''Ena LIR 25 Poštnina plačana — Sped. abbon. post. — II xi GOSPODARSTVO Trgovina ♦ financa ♦ i ndustrija ♦ obrt ♦ kmetijstvo ^Ero Vlil. ŠT. 169 PETEK, 12. MARCA 1954 TRST, UL. GEPPA 9 - TEI,. 38-933 jjLMte laMelnice ni Jela? tržaško gospodarsivo preživlja fioto- 0 eno najhujših kriz v povojnem ča-^u- Skoraj ni gospodarske veje, ki bi e bila prizadeta. Anglo-ameriški sklep “• oktobra), da se uprava cone A iz-Italiji, mobilizacija italijanske voj-.kei na katero je Jugoslavija odgovori-a s primernimi protiukrepi, in nemi-,l’ ki so jih organizirali neolasisti, da 1 izzvali priključitev k Italiji — vsi 1 dogodki so pač ustvarili psihološko dračje, ki je moralo katastrolaino _ Ulivati na gospodarski razvoj. Neizo-•‘bne posledice so bile: beg kapitala, Dadanje iniciativnosti in preusmeritev Prometa v druga pristanišča. Končno Je pridružila še huda zima. Na vrh ^eSa so omejile delo tudi ladjedelnice, a katerih je odvisna dolga vrsta ma-" industrijskih in obrtnih podjetij. . Tržaška javnost se vprašuje, ali je r*za v tržaških ladjedelnicah res neogibna? Mar elastično in neodvisno oustvo tržaških ladjedelnic ne bi mo-najti dela za ladjedelnice, ki uži-aJ° še iz avstrijskih časov velik slo-es v svetu. Ali ni upravičena obda'.-‘Ov, da vodstvo Združenih jadranskih Pdjedelnic (CRDA) ne kaže dovolj Pobude? Sicer to nima svobodnih rok; ■žaške ladjedelnice so vezane na itali-|anski državni holdnig IRI, ki ga vodi-iz Rima. O primeru zavlačevanja iz-Očitve ladijskih strojev, ki jih je nabila Jugoslavija tržaškim stiojnim to-Srnam, so že dovolj pisali drugi listi, iinii tržaške ladjedelnice so se seveda 'korale pridružiti Pellovemu gospodar-^entu bojkotu proti Jugoslaviji ne gle-fle na potrebe tržaškega delavstva in tr. iškega gospodarstva. Krmilo tržaškega gospodarstva je po sl(lenuvi rimskih finančnih sporazumov 'oed ZVU in italijansko vlado iz leta »48 v rokah rimske vlade. Anglo-aoie-r>ska vojaška uprava nima torej nikak-^ne gospodarske pobude, odkar si je sa 'ua zvezala roke s tem sporazumom, če-Prav pred Varnostnim svetom in sve-nvno javnostjo odgovarja za gospodar. sl{9 in politične razmere v Trstu. ce se Trst po vsem: tem ne more več ganiti, je morala skrb za gospodarsko “odočnost Trsta, pasti na Rim. Zato je °bko bolj čuden naslednji primer: Nemške ladjedelnice so bile lansko le-0 Popolnoma zaposlene. V njih je bi-1° zgrajenih 698.932 bruto registrskih t0n ladjevja (311.510 ton leta 1952), in s,cer 301.510 ton za tuje plovne družbe 'n 397.453 t za domače. Tržačani se bo-vprašali: Ce so Nemci lansko leto °liko ladij zgradili za tujino, je pač ‘Patnenje, da tujina še vedno povprašu. ie Po ladjah. Ali je vodstvo Združenih Jadranskih ladjedelnic res napelo vse j le, da bj preskrbelo delo za tržaške kdjedelnice? Ali mu je rimska vlada v 'Pth pogledu šla na roke? Dvom mo. Saj s° bile med 301.479 tonami ladij, ki jih J« Nemčija lani zgradila za tujino, tu-4 ladje za italijanske plovne družbe! "ed temi so bile 3 ladje petrolejke. Kko nam ne verjamete, prečitajte si Poročilo o zaposlenosti nemških ladje-ooinic v rimskem listu »II Globo« (26. Kbruarja). Tržaške ladjedelnice so bile italijanske plovne družbe očitno pri-viačne samo toliko časa, dokler so pre-ieihaie iz protivrednostnega (Marshallc-VeSa) sklada ogromne kredite (nad 6 'Pilijard 400 milijonov lir brez kreditov "Tržaškemu Lloydu«, ki je danes samo po imenu tržaško podjetje in je podrejo rimskemu »Finmare«, v znesku 14 "bJijard 800 milijonov lir), in sicer pro 'i 3-odstotnim obrestim. ta ne Jela več pieglavic Mu« Statistika o prometu skozi prosto lu-ko v Trstu za februar ni prinesla v bi-fvu nič novega; skupni promet 155.000 °p, od tega 95.000 ton uvoza in 60.000 '°P izvoza. V primerjavi z lanskim le-'opl še vedno nazadujemo..Zima, od ka 'ore smo pričakovali povečanje prome-*a’ ni izpolnila našega pričakovanja. “Prašanje je, ali bo marec bolj radodaren. ■Zaradi hudega mraza so namreč zamrznile vse rečne poti, ki konkurirajo Trstu, kakor Laba, Donava in skoraj yes nemški prekopni sistem. Ko je leta ‘^24 hudo zamrznila Laba, je pričel nenadoma naraščati promet v Trstu na skodo Hamburga. Letos se na žalost ta ®oJav jni ponovil. Hamburški senator E. Plate je te dni Odgovarjal pa napade iz belgijskih in holandskih pristanišč proti konkurenci Hamburga. Omenil je tudi konkuren- o poljskih in jadranskih pristanišč. Oko-d 2,5 milijona ton blaga iz Poljske in ki so ga nekdaj prevažali skozi Hamburg, potuje danes skozi Sčečin na ‘'oljskem. Iz Švice odhaja čedalje več Naga po Renu, to je mimo Hamburga, ^nator je tudi ugotovil, da je Hambuig v (zadnjem času zboljšal svoj položaj "asproti Trstu, ker ima boljše naprave Za prekladanje kosovnega blaga. Pro-'dot CSR skozi Hamburg se razvija razmeroma ugodno, toda težave nastajajo, her narašča češkoslovaški dolg za pri-5'aniške usluge v Hamburgu, ki dosežejo 18 milijonov dolarjev in bi jih CSR rada plačala z izvozom blaga, zla-sti steklenih izdelkov iz sudetskih krajev. . Kaj še dodamo, da je ZVU na pritisk ■lalijanskih industrijcev pred leti zavrnila češkoslovaški predlog, da bi CSR ®°ravnala pristaniške usluge v Trstu z 'zvozom blaga. Ko bi anglo-amerška u-Brava tedaj ugodila želji CSR, bi danes s'o skozi Trst gotovo