Kako je z našo preskrbo in potrošničkimi sveti Dober trgovec — polne police Vzroki za pomanjkanje nekaterih osnov-' nih življenjskih potrebščin in s tem pove-zana odgovornost je v zadnjih mesecih po-gosta tema pogovorov. Kako je mogoče, da v deželi, ki ima vse pogoje, da bi izvažala hrano, primanjkuje sladkorja, o!|a, pa če-prav imamo preko dva]settovarn sladkorja in zadostnezmogl|ivosti oljarn. Na pomanj-kanje kave smo se že kar nekako navadili, bolj nas pesti občasno — vsa] prS nas — pomanikanje pralnih praškov. Kakšni so izgledi, da se bo založenost polic v trgovinah le povečala? O tem so pred dnevi razpravljali delegati v zvezni skupščini in spre-jali sklep, da je treba preskrbo izboljšati do konca marca letošnjega leta. A vse kaže, da je sklep uresničljiv bolj na papirju kot pa v resnici, kajti predstavnik zveznega izvršnega sveta je takoj povedal, da je to neuresničljivo in da lahko bolj polne police pričakujemo šele ob koncu prvega polletja letošnjega leta — torej tik pred začetkom glavne turistične sezone. Morda bo k večji založenosti trgovin s kavo, pralnimi praški, sladkorjem in dajgimi izdelki prispeval družbeni dogovor o zagotavljanju deviz za uvoz nekaterih najbolj potrebnih iz-delkov. Tako je za vsak izdelek—tudi za zdra-vila — določeno, kako naj bi zbrali potrebna devizna sredstva. Večino naj bi jih dobili iz tako imenovanega neidentificiranega deviznega priliva (od turizma in menjalnic). Ob tem pa vendarle obstaja nevarnost, da tega priliva ne bo toliko, kot načrtujemo — tudi zaradi slabe preskrbe — in vsi načrti lahko kaj hitro padejo v vodo. 350 milijonov dolarjev, kolikor je potreb-no zagotoviti za boljšo preskrbo, vendarle ni ravno majhen denar. Ob vsem tem pa je res, da moramo vzroke za slabo preskrbo iskati predvsem v subjektiv-nih in organizacijskih slabostih, kajti s prizade-vanji in pravočasnimi rešitvami se je moč izog-niti marsikateri težavi. Pri tem imajo veliko vlogo potrošniški sveti v krajevnih skupnostih, ki lahko s svojim učinkovitim delovanjem pre-cej pripomorejo k odpravi težav in enakomerni preskrbljenosti vseh občanov z osnovnimi živ-Ijenjskimi potrebščinami. V šišenski občini so se sveti potrošnikov kar dobro izkazali. Tako je konferenca svetov po-trošnikov organizirala več posvetov, na katerih so obravnavali naloge svetov potrošnikov in tako pripomogli k njihovemu še bolj učinkovi-temu delovanju. Z veliko aktivnostjo so sveti potrošnikov v številnih krajevnih skupnostih, najbolj pa v dr. Petra Držaja, Milana Majcna, Litostroj, Hinka Smrekarja, Koseze, Ljuba Šercerja, Dolomitskega odreda, Podutik in Stanežiče prispevali k enakomerni preskrblje-nosti vseh krajanov. Vsekakor delovanje svetov potrošnikov še ni optimalno — tako se včasih Še vedno pojav-Ijajo preveč v vlogi nadzornih organov, kar pa ni njihova naloga — vendar pa doseženi učinki kažejo, kako pomembna je njihova vtoga. V naši tokratni anketi smo povprašali obča-ne, kako so zadovoljnj z založenostjo trgovin in v kolikšni meri lahko po njihovem mnenju sveti potrošnikov prispevajo k boljši preskrbi. GOJKO KELEČEVIČ: »Trenutno sem na obisku v Ljubljani, sicer pa živim v Beogradu. Preskrba je pri vas brez napake, saj imate do-volj pralnega praška in olja ki ju pri nas ni moč dobiti. Kave pa tako ni nikjer v Jugoslaviji. Pre-pričal sem se, da je moč z dobro organtzacijo zagotoviti dobro preskrbo. Ne vem, v kolikšni . meri na to pri vas vplivajo sveti potrošnikov. V Beogradu je njihova vloga sila šibka.« BRANKO KOVAČ: »Založenost Emoni-nega centra v Kosezah, kjer običajno kupu-jem, je odlična, saj tu dobim vse, kar potrebu-jem. Ce pa nekega blaga ni v nobeni trgovini, je seveda iluzomo pričakovati, da bi ga imeli v ,naši' trgovini. Mislim, da k takšni založenosti Emoninega centra največ prispeva kolektiv centra na čelu s prizadevno poslovodkinjo, manj pa aktivnost potrošniškega sveta.« ROZALIJA SOTLAR: »Kar zadovoljna sem z založenostjo Emoninega centra v Dravljah, vendar pa vsega le ni na policah. Tako manjka margarine pa kave. Ne vem, kdo je za to kriv, tudi ne vem, če potrošniški svet lahko kaj po-maga k boljši preskrbljenosti« AMALIJA STIPLOVŠEK: »Nisem zado-voljna z izbiro mesa in mesnih izdelkov, predv-sem salam. Manjka tudi sira. Toda to je posle-dica vsesplošnega pomanjkanja in to se pozna tudi na policah Emoninega centra v Dravljah. Mislim, da potrošniški svet ne more kaj dosti pomagati k boljši preskrbi« PAVLA LENARČIČ: »Založenost trgovine na Derčevi cesti ni preveč dobra. Manjka pra-ška za pomivanje posode, ni mehčatca za vodo. Če trgovci ne morejo pripomoči k boljši založenosti polic v trgovini, tudi potrošniki svet ne more pomagati.« LOJZKA PLANINEC: »Založenost trgovin je različna. Včasih je dobra, včasih slbša. Ne vem, koliko lahko potrošniški svet pripomore k izboljšanju preskrbe, saj ne vem, kako je z za-logami tistih vrst blaga, ki jih primanjkuje in možnostjo prevoza.«