GIMNAZIJA ORMOŽ UVODNIK Že kar nekaj časa je minilo, odkar nas je po zasluženih, a žal prekratkih počitnicah ponovno zbudil oglušujoč zvok šolskega zvonca. Za nekatere dijake so se septembra vrata gimnazije odprla prvič in naši novi fazančki so rahlo prestrašeni, a polni pričakovanj ponosno vstopili v šolo. Drugi smo se po dolgem času pozdravili z že znanimi obrazi, z zvezkov in učbenikov odpihnili prah in spet začeli razgibavati naše male sive celice. Seveda pa svojega časa nismo porabili le za učenje, ampak tudi za druge aktivnosti, ki so naše šolske dni malce popestrile. Kot se spodobi, smo septembra naše nove dijake »toplo« sprejeli s krstom fazanov, kjer so nam dokazali, da se ne bojijo izzivov in so pripravljeni trdo delati, da dosežejo želene rezultate. Udeležili smo se raznih predavanj in delavnic, izvedli projektne dneve, veliko pa smo se tudi potepali - ne le po Sloveniji, ampak tudi po drugih evropskih državah. Tako je uspešno minilo prvo polletje. Moram priznati, da se je prvo leto urejanje šolskega časopisa izkazalo za vse prej kot enostavno, ampak zahvaljujoč naši super ekipi novinarjev in fotografov, nam je le uspelo dokončati prvo letošnjo številko šolskega časopisa, kije zdaj pred vami. Želim vam obilo užitkov pri branju. Vaša urednica Mojca Sprejem novincev Krst fazanov S Spoznavni vikend 3-0 Uzgojiteljada Živeti pod črto ali nad njo? 3-3j Tudi mi smo lahko učitelji 3-2 Krašenje jelke Pohod skozi Bistriški Vintgar Uello! G-uten Tag! Bonjour! Privjet! 3-3 Obvladovanje trenutka je obvladovanje življenja KOjTiU.JEMO 5.4 3- 3-7 3-8 3- Ali aaA Ajof “Če želiš uspeti, živi nad črto. Kar narediš danes, namreč zmeraj vpliva na to, kaj bo s teboj jutri.” To so besede, bolje rečeno prepričanje in življenjski motiv predavatelja in mediatorja mag. Janija Prgiča. Jani je človek, ki vidi svoje poslanstvo vtem, da pomaga drugim. V tem, da vodi druge korak za korakom, dokler niso pripravljeni po poti stopati samostojno. In zakaj mu to toliko pomeni? V mladosti je bil sam eden izmed tistih, ki se niso znali odločiti, kaj si želijo v prihodnosti. Ni imel zastavljenih ciljev in spoznal je, da ga je začelo to zelo ovirati. Sprva se ni zavedal, daje s tem, da “živiš pod črto” kaj narobe, vendar je postajal vedno bolj nezadovoljen sam s sabo. Danes, kot sam pravi, posreduje znanje, ki ga je pridobil na točno tak način, kot si je sam želel, da bi ga v preteklosti predajali njemu. Njegova predavanja poslušajo vsi - od najstnikov do uspešnih podjetnikov. Tanka črta odgovornosti je le ena izmed njegovih predavanj in mi smo imeli srečo, da smo mu lahko prisluhnili. Verjetno se sprašujete, kaj sploh je črta in kako je možno živeti nad in kako pod njo. Skušala vam bom pojasniti s primerom. Jani je namreč svoje znanje posredoval prek svojih izkušenj iz življenja in primerov iz vsakdanjega življenja. Primer: nekdo se bo želel vpisati na fakulteto in ga bo strah, svojo odgovornost bo prelagal na nekoga drugega in poiskal vse možne izgovore, zakaj nečesa ni storil, torej v tem primeru, zakaj se je raje odločil za drugo fakulteto, kije veliko lažja. Takemu načinu pravimo življenje pod črto - se ne borimo za to, kar si želimo in se predamo. Lahko pa živimo popolnoma drugače. \Jlii sb, silsl sQs Vse življenje že poslušamo, da se je potrebno boriti za svoje cilje. Potrebno je trdo delati. Res je, da vaja dela mojstra, ampak le, če mojster dela vajo. Prgič meni, da če bomo verjeli v svoje sposobnosti, bomo uspeli. In to je življenje nad črto. TtiAi mi s«io trtkko V sodobnem svetu, polnem tehnologije, je do različnih podatkov najlažje dostopati prek