bila - v Španiji, kak dan pa si bo gotovo še privoščila. Anica Šorli Sodi med sodelavke z najdaljšo delovno dobo v Elkroju, saj je v podjetju naštela že nekaj čez 34 let. Delati je začela kot šivilja, šivala je kakih 14 let, nekaj časa je delala na medfaznem likanju, že 20 let pa je v krojilnici. Spomini na pretekla leta so v glavnem lepi, kljub temu, da zadnja leta niso rožnata. Skrbi jo, da bo zaradi slabše plače v zadnjih letih njena pokojnina majhna. A kljub financam si želi, da bi jo dočakala in uživala zdrava v krogu tistih, ki jih ima rada. VIKTOR SLAPNIK IN NJEGOVIH 50! Viktor in Abraham Malo zaposlenih v Elkroju rado govori o svojih letih, zato tudi nikoli ne objavljamo Abrahamov, toda sodelavec Viktorje to želel. Saj ni čudno, saj je za svoja leta pravi korenjak, zato se tudi vsi pridružujemo že izrečenim čestitkam in objavljamo fotografijo Viktorja v svečanem trenutku in pa sliko s šopkom svojih najožjih sodelavk. Viktor s “šopkom” sodelavk STRATEŠKI CILJI - OPTIMIRANJE POSLOVANJA - POVEČANJE' IMAGEA IN TRŽNE UČINKOVITOSTI BLAGOVNIH ZNAMK - INVESTIRANJE V OBSTOJEČE IN NOVE DISTRIBUCIJSKE KANALE DOMA IN V TUJINI - UČEČE SE PODJETJE sVi 22 ŽELJE PRIHODNOSTI! Voščila in želje so kakor življenje - minevajo. Voščila in želje so kakor večnost - ostajajo. Stoletja in leta živijo, vedno drugačna, vselej enaka. Vedno enako človeška - topla, iskrena ali prebrisano sebična. Imej čas za premišljevanje - to je vir moči! Imej čas za branje - to je vir modrosti! Imej čas, da boš prijateljica - to je pot do sreče.... Zatorej naj Ti vsi zadnji dnevi poletja odnesejo vse tisto, kar hočeš za vedno pozabiti in naj Ti prva jesenska jutra prinesejo vse tisto, kar si najbolj želiš! Hvala za vsa skupna leta, ki ostajajo za nami! Vaša urednica Vera Pečnik NAŠI VAROVANCI - ansambel ZVONČKI DANAŠNJI DAN SE MALO ZELO MLADIH NADARJENIH OTROK ODLOČA ZA NARODNOZABAVNO GLASBO, zato smo toliko bolj veseli, ker nas je s tem presenetil ansambel ZVONČKI. Prijazna fanta JOŠKO in JAKA izhajata iz Podvolovljeka, Tanja je doma z Rečice in Mojca Ansambel Zvončki v Savinjskem gaju domuje na Pobrežju. Še posebej jih moramo pohvaliti, da so v letošnjem letu s svojo kakovostjo, prisrčnostjo in neposrednostjo zmagali v Italiji na ŠTEVERJANU s pesmico,ki sojo posvetili svojim babicam, katere besedilo je napisala Vera Kum prej. Tako kot nagrado s svojim nastopom osvojijo srca tako mlajše kot starejše generacije. Njihova slika, na kateri Vam jih predstavljamo, pa je nastala v našem prelepem Savinjskem gaju. V Elkroju jim zelo radi pomagamo z oblačili, saj tudi za ta mladi ansambel velja, da moramo znati obleči vse in vsakogar in da v naših oblačilih se mora prijetno počutiti vsak - tudi naša prihodnost - otroci! IZLET - LOG POD MANGARTOM TER BOVEC Predsednica sindikata pripravi vedno zanimiva potovanja - letos so jo mahnili proti izviru Soče, Bovcu in sploh na najlepši konec Slovenije Ob 5. uri smo se odpravili izpred naše tovarne, še vsi malce zaspani, tako, da smo vsi komaj čakali, kje bo prva postaja za jutranjo kavico. Pot nas je vodila mimo Jesenic do Kranjske gore, nato pa preko meje v Italijo. V Trbižu so si nekateri ogledali mesto, drugi pa smo se odpravili po nakupih. Vožnjo smo nadaljevali preko prelaza Predel, do Loga pod Mangrtom, kjer smo si vzeli čas za ogled plazu, ki je pustošil v teh krajih, malo pred Bovcem so nas pričakali člani društva 1313 iz Bovca, oblečeni v uniforme vojakov Soške fronte, prikazali so nam način življenja tedanjih vojakov ter celo zgodovino Kluže ter trdnjave, ogledali smo si rove ter bunkerje iz prve svetovne vojne, ter bili postreženi s kruhom, sirom in rumovim čajem. Pot smo nadaljevali po dolini Soče do Mosta Le kaj opazuje delavski direktor? Mogoče naša brhka dekleta? na Soči, kjer nas je že čakala ladja Lucija in nas je odpeljala na panoramske vožnje po jezeru, na ladji so nam postregli tudi kosilo, imeli smo tudi poroko, za