Leto 1871. 15 Državni zakonik za kraljevine in dežele v državnem zboru zastopane. Kos V. — Izdan in razposlan dne 21. februarja 1870. « Dopustno pismo od 4. septembra 1870, za delo in rabo lokomotivne železnice od Lundenbnrga (Bretislav) v Grussbach. Mj Franc Jožef Prvi, po Božji milosti cesar avstrijski; apostolski kralj ogerski, kralj češki, dalmatinski, hrvaški, slavonski, gališki, Vladimirski in ilirski; nadvojvoda avstrijski; veliki vojvoda krakovski, vojvoda lotarinški, salcburški, štirski, koroški, kranjski, bukovinski, gornje-sleški in dolnje-sleški ; veliki knez' erdeljski ; mejni grof moravski ; pokneženi grof habsburški in tirolski itd., itd., itd. Ker sta Dr. Adolf Weiss in Dr. Maksimilijan Steiner prosila, da bi jima se dopustilo delati in rabiti lokomotivno železnico od Lundenbnrga do Grussbacha, zazdelo Nam se je, z ozirom na občno koristnost podjetja, imenovanima prosilcema po postavi od 13. aprila 1870, (Drž. zak. št. 56) to dopuščenje podeliti tako le: Člen 1. Podeljujemo koncesionarjema pravico, narediti in rabiti lokomotivno železnico od Lundenbnrga v stiku s priv. Cesarja Ferdinanda severno železnico »a Mikulov do Grussbacha, da se napravi zveza z dopolnilnim omrežjem priv. avstrijske državno-železnične družbe. O en 2. Cesta sama in nje uredba za vožnjo naj se naredi po črtežu na drobno ustanovljenem, ki ga je ministerstvo za trgovino potrdilo. Zlasti se je pri delanji te železnice prav na tanko držati zahtev, ki jih trgovinsko oiinislerstvo izreče, in veljavnih občnih slavilnih in policijskih propisov. Ako bi se pri izpeljevanju dela iz ozirov na stavbeno ekonomijo ali na službo pokazalo, da se mora ali da je koristno odstopiti od železničnega črteža ali od načrtov na drobno (SloT«ni»eh. j* H ustanovljenih, — s čimer se pa v čl. 1 določena mer železnice ne sme predrugačiti, niti se sploh smejo razmerja glede na ležo in mer obrniti na slabše, — mora se talce, predrugačbi tudi izprositi potrjenje od državne uprave. Spodnje delo te železnice sme se narediti samo za eno kolejo. Državna uprava ima pravico takrat zahtevati ondi, kjer se ji bo zdelo potrebno, da se napravi spodnje delo za drugo kolejo in ta koleja naredi, kadar bo letni kosmati dohodek skozi dve leti zaporedoma 180.000 gld. v srebru na miljo presegal. Koncesionarja se zavezujeta za ra d porabe kolodvorov že obstoječih železnic v Lundene burgu in Grussbachu kakor tudi o uredbi službe pri prebodu z ene na druge železnic-skleniti dogovor z dotičnimi upravami. Troske za potrebna razširjalna dela na tujih kolodvorih bosta trpela koncesionarja. Državni upravi je pridržana pravica, ako bi se dorazumenje ne doseglo, postaviti pogoje za vzajemno porabo voz domačih sosednjih železnic in za dopeljavo rudniških in drugih železnic po lastni potrebi v to železnico. Člen 3. Koncesijonarja se zavezujeta, da bosta delo železnice od Lundenburga do Grussbacha v šestih mesecih po dnevu podeljene koncesije začela, v dveh letih po tem dokončala in dodelano železnico občni službi izročila. Da izpolnita to dolžnost, to morata koncesionarja zagotoviti s 30.000 pid. a. v., ki jih državjii upravi za kavcijo v borsnih efektih po kursu odštejeta. Ta kavcija se koncesionarjema povrne, brž kakor se izkaže, da se je za delo železnice najmanj štirikrat toliko potrošilo. Spisi in pisma o tem povodu narejena uživajo prostost od pristojbin in štemplja. Člen 4. Koncesionarjema se za izpeljavo koncesijonirane železnice dodeljujte pravica razlastitve po določbi dotičnih postav. Ista pravica naj se dodeli koncesionarjema zastran železnocestnih kril do posameznih obrtnišč, o kterili bi državna uprava spoznala, da so koristna za javni interes. Člen 3. Koncesijonarja se imata pri delanju koncesijonirane ceste in pri njeni rabi držati tega, kar ustanavlja pričujoče dopustno pismo, kakor tudi tega, kar velevajo na to stran dane postave in ukazi [zlasti postava za dopuščanje železnic od 14. septembra 1854*), i» reda za vožnjo po železnicah od 16. novembra 1831 **)], In tako tudi postav in ukazov, ki bi se v prihodnje utegnili izdati. C le n 6. Koncesijonarja imata tedaj zlasti tudi zastonj voziti pošto in poštne postav-ljence po predpisu §.fa 68 omenjenega reda za vožnjo po železnicah, prepuščajo po potrebnosti en kupe ali voz, in poštna uprava Ima oblast za vozovlak, ki od končnih postaj vsak dan odrine, določiti, kdaj ima oditi in kako hitro ima voziti med tema končnima postajama tje in nazaj. Kolikorkrat bi poštna služba zahtevala več nego en voz z osem kolesi ali dva voz» z štiri kolesi, dobita koncesionarja za vsak voz, ki ga več dasta za ta namen, odškodnino na miljo, ki se ustanovi dogovorno v pravšni ceni. Ako bi se poštni upravi potrebno zdelo, na koncesijonirani železnici vpeljati ambulantno pošto, kakoršna je po drugih avstrijskih železnicah, morata koncesijonarja namesto navadnih voz z osmimi ali štirimi kolesi brez vračila napraviti in vzdrževati za to potrebne osniO' ali čvetcro-kolesne vozove za poštno ambulaiico narejene po zahtevanji poštne uprave. e) Državnega zakonika o