OBČASNI INFORMATIVNI LIST OBČINE MORAVSKE TOPLICE Avgust, 1995 - Št. 1 UVODNIK Naš informativni list je namenjen širšemu informiranju občanov naše občine z vsemi pomembnejšimi odločitvami občinskih organov na najbolj neposreden način in z informacijami, ki so zanimive in pomembne za občane naše občine. Obseg in vsebina tega lista, ter število izdaj bo odvisno od obsega informacij in interesa občanov po takšnih informacijah. Vsaka številka lista naj bi se našla v sleherni hiši oziroma gospodinjstvu v naši občini, s tem, da bi pozneje lahko prerasla te okvire. V tem listu bo dana možnost sodelovanja vsem občanom naše občine in tudi drugim, ki so pripravljeni, vsaj v začetku brez honorarja, sodelovati s svojimi prispevki. Predvsem pa vabim k sodelovanju vse tiste, ki imajo kot pravimo v žargonu, novinarsko "žilico" in so v tem žanru že kdaj delovali oziroma si tega želijo. Zelo dobro bi bilo, če bi lahko k sodelovanju privabili ljudi iz različnih krajev naše občine, saj bi s tem list pridobil na širini informacij in zanimivosti za širši krog bralcev. Del tega lista bo namenjen javnim razpisom, s čimer bodo dejansko v celoti pokriti stroški izdajanja, saj objava javnih razpisov v dnevnem časopisju predstavlja velike stroške. Urednik prvega lista sem sam, zato mi namenite milo kritiko, ker se osebno do tega trenutka nikoli nisem ukvarjal z dopisništvom ali novinarstvom in verjamem, da je med vami veliko takih, ki lahko bistveno boljše od mene, oblikujete in pripravljate različne vsebinske teme, ki so zanimive za bralce. Še enkrat dovolite, da povabim vse, ki imate voljo za sodelovanje, da postanete že v naslednji številki našega lista naš dopisnik ali sourednik. Urednik prvega lista: Feri CIPOT IZ VSEBINE POGLED ŽUPANA OBČINE NA RAZVOJ OBČINE NAJPOMEMBNEJŠA DOLOČILA STATUTA OBČINE FINANCIRANJE OBČINE INTERVENCIJE NA PODROČJU PODJETNIŠTVA. OBRTI IN DROBNEGA GOSPODARSTVA INTERVENCIJE NA PODROČJU PRIDELAVE HRANE IN OSNOVNE PRESKRBE V OBČINI INFORMACIJA O DELOVANJU GASILCEV V OBČINI V MINULEM LETU INFORMACIJA O ZAKLJUČKU AKCIJE - OHRANIMO ZDRAVO IN ČISTO OKOLJE INFORMACIJA O DELU OBČINSKEGA SVETA V PRVEM POLLETJU 1995 DRUGE INFORMACIJE POVEZANE Z DELOM OBČINE V PRVEM POLLETJU LETOŠNJEGA LETA PREGLED OBJAVLJENIH JAVNIH RAZPISOV IN UREDB POVEZANIH Z MOŽNOSTMI REGRESIRANJA IN SUBVENCIONIRANJA NA PODROČJU KMETIJSTVA IN PODEŽELJA POGLED ŽUPANA NA RAZVOJ OBČINE Seveda izrabljam spoštovane občanke in spoštovani občani priložnost, da se Vam zahvalim za veliko podporo na volitvah, ki mi nalaga, da poskušam vse tisto, kar je bilo z moje strani ob tej priložnosti obljubljeno, tudi v čim večji meri izpolniti. Ker sem kandidiral, kot samostojni neodvisni kandidat, pri čemer so me podprle, predvsem stranke slovenske pomladi, želim tudi njim, ki so takrat, kljub velikim naporom raznih "specialistov za proračun bivše občine" našli zadosti razlogov za pozitivni odnos do moje kandidature, poleg zahvale tudi dokazati, da se niso zmotili. Vizijo razvoja naše občine, ki bi se lahko imenovala tudi Kako drugače, bi pa moralo to postati v tem trenutku nebistveno, če ne že nepomembno, če želimo skupno ustvariti možnosti za enakomerni vsestranski napredek vseh 28 krajev, ki sestavljajo sedanjo občino, je potrebno zapisati v obliki dokumentov, kot sta strategija razvoja občine in dolgoročni plan občine, ki morata postati potem osnova za pripravo srednjeročnih in tekočih planov in proračunov občine v prihodnje. Mislim, da je potrebno za večino, bralcev, ki se s tem ne ukvarjajo, oziroma se ne srečujejo pogosto s temi izrazi, o obeh omenjenih dokumentih napisati nekaj več: Strategija razvoja občine V strategijo razvoja občine je potrebno zapisati tiste osnovne smeri razvoja naše občine, ki bodo pomenile in izražale naše globalne usmeritve, kot so: RAZVOJ TURIZMA v celi občini s poudarkom na glavnih točkah razvoja turizma, kot so: čista narava, razvoj novih turističnih centrov ob vzpodbujanju in podpori razvoja in širitve obstoječih turističnih kapacitet, predvsem v Moravskih Toplicah, turistične in vinske ceste in poti, vzpodbujanje širitve turistične ponudbe na turistične kmetije in povezava turizma z odprtjem mejnega prehoda v Prosenjakovcih. Vzpodbujanje sekundarnih in terciarnih dejavnosti o okviru KMETIJSTVA v smeri lastne predelave hrane, uveljavitve lastne blagovne znamke za proizvode iz sadja in vina, organizacija sodobnega, tržno usmerjenega zadružništva, razvoj lastne tržnice in povezava s kmetijsko borzo.... RAZVOJ PODJETNIŠTVA IN OBRTI v smeri podpiranja hitrejšega razmaha deficitarnih dejavnosti, manjših proizvodnih obratov oziroma storitvene dejavnosti, ki zahteva delovno intenzivnejše programe z možnostjo samozaposlovanja in zaposlovanjem nezaposlenih strokovnih in kvalificiranih kadrov, pri čemer bo občina sodelovala v obliki sofinanciranja oziroma subvencioniranja obrestne mere in pri posredovanju ugodnih kreditnih aranžmajev. Seveda pa je za hitrejši razvoj naše občine zelo pomembna tudi GOSPODARSKA INFRA- STRUKTURA in z njo vzporedni RAZVOJ DRUŽBENIH DEJAVNOSTI. Predvsem gospodarska infrastruktura, ki je logistika vsake dejavnosti, in v katero v prvi vrsti spadajo ceste, vodovod, kanalizacija, telefon in elektrika, bo v naši občini še lep čas ostala ena od glavnih tem in problemov, ki ji bomo morali posvetiti vso pozornost pri načrtovanju investicij in razporejanju proračunskih sredstev v naslednjem srednjeročnem obdobju. Na področju družbenih dejavnosti, kamor sodijo osnovno šolstvo s predšolsko vzgojo (vrtci), kultura, šport in zdravstvo, so problemi nekoliko manjši, saj so v glavnem objekti dograjeni in imajo zadostne kapacitete, zato bo potrebno večjo pozornost namenjati vsebini in tehnološki opremljenosti teh dejavnosti. V okviru družbenih dejavnosti bo potrebno v naši občini nameniti posebno pozornost kulturi, ki smo jo zapisali v statut kot eno od prednostnih dejavnosti, s katero je povezan nenazadnje tudi občinski praznik. Posebno poglavje v strategiji razvoja naše občine mora biti namenjeno demografskim območjem v občini, narodnostno mešanim območjem in obmejnim območjem naše občine, kjer je možno ob iniciativi vseh občinskih organov, poslancev naše regije, ter predvsem z lastno iniciativo krajanov, pridobiti pomembna sredstva iz državnih programov za vzpodbujanje razvoja teh območij. Nenazadnje je tu del programov SOCIALNIH POMOČI, ki jih bo potrebno glede na specifiko okolja prilagoditi našim potrebam v smislu pomoči starejšim na domu in sklop vprašanj, povezanih s STANOVANJSKO PROBLEMATIKO, ki mora biti v občini kot je naša, brez izrazitih urbanih centrov, bistveno drugačna kot v mestih. Pri tem mislim na ugodno kreditno politiko pri izgradnji lastnih stanovanjskih objektov in poselitev zapuščenih, dobro ohranjenih stanovanjskih objektov po vaseh. Na razvoj občine bo lahko ugodno vplivalo tudi tekoče sprejemanje prostorskih aktov, s katerimi bo predvsem bodočim