TRIDESET LET USPEŠNEGA DELA AVTO-MOTO DRUŠTVA UUBLJANA, Kl IMA VEČ KOT DESET TISOČ ČLANOV, KAR JE NAJVEČ V JUGOSLAVIJI Širjenje tehnične kulture Pred tridesetimi leti je bilo v Ljubljani ustanovljeno Avto-moto društvo Ljubljana, z namenom širjenja te-hnične kulture ter usposabljanja občanov za voznike motornih vozil. O številnih dejavnostih društva (pred tremi leti se je preimenovalo v Avto-moto turing klub), namenu in pomenu le-tega v današnji motorizirani družbi, smo se v klubskih prostorih, ki so že nekaj let v naši občini, pogovarjali s sekretarjem kluba Jožetom Klunom, vodjem avto šole Mirom Globočnikom in predsednikom športne komisije Branetom Polajnar-jem. »Trideset let uspešnega dela na tako pomembnem področjukot je vzgoja voznikov motornih vozil in širjenje tehnične kulture nasploh je jubilej, na katerega smo vsi po-nosni in je sad prizadevanj mno-gih posameznikov v teh letih,« je začel pogovor sekretar AMTK. »Potrebe naše motorizirane druž-be so zlasti zadnje desetletje pre-rasle osnovni namen, s katerim je bilo društvo ustanovljeno, čeprav je le-ta še vedno ena od osnov naše dejavnosti. Kot tri temeljne dejav-nosti dela društva bi lahko nave-del: - člansko turistično dejavnost, preko katere omogočamo našim članom razne ugodnosti ter orga-nizirano povezujemo prometne udeležence; - športna dejavnost, ki se y ok-viru speedway prireditev odvija v športnem parku Ilirija; ter seveda avto-šola, ki priprav-lja kandidate za voznike motornih vozil (predvsem B-kateg.), ter pre-ko svojih strokovnjakov organizi-ra vzgojno prometne akcije.« »V naše društvo,« je nadaljeval tovariš Klun, »je včlanjenih že bli-zu 11.000 članov ter smo tako AMD z največ člani v Jugoslaviji. Morda, bo zanimalo bralce, med katerimi so mnogi že člani, neka-teri pa morda še bodo, ker pokri-vamo razen Ljubljane in okolice zlasti občino Center, nekaj novo-sti. Včlanjevanje za prihodnje leto se je pričelo že novembra letos. Čeprav je izbira AMD svobodna, je priporočljivo, da se občani včla-njajo v avto-moto društva, kjer imajo stalno bivališče, ker bodo prihodnje leto uvedene članske iz-kaznice s trajno veljavo. Člani bo-do v letu 1978 razvrščeni v štiri kategorije. Članarina za avtomo-biliste pa je 160 din. Ob vplačilu bo za člane B kategorije-avtomobili-ste na razpolago naslednji članski material: članska izkaznica, ETI (ATP) knjižica s kuponi za popu-ste, avtokarta Jugoslavije in Moto-revija vsak mesec. V primerjavi s prejšnjimi leti bo za člane več ugo-dnosti. Tako npr.: štiri brezplačne usluge SPI, dve vleki pokvarjene-ga vozila in štirje testi pri AMZS, kupona za pravico do pravnega nasveta, pravica nabave garantne-ga pisma za inozemstvo, popust pri rednem tehničnem pregledu ter tudi, kot doslej, popusti pri turistično gostinskih uslugah. To-rej kar precej prijetnih novosti za vse naše dosedanje in nove člane. Na sejah našega upravnega od-bora pa je že večkrat tekla beseda tudi o primernejši delegatski or-ganiziranosti, saj dosedanja obli-ka letne skupščine, ki je za skoraj 11.000 članov v bistvu neizvedlji-va, ne omogoča tesnejših kontaktov z našimi člani, kar je riaša želja. Želeli bi namreč zago-toviti tako obliko dela, ki bo bolj kot doslej omogočala vsakemu venstva ob udeležbi predstavni-kov iz sedmih držav. Telesno-kul-turna skupnost nam je finančno pomagala, da smo končno nabavi-li tudi dirkalni stroj (Java), kar nam bo še bolj pripomoglo pri popularizaciii tega atraktivnega športa.« KAKO DO VOZNIŠKEGA IZPITA Obiskali smo seveda tudi avto. šolo, ki opravlja pomembno nalo-go v okviru družtva in je edina »pridobitniška« dejavnost v okvi-ru le tega, kjer smo se pogovarjali z Mirom Globočnikom, vodjem šole. »Naš vozni park obsega 40 »fič-kov« ter dve stoenki, y katerih petindvajset redno zaposlenih in štirideset honorarnih inštruktor-jev pripravlja kandidate za vozni-ke osebnih vozil. S tako kapacite-to letno usposobimo cca.1800 ob-čanov za voznike B-kategorije. V Delo avto šoleodleta 1960do 1966 vštevilkah 1. Število tečajev cestno prometnih predpisov 871 2. Stevilo tečajnikov, ki so opravili tečaj 30.450 3. OpravilovozniškiizpitzavoznikaBkategorije 31.140 4. Opravljenih moto ur 1,245.600 5. Prevoženih kilometrov 21,200.000 6. Številotečajevizpredvojaškevzgoje 14 7. Število tečajev za prvo pomoč v prometu 351 8. Opravilo tečaj prve pomoči v prometu . 