mnogo več češko-Hovaškega prometa. vrednost enoletne jugoslo- 'A.NSKE proizvodnje svinca, bakra in Krika znaša nad 17 milijonov dinarjev, froizvodnja topilnic svinca v Trepči in Nežic; v lanskem letu znaša 70.000 ton. u°rnača potrošnja znaša samo 8.000 ton, nstali svinec se izvozi. Proizvodnja ba-7a v Boru je dosegla lansko leto 31 jisoč ton surovega in 28.000 ton elektro-‘tienega bakra. V Sevonju gradijo va-'Jsrno bakra, v Svetozarevu pa tovarno kablov, kjer bodo baker predelovali v Solizdelke. Cinkarna v Celju je lani Proizvedla 14.500 t cinka. V Sabcu gra-ijo elektrolizo cinka, ki bo dala nad °000 ton čistega elektrolitičnega cinka. NOVA POGODBA ANGLIJA-JUGOSLAVIJA Trgovinska izmenjava v ravnovesju Prodor sovjetske trgovinske ofenzive Popuščanje Anglije, Francije in Amerike Skupina britanskih gospodarstvenikov, ki niso pod političnim vplivom, je prišla do zaključka, da lahko na trgovino med Vzhodom in Zahodom, vštev-ši Kitajsko, v bližnji bodočnosti odpade le sorazmerno skromen del britanske zunanje trgovine. Do tega zaključka je prišla posebna komisija, ki jo je ustanovila .Zveza britanske industrije pod predsedstvom Cavendisha Bentincka. Komisija je mnenja, da bo trgovina z državami vzhodnega bloga nudila manj možnosti kot pred vojno; upanje na povečanje trgovine s Kitajsko je zelo majhno, glede na njene omejene mož. nosti kot države izvoznice in pridobi-teljiee funtov šterlingov. Kljub temu je treba pazljivo slediti možnostim za trgovino med Vzhodom in Zahodom, ki so danes za nestrateško blago, ne glede na razne zadržke, ki bi se pojavili iz političnih pomislekov. »Financial Times« meni, da je treba določbe glede prepovedi izvoza »strateškega blaga« razlagati bolj prožno. Strogost nekaterih ameriških oznak, katero blago je strateško, piavi list, je povzročilo mnoge težave in nepravilnosti, ki so brez dvoma ovirale rast trgovine s sovjetskim blokom. Nesmisel je na primer uvesti popolno prepoved izvoza ba. krene žice v države sovjetskega bloka, medtem ko je izvoz prevlečene električne žice, tudi tiste, ki je iz bakra, dovoljen brez vsakih omejitev. »Financial Times« opozarja na nedav. no izjavo načelnika Ameriške uprave za delovanje v tujini, Harolda Stasse-na, o razvoju trgovine s sovjetskim blokom. Ta izjava je zbudila upanje, da imajo Združene države v načrtu ponovno proučitev tega zelo spornega vprašanja. Stassen je izjavil, da bi povečanje trgovine med Vzhodom ;n Zahodom v letu 1954 lahko »porinilo« demokratične ideje za železno zaveso in celo izboljšalo politične odnose do Sovjetske zveze. Dejal je, da je Ameriška uprava za delovanje v tujini tej trgovini naklonjena, odkar je zahodnoevropska ob nova dosegla tako ravep, ko bi lahko bila ta trgovina tako gospodarsko kol politično koristna. Ameriška politika glede trgovine z vzhodno Evropo je postala bolj liberalna, čeprav je še vedno omejena samo na nestrateški material. Stassen je vendar poudaril, da ameriško zunanje ministrstvo ne namerava spremeniti svojega gledišča glede trgovine s komunistično Kitajsko; tega nima v načrtu vsaj toliko časa, dokler ne bo vzpostavljen resnični mir tako v Koreji kot v Indo-kini. Publicist Jerome Willis opozarja, da ima Velika Britanija resnično potrebo po nekaterih surovinah, katere ji lahko dobavi Sovjetska zveza. Na vrhu spiska teh surovin sta gradbeni in jamski les ter debelozrnate žitarice za po večanje britanske proizvodnje hrane. V MOSKVI JE BILO VROČE Kakor smo že poročali, se je iz Sovjetske zveze vrnila skupina 30 britanskih poslovnih ljudi, ki so se več tednov pogajali s sovjetsko vlado glede sovjetskih naročil. Med njimi so predstavnik; najmogočnejših angleških industrij, kakor Jadjedelniške in avtomobilske, ter tovarp elektrotehniške o-preme. Zdaj so znane še nekatere nove podrobnosti o sovjetskih naročilih. Skupina severoangleških strojnih tovarn je zaključila naročilo enega milijona 250.000 funtov, med O ", SKAKOU i • Jk rt S (RAWALPINDl 'r i r {ZrN^f-MAISKARCmTL A pAKH ^^KINACAK '^•L£H ni irske1 JePUNCm--' , , J Svf B a nihal nrelaz \>- bM.RrvK \^MBAN . ^ S: {SIALKO?*i$™T/IANKOT « >__________________ [ AMRITSAli ~ ti >i ^ *i. b / ^ J SIM l A ^^EMAEnACijSKi, čuta ^ JkT- V / ŽELEZNICE C if ■====£ CESTE jjv3 Dudi 1 CD ^ ? ™ Km SSSSfFo Ž I V u Tu uo V E N u E GA P O M O R i C A K A naglo odnesel na odprto morje, dokler ni zadel ob novega, prihajajočega. To je bil tudi najbolj nevaren trenutek manevra. Samo enkrat se je zgodilo, da je krmar za čas izgubil oblast nad krmilom in že je kruto morje orglo na plažo ljudi, čoln in vreče peska- Čeprav je to delo bilo zelo naporno, je peščeni kup v podpalubju kar hitro naraščal, dokler nismo opoldne imeli na brodu že zadostno količino zavore. Vsled močnega poskakovanja ladje se je pesek razširil po vsej površini podpalubja, ki je od tedaj postalo pozornica za razna udejstvovanja posadke in potnikov. Prve so na njej zagospodarile kokoši, ki smo jih dobili v San Vincentu in ko je med nje pridivjal razposajeni Pepček, je ta peščena površina izpremenila v pravo cirkuško areno. Nazvali smo jo — dvorišče, to pa zato, ker smo se vselej tja zatekali na daljše sprehode, ko smo se na dolgem čezoceanskem potovanju naveličali vedno mokre palube. Popoldne je