računalnika in mladi to tehnologijo danes kar dobro poznamo. Zato smo se odločili, da bomo tudi starejše občane naučili nekaj osnov uporabe računalnika. Teden dni smo se dobivali vsak dan, od ponedeljka do petka, ob dogovorjeni uri in se družili v šolski računalniški učilnici. Tiste, ki so se z računalnikom srečali prvič, smo začeli učiti osnov. Za začetek je bilo to prižiganje računalnika. Zapomniti si je potrebno, da smo mi tisti, ki vplivamo na to, kar se nam dogaja. Pozitivne misli in volja bodo zmeraj prinesle dobre stvari. Zame danes uspeti pomeni, da uspešno zaključim šolanje, se vpišem na željen faks in se zaposlim. Za nekoga drugega je uspeh, ko je na koncu mesca nagrajen s plačo za trdo delo in spet za nekoga tretjega, da osreči svoje vnuke. Za vse to je potrebno nekaj volje in truda in najpomembnejše, odločitev, da živimo nad črto! r---------- ; Monilca 1 _________■* Tečaja so se udeležili tudi udeleženci, ki so bili z nami že prejšnje leto in takšni, ki doma že nekaj časa uporabljajo računalnik. Tem smo skušali odgovoriti na vprašanja, ki so se jim porajala v zvezi z računalnikom. Večino je najbolj zanimal splet. Tisti, ki še niso imeli računa elektronske pošte, smo jim ga ustvarili, da so si lahko med seboj dopisovali. Nekateri so si zaželeli tudi facebook profil, spet druge pa je zanimalo, kako na spletu poiskati recept za slastno kosilo. Nekateri smo nekaj časa posvetili tudi uporabi mobilnega telefona in tabličnih računalnikov. Zraven vsega učenja je vedno ostal tudi čas za kavo in prijetno druženje. Med klepetom s starejšimi, smo se tudi mi kaj naučili in pridobili nekaj novih izkušenj. Zadnji dan našega tečaja smo podelili našim gostom tudi potrdila o opravljenem tečaju in droben spominek na Gimnazijo Ormož, vrečko čaja s šolskega zeliščnega vrta. Med tečajem smo spoznali, kako je biti učitelj, saj smo bili za en teden tudi mi na nek način učitelji. Znanje, ki ga imamo, smo se trudili podati na čim enostavenejši in za razumevanje preprost način. Tečaj smo zaključili z upanjem, da so tečajniki pridobili nekaj novega znanja in da bodo od sedaj tudi sami uporabljali računalnik, da si olajšajo delo. ........* ; Kluša ', \M' lil s&, sj/sl sb Kot vsako leto, smo tudi letos dijaki stopili skupaj in se potrudili za pripravo prazničnega božičnega vzdušja v naši gimnaziji. Vsak razred seje posvetoval, kakšne okraske bi izdelali za božično jelko, ki nam jo je naš hišnik postavil v avli šole. Ko smo zaključili izdelovanje okraskov, smo se vsi dijaki 11. decembra zbrali v avli, kjer smo ob prijetnem druženju okrasili jelko s posušenimi pomarančami in marmeladnimi piškoti, s katerimi smo se tudi sami posladkali. Ker vzdušje ne bi bilo praznično, če ne bi bilo božične glasbe, smo uporabili kar šolski radio. Tako je minil še en dan, poln veselja, izmenjanih besed in domačega, prijateljskega vzdušja, ki nam bo prav gotovo ostal v spominu. .........■. i Spela K. I PokoA skozi £is4riski ViivtigAv’ il^-llo! 0 Med igro, matematiko in besedami Mogoče se zdi nenavadno, kako bi lahko matematiko povezali z besedo, ali celo igro, saj nas misli na ta »življenjsko uporaben predmet« takoj ponesejo k formulam ali h kakšnim zapletenim postopkom, a je mogoče. Za dokaz, da je temu tako, smo v navedeni delavnici, pod vodstvom profesorja Radovana Milovanoviča, skušali razvozlati uganke, ki bi jih lahko pripisali »matematični logiki«, pa se tudi sami preizkusite v naslednji: Polž potrebuje uro in pol, da preleze krog v smeri urinega kazalca; ko leze v nasprotni smeri, pa potrebuje za isti krog le 90 minut. Od kod ta razlika? (odgovor: Ni razlike, ura