Ustalitev - dolgotrajen proces Stabilizacija — ali kakor lepo po sloven-sko pravimo: ustalitev. Vsak dan izgovarja-mo, poslušamo, čitamo to čarobno besedo, ki je v svojem pomenu tako splošna, a ven-darle vsi vemo, kaj hočemo povedati z njo. Ko vsak dan govorimo o boju za ustalitev, o poteh, ki naj bi nas pripeljale do tega ravnovesja y celotnem življenju družbe, se vendarle zdi, kako se vse premalo zaveda-mo, da naj bi bil končni učinek prizadevanj za ustalitev y letošnjem letu ,samo' dve mi-lijardi dolarjev deviznega primanjkljaja. Be-sedo »samo« smo uporabili predvsem zato, da bi opozorili na vso težavnost naloge, ki naj bi jo uresničili do konca leta, kajti lan-sko leto je imela Jugoslavija 3,3 milijarde dolarjev deviznega primanjkljaja. O tem, da bo boj za ustalitev izredno te-žak in zahteven, smo si vsi edini. Veliko-krat lahko beremo razne recepte in ukrepe, ki naj bi pripomogli k uresničitvi zadanc naloge, a kaj, ko se precejkrat zdi, da na nekatere probleme gledamo dokaj laično, površinsko. Naj jih naštejemo samo nekaj: »Z nafto je treba varčevati. Težke tovo-re je treba s cest preusmeriti na železnico, pravimo. Ob vseh teh besedah pa pozablja-mo, da železnici primanjkuje vagonov in aa mora, če hoče uresničiti te naloge, najeftiati dodatne vagone v tujini — za devize. Usnjarska industrija izvozi velik delež svojih proizvodov. Toda večino kož za pre-delavo uvozi — za devize. Usnjarji bi sicer lahko dobili več kož doma, toda kože iz uvo-za so za pridelovalce za več kot deset dinar-jev po kilogramu cenejše kot domače. Zara-di tega klavci precejšnjih količin kož ne pro-' dajo usnjarski industriji, pač pa jih pora-bijo v druge manj koristne namene. Še bi lahko naštevali, a že ta dva prime-ra dovolj zgovorno potrjujeta dejstvo, da ustalitve ni moč izpeljati čez noč, pač pa je to dolgotrajen proces, ki se ga je treba lotiti z vso resnostjo in strokovnostjo. Ne-katere napake pri planiranju potreb ima-jo visoko ceno, toda z enim zamahom jih ni moč odpraviti. Zato je sedaj toliko bolj važ-no, da se na teh napakah nekaj naučimtJ in zagotovimo, da do njih ne bo več prihajalo. To je vsekakor izredno težka in odgovorna naloga, ki pa smo jo sposobni uresničiti. SLOVINOVO VINO V ZDA (ak) Slovin je dosegel z lanskoletnim izvo-zom prvih 300.000 litrov jugoslovanskih vin v ZDA pomemben gospodarski uspeh. Ker so ameriški kupci ugodno sprejeli vina z ime-nom AVIA, so se s partnerjem Coca-colo do-govorili, da bodo v naslednjih petih letih iz-enačili vrednost izvoženega vina in uvožene-ga koncentrata. Slovin namreč v osmih jugo-slovanskih polnilnicah letno napolni okoli 85 milijonov litrov Coca-cole, za katero morajo uvoziti za štiri milijone dolarjev koncentrata. Načrtujejo, da bodo leta 1985 v ZDA prodali 10 milijonov litrov jugoslovanskih vin, deset let kasneje pa že 20 milijonov litrov.