Garcija odpeljal na kopno tudi potnike. Pri izkrcavanju na kamnito ploščad v pristanu je e-den slabo odmeril razdaljo med čolnom in pomolom ter štrbunknil v morje. K sreči je padel tako blizu plo-ščadi, da ga je tam stoječi črnec še pravočasno zagrabil za lase; v nasprotnem primeru bi ga bil nov val prav gotovo razbil ob pečinah. Medtem ko so se potniki zadrževali v vasici, smo se mi na brodu mrzlično pripravljali na odhod. Vse, kar je bilo na palubi, smo čvrsto privezali ter potisnili rešilni čoln za primer potrebe pod škrice prednjega jambora. Kurz, ki smo ga na glavni pomor’ ski karti včrtali, je vodil v vijugasti črti mimo otoka Maya do Pernambu-ka v Braziliji. Sledil je smeri morskih tokov in vetrov, se izogibal brezvetrnih področij in se zopet komplicirano križem kražem približeval severni obali Brazilije. Ure in ure sem pre’ ždel nad pomorskimi priročniki in zemljevidi, upoštevajoč navodila kapitanov, ki so v teh predelih pred več kot sto leti pluli na prav takšnih jadrnicah, kot je bila naša »Genova«. Zavedal sem se. da bi za nepravilno izbiro kurza lahko drago plačali. Zavedal sem se tudi, da bomo več kot petnajst dni prepuščeni silam morja in vetrov; ko bomo enkrat na odprtem morju, za nas ne bo več povratka niti ne varnih pristanišč, kamor bi se lahko zatekli ob nevihtah. Vedel sem, da bo trinajst parov oči oči mojih sopotnikov kritično opazovalo moja dejanja. Najrahlejši izraz negotovosti, o-mahovanja ali strahu, bi v težkih trenutkih vzbudil med njimi paniko, ki je na morju neizbežna nosilka pogube. Na vrata moje kajute je nekdo rahlo potrkal in že je skozi nje pokukala smešna Balijeva bulica. Oče ga je poslal po sod nafte. Čudna se mi je zdela ta prošnja, toda prijaznemu Garciji je nisem mogel odreči. Kasneje, ko sem zvedel, čemu mu je bila potrebna, sem bil vesel, da sem tako storil. Zopet sem se poglobil v svoje delo, toda ko sem ga že skoro končal, me je zmotilo glasno kričanje na palubi. Skoro vsi mornarji so se nagibali čez brodsko ograjo in buljili v morje, iz katerega globine so prihajale na površino živobarvne, metuljem podobne meduze. Modra, rdeča in bela barva teh čudnih morskih živalic je privabila pozornost mornarjev. Kdo ve, kakšna sla jih je iz globočin priganjala na dnevno svetlobo, ki je njihovim prekrasnim barvam kmalu odvzela ves sijaj. Radovedni Lojze jih je zajel nekaj v mrežasto zajemalko. Gotovo je mislil, da bodo v ponvi zadržale iste barve kot v vodi. Cim jih je iztresel na palubo, so se ti živobarvni metali Vci spremenili v brezoblično, sluzasto maso in gorje tistemu, ki se jih je dotaknil. Ubogemu Lojzu so se takoj pojavili veliki mehurji na rokah in skoro bi za delj časa bili ob nenadomestljivega kuharja. Medtem je za nas odbila ura odhoda. Potniki so se bogato obloženi z davori vrnili z Garcijo na brod. Ta je bil seveda v svoji blesteči uniformi ter nam js zopet v slovo izdrdral dolg nagovor. Ob koncu nas je presenetil z nenavadnim darilom, majhnim črnim prašičkom, ki se je glasno cvileč kmalu udomačil na »dvorišču« med preplašenimi kokošmi. No, sedaj je bila »Genova« res prava Noetova barka. Vseh vrst živali se je gnetlo na njej. Poleg ptičarja Toma, smešno neumne opice Pepčka, kanarčka. kokoši in mladega prašička, ki se ga je kmalu prejelo preprosto ime — Pujs, je bilo na brodu seveda še več drugih živali. To so seveda bili tajni potniki, ki niso plačali prevoza, a so poleg tega še kradli naše skromne zaloge hrane. Bili so tudi taki, ki so nas ponoči v spanju dražili z nenavadno skelečimi piki, nam sesali kri in počenjali še nešteto drugih neumnosti. Takšen je približno bil položaj na »Genovi«, ko je ta julija 1948. leta ob sončnem zahodu dvignila sidro ob o-toku Mayu in se napotila na prostrani Ocean Novemu svetu naproti. ca v tovarni ur doseže samo 40% plače ameriškega delavca. Delavska plača predstavlja v ZDA 80% proizvodnih stroškov. Američani navajajo, da je uvoz švicarskih ur od leta 1936 nenehoma nara. šeal. Dvignil se je od 2,131.000 komadov v letu 1936 na 10,750.000 na leto do leta 1953. Ameriška poročila navajajo, da kontrolirajo Švicarji 95% vsega svetovnega trga z urami; ameriška proizvodnja v .ZDA krije samo 20% a-meriške potrošnje. Po švicarskih podatkih znaša izkupiček švicarske industrije za izvoz ur do konca novembra 1953 nad 1 milijardo frankov. Se pravi, da je vrednost švicarskih izvoženih ur v letu 1953 prekosila za 35 milijonov frankov izvoz v letu 1952. (1 švic. fr. velja 149 lir). Omejitev uvoza ur v ZDA bi silno prizadelo švicarske podjetnike in tudi švicarsko delavstvo. Na zborovanju v Neuenburgu so nameščenci švicarskih urarn v posebni resoluciji obsodili a-meriške tovarnarje, češ da so s svojim orožjem proti švicarski industriji prekoračili mejo poštene igre (fair-play) in obzirnosti , ki bi morala biti obvez na tudi za gospodarstvo skupine svobodnih narodov. DINAR V NOTRANJEM DEVIZNEM OBRAČUNAVANJU. Srednji tečaj dinarja nasproti tujim valutam je bil na rednem sestanku 5. marca naslednji: ameriški dolar 851,63 din, angleški funt 2501,72, 100 nemških mark 21.002,83 100 belg. frankov 1827,57, 100 francoskih frankov 235,55, 100 švic. frankov 19.500, 100 italijanskih liir 128,38^ 100 holandskih florintov 21.487,94, 100 Šved. kron 