DVE ŠIŠKI V ŠISKI VELIKA ODLOČITEV NEUREJENOST »STARE" ŠIŠKE — MODERNI PROMET — INVESTICIJE IN PROMETNI VOZEL — KONČNO SE BO ŠIŠKA PRENOVILA GRADNJA stanovanj in poslovnih prostorov v Šiški predstavlja levji delež vse gradnje v Ljubljani. Ob pospešenem tempu urbanizacije in investicij v poslovno in stanovanjsko grad-njo v Šiški, je do danes ostajalo neobdelano območje, ki je najbližje centru mesta. Stara Šiška in njena okolica je postala otok neurejenosti in nesmotrnega gospodarjenja z zemljišči. Delno reševanje posameznih prostih zemljišč in gradnja novih objektov na teh zemljiščih je v Staro Šiško vnašalo samo nove urbanistične, komunalne in prometne proble-me. Slejkoprej smo pričakovali, da bo nastopil čas, ko bomo morali postaviti piko na i in za-ključiti obdobje neurejenosti. Cas neusmiljeno trka na naša vrata. Grozi nam, da se bomo za-dušili ob neurejenem prometnem in komunal-nem režimu, ki vlada na območju od Alešev-čeve do Frankopanske ulice med Celovško cesto in železniško progo. Zahteve po promet-nem urejanju naših vpadnic v mesto niso samo šišenski problem, ampak problem cele Ljub-ljane. Moderni promet je postavil pred nas zahtevo, da s pospešenim tempom pripravljamo svojo cestno mrežo, da bo sposobna prenesti vso po-plavo pločevine, ki dnevno polni naše ceste. Odpreti si moramo nove perspektive. V naj-krajšem času bomo morali urediti Celovško cesto vsaj na območju Šiške v moderno šest-pasovnico na območju Dravelj in Šentvida pa v štiripasovnico. Železniški prehod čez Go-renjsko in Kamniško progo nam predstavlja že nerešljiv problem. Nova Drenikova ulica s podvozom bo v najkrajšem času morala povezati Šiško in Bežigrad. Železniška proga je postavila našemu razvijajočemu se mestu meje, katere bomo morali premostiti. Eden izmed nujno potrebnih objektov, ki čakajo na svojo rešitev, je tudi cestni nadvoz na Franko-panski ulici. Vse te investicije, ki bodo reševale ljubljanski prometni vozel, pa ne morejo mimo dejstva prenove Šiške, kajti Stara Šiška je območje, na katerem se bo v prihodnjih nekaj letih zgo-dilo največ pomembnih dogodkov, ki bodo bi-stveno vplivali na naš razvoj. Reševanje ljub-ljanskih prometnih vprašanj in prenova Šiške bo moralo potekati istočasno in usklajeno, če bomo želeli doseči cilje, ki jih vidimo pred seboj. Obseg prenove Šiške predvideva ovrednotenje vseh objektov na območju od Urbana do pod-jetja Slovenija-vino ter odstranitev onih objek-tov, ki so zaradi svoje starosti in neurejenosti postali breme okolju in občanom, ki jih upo-rabljajo. Ob tem bodo prišli pod udar prenove tudi nekateri novejši objekti, ki se zaradi svo je lokacije ne morejo vključevati v prenovo. Območja v Šiški, katera se bodo dala urediti z manjšimi investicijskimi posegi, pa bo pre-nova upoštevala v celoti in ji±i ohranjevala. Dokumentacijo za prenovo Šiške — ki obsega tudi elemente prometnih rešitev, je pripravil Urbanistični inštitut Slovenije. Pri svojem delu je upošteval razen tehničnih in ekonomskih tudi človeške aspekte — čustveno navezanost in privajenost prebivalstva na določeno okolje. Inštitut je pripravil javno razgrnitev vse do-kumentacije kakor tudi osnutek programa nove pozidave. Javna razgmitev dokumentacije bo v prostorih skupščine občine Ljubljana-Šiška od 15. aprila dalje. Prenova Šiške je prav gotovo tako pomembno vprašanje, da ne bi smelo iti mimo naše jav-nosti. V ta namen bo treba zbrati kar največ mnenj in predlogov zlasti od občanov, ki jih bo prenova prizadela in od delovnih organizacij, ki imajo svoje objekte na zemljišču, ki ga pre-nova zajema. Vsekakor pa se moramo vsi za-vedati tega, da je čas Stari Šiški na skopo od-merjen. B. Š.