in pol je devetdeset minut, tako da polž potrebuje v obe smeri enako časa) Zanimivo, kajne? V tej delavnici smo se potemtakem naučili, da je matematika lahko tudi zabavna. r__ ! Alenka ! "Smeh je pol zdravja" Kako bi vsak posameznik izmed nas v današnjem svetu, polnem nasprotij, stresa in obremenitev še sploh preživel vsaj en dan brez kančka smeha in veselja? Smeh je pravo naravno zdravilo, ki nam pomaga vsaj za trenutek odmisliti slabe misli, ki nam ves čas vsiljujejo negativne občutke. Tako kot imajo športniki treninge za krepitev mišic, imamo vedno več pripadnikov joge smeha, ki je tudi nekakšen trening, kjer »krepijo« smeh. Njihov najpomembnejši cilj je, da jim smeh preide v navado in posledično zmanjšuje stres. Marsikdo v naši gimnaziji za to še ni slišal, oz. si ni mogel predstavljati, kako poteka joga smeha. Zato smo v tednu zdravja povabili Zvonka Pukšiča, ki nam je na hitro predstavil psihološki pomen smeha, zakaj je pomemben, na kakšen način nas brani pred mnogimi boleznimi in kako nam bistveno olajšuje ovire v življenju. Za tem smo se skupaj posedli v krog in izvajali različne vaje, ki so nam bile tuje. Opravili smo le delček te vse bolj popularne joge in spoznali nekaj novega, mogoče je tudi v katerem vzbudilo resno zanimanje za še podrobnejše spoznanje joge smeha. -------1 : Spela n: Francoščina: Pravo prijateljstvo; ki premaga vse ovire Vous parle Franpaise? No? Un peu? No?... Ni panike, pomagajo vam lahko naše dijakinje, ki se že dve leti učijo francosko. Tako so francoščino in francosko hrano vključile tudi v projektne dneve in nastal je zanimiv dan, ki ga je obarval francoski film Prijatelja oziroma Intouchables. Govori o dveh sprva nenavadnih ljudeh, ki ju je združila usoda in potreba po višjem cilju. Pred očmi nam film slika podobo revnega afriškega priseljenca Francoza, ki se zaposli pri navidezno srečnem, a paraliziranem starejšem in bogatejšem francoskem belcu. Čeprav sprva delujeta kot neuravnovešen par, pa na platna prinašata svežino mladostnih priseljencev in starih nergačev, kjer ne manjka zanimivih besednih dvobojev in zbadljivk. Iz besednih dvobojev se razvije čudovito življenjsko prijateljstvo. Tako ta nenavadna dvojica premaguje težave na poti, rešuje komične situacije, v katerih se znajde in gledalcu pokaže pomen pravega prijateljstva. Dijaki, ki obvladajo francoščino, so bili najbolj navdušeni nad pristnim in smešnim govorom, izvirnimi dialogi in komičnimi zapleti. Tudi preostali so uživali, saj so kakopak nastavili slovenske podnapise za malo manj vešče. Ob koncu so dijaki delavnico zapustili bogatejši ne le v poznavanju francoskega jezika, ampak tudi duha prijateljstva, ki danes, za štirimi stenami in zasloni socialnih omrežij, zamira. I Janja Z.l Energija in hrana Hrana predstavlja vir energije za ljudi in živali. Z njo mora povprečen človek na dan zaužiti približno 8400 kJ (cca 2000 kcal). Različna hrana se razlikuje po svoji energijski vrednosti. To je količina energije, ki jo pridobimo s sežigom 1g substance. Energijo, ki jo pridobimo s hrano, so dijaki spoznavali in odkrivali v delavnici Energijska vrednost živil. Delavnica je potekala v ponedeljek, 21. 12. 2015, in torek, 22. 12. 2015, pod vodstvom profesorja Petra Luknjarja v sklopu projektnih dni Ostanimo zdravi. Kaj, ko bi poskusili Urbhanize? A najprej se moramo vprašati, kaj sploh je Urbhanize? Gre za hip hop fitnes program, ki je mešanica hip hopa, Street danca in indijskega/pakistanskega ljudskega plesa Bhangre. Tudi sami smo se preizkusili v tem »novem plesu«, večini neznanem, ki nam ga je predstavila Mojca Svetina prek plesnih korakov. Zelo hitro smo se vživeli v ritem, posebej pa so uživali fantje. Urbhanize je podoben zumbi, ločita se po glasbi, ki ju spremlja - zumba vsebuje v glavnem latino ritme. Urbhanize je dobra pot, da smo in ostanemo zdravi. ........ ' Alenka ; Eksperimentiranje je potekalo v vajalnici s kalorimetrijo. To je metoda, pri kateri določimo energijsko vrednost živila tako, da hrano sežgemo in izmerimo, za koliko seje segrela znana količina vode. Za vzorce živil so dijaki posegali po arašidih, pokovki, orehih in bučnih semenih, torej živilih, ki vsebujejo veliko maščobe. Po nekaj sežganih vzorcih, meritvah, računanju in veliko dima so dijaki ugotovili, da lahko največjo energijsko vrednost pripišemo maščobam. Udeleženci delavnice so bili zelo zadovoljni, saj so na zabaven način sami odkrili nekaj novega in koristnega za svoje zdravje. ________ ‘Ana Klinci Po napornih, a zanimivih dneh, smo zadnji šolski dan preživeli v matičnih učilnicah, kjer smo pojedli zdrav zajtrk -domači kruh in med - ter se posladkali s piškoti, ki smo jih spekli dijaki. Po dveh razrednih urah je sledila proslava ob dnevu samostojnosti in enotnosti, na koncu pa nas je obiskal še dedek Mraz, ki je vsem uporabnikom mobilnih telefonov razdelil praktična darila. Končno so se lahko zaslužene počitnice začele. 1 krtnirn 1 v;i - fazancki r i ■; .V’ ;; / K r ^ ^ I1 H L tTt Od začetka šolskega leta se v naši gimnaziji sprehaja kar 33 novih obrazov. Pridružilo se nam je namreč 23 dijakov gimnazijskega programa in 10 dijakinj, ki obiskujejo program predšolske vzgoje. Od dneva, ko smo jih popisali do neprepoznavnosti, je minilo že kar nekaj časa. Prvošolčki so imeli čas spoznati svoje sošolce in pa tudi nas. In zdaj, ko naši prvošolčki niso več tako prestrašeni, kot so bili prve dni, smo se odločili, da jih malo povprašamo o prvih vtisih v gimnaziji, profesorjih ter seveda o nas dijakih višjih letnikov. Pesnili so pesmice, se poskušali prikupiti profesorjem in hvalili dobro hrano ter seveda super sošolce in prijazne dijake višjih letnikov. sST 43 E v' Urikofr pttoeaM' P* ** puuzned. Larisa Kumer Ilaijufl, tudio> Zala Šešerko 5 -X ^mam. MT m" r-" ^ekAkmdiB^zahm-. : Joh^ poak pa zanimiv- Grega Rubin • Lucija Fekonja torej povedali letošnji prvošolčki. Mi jim pa lahko zaželimo uspešno šolsko leto in čim boljše počutje v naši družbi in profesorjev. Po tem, kaj so nam povedali, je verjetno vsem jasno, da je bil začetek šolskega leta uspešen, tako da - le "e^ P»V*aa@en£ pmnapaU. ? P™*4™1* dHaham. Imuna tudi ' iemiadi z noaimi , ki nam dnina Meta Ivanuša rai 1 Lana Munda , ' ^ 1-: se- yreJJž3V^> Dijakinji 1. letnika Gimnazije Ormož, Ana Klinc in Nuša Žinko, sta 18. 9. 2015 na kulturni prireditvi Krajevne skupnosti Ormož prejeli priznanje Krajevne skupnosti Ormož za izjemne rezultate na področju raziskovalnih nalog in tekmovanj. Lahko naštejeta nekaj svojih priznanj? ANA: Priznanje iz biologije, Cankarjevo priznanje, priznanje iz logike ... NUŠA: Priznanje iz znanja o sladkorni bolezni, priznanje za raziskovalno nalogo, priznanje iz matematičnega kengurujčka ... Katero je vajino najljubše priznanje? NUŠA IN ANA: Priznanje za raziskovalno nalogo, (smeh) NUŠA: Na tem tekmovanju se naučiš veliko novega in raziskuješ, je pa tudi zelo obširno in zahtevno. ANA: Pridobiš tudi zanimive podatke o novi temi. Zakaj je občinsko priznanje za vaju pomembno? Na katero tekmovanje sta se najbolj pripravljali? ANA: Za tekmovanje iz biologije, ker je bila tema zelo obsežna in smo se morali naučiti veliko novega, ne da bi imeli o tej temi dobro predznanje. NUŠA: Na vsa tekmovanja sem se veliko