investitorjem v naši občini omogočena gradnja novih različnih kapacitet, ki bodo pomenile boljše možnosti zaposlovanja in višji standard naših občanov. Vse to in še nekatera področja, ki tu niso nakazana bodo morala dobiti pomembno mesto v tem dokumentu, ki mu pravimo strategija razvoja naše občine, saj bomo samo na ta način lahko kompleksno zajeli vso problematiko, ki jo občina kot osnovna lokalna skupnost mora obravnavati, in za katero se vsi dejavniki v občini morajo zavzemati, če želimo in mislim da želimo, izboljšati kvaliteto bivanja v našem vsakdanjem okolju. V prihodnji številki našega lista pa nekaj več o dolgoročnem planu občine. Župan: Feri CIPOT NAJPOMEMBNEJŠA DOLOČILA STATUTA OBČINE POVZETEK VSEBINE STATUTA OBČINE MORAVSKE TOPLICE Občinski svet občine Moravske Toplice je na svoji 6. redni seji, dne 25.4.1995 sprejel statut občine Moravske Toplice. Statut je bil sprejet pravočasno, v zakonskem roku. V tako imenovanem lokalnem avtonomnem pravu zavzema statut najvišje mesto. Kot splošni akt, statut občine Moravske Toplice določa temeljna načela za organizacijo in delovanje občine, oblikovanje in pristojnost občinskih organov, organizacijo občinske uprave in javnih služb, način sodelovanja občanov pri sprejemanju odločitev v občini in druga vprašanja skupnega pomena v občini. 1. SPLOŠNE DOLOČBE V splošnih določbah je določeno območje občine Moravske Toplice, ki obsega območje naselij: Andrejci. Berkovci, Bogojina, Bukovnica, Čikečka vas, Filovci, Fokovci, Ivanci, Ivanjševci, Ivanovci, Kančevci, Krnci, Lončarovci, Lukačevci, Martjanci, Mlajtinci, Moravske Toplice, Motvarjevci, Noršinci, Pordašinci, Prosenjakovci, Ratkovci, Sebeborci, Selo, Središče, Suhi Vrh, Tešanovci in Vučja Gomila. 2. NALOGE OBČINE Pri opredelitvi nalog občine, statut našteva lokalne zadeve javnega pomena, ki jih po svojih organih samostojno ureja in opravlja občina. 3. ORGANI OBČINE Statut določa, da so organi občine OBČINSKI SVET, ŽUPAN in NADZORNI ODBOR, ki so izvoljeni za dobo štirih let. Najvišji organ odločanja v občini je občinski svet, ki ima sedemnajst članov. Pripadniki madžarske narodne skupnosti imajo dva predstavnika v občinskem svetu. Po statutu ima občinski svet občine Moravske Toplice naslednje pristojnosti: - sprejema statut občine, - sprejema odloke in druge občinske akte, - sprejema poslovnik za svoje delo, - sprejema prostorske plane in druge plane razvoja občine, - potrjuje začasne nujne ukrepe, - sprejema občinski proračun in zaključni račun, - ustanavlja delovna telesa ter imenuje in razrešuje njihove člane, - imenuje in razrešuje člane nadzornega odbora, - imenuje volilne komisije za občinske volitve, - na predlog župana imenuje in razrešuje podžupana, - voli predstavnike v pokrajinski svet, - daje soglasja k imenovanju poslovodnih organov javnih zavodov in javnih podjetij ter soglasja k statutom le-teh, - nadzoruje delo župana, podžupana in občinske uprave glede izvrševanja odločitev občinskega sveta, - daje mnenje k imenovanju načelnika upravne enote, - imenuje in razrešuje predstavnike občine v sosvetu načelnika upravne enote, - odloča o pridobitvi in odtujitvi nepremičnin občine, - imenuje in razrešuje člane sveta za varstvo uporabnikov javnih dobrin, — opravlja imenovanje ulic in naselij, - določa organizacijo in delovno področje občinske uprave na predlog župana, - odloča o najemu posojila nad višino 3 % zneska letnih prihodov proračuna občine, - razpisuje referendum, - daje pobudo za sklice zborov občanov, - določa nadomestilo oziroma plačo župana ter nadomestila podžupana, članov občinskega sveta, delovnih teles in nadzornega odbora, - ustanavlja gospodarske in druge javne zavode ter javne gospodarske službe, - določa vrste in višine prispevkov za opravljanje komunalnih storitev, - daje soglasje k prenosu nalog iz državne pristojnosti na občino, - določi organizacijo in način izvajanja varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, - sprejme program in letni načrt varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, - določi organizacijo občinskega sveta in uprave ter način njihovega delovanja v vojni, - odloča o drugih zadevah, ki jih določajo posamezni zakoni in statut. Občinski svet se sestaja na sejah, ki so javne. Občinski svet pa lahko sklene, da je seja zaprta za javnost v primeru, ko to terja javni interes. Temeljne naloge in pristojnosti župana so zlasti, da predstavlja in zastopa občino, skrbi in odgovarja za izvajanje odločitev občinskega sveta in občinskih odborov in je varuh zakonitosti. Ker je župan izvoljen neposredno, je za svoje delo odgovoren volilcem. Petčlanski nadzorni odbor opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine, nadzoruje namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev ter finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev. Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani občinskega sveta, delavci občinske uprave in drugi javni uslužbenci ter člani poslovodstev organizacij, ki so uporabniki proračunskih sredstev. Občinski svet ima ustanovljena naslednja delovna telesa: I. ODBORI - odbor za urbanizem, varstvo okolja in urejanje prostora, - odbor za gospodarstvo, podjetništvo, drobno gospodarstvo in turizem, - odbor za kmetijstvo in prehrano, - odbor za proračun, finance in delitev premoženja, - odbor za družbene dejavnosti. - odbor za gospodarsko infrastrukturo, - odbor za civilno zaščito, požarno varnost in redarstvo; II. KOMISIJE - komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, - komisija za narodnostna vprašanja in obmejno sodelovanje, - komisija za statut in pravna vprašanja, - komisija za prošnje in pritožbe; III. SVETI - svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin. Po potrebi lahko občinski svet ustanovi tudi druga stalna in občasna delovna telesa. Delovna telesa občinskega sveta v okviru svojega delovnega področja obravnavajo zadeve iz pristojnosti občinskega sveta in dajejo občinskemu svetu mnenja in predloge. 4. SVET PREDSTAVNIKOV KRAJEVNIH SKUPNOSTI Statut opredeljuje tudi sestavo in pristojnost sveta predstavnikov krajevnih skupnosti. Svet predstavnikov krajevnih skupnosti predstavlja interese krajevnih skupnosti v občini. Sestavljajo ga predstavniki krajevnih skupnosti, vodi pa ga predsednik, ki ga izvolijo predstavniki sveta izmed njegovih članov. Vsaka krajevna skupnost izvoli enega predstavnika v svet krajevnih skupnosti. Svet daje mnenje občinskemu svetu, nadzornemu odboru in županu o vseh zadevah iz njihove pristojnosti, ki se nanašajo na občinski proračun, na razvoj občine in na prostorsko ureditev občine. 