NNNP '82 Prepreiti veliko materialno kodo in zmanjati tevilo rtev Letos v Sloveniji izvajamo akcijo ni nas ne sme presenetiti e tretji zapored. Samo-zaitne in obrambne akciie, ki naj s politino mobilizacijo ljudi krepijo zavest, pripravljenost in sposobnost lanov drube za uresnievanje pravic in dolnosti na tem pomembnem pod-roju, so v preteklih letih veliko prispevale k podrubljanju ljudske obrambe in drubene sa-mozaite. To leto bo preteno v teh akcijah posvee-no usposabljanju in osveanju delovnih Ijudi in obanov na podroju poarne varnosti, orga-niziranju narodne ,in civilne zaite ter prav posebno prometni problematiki, saj iz leta v leto naraa materialna koda, nastala zaradi avtomobilskih in podobnih' nesre in pa tevila lovekih rtev. Nekaj prav uspenih akcij v okviru NNNP '82 je svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, skupaj z delavci milice obine ika in njihovimi oddelki v entvidu, Medvodah ia Vodicah e izvedel, za izhodie teh in drugih akcij, pa so mnenja, da bo- zavest in odgovor-nost za varnost na cestah e bolja, odgovor-neja, e opozorimo voznike in pece na nekaj dolob, zajetih v lenih novega republikega zakona o varnosti cestnega prometa. Prav tako pa ta zakoa ureja pravila ravnanja tudi osta-lih udeleencev v prometu in doloa tudi nji-hove obveznosti ter odgovornosti. Tako nas novi zakon, zaradi varnega poteka prometa, opozarja v okviru izvajanja nalog s podroja drubene samozaite, da skrbkno za varnost v cestnem prometu in ustvarjanju ppgojev za varno in pravilno potekanje prometa ter pre-preevanje proraetnih nezgod s tem, da upo-tevamo vse prometne varnostne predpise. Zakon v 197 lenih obravnava, pojasnjuje in opozarja, kako morajo biti vzdrevana ce-stia in cestni objekti, ki morajo zagotavljati varno vonjo vozil in varnost udeleencev v prometu.. Prav tako zakon o prometnih pravilih pred-pisuje vonjo z vozili po cesti, hitrosti, na ka-tere se v zakonu prav posebno poudarja glede na kategorijo vozii na motorni pogon in kje se promet odvija, kaka moramo voziti ez za-znamovane prehode za pece, pa kako ustav-Ijamo in kje lahko parkiramo. Seveda pa zakon tudi predpisuje promet motornih koles, koles z motorji in koles. 38. len pojasnjuje, da otroci mlaji od sedmih let in do 14 let starosti, pa se niso v olskih ali drugih prometnih kro-kih usposobili za samostojno vonjo in nimajo kolesarske izlcaznice, lahko vozijo kolo po cesti samo v spremstvu starev ali osebe, stareje od 14 let. Kako vozirao osebe v osebnem avto-mobilu, avtobusu, tovornem vozilu ali motor-nem kolesu, nas zakon opozarja na navedbe, vneene v prometna dovoljenja, kjer je vpi-sano, koliko oseb se lahko vozi, kako mora biti naloen tovor, predviden za prevoz, itd. Zakon pa nas tudi opozarja, kakne dolno-sti kot vozniki imamo; da izvajamo redne teh-nine preglede; da pravoasno izvrimo po-daljanje registracije in skrbimo za brezhibnost vozila. Za kritelje teh zakonskih predpisov o var-nosti cestnega prometa pa so v kazenskih do-lobab. predpisane kazni za vse vrste prestop-kov, ki so jih izvrili vozniki, peci, organiza-cije zdruenega dela, samoupravne interesne skupnosti ali druge pravne osebe. V letonji akcij,i NNNP '82 si prizadevajmo za vejo varnost v cestnem prometu in za zmanjanje te.vila rtev ter materialne kode.