Bralni lističi ^ Franci M. Kolenec Učenje branja pa ni mačji kašelj, temveč je zahtevno in obsežno, zato potrebuje vašo pomoč. (P. Kroop) Bralni lističi s Sončne poti so namenjeni predvsem učencem, ki imajo težave pri učenju branja in pisanja, pa tudi sicer pri opismenjevanju otrok v prvem triletju osnovnošolskega izobraževanja. Otroku približajo branje in pisanje z vajami od enostavnih zlogov, besed in povedi do sistematičnega, igrivega in zanimivega branja besedil, ki so ponazorjena tudi z ilustracijami. Gradivo je napisano z malimi in velikimi tiskanimi črkami in tako ponuja uporabnikom več možnosti. Z bralnimi lističi lahko izboljšujemo in vplivamo na razvoj vizualne diskriminacije, neposrednega vizualnega pomnjenja, sukcesivnosti glasov in črk v besedah, kinestetičnega zavedanja kritičnega glasu, vidnega zaznavanja določanja lege, položaja glasu, črke, zavedanja kritičnih glasov, spomina -funkcijskega pomnjenja vizualnih in akustičnih likov, besednega zaklada, razumevanja in praktične uporabe besedil. Bralne liste lahko uporabljamo na več načinov: kot dodatno ali dopolnilno gradivo začetnega branja, individualno, v dvojicah, skupinah ali fron-talno. Bralne liste oziroma gradivo za delo izbiramo glede na črke, ki otroku povzročajo težave. Gre za drugo, posodobljeno izdajo Bralnih listov avtorice Nataše Švara iz leta 1996, ki so jo dopolnile čla- nice študijske skupine logopedov jugozahodne Slovenije, pod vodstvom logopedinje Maje Hrvatin Gorjanc iz Centra za korekcijo sluha in govora Portorož. Izdal pa jih je Zavod RS za šolstvo, 2014. V gradivu Bralni listi s Sončne poti so na začetku predstavljene vaje, ki so sestavljene iz dvozložnih besed. Otroku omogočajo branje enega zloga ali dveh zlogov skupaj. V drugem delu so vaje za branje besed, ki so krajše od prejšnjih. Tretji del vsebuje predloge besed, s katerimi otroci tvorijo oziroma sestavljajo povedi. V četrtem delu so daljše in težje besede. V zadnjem, petem delu, so vaje z besedili, ki jih otroci lahko berejo in ob njih odgovarjajo na vprašanja, besedilo lahko razrežejo in ga sestavljajo. Za lažje razumevanje prebranega je besedilom priloženo bogato slikovno gradivo. Bralni listi (219 strani) so primerni za opismenjevanje otrok v prvem triletju, za individualno delo z otroki, za delo v dvojicah, manjših ali večjih skupinah in frontalno. Bralni listi so oblikovani v pastelnih barvah in s pisavo v različnih velikostih s ciljem, da otroku pomagajo izboljšati branje in pozornost. Besedila je mogoče v določenih primerih prilagajati posameznemu otroku glede na njegove potrebe, starost in stopnjo motnje. Bralni listi so primerni tudi za vaje z otroki z di-slektičnimi težavami. ■