5. NEPOSREDNE OBLIKE ODLOČANJA OBČANOV Kot neposredne oblike odločanja občanov o lokalnih zadevah, statut določa ZBOR OBČANOV, REFERENDUM in LJUDSKO INICIATIVO. Zbori občanov se lahko skličejo za vso občino, za eno ali več krajevnih skupnosti in za eno ali več vaških skupnosti. Zbori občanov v občini: - razpravljajo o povezovanju z drugimi občinami širše samoupravne lokalne skupnosti, - razpravljajo o lokalni problematiki, - razpravljajo o delu občinskega sveta, župana, podžupana in drugih občinskih organov, - razpravljajo o spremembah območja občine, - dajejo pobude, predloge in mnenja o stanju in izboljšanju razmer v občini, - dajejo mnenja o zadevah iz prejšnjih alinej. Zbori občanov v krajevnih skupnostih oziroma vaških skupnostih: - razpravljajo o problematiki v svoji skupnosti, - razpravljajo o delu svojega sveta oziroma o njegovem poročilu, (Nadaljevanje na 3. strani) LIPNICA 2 (Nadaljevanje z 2. strani) - razpravljajo o delu svojega predstavnika v svetu predstavnikov krajevnih skupnosti, - razpravljajo o spremembah območja občine, - razpravljajo o delu občinskih organov z vidika interesov svoje skupnosti, - dajejo mnenja o zadevah iz prejšnjih alinej. Zbor občanov skliče župan na lastno pobudo, na pobudo občinskega sveta ali na zahtevo najmanj pet odstotkov volilcev v občini. Zbor občanov v krajevnih skupnostih oziroma vaških skupnostih pa skliče tudi na pobudo najmanj pet odstotkov volilcev v tej skupnosti ali na pobudo njenega sveta oziroma drugega ustreznega organa. Občinski svet lahko o kakšnem svojem aktu ali drugi odločitvi razpiše referendum na lastno pobudo, mora pa ga razpisati, če to zahteva deset odstotkov volilcev v občini. Na občinskem referendumu imajo pravico glasovati vsi občani, ki imajo pravico voliti člane občinskega sveta. Odločitev je na referendumu sprejeta, če zanjo glasuje večina volilcev, ki so glasovali. Da se ugotovi volja občanov, lahko občinski svet razpiše (za vsako občino ali za njen del) svetovalni referendum o posameznih vprašanjih. Ljudska iniciativa - Najmanj pet odstotkov volilcev v občini lahko zahteva izdajo ali razveljavitev splošnega akta ali druge odločitve iz pristojnosti občinskega sveta oziroma drugih občinskih organov. Občinski svet mora o zahtevi odločiti v treh oziroma v enem mesecu. 6. POSEBNE PRAVICE MADŽARSKE NARODNE SKUPNOSTI IN NJENIH PRIPADNIKOV NA NARODNOSTNO MEŠANEM OBMOČJU OBČINE Statut določa, da občina varuje narodnostni značaj, zagotavlja enakopravnost in uresničuje posebne pravice madžarske narodne skupnosti in njenih pripadnikov ter skrbi za njen vsestranski razvoj. Podrobno tudi našteva dolžnosti in pravice občine in pripadnikov madžarske narodnostne skupnosti pri uresničevanju navedenih pravic. 7. OBČINSKA UPRAVA Statut vsebuje tudi določbe o organizaciji in delovnem področju občinske uprave. Občinsko upravo vodi župan, lahko pa jo vodi tajnik, ki ga na predlog župana imenuje občinski svet. Za neposredno izvajanje nalog uprave skrbijo vodje notranjih organizacijskih enot občinske uprave oz. tajnik uprave. 8. KRAJEVNE SKUPNOSTI Statut določa, da je zaradi učinkovitejšega uresničevanja skupnih interesov občina Moravske Toplice razdeljena na krajevne skupnosti. V občini so naslednje krajevne skupnosti: 1. krajevna skupnost Bogojina, 2. krajevna skupnost Martjanci, 3. krajevna skupnost Moravske Toplice, 4. krajevna skupnost Prosenjakovci, 5. krajevna skupnost Ratkovci, 6. krajevna skupnost Selo-Fokovci, 7. krajevna skupnost Tešanovci. Krajevna skupnost je razdeljena v skladu s statutom krajevne skupnosti na vaške skupnosti. Krajevna skupnost je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun in je lahko nosilec lastninske pravice na svojem premoženju. Pristojnost krajevne skupnosti je: - upravlja in razpolaga s svojim premoženjem in sredstvi v soglasju z občinsko upravo, - sprejema program razvoja v skladu z občinskim programom, - upravlja in vzdržuje lastne komunalne objekte, - daje mnenje in predloge k prostorskim planom in prostorsko izvedbenim aktom, - skrbi za požarno varnost in organizira reševalno pomoč, - opravlja druge naloge v okviru pristojnosti krajevne skupnosti. Pristojnost vaškega odbora je: - sprejema program razvoja v skladu z občinskim programom, - upravlja in vzdržuje lastne komunalne objekte, - upravlja in vzdržuje pokopališča, - vzdržuje vaške ceste in druge javne površine, - daje mnenja in predloge k prostorskim planom in prostorsko izvedbenim aktom. - opravlja druge naloge v okviru pristojnosti vaške skupnosti. Samoupravna organiziranost delov občine, določena z občinskim statutom, se lahko spremeni, če se za to ugotovi interes prebivalcev posameznih delov. Interes prebivalcev se ugotovi na zborih krajanov krajevne skupnosti oziroma zborih vaške skupnosti, če je prisotnih najmanj deset odstotkov volilcev skupnosti. Obrazložen predlog za spremembo organiziranosti z zapisnikom zbora krajanov krajevne skupnosti se pošlje občinskemu svetu in županu. Predlog zbora krajanov iz prejšnjega odstavka se smatra kot pobuda za spremembo statuta občine. Ob obravnavi pobude občinski svet upošteva, ali so podani razlogi za spremembo samoupravne organiziranosti s prostorskimi, zgodovinskimi, upravno-gospodarskimi ali kulturnimi razlogi. Občinski svet lahko, da bi preveril izraženi interes krajanov na zboru, razpiše svetovalni referendum. Sprememba samoupravne organiziranosti začne veljati z veljavnostjo spremembe statuta občine. 9. OBČINSKE JAVNE SLUŽBE Na področju občinskih javnih služb statut določa javne službe, katere lahko ustanovi samostojno ali skupaj z drugimi lokalnimi skupnostmi. Gre predvsem za javne službe na področjih: - oskrba s pitno vodo, - odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda, - ravnanje s komunalnimi odpadki, - odlaganje ostankov komunalnih odpadkov, - javna snaga in čiščenje javnih površin, - urejanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin, - na področju zaščite, reševanja in gašenja, - pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva zraka, - na drugih področjih v skladu z zakoni in statutom. 10. PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE OBČINE Enajsto poglavje statuta vsebuje določbe o premoženju in financiranju občine. 11. POVEZOVANJE OBČINE V POKRAJINO V skladu z določili statuta se občina Moravske Toplice zaradi urejanja in opravljanja lokalnih zadev širšega pomena, ki jih določa, lahko povezuje z drugimi občinami v pokrajino. 