15.900, 1 egiptovski funt 1812, 1 obr- dolar Avstrija 824,08, 1 obr. dolar Grčija 690,95 1 obr. dolar Turčija 643,86, 1 obr. Brazilija 633,15 dinarja. VALUTE V PRETEKLEM LETU. Fr. Pick je priobčil pregled o razvoju raznih valut v preteklem letu. Dolar je la. ni zgubi} 1% svoje vrednosti. Okoli ena milijarda dolarjev se je iz tujine vrnila v ZDA (leta 1952 pol druga milijarda in leta 1951 ena milijarda). Obrestna mera je bila v Ameriki znižana, da bi se pospešile investicije. Kanadski dolar se dobro drži, čeprav je pod pritiskom ameriškega kapitala. Vrednost funta šterlinga se je dvignila za 1,5%. Francoski frank je pridobil 9% v lanskem letu, čeprav se je denarni obtok povečal. Položaj belgijskega franka se je iz. boljšal za 1%, za prav toliko se je izboljšala italijanska lira. Holandski flo-rint je napredoval za 3% in pezeta za 10%. Črne borze so zlasti zginile v Avstriji, JMemčiji, Italiji in Holandiji. UTRDITEV FRANKA. — Pozornost francoske javnosti je pretekli teden zbudila nova utrditev franka nasproti zlatu. Zlato je padlo od 422.000 na 419 tisoč za kg, vrednost napoleona od 2.870 na 2.770. Zlato nima za francoskega var čevalca več nekdanje privlačne sile. Pa dec zlata ni v zvezi z dotokom sovjetskega zlata, ki prihaja v prav majhnih količinah. Nasproti dolarju je frank na prosti borzi samo še 4% izpod uradnega tečaja in se suka okoli 365 frankov za dolar. Ta uspeh pripisujejo finančni politiki vlade, ki gre za tem, da se zmanjša uvoz in poveča izvoz. Vrednost francoskega izvoza v februarju je dosegla 130.607 milijonov frankov (februarja lanskega leta 120.298 frankov in v januarju 1954 120.174 milnjohov fr. Primanjkljaj plačilne bilance se je zmanjšal od 413 milijard v letu 1952 na 206 milijard v letu 1953. URNIK AVTOBUSOV .La Carsica' Odhodi: Iz TRSTA na PROSEK ob delavnikih: .30, 6.55, 7.30, 9.00, 10.00, 11.30, 12.30, 3.15, 15.00, 16.30, 17.30, 18.30, 10.00, 19.30, 0.30, 23.30; ob nedeljah; 6.30, 8.30, 10.00, 2.20, 13.15, 14.00, 15.00, 16.30, 17.30, 18.30, 9.30, 20.30, 21.00, 22.30, 23.40; s PROSE- KA v TRST ob delavnikih: 5.15, 6.00, 6.30, J.00, 7.20, 8.10, 9.10, 10.00, 11.00, 11.30, '1.40, 12.50, 14.00, 14.30, 15.30, 17.05, 17.25, 18.00, 18.30, 19.00, 20.00, 21.20, 00.15; ob ledeljah: 6.00, 6.30, 7.00, 8.10, 9.25, 11.00, 11.30, 12.35, 12.50, 13.25, 14,20, 15.50, 17.00; '7.50, 18.15, 19.00, 19.30, 19.40, 20.00, 21.00; 12.00, 23.20, 00.20. ,.Autovie Carsiche" ODHOD IZ TRSTA V BAZOVICO: PADRICE, GROPADO, TREBČE: 7.30, 9.30, 11.00, 13.20, 14.00, 17.10, 18.00, 19.10, 20.00; 8.30, 10.00, 11.00, 12.30, 14.30, 15.00, 16.00, 17.00, 18.30, 19.00, 19.45, 20.30, 22.30, ODHOD IZ TREBČ V GROPADO, PADRICE,- BAZOVICO, TRST: 6.00, 6.45, 7.20, 8.20, 10.15, 11.45, 14.20, 15.15, 18.00, 19.05; 6.30, 9.15, 10.45, 11.45, 13.45, 15.15, 15.40, 16.45, 17.45, 19.00, 19.30, 20.30, 21.50. ODHOD IZ TRSTA V DOLINO; Avtobusi za Prebeneg so označeni z * 6.30, 7.20, 10.15 *, 12.00, 13.00 *, 15.00, 16.30, 17.00 *. 18.00, 18.30, 19.15, 20.40; 9.00, 10.30, 12.30 *, 14.30, 16.00, 17.00, 18.10, 19.30, 20.35, 22.00. ODHOD IZ DOLINE V TRST: 6.00 *, 6.30, 7.00, 8.00, 11.15 *, 13.30, 15.30 *, 18.00 *, 20.00; 6.30 *, 9.45, 11.00, 14.00 *, 15.00, 17.30, 18.00, 19.00, 20.10, 21.30. ODHOD IZ TRSTA V RICMANJE; 7.30, 10.30, 12.15, 13.30, 18.00, 19.15; 9.30, 14.00, 16.15, 19.30, 22.45. ODHOD IZ RICMANJ ZA TRST: 6.00, 8.00, 11.00, 12.45, 15.00, 18.30; 6.30, 10.00, 14.30, 16.30, 20.00. ODHOD IZ TRSTA V MACKOVLJE PREKO DOLINE: 11.00, 13.30; 13.00, 22.30, Ali ste že poskrbeli za novo obutev svojim otrokom med šolskim letom ? TREVISAN JOSIP TRST - ULICA VASARI10 - Tel.69-661 IMA VELIKO IZBIRO NAJNOVEJŠIH MODELOV MOŠKIH, ŽENSKIH IN OTROŠKIH ČEVLJEl PO UGODNIH CENAH Prodaja tudi na obroke Postrežba točna »GOSPODARSTVO" Izhaja vsak drugi petek. — URE^ STVO in UPRAVA: Trst, Ulica Geppa S' tel. 38-933 - CENA: posamezna števil^ lir 25; za Jugoslavijo din 15, za cono din 15. -- NAROČNINA: za STO in Ita' lijo letna 600 lir, polletna 350 lir. Poa‘ ček. račun »Gospodarstvo« št. 11-9396; 11 Jugoslavijo letna 380 din, polletna 20« din; naroča se pri A.D.I.T.-u, DRZ. zM* SLOVENIJE, Ljubljana, Stritarjeva uli^ 3-1, ček. rač. pri Narodni banki št. 606" 892; za cono B letna 380 din, polletna 20) din, naročnine se polagajo pri »LIP^*1 Koper; ostalo Inozemstvo 2 dol. OGLA5; se naročajo pri PUBBLIPRESS, Trg G«1' doni 4, Trst, tel. 93-589, ali neposreo'1 pri upravi »Gospodarstva«. — CEn, OGLASOV: za vsak m/m višine v širi" enega stolpca 40 lir, za Inozemstvo 60 11 Glavni urednik dr. Lojze Bercč Odgov. uredni^ dr. Stanislav Oblak Založnik: Založba »Gospodarstva« Tisk: Tiskarna »Graphis« PRIZNANA STAVBNO POHIŠTVENA MIZARSRA DELAVNICA in trgovina vseh vrst pohištva SPREJEMAMO NOVA NAROČILA IN PJPHA' "ILA MUDIMO PIAČILNE OIAJŠ/mE Priporoča se PRAČEK MARTIN Skedenj - ULICA Dl SERV0LA 124 G. M. HflUlN S F1GL10 UVOZ - IZVOZ PIiUTOVOrE in IZMHLKOT Trst, Ulica I. della Croce 4 TEL. 94-670 Tlgr. C0LINTER - TRIESTE M I Z A R J I B Ppske smre' KMEIOMLCI E sBOTeii™X PODJETNIKI 9 lesov, trame in p at bete nudi najugodneje Tel. 90441 CALEA iff ir m i teaMa———^ TRST Viale Sonnino, 24 predeTam mahi« KARO SERU BEMBIC ARTURO BARVAN;]E RUSSIAA TAPECIRAN# TBSI.ULCBLOGNA