Leto 1890. Državni zakonik za kraljevine in dežele v državnem zboru zastopane. Kos XXVI. — Izdan in razposlan dne 28. maja 1890. §5. Dopustilnica z dné 14. aprila 1890.1. 17. junija 1887. 1. (Drž. zak. št. 81.) to dopustilo imenovanima koncesijonarjema podeliti takô le: §• 1. Za *okalno železnico iz Radgone v Ljutomer. Franc Jožef Prvi, Milosti Božji cesar avstrijski, kralj ogerski, kralj 6eški, dalma-in 'j.1’ hrvaški, slavonski, gališki, vladimerski fejo nad voj voda avstrijski; véliki vojvoda iersk°VS^’ vojvoc^a lotaringki, salcburski, šta-8\egi !’ .koroški, kranjski, bukovinski, gorenje-1dolenje-sleški; véliki knez erdeljski; Mejiti Sr°f moravski ; pokneženi grof habsburški in tirolski itd. itd. itd. '«eru z.r okrajni zastop in tržna občina v Ljuto-d'ti da bi se jima dalo dopustilo, zgra- Vräit; p0 n°. Voznico iz Radgone v Ljutomer ter 0bčo t °brat, vzvidelo se Nam je z ozirom bOščatlji korist tega podjetja po zakonu o do-®rž. Zak -oleznic z dné 14. septembra 1854. 1. • 238.), kakor tudi po zakonu z dné Koncesijonarjema dajemo pravico, zgraditi loko-motivno železnico, katero bode izvesti kot lokalno železnico s pravilno raztečino od postaje južne železnice v Radgoni črez Radence in Križevce v Ljutomer. §. 2. Železnici, ki je predmet te dopustilnice, dodeljujejo se naslednje ugodnosti: a) Oprostitev od kolkov in pristojbin za vse pogodbe, ki jih podjetje lokalne železnice sklene, za vse vloge, ki jih vpodâ, in za listine, ki jih naredi; dalje za vse knjižne vpise na podstavi teh pogodeb in listin, naposled za druge uradne posle in uradne izdatke v namene, povedane tu doli, namreč: 1. v to, da se nabavi glavnica in zagotovi glavnično obrestovanje in pa obrat do časa, ko se začne ta obrat; 2. v pridobitev zemljišč, v gradnjo in opravo železnice do konca prvega obratnega leta. Te ugodnosti se ne uporabljajo na razprave sodnega postopka v spornih stvaréh. o katerih bi državna uprava spoznala, da je ni® naprava v javnem interesu. b) Oprostitev od kolkov in pristojbin za izdajo delnic in predstvenih zadolžnic, namenjenih v nabavo glavnice za prvo napravo in dopustilu ustrezno opremo, sè začasnicami vred, in pa za vknjiženje zastavne pravice na železnično-knjižnih enotah ali drugih nepremičninah, namenjenih v zagotovilo predstvenih zadolžnic, in tako tudi od presnemščine, kar se je nabere o nakupu zemljišč na konci prvega obratnega leta (lit. a, št. 2.), razen pristojbin, ki jih je o tem povodu opraviti, in katere po obstoječih zakonih pristojé občinam ali drugim samoupravnim združbam; §• 5. Koncesijonarjema se je ob gradnji in obratu d° puščene železnice držati tega, kar ustanavlja ta d° pustilnica, in pa dopustilnih pogojev, ki jih post9 trgovinsko ministerstvo, ter tudi tega, kar vele^J semkaj mereči zakoni in ukazi, zlasti zakon o puščanji železnic z dné 14. septembra 1854. h (yr zak. št. 238.) in železnični obratni red z dné l®,n° vembra 1851.1. (Drž. zak. št. 1. od 1. 1852.), ® f zakonov in ukazov, kateri'se morebiti pozneje da c) d) oprostitev od pristojbin in odredbin, dolžnih za podeljeno dopustilo in za izdajo te do-pustilnice; oprostitev od pridobnine in dohodarine, od plačevanja kolkovnih pristojbin kuponskih, in tako tudi od vsakega novega davka, kateri bi se utegnil uvesti s prihodnjimi zakoni, na petindvajset (25) let, računčč od današnjega dné. Kar se tiče obrata samega, odpuščajo se nostne naredbe in obratni predpisi, predpis železnično-obratnem redu in v dotičnih doda ■> določilih, v toliko, kolikor se bode z ozirom ^ posebne prometne in obratne razmere, sosebno , znižano maksimalno vozno brzino trgovinskemu nisterstvu zdelo pripustno, ter bodo na to s ^ veljali dotični posebni obratni predpisi, ki j1*11 trgovinsko ministerstvo. §• 3. Koncesionarja sta dolžna, gradnjo v §. 1. imenovane lokalne železnice začeti precej, dokončati jo najdalje do 15. oktobra 1890. 