12. PREHODNE DOLOČBE Statut v prehodnih določbah določa, da se do dokončne ureditve nalog občine iz njene neposredne pristojnosti v posameznih splošnih aktih, uporabljajo v občini Moravske Toplice, kot pravni naslednici občine Murska Sobota, vsi dosedanji splošni akti, ki so v skladu z zakoni in so veljali na območju dosedanje občine pred 1.1.1995 in niso v neposrednem nasprotju z vlogo oziroma interesi občine Moravske Toplice. Statut občine Moravske Toplice je začel veljati 1. julija 1995. N. L. Kdo bo močnejši: župani ali... Slika iz ekološkega piknika v Tešanovcih v juliju. LIPNICA 3 FINANCIRANJE OBČINE Javna poraba Republike Slovenije in občin je opredeljena z Zakonom o financiranju javne porabe. Za financiranje javne porabe pripadajo Republiki Sloveniji in Občinam prihodki iz davkov, taks in drugih dajatev določenih z zakonom. Vsi prihodki za financiranje javne porabe morajo biti zajeti v PRORAČUNU REPUBLIKE oziroma v PRORAČUNIH OBČIN. V proračunu republike oziroma občin se poleg prihodkov izkazujejo tudi odhodki za posamezne namene financiranja javne porabe. Naloge, ki pa jih mora financirati občina v okviru svojega proračuna v skladu z opredelitvami resornih ministrstev določa Zakon o financiranju občin. Osnovni akt občine je PRORAČUN, ki opredeljuje višino sredstev, s katerimi razpolaga občina v tekočem proračunskem letu. Občina proračun sprejema z odlokom o proračunu, ki ima splošni in posebni del. Splošni del odloka o proračunu ureja način izvrševanja proračuna občine - obsega skupen znesek predvidenih prihodkov in skupen znesek predvidenih odhodkov, ter določbe o pravicah in obveznostih uporabnikov proračunskih sredstev. Posebni del odloka o proračunu pa sestavljajo proračunske bilance po namenih. Proračun občine sestavljata bilanca prihodkov in odhodkov. PRIHODKE proračuna občine Moravske toplice delimo v štiri osnovne skupine: - prihodki za zagotovljeno porabo, na katere občina direktno ne more vplivati, saj so odvisni od izračuna finančnega ministrstva. V strukturi proračuna občine Moravske Toplice za leto 1995 predstavljajo ti prihodki kar 54 % vseh prihodkov; - prihodki za druge namene - to so prihodki, na katere ima lahko občina v veliki meri svoj vpliv. Med te prihodke spadajo takse, odškodnine, davek od premoženja in drugi prihodki, določeni z drugimi akti; - prihodki od premoženja - tu so predvideni prihodki od premoženja, ki ga je možno pridobiti oziroma, ki izhaja iz obveznosti v okviru socialnih transferjev; - prihodki iz naslova sofinanciranja državnega proračuna, le-ti se namenjajo za pokrivanje investicijskih obveznosti. ODHODKE proračuna občine Moravske Toplice pa delimo v tri osnovne segmente: - tekoča poraba, - investicijska poraba, - namenska poraba. Tekoča proračunska poraba predstavlja 35 % celotne porabe v občini in je predpisana z Zakonom o lokalni samoupravi. Ta poraba mora biti pokrita v okviru zagotovljenih prihodkov. V okviru tekoče porabe se pokrivajo stroški za delo občinskih organov, zavodov, socialni transferji, dotacije društvom in organizacijam, stroški na področju družbenih dejavnosti (za potrebe kulture, športa, predšolske vzgoje in za šolske potrebe), subvencije in intervencije v gospodar- stvu, druge javne potrebe in sredstva rezerv. Investicijska poraba zajema 39 % vseh odhodkov proračuna in je namenjena za: - investicijsko vzdrževanje, - nove investicije v okviru občine. V okviru investicijskega vzdrževanja se sredstva namenjajo za amortizacijo osnovnih šol, vrtcev in športnih objektov. Na področju gospodarske infrastrukture je najpomembnejši del sredstev namenjen za vzdrževanje lokalnih in gozdnih cest. V okviru investicijskega vzdrževanja se sredstva namenjajo tudi za področje ekologije -pokrivanje stroškov odvoza odpadkov po akcijah zbiranja odpadkov. Najpomembnejši del proračuna so investicije v gospodarski infrastrukturi in družbenih dejavnostih. Na področju gospodarske infrastrukture se sredstva namenjajo za izgradnjo vodovoda, kanalizacije, obnove lokalnih cest in za sofinanciranje obnove vaških cest. Na področju investicij v družbenih dejavnostih sta v letošnjem letu predvideni dokončanji dveh začetih investicij, to je šola Bogojina in vrtec Prosenjakovci. Namenska poraba proračuna se predvideva v višini ustvarjenih namenskih virov sredstev iz teh naslovov in predstavlja 26 % odhodkov proračuna občine Moravske Toplice. Med namensko porabo se uvrščajo sredstva za urejanje kmetijskih zemljišč, pridobivanje in urejanje stavbnih zemljišč, sredstva krajevne turistične takse, sredstva za izkoriščanje rudnin, za vzdrževanje melioracijskih sistemov in sredstva požarnega sklada. S. F. INTERVENCIJE NA PODROČJU PODJETNIŠTVA, OBRTI IN DROBNEGA GOSPODARSTVA Neposredno občina in njeni organi ne morejo vplivati na razvoj gospodarskih dejavnosti in posameznih pravnih oseb oziroma nosilcev obrti v občini, lahko pa s svojo pozitivno politiko, predvsem v obliki subvencioniranja obrestnih mer za kredite vzpodbuja investicijske naložbe v vse panoge gospodarske dejavnosti v občini in s tem seveda posredno na hitrejši razvoj podjetništva in obrti. V proračunu občine za leto 1995 je tako namenjeno za pospeševanje obrti in podjetništva 5.000.000.00 SIT, ki bi se naj namenili za subvencioniranje obrestnih mer za kredite v letu 1995. V kreditnih aranžmajih bodo sodelovale banke, ki bodo ponudile najboljše kreditne pogoje, in pri katerih imajo kreditojemalci, to se pravi koristniki sredstev subvencioniranja, svoje žiro račune oziroma naložena sredstva. Z namenom čim hitrejše realizacije zastavljene naloge in cilja znotraj letošnjega proračuna na tem segmentu, smo skupaj z odborom za gospodarstvo, podjetništvo, drobno gospodarstvo in turizem, ki ga vodi podpredsednik občinskega sveta Jožef GRABAR iz Sela, in v katerem sodelujejo svetnik Jože ŠKERLAK iz Moravskih Toplic, ter člani Janez ČARNI iz Moravskih Toplic, Franc MAUČEC iz Martjanec in Pavel MERIČNJAK iz Bukovnice, dogovorili pogoje letošnjega natečaja za subvencioniranje obrestnih mer ki ga objavljam v nadaljevanju. NATEČAJ I. Za dodelitev posojil s subvencionirano obrestno mero za pospeševanje razvoja podjetništva in obrtništva v občini Moravske Toplice za leto 1995, in sicer: - iz sredstev občinskega proračuna v višini 5.000.000,00 SIT (za subvencioniranje obrestne mere). II. Sredstva se dodeljujejo za naslednje namene: - širitev in tehnološko posodobitev dejavnosti; - samozaposlovanje in nove zaposlitve delavcev. III. Za posojilo lahko zaprosijo naslednji prosilci: - samostojni podjetniki (obrtniki); - podjetja v zasebni lasti ter druge pravne osebe, ki se uvrščajo med malo gospodarstvo in so v zasebni lasti; - zasebniki, ki opravljajo dejavnost s področja javnih zavodov; - občani, ki so pri pristojni upravni enoti vložili zahtevo za izdajo obrtnega dovoljenja, oziroma na pristojnem sodišču priglasitev za vpis v sodni register, in ki so priložili vse predpisane dokumente za ustanovitev obratovalnice oziroma podjetja. Sedež firme in lokacija naložbe mora biti na območju občine Moravske Toplice. IV. Pogoji za dodelitev posojila: Posojilojemalci lahko pridobijo subvencijo obrestne mere, in sicer: - za širitev ter tehnološko posodobitev dejavnosti v višini 5 odstotnih točk; - za samozaposlitev oziroma zaposlitev do 2 delavcev v višini 7 odstotnih točk; (Nadaljevanje na 5. strani) LIPNICA 4 (Nadaljevanje s 4. strani) - za zaposlitev 3 in več delavcev v višini 10 odstotnih točk. Doba vračanja posojila je največ 4 leta. Prvi obrok se plača 1. januarja 1996. Višina posojila posameznega prosilca bo odvisna od števila vlog in vrednosti projektov. V. Pri dodeljevanju sredstev se poleg pogojev banke, upoštevajo še naslednji kriteriji: - deficitarne dejavnosti v občini Moravske Toplice po sklepu odbora za gospodarstvo, podjetništvo, drobno gospodarstvo in turizem; - odpiranje novih delovnih mest in samozaposlitev; - ekološko neoporečna dejavnost. VI. Dobljena sredstva posojila se zavarujejo po pogojih za zavarovanje posojil malega gospodarstva pri zavarovalnici ali na drug zakonsko dovoljen način (z vknjižbo zastavne pravice na nepremičninah, z jamstvom posojilno sposobnega poroka ipd.). VII. Prošnji za pridobitev posojila je potrebno priložiti: 1. Pogodbo z banko-komitentom kreditojemalca, 2. Predračunsko vrednost projekta s kratkim opisom naložbe oz. investicijski program po metodologiji banke, 3. Dokaz o boniteti firme prosilca, 4. Potrdilo o vpisu obratovalnice v register obratovalnice oziroma sklep o vpisu podjetja v sodni register ali izjavo o začetnem postopku za ustanovitev, 5. Potrdilo o plačanih davčnih obveznostih. 