IZ RAZREDA 38 Matematika v šoli, št. 2., letnik 28, 2022 Rezultati Tine Maze in merila za razpršenost podatkov Mitja Vatovec Osnovna šola Sostro Razred: 9. Časovna opredelitev (število ur): 1 Vsebina: Obdelava podatkov in verjetnost – srednje vrednosti, merila za razpršenost in verjetnost Cilji: Učenec: • uredi podatke, • določi modus, mediano in medčetrtinski razmik, • predstavi podatke s škatlo z brki, • določi verjetnost dogodka, • predstavi svoje ugotovitve. Tehnični pogoji za izvedbo: • delo v parih, • uporaba učbenika in zvezka, • povezava do videa (https://www.youtube.com/watch?v=5pfV7BAWMXE). Dejavnosti učitelja: • navodila za delo, • spremljanje dela učencev, • motiviranje, usmerjanje in vrednotenje. Dejavnosti učencev: • samostojno delo v parih, • obdelava podatkov, • izdelava predstavitve, • predstavitev raziskave. Še nekaj povratnih informacij na zapisani primer Ana Canzutti Tjaša Gašpar Nataša Budna Stanta Odličen primer. Ob pregledu in vaši predstavitvi primera sem takoj videla, kako navdušeno bi učen- ci iskali podatke svojih najljubših športnikov in jih potem obdelali. Primer, da je škatla z brki dejan- sko brez brka, je res odličen za razpravo. Tako naša Tina ni poskrbela samo za izvrstno sezono, ampak tudi za odličen šolski primer :) Odlična motivacijska naloga, zelo me je pritegnila in verjetno bo tudi učence. Videoposnetek pa je še pika na i. Čeprav je priprava mišljena brez uporabe Excela, vidim potencial, da nalogo uporabim tudi v raču- nalniški učilnici. Že sam naslov me je pritegnil k branju naloge. Zelo dobro zastavljana naloga, ki jo lahko nadgra- dimo z delom v računalniški učilnici. UČNI LIST 39 Matematika v šoli, št. 2., letnik 28, 2022 V sezoni 2012/2013 je Tina Maze osvojila naslednje uvrstitve na tekmah za svetovni pokal: 1, 3, 1, 2, 4, 1, 2, 1, 4, 5, 1, 2, 3, 2, 5, 1, 4, 2, 3, 2, 3, 3, 1, 12, 1, 2, 1, 4, 10, 20, 3, 1, 4, 1 1. Določi modus, mediano in medčetrtinski razmik uvrstitev Tine Maze. Nariši tudi škatlo z brki. Podatke najprej uredi. __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __ a) Mo = _____ b) Me = _____ c) medčetrtinski razmik __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __, __ Q 1 = _____ Me = Q 2 = _____ Q 3 = _____ Q 3 – Q 1 = _____ – _____ = _____ d) škatla z brki 2. Na televiziji bodo prenašali posnetek ene izmed tekem te sezone. Določi verjetnost dogodka, da bodo predvajali tekmo, na kateri je: a) Tina zmagala. b) bila Tina 6. c) bila Tina na stopničkah. d) bila Tina uvrščena med prvo trideseterico. Nemogoč dogodek je dogodek _____, gotov dogodek je dogodek _____ ter slučajna dogodka sta dogodka ____ in _____.