Sl. 48-TELEFON 52-32 lati - Batni oMki. Slrgalni obronki Batni svornjaki ier vse visle motorjev za avtomobile, motocikle, za plovbo ter motorje industrijskih in poljedelskih strojev Pooblaščeni zastopnik; TUFANI dott. GIUSEPPE Trst — Ul. Gatterl št. 38 Tel. št. 94-273 EXP O RT - IMPORT Mehanična delavnica in proda.a motornih vozil Tassan Bruno TRST - ul. Udine 61 - Telefon 37-512 Vam nudi po ugodnih cenah motorje,,MOSQUITO“. motocikle ,,GANNA“. dvokolesa priznanih znamk ter pribor za ..VESPE" in ..LAMBRETTE" Poslužujte se na svojih potovanjih v inozemstvo (Švica - Avstrija - Jugoslavija itd.) TURISTIČNE PISARNE U. V. S. E. T. UFFICIO VIAGGI SVIZZERO-IRIES1INO TRST, ulica Fabio Filzi it. 5, tel. it. 55-1? Informacije e hotelske rezervacije . turi' stične individualne in kolektivne vize TOVARNA SODAVICE in zastopnik piva DREHER Za naročila pokličite nas na naŠo telefonsko Štev. 22'505 Se priporoča Frankovič Leopold NABREŽINA ŠT. 73 Uvozno in izvozno podjetje I>. MERI TRST Ui. XXX Ottobre 8, tel. 29-812 Uvažamo in izvažamo predvsem plutovine ter vse vrste lesa Teleg. KAPI vestnik SEDEŽ« TRST . ULICA FABIO PILŽI ST. to/l. . TELEFON ST. TO. OS gtrmiOSPOmRSKEGA ZORI JZENiAl davile pravočasno svoie čolioike Ponovno opozairjamo člane, da mora-^4o'najkasneje 31. t. m. predložiti pri. ^inim davčnim oblastem prijavo domkov, doseženih v letu 1953 zaradi . ^ere zgradarinskega, pridobninskega dopolnilnega davka za finančno leto H/55, pa se izognejo denarnim kaz-Jjdt in vpisu kazni v kazenski list, pri-j^očamo članom, da to obveznost go~ . y° izvršijo v omenjenem roku, ki po lavah pristojnihi oblasti ne bo podalj-Tajništvo &GZ jdaje članom vsa za-^vha navodila in nasvete ter po po-ieb< tudi sestavlja in vlaga prijave. I ani, ki se nameravajo za sestavo pri-ave obrniti na tajništvo SGZ, naj pri- nesejo s seboj davčni plačilni list ter račun stroškov nanašajočih se na obrat. DAVEK NA POSLOVNI PROMET IGE Dne 28. febr. t. 1. je pretekel redni rok za prijavo kosmatega dohodka v letu 1953 zaradi odmere davka na poslovni promet (IGE) za leto 1954 za prodajalce na drobno, gostilničarje in krčmarje, obrtnike in svobodne poklice, ki so dolžni, da ta davek plačujejo v pavšalnem letnem iznosu. Tisti, ki so. morebiti ta rok zamudili, lahko še v roku 2 mesecev izvršijo to prijavo samo z dodatno takso v izmeri 10% prijavljenega zneska. Po preteku 2 mesecev bo ta dodatna taksa znašala 100%, prijavljenega zneska. Opozarjamo padalje trgovce na drob. no, gostilničarje, krčmarje in obrtnike. da morajo do najkasneje 31. t. m. poravnati prvi obrok davka na poslovni promet za 1954. PRIJAVE MEZD IN PLAČ : Do 31. t. m. morajo vsi delodajalci predložiti pristojnim davčnim oblastem prijavo o mezdah in plačah, izplačanim uslužbencem v letu 1953 zaradi odmere pridobninskega davka kat. C/2 (R.M. Cat. C2). Ker smejo v takoimenovani prijavi »VANONI« med odbitki navesti le tiste mezde in plače, za katere je bila izražena prej omenjena prijava, o pozarjamo delodajalce, da to prijavo v vsakem primeru izvršijo, četudi bi mor da plače oziroma mezde ne presegle zneska, ki ni podvržen davku. Vse zadevna pojasnila prejmejo člani v tajništvu SGZ. JjA GRADITEV POKRITEGA SAD-ž®pA TRGA pri Sv. Andreju bo tr-]. občina potrošila 400 milijonov Razpisala je zadevni natečaj za tfelavo načrta. Prvotno je namera-a potrošiti v ta namen 600 milijo-l<'V' toda zdaj nima toliko denarja. . MENIČNI PROTESTI. V januarju l bilo v coni A 2405 meničnih prote-Og)' za skupno vsoto 67,320.000 lir (za manj kakor v decembru). V fth pogledu je ostal torej položaj tako kritičen kakor takoj po ob-j, v‘ anglo-pmeidškega skfepa z dne oktobra. s ^ANJ VLOG. Konec decembra 1953 vloge tržaških denarnih zavodov .°Segle 41 milijard 633 milijonov lir, ^edtem ko so 30. septembra znašale hiilijard 536 milijonov iir; navad-6 vloge so se skrčile za 10%, vloge a tekočih računih pa za 14%. To so “Medice anglo-ameriškega sklepa (8 j^tobra) za izročitev uprave cone A brezposelnih je bilo v trstu ' januarju 21.409, to je 1714 več (9%) ab°r v decembru. JZLPAdLO TRINAJSTE PLAČE v BROM. Po ukazu ZVU št.. 19 imajo 1 hišni posli pravico do božičnice Uri Wače ‘hajste plače) v Višini enomesečne v denarju, ki jo je izplačati v . esecu; decembru vsakega leta, za-z letom 1953. Hišn; posli, ki niso j t v službi vse leto, imajo pravice božičnice v sorazmerju z dobo za-s s ttve_ to je do ene dvanajstine me-. ene plače v denarju, pomnožene s I evilom mesecev službovanja. Za le-čat-1953 treba gornjo nagrado izpla-' pred 31. marcem 1954. .Postaje na opcinah ne bo- O RAZŠIRILI. Pred meseci so najedali da bodo postajo ob bohinj- Mrtvi Progi na Opčinah razširili z 12 'nii tiri. Ko je prometni oddelek ,v. upravljal še Anglež, je bilo tudi (finjeno ob južni železnici zgraditi brnei-no obmejno postajo približno .KŠne Po ae velikosti, kakor je v Postojni- . Prevzemu vodstva prometnega od-s strani italijanskih funkcionar- jev so bili ti načrti razveljavljeni. Železniško postajo bodo sicer obnovili toda vendar bo prav skromna; pač pa so na Opčinah zgradili poleg stanovanjskih hiš, ki jih je dal zgraditi za priseljene železničarje Mussolini, še dve večji stanovanjski hiši. Računajo da je na Tržaškem okoli 3000 italijanskih