6. Dokazilo o zaposlitvi za nedoločen čas - samo za zaposlitev novih delavcev in samozaposlitev (obrazec M1/M2). VIII. Vloge za dodelitev posojila s potrebnimi prilogami je treba oddati do 31. avgusta 1995 na Urad občine Moravske Toplice, Moravske Toplice, Kranjčeva ul. 12, 69221 Martjanci. Za informacije v zvezi s tem natečajem se obračajte na Urad občine v Moravskih Toplicah, telefonska štev. 48-765. O odločitvi bodo prosilci obveščeni do 20. septembra 1995. Nepopolne vloge se ne bodo obravnavale. Župan: Feri CIPOT INTERVENCIJE NA PODROČJU PRIDELAVE HRANE IN OSNOVNE PRESKRBE V OBČINI Na področju kmetijstva bo v letošnjem letu občina sodelovala s sredstvi občinskega proračuna v višini 10 MIO SIT, predvsem pri sofinanciranju in regresiranju semen, sadik, plemenskih telic in krav, analizi zemlje in krme, pri izobraževalnih programih in soudeležbah na tekmovanjih, kvizih in drugih podobnih akcijah, povezanih s pridelavo hrane in osnovne preskrbe. Skupaj z občinskim odborom za kmetijstvo in prehrano, ki ga vodi svetnik Tibor VÖIRÖŠ iz Središča, in v katerem sodelujejo še svetnik Štefan FERENCEK iz Vučje Gomile, kmetijski pospeševalec Franc ŠKALIČ iz Sela in kmetovalca Štefan KUHAR iz Tešanovec in Jože ŠTEFKO iz Ivanec, smo se dogovorili za naslednji način sofinanciranja in regresiranja na področju kmetijstva v občini: I. Za obnovo črede plemenskih krav bo v letošnjem proračunu zagotovljen regres za 60 živali, z dodatkom za 40 živali v začetku naslednjega leta -skupno za 100 živali. Višina regresa na žival iz občinskega proračuna je 37.500,00 SIT. Regres pripada za plemenske krave kombinirane pasme - prvesnice, ki so vključene v A kontrolo in tudi za živali iz Z kontrole. Pravica do regresa nastopi 100-ti dan po skotitvi živali. Zahtevek se vloži na Občini Moravske Toplice, Kranjčeva 12, Moravske Toplice za vse živali, ki so izpolnile pogoj 100 dni po skotitvi v roku od 1.1.1995 naprej. Plačilo bo za prvih 100 upravičencev izvršeno za živali iz A kontrole na podlagi predložene dokumentacije za te živali, za živali iz Z kontrole pa na podlagi priloženega pripustnega lista. Regresira se tako nakup kot "remont" plemenskih živali. Prejemnik regresa ne sme živali, za katero je prejel regres odtujiti najmanj 3 leta po prejemu regresa, oziroma mora v tem času ohraniti isti stalež plemenskih živali. Kontrolo bodo opravljali člani odbora za kmetijstvo in prehrano. II. Nakup semenske pšenice, rži in ječmena bo občina regresirala v višini 10,00 SIT/kg. Pravico do regresa imajo pridelovalci, ki imajo stalno bivališče in sedež na območju občine Moravske Toplice in bodo kupili seme na območju te občine in to za površine, zasejane v tej občini. Pri količini semena se upošteva normativ 300 kg/ha njive. Upravičenci morajo predložiti k zahtevku kopijo računa o nakupu semena, ki se mora ujemati s seznamom, potrjenim na sedežu prodajalca. Zahtevki se bodo vlagali na poziv Uprave občine Moravske Toplice na sedežih krajevnih skupnosti za vse upravičence v tisti krajevni skupnosti. V primeru ugotovljene nepravilnosti so predvidene po sklepu odbora za kmetijstvo in prehrano sankcije, tako za kupca kot prodajalca. III. Za nakup apnenca za apnenje zemljišč se nameni regres v višini 2,00 SIT po kg. Pri koriščenju izplačil regresa veljajo isti kriteriji kot pri nakupu semenske pšenice, kar pomeni, da bo potrebno predložiti isto dokumentacijo na enak način kot pri regresu za pšenico, rž in ječmen. Pri količini apnenca se upošteva normativ 2000 kg/ha njive. IV. Sofinancira se 200 analiz zemlje za vinogradnike in 35 analiz krme za živino. Pri koriščenju te ugodnosti se je potrebno posvetovati z kmetijsko pospeše- valno službo, ki tudi skupaj s člani odbora za kmetijstvo in prehrano odobrava posamezne analize. V. Sofinancira se nakup trsnih cepljenk, ki so bile nabavljene v času od 1.1.1995 naprej, za kar se nameni 250.000,00 SIT. Prijave, oziroma zahtevke za sofinanciranje je potrebno oddati na Upravi občine Moravske Toplice, Kranjčeva 12, Moravske Toplice do 31. avgusta 1995. Zahtevku je potrebno predložiti kopijo računa o nakupu. Pravico do regresa imajo vinogradniki z bivališčem in sedežem v občini Moravske Toplice za cepljenke, posajene na območju iste občine. Višina regresa za posamezno cepljenko bo odvisna od obsega prispelih prijav, vendar največ 40,00 SIT po cepljenki. Kontrolo nad upravičenostjo do sofinanciranja bodo izvajali člani odbora za kmetijstvo in prehrano. VI. Za pokrivanje stroškov v zvezi z vzdrževanjem čebeljih panjev se iz občinskega proračuna nameni 250.000,00 SIT. Prijave, oziroma zahtevke za sofinanciranje stroškov je potrebno oddati na Upravi občine Moravske Toplice, Kranjčeva 12, Moravske Toplice do 30. septembra 1995. V zahtevku je treba navesti število aktivnih čebeljih družin (panjev). Višina regresa za posamezno čebeljo družino (panj) bo odvisna od števila vseh zahtevkov (števila panjev), s tem, da je sofinanciranje stroškov po panju lahko največ 200,00 SIT. Pravico do sofinanciranja imajo lastniki panjev, ki imajo bivališče in sedež na območju občine Moravske Toplice. Za namerno zavajanje, oziroma posredovanje napačnih podatkov pri uveljavitvi 'posameznih ugodnosti iz navedenega seznama, bodo kršitelji morali v celoti vrniti pridobljen regres in izgubili pravico do vseh oblik regresov iz tega naslova, za naslednjih pet let. Župan: Feri CIPOT LIPNICA 5 INFORMACIJA O ZAKLJUČKU AKCIJE - OHRANIMO ZDRAVO IN CISTO OKOLJE Razvoj občine Moravske Toplice močno povezujemo z zdravim in čistim okoljem in z možnostjo razvoja turizma s poudarkom na ekoloških prednostih našega okolja. Zaradi tega smo v letošnjem letu - v LETU ZEMLJE - posebni poudarek dali organiziranju akcij čiščenja okolja in zbiranja odpadkov. Akcije pomladanskega čiščenja okolja. se je organizirano udeležilo veliko število naših občanov, predvsem pa so bili izredno aktivni učenci osnovnih šol Bogojina, Fokovci in Prosenjakovci in pa turistično društvo Moravske Toplice, ter krajevne skupnosti in predstavniki vaških odborov na našem terenu. V