pripravljala. Mogoče res najbolj na tekmovanje iz raziskovalnih nalog. Na kateri svoj dosežek sta najbolj ponosni? ANA: Zelo sem ponosna na vse svoje dosežke, saj sem vanje vložila veliko truda. NUŠA: Jaz pa sem najbolj ponosna na priznanje iz področja raziskovalnih nalog. NUŠA: Menim, da je izjemen uspeh, če ti krajevna skupnost podeli priznanje. Seveda sem tudi ponosna, (smeh) ANA: To je tudi neke vrste pohvala in plačilo za trud s strani krajevne skupnosti. r-------- ! Larisa 1 ________ Speed badminton Natja Novak Zibret je dijakinja 1. letnika programa predšolske vzgoje v Gimnaziji Ormož. Znana je po tem, da se ukvarja z nekoliko drugačno različico badmintona, imenovano hitrostni badminton ali speedminton. Pozdravljena. Nam lahko poveš, kaj si trenirala v osnovni šoli? Trenirala sem in še treniram speedbadminton. Kdaj si se pa odločila, da boš začela trenirati ta šport? Za to, da bom trenirala, sem se odločila lani konec avgusta, saj me je navdušil bratov trening. Kaj je bil glavni razlog, da si se odločila za speedminton? Za speedminton sem se odločila ravno zato, ker mi je bil všeč kot šport. Glavni razlog je bil obisk bratovega treninga pri speedmintonu, saj tudi on trenira. Ko sem bila tam, sem spoznala njegovega trenerja. Takrat mi je trener še podrobneje opisal ta šport in mi dal lopar, da sem tudi sama preizkusila, kaj je speedmiton. Takoj mi je bilo všeč, zato sem se odločila za treninge. Rekla si, da ti je bratov trener opisal speedminton. Kako poteka igra? Igra se igra na dveh poljih, velikosti 5,5 x 5,5 metra. Vsak igralec ima tri servise in poskuša zadeti nasprotnikovo polje. Igra se igra do 16 točk ali na 2 točki razlike. Katere pripomočke uporabljate pri speedmintonu? Pri speedmintonu uporabljamo trak za polje, lopar in žogico. 34 Kolikokrat na teden treniraš? Trenutno treniram enkrat tedensko, zaradi šole pač ne gre večkrat. Prej sem trenirala dva- do trikrat tedensko. Kako uspešna si na tekmovanjih? Mislim, da sem, glede na število treningov, še kar uspešna. Na kolikih tekmovanjih si sodelovala? Kakšni so tvoji uspehi? Bila sem že na kar petih tekmovanjih in sem zelo zadovoljna, saj sem dosegla enkrat 1. mesto in kar dvakrat 3. mesto. Po tvojih dosežkih in zadovoljstvu lahko sklepam, da boš s treningi in tekmovanji nadaljevala? Tako je, s svojimi treningi bom nadaljevala, saj hočem postati še boljša kot sem. Tudi tekmovanj se bom udeleževala, kot sem se jih do sedaj. Natja, hvala za odgovore. Želim ti veliko uspehov še naprej. 'Veronika B.; Glasba kot sprostitev Vsak dan po televiziji in na socialnih omrežjih spremljamo zvezdnike. Zakaj ne bi poiskali kakega pevca ali pevke tudi v naši gimnaziji? Pogovarjala sem se s Polonco Štampar, ki že dolgo poje in s svojim glasom bogati šolske prireditve. Povprašala sem jo, zakaj poje, kdo jo navdihuje in kako vse to usklajuje s šolo. Kako dolgo že poješ? Kdo te je navdušil za petje? Pojem že od malih nog. Navdušila me je predvsem družina, kasneje tudi prijatelji. Veliko motivacije pa sem dobila ob poslušanju drugih dobrih in uspešnih glasbenikov. Če se ne motim, igraš tudi kitaro. Zakaj ravno ta inštrument? Res je. Nimam ravno posebnega razloga, videz, še posebej pa zvok inštrumenta, mi je zelo všeč, saj ga prav tako uporabljam kot spremljavo svojega petja. Katero zvrst glasbe najraje poješ? Imaš trenutno kakšno najljubšo pesem? Igraš še kateri drugi inštrument? Da, zraven kitare igram še klavir in frajtonarco. Obiskuješ ure solo petja? Ali je to zgolj ljubiteljsko? Ure solo petja sem začela obiskovati v letošnjem šolskem letu pri profesorici Moniki Kelenc, ki mi je že