železničarjev, medtem ko morajo naši ljudje v tujino. TRŽAŠKI SOCIALNI DEMOKRATI so na svojem kongresu v Trstu potr-diiili sklep stranke, ki zahteva za Trst plebiscit, kakor sl ga želi italijanska diplomacija. Sestavili bodo načrt z; tržaško prosto cono pod Italijo. ALI BO BENCIN DRAŽJI? Poseben pododbor v italijanskem parlamentu proučuje predlog vlade naj se davek na proizvodnjo petrolejskih izdelkov tako poveča, da država pridobi 20 milijard. Industrijci protestirajo, da ji bilo to vprašanje zopet postavljeno na dnevni red in ugotavljajo, da bo petrolejska industrija po novem državnem proračunu že tako plačala 205 milijard davka, se pravi 56 milijard več kakor v prejšnjem letu- Povišanje davka bi imelo za posledico povišanje cene bencinu. DENARJA IN ZOPET DENARJA Dr. Dante Lunder piše v časopisu »11 Traffico«, da je treba pričeti s prožno in brezobzirno akejio proti tekmecem tržaške luke — nemškim, holandskim, belgijskim in jadranskim pristaniščem. Za to akcijo je treba ogromnega Idenaitja. Pisec nehote! vendar priznava, da denar ne zadostuje. Pravi namreč da bi italijanske železnice morale znižati Jarife za avstrijski tranzit na progi Trbiž—Trst. Za pre voz tujega blaga na tej progi so tarife namreč višje kakor za prevoz do mačega blaga. Ako Itailija tega ne stoli, bodo Avstrijci rajši vozili blago s druge luke. Dr. Lunder bi moral dodati, da bi bilo potrebno prikleniti Avstrijo v Trst tudi po drugi poti: dati ji besedo pri upravi tržaškega pristanišča in dovoliti njenim podjetjem, da se nastanijo v Trstu. Glas iz občinstva PROPAGANDA PROTI AMERIKI Gospod urednik! Ce pridete na Opčine s tramvajem na spomladanski sprehod, boste na openski postaji skoraj zadeli na stekleno izložbo »Novih ameriških letal«. Lepe fotografije novih vrst ameriških vojnih letal, naj bi v našem človeku zbudile spoštovanje pred ameriško vojaško silo in A-meriko sploh. V resnici vzbuja ta reklama pni Opencih in Slovencih, ki prihajajo na Opčine, povsem nasproten učinek. Zakaj? Ker popolnoma ignorira našega človeka in ga celo žali; saj so napisi pod fotografijo samo v italijanščini. Tako pač ne pojmujejo našj ljudje demokracije. Sploh smo opazili, da je ameriška vojska Po objavi tristranske izjave zahodnih sil leta 1948 odstranila s svojih vojaških objektov vs.e slovenske napise. To je v resnici propaganda proti A-meriki- * ITALIJANSKI KOVANCI po 10 in 5 lir večjega form/atia zgubijo veljavo 31. marca; pozneje se bodo lahko zamenjali pri Italijanski banki. ZA DELAVSKA STANOVANJA V FRANCIJI. Francija bi potrebovala o-koli 240.000 stanovanj na leto, medtem ko je bilo v zadnjih osmih letih zgrajenih samo okoli 430.000 stanovanj. (V istem času so v Zahodni Nemčiji‘zgradili 475.000 stanovanj). Stanovanjska kriza je zlasti huda v Parizu. Neki francoski socialni delavec je očitaj vladi, da. noče dati za stanovanjsko akcijo potrebnega denarja; v istem času pa potroši na desetine milijard za pridobivanje alkohola (kot podpora za pridelovanje sladkorne repe). Zaradi pretiranega uživanja alkohola se polnijo bolnišnice, a za zgradnjo bolnišnic so potrebne nove milijarde. MILIJON DOLARJEV ZA DELAVSKA STANOVANJA. Visoka oblast v Luksemburgu, ki upravlja Evropsko premogovno in jeklarsko skupnost, je sklenila, da bo podelila en milijon dolarjev za zgraditev delavskih stanovanj. Za vsako stanovanje b; Visoka oblast prispevala okoli 50.000 belgijskih frankov; stanovanje bo stalo več, razliko bo treba pokriti iz drugega sklada. MANJ DELA V AMERIŠKIH AVTO-MOB1LSKIH TOVARNAH. V ameriških avtomobilskih tovarnah Chevrolet, Nash, Studebaker in De Solo bodo zaradi pomanjkanja naročil delali samo po 4 dni na teden. Tovarne Dodge delajo samo po tri dni. Chrysler Corp. je zopet poklicala na delo 5.300 delavcev, ki so delali v tovarni P]ymouth; prav tako je Hudson Motor Car Corp. zopet namestila 4.500 delavcev. V AVSTRIJI JE 300.000 LJUDI BREZ DELA, Prebivalstvo Avstrije znaša 7 milijonov; 2 milijona je nameščenega delavnega prebivalstva. Lansko leto je bilo 25.000 brezposelnih manj. Na Dunaju živi skoraj ena tretjina vsega avstrijskega prebivalstva. STRUP — NOVA MODA. Sicilijanskega tolovaja G. Pisciotto, ki je izdal svojega poglavarja Giuliana so v ječi v Palermu zastrupili. Nekaj trenutkov po kosilu je zastrupljen umrl drugi Giulianov tovariš Angelo Russo, med- Mednarodna trgovina Konec februarja je bilo v Kopru *uPno zasedanje okrajnega zbora in Pora proizvajalcev, na katerem je bilo uenjeno, da bodo volitve v delavske j®te od 20. februarja do 15. marca 1951. airio za podjetja s sezonskim znača-91, kakor so gostinska in gradbena, Pir, anske soline in podjetje »Riba«, je rok volitev podaljšan do 31 maja 1954. ^ coni B so uvedli delavske svete *ed tremi leti. Ako se ozremo nazaj ,a (o kratko dobo, moramo ugotoviti, da .se je delavsko samoupravljanje pod- (aRj kljub raznim pomanjkljivostim in 2avam, s katerimi se že mora boriti Hlada ustanova obnesla, in da se euno bolj izpopolnjuje. Ker zahteva Mavsko samoupravljanje močno razvi-^ delavsko zavest, uspeva mnogo bolj . lakih obratih, ki razpolagajo s sta-,'dl kadrom delavstva, kot pa v tistih, 1 so navezani na dotok delavstva iz 'Hetov. Zato je povsem razumljivo, da se je Mavsko samoupravljanje