9828 Nedvomno bo mnoge naše bralce zanlmalo nekaj napotll o tem, kako pridobitl izpit za voznlka B — kategorlje: - najprej je potrebno opraviti zdravniški pregled ter pridobiti potrdilo o sposobnostih opravljanja vozniškega izpita (pregledi so na inštitutu za medicino dela - cena 110 din); - izpit iz prve pombči (organizirani so tudi tridnevni tečaji — cena 150 din); - teoretični izpit (AMD organizira tečaje in opravljanje druš-tvenega izpita, ki omogoča pričetek vožnje z inštruktorjem -cena 400 din, čakalna doba pri AMD Ljubljana je en mesec); - vožnja, cena ene ure s klubskim vozilom 115 din, čakalna doba 1—3 mesece; - opravljanje izpita pri izpitni komisiji. našemu članu dajanje pobud za nadaljnje delo društva oziroma kluba.« SPEEDWAY - ŠPORT ENTUZIASTOV Pogovoru se je priključii tudi tovariš Polajnar, ki vodi športno komisijo. »Letos smo končno z mnogo truda,« ni mogel kaj, da ne bi poh-valil aktivnosti komisije, »uredili nekaj nujno potrebnih stvari v športnem parku Ilirija v Zgornji šiški. Uredili bomo končno pre-potrebno zaščitno ograjo, ki nam bo omogočila prirejanje mednaro-dnih tekmovanj, gledalcem pa varnejši športni užitek. V letu 1963, ko smo morali zaradi po-manjkanjaf inančnih sredstev opu-stiti cestno hitrostne dirke, smo prešli na ravno tako atraktivne speedway prireditve. V začetku seveda z zelo skromnimi sredstvi, vendar z veliko volje in entuzia-zma. Pred tremi leti smo bili orga-nizatorji svetovnega conskega pr- procentih izraženo, napravi izpit pri nas 59% kandidatov pri prvem poskusu. Uspeh pri teoriji pa je tudi zelo dober - 89%.« Takonam je v nekaj besedah tovariš Globoč-nik predstavil avto šolo AMD Ljubljana. Na vprašanje, kaj meni o pri-pombah občanov, da je cena ure vožnje (115) precej zasoljena, nam je dai naslednje pojasnilo: »Cena na prvi pogled res ni majhna. Ven-dar nam jo narekujejo predvsem: hitra obraba vozil, dragi rezervni deli, ki jih je potrebno pogosto menjati, in če k temu prištejemo enourno delo inštruktorja, ki tudi ni lahko, je cena dokaj realna. Celotni stroški kandidata do pridobitve vozniškega izpita so morda ob upoštevanju vseh fak-torjev porasta življenjskih stro-škov ter povečanju OD celo neko-liko manjši kot pred leti. Ob tem pa je naš cilj jasen. S svojim delom v okviru društva želimo, da se sredstva vračajo v društvene de-javnosti. Menim, da so v nasprotju s temeljno zasnovo AMZS želje nekaterih po odcepitvi avto šol od društev in približevanje pridobit-nim organizacijam. Pripravljanje kandidatov za voznike motornih vozil pa tudi ni edina dejavnost naše šole. Veliko pozornosti posvečamo tudi vzgoj-nemu delu in s tem preventivne-mu varovanju prometnih udele-žencev. Preko svojih strokovnja-kov organiziramo krajše promet-ne seminarje ter tečaje za promet-ne udeležence vseh kategorij in si tako prizadevamo zmanjševati prometni krvni davek, kateremu so vzrok predvsem subjektivni dejavniki. Ob koncu našega za-pisa, v katerem smo želeli ob po-membnem jubileju vsaj bežno predstaviti pomembno vlogo na-šega avto-moto društva in njegove številne dejavnosti pa je treba dati priznanje vsem tistim, ki prosto-voljno delajo v raznih komisijah in drugih organih društva, kot tudi tovarišu Molanu - predsedniku društva. O sodelovanju z AMD Rudolf Štiglic z Reke, s katerim so se pobratili lansko leto, načrtih in težavah avto-žole in drugih dejav-nostih društva ter statusu vozni-ka-inštruktorja pa kaj več ob dru-gi priložnosti.« Artur Boroje