zdaj v veliko pomoč, drugače se petja učim sama. Ti to znanje glasbe koristi tudi v šoli pri pouku? Ja, še posebej pri glasbi in na praktičnem usposabljanju z delom, kjer lahko svoje glasbene spretnosti zelo koristno in poučno uporabim. Rekla bi, da mi je delno všeč vsaka zvrst glasbe, če pa bi morala katero izpostaviti, bi bili to najverjetneje pop in soul zvrsti. Imaš vzornika, pevca, pevko pa katerem se zgleduješ? Da, imam kar nekaj vzornic, kot so Adele, Etta James, Whitney Houston, Beyonce, Celine Dion, Mariah Carey in še bi lahko naštevala. Pri njih mi je najbolj všeč, da z močjo, višino in načinom petja izražajo svoja čustva na takšen način, da se dotaknejo tudi poslušalcev. Kakšni so tvoji načrti, nameravaš nadaljevati z glasbo? Za bodočnost nimam posebnih načrtov, kar bo prišlo, bo pač prišlo, sem pa prepričana, da glasba ne bo nikoli izginila iz mojega življenja in da se bom z njo ukvarjala še zelo dolgo. Ti zraven glasbe in šole ostane še kaj časa za druge hobije? Vsekakor. V prostem času rada rišem ali pa se družim s prijatelji, ko je lepo vreme pa se rade volje odpravim na kolo ali pa grem na sprehod s svojim psičkom. Vsi se pred javnim nastopanjem srečujemo s tremo. Jo imaš tudi ti? Imaš kakšne posebne tehnike, s pomočjo katerih se umiriš? Kaj priporočaš drugim, kako naj se umirijo? Tako kot vsi drugi, imam tudi jaz tremo, po navadi ne prevelike, ampak vseeno. Vse je odvisno od tega, kdo je občinstvo. Če imam veliko tremo, si pred nastopom govorim, da zmorem, da ne bom razočarala sebe in da bom nastop izpeljala, kar se da dobro po svojih najboljših močeh. Skratka verjamem vase. To priporočam tudi vsem drugim, ki imajo težave s tremo in se z njo težko soočajo. Hvala Polonca. Še veliko zapetih pesmi in obilo veselja ob petju še naprej. Kluša I. 1 >V vsaki stvari nekaj dobrega, samo najti jo je treba« Hana, lepo pozdravljena. Si ena opaznejših dijakinj 2. a Gimnazije Ormož, saj sodeluješ v dijaški skupnosti Gimnazije Ormož, debatnem klubu in gledališki skupini. Kdo te je navdušil za udejstvovanje na teh področjih? Ko sem bila še precej majhna, sem s svojim dedkom, ki je bil režiser in je gojil ljubezen do slovenske besede, dostikrat hodila na vaje. Rada sem gledala, kako je svojim igralcem dajal nasvete, jih popravljal, samo da bi bil rezultat na koncu odličen. Med predstavami sem bila v zakulisju in tudi med publiko. Predstave sem gledala tudi trikrat zaporedoma. Rada sem gledala dedka, kako piše dialoge na svoj pisalni stroj. Česar ne bom nikoli pozabila, je trenutek, ko je bilo predstave konec. Na oder so povabili dedka in mu ploskali in se zahvaljevali, ves trud je bil poplačan in s tem seveda še ena njegovih odličnih predstav. Seveda ne smem izpustiti babice, ona me je učila retorike in javnega nastopanja, pa tudi moj oče mi je dal pobudo pri knjigi in gledališču. Torej nastopanje me spremlja že od malega in takrat sem se tudi navdušila nad tem. Si tudi podpredsednica dijaške skupnosti. Kakšne funkcije opravljaš? Naloga podpredsednice je, da nadomeščam predsednico, ko je ni, vodim sestanek in ji pomagam pri organizaciji. Ko se na sestanku pojavi kakšna nova ideja, to takoj posredujem v naš razred in obratno. Kakšni so občutki, ko si nekako »glas ljudstva«? To me izpopolnjuje, saj na tak način izrazim mnenje drugih, ki si tega ne upajo, in nekako s tem zagovarjam sebe in isto misleče ljudi. S čim se bo letos ukvarjala dijaška skupnost? Dijaška skupnost pripravlja prireditve, izvaja diskusije, uvaja novitete. Vglavnem premleva nove predloge za šolsko leto in Obiskuješ tudi gledališko skupino. Kaj pripravljate