akcijo so bile vključene tudi lovske družine Mlajtinec, Ivanovec in Prosenjakovec, o katerih sodelovanju pa zaenkrat nimamo uradnih podatkov. Akcija zbiranja kosovnih odpadkov v okviru celotne očiščevalne akcije je izjemno uspela, saj je bilo iz zbirnih mest, ki so jih "vrli" organizatorji akcije, predvsem predsedniki krajevnih in vaških skupnosti dobro organizirali, opravljenih 47 prevozov zbranih kosovnih odpadkov. Tako so bila zbirna mesta organizirana v Moravskih Toplicah pri lovskem domu, v Mlajtincih za igriščem, v Martjancih ob cesti proti Sebe- borcem, v Andrejcih pri gasilskem domu, v Sebeborcih na deponijah pri privatnih hišah in ob cesti proti Krncem, pred vasjo v Noršincih, na deponiji sladkorne pese v Bogojini in Prosenjakovcih, pri glavni cesti proti Čikečki vasi v Motvarjevcih, na stari kmetijski zadrugi v Kančevcih, v vasi v Ivanovcih, pri prvi hišni številki v Lončarovcih in pri gasilskem domu v Selu. Pri pozivu vsem udeležencem, akcije čiščenja našega okolja, sem sodelujočim zagotovil vabilo na skupni ekološki piknik za zaključek letošnje akcije, ki smo ga organizirali v sredini julija v Tešanovcih, in katerega so se udeležili pomembni predstavniki sosednjih in drugih občin, predvsem pa so bili prisotni župani občin Beltinci, Cankova-Tišina, Hodoš-Šalovci, Gornji Petrovci, Kobilje, Turnišče, Puconci in mestne občine Murska Sobota, ki so ob tej priložnosti podpisali skupno izjavo o zavzemanju za sprejem občinskih odlokov in izdajo soglasij v interesu skupne izgradnje komunalnih objektov in drugih objektov, ki vplivajo na onesnaževanje okolja. V izjavi se župani občin tudi zavezujejo za skupno preprečevanje neorganiziranega in nedovoljenega odlaganja odpadkov in sankcioniranje kršiteljev sprejetih predpisov za zaščito okolja. Ekološki piknik, na katerem so bili prisotni tudi predstavniki Zelenih, ki so se aktivno vključili v akcijo čiščenja okolja, je uspešno organiziralo tešanovsko nogometno društvo, ob veliki podpori predsednika KS Tešanovci, gospoda Geze RITUPERA. Prav tako na dan piknika je gospod Janez ČARNI, ki je veliko osebno sodeloval v akcijah, kot predsednik Turističnega društva Moravske Toplice, skupaj z občinskim svetnikom, gospodom Jožetom ŠKERLAKOM in učenci, ter občani Moravskih Toplic organiziral, kljub veliki vročini, akcijo čiščenja obcestnih smeti na najbolj turistično izpostavljeni relaciji ob cesti Moravske Toplice - Murska Sobota. V okviru akcije "Moja dežela - lepa, urejena in čista", kar naj bi v prihodnje preraslo v naši občini v širšo akcijo za potegovanje najlepše urejenega kraja, sta v letošnjem letu sodelovali le naselji Bogojina in Tešanovci, ki sta na podlagi ocene komisije, ki jo je vodil predsednik Turističnega društva Moravske Toplice, gospod Janez ČARNI, dosegli prvo in drugo mesto. Na pikniku sta bili tako podeljeni priznanji, ki sta ju prejela za vas Bogojina predsednik vaškega odbora Izidor CAMPLIN in za vas Tešanovci predsednik vaškega odbora Vladimir KARDOŠ. F. C. INFORMACIJA O DELOVANJU GASILCEV V OBČINI V MINULEM POLLETJU Z ustanovitvijo nove občine se je na področju gasilstva bilo potrebno organizirati v smislu lastnega gasilskega poveljstva, ki je odgovorno za požarno varnost in za področje zaščite v naši občini. Predstavniki prostovoljnih gasilskih društev v naši občini so se sicer na skupnem sestanku odločili, da še naprej sodelujejo v gasilski zvezi, ki se po novem imenuje Gasilska zveza Murska Sobota. Dejavnost gasilskih društev pa kljub navedenim spremembam v prvem polletju letošnjega leta ni zastala, saj so bila opravljena vsa sektorska tekmovanja, v pripravi pa je tudi prvo občinsko zaključno tekmovanje, kjer bi naj sodelovali zmagovalci oziroma drugo in tretje uvrščeni s teh sektorskih tekmovanj. V tem okviru je bilo najprej opravljeno sektorsko tekmovanje v Moravskih Toplicah za sektor Martjanci, na katerem je sodelovalo 19 gasilskih desetin, od katerih je bila prisotna 1 ženska desetina iz Tešanovec, pionirske desetine iz Sebeborec, Tešanovec in Martjanec, ženska pionirska desetina iz Sebeborec ter 2 mladinski desetini iz Sebeborec in Tešanovec. Skupni zmagovalec je bila članska desetina gasilskega društva Sebeborci. Podobno tekmovanje za sektor Prosenjakovci je bilo v Lončarovcih. kjer je potrebno omeniti zanimivost, da so gasilske enote v tekmovanje vključile tudi staro gasilsko brizgalno iz leta 1908, ki je še vedno v uporabni funkciji delovanja. Na tekmovanju je sodelovalo 12 gasilskih desetin, od tega 1 pionirska in 1 ženska desetina iz Sela. Zmagovalec tega sektorskega tekmovanja je postala članska ekipa gasilskega društva Fokovci. V sektorju Bogojina, ki je po številu gasilskih društev najmanjši v naši občini, je sodelovalo na tekmovanju, ki je bilo organizirano v Filovcih, 8 gasilskih desetin, od tega 1 mladinska desetina iz Vučje Gomile in mladinke iz Filovec in Bogojine. V izjemno lepem vremenu je zmagala ekipa domačega gasilskega društva, to je članska desetina gasilskega društva Filovci. Vsa tekmovanja so pokazala, da je prostovoljno gasilstvo v naših krajih izjemno razvito in da smo dejansko občina v Sloveniji, ki ima največ gasilskih društev, saj od 28 vasi, le 3 vasi nimajo organiziranega gasilskega društva. Ker so na tekmovanjih sodelovale tudi desetine najmlajših in pa desetine mladincev in mladink ni bojazni, da se prostovoljno gasilsko delovanje v naši občini ne bi obdržalo, oziroma ne bi razvijalo naprej. V tem okviru je potrebno omeniti tudi pomembno predstavitev novih tehnoloških rešitev na področju gasilstva, ki je bila organizirana v okviru gasilskega društva Moravske Toplice, kjer je bil prikazan in v praksi uporabljen način gašenja z gasilsko puško. Pokazalo se je, da je gašenje s takim aparatom izjemno hitro in uspešno, ter učinkovito, saj zahteva relativno izredno male količine vode, kar je, predvsem za gašenje stanovanjskih objektov, zelo pomembno. Gasilsko društvo Moravske Toplice je ob pomoči Zdravilišča Moravske Toplice in občine Moravske Toplice že nabavilo to napravo, tako da bo možno njeno delovanje uporabljati v primeru morebitne nesreče oziroma požara v bližnji okolici Moravskih Toplic oziroma cele občine. Pri delitvi sredstev in financiranju letošnjega programa požarnega varstva, s poudarkom na prostovoljnih gasilskih društvih, je potrebno doseči dogovor med vsemi činitelji na tem področju, predvsem pa smo na razširjenem sestanku odbora za civilno zaščito, požarno varnost in redarstvo, ki ga vodi svetnik Slavko OZVATIČ iz Berkovec, in na katerem sodelujejo predsednik občinskega sveta Štefan KUHAR iz Moravskih Toplic, ter člani Drago IVANIČ iz Bogojine, Štefan JANČARIČ iz Noršinec in Franc KUČAN iz Tešanovec, in na katerem je bil prisoten tudi poveljnik gasilskih društev v naši občini, Ludvik GOMBOC iz Fokovec, govorili o načinu sofinanciranja nove stare Gasilske zveze Murska Sobota. Pričakovati je, da bodo sredstva za prostovoljna gasilska društva