SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE = £ —» CD O' 5^^ (D 1“ ■^=Š -^1 w ^ CO "D g=" — i- S=? -J n=r N) J* - (D £“) FIG ARO SE LOČUJE s KOMEDIJA REŽIJA FRANCI KRIŽAJ o CD PREMIERA 21. JANUARJA 1972 OB 19.30 ODON VON HORVATH FIGARO SE LOČUJE (FIGARO LASST SICH SCHEIDEN) KOMEDIJA GROF ALMAVIVA JOŽE ZUPAN GROFICA, njegova žena MARJANCA KROŠLOVA FIGARO, grofov komorni sluga BOGOMIR VERAS SUZANA, njegova žena, grofičina spletična LJERKA BELAKOVA ŠTIRJE OBMEJNI URADNIKI JANEZ BERMEŽ BRANKO GRUBAR BRUNO VODOPIVEC ŠTEFAN VOLF ČASTNIK MARJAN DOLINAR GOZDNI PRISTAV IVO BAN BABICA MARIJA GORŠIČEVA ANTONIO, grajski vrtnar, Suzanin stric JOŽE PRISTOV FANCHETTE, njegova hči MIJA MENCEJEVA PEDRILLO, njen mož, nekdanji konjar grofa Almavive MARKO SIMČIČ STRAŽMOJSTER CVETO VERNIK CHERUBIN, nekdanji paž grofa Almavive borut Alujevič GOST SANDI KROŠL KOMISAR STANKO POTISK REŽIJA FRANCI KRIŽAJ PREVOD BORUT TREKMAN LEKTOR MAJDA KRIŽAJEVA SCENA NIKO MATUL KOSTUMI ANJA DOLENČEVA GLASBENA OPREMA IN SPREMLJAVA EDI GORŠIČ Vodja predstave: Stanko Jošt - Sepetalka: Sava Subotič Priljubljenega karakternega igralca Jožeta Zupana ni treba predstavljati. Poznamo ga vsi, poznajo ga naši najmlajši, brezštevilne so njegove vloge na slovenskih odrih, na radiu, televiziji in pri domačem ter tujem filmu. V ta zapis pa bomo vendarle skušali na kratko ujeti potek njegove igralske kariere. Pred vojno je ljubiteljsko nastopal na ljubljanskih amaterskih odrih, Rokodelskem, Ljudskem in Delavskem. Od vsega začetka pa ga najdemo tudi pri radijski igralski družini dr. Franceta Koblarja. Težko bi si danes predstavljali radijski medii brez Zupanovega toplega, dobrega, tonsko barvitega glasu. Stanetu Severju pa gre zahvala, da ga je po vojni pregovoril za avdicijo v ljubljanski Drami. Bil je takoj sprejet. Njegov repertoar je izredno širok, doma je tako v klasiki kakor v sodobnem realizmu, srečali smo ga v našem prvem slovenskem filmu in v naši prvi televizijski igri. Prejel je Sterijino nagrado za Hlapca Jerneia, lani pa nagrado Prešernovega sklada za televizijsko upodobitev kaplana Čedernaca. Razveselili smo se njegovega prihoda v Celje, rad pa se je odzval vabilu tudi sam, saj ga vežejo na naše mesto davni spomini potujočega komedijanta, spomini, ki so danes del njegove bogate igralske osebnosti. Ustvarjalno obdobje Odona von Horvatha zaobjema koma! dober decenlj, od leta 1926, ko je začel pisati politične drame, pa do leta 1938, ko ie poln novih načrtov potoval v Pariz, tam pa qa je ubilo v vihariu izruvano drevo. Tako je preminil komaj sedemintridesetletni dramatik, ki ie v svojih delih na svoievrsten način slikal »blesteča« dvajseta leta in svaril pred večglavo Hidro fašizma. Rad ie govoril o seb! ko* tipični staroavs'roogrski zmesi Madžara. Hrvata, Nemca in Čeha. Oče je bil v diplomatski službi, zato se je nenehno selil od Beograda do Budimpešte in nazadnje na Dunaj. »Nimam domovine in zavoljo tega prav nič ne trpim. Brezdomstvo me rešuje pred nepotrebno sentimentalnostjo.« Zanj je bila Avstroogrska »dežela z dvesto nacionalnosti, borniranim lokalnim patriotizmom ob resignirani samoironiji, dežela s prastaro kulturo in analfabeti, z absolutističnim fevdalizmom in malomeščansko romantiko, špansko etiko in udobno pokvarjenostjo.« Novi srednji stan, ki se je po 1. svetovni vojni zmagovito polastil pozicij, ni zaostajal v tekmovanju s svojim degradiranim predhodnikom. Nenehno je nihal med proletariatom in buržoazijo, konsolidiral se ni ne na to ne na ono stran. Kritik Alfred Kerr je takole označil mladega Horvatha: Med mladimi nenavadno plodovit, svetal zgled Njegova odlika ni slog, marveč vsebina. V mnogočem mu lahko marsikaj očitamo, nič pa ga ne zadene kot smejočega poznavalca in bistrega opazovalca. Občudovanja vreden je njegov način gradnje, razmerje med osnovno in stransko gradnjo. Stranske gradnje so v bistvu glavne gradnje. — In dramatik Carl Zuckmayer se je poslovil od njega z besedami: Vse pri tebi je bilo Začetek, Vzpon, obetajoče nastajanje. Delo, ki si nam ga zapustil, je bilo skica, zasnova, tajni načrt za neko večje delo. Ni ti bilo dano, da bi ga dokončal. se^'v8tHdeset^h^eti^po'avtorjtnri I8mrM