letos? Trenutno samo vadimo gibanje v prostoru in mimiko, v kratkem boste tudi vi izvedeli za naslov predstave, za zdaj pa naj bo presenečenje. Nekatere je strah javnega nastopanja, kako pa je s tem pri tebi? Že od malih nog veliko nastopam, tako da mi je stik z ljudmi nekako prirojen. Če sem odkrita, sem tudi sama včasih malo živčna, ker hočem, da vse poteka perfektno. Kljub temu nastopanje zame ni noben tabu, ker so me k temu vedno spodbujali moji bližnji. Se v prihodnosti vidiš v kakšnem poklicu v gledališču? Po pravici povedano, nimam pojma. Vem pa, da bo to vedno ostal moj hobi in se bom s tem ukvarjala vzporedno z drugimi dejavnostmi, sicer pa kdo ve, mogoče pa kdaj... Letos se odpravljaš tudi na debatni turnir v Estoniji. Kako potekajo priprave na turnir? Rahlo naporno zaradi zbiranja vseh teh informacij in seveda prevajanja besedila v angleški jezik, vendar smo navdušene in se res zelo veselimo potovanja v Talin. Pri debati je tako, da moraš včasih zagovarjati tudi mnenje, s katerim se ne strinjaš. Je to težko zagovarjati? Teje ravno čar tega krožka,da moraš pogledati tudi iz druge perspektive in se znajti v določeni situaciji. In ja, seveda je na začetku težko razmišljati o neki stvari v popolnoma drugačni luči, ko pa sam trdiš ravno nasprotno, vendar to vzamemo kot izziv in ravno to dela debato zanimivo in unikatno dejavnost. Kako potem poiščeš dobre strani nekega mnenja, ki ga zagovarjaš? V vsaki stvari je nekaj dobrega samo najti jo je treba. Je pa tudi res, da lahko na neko stvar gledaš iz različnih perspektiv in ravno to ti da odgovor, ki ga iščeš. Hvala za tvoj čas. V naši šoli imamo veliko talentiranih dijakov. Pisali smo že o športnikih, plesalcih, jezikoslovcih ... Tokrat se nam bo predstavila glasbenica, dijakinja tretjega letnika, Monika Petek, ki se že vrsto let ukvarja z glasbo. Lepo pozdravljena Monika. Koliko let in katere instrumente vse igraš? Pozdrav. Začela sem z diatonično harmoniko, ki jo igram že 11 let, druga instrumenta, kot sta klavir in kitara, pa sem se naučila mimogrede in ju igram približno 5 let. Kakšni so bili tvoji začetki na glasbeni poti? Začetki glasbene poti so bili kar težki, saj je bilo veliko padcev. Ves trud in čas, ki sem ju vložila v igranje, sta se obrestovala ter pokazal rezultate, ki se kažejo v povabilih na nastope, dosežkih na tekmovanjih. Veselili sta me tudi družba in pohvale, ki sem jih dobivala Kako dolgo se že ukvarjaš z igranjem harmonike in kdo te je zanjo navdušil? Z diatonično harmoniko se ukvarjam že od malih nog in jo igram 11 let. Za njo me je navdušil sorodnik, ki sem ga videla igrati na neki prireditvi. Skupaj sva bila tudi na Danskem in brez harmonike ni šlo. Kakšni so tvoji občutki in mnenje o tej državi? Moji občutki in mnenje o celotni državi so bili odlični. Oba so naju lepo sprejeli ter bili navdušeni nad skladbami, ki sva jih igrala. Deluješ samostojno ali si tudi članica kakšne skupine? Trenutno delujem samostojno. Imaš tudi kakšnega vzornika? Katerega? Moj vzornik v glasbi je vedno bil izjemen pianist Maksim Mrvica. Pri diatonični harmoniki pa Slavko Avsenik. Si tudi že nastopala s kakšno znano osebnostjo oziroma si želiš s katero znano osebo še nastopiti? Da, nastopala sem z Zoranom Lupincom, s katerim sva skupaj igrala, ter s skupino Čuki. Želim si igrati s skupino Modrijani in z Zoranom Zorkom. Na katere dosežke si najbolj ponosna? Dobila sem srebrno priznanje na tekmovanjih glasbenih šol in razna druga priznanja ter pokal. Imaš kakšne druge hobije? Zelo rada berem in fotografiram, rada imam tudi šport. Veliko časa pa seveda preživim z notami in poskušam