nakazana le-tem v začetku meseca septembra, ko bo znan tudi program Gasilske zveze Murska Sobota, ki ga bo potrebno financirati iz naše občine. V dogovoru z občinskim poveljnikom, gospodom Ludvikom Gombocom bo v tej številki objavljen tudi razpis za občinsko tekmovanje prostovoljnih gasilskih društev, ki bi naj bilo na območju Prosenjakovskega sektorja, in na katerega bi naj povabili tudi gasilska društva iz obmejnih krajev Republike Madžarske, s katerimi že vrsto let sodelujejo, gasilsko društvo Motvarjevci in Prosenjakovci. F. C. LIPNICA 6 INFORMACIJA O DELU OBČINSKEGA SVETA V PRVEM POLLETJU 1995 Po statutu občine in v skladu z zakonom o lokalni samoupravi so organi občine: OBČINSKI SVET, ŽUPAN in NADZORNI ODBOR, ki so izvoljeni za dobo štirih let. Občinski svet občine Moravske Toplice ima 17 članov, od katerih sta dva pripadnika madžarske narodne skupnosti, ki so bili izvoljeni po proporcionalnem sistemu. V povzetku statuta občine Moravske Toplice, ki je prav tako del vsebine te številke našega glasila, so že opredeljene pristojnosti in naloge občinskega sveta. Zato je najprej mogoče dobro, če vas seznanim s člani občinskega sveta in vodstvom občinskega sveta. Za predsednika občinskega sveta je bil na prvi seji občinskega sveta izvoljen, gospod Štefan KUHAR iz Moravskih Toplic in za podpredsednika, gospod Jožef GRABAR iz Sela, člani sveta pa so še iz naslednjih naselij: iz Sebeborec Alojz GLAVAČ, Jožef MATIS in Slavko ŠKERLAK, iz Sela Janez ŠKALIČ, iz Berkovec Slavko OZVATIČ, iz Motvarjevec Geza PUHAN, iz Središča Tibor VÖRÖŠ, iz Moravskih Toplic Jože ŠKERLAK in Dušan KLANJČAR, iz Tešanovec Branko RECEK, iz Bogojine Janez ROŽMAN in Jože VUGRINEC, iz Ivanec Franc HORVAT, iz Vučje Gomile Štefan FERENCEK in iz Filovec Alojz BERDEN. Občinski svet je v prvem polletju 1995 imel 9. rednih in 3. izredne seje, na katerih je obravnaval vrsto pomembnih aktov za organiziranje in delo občine v prihodnje in aktov za tekoče delovanje in financiranje dejavnosti, ki so vezane za javno proračunsko porabo v občini. V tem času sta bila soglasno sprejeta občinski statut in proračun občine za leto 1995, kot dva najpomembnejša akta. Poleg tega so bili sprejeti naslednji odloki: Odlok o začasnem financiranju javne porabe v občini Moravske Toplice za leto 1995, Odlok o plačevanju odškodnine in nadomestila za razvrednotenje okolja ali nevarnosti za okolje na odlagališču komunalnih odpadkov v Puconcih, Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave občine Moravske Toplice ter drugi akti, kot so: Sklep o višini komunalnega prispevka, Poslovnik občinskega sveta, Pobuda Vladi R Slovenije za usklajevanje dela pri pripravi strokovnih podlag za spremembe in dopolnitve prostorskih sestavin dolgoročnega in srednjeročnega plana R Slovenije ter strokovne podlage za prostorske izvedbene akte, za katere je pristojna država in drugi akti. Poleg tega je svet obravnaval različne vloge in pritožbe, dajal soglasja k imenovanjem in na posebni seji obravnaval problematiko kmetijstva v naši občini. Večina sej občinskega sveta je trajala pozno v noč, pri čemer je bila udeležba na sejah relativno zelo dobra, tako da je s tega vidika gledano, delo sveta v prvem polletju bilo uspešno. Delo občinskega sveta kot župan ne želim ocenjevati, želim pa, da bi v dobro vsestranskega razvoja naše občine v prihodnje sodelovali še boljše. F. C. DRUGE INFORMACIJE POVEZANE Z DELOM OBČINE V PRVEM POLLETJU LETOŠNJEGA LETA OBČINSKA UPRAVA Kot prvo bi bilo potrebno zapisati, da občinska uprava posluje na dveh lokacijah, in sicer je oddelek za splošne zadeve na lokaciji v Moravskih Toplicah, Kranjčeva 12 in oddelek za gospodarstvo in finance na lokaciji bivše soboške občine, Kardoševa 2, Murska Sobota. Skupno so do sedaj zaposlene v občinski upravi 4 delavke, in sicer gospa Nada LUTARIČ, diplomirana pravnica, kot vodja splošnega oddelka in istočasno sekretarka občinskega sveta, gospa Slavica FUJS, ekonomistka, kot vodja oddelka za gospodarstvo in finance, tajnica občine in referent za splošne zadeve, gospa Marjana GRANFOL in referentka za knjigovodstvo, gospodična Suzana GERGORIČ. Župan občine opravljam svojo funkcijo neprofesionalno. Strokovno pomaga pri delu županu in občinski upravi na področju urejanja prostora in urbanizma komisija v sestavi: Silvo PODLESEK - predsednik komisije, Stanka DEŠNIK - član komisije in Nada LUTARIČ - član komisije in komisija za področje kabelskega sistema, ki jo vodi Branko RECEK, in v kateri sodelujejo še dr. Franc HORVAT, Janez ČARNI, Martin ŠUMAK in Alojz BERDEN. Pomembno nalogo pri delovanju kabelskega sistema imata vsekakor, gospod Vlado NEMEC, kot programer in urejevalec programa in gospod Jože NOVAK, kot snemalec in monter. DRUGE ZANIMIVOSTI Pri delovanju kabelskega sistema smo uspeli z vzdrževalci dogovoriti nove kanale, tako da ima trenutno kabelski sistem 21 kanalov. V sklopu letošnjih investicijskih gradenj se je začela gradnja ceste skozi Ivanovce in bi naj bila končana ob koncu meseca avgusta, s čimer bodo krajani edine vasi v občini, ki do sedaj ni imela nobene asfaltne povezave, dobili pomembno prometno povezavo in možnost, da se ta lepa dolina tudi turistično razvija. Pred koncem je investicija v vodovodno omrežje na kraku od Puconec do Sebeborec in računamo, da bo konec avgusta prišlo do priklopa vodovodnega omrežja v Sebeborcih na soboški mestni vodovod, s čimer bo odpravljen problem vodooskrbe in zdrave pitne vode v tem kraju, kar bo za vse krajane vsekakor zelo pomembna pridobitev. Naša občina je teritorialno relativno velika in ima predvsem ogromno cestnega omrežja, ki ga je v skladu s predpisi dolžna vzdrževati iz sredstev lastnega proračuna, tu gre za omrežje občinskega značaja, to se pravi lokalne ceste, katerih dolžina je 107 km, in tudi nekatere pomembne krajevne ceste. Taka dolžina cestnega omrežja zahteva relativno velika sredstva za vzdrževanje, ki so potrebna predvsem za košnjo trave na bankinah in zimsko vzdrževalno službo. Ker je interes dosedanjih vzdrževalcev in pa interes novih ponudnikov za vzdrževanje relativno velik, objavljamo v tem glasilu tudi javni razpis za izbiro izvajalca za vzdrževanje občinskih cest v občini Moravske Toplice. OBČINSKA ZGRADBA Občinski svet je sprejel pobudo za začetek izgradnje potrebnih prostorov za občinsko upravo in za delovanje občine na lokaciji ob vhodu v Moravske Toplice iz smeri Murske Sobote. V ta namen je bila podpisana pogodba z investitorjem SKB - Investicijskim podjetjem iz Ljubljane in pričakovati je, v skladu s pogodbo, da se bo zgradba začela graditi v sredini meseca avgusta, dokončana pa naj bi bila do konca letošnjega leta. V tej zgradbi bodo poleg prostorov občinske uprave in sejne dvorane še prostori za turistično pisarno in za zdravstveno ambulanto. Investitor SKB je v zgradbi del prostora prodal PTT Slovenija, ostalo pa so prostori, namenjeni turizmu. Financiranje izgradnje občinskih prostorov bo zagotovljeno v pretežni meri iz sredstev od prodaje gradbenih parcel in turistične takse v Moravskih Toplicah, del sredstev pa pričakujemo tudi iz državnega proračuna, tako da proračun občine neposredno ne bo financiral izgradnje teh objektov, vsaj ne v pomembnejšem delu. JAVNI RAZPIS za izbiro izvajalca 1. Investitor: Občina Moravske Toplice. 