S SEJ IZVRŠNEGA SVETA O situaciji v Kovinski industriji Ig Pisali smo žc o tem, da je ta delovni kolektiv ob letu izkazoval veliko izgubo. Problcmov, ki so se v tej OZD nagrmadili - od kadrovskih, do nagrajevanja, razvojnih in izvoznih usitjeritev ni bilo malo. 26. decembra lani je izvršni svet na seji, ki je bila v tej OZD, sprejei vrsto sklepov za izboljšanje poslovanja. Eden izmed njih je 1 bil - da po treh mesecih oceni situacijo. Na zadnji seji je bila zatorej ta informacija na dnevnem redu. Najbolj zadovoljiv podatek je nedvomno ta, da se je kolektiv z nekaterimi ukrepi in prizadevanji »rešil« izgube in da je lekoče poslovanje dohro. Ti rezultati so nesporno odraz prizadevanj kolektiva. saj se sicer KIG srečuje v danih ekonomskih razmerah v objektivno težkem položa|u. Žal pa iz pisne in ustne informacije direklorja niso bili razvidni premiki na področju kore-nitejših razvojnih premikov. Takšna je bila že ocena komiteja za gospodarstvo, ki je gradivo posredoval v obravnavo izvršnemu svetu. Le-ta je opozoril, da mora vodslvo KIG čimprej izdelati opredelitve dolgoročne poslovne in razvojne politike. V gradivu tudi ni zasledi-ti rokov za izvedbo nalog. ni izražena potreba po morebitni pomoči komiteja, saj se delovna organizacija še vedno srečuje z nemajhnimi problemi zaposlovanja primernih strokovnjakov, še vedno ni v celoti izpeljano selektivno nagrajevanje. ni v popolnosti zagotovljena odgovornost vodilnih delavcev, pa tudi samo vodslvo ni vedno cnotno. Pripombe in usmeritve komiteja in izvršnega sveta so vse premalo upoštevane. Izvršni svet je zatorej sprejel sklep, da vodstvo KIG do 29. avgusta prtfoži gradivo o nadaljnji razvojni usmeritvi. da pa je izvršni svet z ostalimi organi pripravljen v teh prizade-vanjih ludi nuditi pomoč. O problematiki na področju srednjega šolstva Poročilo o stanju in problematiki vzgoje in izobraže-vanja na področju srednjega šolstva v občini je sicer pripravil republiški zavod za šolstvo, »opremljenega« s stališči in ugotovitvami pa ga je izvršnemu svetu posre-doval v obravnavo komite za družbene dejavnosti. V razvejani razpravi je bilo podanih vrslo pripomb in pobud, tako, da je.izvršni svet ugotovitve komiteja še dopolnil. , Nesporno je bilo ugotovljeno, da je bilo v doseda-njem razvoju v primerjavi z ostalimi dejavnostmi sred-nje šolstvo zapostavljeno. saj do sedaj ni bila zgrajena niti ena šola. V obdobju 1985-90 morajo biti investicije na tem področju uvrščene kot prednostne in sicer -prizidek k Srednji šoli za računalništvo ter adaptacije in dozidave kompleksa na Aškerčevi 7. Precej kritičnih besed je bilo namenjenih prepočasnemu reševanju lo- kacije Agroživilske šole. zato je izvršni svet zahtcvaj. da PIS za agroživilstvo takoj pripravi gradivo za ustrez-no rešitev te problematike. Pereča problematika pa je tudi na področju vzdrževanja. dograjevanja oziroma novogradenj za zagotavljanje ustreznih pogojev. kar pa iz okvira svobodne menjave ni moč pokriti. Problematika števila vozačev ob hkratncm »praznje-nju« domov za učence srednjih šol je akutna. V okviru PIS bi se morala preveriti štipcndijska polilika z vidika zagotovitve takšnega standarda. da bodo učenci spo-sobni kriti stroške bivanja v domovih. Ukrepi so po-trebni tudi na področju prehrane učencev (klasičen način prehrane učenci odklanjajo), ki je na nizki ravni. Vsc bolj smo priča izrazitega neskladja med zahteva-mi strokovnih organizacj - Zavoda za šolstvo ter mož-nosti financiranja zadev. Zato je nujno tesnejše sodelo-vanje PIS. Zavoda za šolslvo ter republiškega komiteja za izobraževanje. Znano je, da so se srednje šole aktivno vključile v program reforme. žal pa na številne pobude za ustrezne dopolnitve niso dobile odgovorov z nobene strani. Tudi aktivnosti pri povezovanju ieh šol z osnovnimi šolami in OZD je potrebno nadaljevati. Posebne izobraževalne skupnosti pa je izvršni svet pozval, da pripravijo potrebne izračune za čimprejšnji poraiun osebnih dohodkov. Ugotavlja se namreč. da je bilo v lanskem letu rast OD enaka rasti v gospodarstvu. vendar je bil zaradi zaostajanja v preteklosti nivo preni-zek. Nesporna pa je ugotoviiev, da so v SIS in PIS na razpolago sredstva za vsaj delno izenačitev nivoja. Se to. Izvršni svet je ocenil samo poročilo Zavoda za šolstvo na področju predlogov kot neizvirno in terja, da se pripravijo sprejemljivejši. Kadrovsko izobraževalne potrebe in plani Z namenom, da bi planiranje kadrov postala resnič-no integralna sestavina razvoja OZD in nenavsezadnje. da bi bi!a kvaliteta izdelanih planov boljša, je bilo v zadnjem času v občini namenjena temu področju pre-cejšnja aktivnost. Občinska kadrovska služba je v ta namen organizirala posvet o planiranju kadrov, ki je bil po dejavnostih organiziran v štirih skupinah. udeležba na posvetu pa je bila izjemno dobra - 80 odstotna. Po posvetu je bil organizacijam posredovan tudi vprašal-nik - tudi nanj je bila odzivnost dobra. Žal pa ugotovitve niso preveč spodbudne. Planiranje kadrov ostaja k vedno premalo opredeljeno. organiza-cije sicer planirajo višje Stevilo kadrov. ki jih bodo pridobile, toda ostajajo pri nižji izobrazbeni strukturi. Samo pridobivanje kadrov je vse preveč vezano na objave in razpise, ob tem pa ostajajo razvrednoteni štipendijska politika. zaposlovanje mladih delavcev -pripravnikov in tudi izobražcvanje ob delu. Ob teh in še vrsti drugih ugotovitev je izvršni svet ugotovil, da kadrovsko področje kot eno izmed ključ-nih področij, ki mu namenjamo v nadaljnem razvoju velik poudarek, ostaja zapostavijeno. Pri vseh nosilcjh planiranja se temu podroiju posveča premalo pozorno-sti. Šc celo tam, kjcr je opaziti tovrstna prizadcvanja cilji prestrukturiranja niso upošlevani. Izvršni svel je pozval vse OZD, da ponovno preverijo in posvetijo planiranju kadrov več prizadevanj, pri čemer morajo podrobneje obdelati vse vidike izobraževanja, več po-udarka pa nameniti tudi premeščanju in napredovanju kadrov.