ustvarjati svoje lastne skladbe, ali pa se samo zamotim z igranjem. Kaj načrtuješ v življenju? Se vidiš v glasbi tudi profesionalno? Že od malih nog si želim, da bi ustanovila skupino, v kateri bi tudi sama igrala. Kasneje želim delati na profesionalni ravni, mogoče v poučevanju teorije in instrumenta. Monika, hvala za tvoj čas. Želim ti veliko uspeha na tvoji nadaljnji poti in vse dobro za naprej. ; David i Hvala. Ali »te- vedeli... ... da zarodek pri treh mesecih dobi prstne odtise? ... da je polna luna je devetkrat svetlejša od krajca? ... da človek prej umre od nespečnosti kot od stradanja? Smrt namreč nastopi po desetih dneh brez spanja, medtem ko pri stradanju po nekaj tednih. ... da povodni konj odpre usta tako široko, da v njih lahko stoji 1,2 metra visok otrok? ... da lahko čebela leti do 24 kilometrov na uro? ... da je prašič edina žival, ki lahko dobi opekline od sonca? ... da snežinke potrebujejo približno uro, da padejo na tla? ... da je kameleonov jezik dvakrat daljši od njegovega telesa? ... da je v Chicagu prepovedano jesti v prostoru, kjer gori? Vsavi števila iz majhnih krogcev tako, da bodo vsote navpično in vodoravno seštetih števil v krogih dale enako vsoto kot v kvadratih. Blondinka hodi po eni strani reke. Na drugi strani zagleda še eno blondinko in jo vpraša. "Kako pridem na drugo stran?" Blondinka odgovori: "Saj si na drugi strani! Janezek pride v gostilno in naroči alkohol. Natakar mu pove, da je prodajanje alkohola mlajšim od 18 let prepovedano. Janezek začne jokati in natakar ga vpraša zakaj joče. Odgovori mu da so mu doma rekli, da Če bo pil alkohol, bo dobil mačka. Pride Janezek iz šole s spričevalom in ga pokaže očetu: Oče: »Čestitam.« Janezek: »Zakaj? Saj so na spričevalu same enke.« Oče: »Ja, čestitam ti, da si mi upal pokazati spričevalo« 8 2 ENAKI DETAJLI Sliki imata sedem enakih detajlov. Katere? V soh se učijo, kako tvoriti stavke. Ob koncu ure je cas se za nekaj vaje. Učiteljica: "Tvorite stavek, ki vsebuje besedo ananas." sadež^ ^ ^ ^pe,Ca "Ananas Je tropski "Pridna," reče učiteljica. Metka. Ananas je zelo dober." Učiteljica: "Tudi dobro." Na koncu dvigne roko tudi Jure. Učiteljica mu da besedo. On pa: "Ata ie jedel kosilo, A NA NAS je Čisto pozabil." Mali Peter si je želel 100 evrov. Vsak dan je prosil Boga, da mu jih pošlje, ampak jih ni in ni dobil. Pa se odloči, da mu bo poslal pismo. Ker na pošti niso vedeli, kaj bi s pismom, naslovljenim na Boga, so ga poslali vladi. Pahorja je pismo ganilo in se odloči, da bo poslal 5 evrov, ker kaj bi mali Peter s toliko denarja. In tako Peter dobi 5 evrov; navdušen nad odgovorom se odloči poslati pismo zahvale: Dragi Bog! Zahvaljujem se Ti, ker si mi poslal denar. Samo ne pošiljaj več preko vlade, ker so lopovi pobrali 95 evrov. Tvoj Peter Anekdote James Cook Ko je kapitan Cook odkril Avstralijo, so mornarji na ladjo pripeljali čudno žival, ki ji niso vedeli imena. Stopili so nazaj na kopno, se pozanimali pri domorodcih in povedali: »To je kenguru.« Minilo je precej let, preden se je razvedelo, da 'kenguru' pomeni: »Kaj pravite?« Abraham Lincoln Nekoč se je Abraham Lincoln s prijateljem pogovarjal o steklini. Prijatelj ga je vprašal, kaj bi naredil, če bi ga ugriznil stekli pes. »Zahteval bi svinčnik in papir,« mu je odgovoril Lincoln. »Da bi napisal oporoko?« »Ne, temveč da napišem seznam politikov, ki jih želim ugrizniti.« Platon Ko so modreca Platona vprašali, če upa, da ga bodo po njegovi smrti slavili, jim je zagotovil naslednje: »Upam, da me bodo slavili tisti, ki so zdaj živi; v prihodnosti pa mi slava tako ali tako ne uide.« IStaša in Mojca!