1. in dodelano železnico izročiti v obči promet ter obrat po nji vzdržavati nepretrgoma ves čas, dokler traja dopustilo. Da se bosta držala gorenjega roku za gradnjo, dolžna sta koncesionarja dati na zahtevo državne uprave primerno položnino v gotovih novcih ali vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. Ako bi ne izpolnjevala gorenje dolžnosti, sme se izreči, da je ta položnina propala. §. 4. Da izdelata dopuščenp železnico, dodeljuje se koncesijonarjema pravica razlastitve po določilih dotičnih zakonitih predpisov. Ista pravica naj se koncesijonarjema dodeli tudi zastran tistih dovlačnic, ki bi se imele narediti in §• 6. , s p°' Koncesijonarjema se priznava pravica, ua J aim dovoljenjem državne uprave in s P ^ h ta postavi, naredita delniško družbo, kate1 p s V® Izdaja predstvenih obligacij, katere se siti samo na avstrijsko veljavo, izključena J toliko, kolikor se njih obrestovanje in 1 trajno ne zagotovi z izkazi, katere Pre Vendar se koncesijonarjema priznava upr9 vica, da do vsote, kakor jo odobri državna jii izdasta predstvenih delnic, ki gledé obrestovali, razdolžitve imajo predstvo pred osnovnimi de Dividenda, ki pristoji predstvenim predrto nastane osnovnim delnicam pravi01^p)»$ dende, — pri čemer pa ne bodi nobenega ^etf iz doneska poznejših lét, — ne sme se z več kakor petimi odstotki. Znesek resnične in nominalne nap1, nice potrebuje odobrila državne uprave av»c & , ^r> tem naj velja to načelo, da se ne !mei° v račun postavljati nikakoršni drugi stroški ®n stroškov za sestavo projekta, za gradnjo in r Ki' °- ^ezn'ce *n za dobavo vozil res upo-lar 1'eni” ‘n Prav Ukazanih, prištevši interka-čan 6 ?^res^’ bi so loile med grajenjem res izpla-i ne’ *n kar je bilo pri dobavi glavnice res kurzne o De, katera ne smé presegati deset odstotkov 1Ce,ki se je dobavila z izdajo predstvenih delnic. ^ko bi po izteku prvega obratnega leta p^eba še drugih novih staveb, ali bi bilo treba Dr'«i °Zltl °bratne oprave, smejo se dotični stroški Dri V naPravni glavnici, če je državna uprava obr ■ V namerjane nove stavbe ali v pomnožitev ri|b oprav in se stroški izkažejo, kakor je prav. hai jS° naPravno glavnico je treba v času, dokler a °Pustilo, odplačati po razdolžnem črteži, ki Sa 0d°bri državna uprava. 2ad i?r.u^bena pravila in pa obrazci predstvenih izdadô*110 *ei osnovn'b 'n predstvenih delnic, ki se ' Potrebujejo odobrila državne uprave. §• 7. bode prevažati po znižanih tarifnih Sfljjj ’ m t0 P° tistih določilih o tem in pa o polaj-Priv ; . uJoc'm vojakom, katera vsak čas veljajo pri ' Juzno-železnični družbi. ?‘*h dr; a določila obsegajo tudi deželno brambovstvo žavnil, samo polovic, tirolske deželne strelce, in ° potovanji na račun državne blagaj- tliçg %nk“'|)a.k tudi o služabnem potovanji na svoj >0iaško °r°Žn’ni vaJain in priglédnim zborom, nadalje ^darstvo^00 brdolo civilnih sodišč dunajskih, “ostno str 'i *^er voja®b‘ osnovano finančno in var- j Konce-;- Uo8ov0r 'Jonarja se zavezujeta, da pristaneta na ri^n 0 tia'lT .ays^rÂiskimi železničnimi društvi, ukre-v°iakov) a'l.*n imetji opravnih reč! za prevažanje '°iaške Vzaiemnem pripomaganji z vozili za veče nega svéta ali drugega zastopa, kateri v jjf načelništvo družbe, in pa v vélike zbore, goljati vse sklepe in naredbe, ki so naspro .^ii nom, dopustilu ali družbenim pravilom, \vne in pristoj-binske dolžnosti. §. 4. za podpore v izvršitev občekoristnih javnih dél, >n vlada sme od imenovane skupne vsote 125.000 g-f uporabiti za Češko délni znesek 90.000 gU ^ Kranjsko delni znesek 25.000 gl., za Goriško 10 Gradiščansko pa délni znesek 10.000 gl. §. 