doslej najbolj “neslo v rudniku črnega premoga v Iižaško vprašanje odloženo Po zadnjih poročilih iz Beograda, Ri-’a, Londona in Washinglona se da 'lepati, da se bo reševanje tržaškega Prašanje zavleklo. Jugoslavija je za ‘'“Posredna pogajanja z Rimom, med-eH ko bi rimska diplomacija rada podala Američane in Angleže v žerjavi-0 Po kostanj. Američani in Angleži "aj bi pritisnili na Jugoslavijo, da bi sPrejela anglo-ameriški diktat z dne 8. *tobra v neki formalno milejši obli-*’ se pravi naj bi vendar prepustila ^Piavo v coni A Italiji. Predsednik Ti-,u ie izjavil, da ne more privoliti v ni-altšne izpremembe v prid Italiji. A-Peričani, Angleži in Francozi imajo . higod preveč opravka (kakor s poga-"Pji zaradi Koreje, z nemiri v Egiptu, \ Maroku in Sudanu, z vstajo v Keni-P’ z revolucijo v Siriji itd.), da bi s akršno koli nerodno potezo proti Ju" Seslavij; vrgli baklo v smodnik. Italijanska diplomacija je gotovo dobro pre pedala obzorje. Zato bo Scelbova vla-a Predložila v odobritev italijanskemu Parlamentu sklep, s katerim je Italija Pfistopila k Evropski obrambni skup-j sti. ne da bi zahtevala od Angležev ,n Američanov, da ji ta pristop plača-i0 _ž izročitvijo Trsta. Za Jugoslavijo ni ^ sporno vprašanje cone B, ki jo u-Piavlja. Gre za cono A. Ce so poročila ““katerih listov jz Beograda točna, je Jdgoslavija pripravila dva načrta: po Ptvem bi se cona A internacionalizira-a. Jugoslavija bi ji morda še kaj do-a*a. Ako bi Italija zavrnila internacio-“Mizacijo Trsta in bi ji zahodne sile “tele izročiti ozemlje cone A, po-“H bi Jugoslavija zahtevala koridor dohod) do lastne proste cone v trža-.'“m pristanišču, hkrati pa posebna lattistva za gospodarski in kulturni raz-. “i tržaških Slovencev. Tako razlagajo ’2javo, ki jo je dal predsednik Tito do-Msniku »Timesa«. Ta je pripomnil, da ,e v Trstu zelo razširjena misel Svo-odnega tržaškega ozemlja. Iz Rima Poročajo, da so ti predlogi za Italijo “sprejemljivi. Po vsem tem je verjet-o. da bo po tržaških ulicah prej vno-zapihala zimska kraška burja, pre-6n bo rešeno tržaško vprašanje. razmere v coni B Sečovljah, v Piranskih ladjedelnicah in v tovarni pohištva »Stil« v Kopru, najslabše pa v tovarni ščetk »Istra« v Kopru, kjer je večinoma zaposlena ženska delovna sila. Koliko lahko dosežeta dober delavski svet in dober upravni odbor, je najlepše razvidno iz prime, ra tovarne »Stil«, ki je zaradi dobrega vodstva z uspehom premagala vse težave, s katerimi se je morala še nedavno boriti. Kljub temu, da so delavske plače v coni B znatno višje, in surovine, ki jih je treba uvažati iz Jugoslavije, zaradi velikih prevoznih stroškov znatno dražje, je tej tovarni v razmeroma kratkem času dosegla, da so njeni izdelki konkurenčni izdelki podobnih jugoslovanskih tovarn. Koliko pa lahko škodi slab delavski svet, nam priča tovarna »Isti a«, ki je bila zaradi njegove brezbrižnosti že na robu propada, in so jo rešili s sanacijo. Manj uspešen je razvoj delavskega samoupravljanja v gostinstvu in trgovini, kjer se zlasti opaža, da upravni odbori in delavski sveti niso tesno povezani z delavskim kolektivom, kar bi lahko imenovali težnjo po birokratizaciji. •Za razvoj delavskih svetov je značilno, da so v začetku svojega razvoja 1 meli pred očmi predvsem interese delavstva. Postopoma pa je delavstvo pri bajalo do spoznanja, da so njegovi interesi tesno povezani z usodo podjetja in z interesi skupnosti. Kaj kmalu so delavci uvideli, da so ogroženi tudi nji hovi lastni interesi, ako podjetje ne u-speva in ako skupnost nima zadostnih virov dohodkov. Prav v tem nauku tiči veliki vzgojni pomen delavskega samoupravljanja podjetij. Seveda bi bi. lo naivno misliti, da je ta šola že za nami in da bo odslej šlo vse gladko; zakaj potrebno bo še mnogo časa in vzgojnega dela, preden bo ta zavest globoko prodrla in se zakoreninila v vseh podjetjih in pri vseh delavcih. Kongres ekonomistov in gospodarstvenikov v Portorožu. V dneh od 12. do 15. maja 1954 bo v Portorožu drugi kongres ekonomistov in gospodarstvenikov FLRJ, na katerem bo seveda aktivno sodelovalo tudi društvo ekonomistov jn gospodarstvenikov v Kopru. To društvo je že razvilo živahno delavnost. V Kopru, Izoli, Piranu in Portorožu je priredilo že več dobro obiskanih predavanj o novem jugoslovanskem gospodarskem sistemu, ki se postopoma uvaja tudi v coni B. Na teh predavanjih seznanjajo predavatelji predstavnike gospodarskih podjetij z glavnimi značilnostmi novih gospodarskih uredb. Po, leg tega ima društvo v načrtu tudi predavanja za delovne kolektive in širšo javnost, na katerih bodo nastopali tudi ugledni jugoslovanski gospodarstveniki. Za prvomajsko proslavo pripravlja društvo s sodelovanjem gostinskih podjetij prireditev pomladanske noči v Portorožu, ki naj bi bila obenem tudi otvoritev Jetošnje turistične sezone. Velika škoda v kmetijstvu. Letošnja ostra zima je prizadela kmetijstvu cone B veliko škodo, ker so pomrznile skoraj vse povrtnine. Zlasti velja to za cvetačo in zgodnji grah, ki je skoraj povsod pozebel. Pravtako so znatno trpele tudi jagode. Pa tudi oljkam zima ni prizanesla, ker so pomrznile vse lan. ske cepljenke. Ker kmetje niso bili pripravljeni na tako hudo zimo, je pomrznilo po kleteh tudi veliko krompirja. Dr. F. J. POGODBA MED VZHODNO NEMČIJO IN BOLGARIJO Med Vzhodno Nemčijo in Bolgarijo je bila sklenjena trgovinska pogodba za leto 1954, ki predvideva povečanje obsega izmenjave. Vzhodna Nemčija bo izvažala stroje, elektrotehnično opremo, izdelke fine mehanike, dvigala, kemika, lije, steklene in keramične izdelke; iz Bolgarije bo uvažala tobak, cigarete, vino, sadje, povrtnino, orehe, pšenico, me. so, perutnino, rude, bombažne in svilene tkanine, vezenine itd. POGODBA NEMČIJA—CSR Med Z. Nemčijo in Češkoslovaško je bil 2. marca v Bonnu podpisan dogovor glede izmenjave blaga v 1. 