Avtoprevozni ška zadruga Vprašanje zasebnega avtopre-vozništva je neurejeno na vsem ob-močju SR Slovenije. Po številu in nosilnosti vozil je zasebno avtopre-vozništvo zelo močno, toda zaradi svojc nepovezanosti ni bilo vklju-čeno v nobene pianske dokumente in jih nihče od nosilcev družbenega planiranja ni vključeval v družbene plane. Tako stanje zanesljivo ni v korist našega narodnega gospodar-stva. V nekaterih regijah so se začeli združevati in ustanavljati avtopre-vozniške zadruge tako n. pr. v Met-liki, Novi Gorici in Mariboru. Po konceptu Zveze obrtnih združenj Slovenije - sekcije za avtoprevoz-ništvo naj bi v Sloveniji obstojale 4 avtoprevozniške zadruge.Z dogo-vorom o pokrivanju območij je ostala nepokrita samo ljubljanska regija. V mesecu septembru pa je bil ustanovljen tudi inciativni odbor za ustanovitev avtoprevozniške zadru-ge za ljubljansko regijo s sedežem na našem Obrtnem združenju, ki je postalo tudi nosilec za izvršitev te naloge. Da bi ugotovili mnenje avtopre-voznikov, ki jih je v naši občini 370 smo vsem poslali posebni vprašal-nik s prostovoljno odločitvijo o pri-stopu v zadrugo. Dosedaj smo pre-jeli 55 pozitivnih in 1 negativno izjavo. Na seji iniciativnega odbora smo se odločili, da se zaradi narave dela lahko odločajo o prisotpu v zadru-gu tudi vsi samostojni obrtniki, ki opravljajo storitve s težko gradbe-no mehanizacijo. Osnovne prednosti vključevanja v zadrugo so: - Združeni avtoprevozniki bi predstavljali enotno in močno or-ganizacijo, ki bi jo morali upošte-vati tudi vsi nosilci družbenega pla-niranja razvoja prometa v nasled-njem srednjeročnem družbenem planu. : - Zadruga bi skrbela za redno delo svojih članov. - Vprašanje cen storitev bi bilo bolj pravično, enotno in zadovolji-vo rešeno. - Rok plačila je v zadrugi enako rešeno kot v združenem delu, to je plačilo v roku 15 dni. - Zadruga se enako obravnava kot druge prevozne delovne orga-nizacije in tudi za njene člane od-pade omejitev vožnje nad 200 km. - V zaostrenih pogojih gospo-darjenja in določenih težavah z na-bavo goriva, maziva, gum in rezerv-nih delov bi zadruga Iahko te pro-bleme reševala mnogo bolj gospo-darno in načrtno.