3. Te podpore naj razdelé državna oblaslva. §- 4. Pravne listine, vloge in zapisniki gledé te podpor so prosti kolkov in pristojbin. Izvršitev tega zakona, kateri zadobi moč z dném razglasitve, naroča se Mojemu ministru za bogočastje in nauk in pa Mojemu finančnemu ministru. Na Dunaji, dné 7. maja 1890. Franc Jožef s. r. Taatfe s. r. Dunajewski s r. Gautsch s. r. §• 5. Izvršitev tega zakona, ki zadobi moč z dnč® razglasitve, naroča se Mojim ministrom za notranj stvari, poljedelstvo in finance. Na Dunaji, dné 16. maja 1890. Franc Jožef s. r. Taatfe s. r. Dunajewski s. r. Falkenhayn s. r. 88. Zakon z dné 16. maja 1890.1. o dodelitvi podpor iz državnih sredstev sè stisko zadetim krajem kraljevine češke, vojvodine kranjske in pa poknežene grofije goriške in gradiščanske. 8». Zakon z dné 25. maja 1890. U s katerim se izpreminjajo nekatera določila zak»11 z dné 15. julija 1877. I. (Drž. zak. št. 64.) 0 večinskih tarifah za vožnjo ljudi po železnica S pritrditvo obéh zbornic državnega zbora ukazujem tako: §• 1. V podporo pomoči potrebnega ljudstva po tistih krajih Moje kraljevine češke, Moje vojvodine kranjske in pa Moje poknežene grofije goriške in gradiščanske, katerim preti vsled ujim in slabe letine stiska, daje se vladi oblast, da proti obračunu po resnični potrebi izda znesek 125.000 gl. § 2. Ta znesek je namenjen za dodelitev nepovratnih podpor pomoči potrebnim poškodovancem in pa S pritrditvo obéh zbornic državnega ukazujem takd : Člen I. zb or* d»é Izpreminjaje nasprotna določila zakona^ ^ 15. julija 1877. 1. (Drž. zak. št. 64.) o najve«-1^ tarifah za vožnjo ljudi po železnicah, daje oblast, da pri ustanovitvi osebne tarife (braJ.^ je-pasovne tarife), katera se bo uvela na držaVjj^c ju leznicah ter se opira na znižane enotne odre na pasövno razdelitev, smé y 1. v tistih posameznih, na početku nt ^ sov bivajočih razmérnostih, v katerih po-tarifni postavki veči, kakor največinski taJ 0r-e- stavki, ustanovljeni v Členu I., odstavku té poslednje postavke primerno pre- doklado, katero je pri brzovlakih pobirati zmislu člena I., odstavka 3. in 4. zgorenjega za-°na’ zvišati od 20 največ na 50 odstotkov novih «sebnovlačnih cén; 3- tarifno znižavo, ukazano včlenu I.odstavku 5. 6°renjega zakona, opustiti za vlake mešance; v ». opustiti za popotni pratež (prtljago) ]jenenu “m odstavku 2. zgorenjega zakona ustanovil ° Prosto težo, ter pobirati za odpravo popotnega Uk *!Za en°teo odredbino največ 0 2 kr. a. v. za vsa-k,hl0%. in pa 1 kg. zakona, koračiti ; Člen II. 2as . k>!av tekö se daje vladi oblast, da srne tistim osehnim 'tetezničnim podjetjem, katera znižajo pro 116 ^ar'^e’ ki jih pobirajo gledé svojih glavnih larif iVSa^ hr>bližno na izmero v členu I. določenih janih rzavmh železnic, za dobo pobiranja teh zni- odst, voznih cén dovoliti v členu I. zaznamovani (Drž°^ ^°tedil zakona z dné 15. julija 1877. 1. teh s^udaj> mora trgovinski minister po enot- - a na podstavi določil, veljavnih za držav- teleznic p°p t JICe’ ustanoviti tarife in pogoje za odpravo Živaii e?a »Prate^a *n Pa za odpravo vozil in živih stran k Ulzeno z osebnim prevozom, potem vsa po-s a določila za odpravo oseb. vredbi tarif, morajo na svojih progah, kolikor se obrat vrši po njih kakor po glavnih železnicah, uvesti v členu II. zaznamovana odpravna določila in pa znižane tarife, in to s tistim časom, kakor ga ustanovi trgovinski minister. Z ostalimi zasebnimi železničnimi podjetji, katera imajo glavne proge v obratu, naj trgovinski minister priéné pogajanje v ta namen, da se osebne vozne cène in odprava popotnega prateža vredé tako, kakor se zlaga sè spredaj stoječimi določili. Člen IV. Gledé lokalnih železnic, ki so podvržene zakoniti vredbi tarif, prihranjuje se odloka o uvedbi žgolenjih tarif razsodku trgovinskega ministra. Člen V. Določil za odpravo vojaških oseb se pričujoči zakon ne tiče. Člen VI. Izvršitev tega zakona, ki zadobi moč z dném razglasitve, naroča se Mojemu trgovinskemu ministru. V Lainzi, dné 25. maja 1890. Člen III. rlv določi] S a,zase*)na železnična podjetja, ki so v zrnislu J1*1 dopustila zavezana, podvreči se zakoniti Franc Jožef s. r. Taaffe s. r. Bacqueheni s r.