1954. Nemci bodo uvozili iz CSR za 19,5 milijona dolarjev blaga, se pravi za 2 milijona več kakor bo znašal nemški izvoz, da bi se tako zmanjšal češkoslovaški dolg. ki znaša 4.8 milijona dolarjev. Nova pogodba se nanaša na staro, ki je veljala samo 6 mesecev Ostal je tudi stari plafond fsvving) 5,6 milijonov dolarjev. UVOZ JUGOSLOVANSKE IN ROMUNSKE DIVJAČINE V ITALIJO Italijanska vlada je okrožnico Min-comes št. 60129 (14. I. 1954) dopolnila v smislu, da se lahko kontingent 200 ton žive in mrtve divjačine, ki ga je bilo doslej moči uvoziti samo protj ministrskemu dovoljenju, poslej izkoristi) in sicer začasno in izjemno, proti neposrednemu dovoljenju carinarnic. Ta olajšava velja tudi za kontingent romunske divjačine (po italijansko-ro-munski pogodbi iz leta 1950). ________________________________. - VEC PAPIRJA V NEMČIJI. Januarja so v Zahodni Nemčiji proizvedli 178.884 ton papirja in lepenke (decembra 169.950 t). Proizvodnja je še vedno nižja za 10.000 ton v primeri z rekordom v oktobru 1953. FRANCOSKA VLADA JE DOVOLILA FRANCOSKIM JEKLARNAM znižanje cen jekla za 3,5%; poleg tega podjetja lahko dovolijo popust 2,5%, tako znaša znižanje 6%. POMANJKANJE ŽIVEGA SREBRA NA LONDONSKEM TRGU. V Londonu vlada pomanjkanje živega srebra, ker SP ponudbe italijanskih in španskih proizvajalcev redke. Zato je cena od januarja do konca, februarja napredovala za 4 funte za steklenico. Vse kaže, da imajo italijanski in španski rudniki večje obveze nasproti ZDA. ZRAČNA PROGA HAMBURG—KAI RO- Švicarska družba Suiss Aair je uvedla med Haanbrgom in Kairom novo zračno zvezo, ki gre čez Frankfurt Stuttgart in Curih. Letalo odpotuje vsako sredo ob 8.50 iz Hambrga in prispe v Kairo v četrtek ob 0-45. KANADA HOČE NEMCE. Na potovanju po Evropi se je kanadski mini-sti-ski predsednik Laurent ustavil tudi v Bonnu. S predsednikom nemške vlade sta govorila tudi o naseljevanju Nemcev v Kanadi. Nemški časniki pišejo, da so Nemci priljubljeni kot priseljenci. :»a o m ^ r ■v' pristanišču Med 14. februarjem in 1. marcem se je ladijski promet skozi tržaško pristanišče gibal takole: TRŽAŠKE IN ITALIJANSKE LADJE »Palmaiola« je priplula iz Benetk prazna in odplula v Katanijo z 2.150 t jekla. »Amesa« je priplula iz Ravenne z 857 t potrošnega olja in se vrnila. »Peppin Palombo« je prispela iz Benetk prazna in odpeljala v Smirno 1.617 t le. sa. »Ugolino Vivaldi« je priplula iz Yo. kohama s 507 i in odplula v Kalkuto z 2.000 t. »Monviso« je priplula iz Tampe s 50 t in odplula v Benetke s preostalim tovorom. »Citta di Alessandria« je prispela iz Valence s 33 t in se vrnila s 480 t blaga. »Polinnja« je pripeljala 5300 t železne rude in odplula v Carigrad z lesom. »Loredan« je prispela iz Carigrada s 1.011 t in se vrnila. »Timavo« je priplula iz Bombaja s 43 t in se vrnila s 1340 t. »Elba« je pripeljala iz Rio Marina 2.925 t železne rude in odplula v Marghero prazna. »Vildren« je prjplu la iz Drača prazna in odplula v Pirej z mineralnim oljem ter se vrnila v Trst »Irma« je priplula iz Aleksandrije z 882 t in se vrnila s 248 t. »Citta di Fano;i je prispela iz Ankone prazna in odplula v Patras s 382 t. »Olterra« je pripeljala iz Tripolisa 7.651 t mineralnega olja in odplula v Bari prazna. »Barlet-ta« je priplula iz Carigrada s 476 t in se vrnila z 207 t. »Enotria« je prispela iz Bejruta s 574 t in se vrnila natovorjena. »Europa« je priplula iz Capetoiv-na s 400 t in se vrnila. »Aurora« je pripeljala iz Baniasa 10.396 t mineralnega olja in odplula v Tripolis prazna. »Salso« je prispela iz Abadana z 8.915 t l)ie-selovega olja in odplula v Fort Said prazna. »Alcor« je prispela iz«Barija s 1182 t potrošnega olja in se vrnila prazna. »Messapia« je priplula iz Hajfe s 554 t in odplula v Larnako s 425 t. PRIPLULE SO: »Nebulosa« iz Kata-nije, »Patrizia« iz Gallipolija prazna, >rija, vezanih plošč itd. Prevzemamo prevoze vsakovrstnega blaga z lastnimi prevoznimi sredstvi Brad: TRST ul. Crispi št. 14 Tel. 93=562 Skladišče: ul. delle [Uilizie 14 - Tel. 96 516 telelbnsha številha stanoranja 95-916 S. A. FABBRICA AGGUMULATORI NAJBOLJŠA BATERIJA MILANO Sedež in uprava s Via Tertuliiano, 70 Tet. 54670, 53938, 581556, 584920 Poslovalni ca: Viale Blignj/, 23-Tel. 5.12.07 Torino: Via Princip* D'Acaja 57 ■ Tel. 7.04.94 - Padova P.zza della Stazione N. 1 ■ Tel. 2.79.54 Bologna Via Amendola N. 2 -Tel. 3.83.03 Roma Viale Avontino N-88/90/92 Tel. 59.36.97 59.95.22 - Napoti Via Ugo Foscolo N. 4 • Tel. 6.07.26 C. C. Milano 238831 C. C. Roma 146198 C. C. Kapoli 139488 Tovorni prevozi MIOPOAJETJE STAR Tel. št. 35608 Osebni avtobusni prevozi Mehanična delavnica A V TOCfARAŽA - TRST ULICA MORERI 7