2. Predmet razpisa: a/ košnja trave ob lokalnih cestah, b/ zimska vzdrževalna služba, c/ redno vzdrževanje občinskih cest. 3. Razpis velja za občinske ceste v občini Moravske Toplice v dolžini 107 km. 4. Čas del: a/ košnja trave v obdobju od 1.5. do 30.9., b/ zimska služba v obdobju od 1.12. do 31.3., d redno vzdrževanje čez celo leto. 5. Orientacijska vrednost razpisanih del: a/ košnja trave po normativih (trikratna košnja) 800.000.00 SIT b/ zimsko vzdrževalna služba v skladu z najboljšo ponudbo, c/ redno vzdrževanje (gramoziranje) 1.500.000,00 SIT. 6. Merila za izbiro najugodnejše ponudbe: - cena, - reference, - finančni pogoji, - druge ugodnosti. 7. Rok za oddajo ponudb je do 20. avgusta 1995 na sedež Uprave občine Moravske Toplice, Kranjčeva 12, Moravske Toplice. 8. O izbiri bodo ponudniki obveščeni pisno v roku 20 dni po izteku roka za oddajo ponudb. LIPNICA 7 PREGLED OBJAVLJENIH JAVNIH RAZPISOV IN UREDB POVEZANIH Z MOŽNOSTMI REGRESIRANJA IN SUBVENCIONIRANJA NA PODROČJU KMETIJSTVA IN PODEŽELJA I. Občane naše občine bomo v okviru posebne rubrike v našem listu sproti obveščali o pomembnejših razpisih in natečajih iz Uradnega lista R Slovenije, ki zadevajo predvsem področje kmetijstva in proizvodnje hrane in kreditiranja oziroma pridobitve drugih ugodnosti iz sredstev državnega proračuna. V tej številki vas tako opozarjamo na javni razpis za dodelitev sredstev za regresiranje obrestne mere za najete investicijske kredite v živinorejski in rastlinski proizvodnji ter v predelavi, ki je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 42 z dne 21.7.1995 na strani 1690. Najpomembnejše iz vsebine tega razpisa je, da se bodo dodeljevala sredstva po tem razpisu za pokrivanje stroškov realnih obresti za nakup zemlje, izgradnjo hlevov za govedo, prašiče, drobnico in konje, za nakup mehanizacije, za izgradnjo objektov za dopolnilno dejavnost na kmetijah, objektov za proizvodnjo, skladišče in trg, rastlinjakov in plastenjakov, objektov za trajne nasade in opore, nakup plemenskih telic in krav in objektov in naprav za dodelavo semen. Rok za prijavo na javni razpis je 30. september 1995. Zahtevke je potrebno vložiti na posebnem obrazcu. Ker je k zahtevku potrebno priložiti tudi mnenje kmetijske svetovalne službe, vam predlagamo, da se o podrobnejših navodilih in vsebini, v zvezi s tem razpisom, informirate na kmetijski pospeševalni službi v Murski Soboti. II. V okviru informacij povezanih z možnostmi na tem področju je potrebno posebno pozornost nameniti novo objavljeni Uredbi o uvedbi finančnih intervencij za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter proizvodnje hrane v drugem polletju leta 1995, ki je objavljena v Ur. listu RS, št. 41 z dne 14. 7. 1995, stran 3199, razpis z zahtevanimi pogoji na podlagi te uredbe pa bo objavljen v zelo kratkem času v enem od naslednjih Uradnih listov. Ker daje ta uredba veliko različnih možnosti za pridobitev regresov, vam v nadaljevanju predstavljamo najpomembnejše elemente te uredbe, ki jih je pripravil član odbora za kmetijstvo in prehrano občine Moravske Toplice in kmetijski pospeševalec Franc ŠKALIČ, ki je tudi eden od osnovnih nosilcev izvajanja te uredbe v praksi. Finančne intervencije za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter proizvodnje hrane v drugem polletju 1995 1. OBNOVA ČREDE PLEMENSKIH KRAV - regres Pogoji: - vključene morajo biti v A kontrolo - najmanj 100 dni po telitvi v kontroli mlečnosti Višina regresa: 12.500,00 SIT/žival Rok za vložitev: - od 10. do 25. avgusta 1995 -od 1. do 15. novembra 1995 2. PRAŠIČEREJA, PLEMENSKE ŽIVALI - regres Pogoji: - živali morajo biti vzrejene na rejskih središčih -znano poreklo Višina regresa: - mladice breje 18.000,00 SIT/žival - nakup - mladice nebreje 7.000,00 SIT/žival - nakup - merjasci 30.000,00 SIT/žival - nakup Rok za vložitev: - najkasneje do 30. oktobra 1995. 3. ČEBELARSTVO, selekcionirane čebelje matice — regres Pogoji: - nakup pri registriranem vzrejevalcu Višina regresa: 300,00 SIT/matico Rok za vložitev: - od 1. avgusta do 15. oktobra 1995. 4. SEME PŠENICE - regres - za seme 1 sortne reprodukcije 12,00 SIT/kg - za seme 2 sortne reprodukcije 6,00 SIT/kg 5. TRSNE CEPLJENKE - regres Pogoji: - najmanj 0,60 ha vinograda z že obstoječim - vpis v sodni register pridelovalcev grozdja Višina regresa: 35,00 SIT/trsno cepljenko 6. TEKOČA PROIZVODNJA - subvencioniranje obresti za kredite Pogoji: - sklenjena pogodba s finančno organizacijo za financiranje kmetijske proizvodnje Višina priznanega kredita: - goveji pitanci 42.000,00 SIT/glavo - prašiči - pitanci 8.500,00 SIT/glavo Obdobje regresiranja od 1. julija do 31. decembra 1995 Regresira se obrestna mera ®, največ do 12 % letno 7. OBNOVA NASADOV - regres Pogoji: - sadovnjak najmanj 0,6 ha skupnih površin - jagode najmanj 0,1 ha skupnih površin - ostalo sadje najmanj 0,2 ha skupnih površin Višina regresa: SIT/kom -jablana 70,00 SIT oreh 200,00 SIT - hruška 70,00 SIT sliva 70,00 SIT - breskve 50,00 SIT češnja 200,00 SIT -jagoda 6,00 SIT leska 90,00 SIT 8. REGRESIRANJE OBRESTNIH MER za investicijske kredite v letu 1994 in 1995 (mehanizacija, gradnje) 9. IZRAVNAVA STROŠKOV PRIDELAVE za mleko in govedo Pogoji: - območje z omejenimi proizvodnimi možnostmi Višina regresa: - 1,50 SIT/liter mleka - 15,00 SIT/kg žive teže govedi 10. PREMIJA ZA ODKUP MLADO PITANEGA GOVEDA Pogoji: - živali morajo biti pri rejcu najmanj 6 mesecev - ob zakolu morajo imeti biki najmanj 500 kg, telice pa 430 kg Višina premij: območje z omejenimi dejavniki ravninska območja julij, avgust 12.000,00 SIT/kom julij, avgust 8.000,00 SIT/kom sept., oktober 6.000,00 SIT/kom sept., oktober 3.000,00 SIT/kom november 2.000,00 SIT/kom november 1.000,00 SIT/kom Ukrep velja le do 31. decembra 1995. 11. CELOSTNO UREJANJE PODEŽELJA IN OBNOVA VASI (CRPOV) za drugo polletje 1995 a/ celostno urejanje podeželja in obnova vasi - razvojni projekti b/ celostno urejanje podeželja in obnova vasi - izvedba c/, vinske ceste Slovenije d/ raziskovalne naloge s področja celostnega urejanja podeželja e/ izdelava analiz in tehnične dokumentacije f/ kmetijska infrastruktura g/ agromelioracije - trajni nasadi in opore h/ druge agromelioracije i/ namakanje in osuševanje kmetijskih zemljišč j/ akumulacije k/ komasacije Vse dodatne informacije dobite na sedežih kmetijske svetovalne službe. F.Š. Informativni list izdaja občina Moravske Toplice. Naklada 2000 izvodov. Uredil: Franc Cipot. Sodelavci: Nada Lutar, Slavica Fujs, Franc Škalič, Marjanca Granfol. Tehnična ureditev Janez Mataj. Tisk GP Pomurski tisk. LIPNICA 8