svatbo pa ni bilo časa. Po prijetni vožnji z ladjo pa smo že hiteli z avtobusom proti Tolminskim koritom. Nekateri smo se odpravili na enourni sprehod po čudoviti pokrajini, drugi pa so se lahko zavrteli ob prijetni glasbi ter si privoščili kakšen kozarček. Po ogledu in počitku smo se vračali domov. Zadnja postaja pa je bil Črnivec, kjer se je lahko še vsak malo poveselil. Lep pozdrav Zdenka Zakrajšek PONOVIMO VSAK DAN IN BOMO LAŽJE ŽIVELI Če biti ne moreš borovec vrh grička, pač bodi le grm v dolini -najlepši grmiček na bregu potočka, če nisi drevo na višini. Če nisi grmiček, pač bodi le bilka in cesto okrasi samotno. Če nisi za bobra, pa bodi vsaj ščuka, gladino razburkaj tihotno. Je dosti posadke, en sam kapitan, za vsakogar prostor se najde. Če složni smo skupaj, ni delo zaman, že barka pred ciljem se znajde. Če nisi kot cesta, pač bodi le steza in zvezda, ko sonce zaspi, velikost ne odloča, kdo vzpne se, pogreza. A bodi najboljši, karkoli že si. Pravilo za tiste, ki želijo živeti v miru in se osvoboditi zaskrbljenosti, je naslednje: Ne posnemaj drugih. Poišči sebe - in to tudi bodi! POMEN SIMBOLOV ZA VZDRŽEVANJE TEKSTILNIH IZDELKOV Želimo, naši dragi bralci in kupci, da proučite tale “priložena” navodila o vzdrževanju naših izdelkov in jih tudi upoštevate! Preverjeno je, da bo reklamacij manj! ZAHVALA Ob mnogo prerani izgubi ljubljene žene, mame in babice Ljudmile Petrovič iz Celja se iskreno zahvaljujemo vsem, ki ste nam nesebično pomagali v teh težkih trenutkih. Še posebej se zahvaljujem vsem sodelavkam in sodelavcem, ki ste mi stali ob strani ob hudi izgubi drage mame. Še enkrat iskrena Hvala! Žalujoča hčerka Liljana z družino Če boste upoštevali navodila, bodo hlače ostale takšne, kot so na sliki, leta in leta Delomod prinaša samozavest vsaki poslovni ženski KROJ List za obveščanje delavcev ELKROJ, d.d., Mozirje. Glavna in odgovorna urednica: Vera Pečnik. Uredniški odbor: Vera Pečnik, Ana Boršnak, Zala Blekač, Brigita Jerovčnik, Iva Bitenc. KROJ izhaja občasno v nakladi 800 izvodov. Glasilo spada med proizvode informativnega značaja, za katere se plačuje 8 % davek. NASLOV: ELKROJ Mozirje, Prihova 56, 3330 MOZIRJE, tel.: h.c. 03 583 30 11. Priprava, Tisk: GRAFIKA GRACER Celje DOPUSTNIŠKA NAGRADNA KRŽANKA 2002 Za polton znižani e S Izbornik pri nogometu Šimunda Rimka štev. Gozdna ptica pevka Del gledališča Ameršek Urugvaj Ameriški Neil Panoga A S Naša firma na Prihovi 1000 kg Čas oddiha v Elkroju, ki se bliža Redkejše žensko ime Erbij Izmet kasete ali naboja Lezard Erika Erjavec Krajše ime za Edvard Značaj etos Orientalska Kraj pri Ljubljani Samec srne Ugoden občutek Tavčar Peruanski Indijanec Večji potok Računalniški ukaz za podatke Laznik Agata Prijeten in lep dopust vam želim Žen. ime Gl. mesto Bangladeša pritrjevanje Metalurg Konica Bivša Talisova Tabornik Japonska Nedoločen prislov kraja Sev.amer. stepska zver Devetnajsta črka slov. abecede Kratko besedilo za razvedrilo, enigma Bombažne tkanine (mn) Fordov malček Romana Galij Navita žica Nova Gorica Del kolesarske dirke Veselo naklučje in veliko ugodje Mnogo lepih užitkov na dopustu Nosilca ladje gredelj Ostanek pri gorenju Nestrokov. Grški bog Lantan Ranocelik Gora v Švici Velika posoda za kopanje Himalajska koza ali kraj pri Poreču Četrti rimski kralj Če boste reševali na morju veliko užitkov !!! Znamka švicarskih ur Vranje Letovišče pri Opatiji Žakelj Portugalska Španija Malta Skupek uspobljenih delavcev ali filmski izrez Zavito meso lističe Nagrajenci nagradne križanke: 1 .nagrada - FANIKA MAROLT 2. nagrada - DARINKA TOPLAK 3. nagrada - IVA BITENC Iskreno čestitamo in vam sporočamo, da se z dokazilom oglasite za izplačilo v našem FRS! Nagrade za pravilno rešene križanke: 1. nagrada: 8.000,00 SIT 2. nagrada: 5.000,00 SIT 3. nagrada: 3.000,00 SIT Pravilno rešene križanke pošljite do 30.9.2002 na ELKROJ, Prihova 56, 3330 Mozirje, ge. Martini Plaskan. Celje - skladišče D-Per